Karalius Mindaugas kalbina Dainių Razauską ketvirtą kartą
Tiesą sakant, ketvirtą kartą Mindaugas Karalius manęs dar nekalbino. Tiesiog aną trečią kartą kalbinamas nepaliečiau pačios esmės – nutariau ją aptarti atskirai, nes internetinės publicistikos žanras verčia riboti apimtis.
Aną kartą, cituojant baltarusių istoriką ir politologą Jurijų Ševcovą, buvo kalbama apie tai, kad baltų tautos (lietuviai ir latviai) jau ilgą laiką tolydžio nyksta, miršta, o dabar jau net itin sparčiai, tad joms esąs būdingas „mirimas“ ir netgi „mirties siekimas“, jos esančios „prakeiktos mirčiai“.
Aš siūliau ne verkti, o atidžiai patyrinėti šitą mūsų „prakeikimą“. Nemanau, kad tyrimas jau baigtas, bet dabar drįsiu pateikti lyg ir darbines išvadas.
Esminė tiesa, kurią būtina įsidėmėti: kiek lietuviai kariavo, tiek atsilaikė, atsispyrė ir net plėtėsi (pirmiausia į savo pačių prarastas žemes). Ir dauginosi ne prasčiau nei aplinkinės tautos, netgi šiek tiek gausiau (yra atlikti tikslūs tyrimai iš XIX a. duomenų).
Tikroji Lietuvos praradimų priežastis – nutautimas. Nes lietuviai nyksta ne išmirdami, o nutausdami. Ne kūnu, o dvasioje. Krenta ne kūniškame, o dvasiniame kare. Todėl ir vaikų skaičius šeimose nėra esminis – jie tik pagausina kitas tautas.
Skaudi tiesa yra ne baltų „mirimas“, ne „mirties siekimas“, o išties nuoseklus ir jau ilgai trunkantis nutautimas. Netgi, pasakyčiau, polinkis nutausti, pasirengimas nutausti.
Iš čia lietuvių nesugebėjimas jokios kitos tautybės „integruoti“. Nes kai tik tarp lietuvių atsiranda kitos tautybės, kitos kultūros, kitos kalbos žmogus, visi iškart puola jam pataikauti taip, kad patys persiima jo kalba, jo kultūra, jo tautybe. Ir tai visai ne „tolerancija“.
Tai troškimas gyventi, tik nesugebėjimas gyventi būnant savimi. Nesugebėjimas būti savimi.
Gal kiek perdedu, tačiau čia būtinas padidintas ryškumas. Būtina labai aiškiai, labai skaidriai į tai įsižiūrėti. Ne išsigandus griebtis parodomosios nepakantos kitiems, o priešingai – įsižiūrėti į save. Įsižiūrėti tiesai į akis.
Atpažinti, kaip pats save išduodi.
Manau, kad išdavystė yra šio mūsų „prakeikimo“ lemiamas burtažodis. Ne tik žadą užimanti politinė išdavystė, bet ir kasdienė, nepastebima, įprasta, švelni, „nekalta“. Tarkim, kai santrumpą IT ištari ne „ytė“ (lietuviškai), o „aity“ (angliškai).
Arba kai susitrumpini savo „nepatogią“ lietuvišką pavardę, kurios „kiti neištars“. Kai sukurtą dainą ar įsteigtą įmonę pats, niekieno neverčiamas ir nė neprašomas, pavadini angliškai, kad „pasaulis suprastų“.
Šitaip veiksmu tu pripažįsti savo kalbos, savo tautos, savo valstybės ir – norom nenorom – savo paties neįgalumą. Kad pasijustumei įgalus, tau būtina slėptis už kito, už svetimo, vadinasi – išduoti save. Nes ir savęs, ir savo tėvynės juk truputį gėda, ar ne?
Įsistebėk dabar į save, ir išvysi Lietuvos likimą.
Išduoti save – tai kaip parduoti sielą. Neregimą, neapčiuopiamą vidinę esmę iškeisti į tai, kas aiškiai matoma, apčiuopiama, tačiau išoriška ir neesminga. Vietoj sėklos pasirinkti mėsą – beje, labai „bobiškas“ sprendimas, ir išduodami save lietuviai išties elgiasi kaip bobos. Sėkla sotus nebūsi, o mėsa – didelis riebus kąsnis, kurį iškart galima sumaumoti, praryti, įsisavinti. Betgi sėkla pastojus, randasi nauja gyvybė, dygsta daigai ir želia atžalos, o suvirškinus mėsą, telieka šūdas.
Laikantis sielos, išlieka esmė, nuolatinė galimybė, o sielą pardavus už tariamą naudą (ekonominę, politinę ar dar kokią) – tik vienkartinė išmoka ir krūva išmatų. Trąša svetimai sėklai.
Atrodo, atsisakysiu vardo, kalbos, tautybės, tėvynės – būta čia ko! Užtat padarysiu verslą, prasimušiu į žmones. Ir prasimuši – tik nebe savo vardu, nebe lietuvis, nebe tu.
Šitą mūsų „prakeikimą“ būtina atpažinti. Ne bėgti nuo jo, nes bėgdami nuo jo mes vėl bėgsime nuo savęs, o atpažinti. Kol jis neatpažintas, niekas nepadės: lietuviai nutautės besimušdami į krūtinę ir bekovodami už tėvynę, kaip jau ne kartą yra nutikę. O jį atpažinus, nebereikės kaltinti kaimynų ir ant jų pykti.
Nebereikės gatvėse rėkauti „Lietuva lietuviams“, namie patyliukais užsiimant „aity“. Juk galima sutarti, draugauti su kitu ir kitokiu, nuoširdžiai daryti jam gera visai nepataikaujant ir neprarandant savęs – tereikia išmokti savęs neišduoti.
Dėl to būtina įsisąmoninti šios savo vidinės būklės priežastį: lengvai save išduoda tas, kas menkai save vertina.
Taigi antroji išdavystės pusė – nevisavertiškumas, nevi̇̀svertė. Ji ir yra toji skylė, pro kurią be paliovos švilpia oras.
***
Savivertė, nors išgyvenama jausmu, išjaučiama, visuomet yra susijusi su tam tikru „vertę steigiančiu“ proto pasakojimu, kurio atžvilgiu ji tik ir gali būti įvertinta. Visas žmogaus pasaulėvaizdis (ir atitinkama pasaulėjauta) yra ne kas kita, kaip toks „didysis pasakojimas“, suaustas iš daugybės smulkesnių, kuriuo žmogus persiima nuo pat vaikystės su motinos pienu, paskui įtvirtina mokykloje ir kuriuo paskui pats save be paliovos „užkalba“.
Jeigu tasai pasakojimas nuolat kartoja žmogui „aš didis ir svarbus, aš pats svarbiausias“, juo persiėmęs žmogus taip ir jaučiasi; jeigu įteigia jam „aš menkas ir nesvarbus, aš pats nesvarbiausias“, žmogus jaučiasi atitinkamai. Jaučiasi nevisavertis, ypač palygindamas save su kitais, anais „svarbiaisiais“.
Tokie „didieji pasakojimai“ visuomet kolektyviniai, visuomet tautiniai. Nes tautą lemia ne genai, ne teritorija, ne valstybė, netgi ne kalba, o bendras pasakojimas (pasakojimo kalba, žinoma, irgi itin svarbi, kaip ir valstybė – erdvė jam netrukdomai skleistis, ir genai – „pasakojimo žmonių“ ilgalaikio bendro gyvenimo bei artimos giminystės požymis).
Savas pasakojimas tautą ir jos žmogų stato į aplinkybių, įvykių, akiračio vidurį. Tiesą sakant, jis dėl to ir savas, kad pasakoja apie „mus“ ir kiekvieną iš mūsų – „mane“. Jame aš visada svarbus, „pats svarbiausias“, todėl – vertingas, visavertis.
Ir priešingai: svetimas pasakojimas į aplinkybių, įvykių ir akiračio vidurį stato kitą tautą ir jos žmogų. Jis dėl to ir svetimas, kad pasakoja ne apie „mus“, ne apie „mane“, bet apie „kitus“ ir „kitą“. Šiame svetimame pasakojime aš – pašalinis, nesvarbus, todėl – bevertis, nebent antraeilės vertės kaip priemonė tos kitos tautos savivertei pakelti.
Pavyzdžiui, jeigu jie pasakoja sau: „mes juos nugalėjome“, tai mes tame jų pasakojime svarbūs tik tuo, kad esame jų „nugalėtieji“. Arba jeigu jie pasakoja sau: „mes atnešėme jiems tikrąjį tikėjimą, kultūrą ir civilizaciją, be mūsų jie – atsilikę laukiniai“, tai mes tame pasakojime svarbūs tiek, kiek palaikome šią jų „kilnią“ savimonę, prisiimdami „atsilikusių laukinių“ vaidmenį. Lietuvos atveju pirmasis būtų rusų pasakojimas, antrasis – lenkų, nors daugeliu atžvilgių jie gerokai panašūs.
Pasakojimai pakyli arba parklupdo, išlaisvina arba pavergia, užtat jie yra lemiamas vadinamojo „informacinio karo“ ginklas (nors „informacija“ čia niekuo dėta, veikiau derėtų sakyti propaganda). Suprantama, siekiant pavergti, būtina sumenkinti, paneigti, apversti, atmesti arba visai ištrinti iš atminties vergiamojo savąjį pasakojimą, kuris jį daro stiprų bei atsparų.
Dėl to degintos knygos, o jeigu tauta nevartojo rašto, jeigu jos pasakojimas gyvavo sakytiniu būdu, tada stengtasi nutraukti gyvą perdavą, kad vergiamasis nebeturėtų į ką atsispirti, kad bet kada būtų galima jam prikišti: „Jūs gi nieko neturite, jūs gi laukiniai!“ Dėl to kitados Karolis Didysis išžudė visą užkariautų saksų kilnuomenę, atsisakiusią krikštytis. Palyginti neseniai dėl to rusų bolševikų buvo ištremta ir išžudyta visa Lietuvos šviesuomenė, atspari komunizmui.
Nevisavertis yra tas, kuris pateko svetimo pasakojimo įtakon ir ėmė pats save vertinti jo atžvilgiu bei matu. Dėl to jis savaime pasidarė priklausomas nuo to pasakojimo, vadinasi, ir nuo tą pasakojimą atnešusiųjų, ir nebegali būti pats savimi – yra priverstas būti tuo, kas jis yra tame svetimame pasakojime, prisiimti ten jam skirtą vaidmenį.
Tai suprasti jau būtų daug, bet dar ne viskas.
***
Jaustis nevisaverčiu žmogui labai slogu, skaudu, jausdamasis nevisavertis žmogus kenčia, todėl, suprantama, daro ką tik gali, kad iš šios savo būklės ištrūktų – liautųsi jautęsis nevisavertis ir atgautų savivertę. O tai galima padaryti dviem būdais.
Lengviausią, tarsi savaime suprantamą būdą atgauti – ar veikiau įgauti – savivertę siūlo pats svetimasis pasakojimas. Tasai būdas maždaug toks: „Na taip, tu prastesnis, todėl prie mūsų jautiesi nevisavertis. Bet taip yra tik dėl to, kad nesi pakankamai gerai įsisavinęs mūsiškio pasakojimo, nesi juo pakankamai persiėmęs.
Todėl turi pasistengti – gerai išmokti mūsų kalbą, mūsų istoriją, mūsų literatūrą ir tapti kaip mes, o gal net nuveikti ką nors itin reikšmingo mūsų labui. Tuomet būsi vienas iš mūsų, gal net vienas iš geriausių, ir būsi visų mūsų didžiai gerbiamas!“ Kaip Adomas Mickevičius, kaip Juozapas Giniotis-Pilsūdiškis ir ištisa minia kitų, sukūrusių Lenkiją.
Pasakojimas gali būti išplėstas ir šiek tiek apibendrintas, bet jo pamatinės jausenos išlieka tos pačios: „Mes juk einame į Vakarus! Tai ir būkime kaip tikri vakariečiai, o ne šitie vietiniai šūdžiai runkeliai!“ O kadangi pats viduje slapčia tebesijauti šūdžiumi runkeliu, tai „į Vakarus eiti“ reikia labai garsiai apsišaukiant ir kuo smarkiau atsispiriant nuo jų, „šitų šūdžių runkelių“. Kad visi matytų – tu jau nigdy nebe vienas iš jų!
Užtat sukurtą dainą ar įsteigtą įmonę ne tik kad „verčiau“ pavadinti svetima kalba, kur jau ten, – sava pavadinti tiesiog gėda! Joks „save gerbiantis“ kūrėjas ar verslininkas nenusileis ligi to! Nes juk „aš nebesu šitas šūdžius runkelis!“ O kad nebeliktų abejonių, tai „cha cha cha“ iš jūsų visų!
Štai mūsų viešosios „patyčių kultūros“ šaknys – slogi nevisvertė ir pastangos žūtbūt užsitarnauti vertę svetimame pasakojime, pabrėžtinai atsistumiant nuo saviškio. Tiksliau, nuo tariamo saviškio, nes išdavikas, persiėmęs svetimu pasakojimu ir jo priemonėmis kurpiantis savo naująją savivertę, atmestąjį savą pasakojimą jau mato perimtojo svetimo akimis, todėl jo iš esmės nemato – nepažįsta ir nė nenori pažinti, tik iš aukšto niekina. „Senoji baltų kultūra, senasis tikėjimas – ką jūs kalbat! Jie gi laukiniai, žalčius ir varles garbino!“ O siaube! Jeigu taip, tai tikrai nieko kito nelieka, kaip tik kuo sparčiau „integuotis į Wakarus“.
Išdavikas būtinai niekina tai, ką išdavė (šitaip jis bando papildomai sau pateisinti išdavystę). Ir nekenčia. Todėl tampa piktesniu priešu už išorės priešą. Lietuvos nuo seno nekenčia ir Lietuvai kaip galėdami kenkia dviejų rūšių išdavikai: iš vienos pusės – seniau ir per lenkų okupaciją sulenkėję, susivilioję „būti lenkais“ ir iš aukšto lenkus vaidinantys; iš kitos – seniau ir per sovietinę rusų okupaciją su(balta)rusinti. Pastaruosius veikiau tiktų vadinti ne išdavikais, o aukomis, todėl dažnas iš jų nepraleidžia progos sulenkėti, jei tik tokia pasitaiko (kaip dabar pietryčių Lietuvoje).
Vieni kitų visi jie irgi nelabai mėgsta, tad, aplinkybėms leidus, apsistumdo, bet Lietuvos ir lietuviškumo, kurį išdavė, – kęste nekenčia. Tiesa, neseniai prie jų dar prisidėjo išdavikai, nusiteikę tiesiog suvakarėti, kosmopolitiškai (daugiausia sovietinės nomenklatūros palikuonys, buvęs „auksinis jaunimėlis“).
Politinėje Lietuvos aikštelėje visiems jiems atstovauja atitinkamai konservatoriai, socdemai ir liberalai. Lietuvai neatstovauja niekas. O kai ją per rinkimus kas prisimena, tai tik tam, kad pasinaudotų mūsų ilgesiu ir paskui vėl išduotų. Bet jau vien tai, kad Lietuvos vardas tebėra korta rinkimuose, palieka šiokių tokių vilčių.
Taigi Lietuvą, regimai nepriklausomą, tebevaldo išdavikai, tik šįsyk nebe vieni prieš kitus, o visi drauge pakaitomis. Ir visus juos sieja daugiau mažiau pasąmoninė, pridengta ar net visai nepridengta neapykanta lietuviškumui.
Atpažinti, kaip esi nekenčiamas, – tai irgi žiūrėti tiesai į akis.
***
Pagunda ir pastanga atgauti savivertę per svetimą pasakojimą yra tiesus greitkelis į nutautimą ir pagrindinė, esminė baltų nykimo priežastis.
Betgi yra kitas būdas savivertei atgauti, netampant išdaviku, – sugrįžti prie savojo pasakojimo. Ir tai vienintelis būdas stabdyti nutautimą ir „prisikelti iš mirusiųjų“, jau ne kartą patikrintas istorijos.
Tiesa, jis ne toks lengvas: svetimas pasakojimas svetimų (ir jau savų) universitetų gerai įdirbtas, puikiai parengtas, dosniai palaikomas, vos jį priimsi, gausi sočiai finansuojamus projektus (parduodančiam sielą tai labai svarbu). O saviškis pasakojimas – ne tik paniekintas ir tebeniekinamas, bet ir menkai įdirbtas, apleistas, užžėlęs piktžolėmis, pro kurias jame išties ne kas bematyti.
Nes išskyrus tarpukarį, jau keli šimtai metų jis gyvas vien pasišventėlių pastangomis, neretai priverstų užsidirbti pragyvenimui kitaip ir tik laisvalaikiu jam atsidėjusių, o kartais net persekiojamų. Kaip Simonas Daukantas, Jonas Basanavičius ir kiti Lietuvos pasakotojai.
Dabar Lietuva tarsi nepriklausoma, bet vien politiškai ir tik regimai, nes ją valdančių išdavikų sielos tebegyvena svetimais pasakojimais, o saviškį – jo visai nepažindamos! – iš aukšto nuvertina, pašiepia ir atmeta. Ir mūsų mokyklos bei universitetai didžia dalimi jau dirba kitiems, svetimiems. Todėl kad ir kiek didinsime algas ir stipendijas, jei tik pasiduodame susidariusiai konjunktūrai – svetimam pasakojimui, tik spartinsime savo nutautimą.
Nutautimą palaiko ir skatina viskas, kas menkina savąjį pasakojimą. Pavyzdžiui, patyčios iš Justino Marcinkevičiaus, kai okupantų uždrausto vardo Lietuva skandavimai per „Mindaugo“ pastatymus, visai salei susiėmus už rankų (klausimas, ar be jų išvis būtų prasidėjęs Sajūdis), išverčiami kaip sovietinio kolaboravimo apraiška.
Arba Pilėnų išniekinimas, kai žygdarbis, į kurį žydai iki šiol remiasi (romėnams nepasidavusių ir išsižudžiusių Masados pilies gynėjų vardu dabar pavadintas Izraelio Mosadas), lietuviams prikišamas kaip dar vienas atsilikimo ir tamsumo pavyzdys. Juolab kad Pilėnus išniekinusi knyga pelnė valstybės premiją, kurią įteikė pati Krašto gynimo ministrė! O juk tai vieša Valstybės išdavystė!
Nutautimą palaiko ir skatina viskas, kas savąjį pasakojimą slopina ir užčiaupia. Kaip tautinės mokyklos sužlugdymas, „etnologijos“ pašalinimas iš mokyklų ir universitetų, kone visiškas lietuviškojo pasakojimo išstūmimas iš vadinamosios visuomeninės televizijos, kuri apie Lietuvą jei išvis prabyla, tai kone išimtinai svetimų pasakojimų intonacijomis, su atlaidžia užuojauta. Ir t. t.
Prie nutautimo gerokai prisideda ir tai, kas savąjį pasakojimą iš vidaus prastina, susina ir iškreipia, jo vieton brukdamas iškamšas. Vietoj senųjų dainų, senojo muzikavimo – romansai, polkos ir kaimo kapelos, išsišiepusios iš laimės visiems okupantams. Vietoj rimtų senojo pasaulėvaizdžio tyrimų – visokie pigūs „etniniai“ jomarkai.
Vietoj tikro politinio patriotizmo – „megztos beretės“. Vietoj tikros baltų istorijos, išstumtõs parsidavėlių, – Česlovas Gedgaudas su Statkute de Rosales. Vietoj tikros kalbotyros – neįgalumą slapstantis dramblio kaulo bokštas, už kurio vartų – pradžiapatis, virgulės, subtilios energijos ir kitoks neprusėlių kliedesys. Ir, žinoma, krikščioniškasis „liaudies pamaldumas“.
Kadangi savasis lietuviškas pasakojimas neišvengiamai primins pergales prieš kryžių nešusius kraugerius, ir Bažnyčia Lietuvoje nuo pat pradžių buvo aršiausias lenkinimo židinys, tai krikščionybė yra pirmasis lietuviškąjį pasakojimą gniaužiantis ir iškreipiantis veiksnys (išskyrus trumpą pertrauką tarpukariu, bene vien Maironio ir Vaižganto dėka).
Čia ypač svarbu žiūrėti tiesai į akis ir neišsisukinėti. Vien dėl to, kad norisi, jog būtų kitaip, kitaip nepasidaro.
Gal šiuolaikinė Bažnyčia galėtų turėti ir kitokią nuostatą (nors aš tuo netikiu), bet tai jos rūpestis – ne mūsų.
O dabar padėtis tokia: arba krikščionybė, arba Lietuva. Kiekvienas kompromisas ar užmuilinimas čia anksčiau ar vėliau virs išdavyste.
***
Nutautimą stabdo, lietuviškumą palaiko vienintelis dalykas – tiesos pasakojimas ir visa, kas jį gaivina, ugdo, stiprina. O jis neišprašomas, neišmaldaujamas, neišsideramas iš jo niekintojų. Jis atgaunamas kitaip – laisvu sprendimu giliai giliai širdy. Kaip nubudimas.
Kaip nušvitimas, kuriuo siela pastoja ir kurį išnešioti atsideda, supratusi, kad nieko tauresnio, nieko vertesnio pasaulyje neras. Supratusi, kad rado savo Laimę ir Išsipildymą.
Kaip tik čia iškyla tikėjimo klausimas: kad atsidėtum tam, ko dar nežinai, kas tavyje dar tik leidžia atžalas, dar tik auga, – pirmiausia turi patikėti. Tada – daug mokytis. Nes Lietuva – ne muilo burbulas pagal užgaidą, ne ekstrasensai, ne vibracijos ir ne marsiečiai.
Lietuva – aukso kalnas, apdrėbtas išmatomis, tad pirmiausia būtina pro jas prasikasti. Bet ėmus kastis, jų sluoksnis ne toks jau ir storas. O radęs tikrą auksą, būsi šalin varu nebenuvaromas.
Tikėjimas – tai pats lietuviškumo branduolys. Tik ne patiklumas svetimiems pasakojimams, o veikiau visai priešingai – tikras tikėjimas, kuris įgalina bet kokiems pasakojimams atsispirti, ant kurio pasimovę visi jie subliūkšta. Netgi saviškiai, kai nusižengia tiesai.
Tikras tikėjimas – ne žodžiai, ne knygos, ne įrodinėjimai. Tikras tikėjimas – tai gyvas žiūrėjimas tiesai į akis. Neužrašomas į jokius šventraščius, todėl nepamėgdžiojamas.
Iš jo – pagarsėjęs senovės lietuvių „karingumas“, istorinių šaltinių minima narsa, nebaimė žūti. Iš jo – Gedimino Karalystė, neprašanti patvirtinimų iš šalies. Iš jo – tarpukario Lietuva, galiausiai iš jo – Sąjūdis ir dabartinė Nepriklausomybė.
Iš jo – ir nutautėjimo grėsmė. Mat save išdavęs lietuvis nebeišbūva savyje – nuo savo paties žvilgsnio slepiasi už kito ir tuo kitu virsta. Todėl nupulti dvasioje lietuviui – įžanga į nutautimą.
Kaip tik už šitą žvilgsnį Lietuva visų nupuolusiųjų taip nekenčiama: jis žvelgia tiesai į akis, tad jo akivaizdoje smunka visi apsimestiniai vaidmenys, bliūkšta visi tuštybės burbulai. Ir nieko neįmanoma užpudrinti, užkabinėti makaronais.
Kaip tik dėl jo senoji baltų dvasinė tradicija pati nevirsta „pranašumo“ ideologija, netgi pasiekus karinį ar kitokį pranašumą: šitas žvilgsnis niekam netarnauja ir nesiduoda paverčiamas priemone, o „mūsiškiai“ pasipūtėliški pasakojimai lygiai tušti kaip svetimi.
Jei Lietuva tiesos pusėje, tai nėra ko bijoti – įsižiūrėjus tiesai į akis, kelsis ir Lietuva. O paklydimų nėra ko gailėti. Tiktai žiūrėti tiesai į akis dar įdėmiau.
Koks yra tikrasis lietuvių savo tautos suvokimas ir vertinimas rodo tai, kiek žmonių pasiliko suslavintas pavardes (-auskas, -evičius), likusias iš carinės okupacijos ir lenkinimo laikų. Istoriją visi žino, įstatymais numatyta galimybė pavardes atstatyti, bet nedaug kam pakanka motyvacijos atskratyti okupantų įdago.
Gili ir taikli psichoanalizė, nei pridėsi nei atimsi… Pagarba ir padėka už pastangas saugant Lietuvybę.
Pradžioje norėjau jums atsakyti, vėliau vėl prisėdau ir jau parašiau Dainiui… Turiu draugą kuris pasikeitė vardą, jis – kam man judėjiškas vardas jei aš lietuvis ir pasikeitė…
Geras pastebėjimas. Bet čia ir daug tamsumo, nesupratimo. Kartą paklausiau kodėl vietoje pavardės, tarkime, Daugirdauskienė (pavardė pakeista) pasirinko formą Daugirdauskė. Sako, labai ilga pavardė būtų buvusi, norėjau, kad būtų trumpesnė. Sakau, trumpinti geriau būtų atmetant slavišką priesagą -ausk-, tada gautųsi Daugirdas, Daugirdienė – ir trumpiau, ir grynai lietuviškai, ir protėviai iš pradžių tokią pavardę turėjo, tik vėliau sulenkinta buvo… Paklapsėjo akimis, sako, o ką, argi -ausk- – ne lietuviška priesaga? Sako, negali būti, taigi tipiška lietuviška pavardė su -ausk-, daug tokių yra…
Jeigu valstybė šviestų ir ragintų šitaip normaliai trumpinti, tai daug žmonių taip ir darytų, bet valstybei labiau patinka keistus naujadarus skatinti, o ne lietuviškas originalias pavardes atkurti arba išsaugoti.
Lietuvių kalbos komisija galėtų parodyti gerą pvz. ir padaryti gerą darbą – išaiškinti kokios pavardės ir vardai lietuviški, o kokie ne. Galima būtų siūlyti 2023 metus pavardžių, vardų lietuvinimo metais… 😉
Del priesagos ….Vycius….ar Vytis …ar..Vytingis(Viking) turetu buti tikrai rimti tyrimai …ir diskusijos…kalbininku/profesionalu terpeje…
As manau kad tai yra baltu kalbu zodis paplites nuo bronzos amziaus iki dabar
nuo Britanijos/Bruthenijos/Pruthenijos/Prusijos
iki vidurio ir rytu Europos ..
Vytis,Vitingis(getu-baltu),
Viking(germanizmas)
Witten(anglitzimas),Vitez(slaviska vesija),Vicius(dzuku-jotvingiu-gudu)
Zodis reiskiantis Kariu sluoksni/klase/kasta….
“Atrodo, atsisakysiu vardo, kalbos, tautybės, tėvynės – būta čia ko! Užtat padarysiu verslą, prasimušiu į žmones. Ir prasimuši – tik nebe savo vardu, nebe lietuvis, nebe tu.”
Na, dėl verslo atsisakyti vardo, kalbos, tautybės, tėvynės – nėra labai geri mainai. Bet negaliu sutikti su tuo, kad žmogus praradęs savo lietuvybę, praranda save. Iš tikro žmoguje tautiškumo elementas nėra tiek svarbus. Autorius per daug sureikšmina. Amžina siela yra visai skirtinga nuo laikino kūno, gimtinės, kalbos, ir su tuo susijusių tapatybių. Žmogaus vidinis turtas, tai yra, jis pats, amžinoji jo esmė, yra daug kilnesnis dalykas negu tie visi žemiški erzeliai ir karai dėl žemių, dėl tautų galios, jų plitimo ar išnykimo.
…tai tada ir gyvenimas to žmogaus turi būti ne kaip žmogaus iš mėsos ir kaulų, bet kaip tyros švarios sielos kuri gyva kilnesniais dalykais, o ne valgymas, tuštinimasis ir dauginimasis… 😉 Aš tai prisilaikau pasaulėžiūros, kad jei aš gimiau Lietuvoje, gimiau lietuviu, kalbu lietuviškai, mąstau lietuviškai, mindau Žemę Lietuvos, tai ir pareiga mano (karminė, likimo) būti kuo geresniu lietuviu. Ta jūsų “aukštesnioji” būtis bus po mirties, ten jūs galėsite rodyti ir pasirodyti ko išmokote Žemėje, kokie jūsų pasiekimai. Kas jus ten pasitiks, tas ir įvertins… O tokie postringavimai saviapgaulė, mėginimas pridengti savo menkumą…
Visos pareigos galiausiai suplaukia į Kūrėją, todėl galutinė ir aukščiausia pareiga yra Kūrėjui. Jeigu turim pareigą Žemei, kad ją mindom, tai Kūrėjas sukūrė Žemę. Jeigu turim pareigą Saulei, nes naudojam jos energiją, tai Kūrėjas sukūrė Saulę. Jeigu turim pareigą žmonėms, kalbai, tautai, tai Kūrėjas sukūrė visus žmones. Jeigu turim pareigą gamtai, tai Kūrėjas sukūrė gamtą.
O dėl ko viskas egzistuoja, kokia prasmė? Mes nesame būties centras, būties centras yra Kūrėjas.
Savo paskaitą apie Kūrėjo sumanymus siūlau surengti labiau patikliems – nei jūs ką apie tai žinote, nei žinote kas apie tai galėtų žinoti… Skaitykite Kanto “Grynojo proto kritiką”. Tas kas gimė, kas atsirado šioje Žemėje jo pagrindinis tikslas išgyvenimas. Proto skiriamasis bruožas – gebėjimas išgyventi… Visa kita paistalai…
… ir „Praktinio proto kritiką“, 186 psl., 1987 m. leidimas 🙂
…mokytis, mokytis ir dar…, o tik paskiau kitus mokyti 🙂 … reikės ir man šia nuoroda pasidomėti, nežinau apie ką ten…
Pone Gediminai, o kas, jūsų nuomone, sudaro tą “vidinį turtą”? Ar meilė dsavo gimtinei, savo šaliai, savo motinos kalbai ir ištikimybė visam tam – nėra to “vidinio turto” dalis? Ir išdavęs visa tai, atvėręs savo gimtojo krašto, savo tautos duris svetimajam – ar netampi paprasčiausiu išdaviku, kaip ir karys, atvėręs savo ginamos pilies vartus svetimam? ir tada juk nesvarbu, ar tas “svetimasis” – krikščionis kryžiuotis, ar musulmonas, jei jis ateina su kalaviju, o ne su rožės žiedu.l
Jeigu skaitant Dainiaus ištarmes neraudonuoji iš gėdos, vadinasi pats save apgaudinėji – “tolerantiškai” pripažįsti, kad nesugebi atsikratyti baudžiauninko Mykoliuko čyrinimo smuikeliu: “Kada noriu – rimtai dirbu, kada noriu – tinginiauju”, atseit lietuvio esmė slypinti glūdėjime. Baisų XX amžių teko išgyventi lietuvių tautai – nuo caro laikų keitėsi bent šešetą kartų priešingi režimai, nurėždavę vos prasikalančius sveikus daigelius. Tačiau teisintis, kad buvo sunaikinta geriausia tautos dalis, jau nebegalima. Gimė naujos laisvos kartos, bet baisiausia, jog Sąjūdžio pažadinta tauta taip ir nesugebėjo net per tris dešimtmečius atsigauti ir atsitiesti, nusimesti baudžiaviško prakeikto nuolankumo. Tad žiūrėdami tiesai į akis susigėskime ir įsiuskime – kiek galima niekinti save Margirio, Gedimino, Algirdo, Kęstučio, Kazimieraičio, Vanago ar Daumanto akivaizdoje?
Taip, viskas prasideda nuo kasdienybės, nuo žemiausio laiptelio – savęs nuvertinimas, savanoriškas, elementariausias. Susitinka 2 (lietuviai) +1 (lenkas arba rusas, ko gero net puikiausiai kalbantis, ne tik suprantantis, lietuviškai),- kokia kalba jie kalbasi? Taip, nė nereikia man sakyti – rusiškai. Santechnikas Eugenijus (kilęs iš Panevėžio, Lietuvos vidurio) turi porininką Aleksandrą. Visada girdžiu besišnekančius tik rusiškai. Saša praktiškai nekalbus, dažniausiai tyli, tai Eugenijus burzduliuoja savo monologus, pastabas porininkui. Anądien Sašai už pslaugą kažkas pastatė naminio serbentų vyno butelį, sako mane susitikęs (lietuviškai): “Biesas, neturiu nei kur išgert, nei su kuo, ar galiu pas tave?” Išgėrė, pasidarė šnekus. Ir kalba lietuviškai, pasišnekėjom apie Eugenijų,sako: “Aš tai ne rusas, aš lenkas, nuo Šalčininkų, ten gimiau”. – “Tai ko Eugenijus su tavimi vis rusiškai?” – “Matyt lenkiškai nemoka”.
Puikus pavizdys…
Man atrodo, kad ši karta autorius ne iki galo teisus. Nesunku pastebėti, kad lietuviai ypač nekenčia neteisingumo, ką matyt įtakoja ilgesnis nei kitų tautų jų gyvenimas sąlytyje su gamta, palaikančia prigimtinio teisingumo dvasią. Tai patvirtina tyrimai, atlikti vienoje iš pagrindinių Didžiosios Britanijos aukštųjų mokyklų – Notingemo universitete. (Rezultatai paskelbti 2016 m. kovo mėn. moksliniame leidinyje „Nature“, kuriais teigiama, kad lietuviai priklauso sąžiningiausiems žmonėms pasaulyje.) Ir todėl, kai jie nemato savo Tėvynėje to, ką gludi jų pasąmonėje nuo senų laikų – jie arba emigruoja, arba prisitaiko prie aplinkos. Įdomu, kad žymia jų dali sugeba emigracijoje prisitaikyti ir rodyti gerą pavyzdį. Tai rodo, kad problemų sprendimo galimai reikia ieškoti Tautos valdymo sistemoje.
Ačiū Ryšardai, kad priminėte šį tyrimą, jau buvau ir primiršęs. Kažkada apie tai iš jūsų ir sužinojau. Aišku sisteminė žiniasklaida tai nutylėjo tada ir tebetyli toliau, na nejauku dabar skelbtis visam pasauliui, jog esame sąžiningiausia tauta, geriau jau skelbtis, kad esame vagys, plėšikai, pijokai, savižudžiai… vienu žodžiu mulkių mulkiai. O kai jau įvarai žmonėms “vėžį”, tada jau galima pradėti ir gelbėjimą įsisavinant didelius pinigus, vykdant programas paruoštas kažkur kurios ne tik, kad nepadeda, bet ir dar labiau prislegia… Vienu žodžiu reikia įskiepyti žmonėms, kaip krikščionybėje – pirminę nuodėmę, o po to gelbėti nuo pikto… Tikiuosi labai neįžeidžiau jei jūs krikščionis, manau skaitėte ką Dainius parašė ir mums lietuviams kito kelio nėra, su krikščionybe ne pakeliui, tai tas pats globalizmas kuris mums visiškai netinka…
Ta proga galiu pasidžiaugti ir gerais dalykais… Paskutinis gyventojų surašymas parodė, kad lietuviais save laiko 82 nuošimčiai Lietuvos piliečių – ir kas galėtų pasakyti kada paskutinį kartą taip gerai buvo Lietuvoje?.. Dirbu Vilniaus rajone, tai toks mano pastebėjimas, kad tokių gerų bendražmogiškų santykių tarp lietuviakalbių ir ne lietuviakalbių dar nebuvo ir ta pagarba iš lenkakalbių Lietuvos valstybei paskutiniu metu nesuvaidinta. Ir jei ne tie iš išorės brukami pagaliai į ratus “ant trijų raidžių” judėtume tiesiu keliu į pilnavertę valstybę kurioje gyventi gera visiems…
Sąžinė – savęs žinojimas. Žinau kas esu. Kitas negaliu būti. Nabage: gali – ir lytį pakeisti gali, ir kalbą, ir tikėjimą, ir …. bele ką.
Tai, kad lietuviai yra humaniškiausi žmonės, yra užrašyta dar 13 a. kryžiuočių kronikoje, jie “netikėliai” tik todėl, kad yra nesikrikštiję.
∙ Jau ruošiasi vasarą sostinėje vyksiančiam LGBT festivaliui: įvairovę švęs penkias dienas
– diena.lt/naujienos/vilnius/miesto-pulsas/vilniuje-birzelio-pradzioje-karaliaus-lgbt-bendruomene-virs-10-tukstanciu-zmoniu-sves-ivairove-1062147
∙ Spektaklyje „Robotų pasakos“ vaidinantys aktoriai: su jaunimu viskas gerai, problema – suaugusieji
– diena.lt/naujienos/klaipeda/menas-ir-pramogos/spektaklyje-robotu-pasakos-vaidinantys-aktoriai-su-jaunimu-viskas-gerai-problema-suaugusieji-1062130
∙ Be tėvų leidimo darželyje kvotė vaikus: mažieji buvo palikti vieni su nepažįstamomis moterimis
– diena.lt/naujienos/kaunas/miesto-pulsas/be-tevu-leidimo-darzelyje-kvote-vaikus-mazieji-buvo-palikti-vieni-su-nepazistamomis-moterimis-1062133
Si karta Pats Razauskas pataike i Esme,
Kraujas ir kunas islieka o Kalba dalinai prarasta…(baltismai mirga visose Europos kalbose kaip daimantai…)
Ir tuo paciu prarasta Savimone …
Nutauteje, Su-Slavinti daugumoje ,suvokietinti,suangleje, Baltai …per paskutinius 1500 metu…kodel taip ivyko?
Ir tebevyksta ?…..
Kodel ?
… na tai tas laikotarpis kai krikščionybė stiprėjo, vis labiau įsigalėjo, o mes tuo tarpu silpom dėl klastos ir vėliau jėga atimamos savasties, nes tokiom nesąmonėm kaip krikščionybė sveikas protas patikėti negalėjo, geriau susideginti nei pačiam save išžaginti patampant krikščioniu, Pilėnai ir ne tik…
Jaučiu , jog nevakcinuotas ?
Valgau grybus…
…nes tokį prastą cirko artistų pasirodymą pavadinimu “pandemija” sveikas protas atmetė kaip nevykėlių išsidirbinėjimą ir tiek…
Man atrodo kad ne tik nauja religija
bet is Azijos uzpludusios tiurku/persu kalbomis kalbancios gentys kazkur nuo 4 amziaus uzkariavo ir nutautino baltus…nuo tada atsiranda S-Labu (sklaboi) veliau slavu kalbos…pvz stai kaip Bizantijos imperatorius
Konstantinas VII purpurinis isgulde
10 amziuje Sviatoslavo I varda:
SFENDOS-TS-LABOS ( graikiskai: Σφευδοσ-λαβοσ)
skamba labai
jau lietuviskai SVENTAS-SLABAS ,
O ne Sviatoslavas uzrasytas veliau po poros simtu metu…tokiu pavyzdziu yra daugybe senuosiuose tekstuose ….
Tai, kad kūnas išlieka, o baltų kalba išstumiama, tame yra pasaulinė ar net kosminė tendencija. Akivaizdu, kad pasaulis apskritai daiktiškėja, kūniškėja, materialėja, tai vyksta dvasinio nykimo sąskaita. Tas pats procesas vyksta ir kalboje kaip tokioje. Lietuvių kalbos dvasinis pradas, matyt, yra inertiškesnis už kitų kalbų, su kuriomis susiduriama gyvenime, todėl jos materialėjimas yra lėtesnis. Tokiu atveju realiame gyvenime yra susiduriama lietuvių kalbos su kitomis kalbomis, kurios yra jau daugiau sumaterialėję už lietuvių kalbą. Apskritai žmonės iš prigimties yra linkę tapatintis su labiau pažengusia visuotine tendencija. Taip yra ir kalbos srityje mažiau sumaterialėjusios lietuvių kalbos žmonės – griebiasi svetimos daugiau sumaterialėjusios kalbos. Taip, žmogus kalbėjęs lietuviškai kūniškai išlieka, o lietuvių kalba yra prarandama. Kartu nyksta ir iš prigimties buvęs meniškas žmogus, – vyksta žmonijos robotizavimasis.
…įdomus pastebėjimas, pritarčiau…
Labai įdomi mintis, bet ar galima būtų kažkaip išsamiau, konkrečiais faktais parodyti kas ir kaip ten kitose kalbose yra materialiau palyginus su lietuvių k.?
Trumpai sakant, kitose kalbose yra labiau sunykusi kalbančiojo atmintis, jausmas su žodžio pirmine semantika, kalbėjimo procesas yra labiau sumechanėjęs, suinstrumentėjęs arba, kitaip sakant, kalbinis artikuliavimas tapęs mažiau organiškas individo procesas. Tiek tegalima pasakyti iš procesų stebėjimų “plika” akimi ir to patyrimo paviršinio paanalizavimo.
Ar tikrai verta žaisti su tuo žodžiu „tikėjimas“? Man tai atrodo primestas reikalas. Krikščioniškasis „credo“ yra feodalinės ištikimybės paraiška ir daugiau nieko. Nesuprantu, kaip žmogui gali rastis reikalas rūpintis savu „tikėjimu“ ar „netikėjimu“, net jei tai būtų tikėjimas tikrove. Tiesa yra patiriama, regima, o valia kyla iš apsisprendimo, ryžto. Kartais tas ryžtas dėl ne visai regimų dalykų, atrodo kaip beprotybė. Tu tada kredituoji (credo!) nesitikėdamas grąžos neapčiuopamą reikalą. Tik kam tai vadinti tikėjimu?
Valia…? Ar teko girdėti apie pasaulį, kaip valią ir vaizdinį?
Yra vokiška knygelė tokiu negrabiu pavadinimu, tik kuo tai galėtų padėti aptariamam reikalui
„Nevisavertis yra tas, kuris pateko svetimo pasakojimo įtakon ir ėmė pats save vertinti jo atžvilgiu bei matu. Dėl to jis savaime pasidarė priklausomas nuo to pasakojimo, vadinasi, ir nuo tą pasakojimą atnešusiųjų, ir nebegali būti pats savimi – yra priverstas būti tuo, kas jis yra tame svetimame pasakojime, prisiimti ten jam skirtą vaidmenį.“
Lenkija, atrodo, gerai supranta šituos dalykus ir rimtai dirba su Lietuva:
„Taigi strategija veikti gretimų kraštų įtakingąsias grupes, atrodo, yra labai perspektyvus būdas stiprinti Rytuose lenkiškąją kultūrą. […] Nedidelė, bet labai prolenkiška žymiausių intelektualų grupė daro esminę įtaką mokslo, taip pat politikos bei žiniasklaidos pasaulyje ir potencialiai galėtų tapti nuolat besiplečiančios lenkiškosios įtakos užuomazga. Istorikai sudaro tą profesinę grupę, kuri nuolat daro reikšmingą poveikį visuomeniniam gyvenimui. Tiek Lenkijoje, tiek Lietuvoje jie, pirmiausia, konstruoja tautinių mažumų savo kraštuose ir tautiečių bendruomenių už valstybės ribų kilmės ir funkcionavimo koncepcijas bei interpretacijas. Šiuo metu Lietuvoje jau yra įtakinga istorikų terpė, tautinės istoriografijos teiginių nelaikanti dogmomis. Šių istorikų sluoksnio poveikis yra žymus ir pasižymi aiškiai prolenkišku pobūdžiu. Esminis tikslas – prie lenkų kultūros palenkti vakarietiškai nusiteikusį tautinį elitą“
Lietuvių savigarbos trūkumas, mano supratimu, pasireiškia ir tuo, kad labai didelė dalis komentarų internete (ir kitur, netgi darbiniuose susirašinėjimuose) parašomi be lietuviškų raidžių, „šveplai“. Čia, atrodo, jau lyg ir nėra tiesioginio santykio su kitataučiais, lyg ir ne užsieniečiams lietuviškai rašome, o sau – lietuviams ir suprantantiems lietuviškai, todėl siekiant įtikti užsieniečiams nėra logikos rašyti be lietuviškų raidžių. Vadinasi ir patys prieš save negerbiame savęs, savo kalbos. Daugelis teisinasi, kad taip rašyti jiems „greičiau“, „patogiau“. Girdėjau aiškinimus, kad žmonės taip įprato rašyti todėl, kad iš pradžių klaviatūrose buvo galimybė rašyti tik angliškais („lotyniškais“ :)) rašmenimis, o lietuviški atsirado vėliau.
Įdomu, kad pas latvius internete „švepli“ komentarai be latviškų raidžių yra labai reti. Atrodo, techninės sąlygos ir lietuviams, ir latviams buvo vienodos, kai iš pradžių lietuviškų, latviškų klaviatūrų IT įrenginiuose nebūdavo, bet latviai rašo latviškomis raidėmis, o lietuviai – ne. Vadinasi, priežastys – ne techninės, tikrosios priežastys – kažkur galvose.
Taip. Vieni superpatriotai rašo tik šveplai, kiti į savo straipsnius būtinai prikiša klaikių svetimžodžių. Todėl nėra jokio pagrindo tikėti jų sąmoningumu ir verksmingais pergyvenimais. Jau ne graudu, o juokinga tiesiog. Apsimetėliai ir apsimetėlės.
Dėkoju prof.Dainiui Ražauskui už dalykišką analizę Lietuvių tautos spartaus nutautėjimo problemos. Tačiau analizėje neradau esminės minties, nusakančios, kas galėtų gelbėti naikinamą Tautą. Gerbiamieji Alkiečiai- dalinai ir Baltų – Pagoniško tikėjimo skaitytojai – nariai. Prisiminkime geriausią mums pavyzdį ilgus šimtmečius buvusios benamės žydų tautos. Benamės, bet išlikusios vieninga ir labai sustvirtėjausia tauta šiuometniame pasaulyje. Jų dabar daugiau 25 milijonų. Ameriką valdančiųjų 12 milijonų, Izraelyje- 6,5 milijono, ir po visą pasaulį pasklidusiųjų- bankininkų ir stambiųjų verslininkų- dar per 7 milijonus…ir kas juos visus vienijo benamystės metais? Jų – judėjiško tikėjimo šventikai- tautos VIENYTOJAI IR TAUTINĖS DVASIOS SERGĖTOJAI – RABINAI.
Ligi katalikiško krikšto mūsų Tautoje vyravęs senasis tikėjimas, skleidžiamas ir prižiūrimas mūsų senųjų šventikų- Krivių ir jų pagalbininkių Vaidilučių padėjo (kaip ir judėjams) išsaugoti mūsų lietuvių tautas su visomis tarminėmis bendrijomis , apginti mūsų Tvėrėjo dovanotas mums Lietuvos žemes. Mūsų visos karinės saviginybinės pergalės buvo pasiektos tik padedant mūsų Kriviams ir Vaidiloms, Vaidilutėms- ne tik Jų maldomis , aukojimais, bet ir vienijant Tautą į tvirtą ginybinį kumštį, neįveikiamą galingiausios Europoje Teutonų – Kryžiuočių ir Livonijos ordinų kryžiuotųjų riterių, siunčiamų ir laiminamų Vatikano valdovų. Ir tik susvetimėjusiams garbėtroškai Karaliui Jogailai PAČIAM pradėjusiam krikštyti lietuvius katalikais, tik nuo 1384 metų, kai Lietuvos karalius ėmė naikinti senojo tikėjimo šventikus Krivius, deginti ir griiauti senąsias Šventvietes, prasidėjo mūsų tautos IŠNIEKINIMAS IR NAIKINIMAS. Tautoje nebeliko TĖVO – GINANČIO IR VIENIJANČIO KARALIAUS, O JOGAILAI LAISVAI ATVĖRUS VISAS SIENAS LENKAMS – ŠLĖKTOMAS IR katalikybės nešėjams- vienuoliams ir kunigams, TAUTOJE NEBELIKO IR MOTINOS- SENOJO TIKĖJIMO VIENYTOJOS KRIVIŲ- VAIDILUČIŲ – ŠVENTIKŲ BENDRUOMENĖS. Reikia nepamiršti, kad tuo metu iš visų aplikinių tautų ir karalysčių buvo žiauriai varomis žydai – tautų nuodytojai alkoholiu ir sukčiautojai – skolintojai su didžiausiomis palūkanomis. Tad jir ie , tartum verslų “mokytojai” masiškai užplūdo visos Lietuvos teritoriją, laisvai kūrėsi su savo alkoholio bravorais ir knaipėmis, statomomis prie visų naujau pastatytų katalikiškų bažnyčių. Lietuvių tautą nuo XIV amžiaus pabaigos užplūdo TRIJŲ RŪŠIŲ TYRLIEJI IR ŽIAURIAUSIEJI OKUPANTAI, IR NET 600 METŲ TĘSĖ SAVO NUTAUTINIMO IR LIETUVIŲ TAUTOS GENOCIDO PROGRAMAS. Per tuos šimtmečius pavergtieji lietuviai per 30 martų vis giliau tapo alkoholikais ir nuožmiausiais pataikūnais- vergais- burais. Tokiais mūsų Tauta atėjo ligi pat XX amžiaus, ligi išsilaisvinimo. Prisiminkime, kokia nuskurdinta ir suvargusia beraščių tauta buvo primaisiais Nepriklausomybės metais. Dėkui Prezidentui Antanui Smetonai ir jo dorai – išmintingai komandai, kuri nedelsdama ėmėsi VISOS LIETUVIŲ – KAIMIEČIŲ TAUTOS PRIVALOMO MOKYMO- RAŠTO IR SKAITYMO, PATRIOTINIO AKLĖJIMO. PRISIMINKIME, KAI 1930 – Didžiojo Karaliaus Vytauto 500 metinių mienėjimo proga visoje Lietuvoje buvo pakrikštyta 500 lietuvių Vytautais, dar daugiau Karalių Mndaugo, Algirdo, Kęstučio, Vytenio ir kitais vardais, kiek šimtų ar tūkstančių naujagimių mergaičių – Karalienių Birutės, Aldonos ir kitais vardais…Su tuo patriotizmo užtaisu mes praėjome visus 50 metų bolševikinės Rusijos okupacijos metus. Su juo pasiekėme ir įgyvendinome Išsivaduojamojo Sąjūdžio idėjas- dar kartą atkūrėme Laisvę Lietuvoje. Atkūrėme, tik dabar dar daugiau tautiškai – patriotiškai nualinti. Kai kurie mūsų tautos buvusių burų- vergų vaikai, pagal tą patarlę pakilę IŠ VERGŲ Į VALDININKUS- (s griazi – v kniazi) per labai trumpą laiką dėka Landsberginio prichvatizavimo – pralobę ligi milijonierių- tapo žiauriausiais savosios tautos IŠNAUDOTOJAIS. TAI JIE IŠVARĖ IŠ TĖVYNĖS ARTI DVIEJŲ MILIJONŲ GABIŲ IR JAUNŲ LIETUVIŲ DUONELIAVIMUI Į SVETIMAS- GERESNIO GYVENIMO ŠALIS. TAI JŲ PASTANGOMIS IR GOBŠUMU LIGI ŠIOL GYVUOJANČION ŽIAURIAUSIOJE PASAULYJE VERGOVĖN NEGALI TĖVYNĖN GRĮŽTI LAIKINAI IŠVYKUSIEJI DUONELIAUTOJAI. Tautoje baigia sunykti okupantų Katalikų bažnyčios , baigia išsigimti katalikų kunigai – ištvirkautojai, O TAUTOJE lyg vis dar gyvuojantis SENASIS TIKĖJIMAS TVĖRĖJU, JO PAGALBININKAIS , NESUGEBA ATSIGAUTI, pirmiausiai dėl tų katalikiškų okupantų vadovų – vyskupų IŠŠAUKIANČIAI ŽEMINANČIO ELGESIO IR BAIMĖS, KAD LIETUVIŲ TAUTA , SUGRĮŽDAMA Į SAVĄJĮ TAUTINĮ DOROVINĮ TIKĖJIMĄ, atsisakys jų ir išvaikys tuos iškrypėlius, kaip nevertus gyvuoti lietuvių Tautoje.
Tačiau svarbiausia, kad ligi šiol neturime Pagoniškai- Baltiško tikėjimo atsidavusių Tautai ir Tėvynei tautiečių- Krivių- Vaidilų ir Vaidilučių.. Jei per 30 Laisvės metų, ir dar poros dešimtmečių sovietmečio, Lietuvoje niekaip nepadaugėjo per 6000 pagoniškojo- Baltiškojo tikėjimo pasekėjų, reiškia, stokojame organizuotumo, išradingumo, na ir PATRAUKLUMO. Mūsų kelias į atgimimą – tik KELIAS Į VAIKUS, JAUNIMĄ. Mūsų kelias į Tautą- ėjimas į ŠEIMAS, VAIKŲ DARŽELIUS IR PRADINES MOKYKLAS SU PATRAUKLESNĖMIS NEI SKAUTŲ AR KITŲ JAUNUOLIŠKŲ ORGANIZACIJŲ PROGRAMOMIS . Kurių ligi šiol nematome. PATRAUKLUMU IR PAPRASTUMU MES PRIVALOME SIEKTI TAUTIŠKO PRIPAŽINIMO: SKLEIDŽIANT DIDINGĄJĄ SENĄJĄ TAUTOS ISTORIJĄ, TIKĖJIMĄ VISAGALIU TVĖRĖJU , SKATINANT NESAVANAUDIŠKOS IR IŠTIKIMOS MEILĖS TVĖRĖJUI, ARTIMIESIEMS, GIMINAIČIAMS IR TAUTAI, JOS TĖVYNEI. Jei šito nedarysi, visa kita – tik bevaisės kalbos. Visi Senojo tikėjimo Tautiečiai, mes kiekvienas PRIVALIOME ATSIVESTI Į SAVO BENDRUOMENĘ NE MAŽIAU KAIP PO TRIS – PENKIS NAUJUS NARIUS. Tai reikia padaryti būtinai.
Te padeda mums Tvėrėjas – Lietuviais esame mes gimę – Lietuviais turime ir BŪTI.
∙ Netikėtumas: Vokietijos CDU gali iš partijos pavadinimo išbraukti žodį „krikščionių“, idant patiktų įvairesnei gyventojų daliai
− tiesos.lt/index.php/tinklarastis/straipsnis/netiketumas-vokietijos-cdu-gali-is-partijos-pavadinimo-isbraukti-zodi-kriks
∙ Škotijos pavyzdys yra įspėjimas kitoms Vakarų valstybėms – D. Roberstonas
− tiesos.lt/index.php/tinklarastis/straipsnis/skotijos-pavyzdys-yra-ispejimas-kitoms-vakaru-valstybems-d.-roberstonas
∙ Imigrantų partija: „Greitai mes perimsime visą Švedijos Skonės regioną“
− tiesos.lt/index.php/tinklarastis/straipsnis/imigrantu-partija-greitai-mes-perimsime-visa-svedijos-skones-regiona
∙ Romaldas Abugelis. Kalba – ne tik bendravimo priemonė –
– pozicija.org/romaldas-abugelis-kalba-ne-tik-bendravimo-priemone/
∙ Laima Lavastė. Nesinorėtų skatinti bruzdėjimų valstybėje, bet, atrodo, kitos išeities nėra –
− pozicija.org/laima-lavaste-nesinoretu-skatinti-bruzdejimu-valstybeje-bet-atrodo-kitos-iseities-nera/
(apie uždaromas mokyklas)
∙ ProPatria rengia Vasario 16-osios eiseną su deglais –
− pozicija.org/propatria-rengia-vasario-16-osios-eisena-su-deglais/comment-page-1/#comment-30311
Eitynės prasidės nuo tikrojo Lietuvos patriarcho Jono Basanavičiaus paminklo Aušros vartų gatvėje 5, Vilniuje. Dalyviai kviečiami rinktis 18 valandą.
KLIENTŲ patirties VALDYMAS
– konferencijos.vz.lt/klientu-patirties-valdymas/
Klausimai čia:
,,Kaip išsiaiškinti, ko nori žmonės?
Kaip sukurti unikalias patirtis tikriems žmonėms, remiantis poreikiais, kurie nesikeičia?
Kaip išvengti dažniausiai pasikartojančių patirties matavimo klaidų?
Kaip nesunkiai panaudoti tyrimus naujoms idėjoms kurti?
Miglė Andriulionytė, „Hostinger” tarptautinių tyrimų vadovė ”
Atsakymai čia:
,, Didžiųjų įmonių patirtys ir patarimai kaip užtikrinti gerą klientų patirtį visuose etapuose
Klientų patirties valdymo tendencijos skaitmeniniuose tinkluose
Kaip išvengti dažniausiai pasikartojančių patirties matavimo klaidų
Kaip neišsikrauti ant kitų? Darbo su savo emocijomis metodai
Ir daugelis kitų temų “
Kad globėjai nereiktų, pačiai (kaip prieš 100 m.) rankų teptis? Nes… mums patiems jų nereikėjo?
Skandalingoms konservatorių reformoms galo nematyti: kaimo mokyklų laukia priverstinė eutanazija
– https://www.respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/skandalingoms-konservatoriu-reformoms-galo-nematyti-kaimo-mokyklu-laukia-priverstine-eutanazija/
∙ Laima Lavastė. Nesinorėtų skatinti bruzdėjimų valstybėje, bet, atrodo, kitos išeities nėra –
− pozicija.org/laima-lavaste-nesinoretu-skatinti-bruzdejimu-valstybeje-bet-atrodo-kitos-iseities-nera/
(apie uždaromas mokyklas)
∙ Laima Lavastė. Nesinorėtų skatinti bruzdėjimų valstybėje, bet, atrodo, kitos išeities nėra –
− pozicija.org/laima-lavaste-nesinoretu-skatinti-bruzdejimu-valstybeje-bet-atrodo-kitos-iseities-nera/
(apie uždaromas mokyklas)
Štai kodėl niekas nesiruošia tirti Pilėnų tragedijos vietos, nors nuo 2015 metų yra surasti pilėnų gyvulių kaulai. Radimvietė atskleistų daug detalių apie didžiausią praėjusio tūkstantmečio Lietuvos tragediją, tūkstantmečio kriminalinį karinį nusikaltimą. Žydai gali Mosado tvirtovę gerbti ir viešinti, mes Pilėnų negalim ir bijome prasitarti apie tokią skriaudą. Ši tragedija turėjo lemiamos įtakos husitų judėjimui atsirasti Čekijoje. Lietuvoje viskas tvarkoje, tai tik legenda.