Ketvirtadienis, 31 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Ministerija laukia pasiūlymų dėl paspirtukų

www.alkas.lt
2021-11-14 12:03:30
1
Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Susisiekimo ministerija siekia pagerinti elektrinių paspirtukų eismo saugumą ir tam rengia viešą konsultaciją, kurios metu bus siekiama surinkti suinteresuotų institucijų ir gyventojų pasiūlymus.

Konsultuojantis bus ieškoma sprendimų, kad šios aplinkai draugiškos transporto priemonės plistų miestuose, tačiau nekeltų chaoso ir pavojaus pėstiesiems bei kitiems eismo dalyviams.

Iki gruodžio 1 d. galima teikti pasiūlymus el. paštu konsultacijos@sumin.lt. Gruodžio 2 d. vyks vieša apskritojo stalo diskusija, kurioje bus įvertinti konsultacijos metu surinkti pasiūlymai.

„Elektriniai paspirtukai – jau įprasta transporto priemonė laisvalaikiui ir kasdienėms kelionėms. Neabejotinai ši priemonė skatina darnų judumą, tačiau augant e. paspirtukų naudojimui jie vis dažniau patenka į eismo įvykius arba juos sukelia.

Pavyzdžiui, 2019 m. užfiksuoti 64 su e. paspirtukais susiję įskaitiniai eismo įvykiai, pernai – 97, o šiemet vien per pirmus aštuonis mėnesius – 143. Kartu su suinteresuotomis grupėmis įvertinę esamą situaciją, ieškosime sprendimų, kaip užtikrinti saugesnį paspirtukų eismą ateityje“, – sako viceministras Julius Skačkauskas.

Prieš tobulinant teisės aktus, viešose konsultacijose siekiama gauti kuo daugiau pasiūlymų ir nuomonių. Bus aptariamas e. paspirtukų eismo tvarkos reguliavimas, nagrinėjamos eismo įvykių priežastys, dažniausiai pasitaikantys Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai, jų prevencija ir taikoma administracinė atsakomybė, diskutuojama apie eismo dalyvių traumatizmo mažinimą, infrastruktūros plėtros galimybes ir kt. Tikimasi, kad taikomų priemonių visuma ateityje pagerins pažeidžiamiausių eismo dalyvių saugumą.

Šiuo metu pagal galiojančius teisės aktus e. paspirtukai, kurių maksimali galia iki 1 kW ir maksimalus greitis iki 25 km/h, yra prilyginami motoriniams dviračiams, todėl tokių e. paspirtukų vairuotojai turėtų nepamiršti, kad jiems taikomi tokie patys reikalavimai, kaip ir dviratininkams.

Tiek dviračio, tiek e. paspirtuko vairuotojai, važiuodami kelkraščiu, bendru pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus.

Eismo saugai gerinti 2022 m. birželio 1 d. įsigalios naujas KET numatytas kelio ženklas, draudžiantis motorinių dviračių ir e. paspirtukų eismą.

Šie kelio ženklai turėtų būti naudojami atsižvelgiant į eismo įvykių statistiką konkrečiuose gatvių ruožuose, taip pat atsižvelgiant į gatvių infrastruktūrą ir eismo organizavimą. Sprendimą, kuriose miesto vietose reikėtų naudoti šį kelio ženklą, priims savivaldybės.

Gruodžio 2 d. rengiama apskritojo stalo diskusija, kurioje numatoma apibendrinti viešos konsultacijos metu gautus pasiūlymus, visapusiškai įvertinti esamą e. paspirtukų eismo situaciją ir teisinę aplinką, e. paspirtukų vairuotojų elgsenos pokyčius 2021 m., dažniausiai jų patiriamas traumas ir problemas dalyvaujant viešajame eisme, taip pat aptarti infrastruktūros pokyčius plėtojant dviračių takus ir išgirsti eismo dalyvių lūkesčius.

Pranešimus skaitys Susisiekimo ir Sveikatos apsaugos ministerijų, policijos, Vilniaus ir Kauno miestų savivaldybių bei e. paspirtukus nuomojančių įmonių atstovai.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Programa ,,Vizija 0“ laukia pasiūlymų
  2. Laukiama pasiūlymų „Via Baltica“ projektams
  3. Važiuojant dviračiu ar paspirtuku svarbu nepamiršti saugumo taisyklių
  4. Dviračių ir paspirtukų vairuotojams taip pat galioja eismo taisyklės
  5. Ministerija rengia aviacijos vystymo gaires
  6. Netyla diskusijos dėl žaliųjų rodyklių, ministerija trečiadienį priims naują nutarimą
  7. Žvyrkelių asfaltavimu rūpinsis dvi ministerijos
  8. Eismo saugumo taryboje apsvarstyti alkoblokų įteisinimo ir žieminių padangų naudojimo klausimai
  9. Pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui gerinti siūlomi Kelių eismo taisyklių pakeitimai
  10. Atnaujintos šviesoforų įrengimo taisyklės leis lanksčiau reguliuoti eismą
  11. Seimas svarstys siūlymą, kad apie visus greičio matavimo prietaisus įspėtų kelio ženklai
  12. Šalies miestų saugaus eismo užtikrinimui bei darniam judumui skatinti papildomai skirta ES lėšų
  13. Bus atnaujintas kelias Kaunas – Prienai – Alytus
  14. Visas kelias Vilnius–Utena bus atnaujintas iki 2025 m. pabaigos
  15. Ministerijos tikslas – Lietuvoje registruotų orlaivių skrydžiai į JAV

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Protu nesuvokiama says:
    4 metai ago

    Nesuvokiu, kaip ministerija nemato, kas sostinėje daroma, ir tai leidžia. Atrodo, jog eismo taisyklės nebegalioja.
    Kad ir miestų gatvių sankirtos bei sankryžos. Ar nors sykį atėjo į galvą patikrinti, kiek savivaldybės čia prisavivaliauta, kiek ,,zebrų” nepagrįstai, pažeidžiant taisykles panaikinta, kiek sankirtų dar netgi užtverta, o pėstieji priversti kilpinti? Taip jiems ne tik pailginamas kelias link tikslo (nors pagal taisykles jis turi teisę čia kirsti gatvę) , bet jam tenka kirsti nebe vieną, o dvi gatves, t. y., sankirtą + sankryžą, tačiau ne visada tai veda ten, kur jam reikia. Todėl, perėjus sankryžą, žmogui tenka kita gatvės puse grįžti link užtvertos sankirtos, nes ten šaligatvis, vedantis į jam reikalingą pastatą!
    Aklųjų bei neįgaliųjų d-jų vietoje paduočiau į teismą tą, kas savo parašu patvirtino sankirtos (vedančios ir į transporto stotelę, ir į kitus svarbius objektus, ir į gyvenamuosius namus) užtvėrimą miegamajame rajone, – už žalą, padarytą tame rajone gyvenantiems akliesiems ir kt. neįgaliesiems. Savo akimis mačiau, kai, kaip visada, pro mano langus vedančiu taku ryte įprastu keliu į stotelę nuėjęs aklasis, atgal juo jau nebegalėjo sugrįžti, ir blaškėsi palei užtvarą nežinodamas, į kurią pusę eiti. Gal net išsigandęs, kad pasiklydo, ir nebežino, kur yra. Lyg tyčia, tai buvo metas, kai gatvės būna ištuštėjusios, ir nebuvo, kas jam padeda. Nuo to laiko nebematau to vyro mūsų rajone. Gal po tokio pono mero. ,,siurprizo” ir insultas žmogų ištiko?
    Šaligatvių siaurinimas, atiduodant pusę jų pločio dviračiams, o dabar ir paspirtukams – irgi iš tos pačios operos: pėstieji varomi lauk iš miesto, arba rizikuoja tapti ratuotų aukomis. Net ir rajonuose, kurie statyti ir įrengti su ATSKIRAIS takais pėstiesiems ir dviratininkams! Nes – irgi ta pati savivaldybė, jos ,,specialistai” – ten buvusius garažus pardavė verslui, ir žmonėms neliko nieko kito, tik ant tų takų bei kiemuose statyti automobilius.
    Nei susisiekimo m-ja, nei savivaldybė NEMATO VISUMOS, galutinio savo sprendinių rezultato. Arba piktybiškai NEPAISO to, daro miestą nepatogų gyventi.
    Ar pagrindinis eismo saugumo prievaizdų uždavinys – ne žmogaus, ne pėsčiųjų saugumas?
    Kaip ir sovietmečiu – LOZUNGAI apie SAUGŲ miestą, o patys SAVO veiksmais paverčia jį nesaugiu, kenkia gyventojams.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Žvejo mėgėjo bilietas: ką svarbu žinoti
Gamta ir ekologija

Žvejo mėgėjo bilietas: ką svarbu žinoti

2025 07 31
Pakrančių savininkams: ką naudinga žinoti apie poilsiautojų teisę pasiekti vandens telkinius
Gamta ir ekologija

Pakrančių savininkams: ką naudinga žinoti apie poilsiautojų teisę pasiekti vandens telkinius

2025 07 31
Valdovų rūmai | Valdovų rūmų muziejaus nuotr.
Kultūra

„Kinas po žvaigždėmis“ Valdovų rūmuose prasideda!

2025 07 31
Greitoji pagalba
Lietuvoje

Auditas parodė, kur stringa GMP tarnybos veikla

2025 07 30
Nato naikintuvai
Lietuvoje

Oro policijos misiją perima Vengrija ir Ispanija

2025 07 30
Pinigai
Lietuvoje

Valstybė skolins ILTE 40 mln. daugiabučių atnaujinimui

2025 07 30
Vėliava
Lietuvoje

Vilniuje prasideda pilietinio pasipriešinimo instruktorių mokymai

2025 07 30
Apsemtas kelias
Gamta ir žmogus

Kelininkai pasiruošę reaguoti į liūčių padarinius

2025 07 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimgaudas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Diana apie L. Kalėdienė. Valotka teisus – laikas perkirsti Lietuvos švietimo Gordijaus mazgą
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Žvejo mėgėjo bilietas: ką svarbu žinoti
  • A. Purelienė. Apie kolegas pediatrus: atsigręžus į praeitį
  • 3 būdai išlaikyti sveikatą ir savarankiškumą sergant
  • 1863 m. sukilėliui, knygnešiui ir tautinio atgimimo žadintojui Motiejui Eimaičiui – 185 metai

Kiti Straipsniai

Krunos tiltas

Galimi eismo ribojimai važiuojantiems Krunos tiltu

2025 07 24
Susisiekimas, neįgalieji | sumin.lrv.lt nuotr.

Siūloma peržiūrėti A+ juostos naudojimo tvarką asmenims su negalia

2025 07 23
Lietus keliuose

Kelininkai įspėja dėl smarkaus lietaus

2025 07 22
Žiedinė sankryža

Palangos aplinkkelyje atsiras nauja žiedinė sankryža

2025 07 22
Vilijampolė

Vilijampolės transporto mazgas užtikrins sklandesnį eismą

2025 07 22
Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Daugėja gaisrų dėl netinkamo ličio jonų baterijų naudojimo

2025 07 21
Eugenijus Sabutis

Susisiekimo ministerija patvirtino pokyčių planą

2025 07 15
Laivas „Rytas“ | Vilniaus savivaldybės nuotr.

Į Vilnių atvyko pirmasis elektrinis keleivinis laivas

2025 07 14
automobilis

Lenktynininkai: vairavimo sąmoningumas auga, bet pasitempti reikia

2025 07 09
Pėsčiųjų ir dviračių takas

„Via Lietuva“ keliautojams siūlo 5 vaizdingus maršrutus

2025 07 04

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimgaudas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Diana apie L. Kalėdienė. Valotka teisus – laikas perkirsti Lietuvos švietimo Gordijaus mazgą
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis K.Urba apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Rimgaudas apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Vilniečiai dalyvauja aplinkos gerinimo varžytuvėse

Vilniečiai dalyvauja aplinkos gerinimo varžytuvėse

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai