Šeštadienis, 27 vasario, 2021
  • Apie Alkas.lt
  • Saulės arkliukai
    • Naujienos
    • Diskusijos
    • Kultūros teorijų labirintai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Pandemija lėktuvus veja į dykumas ir oro uostai tapo stovėjimo aikštelėmis

www.alkas.lt
2021 01 26 14:48
0
Šiaulių oro uostas | siauliai.lt nuotr.

Šiaulių oro uostas | siauliai.lt nuotr.

Darbo netekusiais ir ant žemės dėl pandemijos priverstais tūpti orlaiviais pernai sparčiausiai pildėsi dykumos ir kitos sausringos vietos visame pasaulyje. Tačiau ir tokiomis sąlygomis nepasižymintys oro uostai Europoje tapo orlaivių masinio statymo zonomis.

Keliolika orlaivių priglobusio Šiaulių oro uosto direktorė Aurelija Kuezada atkreipia dėmesį, kad net ir be darbo stovintiems orlaiviams būtina nuolatinė priežiūra tam, kad jie būtų tinkamai paruošti skrydžių atnaujinimui.

„Tarptautinės institucijos ne veltui akcentuoja techninės orlaivių būklės priežiūrą. Ji yra ir bus tiesiog kritiškai svarbi atnaujinant skrydžius. Lėktuvo negalima tiesiog pastatyti ant asfalto ir prisiminti tik tada, kai atsiranda poreikis kažkur vykti. Drėgmė bei krituliai, vabzdžiai, dulkės, galiausiai lizdą ne vietoje susisukęs paukštis gali tapti priežastimi, dėl kurios lėktuvas negalės pakilti. Paukščio lizdą po lėktuvo sparnu yra radę inžinieriai Azijoje. Žinoma, tokie atvejai yra reti, tačiau orlaivius stengiamasi apsaugoti nuo įvairiausių netikėtumų“, – sako A. Kuezada.

Visi norėjo į dykumas

Pro Lietuvą ką tik praslinko arktiniai šalčiai, kuomet jutiminė temperatūra dėl drėgmės buvo dar žemesnė nei faktinė. Būtent drėgmė yra laikoma nepalankiu aplinkos faktoriumi, jei orlaiviui tenka ilgai stovėti neskraidant.

Pasak A. Kuezados, idealiausios sąlygos ilgesniam laikui „konservuoti“ orlaivius yra dykumose, nes ten sausa ir itin mažai kritulių. Vis dėlto, jei skrydžių bendrovės nedirba su tarpžemyniniais skrydžiais ir nėra didelės bei finansiškai ypač pajėgios rinkos žaidėjos, vietos laikyti orlaivius dairosi arčiau.

„Pandemija į neregėtas aukštumas iškėlė susidomėjimą Australija ar Mohavių dykuma pietinėje JAV dalyje. Azija buvo mažiau geidžiama, nes ten nors šilta, bet laikosi didelė drėgmė. Sauso klimato zonos per pandemiją tapo trokštamiausiomis lėktuvų saugojimo vietomis. Bet tokio kiekio lėktuvų, kurie buvo priversti stovėti be darbo, į populiariausias vietas nesutalpinsi, todėl užsakymų gavo iš esmės visi žemynai ir oro uostai, tarp jų ir Lietuvos“, – pastebi oro uosto vadovė.

Visus metų laikus turinti Lietuva pasižymi neblogais gebėjimais tvarkytis su sudėtingomis oro sąlygomis. Pasak A. Kuezados, mums nėra naujiena nei krituliai, nei drėgmė, nei sniegas ar lėktuvo korpusą padengęs ledas ir nuo jo neatsiejama būtina orlaivio „nuledinimo“ procedūra.

„Pietinėje Europoje kone kiekvienais metais dėl atslinkusių žiemiškų orų būna bent trumpam sustabdomi skrydžiai, sutrinka oro uostų veikla. Pavyzdžiui, ir šiemet, prieš keletą savaičių, iškritęs sniegas paralyžiavo Madrido oro uostą“, – prisimena A. Kuezada ir pabrėžia, kad orlaivių ir žmonių saugumui užtikrinti žiemos metu ant takų negali būti nei ledo, nei sniego, todėl sniegas nuo takų oro uostuose turi būti nuolat valomas, o ledui tirpdyti pilamas specialus mišinys.

„Lego“ žaidimai oro uostuose

Orlaivių parkavimo vietų skaičius oro uostuose yra sąlyginis, kadangi lėktuvai yra skirtingų dydžių. Pandemijos metu stengiantis sutalpinti maksimalų skaičių lėktuvų, jie kai kuriuose užsienio oro uostuose statyti ne tik aikštelėse, bet ir riedėjimo takuose.

„Priparkuotas orlaivis nėra laikomas statiškai. Priklausomai nuo vietos poreikio jis gali būti patraukiamas, pastumiamas ar pasukamas. Be to, būtinu periodiškumu jis turi būti pajudintas jau vien dėl to, kad padirbėtų variklis, kiti mechanizmai, prasisuktų važiuoklė. Dėl to orlaiviai juda ant žemės bei keičia savo poziciją – iš šono tai panašu į žaidimą su „Lego“ kaladėlėmis, jas dėliojant pagal situaciją ir poreikius“, – sako A. Kuezada.

Parkuojant orlaivius tarp jų sparnų turi būti išlaikomas bent 10 metrų atstumas.

Kad iš ryto užsivestų

Žiemos sezono metu Lietuvos vairuotojams nuolat primenama, kad vienas blogiausių įmanomų sprendimų – automobilį laikyti pustuščiu degalų baku. Tuo tarpu stovinčio orlaivio bake reikalingas kur kas mažesnis minimalus degalų kiekis, iš viso apie 10 proc. rezervuaro.

„Degalai ne tik užtikrina, kad orlaivio kuro sistemos dalys būtų tinkamai suteptos, bet ir veikia kaip svoris, kuris orlaiviui suteikia stabilumo. Žinoma, lėktuvo valdytojai gali priimti sprendimą degalų orlaivyje laikyti ir daugiau, tačiau šiuo aspektu lėktuvas gali stovėti gerokai tuštesniu baku nei tai rekomenduojama automobiliams“, – sako Šiaulių oro uosto vadovė.

Dar viena įdomi detalė. Orlaivių naudojamas reaktyvinis kuras užšąla susidarius -40 laipsnių Celsijaus temperatūrai, todėl net ir Lietuvą šaldęs arktinis šaltis jo būsenos iš esmės nepakeičia.

„Aviacijai taikomi saugumo ir saugos reikalavimai yra itin griežti, kaip jų laikomasi taip pat prižiūrima griežtai. Visas sektorius nekantriai laukia akimirkos, kada galės pradėti dirbti ir yra nusiteikęs neprarasti nė vienos minutės, kai tik tokia galimybė atsiras“, – teigia A. Kuezada.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Šiaulių oro uostas dar metams tapo didžiausia regione orlaivių stovėjimo aikštelė
  2. Lietuvos oro uostai pradės žiemos darbus
  3. Šiaulių oro uosto vadovė A. Kuezada: pandemija nokautavo aviaciją, bet mus grąžino į žaidimą
  4. Oro uostai primena svarbiausius reikalavimus keleiviams
  5. Aviaciją apgaubęs rūkas sklaidos, tačiau nežinomybė ir baimė keliauti išlieka
  6. Kauno oro uoste baigta svarbi dalis atnaujinimo darbų
  7. Oro navigacija: aviacinė vasara skrydžiams šiemet šaltesnė
  8. Oro uostuose mažėja keleivių, auga krovinių srautai
  9. Avarinis lėktuvo atsakiklio kodas 7600: būtini skrydžių vadovo veiksmai
  10. „Kylam“: Eismas ir saugumo taisyklės aerodrome (video)
  11. Oro erdvė – ne guminė: kaip joje telpa vis daugiau lėktuvų?
  12. 2020-ieji – didžiausių iššūkių aviacijai metai
  13. VGTU aviacijos institutas pirmasis ir vienintelis Lietuvoje nuo rudens ruoš avionikos inžinierius
  14. Bepiločiai orlaiviai jau raižo Lietuvos padangę
  15. Vilniaus oro uostas kelias valandas nepriims naktinių skrydžių
  16. „Kylam“: Vilnius ir Kaunas ruošiasi didžiausio šalies oro uosto rekonstrukcijai (video)
  17. Žmonės su negalia vis dažniau renkasi keliones lėktuvais
  18. Lietuvos oro uostų vadovas M. Gelžinis išrinktas į Tarptautinės oro uostų tarybos valdybą
  19. Skirtos lėšos orlaivių nuledinimui ir taršos mažinimui Vilniaus oro uoste

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

VĮ „Oro navigacija“ logo

„Oro navigacijoje“ įdiegta nauja skrydžių valdymo sistema

2021 02 26
Pixabay.com nuotr.

Valstybės garantuojama teisinė pagalba nepraranda svarbumo

2021 02 23
Kaziuko mugė keliasi į internetą

Kaziuko mugė keliasi į internetą

2021 02 21
Daugiausia paramos pasiekė prekybos, apgyvendinimo, maitinimo bei gamybos įmones

Daugiausia paramos pasiekė prekybos, apgyvendinimo, maitinimo bei gamybos įmones

2021 02 21
Vienas iš šešių šalies gyventojų nėra nė karto iškėlęs kojos iš Lietuvos

Gido diena: kokios naujovės laukia keliautojų?

2021 02 20
VESK: judėjimo ribojimai tarp savivaldybių dar tęsis

VESK posėdžiai nuo šiol vyks kas dvi savaites

2021 02 19
Pelėsiniai grybai: vieni paskanina sūrį, kiti daro maistą kenksmingu

Pieno rinka patyrė sunkumų, bet pandemijos išbandymus kol kas atlaikė

2021 02 19
T. Galinis. Gyvieji ir mirusieji

T. Galinis. Gyvieji ir mirusieji

2021 02 19
Seimas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Socialdemokratai pristatys pandemijos valdymo planą Lietuvai (tiesioginė transliacija)

2021 02 18
Kauno oro uoste atidaromas vienas didžiausių Europoje orlaivių dažymo angaras

Kauno oro uoste atidaromas vienas didžiausių Europoje orlaivių dažymo angaras

2021 02 17
Rodyti daugiau

Naujienos

Medicina | vdi.lt nuotr
Gamta ir žmogus

Prasidėjus pavasariui – didesnė tikimybė susirgti mažakraujyste

2021 02 27
Mokytoja Stefanija Jovaišienė švenčia garbingą 100 metų sukaktį (video)
Lietuvoje

Mokytoja Stefanija Jovaišienė švenčia garbingą 100 metų sukaktį (video)

2021 02 27
Smulkinta mėsa: kaip išsirinkti ir į ką atkreipti dėmesį?
Gamta ir žmogus

Smulkinta mėsa: kaip išsirinkti ir į ką atkreipti dėmesį?

2021 02 27
Geležinkelis | klaipėda.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Septyniuose prie geležinkelio esančiuose miestuose triukšmo bus mažiau

2021 02 27
Žuvusio pėsčiojo paveikslas – senyvas, atšvaitų nedėvintis žmogus
Gamta ir žmogus

Žuvusio pėsčiojo paveikslas – senyvas, atšvaitų nedėvintis žmogus

2021 02 27
Tyrimas: Vilniuje vanduo iš čiaupo saugesnis nei šaltinio
Gamta ir ekologija

Tyrimas: Vilniuje vanduo iš čiaupo saugesnis nei šaltinio

2021 02 27
Lenkai turi aukščiausią: Varšuvoje baigiamas statyti N. Fosterio milžinas
Architektūra

Lenkai turi aukščiausią: Varšuvoje baigiamas statyti N. Fosterio milžinas

2021 02 27
Alternatyva gatvės muzikai – gyvas retųjų meldinių nendrinukių koncertas Nemuno deltoje
Gamta ir ekologija

Kviečiama įsijungti į gamtą mylinčių ūkininkų gretas – apsaugoti gresiančių išnykti paukščių buveines

2021 02 27


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Žemyna apie Mokomasis junginys padėjo atsikuriančios Lietuvos kariuomenės pamatus
  • Kažin apie K. Krupavičienė. Raginame nekurstyti konflikto tarp Prezidento ir Ministrės Pirmininkės
  • T0mas J. apie Nugriauta Salantų užtvanka atlaisvins kelią saugomoms žuvims
  • Balsas-tyruose apie NASA marsaeigis „Perserverance“ sėkmingai nusileido Marso „ežeran“ (nuotraukos, video, tiesioginė transliacija)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Prasidėjus pavasariui – didesnė tikimybė susirgti mažakraujyste
  • Mokytoja Stefanija Jovaišienė švenčia garbingą 100 metų sukaktį (video)
  • Smulkinta mėsa: kaip išsirinkti ir į ką atkreipti dėmesį?
  • V. Jakubonis. Vyskupui Motiejui Valančiui 220 metų

Skaitomiausi straipsniai

  • Č. Iškauskas. Žydai – A. Hitlerio tarnyboje peržiūrėta: 1622; komentarų: 16
  • Č. Iškauskas. Žydai – bolševikų tarnyboje peržiūrėta: 937; komentarų: 13
  • Vasario 16-osios eitynės šiemet virto įspūdingomis važiuotynėmis (video, nuotraukos) peržiūrėta: 818; komentarų: 5
  • Būti mitologu – su širdimi ir iš širdies peržiūrėta: 714; komentarų: 19
  • LVŽ šešėlinėje vyriausybėje bus aptartas ir 365 tūkst. visuomenės parašų surinkęs pareiškimas (tiesioginė transliacija) peržiūrėta: 679; komentarų: 10
  • Didžiulė D. Trampo pergalė peržiūrėta: 641; komentarų: 23

Artimiausi renginiai

  1. Lenkijos lietuviai TELEVIZIJOJE ir RADIJUJE

    2021-02-28 08:30 - 09:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

„Oro navigacijoje“ įdiegta nauja skrydžių valdymo sistema

by Ditė Česėkaitė
2021 02 26
0
VĮ „Oro navigacija“ logo

Vasario 26 d. VĮ „Oro navigacija“ pradėjo teikti skrydžių valdymo paslaugas Lietuvos oro erdvėje naudojantis naująja skrydžių valdymo sistema. Ši...

Skaityti toliau

Valstybės garantuojama teisinė pagalba nepraranda svarbumo

by Ditė Česėkaitė
2021 02 23
0
Pixabay.com nuotr.

Pandemijos laiku valstybės garantuojama teisinė pagalba dauguma atvejų teikiama nuotolinėmis priemonėmis, tačiau suvaržymai lėmė jos mažėjimo tendencijas. Pernai pirminė teisinė...

Skaityti toliau

Kaziuko mugė keliasi į internetą

by Ditė Česėkaitė
2021 02 21
6
Kaziuko mugė keliasi į internetą

Kaziuko mugė niekur nedingsta – šiemet ji keičia rūbą ir saugiai visus pasitiks internete. Ir truks ne keletą dienų, o...

Skaityti toliau

Naujausios pastabos

  • Žemyna apie Mokomasis junginys padėjo atsikuriančios Lietuvos kariuomenės pamatus
  • Kažin apie K. Krupavičienė. Raginame nekurstyti konflikto tarp Prezidento ir Ministrės Pirmininkės
  • T0mas J. apie Nugriauta Salantų užtvanka atlaisvins kelią saugomoms žuvims
  • Balsas-tyruose apie NASA marsaeigis „Perserverance“ sėkmingai nusileido Marso „ežeran“ (nuotraukos, video, tiesioginė transliacija)
  • -.-.- apie NASA marsaeigis „Perserverance“ sėkmingai nusileido Marso „ežeran“ (nuotraukos, video, tiesioginė transliacija)
Kitas straipsnis
Siekiama atverti daugiau duomenų verslui ir visuomenei

Siekiama atverti daugiau duomenų verslui ir visuomenei

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi rašiniai
Pradžia

 

Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Apie Alkas.lt
  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai