Penktadienis, 27 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Neatsakingai naudojamos tolimosios žibintų šviesos – tiesus kelias į nelaimę

www.alkas.lt
2020-11-16 05:00:34
0
Myrideisme.com nuotr.

Myrideisme.com nuotr.

Myrideisme.com nuotr.
Myrideisme.com nuotr.

Lietuvos vairuotojai dažniau nei vairuojantys Latvijos ir Estijos gyventojai rūpinasi automobilio žibintų būkle. Tyrimas parodė, žibintus prižiūri 37 proc. Lietuvos, 30 proc. Estijos ir 24 proc. Latvijos vairuotojų. Specialistai atkreipia dėmesį, kad pastaraisiais mėnesiais dėl ilgėjančio tamsaus paros laiko ir prastėjančių vairavimo sąlygų išauga transporto priemonių žibintų svarba.

„Prasideda laikas, kuomet eismo dalyviai, norėdami išvengti avarinių situacijų, privalo ypatingą dėmesį skirti matomumo sąlygoms kelyje. Atsakomybė dėl automobilių šviesos šaltinių – pačių vairuotojų rankose. Jeigu žibintai nėra sureguliuoti ar juose sumontuoti netinkami šviesos šaltiniai, nuo prastesnio matomumo kelyje kenčia ne tik pats vairuotojas, bet ir priešpriešomis arba prieš jį važiuojančias transporto priemones vairuojantys asmenys. Vairuotojams svarbu įsidėmėti, kad automobilio žibintai daro įtaką ir jų pačių, ir kitų eismo dalyvių vairavimo sąlygoms bei saugumui“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Ji atkreipia dėmesį, kad netiksliai sureguliuoti, neteisingai sumontuoti arba netinkamomis lemputėmis užpildyti automobilio žibintai gali skleisti ir per daug intensyvų, ir per blankų šviesos srautą. „Žibintų reguliavimas yra būtinas, norint užtikrinti tolygų šviesos spindulį bei tinkamai apšviesti kelią. Kaskart lankantis automobilių remonto servise vairuotojai turėtų nepamiršti atlikti žibintų reguliavimo patikros ir pamatuoti jų šviesos pralaidumą”, – rekomenduoja draudikė.

V. Katilienė vairuotojams pataria nevažiuoti į kelią perdegus vienai automobilio žibinto lemputei. „Ją iš karto pakeiskite kita tokia pačia, tokiu atveju išvengsite dalinio matomumo kelyje ir neklaidinsite kitų eismo dalyvių, kuriems bus sunku nuspėti jūsų automobilio gabaritus. Transporto priemonių gamintojai numato automobilių žibintų ryškumą, todėl nereikėtų piknaudžiauti renkantis ryškesnes žibintų lemputes. Jos akins kitus vairuotojus ir padidins eismo nelaimių riziką“, – sako draudimo bendrovės atstovė.

Jos teigimu, už miesto ribų vairuotojams itin svarbu tinkamai naudoti tolimąsias transporto priemonės žibintų šviesas. „Dėl blogo apšvietimo, kai veikia tik vienas žibintas, sumontuoti netinkamos kokybės, neaiškaus gamintojo lemputės gali būti nekokybiškai apšviečiamas kelias – neryškiai arba nepakankamas kelio ruožo ilgis ir plotis. Tuomet itin išauga rizika per vėlai pastebėti kelyje esančias kliūtis, nespėti išvengti susidūrimų, nepastebėti pirmumo, įspėjamųjų ar nukreipiamųjų ženklų, o esant staigiems kelio atkarpos pasikeitimams padidėja rizika nuvažiuoti nuo kelio“, – tvirtina V. Katilienė.

Draudikė pabrėžia, kad dėl netinkamų automobilio žibintų panašios rizikos kyla ir kitiems eismo dalyviams. „Per ilgai degančios tolimosios šviesos akina priešpriešinėmis eismo juostomis važiuojančių automobilių vairuotojus, todėl, likus mažiausiai 150 metrų iki priešpriešomis atvykstančios transporto priemonės, reikėtų tolimąsias žibintų šviesas perjungti į artimąsias. Jei važiuojate įsijungę tolimąsias automobilio žibintų šviesas ir pasivejate ta pačia eismo kryptimi važiuojantį automobilį, reikėtų taip pat laikytis 150 metrų taisyklės ir tolimąsias šviesas pakeisti artimosiomis, kad neakintumėte vairuotojo per veidrodėlius. Tokį elgesį reglamentuoja ir Kelių eismo taisyklės“, – kalba draudikė.

Pasak V. Katilienės, per ilgai neperjungtos tolimosios žibintų šviesos apakina kitus vairuotojus – porai sekundžių netgi prarandamas orientavimasis aplinkoje. To pakanka, kad transporto priemonė nukryptų nuo važiuojamosios kelio dalies ir atsidurtų kelkraštyje, kitoje eismo juostoje ar nuvažiuotų į griovį.

„Kitų vairuotojų apakinimo rizika tolimosiomis šviesomis itin padidėja esant lietingam, darganotam orui. Taip nutinka, nes šviesos spindulys, pereidamas per šlapią stiklą, sustiprina šviesos intensyvumą“, – tvirtina draudimo bendrovės atstovė.

Ji pabrėžia, kad vairuotojai, kurie automobiliuose įsirengia papildomus žibintus, o kartais – ir prožektorius, elgiasi itin neatsakingai kitų vairuotojų atžvilgiu. Nereikėtų apšvietimo ryškumo didinti daugiau nei numato transporto priemonės gamintojai.

V. Katilienė atkreipia dėmesį ir į itin pavojingą tyčinį tolimųjų šviesų naudojimą. „Vairuotojai jų neperjungia tol, kol pirmas to nepadaro priešpriešine eismo juosta atvykstantis eismo dalyvis. Toks elgesys yra itin pavojingas, nes vairuotojas gali būti apakintas ir prarasti orientavimąsi kelyje“, – sako ji. Pasak draudimo žalų ekspertės, susidūrus su akinimu, jo poveikį sumažinti galima nukreipiant žvilgsnį į dešinę kelio pusę ir sekant, pavyzdžiui, kelkraštį žyminčią ištisinę liniją.

Reprezentatyvias Lietuvos, Latvijos ir Estijos gyventojų apklausas, kurių metu buvo apklausta po 1 600 respondentų, „Gjensidige“ užsakymu atliko bendrovė „Nielsen“.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Net ir mažos vairuotojų nuodėmės gali baigtis skaudžia nelaime
  2. Laisvėjant karantinui būtina pasirūpinti ir automobiliu
  3. Mobiliuoju telefonu vairuodami naudojasi du trečdaliai gyventojų, rodo apklausa
  4. Kokie sprendimai sumažintų eismo aukų skaičių keliose?
  5. Apklausa: Lietuvos vairuotojai labiausiai nerimauja dėl stabdžių
  6. Sudarytas avaringiausių Lietuvos gatvių penketukas
  7. Draudikai primena apie prasidėjusio rudens vairavimo ypatumus
  8. Ką reikia žinoti sėdantiems prie pakaitinio automobilio vairo?
  9. Įvykus eismo nelaimei, pirmiausia skambinama antrajai pusei
  10. Neverta tikėti prasimanymu, kad reikia tausoti rankinį stabdį
  11. Greitį viršija daugiau nei trečdalis Lietuvos vairuotojų, rodo apklausa
  12. Įsivyravus karščiams didėja avarijų tikimybė
  13. Kuo arčiau namų automobilį įsprausti besistengiantys vairuotojai gali sulaukti rimtų nemalonumų.
  14. Vis daugiau lietuvių galvoja apie elektrinius automobilius, rodo apklausa
  15. Dažniausia eismo įvykių spūstyse priežastis – atstumo nesilaikymas ir nesaugus rikiavimasis

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Smūgio slopintuvas
Lietuvoje

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27
Šuo, katė
Gamta ir žmogus

EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę

2025 06 27
Vilniaus senamiestis
Lietuvoje

Patvirtintas Vilniaus istorinio centro valdymo planas

2025 06 27
Automobilis, kelionės
Gamta ir žmogus

GPS trikdžiai kelia nerimą keliaujant, bet ne bendraujant

2025 06 27
Troleibusas
Lietuvoje

Nuo liepos 1 d. Vilniuje – nauji kelionių bilietai

2025 06 27
Atgimimo aikšte Klaipėdoje | klaipeda.lt nuotr.
Lietuvoje

Klaipėdos Atgimimo aikštė ruošiama išminavimo darbams

2025 06 27
Dviračių sportas
Lietuvoje

Daugės dviratininkams skirtų takų

2025 06 27
Elektrinis laivas | vvt.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija
  • +++ apie Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama
  • Tomas Jakutis apie Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija
  • Tomas Jakutis apie Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai
  • EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę
  • Patvirtintas Vilniaus istorinio centro valdymo planas
  • GPS trikdžiai kelia nerimą keliaujant, bet ne bendraujant

Kiti Straipsniai

Elektra

Nesidomėjimas elektros tiekėjų pasiūlymais tuština piniginę

2025 06 24
Telefonas

Kaip apsaugoti telefonus keliaujant užsienyje?

2025 06 24
Jachta

Ką draudžia lietuviai: nuo kruopų atsargų iki jachtų

2025 06 24
Namų interjeras

Kad aplinka teiktų daugiau džiaugsmo

2025 06 22
Automobilis, visureigis

Kaip statyti automobilį per Joninių renginius

2025 06 22
Kelionė, automobilis

Kas laukia viršijus greitį su nuomotu automobiliu

2025 06 21
Latviai, lietuviai ir estai šią vasarą teiks pirmenybę vietiniam turizmui | I. Samkov nuotr.

Latviai, lietuviai ir estai šią vasarą teiks pirmenybę vietiniam turizmui

2025 06 21
Pasikeitė miško kirtimo taisyklės | aad.lrv.lt nuotr.

Apklausa atskleidė, kad gyventojai nežino tikrųjų miškų kirtimų mastų, bet yra už miškų apsaugą

2025 06 19
Pinigai

Draudikai mokės 10 proc. saugumo įnašą

2025 06 18
Piniginė, pinigai | pixabay.com, Blickpixel nuotr.

Lietuvoje grynieji išlieka populiariausias mokėjimo būdas

2025 06 16

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija
  • +++ apie Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama
  • Tomas Jakutis apie Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija
  • Tomas Jakutis apie Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama
  • KUPARAS apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Shutterstock nuotr.

Kokios 5 medžiagos būtinos kūnui šaltuoju metų laiku

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai