Šeštadienis, 6 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

Automobilio padangų keitimas: kaip jis vyksta šiemet?

www.alkas.lt
2020-11-05 11:30:39
0
Kaip saugiai pakeisti automobilio padangas karantino metu?

Padangų keitimas | GIA nuotr.

       
Padangų keitimas | GIA nuotr.
Padangų keitimas | GIA nuotr.

Lietuvos žmonių apsisprendimui, kada vasarines padangas keisti į žiemines, daugiau įtakos turi ne pandeminiai rodikliai, o orai ir jų prognozės. Specialistai tvirtina, kad vyraujant šiltesniems orams, šiemet vairuotojai nelinkę skubėti keisti padangų.

„Šis ruduo išskirtinai šiltas, todėl matome, kad vairuotojai neskuba pasiruošti žiemai. Tačiau pastaruosius kelerius metus stebime ir kitą tendenciją: vis didesnė klientų dalis vasarines padangas į žiemines pasikeičia šiek tiek anksčiau – taip jie išvengia ilgesnių eilių likus kelioms dienoms iki padangų keitimo termino pabaigos“, – pasakoja

bendrovės „Melga“ rinkodaros vadovė Kotryna Sabauskienė. Pagal padangų gamintojų rekomendacijas, kai temperatūra yra 7 laipsniai ir mažiau, jau turi būti naudojamos žieminės padangos, nes jos užtikrina tinkamą sukibimą ir saugumą vairuojant.

„Kai oro temperatūra yra neigiama arba artima nuliui, žieminės padangos geriau atlieka savo funkcijas lyginant su vasarinėmis. Šiuo metų laiku sulaukiame daug lietaus, keliuose pasitaiko nukritusių lapų, o ankstyvą rytą ar vėlyvą vakarą, nors dienos temperatūra ir didesnė nei 7 laipsniai, galime fiksuoti lengvą šaltuką. Tokiomis sąlygomis žieminės padangos yra tinkamesnės“, – tvirtina K. Sabauskienė.

Jos teigimu, dažnai baiminamasi, kad anksčiau pasikeitus padangas, jos greičiau nusidėvės, tačiau klaidinga manyti, kad keli tūkstančiai kilometrų gali pakenkti techniškai tvarkingo automobilio padangoms. Gerokai didesnę įtaką padangų dėvėjimuisi turi netinkamas oro slėgis padangose.

K. Sabauskienė atkreipia dėmesį, kad žieminės padangos, esant šiltam orui, su keliu sukimba šiek tiek prasčiau nei vasarinės, tad pasikeitus padangas šiek tiek anksčiau, reikėtų į tai atsižvelgti stabdant ir posūkiuose. Tačiau žymiai daugiau problemų kelyje gali kilti pavėlavus laiku pasikeisti padangas ir vasarinėmis padangomis važiuojant plikledžiu.

Netinkamos padangos – tiesus kelias į nelaimę

Pasak įmonės atstovės, padangos yra vienintelė automobilio detalė, kuri „laiko automobilį ant kelio“. „Netinkamos padangos ir pakabos gedimai yra vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių avarijas kelyje po stabdžių ir vairo mechanizmo gedimų. Mechaninių pažeidimų turinti padanga gali bet kada prakiurti ir automobilis taps sunkiai valdomas“, – pasakoja K. Sabauskienė.

Jos teigimu, kai kurie padangų gamintojai rekomenduoja padangas keisti, kai protektoriaus gylis yra 4 mm ir mažesnis, nes jau tada stabdymo kelias šlapiame ar sniegu padengtame kelyje yra ženkliai ilgesnis.

Pavyzdžiui, važiuojant 50 km/h greičiu ir esant 4 mm protektoriaus gyliui, stabdymo kelias gali būti 14 m ilgesnis, nei esant 8 mm protektoriaus gyliui. Jeigu protektoriau gylis tik 1,6 mm – stabdymo kelias gali būti net 26 m ilgesnis.

Keičiant padangas taip pat svarbu įvertinti jų amžių. „Kuo padanga senesnė, tuo jos gumos mišinys yra kietesnis, o padanga prasčiau sukimba su apledėjusia arba apsnigta kelio danga. Padangos turi būti ne daugiau kaip 10 metų senumo“, – pataria K. Sabauskienė.

Dauguma padangas tikrina kartą per mėnesį

Tyrimas parodė, kad 26 proc. Lietuvos vairuotojų padangas tikrina kartą per mėnesį, 25 proc. – du kartus per metus. Tai atskleidė atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa.

„Galima pasidžiaugti, kad ketvirtadalis Lietuvos vairuotojų yra įpratę prie tinkamos padangų priežiūros rutinos ir jas pasitikrina kartą per mėnesį. Tokiu dažniu būtinai reikėtų apžiūrėti padangų išorinę būklę. Vairuotojai patys turėtų sekti ir padangų slėgį. Tinkamas oro slėgis užtikrina tolygų padangos dėvėjimąsi ir automobilio stabilumą. Šiuolaikiniuose automobiliuose yra įrengtos oro slėgio kontrolės sistemos, kurios įspėja vairuotoją apie netinkamą oro slėgį padangose. Kai automobilyje įrengta netiesioginė sistema, ji neparodys, jeigu oro slėgis bus sumažėjęs visuose ratuose. Netiesioginė sistema nematuoja faktinio kiekvienos padangos slėgio“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Ji atkreipia dėmesį, kad oro slėgį reikėtų tikrinti padangai atvėsus, ne iškart po važiavimo. Tuo pačiu specialistė pataria pažiūrėti ir padangų protektoriaus gylį, jų nusidėvėjimo tolygumą bei patikrinti, ar nėra pažeidimų.

V. Katilienė pabrėžia, kad padangų patikra du kartus per metus yra tikrai per reta. „Nuo padangų būklės priklauso mūsų pačių ir kartu su mumis važiuojančių žmonių saugumas, todėl reikėtų atsisakyti rizikos ir periodiškai sekti svarbiausius padangų parametrus – jų slėgį, protektoriaus gylį ir išorinius mechaninius pažeidimus“, – pataria draudimo bendrovės atstovė.

Padangos turi dilti tolygiai

Nepaisant to, kad nusidėvėjusi yra viena padanga, pakeisti reiktų ne tik ją, bet visas keturias padangas. „Padangos yra sumontuotos ant vienos ašies ir turi dilti tolygiai. Jei pastebėjote, kad nudilusi tik viena padanga ir ypač netolygiai, pavyzdžiui, vienas jos šonas, reikėtų skubiai patikrinti automobilio pakabos geometriją arba kreiptis į remonto dirbtuves dėl važiuoklės suvedimo“, – sako draudikė.

Jos teigimu, keičiant padangas, populiaru automobilio ašis sukeisti vietomis. „Jei priekinės padangos sezono metu nudilo labiau nei galinės, jos montuojamos ant galinės ašies. Tokia kombinacija yra galima. Jei padangų nusidėvėjimas tarp ašių yra didžiulis, dažnai keičiamos tik visiškai nusidėvėjusios vienos ašies padangos. Kelių eismo taisyklės tai leidžia, galima ant skirtingų ašių naudoti skirtingo protektoriaus rašto padangas“, – kalba V. Katilienė.

Tyrimo duomenys rodo, kad 8 proc. Lietuvos vairuotojų niekada netikrina padangų būklės, tačiau toks pat procentas jomis rūpinasi bei jas apžiūri kiekvieną dieną.

3 kriterijai, kurie vairuotojams leis patiems įvertinti, ar padangos tinkamos:

1. Protektoriaus gylis turėtų būti ne mažesnis nei 4-5 mm, o minimalus leistinas gylis – 3 mm.

2. Padangos nusidėvėjimo tolygumas. Jeigu protektorius nusidėvėjęs netolygiai, padangas reikėtų keisti į naujas, o pakeitus tokias padangas į naujas reikėtų patikrinti ir automobilio būklę (nes padangos netolygiai dėvisi dėl netinkamo padangų eksploatavimo ir techninės automobilio būklės).

3. Ar padanga neturi pažeidimų, suaižėjimų, kurie gali būti dėl netinkamo eksploatavimo ar dėl padangų amžiaus.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Padangų keitimas į žiemines: esminės klaidos
  2. Kaip saugiai pakeisti automobilio padangas karantino metu?
  3. Kaip teisingai atsikratyti senų padangų?
  4. Susisiekimo ministerija siūlo vertinti žieminių padangų naudojimo terminus
  5. Artėja padangų keitimo laikas: ką svarbu žinoti?
  6. Padangų keitimo metas – ką reikia žinoti?
  7. Automobilio paruošimas žiemai – vairuotojo abėcėlė
  8. Ar įmanoma miesto gyventojui gyventi be automobilio?
  9. Kaip nesuklysti renkantis padangas?
  10. Patarimai, kaip protingai išsirinkti padangas
  11. Didės bauda už nesustojimą prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalauja taisyklės
  12. Artėja laikas keisti padangas
  13. Civilizuotai atsikratyti senomis padangomis – nei sunku, nei sudėtinga
  14. Senos padangos – įžūlus spjūvis gamtai
  15. Vasarinės padangos kovo mėnesį – prastas sumanymas

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

„Vilniaus dienos“
Šventės

„Vilniaus dienos“ sostinės centą pavertė atvira scena (nuotraukos)

2025 09 05
Dviračių takas
Lietuvoje

Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą

2025 09 05
Simonas Gentvilas
Lietuvoje

Aplinkos apsaugos komitetas kviečia kandidatus į ministrus

2025 09 05
Pratybos
Lietuvoje

Prasideda JAV kariuomenės pratybos „Geležinis kumštis“

2025 09 05
Sukurtas bepiločių orlaivių naudotojams skirtas filmas (video)
Lietuvoje

Po orlaivių eismą sutrikdžiusio bepiločio – imtasi veiksmų

2025 09 05
Treniruoklis BAT
Lietuvoje

KOP Aviacijos bazėje pristatytas naujas treniruoklis

2025 09 05
Dirbtinis intelektas
Gamta ir žmogus

Sukčiai prabyla artimųjų balsais: DI jau „išmoko“ lietuvių kalbą

2025 09 05
Gitanas Nausėda ir Karolis Narvockis
Lietuvoje

Į Lietuvą atvyksta Lenkijos Prezidentas

2025 09 05

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Markas Soloninas apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • +++ apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • Varlinas apie M. Kundrotas. Pilietinės tautos fantasmagorija
  • Denisas Jelisievičius apie A. Navys, M. Sėjūnas. Kruvinas Rusijos blefas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Ką kiekvienas turėtų žinoti apie skydliaukės vėžį
  • „Vilniaus dienos“ sostinės centą pavertė atvira scena (nuotraukos)
  • Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą
  • Aplinkos apsaugos komitetas kviečia kandidatus į ministrus

Kiti Straipsniai

Lašišų žvejyba

Nuo rugsėjo 1 d. – „Saugom lašišą“: svarbiausi reikalavimai žvejams

2025 09 02
Voverės

Tęsiamas gyvūnų paėmimas iš Klaipėdos zoologijos sodo

2025 08 28
Gintautas Paluckas

VTEK G. Palucko veikloje pažeidimų nerado

2025 08 27
Linas Jonauskas | Seimo kanceliarijos nuotr.

L. Jonauskas siūlo stiprinti aplinkosaugos kontrolę

2025 08 20
Psichologinis smurtas

Psichologinis smurtas darbe: kur ieškoti pagalbos?

2025 08 11
freepik.com nuotr.

Automobiliai lietingais orais: kaip užtikrinti saugumą?

2025 07 31
Gyvūnai

Laikinai stabdomas Klaipėdos zoologijos sodo lankymas

2025 07 24
Žuvininkystė

Seimas pritarė naujam Žuvininkystės įstatymui

2025 06 12
Siunta

Dažniausia siuntų pažeidimų priežastis – blogas pakavimas

2025 06 08
Automobilio nutempimas

Įžūlaus vairuotojų elgesio Kaunas netoleruos

2025 05 20

Skaitytojų nuomonės:

  • Markas Soloninas apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • +++ apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • Varlinas apie M. Kundrotas. Pilietinės tautos fantasmagorija
  • Denisas Jelisievičius apie A. Navys, M. Sėjūnas. Kruvinas Rusijos blefas
  • +++ apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Seimas | lrs.lt nuotr.

Seimo valdyba priėmė sprendimą grąžinti dalį apribojimų Seimo darbe

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai