Penktadienį popiet Nacionalinio susitarimo grupė baigė dar vieną susitikimą, kurio metu aptarė beveik visus darbo grupės atstovų teiktus pasiūlymus, kurie turėtų būti įgyvendinti per ateinančius dešimt metų švietimo ir mokslo srityje. Jau po dviejų savaičių tikimasi svarstyti susitarimo projektą.
Susitarimo moderatorė, švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė teigia, kad nepaisant kartais kylančių aštresnių diskusijų, darbo grupė dirba konstruktyviai ir produktyviai – jau po dviejų savaičių tikimasi svarstyti darbo grupės narių pasiūlymus apibendrinantis projektas.
„Šiandien aptarėme didelę dalį įsipareigojimų ir pasidalinome kai kuriais namų darbais. Karštos diskusijos vyko dėl mokytojų karjeros sistemos tobulinimo, savivaldybių vaidmens užtikrinant švietimo sistemos efektyvumą, informacinio raštingumo tikslų“, – teigė J. Šiugždinienė.
Taip pat kalbama apie tai, kaip panaikinti kliūtis visiems pageidaujantiems tėvams ugdyti savo vaikus pagal ikimokyklinio ugdymo programą ir didinti vaikų, lankančių ikimokyklinio ugdymo skaičių, ypač kaimiškose vietovėse ir socialinės rizikos šeimose. Diskutuojama, kaip visiems bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo įstaigų mokiniams suteikti ugdymą karjerai, įgyvendinant profesinio orientavimo programą, užtikrinant karjeros specialistų rengimą ir tvarų finansavimo modelį bei integruojant regioninių karjeros centrų paslaugas.
Tariamasi ir dėl lėšų dydžio, tenkančio vienam mokiniui bei studentui. Mokslo ir studijų srityje siekiama susitarti dėl vienodų minimalių stojimo reikalavimų visiems stojantiesiems, nepriklausomai nuo studijų finansavimo formos bei stiprinti tyrėjų karjeros formavimą ir didinti finansavimą MTEP.
Ieškoma sprendimų, kaip iki 2030 metų išplėsti Neformaliojo vaikų švietimo krepšelį ir sudaryti galimybes juo naudotis vaikams nuo 3 metų amžiaus, ypatingą dėmesį skiriant vaikams iš socialinę riziką patirčių šeimų ar turinčių individualių poreikių, kaip mokyklas pritaikyti įtraukiajam ugdymui.
Ypatingas dėmesys skiriamas mokytojams. Darbo grupės nariai diskutuoja apie tai, kad valstybė turi užtikrinti nuoseklią ir tvarią pedagogų rengimo ir persikvalifikavimo sistemą, garantuoti adekvatų atlygį, sudaryti paskatas ir sąlygas visapusiškai tobulėti, siekti karjeros, užtikrinti švietimo pagalbą ir kitą reikalingą paramą ir įgalinti priimti individualius sprendimus ugdymo procese.
Tikimasi susitarimo formuluotes parengti dar nesibaigus Seimo pavasario sesijai. Susitarimas bus teikiamas tvirtinti Seimui.