Antradienis, 6 birželio, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Avarinis lėktuvo atsakiklio kodas 7600: būtini skrydžių vadovo veiksmai

www.alkas.lt
2021-01-17 16:43:18
0
Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Lėktuvas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Ne kartą filmuose esame matę, ką išgyvena pilotas, kai skrydžio metu orlaivį ištinka avarinė situacija. Tačiau su galima katastrofa turi susidoroti ne tik orlaivio įgula, bet ir atitinkamų tarnybų atstovai, pavyzdžiui, „Oro navigacijoje“ dirbantys skrydžių vadovai. Kas dedasi skrydžių valdymo centre, kai kyla avarinė situacija ir kokie veiksmai yra atliekami praradus ryšį su orlaivio pilotu, pasakoja VĮ „Oro navigacija“ Regiono skrydžių valdymo centro pamainos viršininkas Vitalijus Samoiliukas.

1. Kokio pobūdžio avarinė situacija?

Aviacijoje bendravimas tarp skrydžių vadovo ir orlaivio piloto vyksta radijo ryšio pagalba, tad jo sutrikimas gali sąlygoti avarinę padėtį. Pastebėjus ryšio praradimą ar orlaivio žymės dingimą iš radarų ekranų, skrydžių vadovas turi imtis specialių veiksmų, kurie būtini esant avarinei padėčiai.

„Orlaivio įgula, nutikus kažkam blogo, nustato avarinį atsakiklio kodą, kad skrydžių valdymo centrui praneštų, kas nutiko. Yra trys kodai, kurie žymi tam tikrą avarinę situaciją: 7500 reiškia orlaivio užgrobimą, 7600 – radijo ryšio praradimą, o 7700 – bendro pobūdžio avarinę situaciją, neįskaitant radijo ryšio praradimo. Suvedęs kodą pilotas skrydžių vadovui dažnai gali patikslinti informaciją, apie tai, kas nutiko, tačiau tai ne visada įmanoma – jo prioritetas yra suvaldyti kilusią avarinę situaciją“, – pasakoja V. Samoiliukas.

2. Ar veikia radijo ryšys?

Praradus pagrindinę bendravimo priemonę – radijo ryšį, pirmiausia bandoma išsiaiškinti ar tai įgulos klaida, ar techninis gedimas. Taip pat, ar ryšio praradimas yra vienpusis ar dvipusis, nes gali būti, kad orlaivio pilotas girdi skrydžio vadovo nurodymus, tačiau negali į juos atsakyti. Tokiais atvejais skrydžių vadovas perduoda orlaivio pilotui įvairias komandas, siekdamas suprasti, ar pilotas jį girdi.

„Skrydžių vadovas visai galimais būdais bando susisiekti su orlaiviu – naudojami skirtingi radijo ryšio dažniai, įskaitant tarptautinį avarinį radijo dažnį 121,5 MHz, kuris yra skirtas tik avarinėms situacijoms. Pagalbos prašoma ir arčiau esančių orlaivių, galbūt jiems pavys susisiekti su avarinėje situacijoje esančio orlaivio įgula. Apie radijo ryšio su orlaiviu praradimą taip pat informuojami kaimyniniai sektoriai, Lietuvos atveju, kaimyninės šalys, kad jos per savo radarines sistemas galėtų pasižiūrėti, ar mato orlaivį“, – dalinasi V. Samoiliukas.

3. Jungiami papildomi pajėgumai

Skrydžių vadovas teigia, kad orlaiviui patekus į avarinę padėtį kreipiamasi ir į šalies karines pajėgas, nes jų radarinės sistemos yra galingesnės ir gali padėti nustatyti orlaivio buvimo vietą, jei jo žymė yra dingusi.

Kitas skrydžių vadovo žingsnis yra pranešimų perdavimas Aeronautikos gelbėjimo koordinaciniam centrui (AGKC), kuriam pranešama paskutinė žinoma orlaivio vieta: koordinatės, skrydžio lygis bei kryptis. AGKC iš skrydžių vadovo gauna signalą – „incerfa“, „alerfa“ arba „detresfa“ ir pagal jį supranta, kokia yra situacijos padėtis bei atlieka tolimesnius veiksmus. „Incerfa“ reiškia, kad AGKC turi budriai laukti tolimesnių pranešimų, „alerfa“ įgalina ruošti sraigtasparnį, o nuskambėjus žodžiui „detresfa“ jis nedelsiant keliamas ir sutelkiami visi įmanomi pajėgumai gelbėjimo operacijai atlikti.

„Skrydžių vadovas radijo ryšiu ir toliau bando susisiekti su orlaivio įgula, kol yra nežinoma, kas nutiko orlaiviui. Liautis visais įmanomais būdais atstatyti prarastą ryšį galima tik gavus faktą patvirtinančią informaciją, t.y. liudininkų parodymus, kurie matė įvykį ore, pilotų pranešimą, kad pastebėjo dūmų ir sprogimo pėdsakus, ar žinias iš kitų tarnybų apie įvykusią orlaivio katastrofą“, – dalinasi V. Samoiliukas.

4. Kuo skubiau atlaisvinama oro erdvė

Jis priduria, jog skrydžių vadovas, bandydamas atkurti ryšį, tuo metu valdo ir kitus toje oro erdvėje esančius orlaivius, kurių vienu metu gali būti ir apie 10-15. Orlaiviui patekus į tokią avarinę padėtį, oro erdvė turi būti kuo greičiau atlaisvinta, todėl šalia esantys orlaiviai nukreipiami į šalis. Žemiau esantys orlaiviai irgi patraukiami iš artimos oro erdvės, kurioje yra pavojuje atsidūręs orlaivis. Taip siekiama sumažinti nelaimingų atsitikimų riziką ir duoti erdvės orlaiviui manevruoti, jei prireiktų, atlikti staigius posūkius.

5. Emocijoms – ne vieta ir ne laikas

Nelaimės metu padėtis skrydžių valdymo centre gali būti tokia pat įtempta, kaip ir piloto kabinoje. „Procedūra, ką daryti įvykus avarinei situacijai, labai aiški, griežta ir išsami. Žinoma, kad adrenalino kiekis kraujyje tuo metu pakyla, tačiau emocijoms laiko čia nėra, nes greitai reikia atlikti daug svarbių veiksmų: informuoti suinteresuotas tarnybas, vykdyti nurodytus konkrečius veiksmus pagal jų seką ir susidoroti su padidėjusiu darbo krūviu. Turime padaryti viską, kad išvengtume nelaimės ir išsaugotume gyvybes“, – sako skrydžių vadovas V. Samoiliukas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Skrydžių vadovo amatas: daug įtampos ir nulis klaidų
  2. Karinio aerodromo skrydžių vadovas: tai darbas, kuriame rutinos nėra
  3. Skrydžių skaičius išaugo, bet praėjusių metų lygį grįšime dar negreitai
  4. Oro navigacija: kai kuriuose šalies oro uostuose aptarnaujamų skrydžių skaičius augo tris ir net penkis kartus
  5. Uždarius Vilniaus oro uostą, skrydžių perkėlimas į Kauną vyko sklandžiai
  6. Vilniaus oro uostas kelias valandas nepriims naktinių skrydžių
  7. Aviaciją apgaubęs rūkas sklaidos, tačiau nežinomybė ir baimė keliauti išlieka
  8. Kauno oro uoste baigta svarbi dalis atnaujinimo darbų
  9. Oro navigacija: aviacinė vasara skrydžiams šiemet šaltesnė
  10. Aviacinė žiema jau prasidėjo: kokius iššūkius ji kelia oro paslaugų teikėjams?
  11. Oro erdvė – ne guminė: kaip joje telpa vis daugiau lėktuvų?
  12. VGTU aviacijos institutas pirmasis ir vienintelis Lietuvoje nuo rudens ruoš avionikos inžinierius
  13. „Kylam“: Vilnius ir Kaunas ruošiasi didžiausio šalies oro uosto rekonstrukcijai (video)
  14. Skirtos lėšos orlaivių nuledinimui ir taršos mažinimui Vilniaus oro uoste
  15. Šiaulių oro uosto vadovė A. Kuezada: pandemija nokautavo aviaciją, bet mus grąžino į žaidimą

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Kauno oro uosto plėtra | ltou.lt nuotr.

Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai

2023 06 02
SAS lėktuvas | ltou.lt nuotr.

SAS padidins skrydžių į Kopenhagą skaičių

2023 05 29
Lėktuvas | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Skraidančiųjų skaičiai vis auga

2023 05 15
Vilniaus oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Oro uostai skatins keliauti tvariau

2023 05 08
Kauno oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Kauno ir Palangos oro uostuose – nauji rekordai

2023 04 11
Lėktuvas | ltou nuotr.

Tęsis skrydžiai tarp Vilniaus ir Londono Sičio

2023 04 05
Lietuviškas „airBaltic“ lėktuvas | airbaltic.lv nuotr.

Kodėl vienas skrydžių kryptis keičia kitos?

2023 04 02
Lėktuvas | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Kaip sumažinti skrydžių baimę?

2023 04 01
ltou.lt vizualizacija

Kauno oro uosto laukia pokyčiai

2023 03 30
Aurelija Kuezada | Šiaulių oro uosto nuotr.

Šiaulių oro uostui toliau vadovaus A. Kuezada

2023 03 23
Rodyti daugiau

Naujienos

Susprogdinta Kachovkos HE užtvanka | Alkas.lt ekrano nuotr.
Ukrainos balsas

XXI a. katastrofa: Rusijos teroristai susprogdino Kachovkos hidroelektrinės užtvanką

2023 06 06
Žievėgraužis tipografas | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Stebima didelė žievėgraužių tipografų gausa

2023 06 06
Renginio akimirka | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuotr
Lietuvoje

Seimas pritarė kailių fermų draudimui

2023 06 06
Pinigai | pixabay.com nuotr.
Lietuvoje

Seimas linkęs pritarti išmokų didinimui

2023 06 06
Zaporižės AE | Energoatom nuotr.
Lietuvoje

Dėl padėties Ukrainoje radiacinio pavojaus nėra

2023 06 06
Miško gaisras | pagd.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Ugniagesiai: miškuose didėja gaisrų pavojus

2023 06 06
Svorio metimas, dieta | pixabay.com, mojzagrebinfo nuotr.
Gamta ir žmogus

Nutukimas tampa vis opesne sveikatos bėda

2023 06 06
Triukšmas | pixabay.com, Ezequiel Octaviano nuotr.
Lietuvoje

Svarstoma didinti baudas už triukšmą

2023 06 06

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • >>>Žemynai dar apie D. Razauskas. Sovietmetis sugrįžo
  • > Pajūriečiui apie D. Razauskas. Sovietmetis sugrįžo
  • >Žemynai apie D. Razauskas. Sovietmetis sugrįžo
  • Žemyna apie D. Razauskas. Sovietmetis sugrįžo

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • XXI a. katastrofa: Rusijos teroristai susprogdino Kachovkos hidroelektrinės užtvanką
  • R. Mickūnas. Puslaidininkių fizikos instituto ir LMA prezidiumo bendravimas dėl persitvarkymo Lietuvoje
  • Stebima didelė žievėgraužių tipografų gausa
  • Seimas pritarė kailių fermų draudimui
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Kauno oro uostas ruošiasi plėtrai

by Ditė Česėkaitė
2023 06 02
1
Kauno oro uosto plėtra | ltou.lt nuotr.

Kauno oro uostas žengia svarbų strateginį žingsnį – skelbiami tarptautiniai rangovų atrankos viešieji pirkimai keleivių terminalo ir šiaurinio perono plėtros...

Skaityti toliau

SAS padidins skrydžių į Kopenhagą skaičių

by Ditė Česėkaitė
2023 05 29
0
SAS lėktuvas | ltou.lt nuotr.

Iš Vilniaus pasiekti Kopenhagą, Niujorką ar kitus Jungtinių Amerikos Valstijų miestus nuo ateinančio žiemos sezono bus dar patogiau: Skandinavijos oro...

Skaityti toliau

Skraidančiųjų skaičiai vis auga

by Ditė Česėkaitė
2023 05 15
1
Lėktuvas | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Tolydžio augant lėktuvais keliaujančių žmonių srautams, balandžio mėnesį Lietuvos oro uostuose aptarnauta beveik pusė milijono keleivių, o bendras lėktuvų užpildymas...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • >>>Žemynai dar apie D. Razauskas. Sovietmetis sugrįžo
  • > Pajūriečiui apie D. Razauskas. Sovietmetis sugrįžo
  • >Žemynai apie D. Razauskas. Sovietmetis sugrįžo
  • Žemyna apie D. Razauskas. Sovietmetis sugrįžo
  • Rimgaudas apie VDU kviečia į susitikimą su prof. Birute Galdikas
Kitas straipsnis
Parkų takai barstomi kitaip nei šaligatvių

Parkų takai barstomi kitaip nei šaligatvių

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Rašto darbai | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros | https://jarisink.com | Valgomojo stalai | Pirčių pasaulis

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai