Mūsų šalis turėtų ir galėtų tapti susisiekimo naujovių laboratorija ir būti ta vieta, kur gimsta drąsiausi ir naujoviškiausi sprendimai. Lietuvoje daug dėmesio skiriame stambių strateginių infrastruktūros projektų įgyvendinimui.
Mes žinome, kaip ir kur reikia sujungti Lietuvos transporto sistemą su Europa ir visu pasauliu, bet transporto ir susisiekimo sistemą norėčiau matyti ir kaip naujovių variklį“, – tokį šalies siekį susisiekimo ministras Marius Skuodis išsakė Vilniuje vykstančiame Transporto inovacijų forume.
Pasak ministro, galime ir turime išnaudoti Lietuvos kaip dinamiškos, mobilios ir technologiškai pažangios valstybės potencialą.
Tuo tikslu Susisiekimo ministerija transporto naujovėms plėtoti planuoja sukurti „Sandbox“, vadinamosios smėlio dėžės, aplinką – teisinę, reguliacinę ir motyvuojančią finansinę aplinką praktiškai pritaikomoms susisiekimo naujovėms išbandyti.
Itin svarbia šių dienų tema tampa naujosios kartos 5G interneto ryšys, kuris pagal planą kitais metais jau turėtų veikti Vilniuje, iki 2023 m. – bent penkiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose, o 2025 m. turėtų apjungti visą šalį. 5G ryšio technologija sudarys sąlygas naudotis itin sparčiu gigabitiniu internetu ir atvers verslui naujas, iki šiol neišnaudotas galimybes.
5G ryšys padės įsitvirtinti ir dar vienai, daiktų interneto plėtrai svarbiai skaitmeninei technologijai – eSIM, kurio veikimą įteisinus Lietuva taptų pirmoji Europoje, turinti šios technologijos reguliacinę aplinką.
Ministras pabrėžė, kad itin daug dėmesio skiriama artimai transporto ateičiai – bepilotėms transporto priemonėms, dronams ir pan. Šiose srityse siekiama turėti ne tik aiškią ir patrauklią reguliacinę aplinką, bet ir pritraukti į Lietuvą technologijų plėtotojus naujovėms plėtoti, sukurti pakankamą įkrovimo stotelių tinklą.
Automobilių dalijimosi paslaugą siūlanti „CityBee“ Lietuvoje jau atlieka pirmuosius realius bandymus su nuotoliniu būdu valdomų automobilių technologija, tad jau netrukus galime sulaukti tokių automobilių ir Lietuvos gatvėse.
Pasak M. Skuodžio, vienas didžiausių susisiekimo sektoriaus iššūkių yra žaliojo kurso politikos įgyvendinimas.
Siekiant šio tikslo, reikia ne tik bendro sutarto žaliosios ekonomikos plano, bet ir naujovių įveiklinimo žaliojo kurso tikslams.
Lapkričio 21 d. Vilniuje prasidėjo dvi dienas truksiantis trečiasis tarptautinis Transporto ir inovacijų forumas „Transportas ir logistika 2050“, pritraukęs nemažą užsienio šalių institucijų ir verslo bendruomenės dėmesį.