Karantino metu kasdien stebint keleivių srautus sostinės viešajame transporte nuo lapkričio 23 d. darbo dienomis keičiami 1G, 2G, 3G, 6G, 46, 68 autobusų maršrutų tvarkaraščiai – dalyje jų rytinio ir vakarinio piko metu kursuos daugiau autobusų, kituose didinamas bendras reisų skaičius. Papildomai koreguojami 17 ir 39 maršrutų autobusų tvarkaraščiai, atsižvelgiant į gautus įmonių prašymus.
„Viešojo transporto tvarkaraščius, autobusų ir troleibusų talpą parenkame pagal keleivių srautus kiekviename maršrute. Stebėdami juos pamatėme tam tikrus maršrutus, kuriuose keleivių daugiau, ypač – piko metu, dėl to keičiame tvarkaraščius, išleidžiame daugiau autobusų, kad važiuojantys galėtų laikytis saugaus atstumo, užimti tik sėdimas vietas“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Viešojo transporto departamento vadovė Loreta Levulytė.
Atsižvelgiant į keleivių srautus ir judėjimo tendencijas didinamas reisų skaičius 1G, 2G autobusų maršrutuose. 3G maršruto autobusai dažniau važiuos rytinio ir vakarinio piko, o 6G ir 68 maršrutų autobusai – rytinio piko metu. Taip pat atsižvelgiant į sumažėjusius keleivių srautus keičiamas 46 maršruto autobusų reisų skaičius.
Vidutinis viešojo transporto keleivių srautas šiuo metu yra maždaug 54 proc. mažesnis nei tokiu pačiu laikotarpiu pernai. Pirmąją lokalaus (rudens) karantino savaitę spalį „Susisiekimo paslaugos“ skaičiavo apie 45 proc., o prasidėjus visuotiniam karantinui lapkritį – 53 proc. mažesnį srautą lyginant su pernai metais.
Automatizuotos Vilniaus šviesoforų valdymo sistemos duomenimis, lyginant praėjusią savaitę su tokia pačia savaite pernai, automobilių mieste rytinio piko metu maždaug 24 proc., o vakarinio apie 10 proc. mažiau. Pikų vidutinė trukmė per dieną sumažėjo maždaug 34 minutėmis.
Nuo pirmadienio numatomi pokyčiai ir Kauno miesto viešojo transporto tvarkaraščiuose. Karantino laikotarpiu dvigubai sumažėjęs keleivių srautas privertė peržiūrėti ir atitinkamai perdėlioti autobusų bei troleibusų grafikus. Ne piko valandomis viešasis transportas važiuos rečiau, tačiau intensyviausiu eismo metu susisiekimas mieste turės vykti optimaliu tempu.
Koronaviruso situacijai šalyje aštrėjant, ženkliai sumažėjo viešuoju transportu keliaujančių kauniečių skaičius. Praėjusių metų spalį autobusais ir troleibusais gyventojai per dieną važiavo apie 160 tūkstančių kartų, šįmet tuo pačiu laikotarpiu vienos dienos kelionių skaičius siekia vos 80 tūkst.
„Atlikome keleivių srautų tyrimą ir pastebėjome, kad dienos metu ir vakarais nuo 18 val. dauguma autobusų ir troleibusų važinėja apytuščiai, todėl, stipriai sumažėjus keleivių srautams, palikti tokį patį reisų dažnumą būtų tiesiog nepraktiška. Tačiau net ir šiuo sudėtingu laikotarpiu kasdien besinaudojantiems viešuoju transportu jaudintis nereikia – piko valandomis kai kurie reisai netgi padažnės“, – apie pokyčius pasakojo Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Pastebima, kad ženklų kelionių skaičiaus sumažėjimą nulėmė švietimo įstaigų veiklos ribojimai ir gyventojų perėjimas dirbti nuotoliniu būdu, iš namų. Analogiškos priežastys vyravo ir per pirmąjį šių metų karantino laikotarpį pavasarį.
Nuo lapkričio 23 dienos pasikeis visų autobusų ir troleibusų maršrutų eismo tvarkaraščiai darbo dienomis. Taip pat keičiami 3, 6A, 18, 23, 26, 29G, 35A, 37, 38, 40, 46, 54, 57G ir 68 maršrutų autobusų bei visų troleibusų maršrutų poilsio dienų eismo tvarkaraščiai.
„Tiesa, net ir retėjant transporto reisams vakarais, kelionės gyventojams, vykstantiems į įmones, kuriose dirbama pamainomis, kaip ir iki šiol, bus pilnai užtikrintos“, – tvirtino M. Matusevičius.
Prieš vykdami viešuoju transportu, kauniečiai raginami susipažinti su atnaujintu maršrutų grafiku internete.