Seimas pritarė Administracinių nusižengimų kodekso pataisoms, reglamentuodamas ne tik nenaudojamų, bet ir negalimų naudoti transporto priemonių laikymą bendrojo naudojimo vietose.
Pasak projekto iniciatoriaus Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko Mykolo Majausko, šiuo įstatymu būtų priimtas labai svarbus sprendimas, kuris padėtų atlaisvinti kiemus, nes, kaip rodo tyrimai, kiemuose kartais būna net iki 20 proc. automobilių, kurie yra nenaudojami arba negalimi naudoti.
„Šiuo sprendimu būtų priimta ir įtvirtina, jog bendro naudojimo vietose nebūtų laikomos neeksploatuojamos ar negalimos eksploatuoti transporto priemonės. Neeksploatuojama transporto priemone būtų laikoma ta, kuri dėl akivaizdžių trūkumų ar išorinių požymių, nenaudojama ar negali būti naudojama pagal tikslinę paskirtį.
Negalima eksploatuoti būtų laikoma transporto priemonė, kuriai ilgiau kaip 3 mėnesius yra sustabdytas ar panaikintas leidimas dalyvauti viešajame eisme, arba ilgiau kaip 3 mėnesius neįregistruota, ar ilgiau kaip 3 mėnesius išregistruota transporto priemonė“, – sakė M. Majauskas.
Kodekse įtvirtinta, kad nenaudojamos ar negalimos naudoti transporto priemonės laikymas bendrojo naudojimo vietose užtraukia įspėjimą transporto priemonių savininkams (valdytojams).
Už pakartotinį nusižengimą bus skiriama bauda nuo vieno šimto keturiasdešimt iki trijų šimtų eurų. Už pakartotinį nusižengimą galės būti skiriamas ir transporto priemonės konfiskavimas.
Įstatymas priimtas už balsavus 121, nė vienam nebuvus prieš ir vienam Seimo nariui susilaikius.
Įstatymas priimtas už balsavus 118, nė vienam nebuvus prieš ir vienam Seimo nariui susilaikius.
Naujos teisės aktų nuostatos įsigalios 2022 m. sausio 1 d.
Sostapilės tvarkytojai jų tvarkymą turėtų pradėti nuo aikštelių bei garažų paskutiniuose sovietmečio miegamuosiuose grąžinimo į vietas, kur jos buvo architekto ne tik suplanuotos, bet ir pirmieji aukštai pastatyti (tada tiek pakako). Kiti aukštai (irgi už mūsų pinigus) turėjo būti statomi, kai pribręs reikalas, kai mašinų daugiau atsiras…
Žmonės ne savo valia gal 20 m. mašinas kieme stato, o todėl, kad savivaldybė savivaldžiavo – išparceliavo garažus, užuot, jei kitos išeities nerado, laikinai išnuomojusi nenaudojamus – jei žmonės tai leistų. Juk tai kooperatinių namų rajonai, taigi, ir garažai už mūsų pinigus statyti. Rajono architektų kolektyvui pasistengus pagaliau buvo pastatytas rajonas, kuriame iš tiesų buvo viskas apgalvota net ir į priekį žiūrint. Garažai buvo pastatyti vidinių gatvelių vienoje gatvės pusėje, o kitoje – namai, kuriems jie skirti. Taigi, net didžiausiam tinginiui neišeitų aiškintis, jog garažas toli – jis čia pat, per tavo langą matosi… 🙂
Tačiau savivaldžiavybė jau turi planų šių kiemų atžvilgiu – ji jau rengiasi TANKINTI rajonus, kuriuose viskas buvo paskaičiuota sveikesniam gyvenimo būdui – kad atstumai tarp gyvenamųjų namų būtų tokie, kad ir pirmas aukštas nuo ryto iki vakaro saulės šviesos gautų, kad ir vaikams būtų daug žalios erdvės lakstyti ir šūkauti, bet tas riksmas nebūtų toks girdimas namuose, ir mėgėjiškam sportui būtų vietos, ir judėjimui – takai pėstiesiems bei dviračiams. Viskas numatyta, bet, ar tik ne nuo Pakso meravimo laikų NT su savivaldybe į tuos kiemus nusitaikė, pradėjusi nuo garažų.