Tyrimai rodo, kad ketvirtadalis Lietuvos gyventojų išsiverčia be nuosavo automobilio. Naujausiais duomenimis, mūsų šalyje šios transporto priemonės neturi 25 proc. žmonių. Jie naudojasi viešuoju transportu, pavežėjų, automobilius ir paspirtukus nuomojančių įmonių paslaugomis, renkasi kitas susisiekimo priemones arba automobiliuose sėdasi į keleivio vietas.
„Nors kasdienį gyvenimą be automobilio įsivaizduoti sunku, tačiau išties nemaža visuomenės dalis Lietuvoje išverčia be šios transporto priemonės. Tikėtina, kad vis daugiau žmonių atranda alternatyvas nuosavam automobiliui – naudojasi elektriniais paspirtukais, trumpalaikės automobilių nuomos ar pavežėjų paslaugomis. Vos prieš kelis metus šių alternatyvų Lietuvoje nebuvo, todėl žmonės galėjo rinktis tik tarp viešojo transporto ir nuosavo automobilio. Dabar pastarojo svarba menksta, nes alternatyvų skaičius automobiliui sparčiai auga”, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige” Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.
Pasak jos, tikėtina, kad nuosavo automobilio svarbą sumažino ir padėtis dėl koronaviruso – dalis mūsų šalies žmonių dirba iš namų, rečiau vyksta į masinio susibūrimo vietas. „Dar viena priežastis, kodėl sumažėjo norinčiųjų važinėti nuosavu automobiliu, yra eismo naujovės. Vilniaus Senamiestyje įdiegus kilpinio eismo schemą žmonės mieliau į šią miesto dalį vyksta kitais būdais. Jei prie darboviečių sunku rasti vietą, kur visai dienai galima patogiai pasistatyti automobilį, tuomet miestiečiai vengia į darbą vykti nuosavu automobiliu. Juo nevažiuoja ir ten, kur automobilio parkavimas kainuoja brangiau nei kelionė kitu transportu“, – kalba V. Katilienė.
Pasak „Bolt“ vadovo Lietuvoje Andriaus Pacevičiaus, po gana įtempto laiko, kurį lėmė COVID-19 sukelta pandemija, daugėja keliaujančiųjų su pavežėjais skaičius – visuose miestuose jis ne tik pasiekė buvusįjį iki karantino, bet ir toliau sparčiai auga.
„Visoje Europoje gyventojai transportui į darbą ir atgal skiria vidutiniškai apie 38 minutes per dieną. Turbūt dažnas miestietis yra paskaičiavęs, kiek savo kelionės laiko praleidžia eismo spūstyse. Be to, dauguma žmonių, vykstančių į darbą asmeniniu automobiliu, visą dieną jo nenaudoja – 95 proc. laiko automobilis stovi prie namų, darbo ar miesto aikštelėje. Tad suprantama, kad vykstančiųjų viešuoju transportu, su pavežėjais ar elektriniais paspirtukais sparčiai daugėja. Tam įtaką daro ir patys darbdaviai – skatindamos daugiau judėti, mažinti CO2 taršą, būti gryname ore, kai kurios įmonės darbuotojams kompensuoja alternatyvius keliavimo į darbą būdus – keliones su pavežėjais, paspirtuko ar dviračių nuomos išlaidas. Tokios tendencijos rodo, kad nuosavas automobilis tikrai nėra būtinybė, ypač gyvenant didmiestyje.
Apklausos duomenimis, didžiuosiuose Lietuvos miestuose nuosavo automobilio neturi 29 proc. gyventojų, mažesniuose miestuose – 24 proc., miesteliuose ir kaimuose – 22 proc. mūsų šalies žmonių.
„Gjensidige“ draudimo bendrovės atstovės teigimu, už miesto arba mažesniuose Lietuvos miesteliuose gyvenantiems žmonėms sudarytos menkesnės galimybės naudotis viešuoju transportu ir kitomis susisiekimo galimybėmis. „Jiems neturint asmeninės transporto priemonės sunku pasiekti darbovietę, vaikų ugdymų įstaigas ir kitas vietas, kuriose žmonės privalo apsilankyti kiekvieną dieną, taigi, ten automobilis prilygsta namams ant ratų“, – kalba V. Katilienė.
Tyrimo duomenimis, didžiausią dalį – 41 proc. – automobilio neturinčių žmonių sudaro 16-19 metų jaunimas. Trečdalį – vyresni nei 55 metų žmonės.
Pasak A. Pacevičiaus, matoma tendencija, kad elektriniai paspirtukai tampa svarbia susisiekimo priemone, kai reikia greitai nuvykti iš taško A į tašką B.
Tačiau visada pabrėžiame, kad vairuoti bei pastatyti paspirtukus reikia atsakingai, kad jie nepakenktų ir netrukdytų nei pačiam vairuojančiajam, nei aplinkiniams“, – sako „Bolt“ vadovas Lietuvoje.
V.Katilienė atkreipė dėmesį, kad Latvijoje yra daugiausiai nuosavo automobilio neturinčių žmonių. Kaimyninėje valstybėje jo neturi 27 proc. šalies gyventojų. Estijoje, kaip ir Lietuvoje, verčiasi be nuosavo automobilio 25 proc. žmonių.
Reprezentatyvią Baltijos šalių gyventojų apklausą, kurioje buvo apklausta po 1 600 kiekvienoje šalyje gyvenančių žmonių, „Gjensidige“ užsakymu šiemet atliko „Nielsen“.
Kiek teko matyti tyrimus, tik apie 20% zmoniu automobilis yra daugiau, negu susiekimo priemone. Taip kad neturinciu auto skaicius tik dides.
Turi alaus pilvą, nepajėgi minti dviračio, vis dūsti nuo pomėgio rūkalams? Tai lipk ant paspirtuko, kuris nėra joks paspirtukas, nes riedantysis nepasispiria. Ir mauk šaligatviais per praeivių galvas, nardžiok važiuojamoje gatvės dalyje tarp automobiių, išlįsk netikėtai pėsčiųjų perėjose prieš pat automobilio nosį.
R I Ẽ D I S – dkt. (2) –
elektrinė dviratė transporto priemonė, kuria važiuojama stovint
vertyklės, tampyklės, traukyklės ir (vienaračio 🙂 🙂 🙂 riedžio)
riedutyną
RIEDUKAIS
(be spirt-paspirt, o ant “elektros” ar anglių krosnelės 🙂 🙂 :), čia jau apsidraust, kaip su vienaračių riedžių a t ė j i m u iš gamybos, – vėl ne LT…)
DABARTINĖS LIETUVIŲ KALBOS ŽODYNO PAPILDYMAI”” taisymui:
kaip už šiukšliažoles (piktžoles), tiek vėlai į LKŽ įtrauktas šiukšliadėžes,
ir RIEDMĖMIS, RIEDAIS
ar pan. trumpai-drūtai buką-paspirtuką “išspirt” – į tinkamesnį
Įvardą R I E D Ą, RIDUKĄ, bet kokį RIDĮ nuo RIDYS(!), RIDUOKLĘ
už esamus Paspirtukus=Ridules įkeičiant įrašant tuos kas veža 🙂
…riedant ant anglių ar vandenilio, ar šiaip “kibirėlius elektros užmetus”
Dusus darbovietese tu kada irengsi, sovietini naftaline?