Šeštadienis, 31 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kūrėjai

V. Turčinavičius. Senovės rytų kultūrų atspindys Vinco Krėvės kūryboje

Vladas Turčinavičius, www.alkas.lt
2021-10-26 10:22:44
5
V.Krėvė-Mickevičius

Vincas Krėvė-Mickevičius | V. Krėvės muziejaus nuotr.

Spalio 19 d. sukako 139-eri metai nuo lietuvių literatūros klasiko, XX a. pirmos pusės įžymaus orientalisto Vinco Krėvės-Mickevičiaus gimimo.

Vincas Mickevičius po Kijevo universiteto studijų 1909 m. atvyksta į Baku miestą, Rusijos imperijos Rytų – persų, azerų kultūrų židinį. Vincas baigdamas Kijevo universitetą parašo įžymųjį savo darbą iš lyginamosios kalbotyros „Indoeuropiečių protėvynė“, už kurį universitetas  jį apdovanoja aukso medaliu.

Profesūra pakviečia V. Mickevičių pasilikti universitete ir siekti mokslininko karjeros. Jaunuolis, kilęs iš Subartonių šiaudinės pastogės, pradeda rašyti disertaciją „Budos ir Pratjekabudos žodžių kilmė“ – štai jo plataus talento apraiška. Disertaciją užbaigia ir apsigina Kijevo universitete tik 1913 m., jau gyvendamas Baku mieste ir dirbdamas mokytoju realinėje berniukų mokykloje.

Iš literatūrologo Alberto Zalatoriaus minčių aruodo: Rytų pasakos“ rodo, kad Krėvei jau ankstyvuoju kūrybos laikotarpiu rūpėjo ne vien lyrinis savo jausmų išsakymas, ne vien romantinė maištingos asmenybės apoteozė, ne vien patriotinių jausmų žadinimas, bet ir kur kas abstraktesni būties klausimai:  vidinė harmonija, gyvenimo prasmė, savęs pažinimas, apsisprendimo dramatizmas, dvasinis primatas, maksimalių troškimų įgyvendinimo keblumas. „Rytų pasakose“ buvo logiškai suformuluotos atskiros tezės, kurias randame ištirpdytas kitų jo kūrinių meniniuose vaizduose.

Jau 1913 m. Vilniuje išspausdinama  orientalistinė literatūrinė parabolė „Pratjekabuda“, galima teigti – tai pirmoji budizmo filosofijos įtakoje  sukurta apysaka Europoje. V. Mickevičius santūriai 1913 m. sausio mėn. laiške rašo „Vaivorykštės“ žurnalo leidėjui redaktoriui Liudui Girai: Matai, šis veikalėlis „Pratjekabuda“ yra išlaikytas grynai Indijos stiliuje, kiek aš tai galėjau padaryti, todėl tau ir daugeliui kitų nevisiškai bus suprantamas.

Aš esu gerai išstudijavęs dėl disertacijos, kurios vis neužmirštu, Budos gyvenimą, jo mokslą ir religijos padėtį Indijoje. Jau visus metus Baku liaudies universitete skaitau paskaitas apie tai vieną kart per savaitę (kad matytai, jog nemeluoju, pridedu čion ir dvi programas). Mano studijų vaisius yra „Pratjekabuda“. Tai yra mano filosofija ant pamatų senosios Indijos. Ten kiekvienas žodis turi dėl manęs didelę reikšmę, ir viena permaina man gali daugel kraujo sugadinti.

Anuomet Mykolas Vaitkus šia apysaka tiesiog žavėjosi, sakydamas, kad ji galėtų tilpti geriausiame Europos almanache, tačiau nebuvo išversta į Vakarų kalbas, o tik po 105 metų išversta angliškai ir 2018 m. išleista JAV.

Baku mieste Vincui Mickevičiui iš tiesų gerai sekėsi: subrendo kaip menininkas, įgijo pasitikėjimą ir savo brandžiausius kūrinius sukūrė čia, gyvendamas vienuolika metų, bei tapo Vincu Krėve, žinomu fenomenaliu rašytoju Lietuvoje.

Baku miesto liaudies universitete skaitė paskaitas ne tik apie budizmą, bet ir apie XII a. persų poeziją, įžymiuosius poetus Nizami Gandževi (jo  žinoma poema „Leili ir Medznūnas“- vertė Linas Broga), gyvenusio Baku ir Omarą Chajamą, gyvenusio kitoje Kaspijos jūros pusėje (dabar Tadžikija).

Čia knieti priminti, kad iš persų poetų, praėjus 400-500 metų mokėsi Vakarų romantizmo įžymybės Šekspyras, Getė, Baironas.

Kadangi dabarties Lietuvą yra užplūdę atbėgėliai iš Rytų kultūrų, pravartu pacituoti keletą O. Chajamo rubajatų (vertė Linas Broga), skaitytojau, gal pajusite kokie jie yra šiuolaikiški:

Pasaulį kuriančio dangaus svajonės – mes,
Žinojimo versmė – protingi žmonės, mes.
Visatos skritulys – kaip inkrustuotas žiedas,
Brangiausias jo akmuo – be abejonės mes.

/…/

Kur rojus, pragaras?
Sakai: Danguj, Aukštai!
Aš įsitikinęs, kad melas visa tai,
Nes rojus, pragaras tai ne visatos sferos,
Nes rojus, pragaras tai sielos du krantai.

Dar studijų metais V. Mickevičius domėjosi Persų religiniu-filosofiniu kūriniu „Avesta“ ir jo pagrindiniu personažu Zaratustra, gyvulių ganytoju (skerdžiumi), kalbančiu išmintingais aforizmais. Ar ne Krėvės sukurti skerdžių paveikslai yra Fridricho Nyčės Zaratustros prototipai?

Beje, kaip Nyčė, taip ir Krėvė atramos savo ideologijoms ieškojo ne tik senovės Indijoje, bet ir indo-iranėnų kultūroje. Mes matome, kad jo skerdžiai yra  dvasinės galios ir valios žmonės, gyvenantys Lietuvoje ir spinduliuojantys ikikrikščioniškų laikų pasaulėjautą, jie yra saugūs, nes gyvena Dievo pasaulyje sutapdami su juo, tai suteikia jiems dvasinės ramybės ir rimties.

Krėvės sukurti herojiški personažai iš Lietuvos istorijos Šarūnas ir Skirgaila turi Rytų kultūrų požymių, į juos galime žvelgti kaip į F. Nyčės tipo antžmogius, didvyrius turinčius tikslą ir jo siekiančius. Jis rekonstruoja ne artojų kraštą, bet valdžios ir dvasios milžinų kultūrą bei visa tai galime priimti kaip valios gyventi ir valios kovoti išraišką. Tai ne nuolankūs, prisitaikantys lietuviai, apie kuriuos rašė kiti Lietuvos rašytojai.

Šiais Krėvės kūriniais ypač domėjosi atgimstanti tauta, todėl nors ir paradoksaliai dabar skamba, tačiau kai Vincas Krėvė 1920 m. grįžo į Lietuvą, jau 1922 m. rašytojas, humanitaras išrenkamas karinės visuomeninės organizacijos – Šaulių sąjungos pirmininku. Jis pasiūlo Klaipėdą atsiimti  sukilimo būdu bei organizuoja Klaipėdos sukilimą ir pasiekia  tikslą – Lietuva atgauna Klaipėdos kraštą.

Skaitydami Krėvės epinę dramą „Šarūnas“, atpažįstame didvyriško Dainavos kunigaikščio Šarūno gyvenimo epizodų atsikartojimą paties Krėvės gyvenime, vadovaujant Šaulių sąjungai ir išvaduojant Klaipėdą.

Dramoje „Šarūnas“ tauta idiliškai gyvenusi gentimis turėjo per kraują pereiti į vieningą ir didelę valstybę, taip ir Krėvė degė panašiomis idėjomis XX a. pradžioje: atkurti vieningą, stiprią, su Vilniumi, Gardinu ir Klaipėda Lietuvą.

Dramoje „Skirgaila“ tauta patenka į pasaulėžiūros kryžkelę – senoji tikyba, pasaulėjauta, kaip miela ji bebūtų, nebegali apsaugoti žūtbūtinėse grumtynėse valstybės. „Skirgailoje“ Krėvė iškelia bendražmogišką situaciją – žmogaus ir valdovo tragedija, kuris gyvena tokiu laikotarpiu, kai senoji religija naikinama ir per prievartą atnešama naujoji religija. Valdovo įsipareigojimas tautai ir valstybei yra svarbiausia, tai ir sudaro tautos gyvasties ir valdovo dramą.

„Skirgailoje“ mes pagaunami tos dvasinės įtampos svarstyklių „arba – arba“, kurios gali padėti susivokti galimoje egzistencinėje būsenoje: valdovui pasielgus vienaip – priims naują religiją, ar kitaip – gelbės, gins savo senąją tikybą, kultūrą, viena tautos dalis jį laikys išdaviku, o kita – gelbėtoju.

Ši dramos situacija „arba – arba“ atsikartoja paties Krėvės tragiškame gyvenime, kada jis turėjo apsispręsti 1940-ųjų birželį: ar įeiti į liaudies vyriausybę ir gelbėti nors formalią Lietuvos nepriklausomybę, ar ne?

Kaip žinome jis apsisprendė dalyvauti šioje vyriausybėje paveiktas buvusių A. Smetonos ministrų, o ypač įkalbėjo jo draugas, teisingumo ministras Stasys Šilingas, sakydamas: „Kokią turi reikšmę vieno žmogaus vardas ar net gyvybė, kai yra reikalas gelbėti valstybę ir tautą! […] – Tai mano tau palaiminimas į Golgotą kopti…“ 

Nors po trijų savaičių, kai paaiškėjo, kad valstybės nepriklausomybė nebus išsaugota, V. Krėvė atsistatydino. Praėjus daugel metų ir dabartinėje publicistikoje vieni Vincą Krėvę laiko gelbėtoju, o kiti kolaborantu.

Straipsnį užbaigsiu, Krėvės kūrybos ir gyvenimo tyrinėtojo, literatūros profesoriaus A. Zalatoriaus mintimis: Krėvė iš tiesų yra viena didžiųjų XX a. mūsų figūrų, jei ne pati didžiausia. Svarbiausias jos ženklas – universalumas, kuris įgalina į viską žiūrėti lyg iš kosmoso aukštumų. […] Krėvės kūrybos laikas ir erdvė labai plati, nutįsta nuo „Avestos“ ir „Bundachišno“ kosmogonijų, nuo pasaulio sukūrimo iki pokarinių DP stovyklų Austrijoje, o veikėjų galerija – nuo dzūkų piemenuko iki karaliaus Erodo, Kristaus ir induistų brahmano“. (A. Zalatorius, „Keli krėvianos aspektai“, „Mokslas ir technika, 1998, Nr. 1, p. 2)

2021 m. spalio 19 d.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. V. Turčinavičius. Vinco Krėvės kelias… Amerikon!
  2. V. Turčinavičius. Vinco Krėvės vizija – susigrąžinti Vilnių
  3. V. Turčinavičius. V. Krėvės kūrybos misija tęsiama
  4. Seime bus paminėtos Vinco Krėvės-Mickevičiaus 130-osios gimimo metinės
  5. V.Turčinavičius. Kūrėjas, kurio pėdos gimtinės žemėje, o akys aprėpia platųjį pasaulį
  6. V. Turčinavičius. Vincas Krėvė – tautos savigarbos ir laisvės ugdytojas.
  7. V. Turčinavičius. Vincas Krėvė – tautininkų sąjungos kūrėjas (I)
  8. V.Turčinavičius. Kaip istorikas, žaisdamas atviromis praeities kortomis, tampa neteisus
  9. V.Turčinavičius. Gerbkime praeitį, dirbkime ateičiai
  10. V. Turčinavičius. Baltrušaitis ir Krėvė laiškuose ir atsiminimuose
  11. V. Turčinavičius. Kaip istorikas „Penktąja kolona“ nuslepia Trojos arklį
  12. V.Turčinavičius. Drąsiausias Lietuvos politinis-karinis žygis
  13. V.Turčinavičius. Praeitis atsiveria dabarčiai
  14. V.Turčinavičius. Gajūs Lietuvos menkinimo stereotipai
  15. V.Turčinavičius. Vincas Krėvė – tautininkų sąjungos kūrėjas (II)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 5

  1. Vilna says:
    4 metai ago

    Įdomūs yra Krėvės dvasiniai, pasaulėžiūriniai ryšiai, giminingumai su persais ir netgi tai yra ne vien jo kaip asmenybės, bet ir apskritai pačių dzūkų, o ypač prūsų etninis ypatumas. Tai prikišamai rodytų, tarkim, Varėnos (lenk. Orany) ir Irano pavadinimų žodžių giminingumas, prie tos giminystės derėtų ir mot. vardas Irena. Netgi Zaratustros (pirmo sando šaknies) ir Šarūno vardų giminingumas – įžvelgtinas, kurie abu giminiuotini dar ir su upėvardžių Ner-, Nor- šaknimis, su deivių dzūk. Šerialė, lot. Cereta vardais.
    Kas dėl Krėvės kaip politiko asmenybės, tai nuo kryžiuočių laikų užgrobtos Klaipėdos susigrąžinimas pačių lietuvių jėgomis 1923 metais yra be abejonės neįkainuojamas Krėvės ir jo vadovaujamų šaulių nuopelnas. Tačiau Klaipėda šio istorinio Lietuvos laimėjimo (kai netgi po pergalės Žalgirio mūšyje ji Vytauto nebuvo atgauta) iki šiol nėra deramai įamžinusi, tai neatleistina… Sakyčiau, gal pagaliau patys dzūkai susiorganizavę imtųsi savo kraštiečio nuopelnų įamžinimo Klaipėdoje.

    Atsakyti
    • Kęstutis says:
      4 metai ago

      Ir straipsnis ir pasisakymas suderėjo, smagu…

      Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      4 metai ago

      „Kas dėl Krėvės, kaip politiko asmenybės“ – ar bus tęsinys?

      Atsakyti
      • Vilna says:
        4 metai ago

        Plačiau apie V.Krėvę kaip politiką galite paskaityti Alkas.lt, V.Turčinavičius. Drąsiausias Lietuvos politinis- karinis žygis.

        Be to, kadangi Nausėda savo politika be derančios valstybinės ir tautinės savigarbos “gaivina” Vasario 16-osios aktu nutrauktus (niekinius) Lietuvos 1791 m. duotus konstitucinius “Įžadus” Lenkijos karūnos valstybei, todėl yra aktualu, kad Alkas.lt portale būtų paskelbta 1921 m. spalio 21 d. V. Krėvės kalba, pasakyta tos dienos protesto mitinge Kaune prieš premjero K. Griniaus vedamas derybas su Lenkija dėl žečpospolitos atkūrimo, o taip pat jo straipsnius žurnale “Trimitas” tuo pačiu klausimu.
        Tai padaryti yra būtina siekiant nuodugniau nušviesti V. Krėvę kaip politiko poziciją pradiniu atkurtos valstybės laikotarpiu, kas sąlygojo ir jo veiksmus Lietuvai susigrąžinant Klaipėdą visiems laikams, – tai, kad tuo laiku jos nepasiglemžė Lenkija.

        Atsakyti
  2. Gediminas Martišius says:
    4 metai ago

    Krėvės įtaka žymu ir dabartinėje mūsų literatūroje. Tuo galima įsitikinti, perskaičius Giedriaus Alkausko knygą “Keliaujantis akmuo”.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete
Ukrainos balsas

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį
Pilietinė visuomenė

Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

2025 05 30
Andrius Kubilius ir Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą

2025 05 30
Prezidentas apdovanojo tėvus ir globėjus
Lietuvoje

Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

2025 05 30
Šaltibarščių festivalis
Gamta ir žmogus

Didžiulė vėliava ant TV bokšto atidarė šaltibarščių šventę

2025 05 30
Eismo ribojimai
Lietuvoje

Per Vilniaus viršūnių susitikimą – eismo ribojimai

2025 05 30
Išrinkti vardai sostinės laivams
Gamta ir žmogus

Išrinkti vardai naujiems elektriniams sostinės laivams

2025 05 30
Žemės ūkis | zum.lrv.lt
Lietuvoje

Prezidentas pasirašė pataisas dėl valstybinės žemės naudojimo

2025 05 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Vyrukas humorą prilaiko? apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
  • +++ apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
  • Rimvydas apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
  • +++ apie V. Jakubonis. Motiejus Valančius – ne tautos žadintojas…

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
  • Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį
  • Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą
  • Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

Kiti Straipsniai

Pristatytas knygos „Dhammapada: mokymo pėdos“ kritinis vertimas iš pali kalbos | lma.lt nuotr.

Pristatytas knygos „Dhammapada: mokymo pėdos“ kritinis vertimas iš pali kalbos

2025 04 06
Baras, 1925, nr. 1. LMAVB RSS P-051138 | voruta.lt nuotr.

Žurnalui Baras – 100 metų

2025 01 22
Lokmanthan simpoziume | Romuvos nuotr.

Romuva Lokmanthan simpoziume: dvasinės bendrystės tiltas tarp Lietuvos ir Indijos

2024 12 07
ICCS prezidentė prof. dr. Šaši Bala susitiko su Lietuvos Romuvos Krive Inija Trinkūniene | Romuvos nuotr.

Lietuvoje viešinti Indijos Kultūros studijų tarptautinio centro prezidentė susitiko su Romuvos Krive

2024 09 23
Vyksta 46-oji Pasaulio paveldo sesija – dėmesys globaliam pasaulio paveldo išsaugojimui | unesco.lt nuotr.

Vyksta 46-oji Pasaulio paveldo sesija – dėmesys globaliam pasaulio paveldo išsaugojimui

2024 07 24
Gailės Vanagienės nuotr.

Romuva senąjį baltų tikėjimą pristatė tarptautinėje konferencijoje Indijoje

2024 02 01
Arbata su pienu | fabula.lt nuotr.

Kodėl anglai į arbatą pila pieno? Indai sugalvojo dar skaniau

2023 12 16
Algimantas Matulevičius | asmeninė nuotr.

A. Matulevičius.  Norint išvengti karo būtini kompromisai

2023 12 11
Ukraina nugalės | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Rusijos laukia neabejotinas krachas

2023 09 10
Ukrainos gynėja | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Pro tirštą karo rūką – menki paliaubų kontūrai

2023 09 01

Skaitytojų nuomonės:

  • Vyrukas humorą prilaiko? apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
  • +++ apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
  • Rimvydas apie R. Tumino kūrybai įprasminti atidengta skulptūrinė kompozicija
  • +++ apie V. Jakubonis. Motiejus Valančius – ne tautos žadintojas…
  • Rimvydas apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Prancūzų literatūros klasikai, be kurių neįsivaizduojama literatūros istorija

Prancūzų literatūros klasikai, be kurių neįsivaizduojama literatūros istorija

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai