Ketvirtadienis, 25 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Vairavimas tamsoje: pėsčiuosius pastebime likus 30 metrų

www.alkas.lt
2021-01-03 13:30:27
1
Žiemą vairuoti reikia ir akimis

G. Matulaičio nuotr.

       
G. Matulaičio nuotr.
G. Matulaičio nuotr.

Tamsusis metų laikas vairuotojams siejasi su įtemptu ir gerokai didesnės koncentracijos reikalaujančiu dalyvavimu eisme. Pusdienį trunkanti prietema, krituliai ir rūkas mažina matomumą, o sudėtingų sąlygų bei jiems tenkančios atsakomybės neretai neįvertina ir eisme dalyvaujantys pėstieji. Ekspertai primena – daugybės tamsiuoju metų laiku įvykstančių nelaimių keliuose pavyktų išvengti nepamirštant gyvybiškai svarbių saugumo priemonių – atšvaitų.

Pėsčiasis be atšvaito matomas 5 kartus trumpesniu atstumu

Statistika negailestinga: tamsiuoju metų laiku žūsta daugiau nei pusė pėsčiųjų, patekusių į eismo įvykį, o neapšviestu keliu be atšvaito judantys pėstieji rizikuoja savo gyvybe net aštuonis kartus dažniau.

„Atšvaito nešiojimas tiesiogiai atspindi mūsų pačių požiūrį į saugumą. Nematomi pėstieji visų pirma kelia pavojų savo sveikatai, tačiau tuo pačiu sudaro itin sudėtingas sąlygas vairuotojams, kurie, eismo dalyvį pastebėję paskutinę akimirką, yra priversti staigiai stabdyti ar atlikti kitus nesaugius manevrus. Nepriklausomai nuo vietovės – ar einame apšviestomis miesto gatvėmis, ar atokesniais keliais – tamsiuoju dienos metu turėtume dėvėti atšvaitus ir apie šį gyvybiškai svarbų įprotį priminti savo artimiesiems“, – įspėja draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius.

Jis primena, kad atšvaito nešiojimą tamsiuoju paros metu numato Kelių eismo taisyklės. Pėstieji, eidami neapšviestu kelkraščiu ar eismo juostos kraštu, privalo būti matomoje vietoje prisisegę atšvaitą. Dėvėti atšvaitus rekomenduojama ir kertant važiuojamąją kelio dalį.

„Žmogus be atšvaito matomas penkis kartus trumpesniame kelio ruože nei su atšvaitu. Vairuotojai žmogų be atšvaito pastebi tik 30–50 metrų atstumu, o tai – išties pavojinga riba. Judantiems pėsčiomis rekomenduojama įsisegti bent du atšvaitus – dešinėje ir kairėje kūno pusėse, gerai matomose vietose“, – komentuoja R. Pocius.

Kelių eismo taisyklėse taip pat numatyta, kad nenešiojant atšvaitų tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui ir taip pažeidžiant pėstiesiems nustatytą elgesį, rizikuojama gauti baudą nuo 20 iki 40 eurų.

Rekomendacija vairuotojams: ne leistinas, o saugus greitis

Atsakomybė už pėsčiųjų saugumą tenka ir vairuotojams. Atsižvelgiant į prastesnes oro sąlygas, stipriai sumažėjusį matomumą, vairuotojams tamsiuoju sezonu privalu keisti vairavimo įpročius.

„Žiemą ir rudenį svarbu orientuotis ne į leistiną, o į saugų greitį – vairuoti turime atsižvelgdami į tuo metu esančias oro, matomumo sąlygas. Tai gali padėti laiku sustabdyti automobilį net ir esant kritinėms situacijoms bei ilgesniam stabdymo keliui“, – primena R. Pocius.

Priklausomai nuo automobilio greičio, stabdymo kelias gali būti net kelis kartus ilgesnis už matomo kelio ruožą. Žmogų su atšvaitu vairuotojai, įjungę trumpąsias šviesas, pamato iš 150 metrų siekiančio atstumo, o įjungę ilgąsias šviesas – net iš 300 metrų. Tokio atstumo pakanka saugiam automobilio sustabdymui. Visgi, jei pėsčiasis be atšvaito, o automobilio greitis per didelis, stabdymo sąlygos yra kritinės.

R. Pociaus teigimu, būtent dėl šių priežasčių vairuotojai turi būti ypač atidūs reguliuodami savo greitį pėsčiųjų perėjose, sankryžose ar judriose gatvėse, prie kurių yra įsikūrę vaikų darželiai ir mokyklos.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vairavimas per lietų – nelengvas išbandymas vairuotojams
  2. Kelių policijos vadovas ragina pėsčiuosius labiau rūpintis savo saugumu
  3. Nors ir suprasdami grėsmę eismo saugumui, telefonų vairuotojai nevengia
  4. Tamsusis paros metas – daugiau „darbo“ vairuotojų akims
  5. Tamsiuoju metų laiku – ypatingas dėmesys automobilių stiklų švarai
  6. Įspėjimas vairuotojams – karantinas laukiniams gyvūnams „negalioja“
  7. Automobilių dalių vagims karantinas – „pats darbymetis“, įspėja draudikai
  8. Laisvėjant karantinui būtina pasirūpinti ir automobiliu
  9. Kaip išvengti galimų nuostolių keliaujant automobiliu į užsienį ir ką verta žinoti apie Žaliąją kortelę
  10. Apklausa: Lietuvos vairuotojai labiausiai nerimauja dėl stabdžių
  11. Artėjant rugsėjui – patarimas vairuotojams: pagalvokite, kaip eismą mato vaikai
  12. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  13. Vėlinių savaitgalį – sustiprintas policijos budėjimas
  14. Kelių direkcija: saugos diržas gali išgelbėti gyvybę
  15. Įspėjimas vairuotojams: daugėja susidūrimų su laukiniais gyvūnais

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Laisvė vairuoti says:
    5 metai ago

    Po 30 metų pagaliau išlaisvėsime
    – espublika.lt/lt/naujienos/nuomones_ir_komentarai/vakaro_ziniu_redakcijos_skiltis/po_30_metu_pagaliau_islaisvesime/

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Vilnius
Lietuvoje

Prisiregistravusiems gyventojams Vilnius siūlys iki 1000 Eur per dvejus metus

2025 09 24
Margarita Robles Fernandes ir Dovilė Šakalienė
Lietuvoje

Šiauliuose lankosi Ispanijos gynybos ministrė

2025 09 24
Ukrainos vėliava
Lietuvoje

Laikinoji apsauga ukrainiečiams pratęsta iki 2027 m. kovo 4 d.

2025 09 24
Česlovo Radzinausko tiltas
Lietuvoje

Nuo šiandien tęsiami darbai ant Č. Radzinausko tilto

2025 09 24
Vyriausybė
Lietuvoje

Vyriausybė pritarė lankstesnėms scenos meno kūrėjų darbo sutartims

2025 09 24
Kultūros ministerija
Lietuvoje

A. Zuokas siūlo „išpirkti“ kultūros ministro postą iš „Nemuno aušros“

2025 09 24
Lėktuvas
Lietuvoje

„Norwegian“ lėktuvai skraidys tarp Palangos oro uosto ir Bergeno

2025 09 24
Vaikai
Lietuvoje

Ką žinoti, jei už vaiko būrelį norite mokėti mažiau?

2025 09 24

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Saulės Vilna apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • Mike Adams apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • Rimgaudas apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • Manau apie Lietuvių kalbos komisija kviečia pasikalbėti nuotoliniame forume „Kalba kaip ginklas: ar esame atsparūs manipuliacijoms?“

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Prisiregistravusiems gyventojams Vilnius siūlys iki 1000 Eur per dvejus metus
  • Šiauliuose lankosi Ispanijos gynybos ministrė
  • Laikinoji apsauga ukrainiečiams pratęsta iki 2027 m. kovo 4 d.
  • Nuo šiandien tęsiami darbai ant Č. Radzinausko tilto

Kiti Straipsniai

Atšvaitas

Trumpėjant dienoms žinovai ragina pasirūpinti saugumu

2025 09 24
Automobilis

Suklastota rida – ne šiaip formalumas

2025 09 21
Greičio matuoklis

Išradingumas nepadės išvengti ir atsakomybės už greičio viršijimą

2025 09 20
Nelaimė dviratis

Rudeniniai pavojai už dviračio vairo

2025 09 20
Kelio darbai

Eismo saugumui „Kelių priežiūra“ diegia naujausias priemones

2025 09 18
„Regitra“

Regionuose – daugiau vairavimo egzaminų centrų

2025 09 09
Būstas

Kieno pareiga rūpintis patirtais nuostoliais – savininko ar nuomininko?

2025 09 07
Automobilis

Kad kelionėje kuo rečiau prireiktų pagalbos kelyje

2025 09 06
Automobiliai

Rugsėjo pirmoji – ir vairuotojams: avaringumas gerokai šokteli į viršų

2025 09 02
Automobilių statymas

Nuo rugsėjo – nemokamas automobių statymas Nidoje

2025 09 02

Skaitytojų nuomonės:

  • Saulės Vilna apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • Mike Adams apie V. Sinica. Vienintelė deeskalacija
  • Rimgaudas apie K. Urba. Mezolito baltai (II)
  • Manau apie Lietuvių kalbos komisija kviečia pasikalbėti nuotoliniame forume „Kalba kaip ginklas: ar esame atsparūs manipuliacijoms?“
  • Ž. R.: Atviras pokalbis apie V. Sinica. Britams gana migracijos, maža žodžio laisvės
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Skiepai | Pixabay nuotr.

Trečioji skiepų nuo koronaviruso siunta Lietuvą turėtų pasiekti kitą savaitę

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai