Pastarąją savaitę Lenkijos dangų raižo geriausi akrobatinio skraidymo lakūnai, kurių tarpe ir du lietuviai – Džiugas Kačanauskas ir Igoris Lobanovas.
Nuo liepos 29 d. jie varžosi Torunės aerodrome vykusiame Pasaulio akrobatinio skraidymo standartinės kategorijos čempionate su 35 dalyviais iš 9 šalių – Lietuvos, Lenkijos, Čekijos, Vokietijos, Prancūzijos, Rumunijos, Ukrainos, Ispanijos ir Rusijos.
Bendroje įskaitoje lietuviai pilotai geriausių tarpe. D. Kačanauskas užėmė 7 vietą, I. Lobanovas – 24.
Čempionato dalyviai varžėsi keturiose akrobatinio skraidymo programose: pirmosios programos metu atlieka iš anksto žinomą, išmoktą kompleksą, o kitų nežinomų programų metu – varžybų metu parengtus kompleksus, kuriuos komandos sudaro dieną prieš tos programos skrydžius.
„Varžybos buvo ne tik skraidymo patirtis, bet ir gyvenimo patirtis – neskubėk džiaugtis pasiekimais ir koncentruokis į tai kas dar laukia. Nervai ir spaudimas patekti į TOP10 padarė savo ir kainavo daug brangių klaidų paskutiniame pratime,“ – teigia čempionate Lietuvą atstovavęs Igoris Lobanovas.
Pilotų tikslumą atliekant akrobatinio skraidymo figūras vertina teisėjų komisija, tarp kurių – ir lietuvių teisėjų duetas: tarptautinės kategorijos teisėja Violeta Gedminaitė bei Eugenijus Raubickas.
Lietuvos atstovai – jauni, bet jau įspūdingą aviacinę patirtį sukaupę pilotai. D. Kačanauskui tai jau antras tarptautinis čempionatas. Jo patirtis – 400 skrydžio valandų, iš jų akrobatiniais lėktuvais apie 100 valandų, ir apie 60 valandų varžybiniu lėktuvu „Su 26 M“ LY-DON. O štai daugiau kaip 5500 valandų skraidymų patirtį sukaupusiam Igoriui Lobanovui „WAAC 2021“ – pirmasis tarptautinis čempionatas.
Lietuvos akrobatinio skraidymo komandos treneris Eltonas Meleckis lakūnų pasirodymą čempionate vertina gerai ir teigia esąs rezultatais patenkintas. Lakūnai, besiruošdami varžyboms, šiemet ore praleido apie 15 skrydžio valandų. Skraidydami išskirtiniais akrobatiniais lėktuvais, jie savo pasirodymus vertina pozityviai ir jaučiasi išpildę lūkesčius.
Anot Džiugo Kačanausko: „Vienas didžiausių iššūkių varžybose išlaikyti skrydžio kokybę. Turima patirtis ir pilotavimo technika nesikeičia, tačiau norint palaikyti gerą rezultatą, reikia didelių pastangų.“