Sekmadienis, 11 balandžio, 2021
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

„Oro navigacijoje“ įdiegta nauja skrydžių valdymo sistema

www.alkas.lt
2021 02 26 15:19
0
VĮ „Oro navigacija“ logo

VĮ „Oro navigacija“ logo

Vasario 26 d. VĮ „Oro navigacija“ pradėjo teikti skrydžių valdymo paslaugas Lietuvos oro erdvėje naudojantis naująja skrydžių valdymo sistema. Ši sistema yra technologinio partnerystės projekto iTEC sudėtinė dalis. iTEC veikloje dalyvauja Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Nyderlandų, Ispanijos, Norvegijos, Lietuvos ir Lenkijos oro navigacijos paslaugų teikėjai. iTEC projekto siekis – kad visi iTEC veikloje dalyvaujantys oro navigacijos paslaugų teikėjai suvienodintų naudojamas skrydžių valdymo sistemas.

Naujai įdiegtą iTEC sistemą sudaro trys tarpusavyje nepriklausomos, bet funkciškai susijusios platformos  – skrydžių valdymo sistema, skrydžių valdymo treniruoklis bei skrydžių valdymo sistemos testavimo platforma. Šios platformos leidžia užtikrinti aukšto lygio skrydžių vadovų ir inžinerinio personalo kompetencijas bei skrydžių saugos ir teikiamų paslaugų kokybę.

„Naujosios skrydžių valdymo sistemos naudojimas leis sustiprinti kelionių oro transportu saugą, teikiant skrydžių vadovams informaciją apie skrydžius iš stebėjimo sistemų (antžeminių ir palydovinių), gretimų skrydžių valdymo centrų, Europos oro eismo vadybos sistemos tinklo valdytojo, centralizuotai organizuotų paslaugų Europos regione ir iš pačių orlaivių“, – teigia laikinoji Įmonės generalinė direktorė Redvita Četkauskienė.

Anot jos, skrydžių valdymo sistemos diegimo projektui buvo iškelti ambicingi tikslai, apimantys ir vieningos, iTEC techniniais sprendimais paremtos, naujos kartos Baltijos funkcinio oro erdvės bloko sistemos sukūrimas. Visos sistemos įrangos ir diegimo vertė siekia 13,5 mln. eurų, ją diegė Indra Sistemas“.

Naujovė aviacijoje – duomenų ryšys skrydžių valdymui

„iTEC diegimo procesas buvo ilgas ir nuoseklus. Mano dalyvavimas procese prasidėjo nuo 2D žemėlapio sudarymo, kurį mūsų inžinieriai perkėlė į 3D funkcinius blokus. Tai itin didelio kruopštumo pareikalavusi darbo dalis, nes visos koordinatės, kiekvienas skaičius buvo vedamas rankomis. Toliau vyko sisteminiai testavimai ir susipažinimas su pačia sistema“, – dalinasi Regiono skrydžių valdymo centro skrydžių vadovas Etgaras Bukevičius.

Jis pažymi, kad diegiant sistemą buvo atliekama daug testavimo procedūrų, siekiant, kad viskas vyktų sklandžiai ir paleidus sistemą neiškiltų grėsmės skrydžių saugai. „Sauga yra pagrindinis naujosios skrydžių valdymo sistemos privalumas. Ši sistema yra patogesnė ir lengviau valdoma, nei ankstesnioji. Naudojantis ja reikia išsamesnių skrydžio duomenų, tačiau gaunama orlaivio skrydžio progresija ir nuokrypiai yra žymiai tikslesni skrydžių saugos prasme“, – pastebi E. Bukevičius.

Jam antrina ir Operacinės veiklos departamento vadovo pavaduotojas Nerijus Maleckas, išskirdamas dar vieną svarbią sistemos funkciją, kuri leidžia iš anksto prognozuoti ir numatyti orlaivių trajektorijų konfliktines situacijas. „Anksčiau skrydžių vadovai išskaičiuodavo būsimus galimus orlaivių konfliktus remdamiesi įvairiais būdais: matuojant atstumą, skaičiuojant greitį ir laiką, numatant aukštėjimo bei žemėjimo spartą. Naujojoje sistemoje visi skaičiavimai atliekami automatiškai, taip sudarant sąlygas skrydžių vadovams turėti daugiau laiko galimos konfliktinės situacijos sprendimo priėmimui“, – teigia N. Maleckas.

Dar vienas svarbus sistemos privalumas – naujai atsiradusi duomenų ryšio paslauga, leidžianti organizuoti skrydžių vadovų ir lakūnų komunikavimą duomenų ryšiu (angl. – Controller Pilot Data Link Communications,) tarp skrydžių valdymo centro ir jo atsakomybės erdvėje skrendančių orlaivių. Ši savybė leis ne tik teikti aukščiausios kokybės ir efektyvumo oro navigacijos paslaugos pagal visus Europos Sąjungos nustatytus reikalavimus, bet ir didinti oro eismo valdymo pajėgumus.

„Sulig naujos sistemos paleidimu, skrydžių vadovai galės susisiekti su pilotais, naudodami nekalbinį ryšį – tekstines žinutes. Tai leis žymiai tiksliau ir didesne apimtimi užtikrinti ryšio nepertraukiamumą ir padidinti oro erdvės pralaidumą. Tekstinių žinučių pagalba, galėsime eliminuoti pilotų akcentų, dialektų trūkumus ir ryšio trikdžius. Atsakyti žinute yra ir greičiau ir paprasčiau, nei perduoti informaciją įprastu kalbiniu ryšiu. Visos žinutės sykiu matomos kompiuterio ekrane, o tai palengvina bendravimą, esant ypač intensyviems skrydžių srautams“, – naujosios sistemos privalumais dalinasi E. Bukevičius.

Pradėjus veikti naujai sistemai, Regiono skrydžių valdymo centro skrydžių vadovai persikėlė į naujas, modernias ir šviesias patalpas, kuriose įrengtos ergonomiškos, individualius skrydžių vadovo poreikius atliepiančios darbo vietos. Naujasis skrydžių valdymo centras atitinka griežčiausius ir šiuolaikiškiausius standartus, tokiu būdu atverdamas galimybes tęsti įrangos tobulinimo darbus ir atliepti visus reikalavimus ateityje.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Avarinis lėktuvo atsakiklio kodas 7600: būtini skrydžių vadovo veiksmai
  2. Lietuvos oro uostai ir „Oro navigacija” dar daugiau dėmesio skirs skrydžių saugumui
  3. Uždarius Vilniaus oro uostą, skrydžių perkėlimas į Kauną vyko sklandžiai
  4. Nematomi lakūnų sargai – žiniavietės specialistai
  5. „Kylam“: Kaip eismas reguliuojamas ore? (video)
  6. Bendro Europos dangaus iniciatyva prisidės ir prie aplinkos taršos mažinimo

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Jūros taršą stebės dar nematyti orlaiviai

Jūros taršą stebės dar nematyti orlaiviai

2021 04 09
Lėktuvas | eezzee.co nuotr.

Kodėl keleiviniai orlaiviai tampa krovininiais?

2021 03 21
Kauno oro uoste atidaromas vienas didžiausių Europoje orlaivių dažymo angaras

Kauno oro uoste atidaromas vienas didžiausių Europoje orlaivių dažymo angaras

2021 02 17
Šiaulių oro uostas | siauliai.lt nuotr.

Pandemija lėktuvus veja į dykumas ir oro uostai tapo stovėjimo aikštelėmis

2021 01 26
VĮ „Oro navigacija“ logo

Susisiekimo ministras atšaukė iš pareigų VĮ „Oro navigacija“ vadovą

2021 01 19
Bendro Europos dangaus iniciatyva prisidės ir prie aplinkos taršos mažinimo

Bendro Europos dangaus iniciatyva prisidės ir prie aplinkos taršos mažinimo

2021 01 18
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Avarinis lėktuvo atsakiklio kodas 7600: būtini skrydžių vadovo veiksmai

2021 01 17
Wizzair | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

„Wizz Air“ antrus metus iš eilės skirtas aukščiausias saugumo įvertinimas

2021 01 09
Šiaulių oro uostas | siauliai.lt nuotr.

Šiaulių oro uostas dar metams tapo didžiausia regione orlaivių stovėjimo aikštelė

2021 01 08
Šiaulių oro uostas | siauliai.lt nuotr.

Šiaulių oro uosto vadovė A. Kuezada: pandemija nokautavo aviaciją, bet mus grąžino į žaidimą

2020 12 17
Rodyti daugiau

Naujienos

Palangoje atidaroma pirmoji P. Repšio paroda „Pasikalbėjimai su savimi“
Kultūra

Palangoje atidaroma pirmoji P. Repšio paroda „Pasikalbėjimai su savimi“

2021 04 11
L. Raudonikis. Ar dar kam rūpi, jei vieną pavasarį į Lietuvą nebegrįš baltieji gandrai?
Gamta ir ekologija

Teikiama parama saugantiems turtingas gamtine įvairove pievas

2021 04 11
G. Armonavičius. Kam užkliuvo du muziejininkai? (nuotraukos)
Etninė kultūra

Spaudos konferencija dėl A. ir J. Juškų muziejaus (tiesioginė transliacija)

2021 04 11
VMI nuotr.
Lietuvoje

Pajamas reikia deklaruoti ir už NT nuomą

2021 04 10
Žemės ūkis | zum.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Derliaus saugumu reikėtų pasirūpinti pavasarį

2021 04 10
Streso sukeltos odos ligos: gydyti reikia ne tik požymius, bet ir priežastį
Gamta ir žmogus

Pervargimas tampa nuolatiniu palydovu

2021 04 10
Gatvių valymą galima stebėti ir žemėlapyje
Gamta ir žmogus

Gatvių valymą galima stebėti ir žemėlapyje

2021 04 10
Įstatymas užtikrins žalos aplinkai atlyginimą
Gamta ir ekologija

Įstatymas užtikrins žalos aplinkai atlyginimą

2021 04 10


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Akmuo vis dar brigadinių užantyje? apie Č. Iškauskas. Tikslas – atkurti autonomiją?
  • Kitokia nuomonė apie Visuomenė duos atkirtį šeimos griovėjams (video) 2021-05-15
  • Dėl LR Konstitucijos apie J. Ivoška. Ar šiandieninė Lietuva yra teisinė valstybė?
  • Tinka miestelio biblioteka apie Nuotolinis darbas keičia būsto pasirinkimus: pirmenybė ne atstumui iki miesto centro, o erdvei ir vaizdui per langą

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Palangoje atidaroma pirmoji P. Repšio paroda „Pasikalbėjimai su savimi“
  • Teikiama parama saugantiems turtingas gamtine įvairove pievas
  • Spaudos konferencija dėl A. ir J. Juškų muziejaus (tiesioginė transliacija)
  • Z. Kalesinskas. Vilkijos A. ir J. Juškų muziejus taps dar labiau prieinamas visuomenei

Skaitomiausi straipsniai

  • A. Jakubauskas: Metas telkti Lietuvos atsinaujinimo sąjūdį (video) peržiūrėta: 874; komentarų: 13
  • Ar bus apgintas gyvasis Juškų etninės kultūros muziejus? (nuotraukos, video) peržiūrėta: 589; komentarų: 4
  • V. Juozapaitis. Nesprendžiamos problemos nedingsta savaime peržiūrėta: 385; komentarų: 4
  • Seimas nužudė paskutinę piliečių iniciatyvą peržiūrėta: 342; komentarų: 4
  • D. Kepenis: Neapgalvoti Vyriausybės sprendimai žlugdo Lietuvos sveikatos sistemą (video) peržiūrėta: 317; komentarų: 0
  • A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys peržiūrėta: 315; komentarų: 8

Artimiausi renginiai

  1. Rasos

    2021-06-23 08:00 - 2021-06-24 17:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

Jūros taršą stebės dar nematyti orlaiviai

by Ditė Česėkaitė
2021 04 09
0
Jūros taršą stebės dar nematyti orlaiviai

Europos jūrų saugumo agentūra Lietuvoje pradeda nuotolinio valdymo orlaivių, stebinčių laivų taršą, misiją. Tai padės sustiprinti Baltijos jūros aplinkos apsaugos...

Skaityti toliau

Kodėl keleiviniai orlaiviai tampa krovininiais?

by Ditė Česėkaitė
2021 03 21
1
Lėktuvas | eezzee.co nuotr.

Koronaviruso pandemijai sukėlus elektroninės prekybos bumą, populiarėja keleivinių orlaivių pertvarkymas kroviniams gabenti. Milijonus eurų kainuojantys orlaivių pokyčiai ateityje vyks ir...

Skaityti toliau

Kauno oro uoste atidaromas vienas didžiausių Europoje orlaivių dažymo angaras

by Ditė Česėkaitė
2021 02 17
2
Kauno oro uoste atidaromas vienas didžiausių Europoje orlaivių dažymo angaras

Tarptautinė orlaivių dažymo bendrovė „MAAS Aviation“ Kauno oro uoste atidarė naujai pastatytą orlaivių dažymo angarą, kuris šiai įmonei yra vienuoliktas...

Skaityti toliau

Naujausios pastabos

  • Akmuo vis dar brigadinių užantyje? apie Č. Iškauskas. Tikslas – atkurti autonomiją?
  • Kitokia nuomonė apie Visuomenė duos atkirtį šeimos griovėjams (video) 2021-05-15
  • Dėl LR Konstitucijos apie J. Ivoška. Ar šiandieninė Lietuva yra teisinė valstybė?
  • Tinka miestelio biblioteka apie Nuotolinis darbas keičia būsto pasirinkimus: pirmenybė ne atstumui iki miesto centro, o erdvei ir vaizdui per langą
  • LL apie Už ką Kaunas nekenčia upių? Šančių krantinės projektas – vienas atsakymų
Kitas straipsnis
Pieno gamintojams skirta 17 mln. eurų nacionalinės paramos

Dėl paramos jau gali kreiptis ir susijusios įmonės

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi rašiniai
Pradžia

 

Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai