Penktadienis, 31 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Ar įmanoma miesto gyventojui gyventi be automobilio?

www.alkas.lt
2019-12-14 18:47:51
3
Žieminės padangos | Shutterstock.com nuotr.

Žieminės padangos | Shutterstock.com nuotr.

Shutterstock.com nuotr.
Shutterstock.com nuotr.

Šis klausimas tikrai yra kilęs kiekvienam vairuotojui bent kartą, tačiau kai kurie apie tai svarsto pastoviai – kaip atsisakyti automobilio naudojimo kiekvieną dieną? Visų pirma, pradėkime nuo priežasčių, kodėl toks klausimas apskritai kyla. Dažniausiai tai būna kuro sąnaudos – į darbą važinėjame kiekvieną dieną ir labai greitai suprantame, kad nemažą kiekvieno mėnesio išlaidų sumą sudaro būtent automobilio eksploatacijos kaštai, kaip kuro sąnaudos, vasarinės ir žieminės padangos, važiuoklės dalys ir t.t. Galų gale, pakanka sėdint automobilių spūstyje pamatyti, kaip šaligatviu einantys pėstieji keliauja greičiau už jus, kad pradėtumėte ieškoti tokių straipsnių, kaip šis.

Nenorintiems kiekvieną dieną po kelis kartus naudoti automobilio, išeičių yra daug. Tačiau reikėtų jas „pasverti“, įvertinti padarinius, išlaidas ir tik tada nuspręsti, koks kelionės būdas jums tinkamiausias.

Kada automobilis iš tiesų reikalingas, o kada tai tik patogumas?

Daugeliui miesto gyventojų automobilis kelionei visai nėra reikalingas. Vairuotojai kelionei į darbą renkasi automobilius, nes tada jie gali išvykti ir grįžti kada tik nori, šaltomis arba lietingomis dienomis automobilyje šilta, o ir rūpintis keliaujant nereikia niekuo.

Vis dėlto, jeigu jūsų darbovietė yra už mažiau nei 2-3 kilometrų, tada į darbą keliauti galite netgi pėsčiomis. Pabandykite į darbą mėnesį keliauti pėsčiomis ir greitai pastebėsite, kad per mėnesį pavyko sutaupyti iki 100 eurų! Kasdienio vaikščiojimo nepripažįstantiems gyventojams galima rinktis viešąjį transportą – jis dažnai vengiamas dėl mažo komforto, spūsčių piko metu bei ne visada puikiai tinkančio maršruto. Tačiau šiomis dienomis viešojo transporto maršrutai miestuose išdėstyti labai strategiškai, todėl kelionės tikslas nuo artimiausios stotelės tikrai neturėtų būti toli.

Galų gale, kartais automobilis yra būtinybė – pavyzdžiui, užmiesčio gyventojams. Aplinkinių rajonų gyventojai į darbą turi vykti po 10 ar net 20 kilometrų, todėl autobusas yra ganėtinai rizikingas pasirinkimas, jeigu netikėtai reikėtų grįžti namo arba tiesiog laiku pasiekti tikslą. Kartais darbuotojai turi atsivežti specialią aprangą, tam tikrus daiktus ar įrankius, todėl tokiu atveju asmeninis transportas taip pat yra būtinas.

Pexels.com nuotr.
Pexels.com nuotr.

Viešasis transportas

Miestuose, miesteliuose ir netgi kaimuose yra plėtojamas viešasis transportas. Didžiuosiuose Lietuvos miestuose siūlomos dešimtys viešojo transporto maršrutų, strategiškai išdėstytų taip, kad kuo daugiau gyventojų galėtų vos per keletą minučių pasiekti tiek darbovietę, tiek parduotuvę, tiek svarbiausias įstaigas. Nors Lietuvoje viešasis transportas ir labai populiarus – to nepakanka, kad būtų išvengiama didėjančios oro taršos bei piko metu susidarančių spūsčių.

Pavyzdžiui, kalbant apie teigiamas viešojo transporto savybes, tai visų pirmiausia yra labai pigus transportas. Galite įsigyti nuolatinį keleivio bilietą ir važiuoti autobusu arba troleibusu tiek į darbą, tiek į parduotuvę, tiek į svečius. Toliau – kadangi maršrutų autobusams mieste yra daug, kiekvienas gyventojas gali pasiekti kelionės tikslą be jokio vargo: kiekvieną rytą grandant automobilio langus, erzinančių kamščių ir be reikalo eikvojant automobilio resursų.

Vis dėlto, automobiliu važiuoti yra patogiau ir maloniau, maršrutus renkatės patys ir galite be problemų gabentis net ir didelį bagažą – todėl viešasis transportas Lietuvos miestuose ir nėra toks populiarus.

Kitas transportas

Mieste komunikuoti galima ne tik automobiliu arba autobusu. Šiai dienai yra sukurta nemažai įvairių alternatyvų, kurios leidžia nuvykti mieste iš taško A į tašką B daug pigiau, greičiau ir paprasčiau.

Pradėkime nuo klasikinio pasirinkimo – dviratis. Tai yra vienas seniausių ir populiariausių transporto priemonių, ir neabejotinai, geras sprendimas miesto gyventojams. Miestuose įrengta daugybė dviračių takų, todėl ši transporto priemonė patogi, pigi ir ekologiška. Tačiau dažniausia problema, dėl kurios dviračiai nėra tokie populiarūs keliaujant į darbą, yra prakaitavimas. Ryte pabudę ir nusiprausę, darbo vietos tikrai nenorite pasiekti suprakaitavę nuo dviračio mynimo. Taigi, kiekvienas šį sprendimą priima savaip.

Na ir galiausiai, elektriniai paspirtukai. Jie gali būti dviem, trim ar netgi vienu ratu, vienu įkrovimu nuvažiuoja po 30-50 kilometrų ir nereikalauja jokių pastangų. Dar visai neseniai toks transportas buvo tik naujiena, todėl įsigyti elektrinį paspirtuką buvo galima ne kiekvienam. Šiandien kai kurių elektrinių paspirtukų kainos nesiekia nei 100 eurų, todėl jį įsigyti gali praktiškai bet kuris gyventojas. Tai pigus, praktiškas ir ekonomiškas transportas.

Svarbiausi automobilio reikmenys

Jeigu, vis dėlto, be automobilio apsieiti negalite, tada bent jau pasirūpinkite, kad kelionės juo būtų kuo patikimesnės ir patogesnės – gi niekas nenori šaltą vakarą po darbo užtrukti dėl, tarkime, nuleistos padangos.

Dažniausia problema, dėl kurios nepavyksta laiku pasiekti darbo vietos arba grįžti namo, yra nuleista padanga. Miesto gyventojai dažnai susiduria su tyčiniu padangų nuleidimu, pradūrimu arba kelionės metu netyčia galima pataikyti į aštrią asfalto duobę – tokiu atveju jūsų brangios žieminės padangos gali būti sugadintos akimirksniu. Ir, pripažinkime, kad kartais tikrai nėra laiko kviestis techninę pagalbą ir problemą norisi išspręsti kuo greičiau. Tokiu atveju automobilyje būtinas atsarginis ratas ir raktas, kuriuo būtų galima atsukti ratų varžtus. Tiesa, įsigykite kokybiška domkratą – ypatingai jeigu jūsų automobilis yra didelis.

Atšalus orams, automobilio akumuliatorius turi atlaikyti ekstremalias sąlygas – kiekvieną rytą naudojamas automobilis turi būti užvedamas bet kokia kaina. Patariama bagažinėje turėti ne tik užvedimo laidus „krokodilus“, bet ir įkraunamą užvedimo prietaisą, kuris, reikalui esant, gali suteikti tos trūkstamos energijos akumuliatoriui.

Na ir, galų gale, žibintuvėlis, pirštinės, atsuktuvai, keletas įrankių ir šansai, kad namo grįšite įveikę gedimus savarankiškai, ženkliai išauga!

Pexels.com nuotr.
Pexels.com nuotr.

Kaip priimti galutinį sprendimą?

Gerai pagalvokite apie visas išlaidas važiuojant automobiliu bei kita transporto priemone. Tada įvertinkite savo poreikius – ar jums tikrai reikia automobilio keliaujant į darbą, darbe ir grįžtant namo? Galbūt automobilį galite naudodami tik savo laisvalaikiui? Kartais esame tiek susirūpinę kasdieniais darbais ir taip stengiamės sutaupyti, kad net pamirštame, jog galima sumažinti rūpesčius tiesiog sumažinus išlaidas.

Pavyzdžiui, jeigu automobilį naudojate kiekvieną dieną, tada vasarą reikalingos vasarinės, o žiemą – žieminės padangos. Tai reiškia, kad reikia jas pirkti, rūpintis jų montavimu ir eksploatacija. Na, o pavyzdžiui, jeigu automobilį naudojate rečiau, jums pilnai užteks ir universalių padangų. Taigi, verta „pasverti“ savo poreikius ir galimybes. Vairuokite saugiai – kokybiškos, naujos žieminės padangos siūlomos internetinėje parduotuvėje www.padangos1.lt. Užeikite ir išsirinkite!

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Automobilio paruošimas žiemai – vairuotojo abėcėlė
  2. Saugos diržai svarbūs ir automobilio priekyje, ir gale
  3. Saugumas kelyje tiesiogiai priklauso nuo automobilio stabdžių
  4. Tyrimas atskleidė, kad vieno automobilio šeimai jau nebeužtenka
  5. Saugus automobilio statymas daugiabučio kieme – ne lengva užduotis
  6. Ką daryti, kad Jūsų automobilio nesugraužtų rūdys
  7. Kokie pavojai slypi automobilio salone?
  8. Sekmadienį prasidės savaitė „Mieste – be savo automobilio“
  9. Artėja laikas keisti padangas
  10. Žiemines padangas keisti į vasarines dar ankstoka
  11. Vasarinės padangos kovo mėnesį – prastas sumanymas
  12. Lietuva ir toliau gerina kelių eismo saugą
  13. Pataria kartingo meistrai, kaip sėdėti prie vairo (video)
  14. Ar sutinkate mokėti už kito vairuotojo klaidas?
  15. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 3

  1. Žemyna says:
    3 metai ago

    Na, bent jau aš tai ne, negaliu. Todėl visada po ranka turiu jei ne troleibusą, tai autobusą.

    Atsakyti
  2. Senis says:
    3 metai ago

    Manau, kad sėdančių į visuomeninį transportą būtų daugiau, jei jis miestuose būtų nemokamas (kaip Estijoje). Na, ir nepamirškime metro privalumų, ne tik greitos kelionės požiūriu, bet ir civilinės saugos sumetimais krizių metu.

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      3 metai ago

      Dėl civilinės saugos – tol buvo saugu, kol įv. dujų nepradėta naudot. Jos leidžiasi žemyn, smelkiasi per menkiausius plyšius.
      Vilniuje metro būtų galas ir Senamiesčiui, ir Naujamiesčiui. Ten ir be tunelių jam rausimo pakanka natūralių pavojų. O kur dar transporto keliamas virpėjimas…

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Memorandumo pasirašymas | sumin.lrv.lt nuotr.

Lietuva ir Ukraina plėtos naujus maršrutus

2023 03 30
Autobusas | sumin.lt nuotr.

Prezidentas patvirtino pakyčius keleivių vežėjams

2023 03 30
Oro tarša | am.lrv.lt nuotr.

Į orą išmetama vis dar daug teršalų

2023 03 29
Padangos | vrm.lrv.lt nuotr.

Vasarinių padangų keitimas jau čia pat – tik ar verta skubėti?

2023 03 28
Automobilio žibintai | pixabay.com, AutoPhotography nuotr.

Sukčiai nesnaudžia ir automobilių prekyboje

2023 03 27
Dronas | Alkas.lt nuotr.

Vilniaus padangėje – daugiau bepiločių

2023 03 23
Autobusas | sumin.lt nuotr.

Pritarta keleivių vežimo autobusais pertvarkai

2023 03 23
Kodėl dažnai praverčia automobilių nuoma? | freepik.com nuotr.

Kodėl dažnai praverčia automobilių nuoma?

2023 03 23
Krovinių pervežimas | pexels.com, E. R. Bitano nuotr.

Logistikos paslaugos: nuo siuntėjo iki gavėjo

2023 03 22
Automobilių sąvartynas | am.lrv.lt nuotr.

AAD primena reikalavimus automobilių ardytojams

2023 03 20
Rodyti daugiau

Naujienos

Naujas muzikinis projektas Lietuvoje suvienijo dešimtis bendruomenių | Valstybinio ansamblio LIETUVA nuotr.
Etninė kultūra

Meilės dainos Lietuvoje suvienijo dešimtis bendruomenių

2023 03 31
Dvi kultūros paveldo vertybės Vilniuje paskelbtos valstybės saugomomis | lrkm.lrv.lt nuotr.
Architektūra

Dvi kultūros paveldo vertybės Vilniuje paskelbtos valstybės saugomomis

2023 03 31
Keturračiai niokoja gražiausius gamtos kampelius! | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Keturračiai niokoja gražiausius gamtos kampelius!

2023 03 31
Memorandumo pasirašymas | sumin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Lietuva ir Ukraina plėtos naujus maršrutus

2023 03 30
VMI nuotr.
Lietuvoje

Būtina deklaruoti ir užsienyje gautas pajamas

2023 03 30
ltou.lt vizualizacija
Lietuvoje

Kauno oro uosto laukia pokyčiai

2023 03 30
Sporto aikštynai | vilnius.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje bus atnaujintas 21 stadionas

2023 03 30
Morgana Danielė | lrs.lt nuotr.
Lietuvoje

Morgana Danielė išsaugojo kėdę Seime

2023 03 30
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • >>>Gediminui apie M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?
  • Gediminas apie M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?
  • stuoka apie M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?
  • Nepolius apie M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Meilės dainos Lietuvoje suvienijo dešimtis bendruomenių
  • A. Jankauskienė. Iš Senųjų Alksnėnų Tumelių šeimos kamieno (I)
  • Dvi kultūros paveldo vertybės Vilniuje paskelbtos valstybės saugomomis
  • Keturračiai niokoja gražiausius gamtos kampelius!
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Lietuva ir Ukraina plėtos naujus maršrutus

by Ditė Česėkaitė
2023 03 30
0
Memorandumo pasirašymas | sumin.lrv.lt nuotr.

Lietuvos ir Ukrainos infrastruktūros ir susisiekimo ministerijos Lenkijoje pasirašė memorandumą dėl bendradarbiavimo transporto ir logistikos srityje. Šį ketvirtadienį pasirašytu dokumentu...

Skaityti toliau

Prezidentas patvirtino pakyčius keleivių vežėjams

by Ditė Česėkaitė
2023 03 30
0
Autobusas | sumin.lt nuotr.

Prezidentas pasirašė Seimo priimtas Kelių transporto kodekso pataisas, kuriomis šalyje įtvirtintas laisvas reguliuojamas verslo modelis vežėjams, vežantiems keleivius tarpmiestiniais autobusais...

Skaityti toliau

Į orą išmetama vis dar daug teršalų

by Ditė Česėkaitė
2023 03 29
0
Oro tarša | am.lrv.lt nuotr.

Aplinkos apsaugos agentūros 1990-2021 m. duomenys rodo, kad į aplinką išmetama per daug teršalų. Tam, kad į aplinkos orą išmetamų...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • >>>Gediminui apie M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?
  • Gediminas apie M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?
  • stuoka apie M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?
  • Nepolius apie M. Kundrotas. Skirtingų kartų dešinieji: sąjunga įmanoma?
  • Vajetau apie Kauno oro uosto laukia pokyčiai
Kitas straipsnis
Juozas Skirius ir Tomas Baranauskas | Alkas.lt, Jono Vaiškūno nuotr.

„Aktualioji istorija“: Pirmoji Lietuvos Respublika ir JAV lietuviai (video)

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai