Penktadienis, 9 balandžio, 2021
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos

Padėtis Sueco kanale blogiausiai paveiks Vidurio ir Rytų Europą

www.alkas.lt
2021 04 06 10:29
0
Padėtis Sueco kanale blogiausiai paveiks Vidurio ir Rytų Europą

Sueco kanalas | pixabay.com nuotr.

Beveik savaitę trukęs Sueco kanalo blokavimas sunkiausiai paveiks Vidurio ir Rytų Europos (VRE) šalių ekonomikas, vertina tarptautinės prekinio kredito bendrovės „Coface“ ekspertai. Sutrikęs prekių gabenimas domino principu sukels neįvykdytų įsipareigojimų bangą, situaciją dar labiau apsunkina pandemija ir jūreivių vakcinavimas. 

„Coface“ ekspertų vertinimu, Vidurio ir Rytų Europos šalys gali nukentėti labiau, nes būtent jose įsikūrę gamintojai aktyviausiai naudojasi Sueco kanalu, kuriuo per trumpiausią įmanomą laiką jūriniu transportu gabenasi komplektuojančias detales iš Azijos.

Manoma, kad abiausiai gali nukentėti automobilių gamintojai – būtent šio sektoriaus įmonės paprastai turi itin mažai atsargų, o komplektuojančios detalės iš Kinijos ir kitų šalių pristatomos pagal griežtą tvarkaraštį.

Sueco kanalas | wikipedia.org nuotr.

„Didžiausią žalą patirs įmonės, kuriose gamyba organizuojama tikslaus laiko (JIT, Just in Time)  principu, – teigia Mantvydas Štareika, „Coface Baltics“ vadovas. – Nors Sueco kanalas buvo blokuotas tik keletą dienų, tačiau net keletą savaičių gali vėluoti komplektuojančių detalių pristatymas, o vėliau – užsakymų atlikimas ir pagamintos produkcijos pristatymas pirkėjams. Domino principu tai sukels visą įsipareigojimų nevykdymo grandinę daugelyje sektorių.“

Įprastai per dieną Sueco kanalu perplaudavo apie 50 laivų. Priklausomai nuo dydžio ir tonažo, 193 km ilgio kanalą laivai įveikia per 12-18 valandų. Šis kelias leidžia gamintojams išvengti 2-3 savaites trunkančio gabenimo tuo atveju, jei laivai su konteineriais plukdomi per Gerosios Vilties iškyšulį aplink Afriką. 

Per keletą blokados dienų prie Sueco kanalo susikaupė beveik 400 laivų, laukiančių kelionės kanalu. Po jo atlaisvinimo laivų skaičius keletą dienų sieks apie 90 laivų per dieną.

M. Štareika pastebi, kad po mažesnio aktyvumo kanalo blokados metu perkrovas patirs Europos uostai. Juos aptarnaujančios krovos kompanijos nebus pajėgios greičiau nei įprasta iškrauti vienu metu atplukdytus dešimtis tūkstančių konteinerių.  Taigi, Sueco kanalo krizė – tai tik naujų ekonominių iššūkių pradžia.

Aplink Afriką keliaujantiems laivams – piratų, milžiniškų kuro išlaidų ir skiepijimo iššūkiai

Nors dalis laivų nusprendė nelaukti ir keliauti ilguoju maršrutu, mažai tikėtina, kad šis sprendimas atneš ekonominės naudos. Šiems laivams teks neišvengiamai kirsti aktyviu piratavimu garsėjančius vandenis, o 2-3 papildomų savaičių kelionę brangins tūkstančiais JAV dolerių padidėjusios kuro sąnaudos.

Padėtį sunkina koronaviruso pandemijos sukelti sunkumai ir jūreivių skiepijimas. Vis daugiau šalių uostų reikalauja, kad jūreiviai būtų paskiepyti, tačiau kol kas nėra tarptautinio sutarimo ir bendros šalių vyriausybių patvirtintos procedūros, kaip tai turi būti atliekama.

Be to, kai kuriuose pasaulio regionuose yra abejojama dėl skiepų patikimumo. Mažiau skiepų turi besivystančios pasaulio šalys, kuriose fiksuojamas didžiausias jūreivių skaičius visame pasaulyje. Taip pat, kai kurios laivybos bendrovės nenori visiškai padengti savo darbuotojų skiepijimo išlaidų. Minėtos priežastys dar labiau apsunkina gabenimą, ilgina procedūras ir augina kaštus.

Jūrų krovinių pervežimas: nuostolį pakeitė pelnas, kainos patiria didžiulius svyravimus

Pernai didžiausios pasaulyje konteinerių gabenimo kompanijos „Maersk” pelnas padidėjo iki 2,9 mlrd. JAV dolerių, kai 2019 m.  buvo patirta 44 mln. JAV dolerių nuostolių. Pelno šuolį lėmė praėjusių metų pabaigoje palaipsniui pradėjusi atsigauti ekonomika. Tačiau pasaulinė jūrinio krovinių gabenimo veikla šiuo metu susiduria su naujai iškilusiais sunkumais dėl konteinerių trūkumo.

Kai 2020 m. pirmąjį pusmetį konteinerių gabenimas sumažėjo, daug tuščių konteinerių buvo palikta Europoje bei Jungtinėse Amerikos Valstijose. Kai Azijos prekių paklausa Vakarų rinkose atsigavo, konteinerių trūkumas Azijoje padidino jų kainas.

Nuo 2020 m. lapkričio mėn. Iki 2021 m. sausio mėn. apytiksliai 40 pėdų konteinerio gabenimo iš Azijos į Šiaurės Europą išlaidos padidėjo nuo 2000 iki 9000 JAV dolerių ir, net jei nuo to laiko išlaidos sumažėjo, kovo mėn. pabaigos duomenimis, viso maršruto kaina išlieka didelė – apie 7500 JAV dolerių.

Trumpuoju laikotarpiu teks susidurti su iššūkiais, tačiau ilgalaikių pasekmių tikimybė nėra didelė

Kovo 23 d. vienas didžiausių pasaulyje konteinerių laivų „Ever Given“ sėdo ant seklumos ir užblokavo laivybą Sueco kanale. Laivą iš vietos pavyko pajudinti tik kovo 28 d. „Coface“ ekspertų vertinimu, per Sueco kanalą vykdoma apie 10 proc. pasaulinės prekybos. Ypač aktyviai šiuo vandens maršrutu naudojasi gamintojai Europos šalyse.

Įvykusi kanalo blokada trumpuoju laikotarpiu dar gali sukelti keletą pasekmių pasaulinei jūrų transporto veiklai. Tai gali padidinti krovinių įkainius, nes kai kuriose pasaulio vietose laikinai sumažėjo laivų. Įkainių augimas numatomas ir toliau, nors jie ir taip yra aukšti dėl tuščių konteinerių trūkumo Kinijoje.

„Coface“ specialistų nuomone, mažai tikėtina, kad šis incidentas turės didesnį poveikį pasaulinei prekybai. Tačiau šio įvykio pasekmės tik pabrėžia Sueco kanalo svarbą pasaulinėje tiekimo grandinėje. Tikėtina, kad ateityje kai kurios įmonės gali keisti savo veiklos principus, kad taptų mažiau priklausomos nuo panašių rizikų.  

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kas atrems „resovietizacijos“ grėsmę?
  2. Planuojama gerinti jūrų eismo sąlygas Klaipėdos uoste
  3. Prasideda Klaipėdos uosto bangolaužių atnaujinimas
  4. Klaipėdos ir Šilutės rajonų vidaus vandenų keliai turės valstybinės reikšmės statusą
  5. Nemuno ruože tarp Kauno ir Kuršių marių ketinama ženkliai pagerinti laivybos sąlygas

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Darbo partijos frakcija ragina sušaukti neeilinę Seimo sesiją dėl apribojimų smulkiajam verslui

Privalomą darbuotojų tyrimą siūloma aiškintis KT

2021 04 09
Jūros taršą stebės dar nematyti orlaiviai

Jūros taršą stebės dar nematyti orlaiviai

2021 04 09
V. Sinica. Leftizmas

V. Sinica. Leftizmas

2021 04 09
V. Baltrūnas. O gal šitaip? (Stabtelėjus prie P. Cvirkos paminklo Vilniuje)

V. Valiušaitis. Kas buvo Petras Cvirka

2021 04 09
L. Purlienė. Juozą Averką prisiminus

L. Purlienė. Juozą Averką prisiminus

2021 04 09
Ramūnas Karbauskis | asmeninė nuotr.

R. Karbauskis. 130 Dulkio punktų absurdiškais sprendimais lakstančių

2021 04 09
A. Auksoriūtė. Terminologijos komisijos įkūrimo šimtmečiui

A. Auksoriūtė. Terminologijos komisijos įkūrimo šimtmečiui

2021 04 09
Lituanistika atvėrė vartus į pasaulį

Lituanistika atvėrė vartus į pasaulį

2021 04 08
Miškų naikinimas skatina virusų plitimą?

Miškų naikinimas skatina virusų plitimą?

2021 04 08
Kyla grėsmė Meškiniam česnakui

Kyla grėsmė Meškiniam česnakui

2021 04 08
Rodyti daugiau

Naujienos

Vilnius kviečia kurti žaliąsias erdves
Gamta ir žmogus

Vilnius kviečia kurti žaliąsias erdves

2021 04 09
Darbo partijos frakcija ragina sušaukti neeilinę Seimo sesiją dėl apribojimų smulkiajam verslui
Lietuvoje

Privalomą darbuotojų tyrimą siūloma aiškintis KT

2021 04 09
Jūros taršą stebės dar nematyti orlaiviai
Gamta ir ekologija

Jūros taršą stebės dar nematyti orlaiviai

2021 04 09
Mokykla | LEU nuotr.
Lietuvoje

Daugiau mokyklų galės gauti kokybės krepšelį

2021 04 09
Olga Vėbrienė | aad.lt nuotr.
Lietuvoje

Iš pareigų atleista AAD direktorė

2021 04 09
Nuo kitos savaitės duris atvers dalis bibliotekų
Lietuvoje

Bibliotekų ir valstybės archyvų skaityklos galės veikti visoje Lietuvoje

2021 04 09
Galima bus siūlyti savo Europos ateities matymus
Lietuvoje

Galima bus siūlyti savo Europos ateities matymus

2021 04 09
Atšilus orams tęsiami atnaujinimo darbai Santakos parke
Lietuvoje

Atšilus orams tęsiami atnaujinimo darbai Santakos parke

2021 04 08


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Pajūrietis apie Č. Iškauskas. Dar viena lietuvių kalbos naikinimo banga
  • Kažin apie Č. Iškauskas. Dar viena lietuvių kalbos naikinimo banga
  • Dvi seselės per kalnelį apie Č. Iškauskas. Dar viena lietuvių kalbos naikinimo banga
  • Pajūrietis apie V. Sinica. Leftizmas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Vilnius kviečia kurti žaliąsias erdves
  • Privalomą darbuotojų tyrimą siūloma aiškintis KT
  • Jūros taršą stebės dar nematyti orlaiviai
  • Daugiau mokyklų galės gauti kokybės krepšelį

Skaitomiausi straipsniai

  • A. Jakubauskas: Metas telkti Lietuvos atsinaujinimo sąjūdį (video) peržiūrėta: 868; komentarų: 13
  • Ar bus apgintas gyvasis Juškų etninės kultūros muziejus? (nuotraukos, video) peržiūrėta: 488; komentarų: 3
  • „Aktualioji istorija“: „Lietuvos piliakalnių tyrimų medžiaga“ – nauja informacija apie Lietuvos piliakalnius peržiūrėta: 484; komentarų: 7
  • Seimui bandant atleisti LGGRTC direktorių Lietuvoje kils piketų banga (tiesioginė transliacija) peržiūrėta: 381; komentarų: 2
  • Seimas nužudė paskutinę piliečių iniciatyvą peržiūrėta: 340; komentarų: 4
  • Ruošiamasi naujam kelio Vilnius–Utena tvarkymo etapui peržiūrėta: 328; komentarų: 1

Artimiausi renginiai

  1. Rasos

    2021-06-23 08:00 - 2021-06-24 17:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

Privalomą darbuotojų tyrimą siūloma aiškintis KT

by Ditė Česėkaitė
2021 04 09
0
Darbo partijos frakcija ragina sušaukti neeilinę Seimo sesiją dėl apribojimų smulkiajam verslui

Seimo narys Aidas Gedvilas, įpareigotas Darbo partijos frakcijos, parengė kreipimąsi į Konstitucinį Teismą dėl kovo 23 d. priimtų Žmonių užkrečiamųjų...

Skaityti toliau

Jūros taršą stebės dar nematyti orlaiviai

by Ditė Česėkaitė
2021 04 09
0
Jūros taršą stebės dar nematyti orlaiviai

Europos jūrų saugumo agentūra Lietuvoje pradeda nuotolinio valdymo orlaivių, stebinčių laivų taršą, misiją. Tai padės sustiprinti Baltijos jūros aplinkos apsaugos...

Skaityti toliau

V. Sinica. Leftizmas

by Jonas Vaiškūnas
2021 04 09
2
V. Sinica. Leftizmas

„Leftistų“ etiketė skamba vis dažniau laidose, straipsniuose, pačių politikų diskusijose ir net paskaitose. Dėstydamas VU studentams dar prieš tris metus...

Skaityti toliau

Naujausios pastabos

  • Pajūrietis apie Č. Iškauskas. Dar viena lietuvių kalbos naikinimo banga
  • Kažin apie Č. Iškauskas. Dar viena lietuvių kalbos naikinimo banga
  • Dvi seselės per kalnelį apie Č. Iškauskas. Dar viena lietuvių kalbos naikinimo banga
  • Pajūrietis apie V. Sinica. Leftizmas
  • Paprasta apie V. Valiušaitis. Kas buvo Petras Cvirka
Kitas straipsnis
Baku | Alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuotr.

F. Šafijevas: atėjo laikas žvelgti į ateitį (video)

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi rašiniai
Pradžia

 

Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai