Liepos 21 d., išplatintame viešame pareiškime politinė partija „Nacionalinis susivienijimas“ (NS) pareiškė, kad „įstatymų paketas dėl valstybės įmonių pertvarkymo į akcines bendroves yra sudėtinė prieš Lietuvos valstybę vykdomo nedraugiškų valstybių hibridinio karo dalis, kuriuo siekiama didinti privačių asmenų poveikį Lietuvos valstybės transporto infrastruktūros valdymui“.
Pareiškimą dėl dabartinės valdžios skubotų užmojų pertvarkyti valstybės įmones, kurie susilaukė Lietuvos Respublikos Prezidento veto, NS reikalauja, kad Seimas, po Lietuvos Respublikos Prezidento veto, toliau nesvarstytų šių įstatymų projektų.
NS taip pat ragina Lietuvos Respublikos Prezidentą Gitaną Nausėdą inicijuoti viešą diskusiją dėl valstybinių įmonių valdymo reguliuojančių įstatymų pakeitimų, į kurią turėtų būti pakviestos visos suinteresuotos politinės ir visuomeninės organizacijos bei specialistai. Šioje diskusijoje turėtų būti aptarti kriterijai ir požymiai, kurie užtikrintų strateginių objektų saugumą.
„Lietuvos Respublikos Vyriausybė privalo išviešinti asmenis, inicijavusius minėtus įstatymo projektus. Turi būti iškeltas šių asmenų atsakomybės klausimas. Jie privalo nurodyti, kokių motyvų skatinami įtraukė į įstatymus formuluotes, keliančias grėsmes šalies nacionaliniam saugumui, kad visuomenė galėtų spręsti dėl pasitikėjimo ar nepasitikėjimo politikais bei politinėmis partijomis būsimuose šalies savivaldos ir Seimo rinkimuose“, – tvirtinama NS paskelbtame pareiškime.
NS siūlo, kad Valstybės Saugomo departamentas (VSD) sustiprintų stebėseną asmenų, inicijuojančių panašaus pobūdžio įstatymų projektus, kuriais siekiama didinti grėsmes šalies nacionaliniam saugumui.
„Skubotai priimtas įstatymas stulbina: jis atskleidžia valdančiosios koalicijos mėginimus klaidinant visuomenę, sukurti sąlygas privatiems investuotojams tapti valstybei svarbios strateginės reikšmės infrastruktūros bendrasavininkiais ir taip ne tik sudaro sąlygas tiesioginiams ir netiesioginiams valstybės nuostoliams atsirasti, bet ir sąmoningai kelia grėsmę nacionaliniam saugumui.
Tokiais ketinimais neleidžia abejoti Vyriausybės kanceliarijos politikos įgyvendinimo grupės pažyma dėl minėtų įstatymo projektų, kurioje nurodoma, jog įstatymų projektais siekiama atsisakyti nuostatų, kad tarptautinių oro uostų infrastruktūra, skrydžių valdymo sistemos įrenginiai, valstybinės reikšmės vidaus vandenų keliai, valstybinių jūrų uostų infrastruktūra išimtine nuosavybės teise priklauso valstybei“, – teigiama partijos pareiškime.
NS atkreipia dėmesį, kad įstatymo rengėjai neatsižvelgė į Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) dar 2020–05–28 pateiktas antikorupcinio vertinimo išvadas, kuriose išsakytos abejonės dėl minėtų įstatymų nuostatų. Taip pat įstatymų rengėjai neatsižvelgė ir į Valstybės saugumo departamento (VSD) pateiktą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo projekto vertinimą, kuriame pažymėta, jog priėmus siūlomą įstatymo projektą šio valstybei strategiškai svarbaus objekto – Klaipėdos jūrų uosto – veikla gali būti sutrikdyta ir būtent šį nepakankamą pasirengimą vykdyti tokio masto reformą vertiname kaip riziką šalies nacionalinio saugumo interesams.
Nacionalinis susivienijimas atkreipia dėmesį į svarbią aplinkybę, kad šiuo metu prieš Lietuvos valstybę yra pradėtas ir vykdomas nedraugiškų valstybių hibridinis karas. Taigi, neatsakinga būtų manyti, kad karą vykdančios nedraugiškos šalys visai nesidomėtų Lietuvos strateginės reikšmės objektais.
Tai, kad valstybinių įmonių pertvarkymas į akcines bendroves savaime nereiškia valstybės valdymo joms praradimo, akcijų paketą išlaikius valstybės rankose tokios bendrovės ir lieka valstybės valdomos. Ar NS to nesuvokia, ar kaip čia ta baimė atsiranda…
Juokauji? Ar esi slav? Nes jei perkantieji negautų naudos, jie nekištų į tai pinigų. Ir niekas nesako, kad pasieks viską iškart. Durų nebūtina išspirti, jos praveriamos. Toliau seks kiti žingsniai.
Ir aš manau, kad žingsnis po žingsnio viskas atsidurs kažkieno, gal net vieno (kieno???) rankose. Jei šiandien valdymas neveiksmingas, pareigybės išpūstos, kas trukdo pagerint? Niekas. Steigėjas kas? SM…
Tam, kad tie valstybinio valdymo procesai būtų prižiūrimi, yra STT, FNTT, Prokuratūra. Jeigu šios institucijos savo paskirties neatlieka, yra valstybiškai nepatikimos, tai kitas klausimas. Yra keltinas jų nepriklausomumo užtikrinimo, nepriklausomos (Tautos kontroliuojamos) institucijos jų priežiūrai kūrimo klausimas.
Regis, nuo liepos pradėjo veikti ES prokuratūra. Taigi tie iki šiol vykę ES ir valstybės lėšų “įsisavinimo” procesai – nieko naudą duodančio už jas nesukuriant (pvz. “Rail Baltica” prieš 7-erius metus nutiesimas už 365 mln. atvejis) turėtų mažėti.
Kad privatininkas investuoja pirkdamas AB akcijas ir taip gauna iš bendrovės proporcingo dydžio naudą kartu su valstybe, tai – normalu rinkos ekonomikoje. Apskritai, dėl to kaip ir aišku, na gal dar pridurtina: “Bijai vilko, – neik į mišką”…
Ar tai, kad kažkokios įtakingos RU įmonės turėjo (gal vis dar turi?) mūsų geležinkelių akcijų (strateginės įmonės!) Lietuvai naudinga buvo?
Ir kas iš Seimo spaudė, aiškino, jog kitaip tiesiog neįmanoma?
Kad ir ta išardyta geležinkelio linija nuo Mažeikių į LV – kieno naudai tas sprendimas buvo?
Mažeikių prekė gadino Kremliaus biznį Latvijoje. O dabar kiek mln. turime iš LT kišenės kompensuoti (ne iš tų, kas spaudė tai padaryti!).
Įsileidęs privatų partnerį visada rizikuoji, kad jis gali prieš tavo valstybę vienokiu r kitokiu būdu veikti. Nebent esi galinga valstybė, o partneris tau naudingu santykiu nuo tavęs priklausomas.
Žinau neįtikėtino idiotizmo pavyzdžius, valdant privačias bendroves. Papasakočiau, nepatikėtumėte. Nereikia pūsti burbulų, kad valstybės valdymas yra atgyvena ir pan. Viskas priklauso nuo įmonių vadovų. Ir nuo to, kiek į valstybės įmonių reikalus kišasi pasipūtusios ministerijos (neturėdamos, kaip taisyklė, jokio supratimo ir dar įkišančios į įmonių gerai apmokamas pareigas savo žmones, giminaičius, aišku, nieko neišmanančius). Yra toks vartojamas, deja, nelietuviškas žodis otstoinik – į įmones iš ministerijų nukreipiami ministerijoms dėl įvairiausių priežasčių nebereikalingi darbuotojai.
Strateginės įmonės turi būti valdomos ir prižiūrimos, kaip karinis objektas.
Juolab dabar, kai taip daug kas iš virtualių ,,kabinetų” ir virtualiais ,,veržliarakčiais” iš bet kurio pasaulio krašto, iš bet kurio auksarankio kompiuterio tvarkoma.
Atrodo, kai per 30 m. tiek LT vandenviečių vanduo būdavo užterštas ir net neaišku, iš kur atsirado viena ar kita cheminė medžiaga vienoje ar kitoje vietoje, kiek laiko žmonės maistui vartojo tokį vandenį, ir kuo jiems tai baigsis, turėjo kažko išmokyti. Tačiau net ir sostinės savivaldybei nustatyto būtinojo dydžio apsauginės zonos neegzistuoja – į jas vis kažkas kėsinosi. KODĖL juos būtent ši zona domina? Per kiek laiko tyliai, ,,bez pyli i šuma”, per vandentiekį gali būti nugalabyta 1/5 LT gyventojų?
Be to, kiek suprantu, dabar visas miestas iš vieno centro aprūpinamas vandeniu, nebe iš kelių, kai, vienur atsitikus bėdai, vanduo gyventojams, ligoninėms, įv. kt. objektams apylankomis iš kaimyninių vandenviečių tiekiamas? Dabar ,,pasirūpini centriuku”, ir miestas be vandens lieka.
O, perdavus į privačias rankas, sugriauta buvusi centrinio šildymo sistema, parduotos transformatorinės, tarnavusios ir boilerinėmis (nes jau neprisimename, kiek išbadėjusių žmonių per porą Leningrado blokados mėnesių mirtinai sušalo)? Kol veikė atskiros TEC boilerinės, išvedus iš rikiuotės vieną miegrajonį, galima buvo iš kito terminį vandenį paduoti, ar bent kitame rajone pasišildyti. Dabar pakaks komandos laukiančio kompiuteriuko ,,ENTER” paspaudimu tik centre padaryti, ką reikia, ir ta viena komanda visas miestas bus užšaldytas.
Arba kam tiek vargti. Tiesiog imi ir ,,iškerti” elektrą visam miestui – mes juk nepasirūpinę nei elektros kaupyklomis, bent porą parų palaikančiomis būtiniausias miesto funkcijas, nei atskirus el. generatorius ligoninėms, visoms valdžioms, svarbiausioms įmonėms. Ir viskas – nei vandenuko, nei šilumos, nei ryšio. Miestas paralyžiuotas, viskas po truputį miršta.
Ar pasirūpinta, ką darysim, kai ir mobilusis ryšys bus ,,nudobtas” – kaip bent valdžios spręs klausimus, derins tarnybų veiksmus? Apie jokį ,,greitosios” iškvietimą nė nekalbant.
O maisto, būtinųjų vaistų atsargos? Ar viskas su jomis gerai?
Turint galvoje, kad verslo interesai visai kiti, negu valstybinių tarnybų, kurios privalo rūpintis, kad gyvybiniai miesto kūno organai veiktų netrikdomai, suprantama, kad vos užuodęs pavojų, verslas iš anksto rūpinsis, kad jo turtai kuo mažiau nukentėtų, stengsis kuo greičiau iškeldinti viską, kas įmanoma, į kitus kraštus. Prisiminkime negražų pavyzdį, kai, iš vieno (socialinio?) būsto į kitą keldamiesi, gyventojas net el. lizdus, rankenas, dar kažką plėšė ir išsivežė…
Prirašiau, net pati nepajėgiu perskaityti, klaidas ištaisyti. Atsiprašau – užsimerkit, klaidą radę, kad neerzintų.
Žemyna. Aš sukrėstas, bet ne dėl klaidų pasisakyme.
Nuosprendis – kasdien po valandą kampe ant žirnių? Savaitę, ar ilgiau?
Kreipimasis į Gen.prokuratūrą – perspėjimas visiems, kurie kėsinasi užvaldyti valstybės strategines įmones
– pozicija.org/kreipimasis-i-gen-prokuratura-perspejimas-visiems-kurie-kesinasi-uzvaldyti-valstybes-strategines-imones/
„Litgrid“ praneša apie įvykį transformatorių pastotėje
– lrytas.lt/verslas/rinkos-pulsas/2021/08/15/news/-litgrid-pranesa-apie-ivyki-transformatoriu-pastoteje-20436387/
Jei pastebėjote – ta Lietuvos dalis šitiek metų nuolat patiria elektros tinklų avarijas, ne vieną parą be elektros lieka gyventojai, įmonės, o gal ir ligoninės (kažin, ar aprūpintos el. generatoriais), gal ir maisto šaldymo bei kt. patalpos (kur turi būti palaikoma griežtai tolygi temperatūra) ir įstaigos, kur nepertraukiamas el. tiekimas PRIVALOMAS, kur iš rikiuotės išėjusią el.tiekimo grandį tuoj pat turi pakeisti kita. Gal ir Šauliams (su uostu), Mažeikiams bei Klaipėdai ,,poliarinę naktį” ,,užfundyti” gali?
Šitiek metų padėtis tokia, tačiau nei Seimui, nei vyriausybėms, kaip ir kiaura Lietuvos siena, tokie menkniekiai klausimų nekelia. Ar jie bent išmano, katros valstybės ūkio funkcijos turi būti nepažeidžiamos, ir kokia turi būti atsakomybė, jei kas nors ne taip?
Gintautas Žintelis. Būtina grąžinti ITT sektoriaus strateginį koordinavimą į valstybės rankas
– delfi.lt/news/ringas/politics/gintautas-zintelis-butina-grazinti-itt-sektoriaus-strategini-koordinavima-i-valstybes-rankas.d?id=88115023
Siūlomą įstatymo pakeitimą vadina tiksinčia bomba: krizės atveju tai Lietuvą galėtų tiesiog paralyžiuoti
– delfi.lt/news/daily/lithuania/siuloma-istatymo-pakeitima-vadina-tiksincia-bomba-krizes-atveju-tai-lietuva-galetu-tiesiog-paralyziuoti.d?id=88173041
Šiąnakt (nežinau nuo kada ir kaip ilgai), bent jau mano radijuje ir telefone, nebuvo girdimos nė vienos radijo stoties laidos – nuo ~88 m iki ~101,5. Toliau iki M1 irgi ne visos veikė.
Jei tai buvo TV bokšto ,,sanitarinė naktis” – na, tskant, tiek tos. Bet jei ne, jei tai buvo ataka, tada tai buvo puikus pavyzdys, kaip gyventojai akimirksniu gali likti be informacijos, kad ir kokios svarbos ši būtų.
pšeprašam panowie, Eteryje
Strategines imones turi valdyti
Lietuvos vyriausybe !!!!
Jokiu pelno siekianciu privaciu kompaniju
Negalima prileisti prie sveikatos , svietimo,
ginybos,
salies uostu, keliu , gelezinkeliu ,aerouostu ,
Finansu (jau per velu)
ir kitu strategines infrastrukturos sriciu…
Mazeikiu nafta buvo geras pavizdys….
Kai Jav kompanija del finansiniu sumetimu pardave ja Rusams…
O dabar Lenkai yra savininkai….
Blogas pvz. yra Jav kur didele dalis
Energetkos ir ginybos pramones parduota privaciom tik pelno siekianciom
kompanijom kurios tiesiog pavergusios Jav vyriausybe….nes ju tikslas yra Pelnas
O ne valstybes Gerove…