Ketvirtadienis, 26 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Mėnuo po kilpinio eismo įvedimo sostinės Senamiestyje: kaip pasikeitė vairuotojų įpročiai?

www.alkas.lt
2020-08-09 11:21:26
0
Kilpinis eismas Vilniuje | vilnius.lt nuotr.

Kilpinis eismas Vilniuje | vilnius.lt nuotr.

Kilpinis eismas Vilniuje | vilnius.lt nuotr.
Kilpinis eismas Vilniuje | vilnius.lt nuotr.

Sukako mėnuo, kai Vilniaus senamiestis pradėtas vaduoti iš automobilių įvedant naują – kilpinį – eismo organizavimą. Sostinės savivaldybės ir įmonės „Susisiekimo paslaugos“ specialistai stebėjo, kaip pokyčiai paveikė vilniečių ir miesto svečių judėjimą centrinėje sostinės dalyje.

Surinkti duomenys rodo, kad eismas, palyginti su praėjusių metų liepos mėnesiu, Senamiestyje jau dabar sumažėjo. Pokyčiai kol kas nėra itin žymūs, o specialistai aiškina, kad tam įtakos turėjo netipinė vasara – karantinas ir pandemija pakeitė kelionių įpročius, be to, vasarą eismo visame mieste mažiau.

„Norisi darkart padrąsinti gyventojus – priprasti prie naujovių reikia laiko. Svarbiausia, kad, praėjus vos mėnesiui po kilpinio eismo įvedimo Senamiestyje, jau galime pastebėti pozityvių pokyčių. Taip žingsnis po žingsnio šios miesto dalies gyventojai ir svečiai pajus akivaizdžias naudas – švaresnį orą, sumažėjusį transporto triukšmą”, – kalbėjo mero pavaduotojas Vytautas Mitalas.

Naujausi eismo Senamiestyje stebėjimo duomenys rodo, kaip po truputį keičiasi gyventojų judėjimo po miestą įpročiai. Lyginant 2020 m. birželio paskutinę savaitę ir 2020 m. liepą, vidutinis darbo dienos paros transporto srautų sumažėjimas Senamiestyje yra 6 proc. Tuo tarpu darbo dienomis rytinis pikas sumažėjo beveik 10 proc., vakarinio piko metu eismas mažesnis 2,1 proc. Kai kuriose gatvėse eismo srautas dėl mažesnio tranzito jau dabar pasikeitė ryškiai – pavyzdžiui, Klaipėdos gatvėje automobilių po kilpinio eismo įvedimo maždaug 40 proc. mažiau, Pamėnkalnio – apie 27 proc. mažiau.

Pastebima, jog žmonėms Senamiestis pasidarė mielesnis savaitgaliais ir vakarais – lyginant birželio paskutinę savaitę ir liepą, vidutinis savaitgalio transporto srautų padidėjimas Senamiestyje yra 16 proc. Tai rodo, kad savaitgaliais Senamiestis pritraukia vis daugiau lankytojų renginiais, viešosiomis erdvėmis, lauko kavinėmis ir t.t., jo gatvės naudojamos ne tranzitui, o apsilankymui konkrečiai šioje miesto dalyje. Įdomu tai, kad kad vis dar nemažai žmonių važiuoja į Senamiestį vien tik susipažinti su nauja eismo tvarka – suka kilpomis vedami smalsumo.

Įvedus kilpinį eismą ir apribojimus automobilių judėjimą po Senamiestį, pastebima, kad gyventojai pradėjo rinktis ir kitus, darnesnius, judėjimo po miestą būdus. Atlikus tyrimą Senamiesčio epicentro sankryžose, pastebėta, kad į Senamiestį pėsčiomis atvyksta daugiau kaip 53 proc. visų eismo dalyvių. Dviračiais keliauja daugiau kaip 12 proc., paspirtukais – 5,6 proc. gyventojų. Tuo tarpu automobiliais į Senamiestį atvyksta šiek tiek daugiau nei 28 proc. vilniečių ar miesto svečių.

Daugiau judančių viešuoju transportu

Senamiestyje kursuojančių 11 ir 89 autobusų maršrutuose keleivių srautas po kilpinio eismo organizavimo per pirmąjį mėnesį bendrai  padidėjo  apie 12 proc.

„Keleivių daugėja pagrindiniuose centrinėje miesto dalyje važiuojančiuose viešojo transporto maršrutuose. Taip pat ir Senamiesčio prieigose – Pylimo, Maironio, Šventaragio gatvėse – kursuojančių 10, 33, 1G, 21, 53, 88 maršrutų autobusų  ir 1, 2, 6, 7, 12, 20 maršrutų troleibusų keleivių srautas po kilpinio eismo įvedimo iš viso padidėjo apie 4 proc. Pokytis jau po pirmo mėnesio rodo gerą tendenciją, jog miestiečiai dažniau renkasi autobusus, troleibusus“, – sakė SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Viešojo transporto punktualumui kilpinio eismo organizavimo įvedimas įtakos neturi – maršrutų nukrypimų nuo eismo tvarkaraščių nepastebima.

Planuojamas papildomas informavimas ir edukacinės akcijos

Nors pirmųjų kilpinio eismo įvedimo dienų buvo dalinamos informacinės skrajutės, išsiųsti pranešimai, savivaldybės ir SĮ „Susisiekimo paslaugos” specialistai ir toliau konsultuoja gyventojus telefonu ir elektroniniu paštu, dažnai vyksta į vietą nagrinėti situacijų. Šiuo metu dauguma vairuotojų jau įsidėmėjo naujus maršrutus arba naudojasi „Google maps“ ir „WAZE“ aplikacijomis arba atnaujino savo navigacijos sistemas.

Dar rugpjūtį kilpinio eismo gatvėse bus įrengtos ir trys ar keturios išmaniosios kameros, galinčios nuskaityti automobilių numerius – tai būsimos eismo kontrolės dalis.

Artėjant rugsėjui, kai eismas mieste tampa gerokai intensyvesnis, planuojamos papildomos kontrolės akcijos – dar vienas skrajučių dalinimas ir vairuotojų švietimas, atsakinėjimai į kylančius klausimus. Be to, numatytas ir kilpinio eismo zonoje bei prieigose esančių švietimo įstaigų informavimas apie pokyčius. Joms bus pateikiamos schemos ir rekomendacijos, kaip patogiai judėti konkrečiose Senamiesčio vietose.

Šiuo metu iškelta virš 90 administracinių nusižengimo bylų dėl eismo tvarkos pažeidimų Senamiestyje. Dauguma iš jų jau išnagrinėtos ir priimti sprendimai. Tikimasi, kad papildomos informacinės akcijos padės dar geriau susipažinti su nauja tvarka.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vilniaus senamiestyje – mažiau eismo, daugiau erdvės pėstiesiems
  2. Vilniaus senamiestyje įsigalioja kilpinis eismas: ką svarbu žinoti?
  3. Piketuotojai ragino Kultūros ministerijos valdininkus ginti viešajį interesą Vilniaus senamiestyje
  4. Vyks konferencija „Vilnius kaip poezija“ skirta S.Lasavicko gimimo metinėms
  5. Verta žinoti: dėl varlių bus uždaryta viena Vilniaus gatvė
  6. Į Vilniaus gatves išvažiuos 50 naujų autobusų
  7. Vilniuje vyks Sigito Lasavicko atminimui skirta konferencija „Vilnius kaip poezija“
  8. Linas Balsys prašo viešo institucijų pasiaiškinimo dėl barbariško sveikų medžių naikinimo
  9. Lygiai prieš 20 metų Vilniaus istoriniam centrui suteiktas UNESCO Pasaulio paveldo statusas
  10. Kviečia kultūros istorijos vakaras apie dingusį Vilniaus senamiestį
  11. Kultūros ministerijoje vyko diskusijos dėl Vilniaus senamiesčio
  12. Pradedamas Vilniaus Senamiesčio tvarkymo plano viešinimo etapas
  13. Seime vyks pasitarimas dėl pasaulio paveldo vietovės – Vilniaus senamiesčio – pokyčių
  14. Paveldosaugininkai: Ar neteks aiškintis Pasaulio paveldo komitetui dėl Vilniaus istorinio centro?
  15. Vilniuje automobiliai bus statomi išmaniai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Pinigai | pixabay.com, 22737298 nuotr.
Lietuvoje

Seimas įteisino GPM įstatymo pakeitimus

2025 06 26
Kariuomenė
Lietuvoje

Keisis Lietuvos kariuomenės struktūra

2025 06 26
Daugiabutis | enmin.lrv.lt nuotr,
Lietuvoje

Seimas patvirtino NT mokestį

2025 06 26
Žievėgraužis tipografas suaktyvėjo naujuose eglynų plotuose
Gamta ir ekologija

Žievėgraužio tipografo židinių miškuose mažėja

2025 06 26
Kariai
Lietuvoje

Didės karių algos, keisis ir tarnybos sąlygos

2025 06 26
Kviečia virtuali paroda „Lietuvos atstovavimo Los Andžele istorija“ | lcva.archyvai.lrv.lt nuotr.
Istorija

Kviečia virtuali paroda „Lietuvos atstovavimo Los Andžele istorija“

2025 06 26
Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama | vki.lrv.lt nuotr.
Kalba

Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama

2025 06 26
Migracijos departamentas
Lietuvoje

Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija

2025 06 26

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • >jo apie G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?
  • >+++ apie G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?
  • +++ apie G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?
  • Rimvydas apie Hagoje įvyko Zelenskio ir Trampo susitikimas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Seimas įteisino GPM įstatymo pakeitimus
  • Keisis Lietuvos kariuomenės struktūra
  • Seimas patvirtino NT mokestį
  • Žievėgraužio tipografo židinių miškuose mažėja

Kiti Straipsniai

Patikra

Daugės mokamų kelių krovininiam ir komerciniam transportui

2025 06 25
Sosnovskio barščių naikinimas

Sostinė skelbia karą svetimžemėms rūšimis

2025 06 25
Kelionė, automobilis

Kas laukia viršijus greitį su nuomotu automobiliu

2025 06 21
Eugenijus Sabutis

E. Sabutis: Vilnius – neatsiejama „Rail Baltica“ projekto dalis

2025 06 19
Mokiniai

Sostinė imasi priemonių lietuvių kalbos mokymo stiprinimui

2025 06 18
Policija

Policija pradėjo blaivumo ir saugaus vairavimo patikras

2025 06 18
Gatvių atnaujinimas

Vilniuje įsibėgėja gatvių atnaujinimo darbai

2025 06 18
Rudoji meška | wikimedia.org nuotr.

Lokys jau keliauja miškais Pabradės kryptimi

2025 06 17
Lokys

Pristatytas veiksmų planas dėl Vilniaus apylinkėse klaidžiojančio lokio

2025 06 16
Briedžiai | pixabay.com, Erik Karits nuotr.

Motociklai, žvyrkeliai, briedžiai ir kiti vairuotojų vasaros iššūkiai

2025 06 15

Skaitytojų nuomonės:

  • >jo apie G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?
  • >+++ apie G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?
  • +++ apie G. Jakavonis. Kodėl aš turėčiau bijoti Rusijos okupacijos?
  • Rimvydas apie Hagoje įvyko Zelenskio ir Trampo susitikimas
  • Saulės Vilna apie Jono vardas išlieka plačiai paplitęs ir mėgstamas
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
MIrusios kopos | A.Rasakevičiaus nuotr.

Kelionės į Nidą – ar tikrai pamatyti Negyvąsias kopas yra prabanga?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai