Pirmadienis, 25 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Skaitiniai Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos

V. Kilinskienė. Palangos galerijoje „Ramybė“ ‒ Marijos Gimbutienės šimtmečiui skirta Jurgitos Rancevienės tapybos paroda „GAIA“

Vilma Kilinskienė, „Saulės arkliukai“, www.alkas.lt
2021-07-06 22:57:31
7
V. Kilinskienė. Palangos galerijoje „Ramybė“ ‒ Marijos Gimbutienės šimtmečiui skirta Jurgitos Rancevienės tapybos paroda „GAIA“

J. Rancevienė. Iš parodos "Gaia" | V. Kilinskienės nuotrauka

Liepos 8 d. 18 val. „Ramybės“ galerijoje Palangoje (Vytauto g. 35) įvyks Marijos Gimbutienės šimtmečiui paminėti skirtos tapytojos Jurgitos Rancevienės parodos „GAIA“ atidarymas. Parodą bus galima aplankyti iki rugpjūčio 5 d.

Dailėtyrininkė Vilma Kilinskienė parodos anotacijoje rašo:

„Iš pradžių tebuvo chaosas. Ir iš jo kilo visokia gyvybė. Pirma beribėj būty atsirado Gaia − Motina Žemė.‟ (Iš graikų mito „Gaia ir Kronas‟)

Graikų mitologijoje Gaia − pirmapradė Deivė Motina, iš kurios atsirado pasaulis. Jos vardu vadinama ir visa gyvoji planeta, kaip nedalomas vienis, nes Gaia − tai kuriančioji energija, virtusi į materiją.

Ryškiu mitologiniu pradu ir filosofiniu braižu išsiskirianti J. Rancevienės kūryba itin artima archeomitologijos pradininkės Marijos Gimbutienės atradimams. Regis, Jurgitos kūriniai vizualiai perteikia profesorės M. Gimbutienės idėjas, nors menininkė kūrė sąmoningai to nesiekdama, o tiesiog keliaudama savo vidinių ieškojimų ir atradimų keliu. Vis dėlto prieš keletą metų atsivertusi M. Gimbutienės veikalus ir pradėjusi juos tyrinėti, Jurgita teigia pajutusi, kad tai tas pats jos atradimų pasaulis, tik ne meniniame, o moksliniame lauke. Pajutusi šią ypatingą bendrystę su M. Gimbutiene, dailininkė naujausią savo parodą, akcentuojančią kuriančios deivės ‒ Deivės Motinos, Motinos Žemės ‒ reikšmę, paskyrė M. Gimbutienės šimtmečiui paminėti.

Paroda „Gaia‟ − įtaigus, abstraktus vizualinis pasakojimas apie Gaios, kaip kuriančiosios energijos, virsmą į materiją, nuolatinį vienos egzistavimo formos perėjimą į kitą, absoliutų sūkurio vientisumą, kuriame nėra išnykimo ir absoliučios baigties, tik nuolatinė energijos transformacija. Tuo pačiu tai ‒ kūrybinė moters dievybės, gyvybės nešėjos, gamtos, nenutrūkstančio transformacijos ir gyvybės ciklo, moters galios, ryšio su gamta.interpretacija.

Unikalaus stiliaus tapytoja J. Rancevienė ‒ daugybės parodų Lietuvoje ir užsienyje dalyvė, prestižinių tarptautinių meno konkursų laimėtoja, savo kūriniais 2019 m. Tokijo Metropoliteno meno muziejuje sužavėjusi Pasaulio kultūros kongresą (sidabro ir bronzos medaliai) ‒ šįkart stebina formatų įvairove (nuo nedidelių eskizų iki 2 x 2 m siekiančių drobių), dar labiau išlaisvėjusia, intuityvia, spontaniška tapymo maniera, spalvų ir potėpių dinamika. Naujausiose savo drobėse Jurgita fantaziją verčia tikrove.

Tik paviršinius dalykus matyti įpratusiam žiūrovui ji atveria akis į neregėtas jo paties vidines gelmes. Ankstesnį Jurgitos kūrybos stilių neabejotinai taikliausiai atspindėjo figuratyviojo neoekspresionizmo terminas, o naujausiuose jos kūriniuose plėtojamos neišbaigtumo, kūrybos proceso akcentavimo idėjos sieja jos tapybą su praėjusio amžiaus abstrakčiuoju ekspresionizmu. Stiprios linijos, spalvinti ir nespalvinti plotai, perregimos figūros ar apskritai tik jų užuominos, atskiri fragmentai kuria preindividualios būties ir  kelių tikrovės sluoksnių pojūtį. Regis, Jurgita vaizduoja daugybę paralelinių pasaulių vienu metu.

Išlaisvinančia, jusline patirtimi besiremiančiuose, parodoje „Gaia‟ eksponuojamuose Jurgitos kūriniuose ryškus pirmapradis gaivališkumas, savita vaizdinių sistema. Laisvai jaučiamos ir tapomos formos bei spontaniški potėpiai kuria pasakojimus, savo turiniu siekiančius giliausias primityviąsias žmonijos šaknis. Įdomu, jog dailininkė savo paveikslus tapo taip, kad neretai į juos galima žiūrėti keliais būdais: vienaip matome vieną siužetą, o apvertus kūrinį aukštyn kojomis, tarsi kitų realybių atspindžiai, atsiveria paralelinės plotmės ir prasmės. Paralelinių pasaulių nuotaiką J. Rancevienės paveiksluose kuria tradicinį kompozicijos bei perspektyvos supratimą laužanti vaizdo struktūra.

Figūros dažnai išblaškytos po visą drobės plotą, kartais sąmoningai etiudiškos, tarsi neišbaigtos, tebesančios virsme, vienaip ar kitap deformuotos ar perkonstruotos, transformuotos, neretai primenančios žmonių, gyvūnų ir daiktų hibridus, mitines būtybes. Perspektyva, šviesa ir šešėliais kuriamą tikros erdvės iliuziją Jurgitos drobėse keičia plokščių pavidalų, gestiškumo, „sulaužytų‟ paviršių, struktūrinio konstravimo principais grindžiamos kompozicijos. Dažai klojami greitais, gaiviais, spontaniškais potėpiais, kartais paliekant nubėgimus. Kūriniai tokie gyvi ir emocionalūs, kad regisi, jog kartu su dažų srovėmis veržiasi ir autorės jausminiai potyriai, vidiniai suvokimai. Menininkės kūryba atspindi savitą mitinį pasaulio regėjimą, kuriame į viena susilieja vidiniai vaizdiniai ir tikrovė. Regimoji fantazija visiškai laisva nuo proto ir logikos varžtų.

Dailininkė mėgaujasi ryškiomis spalvomis trykštančią nežabotą energiją derindama su kontempliatyvia vidine kelione per savo ir kolektyvinę pasąmonę, mitus ir archetipus, tarsi ieškodama tapymo procese visas būties paslaptis atskleidžiančio filosofinio akmens. Jos tapyba − nesibaigianti amžina kelionė iš savęs į save, kur autorė pati dar nežino, kas jos laukia, ką ji bekeliaudama pamatys ar sužinos. Paveiksluose atgyja ir tarpusavyje persipina iš autonomiškų elementų lyg mozaika susidėliojantys įvairių etnosų mitiniai pasakojimai, atveriantys sąmonės ir pasąmonės langus į vidinį, žodžiais nenusakomą visko, kaip vienio, suvokimą.

Paveikslai pulsuoja gyvybe, vaizdiniai pasakojimai audrina vaizduotę. Teptukas siaučia drobės paviršiuje, kurdamas juslingą, vitališką nuolatinio tapsmo pasaulį. J. Rancevienės kūriniai vienu metu perteikia daugybę skirtingų įspūdžių ir su jais susijusių pojūčių, atveria duris į paralelinius pasaulius, nematytas erdves, nepatirtus jausmus. Net iš pirmo žvilgsnio abstrakčios kompozicijos, eskizai pasižymi intensyviu vidiniu turiniu, skatinančiu žiūrovą mąstyti ne tik, kur prasideda ir baigiasi tapybos procesas, bet ir apmąstyti savo ir visatos beribiškumą. O svarbiausia, šie kūriniai įvaizdina M. Gimbutienės kertinę mintį, jog šiame pasaulyje „niekas niekad galutinai nepranyksta“.

Menotyrininkas Gytis Oržikauskas J. Rancevienės kūryboje labiausiai akcentuoja moters deivės sugrąžinimą, daugiaplanį moteriškumo ir jį serginčio vyriškumo idėjos perteikimą, išsivadavimą nuo šiuolaikinių stereotipų, kaip moteriškumas turėtų būti išreikštas visuomenėje. Jis rašo:

„Ar pastebėjote, kaip klasikinėje mitologijoje moteris esame įpratę matyti tarsi aukas? Švelnus eufemizmas „pagrobimas“, taikomas klasikiniams mitologiniams paveikslams (ir jų herojėms Europai, Persefonei, Helenei ar sabinėms), iš tiesų ženklina brutalų vyriškumo triumfą pažemintų senųjų deivių atžvilgiu. Vienas iš šių, šiandien kritikuojamų istorijų yra Ledos mitas, pasakojantis apie tai, kaip Eotolio karalienę apgavo ir apvaisino gulbinu pasivertęs Dzeusas.

Romėnų laikais toks „nuotaikingas“ įvykis įkvėpė prostitutes rengti erotiškus vaidinimus su gyvomis gulbėmis: tokiu performansu savo laiku išgarsėjo ir ortodoksų šventoji, būsimoji Bizantijos imperatorė Teodora. Mitologinis moters, kuri nevaldo ne tik savo likimo, bet ir libido bei lytiškumo, paveikslas mus pasiekė iki šių dienų, tačiau šiose istorijose gyvena ir pamirštas gilusis moteriškumo klodas: priešistoriniais laikais ta pati Leda buvo laikoma deive gimdyve (kitose indoeuropiečių tautose garbinta kaip Lada ar Lela), nuo perkūno dievo sudėjusi kiaušinius su dvynių pora – saulės dievaičiais. Iš Ledos kiaušinių išsirito dvynių brolių, vadintų leuko-polos-Dios („dievo baltais kumeliukais“), atitinkančių Rigvedos Ašvinus bei baltų Ašvienus, bei Klitaimnestros ir Trojos Helenės poros. Saulės vežimą lydėjusių dvynių žmonos buvo jų seserys saulės deivės, kurios vėliau – uždraudus kraujomaišą –mite buvo pakeistos Leukipo dukromis Fobe („Skaisčiąja“) ir Hilarėja („Šviečiančiąja“).

Trojos Helenės vardas kilęs iš žodžio Saweliyos („saulė“). Helenė kaip deivė garbinta Rodo saloje, kuri garsėjo saulės kultu, o graikų mitas pasakoja, kad po žemiškojo gyvenimo Helenė apsigyveno Baltojoje (Leukės) saloje, kuri egzistuoja realybėje ir yra pilna antikinių saulės dievo šventyklų. Taip mitologinė gražiausia pasaulio moteris, grobta ir gabenta iš Spartos į Troją ir atgal, kadaise buvo garbinama kaip pati saulė. Tačiau moteriškos dievybės – įskaitant Saulę – priešistoriniais laikais neturėjo prievolės būti malonios. Lietuvių, austrų ir švedų folklore liko pasakojimų, kaip vienam iš dvynių savo prie uolos prirakintą nuotaką teko vaduoti nuo jūros pabaisos. Šis mitas atliepia Persėjo istoriją. Persėjo vardas turi bendrą šaknį su pomirtinio pasaulio deive Persefone – abu vardai reiškia „žudiką“. Persėjas pagarsėjo tuo, kad nužudė gorgonę Medūzą, kurią kai kurie tyrėjai laiko kadaise egzistavusia saulės žyne, dėvinčia bauginamą kaukę. Saulėje paliktų džiūti nukautų karių kūnų oda pradėdavo trauktis, taip išsprogdavo akys, iššokdavo liežuvis, o burna išsiviepdavo kraupia šypsena.

Tokiu būdu saulės deivė valdė ir mirties pradą. Mirtį mite turėjo nugalėti kiekvienos poros dvynys – tik tikroji saulės dukra ir dievo sūnus buvo nemirtingi, jų žemiškieji atvaizdai turėjo būti atgaivinti savo dieviškųjų dvynių. Toks daugiaplanis moteriškumo ir jį serginčio vyriškumo paveikslas seniai pamirštas: kiek jį tebeprisimena indoeuropietiškas religijas gaivinantys praeities mylėtojai, ir etnokultūros komercializacija, pigi adaptacija šiandienai?“

Dailininkės Jurgitos Rancevienės paveiksluose prigimtinis moteriškumas yra išryškintas tiek, kad gebėtų išsiveržti ir įsirėžti į stebėtojo sąmonę. Iliustratore daugelį metų dirbusi dailininkė yra genialiai įvaldžiusi piešinį bei kontūrą. Mitologizuoti, zoomorfiški personažai atliepia Pablo Pikaso piešinius, kurių pagrindinis tikslas buvo atskleisti vyrišką perspektyvą. Vyriškumas dailininko paveiksluose vaizduotas per kentaurų ir minotaurų metaforas. Kaip ir minėtuose Pikaso darbuose, J. Rancevienės paveiksluose išryškinamas moterų erotiškumas, jų lytys, moteriškos (ne mergaitiškos, kaip priimta šiuolaikinėse medijose) figūros. Paveikslai per šias metaforas atliepia temas, apie kurias visuomenė nėra įsidrąsinusi kalbėti be sveiko, į kraštutinumus – arba gašlumą, arba puritanizmą – nenukreipto dialogo. Paveikslai išsiskiria dinamiškomis, virsmą akcentuojančiomis kompozicijomis bei energija pulsuojančiais kontrastingais spalviniais deriniais. Masių verpetą bei kontūrų sūkurį dailininkė vis dėlto sugeba suvaldyti taip, kad kompozicijos – kad ir kokios takios jos būtų – neišsilietų iš paveikslo kraštų. Šį dinamiškumo bei pusiausvyros, gausos be pertekliaus santykį tapytoja praktikuoja kurdama minimalistiškus, beveik kaligrafiškus vieno mosto piešinius.

Puikiai įvaldyta psichologinio charakterio studija lemia, kad personažai paveiksluose atrodo natūraliai gimę, kvėpuojantys, esantys ir veikiantys. Paveikslų veikėjai egzistuoja persiliejančiame, aiškių rėmų neturinčiame, beveik permatomame pasaulyje, kuris yra perteiktas daugybe vienas kitą dengiančių sluoksnių, properšų į skirtingus planus. Paveiksluose matome tiek moterų grupes, tiek vieną kitus atspindinčius vyrus ir moteris. Kai kuriuose paveiksluose spalvinės masės pačios iškyla stebėtojui kaip neapibrėžti , tačiau personifikuoti siluetai. Autorė jiems tarsi išpiešia lankytoją frontaliu, tiesiu žvilgsniu provokuojančius veidus. Tokiu būdu paveikslo plokštumoje gimstančios asmenybės tarsi veržiasi iš neapibrėžtumo, norėdamos paveikti suvokėją savo išraiškomis.

Turtingos, paveikslo erdvę užpildančios kompozicijos, atrodo, virsta siautulingu pamėklių paradu: keistos, zoomorfiškos, tarytum iš priešistorinių laikų atėjusios būtybės rodosi kaip daugiakrūtės deivės, paukštės, undinės, kentaurės, minotaurės ir kelių gyvūnų bruožų turinčios chimeros. Tarsi kadaise pažinoti, tačiau pamiršti ir norintys išsiveržti moteriškumo klodai dedasi skirtingas kaukes. Šios figūros turi ryšį su priešistorinių laikų pasakojimų galia, tačiau išsivaduoja nuo šiuolaikinių stereotipų, kaip moteriškumas turėtų būti išreikštas visuomenėje. Personažų nenuspėjamumas ženklina norą išreikšti moters personą neribotais būdais, išlaikyti moteriškumą kaip nekomfomistišką, transformatyvų pradą, kuris, iš kitos pusės, – per užuominas į gamtos gaivalus ir priešistorės mitus – yra prigimtinis. Keisti, metamorfozėmis grįsti personažai taip pat simbolizuoja empatiją, gebėjimą susitapatinti su gamtos gaivalais ir įvairiais jos pavidalais.

Subtili paveikslų ironija liudija, kad moters gebėjimas įkūnyti gyvybę teikiančios, gyvenimo malonumus ragaujančios, taikios, gaivališkos, pašėlusios ir karingos asmenybės pradus yra tiek pasiklydęs kasdienoje, jog jį grąžinti galima tik bekompromisiškais, įžūliais pavidalais. Prie iliustratyvaus kūrybinio proceso pratusi dailininkė savo nepriklausomoje kūryboje pasirenka atvirkštinį kūrybos procesą – vietoje kūrybos pagal literatūrinį tekstą, tapytoja kuria laisvas kompozicijas, kurios įkvepia kurti naujus pasakojimus ir naratyvus.

Mus pasiekusios istorijos apie moteriškumą yra pernelyg iškraipytos, kad jomis vadovaujantis būtų galima teisingai atspindėti moters prigimtį. Vietoje to tapytoja Jurgita Rancevienė kuria savo mitologiją šios prigimties esmėms atspindėti. Ši marga kūryba yra dieviškasis, gaivališkas atspindys, kurį savyje – laisvinantis nuo apmirimo – turėtų įžiūrėti kiekviena moteris.

 

1 of 7
- +

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. 2021-ieji paskelbti Marijos Gimbutienės metais
  2. V. Kilinskienė. Viliaus Ksavero Slavinsko vizijų pasaulis
  3. V. Kilinskienė. Knygų ir knygrišystės magija
  4. V. Kilinskienė. Vincentas Vasiliauskas (1895–1989): snaiperis, krautuvininkas, tapytojas
  5. Kaune bus atidaryta E. Nalevaikos tapybos paroda
  6. V. Kilinskienė. Trys lelijos šventam Kazimierui
  7. V. Kilinskienė. Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus kviečia „skaityti“ vaizdinius pasakojimus
  8. Etnografinėje sodyboje nepaprasta tapybos paroda „Visas pasaulis lietuvių liaudies dainose“ (video)
  9. Palangoje atidaryta impresionistinė N.Grigorjevos paroda „Kūryba kelyje“
  10. Atidaroma žymios naivistės Adelės Velykienės paroda Kaune
  11. Atidaroma S.Gračiovo paroda „Kelionės ir uostai“
  12. Vilniuje atidaroma Kaliningrado menininko J.Pečerskio kūrybos paroda „Karaliaučiaus kodas“
  13. Lietuvos nacionaliniame muziejuje atidaroma paroda „Istorija ir dailininkas: Bronius Leonavičius“
  14. O. Gaidamavičiūtė. Zita Vilutytė: kelias holizmo ir harmonijos link
  15. J. Šatkauskaitė. Poezija

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 7

  1. Pajūrietis says:
    4 metai ago

    „Liepos 16–18 dienomis Smiltynėje vyks senųjų papročių ir meno šventė „Gabya“.“
    „Liepos 8 d. 18 val. […] įvyks Marijos Gimbutienės šimtmečiui paminėti skirtos tapytojos Jurgitos Rancevienės parodos „GAIA“ atidarymas.“
    „2018 m. spalio 10-14 dienomis Vilniuje vyks jau tryliktoji tarptautinė folkloro šventė „Pokrovskije kolokola“.“
    Bet kaip: rusiškai, turkiškai, graikiškai, kad tik nelietuviškai…
    „Negalintiems išvykti atostogų į užsienį arba nenorintiems grūstis pajūryje, Vilnius nuo šiandien siūlo alternatyvą – dirbtinį, visiems atvirą paplūdimį „Open Beach“ pačiame miesto centre, Lukiškių aikštėje.“ Liberalų dorovės ir pagarbos Lietuvai simbolis. Angliškai. O kaip gi kitaip?

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      4 metai ago

      Ką, ir šiemet katinų dėžė Lukiškėse?
      Dėl įvairovės galėjo kelias palapines pastatyti ir raudonus žibintus pakabinti. Tada tikrai vakarietiškumu ir laisvės dvasia nenusileistume kai kuriems Vakarų miestams….

      Atsakyti
      • Pajūrietis says:
        4 metai ago

        Cituojamas sakinys nenaujas. Bet išskirtinis savo kraštutiniu cinizmu.

        Atsakyti
        • Žemyna says:
          4 metai ago

          Ar tie, kas LLRI vadovavo (bent jau tais laikais), galėtų kitokie būti? Kaip suprantu, ten tik patikimus imdavo?

          Atsakyti
          • Pajūrietis says:
            4 metai ago

            „LLRI rėmėjai 2020: 53% -Tarptautinių fondų parama (9 fondai)“ – citata iš LLTI interneto svetainės. Yra išvardinti užsienio ir vietiniai rėmėjai. Susipažinau. Klausimų neturiu.

        • Žemyna says:
          4 metai ago

          Nesidomėjau LLRI jau daug metų.
          Turiu galvoje V. Adamkaus laikus, kai šalia jo nuolat buvo to in-to prezidentė, spaudoje pristatoma ne iš dalykinės pusės, bet dažniau kaip elegancijos ikona. Dabar nenorėčiau skirti laiko aiškintis, kas vyko V.A. pirmos, ir kas – antros kadencijos metu.
          Prisimenu, jog kažkuriuo metu spauda išsiaiškino ir paskelbė apie kitą LLRI prezidentės veiklos pusę. Buvo labai nemalonu visiems, o ypač V. A. Kažin, kas jam pasiūlė jo komandų sudėtis? Vėliau neaiški istorija garaže, kur ji su vyru turėjo su verslininku susitikti. Tas žmogus buvo ten nužudytas, tad ji ilgam dingo iš viešumos. Kaip baigėsi visi tyrimai – neprisimenu, ar buvo oficialiai paskelbta, ar spaudoje kas buvo, Vėliau jau buvo apie jos dukrą Kaetaną rašoma.
          Trečias in-to prezidentas buvo Šimašius.
          Jų abejų vadovavimo LLRI laikas sutapo su V.A. prezidentavimu (1998-2008, su pertrauka, kai R.P. prezidentu buvo)..
          Tai viskas, ką prisimenu, išsk. tai, kad buvo kritikuojamas, Vainienė dažnai apie in-tą pasisakydavo.

          Atsakyti
          • Pajūrietis says:
            4 metai ago

            Tereikia pažiūrėti, kas jų rėmėjai, ir visi klausimai atpuola.

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Tauro apygardos vadovybė | Genocido aukų muziejaus fondų nuotr.
Istorija

Vilniuje – diskusija, skirta Tauro apygardos 80-mečiui paminėti

2025 08 25
Mokiniai | smsm.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Išsaugotos 42 miestelių gimnazijos, kurioms grėsė pertvarka dėl per mažo mokinių skaičiaus

2025 08 23
Žemės ūkis
Lietuvoje

Ministerija ramina ūkinkus dėl galimo įsipareigojimų nevykdymo

2025 08 22
Piniginė
Lietuvoje

Ką svarbu žinoti skolininkui, susidūrusiam su sunkumais?

2025 08 22
Vaistinė
Gamta ir žmogus

Atnaujinama vaistų išrašymo ir išdavimo tvarka

2025 08 22
J. Basanavičiaus gatvė
Lietuvoje

Dėl archeologinių tyrimų keičiasi eismas J. Basanavičiaus gatvėje

2025 08 22
Klaipėdos daugiabučiai
Lietuvoje

Klaipėdoje toliau didinamas statymo vietų skaičius

2025 08 22
„Vytis“
Lietuvoje

Steigiamas gynybos ir saugumo inovacijų kūrimo centras

2025 08 22

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Denisas Jelisievičius apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • Aleksandras Dubinskis apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • O 2025 m., apie Pratybų „Zapad“ nebus: rusai neturi tam pajėgumų
  • Jau seniena? apie Elektrą gaminančių vartotojų skaičius jau pasiekė 140 tūkst.

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Invazinis augalas – rykštenė: aplinkosaugininkai primena jų daromą žalą gamtai
  • Vilniuje – diskusija, skirta Tauro apygardos 80-mečiui paminėti
  • Maistiniai dažai: koks jų poveikis sveikatai
  • Antifrogen N – patikima apsauga nuo užšalimo ir korozijos

Kiti Straipsniai

Labubu žaislas

Labubu tai fenomenas! Mažas monstriukas kuris užkariavo pasaulį

2025 08 19
Lėktuvas.

Kitąmet numatomi skrydžiai iš Palangos oro uosto į Kretą

2025 08 14
Lietuvos šviesuolis, knygnešys Liudas Vaineikis amžinojo poilsio grįžo į Palangą

Lietuvos šviesuolis, knygnešys Liudas Vaineikis amžinojo poilsio grįžo į Palangą

2025 08 13
Anelė Zikarienė su Kauno inteligentais

Atostogų mados tarpukariu: nuo Aukštosios Panemunės iki Alpių

2025 07 28
LATGA pristato žinomiausių bibliotekose knygų ir autorių dešimtukus

LATGA pristato žinomiausių bibliotekose knygų ir autorių dešimtukus

2025 07 28
Žiedinė sankryža

Palangos aplinkkelyje atsiras nauja žiedinė sankryža

2025 07 22
Kūryba be ribų: darbas su aktoriais įkvepia moksleivius kurti ir ieškoti savęs | Rengėjų nuotr.

Kūryba be ribų: darbas su aktoriais įkvepia moksleivius kurti ir ieškoti savęs

2025 07 07
Pasaulio lietuvių sporto žaidynių 2022 Druskininkuose archyvo nuotr.

Pasaulio lietuvių sporto žaidynės Palangoje suburs apie 3 tūkst. dalyvių

2025 07 03
Pėsčiųjų ir dviračių takas

Palangoje bus nutiesta apie 4 km pėsčiųjų ir dviračių takų

2025 07 02
Plangos tiltas

Palangoje, ant jūros tilto, suspindo naujas apšvietimas

2025 06 17

Skaitytojų nuomonės:

  • Denisas Jelisievičius apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • Aleksandras Dubinskis apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • O 2025 m., apie Pratybų „Zapad“ nebus: rusai neturi tam pajėgumų
  • Jau seniena? apie Elektrą gaminančių vartotojų skaičius jau pasiekė 140 tūkst.
  • Alfa.lt apklausa: apie S. Buškevičius. Šiandienos Vilnius: lietuviškai kalbantis vaikas išvadintas „labusu“
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Valstybės dienos proga Vilniaus S. Daukanto aikštėje surengtos įspūdingos vėliavų pakėlimo iškilmės

Valstybės dienos proga Vilniaus S. Daukanto aikštėje surengtos įspūdingos vėliavų pakėlimo iškilmės

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai