Viešojo transporto keleivių srautai Vilniuje palaipsniui auga, tačiau judėjimo tendencijos viso karantino metu iki šiol išlieka panašios – vilniečiai po miestą keliauja gerokai mažiau nei įprastai. Sausio pabaigoje darbo dienų viešojo transporto kelionių skaičius siekė virš 178 tūkst., vasario pradžioje – apie 190 tūkst. Lyginant su pernai bendri keleivių srautai sumažėję apie 65 proc. Automatizuota šviesoforų valdymo sistema Vilniuje rodo, kad automobilių gatvėse mažiau. Lyginant šį sausį ir praėjusį gruodį, eismo srautai darbo dienomis per parą sumažėjo apie 12 proc., o pikų vidutinė trukmė – 53 proc.
„Vilnius ir toliau skatina judumą po miestą planuotis atsakingai, net kai karantino ribojimai bus švelninami. Judumo Vilniuje duomenys rodo, kad tiek viešuoju transportu, tiek automobiliais keliaujančių vilniečių gerokai mažiau nei įprastinėmis sąlygomis. Srautams pradėjus kisti, pagrindinis eismo valdymo specialistų darbas yra optimizuoti transporto srautus – užtikrinti, kad viešojo transporto paslauga kokybiškai veiktų, judėti būtų saugu, o kartu vengtume netvarkingo važinėjimo. Nuolatinis judumo duomenų stebėjimas bei analizė padeda atitinkamai pritaikyti tiek eismo reguliavimą, tiek viešojo transporto judėjimą“, – sako Vilniaus miesto vicemeras Tomas Gulbinas.
Įmonė „Susisiekimo paslaugos“ viešojo transporto darbą tvarko ir pritaiko remdamasi kasdienių kelionių stebėsena, daugiau dėmesio skiria rytinio ir vakarinio piko eismui, keleivių pasiskirstymui konkrečiuose maršrutuose.
„Siekiame, kad vilniečiai galėtų saugiai nuvykti į jiems būtinas vietas, o transporto priemonių talpa leistų tai užtikrinti. Dalyje maršrutų stebime didesnius srautus, ypač – piko metu, todėl atitinkamai keičiame jų tvarkaraščius. Jei pastebime atvirkštinę padėtį, kai tam tikri maršrutai neužpildomi, stengiamės keisti jų talpą, tam tikru atveju išleisti mažiau transporto priemonių. Nors bendri keleivių srautai pastaruoju metu sumažėję ir pakankamai stabilūs, padėtis yra nevienoda skirtinguose maršrutuose ir skirtingu paros laiku. Todėl ir stebime ne vien bendrą situaciją, o visų autobusų ir troleibusų judėjimą“, – sako „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
Stotelėse, autobusuose, troleibusuose ir toliau privaloma dėvėti apsaugines veido kaukes, kad jos dengtų nosį ir burną, laikytis saugaus atstumo. Būtina dezinfekuoti rankas įlipant ir išlipant, dezinfekcinio skysčio keleiviai ras kiekviename autobuse ir troleibuse. Jei sėdimos vietos užimtos, lipti draudžiama – palaukite kito autobuso ar troleibuso.
Kaip keisis viešojo transporto judėjimas?
Nuo vasario 8 d. numatyti šie viešojo transporto pokyčiai:
- Dažniau važinės 2G, 3G, 4G, 73 autobusai ir 6, 7, 16, 17, 18 troleibusai.
- Keisis 3G, 4G, 73 autobusų tvarkaraščiai ir 7, 18 troleibusų tvarkaraščiai. Autobusai bei troleibusai rytinio ir vakarinio piko metu važinės dažniau.
- Keisis 2G autobusų ir 6, 17 troleibusų tvarkaraščiai. Rytinio ir vakarinio piko metu bei dienos metu autobusai ir troleibusai važinės dažniau.
- Keisis 16 troleibusų tvarkaraščiai – troleibusai dažniau važinės rytinio piko ir dienos metu.
- Primenama, kad laikinai nevažinėja 65, 88, 89 autobusai ir 3, 14, 15, 20, 21 troleibusai.