Penktadienis, 27 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Istorija

G. Martišius. Modernybės kultas, saviniekos sindromas

Gediminas Martišius, www.alkas.lt
2020-08-03 06:00:45
18
Gediminas Martišius | Asmeninė nuotr.

Gediminas Martišius | Asmeninė nuotr.

Gediminas Martišius | Asmeninė nuotr.
Gediminas Martišius | literaturairmenas.lt nuotr.

Ne žemės derlumu, ne drabužių įvairumu, ne šalies gražumu, ne miestų ir pilių stiprumu laikosi tautos, bet daugiausia išlaikydamos savąją kalbą, kuri didina ir palaiko bendrumą, santaiką ir brolišką meilę. Mikalojus Daukša.

Jau turbūt nieko nestebina pastaruoju metu kryžiuojamos ietys, kai kalbama apie Lietuvos istoriją, ypač neseną, pokario kovas su okupantais ir jų kolaborantais. Dabar dar įsiplieskia ir ginčai dėl požiūrio į kalbą, į modernybės ir papročio santykį. Nieko keisto, kad nedidelės tautos savigyna kartais gali peržengti kai kurias ribas (turiu omenyje radikalesnio jaunimo manifestacijas su šūkiais „Lietuva lietuviams“ ir pan.).

Sąžiningi istorikai ir kultūros žmonės – tarsi priešakinėse linijose išsirikiavę kariai, pasiryžę atremti pirmąją priešo ataką. Tuo tarpu kiti stengiasi pasislėpti už jų nugarų, ir, progai pasitaikius, sprukti iš mūšio lauko, o paimti į nelaisvę sutinka pereiti į priešų pusę. Deja, tokių būta visais laikais… Kažkas yra rašęs, kad kone kiekvienoj tautoj pasiryžusių paaukoti gyvybę už tėvynės laisvę būna apie dešimtadalis žmonių (gal tik suomių per Žiemos karą tas nuošimtis buvo didesnis, todėl suomiai pagrįstai gali didžiuotis savo šlovinga XX a. istorija; teisybė, prezidentas A. Smetona per paskutinįjį Vyriausybės posėdį pasisakė už rusų ultimatumo atmetimą ir pasipriešinimą ginklu, jam pritarė, deja, tik du Vyriausybės nariai – krašto apsaugos ministras K. Musteikis ir švietimo ministras K. Jokantas).

Neseniai, 2020.07.06, www.alkas.lt, pasirodęs Vlado Terlecko straipsnis „Tauta rengiama dvasinei kapituliacijai“ sukėlė minčių, kurios nelinksmos. Bet kartu įkvėpė polemikos dvasią. Ir ne tik apie istoriją. Kažkas yra paklausęs – „kas jūs este, kai rašote eilėraščius – žmonės ar pusiau angelai?“. Net jei pusiau angelai, tai liūdni. Liūdesys – būdingas mūsų tautos bruožas, susiformavęs ir dėl istorinių aplinkybių, ir dėl objektyvių priežasčių. Niekas negali teisti tautos, kuri išgyveno apokaliptinį likimą, ir, susiklosčius palankioms istorinėms aplinkybėms, pakilo naujam gyvenimui. Jokie putinai ar kiti stalinoidai neužgniauš lietuvių tautos siekio gyventi laisvėje. „Dalis rašytojų, (…)besiskelbiantys postmodernistais, intelektualais, yra tikri tautiškumo duobkasiai, šaržų, paskvilių apie Lietuvą, mūsų kalbą, šventes, papročius kūrėjai. Iš jų labiausiai reiškiasi rašytojai Marius Ivaškevičius ir Sigitas Parulskis.

Pirmasis ypač „išgarsėjo“ romanu „Žali“ ir straipsniais (pvz., „Ketvirtas kartas, arba lietuviškos metamorfozės“). Regis, net okupacijos laikais joks padoresnis rašytojas neišsityčiojo iš partizanų ir neišaukštino jų budelių, kaip dabar juos pavaizdavo M. Ivaškevičius. Paskvilyje jam Lietuva – tai dinozauras, kurį žnaibo Ordino kariauna, trukdantis Vakarų civilizacijai plisti į Rytus; XX a. pabaigos nacionalinis judėjimas – grupelės entuziastų žaidimas lietuvius; 1941 m. trėmimai – tik iškeliavimas į Sibirą įprastu ir gerai pažįstamu maršrutu; lietuvių kalba – niekam tikusi ir t.t. Jis atvirai deklaruoja, kad jam nereikia 1926–1939 m. Lietuvos, t. y. didžiausios pažangos laikotarpio Lietuvos, kadangi ją valdė ne intelektualai. Tokias mintis dėstė ne bet kur, o Minske tarptautinėje filosofų konferencijoje. Deja, randasi kritikų, šūkčiojančių apie netradicinį, modernų M. Ivaškevičiaus mąstymą, naują žodį. Gėda! Anot jo, 1920 m. Lietuvą nuo L. Želigovskio užmačių apgynė ne Lietuvos kariuomenė prie Širvintų ir Giedraičių, bet V. Putna, pagrasindamas J. Pilsudskiui su L. Želigovskiu neliesti likusios Lietuvos teritorijos.“ (Vl. Terleckas. Tauta rengiama dvasinei kapituliacijai; www.alkas.lt, 2020.07.06).

Prasidėjus diskusijoms dėl romano „Žali“, iš pradžių buvau kategoriškos neigiamos nuomonės apie šį romaną. Buvau pradėjęs jį skaityt, bet po keleto puslapių padėjau į šalį. Teko sudalyvauti pokalbyje apie šį romaną Vilniaus universitete, kurį surengė universiteto dėstytoja A. Peluritytė-Tikuišienė. Jos nuomonė mane įtikino, kad nėra gerai išankstinis nusistatymas apie kokį nors kūrinį, ypač jeigu jo nesi skaitęs. Jos nuomone, kūrėjas turi teisę į savo istorijos interpretaciją, pateikė S. Gedos knygos „Žalio gintaro vėriniai“ pavyzdį, kur poetas savaip aprašo Lietuvos istoriją. Tada ryžausi perskaityti M. Ivaškevičiaus romaną. Ką galiu pasakyt? Vidutiniškas vidutinės literatūros pavyzdys. Galvojau, kad bus koks modernas, tai dar suprantama, bet, deja, tik antro galo demonstravimas, ir tiek. Vieno dalyko negaliu suprasti – kaip galima negerbti tų, kurie paaukojo savo gyvenimus už tai, kad mes dabar galėtume laisvai gyventi ir kurti? Va ta nepagarba labiausiai ir žeidžia tuos, kuriems yra šventas tų pasiaukojėlių atminimas. Gaila, kad M. Ivaškevičius, prieš sėsdamas rašyti tą romaną, turbūt neperskaitė Broniaus Krivicko, poeto ir partizano, minčių. Nemanau, kad tada jis būtų išdrįsęs rašyti tokį paskvilį. Ir stoti į vieną gretą su R. Vanagaite. Ir kaip jiems jaustis dabar? Vis dėlto, nereikėtų užmiršti mūsų patarlių išminties: Kiekviena pušis savo šilui ošia, Varnas varnui akies nekerta, Paukštis savo lizdo neteršia… Pasirodo, kartais teršia. O kai dar jo tokius veiksmus palydi plojimais svetimi paukščiai, jis jaučiasi pamalonintas.

Kaip į dešimtuką pataikė Erika Drungytė, savo straipsnyje: „(…) lietuvis ne tik žino, bet labai giliai jaučia, kokia galia slypi žodyje, kalboje. Jaučia, kad ir vienas rašmuo pakeičia visuminę prasmę ir įgalina kalbą skleisti visai kitą energiją. Šitiek metų puoselėdami savo gimtąją kalbą ir valydami ją kaip vandenį nuo teršalų, nuo svetimžodžių, nuo mums svetimų sintaksės struktūrų, mes mokėme savo tautiečius ir švaraus mąstymo. Tai neatsiejami dalykai. Kaip iš prasmingų garsų, sujungtų į žodį, išauga visa mūsų esmių lauką apglėbianti kalba, taip iš kalbos gimsta tauta, kurią jungia dvasiniai ryšiai, glūdintys kalboje. (E. Drungytė. Lietuvių kalba – mūsų visų dvasinė bambagyslė su Tėvyne (12), www.alkas.lt, 2014 04 22 19:23).

Dabar šiek tiek pasamprotavimų apie modernumo ir papročių santykį. XX amžių galima drąsiai pavadinti įvairiausių naujovių ir pasikeitimų mene amžiumi. Nuo amžiaus pradžios tiek rusų poezijoje, tiek prancūzų, vokiečių mene kaip kalnų griūtis pasipylė įvairiausi „izmai“ – akmeizmas, futurizmas, abstrakcionizmas, siurrealizmas, galų gale magiškasis realizmas. Lietuva nebuvo išimtis. Jau A. Herbačiauskas, S. Kymantaitė-Čiurlionienė, Lindė-Dobilas, K. Binkis, B. Sruoga savo kūryba tai įrodė. Tai, galima sakyti, buvo vaisingi ieškojimai, pastūmėję mūsų meną naujiems atradimams. Bet nederėtų užmiršti ir to, kaip baigėsi Maironio ir Paparonio „ginčas“. O baigėsi jis, šiaip ar taip, Maironio pergale. Ir vienas iškiliausių mūsų poetų S. Geda savo kūryba galutinai įtvirtino tą pergalę – jo „Maironio mirtis“ dar kartą patvirtino Maironio kūrybos nemirtingumą… Todėl kyla pagrįstas klausimas – ar verta kelti tiek vėjų dėl gana trumpalaikių „meninių drebėjimų“, kurie pačių pagrindų niekada nesugriovė ir nesugriaus? Reikia pripažinti, kad moderniosios meno srovės atsiranda neatsitiktinai – jos pagyvina meninį gyvenimą, pučiant gaiviems vėjams. Mano manymu, latvių folklore galima rasti labai pagavių pavyzdžių, rodančių vaisingą papročio ir moderno sugyvenimą:

Eidama pro beržynėlį,
Nė šakelės nenulaužiau,
Jei šakelę būčiau laužus,
Tai vaikščiočiau sidabruota.

(S. Gedos vertimas)

Atvirai kalbant, labai nesunku prikurti tokių modernizmu pakvipusių kūrinių, kurių vertė keliadienė. Įvairūs išsidirbinėjimai, superperformansai, pasikraipymai sukelia trumpalaikį veikimą. Bet tik tiek. Niekada jie netaps pagarbos vertais kūriniais. Ar ilgai gyvavo siurrealizmas? Manau, jo pagrindėjas Andrėjus (Andre) Bretonas tikėjosi, kad gyvuos ilgiau. „Siurrealistai siekė, kad jų menas išplauktų tiesiai iš pasąmonės, sapnų ir nebūtų susaistytas moralės, racionalių samprotavimų ar estetinio vertinimo“ (Kas yra siurrealizmas? „Vilniaus galerija“, Menas. Kultūra. Laisvalaikis). Gal siurrealistų klaida ir buvo tai, kad jie meno nesiejo su morale, estetiniu vertinimu? Manau, kad taip.

Mąstant apie moralę ir estetinį vertinimą, neišvengiamai susiduriame su mąstymu apie Dievą. „Mąstyti filosofo Dievą – tai rasti būdą, kaip suderinti protą ir tikėjimą arba, pasakykime filosofiškiau, protą ir egzistenciją, kai visa XX a. egzistencinė filosofija nuvainikavo protą bei jo pažintines pretenzijas ir iškėlė egzistenciją kaip protu nesuprantamą. Tad egzistencinė filosofija konstatavo egzistencijos ir proto prarają. Tai labai ryšku Kierkegardo (Kierkegaard) ir Dostojevskio, dviejų XX a. pirmtakų, kūryboje (…) Heidegeris (Heidegger) pripažino, jog mokslas nemąsto, tad atsisuko į poeziją, Dostojevskis – į stačiatikybę, Kierkegardas – į kalvinizmą, Paskalis (Pascal) – į jansenizmą ir tuo gyveno. Bet šiandieninės epochos didysis dvasinis užsakymas yra suderinti protą ir tikėjimą, kai abu šie dalykai ne konfliktuotų, bet abipusiškai sutartų ir susišnekėtų, įsivyrautų harmonija“ (Augustinas Dainys. Filosofo Dievas. Šiaurės Atėnai, 2020.06.12).

Vaisingiausiai modernas ir paprotys susitinka ten, kur susikerta praėjusių amžių legendų ir naujų išraiškos priemonių keliai. Akivaizdžiausi pavyzdžiai – M. K. Čiurlionio, S. Gedos, G. Alkausko kūryba. Kartą, lankydamasis M. K. Čiurlionio muziejuje, mačiau, su kokiu susižavėjimu grupė japonų turistų žvelgė į jo paveikslus su nuostaba akyse. S. Gedos poezijos rinkinys „Žalio gintaro vėriniai“ – itin paveikus naujoviškos ir originalios istorijos interpretacijos pavyzdys. G. Alkausko „Keliaujantis akmuo“ – ten mitas ir sakmė atgyja šiuolaikiniam žmogui naujomis spalvomis. Bet čia reikėtų pabrėžti vieną dalyką: kas leidžiama poezijoje ar dailėje, ne visada tinka prozoje, ypač kai rašoma apie istorines asmenybes. Šito, regis, ir nesuprato M. Ivaškevičius, rašydamas romaną „Žali“. Paslaptis, slypinti poezijoje, mano galva, yra ten, kur susitinka ritmas, vaizduotė ir fantazija. Prozoje, kur veikia istoriniai asmenys, privalu išlaikyti pagarbą ir istorinę tiesą. Nes jeigu ji bus iškraipyta, istorinės tiesos klastotojai kaipmat suskubs pasinaudoti mūsų „interpretacijomis“. Tą ir matome mūsų dienomis. Bet kai kam smagu kariauti kare, kuriame „kariauti miela“, anot A. A. Jonyno. Bet jeigu kardas pakeltas, tenka kariauti, gerbiamieji… Ir kuo tas karas baigsis, daug priklauso nuo mūsų pačių. Nuo mūsų ryžto, sąžinės ir gebėjimų. Tad bent jau ryžkimės atskirti pelus nuo grūdų.

Modernumo kultas – laikinas reiškinys, saviniekos sindromo privalome atsikratyti.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. G. Martišius. Šviesos žmonės tamsoje
  2. V. Terleckas. Knyga apie vimdančią istoriją, išvietes, okupacijos naudą ir kitką
  3. J.S. Berniūnienė. „Varpui“ – 130 metų
  4. O. Voverienė. Vydūnas ir Lietuvos šimtmečio didieji
  5. Č. Iškauskas. Žmogus, 40-yje kraštų garsinęs Lietuvą
  6. O. Voverienė. Publicistas Vladas Terleckas: mąstytojas, prabilęs tautos sąžinės balsu
  7. Č. Iškauskas. Ar kūrėjas – šventa karvė?
  8. O. Voverinė. Hamletiškas klausimas: Būti ar nebūti lietuvių tautai
  9. V. Terleckas. Tauta rengiama dvasinei kapituliacijai
  10. Z. Zinkevičius apie būsimą knygą „Lietuviai. Praeities didybė ir sunykimas“
  11. V. Turčinavičius. Vinco Krėvės kelias… Amerikon!
  12. Š. Valentinavičius. „Dovana“ Lietuvos Valstybės šimtmečiui – nacionalinė kultūros ir meno premija paskirta tautos istorijos niekintojui
  13. O. Voverienė. Istoriko atsakomybė, vertinant Lietuvos praeitį.
  14. R. Dilius. Kas ir kodėl skatina litvinizmą?
  15. V. Joneliūnas. Kai buvome „svainių respublika“

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 18

  1. Rūta says:
    5 metai ago

    Pritariu autoriui. Tokie “modernistai” kaip M.Ivaškevičius, niekinantys laisvės kovotojus, tikiuosi, ateityje bus tinkamai įvertinti. Tačiau niekaip nesuprantu komisijos, vad. V.Daujotytės, skyrusios nacionalinę premiją šiam veikėjui.

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      5 metai ago

      Gal kas kokį moteriškės mygtuką spustelėjo? Pvz., kad keis š šiuolaikiškesnių pažiūrų pirmininkę… Už pirmininkavimą kažkiek sumoka? O daugelio filologų pensijos ojojoj, kokios.

      Atsakyti
  2. Regina says:
    5 metai ago

    sunku patikėti, kad profesorė Viktorija Daujotytė šitaip parsiduotų…Matyt, daugumos persvara komisijoje…Bet labai liūdna dėl tokios komisijos ir jos meno sampratos.

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      5 metai ago

      Savigarba po to reikalautų pačiai tų pareigų atsisakyti. .

      Atsakyti
      • Julijonas says:
        5 metai ago

        Toks Daujotytės elgesys suteikia teisę nusivylti ir nebetikėti jos nuoširdumu. Ir teikiant premiją ant scenos tam ivaškai pylė nuoširdžiausius sveikinimus. Ir šaukštas deguto sugadina medaus statinę.

        Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      5 metai ago

      Vikipedijoje yra apie partiškumą.

      Atsakyti
  3. Žemyna says:
    5 metai ago

    Kai galvelėse stinga logikos, modernūs pažangios saviraiškos laisvės skelbėjai nepastebi, jog patys save ir kitus į savinaiką veda; kad savo rankomis ne ką kitą, o savo UNIKALIĄ (nes tautiškumu nuspalvintą, ne ant europinio standarto konvejerio štampuotą) tapatybę naikina, kad nuobliuoja, nubrūžina tai, kas savitumu akį patraukia, kad tik neišsiskirtų toje pažangioje vienodos konstrukcijos robotų minioje nei logišku mąstymu bei elgsena, nei savita kalba, nei išvaizda, nei savo kuriama aplinka, architektūra. O globalistinis vIArslas tuo naudojasi. Anksčiau partija paleisdavo jaunimą ,,teisinga, pažangia” linkme nukreipiantį šūkį (pvz., Dajoš Šanchaj!) ir jaunimas lekia į pažangos statybą. Šiandien irgi turime tokią (tik į kelias susiskaldžiusią), tik žodį ,,dajoš” kitu, dar pažangesniu pakeitė. O į pažangą nebe garvežys, o europiniai fondai veža.
    (Ar tam piliečiai mokesčius moka, ES dalį jų perveda, kad jais būtų skatinami naikintojai?)

    Atsakyti
  4. Pajūrietis says:
    5 metai ago

    „saviniekos sindromo privalome atsikratyti“ – kodėl daugiskaita, rašytojas kalba apie visą tautą? Tada labai klystama. Kaip galima spręsti apie visus? Savinieka (vienaskaita) yra būtent savęs niekinimas.
    Autorius aiškiai neskiria aršios priešiškos politinės propogandos nuo meno. Prie ko čia modernizmas?
    „kas leidžiama poezijoje ar dailėje, ne visada tinka prozoje, ypač kai rašoma apie istorines asmenybes. Šito, regis, ir nesuprato M. Ivaškevičius, rašydamas romaną „Žali“ – „nesuprato“ skamba kaip pateisinimas. Iš teksto išplaukia, kad poemoje, pvz., tarsi galima dergti, tapyboje tyčiotis, o prozoje – ne?
    „Gaila, kad M. Ivaškevičius, prieš sėsdamas rašyti tą romaną, turbūt neperskaitė“ – ir vėl skamba labai keistai, tai vėl tarsi mėginimas pateisinti ar švelniai papriekaištauti – „gaila“.
    „Mąstant apie moralę ir estetinį vertinimą, neišvengiamai susiduriame su mąstymu apie Dievą.“ – vieni susiduria, kiti nesusiduria, todėl kalbėjimas vėl už visus jau skamba erzinančiai. Kalbėkime kiekvienas už save: apie savo savinieka, apie savo tikėjimą ar netikėjimą, apie savąjį lietuviškumo supratimą (ką turi bendro krikščionybė su lietuviškumu?)
    Kadangi „šiandieninės epochos didysis dvasinis užsakymas yra suderinti protą ir tikėjimą, kai abu šie dalykai ne konfliktuotų“ (???), baigsiu citata iš Biblijos: „1 Tes 5,18 Už viską dėkokite, nes tokia Dievo valia jums Kristuje Jėzuje.“

    Atsakyti
  5. Dainius Razauskas says:
    5 metai ago

    Sveikas, Gediminai. Žinoma, tu teisus, tik, mano galva, gerokai per švelnus. Taip, yra dalykų, kurių labai labai nesinori pamatyti… Pavyzdžiui, kai esi apgaudinėjamas negailestingo sukčiaus, o taip norisi, taip norisi jo akyse išvysti žmogų. Bet tikras gerumas eina koja kojon su tiesa, kad ir kokia ji būtų. Ir kartais gali būti negailestingai griežtas. Kaip šv. Jurgis, prismeigęs slibiną.

    Atsakyti
    • Gediminas Martišius says:
      5 metai ago

      Sutinku, Dainiau, gal ir per švelnus. Bet nesinori griaudėti kaip kokiam Perkūnui, nesinori tikėti, kad M. Ivaškevičius toks žmogus, kaip koks Burokevičius, kuris niekada savo “teisingos” nuomonės nekeis. Kaip sakom, klystam visi. Ir garbingai pasielgia tie, kurie pripažįsta klydę.

      Atsakyti
      • Pajūrietis says:
        5 metai ago

        Su niekuo nereikia pyktis, nes niekada nežinai, ką paskirs sekančiu Lietuvos Respublikos kultūros ministru.

        Atsakyti
  6. Julijonas says:
    5 metai ago

    Savinieka pradėta skiepyti vos atgavus nepriklausomybę. Tai mums buvo naujas ginklas, kuris atpažintas neiškart. Ir dabar dar daugelis nesuvokia,kada ir kokiais kanalais jis naudojamas ir, kad šiuo ginklu naikinama tautos dvasinė jėga.

    Atsakyti
  7. Hau says:
    5 metai ago

    “nedidelės tautos savigyna kartais gali peržengti kai kurias ribas”

    Toliau neskaičiau. Kokias dar kai kurias ribas? Kas jas nupaišė? Mes čia kažkokiam narve reiškia gyvenam su daugybe neskelbiamų ribų, kur nieko negalima pasakyt? Čia toks “dorybės signalas” eina iš autoriaus, kad “ir aš paminėjau, sudrausminau, priminiau Ribas”?… Eik po velnių! Nuobodus nusmurgėlis.

    Atsakyti
    • Pajūrietis says:
      5 metai ago

      Kodėl žmonės taip nori skelbti savo rašinėlius portaluose? Neturi lėšų susimokėti už elektrą? Grafomanija? Susireikšminimas? Dėmesio stoka? Skaitai, ir taip pasidaro gėda už juos. Išliekamoji vertė kokia? Varge, tu varge…

      Atsakyti
  8. Gediminas Martišius says:
    5 metai ago

    Gerbiamam Pajūriečiui: informuoju, kad joks portalas honorarų nemoka; apie grafomaniją ir susireikšminimą būtų atskira, pernelyg ilga kalba; apie jokią išliekamąją vertę, manau, rašantys į portalus negalvoja; parašai žmogus kelias knygas, o jas išleisti praktiškai neturi galimybių, jeigu nesi labiau žinomas ar neparemia kokie mecenatai. Tai tokios tokelės. Bet kai purvais ima drabstyti tuos, kurie gyvybę dėl mūsų laisvės paaukojo, užverda kraujas ir rašai. O gal, gerbiamas Pajūrieti, susirasti tą blūdijantį autorių ir į snukį užvažiuot?

    Atsakyti
  9. Pajūrietis says:
    5 metai ago

    Ne, „ į snukį“ negalima. Iškart BK. Prie Lietuvos istorijos niekinimo galimai prisideda ir mums nedraugiškos valstybės.

    Atsakyti
  10. Pagaliau says:
    4 metai ago

    LNDT vadovaus M. Ivaškevičius….
    Sužinai kažką tokio ir visokios mintys šauna į galvą. Šis autorius ne vieną pjesę parašė Maskvos teatrams. Neteko girdėti – ar pagal „Žali” irgi parašė? Kažin, ar šis romanas nėra savotiška pritartinė, atsidėkojimas Maskvai, kad jo darbais naudojasi?

    Atsakyti
  11. Šis bei tas says:
    4 metai ago

    Prigvelbiau iš Nevzorovo laidos čia:
    – youtube.com/watch?v=vSULn59s9RA
    – “Бывает эпоха, когда коллективную вонь народ принимает за единство духа”. – Фазиль Искандер.*
    – “Настанет день, страна проснëтся,
    и путинизма пелена,,
    шаблоны разрывая жëстко,
    со многих глаз спадëт тогда”.
    – “внутренний чекист” – Puiki diagnozė!

    Originalus išsišokimas – iš kažkur (ar ne į Maskvos kino festivalį) atsiųstoje siuntoje buvo krūva juodų… penių… Ar tai niekaip nesusiję su tuo, kad kažkas iš RU diplomatų į GL pareiškimus Kremliaus adresu atsiliepė penio piešiniu.

    ……………………..
    * Ar tai ne apie mūsų pažangųjį politinį elitą ir jo šalininkus?

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas pasirašė mokesčių, pensijų ir Gynybos fondo įstatymus

2025 06 27
Smūgio slopintuvas
Lietuvoje

Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

2025 06 27
Šuo, katė
Gamta ir žmogus

EP žengia į priekį užtikrinant naminių gyvūnų gerovę

2025 06 27
Vilniaus senamiestis
Lietuvoje

Patvirtintas Vilniaus istorinio centro valdymo planas

2025 06 27
Automobilis, kelionės
Gamta ir žmogus

GPS trikdžiai kelia nerimą keliaujant, bet ne bendraujant

2025 06 27
Troleibusas
Lietuvoje

Nuo liepos 1 d. Vilniuje – nauji kelionių bilietai

2025 06 27
Atgimimo aikšte Klaipėdoje | klaipeda.lt nuotr.
Lietuvoje

Klaipėdos Atgimimo aikštė ruošiama išminavimo darbams

2025 06 27
Dviračių sportas
Lietuvoje

Daugės dviratininkams skirtų takų

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus
  • Kieno nuosavybė žmonija? apie Pasaulis sujudęs dėl rekordinio duomenų nutekėjimo: didelė tikimybė, kad tarp jų yra ir Lietuvos gyventojų duomenys
  • Paaiškinimas apie Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija
  • >+++ apie Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Prezidentas pasirašė mokesčių, pensijų ir Gynybos fondo įstatymus
  • Vaikystė – tai metas, kai fantazija neturi ribų, o svajonės virsta nuotykiais!
  • Ieškote žaislo, kuris lavintų jūsų vaiko kūrybiškumą, motorinius įgūdžius ir loginį mąstymą?
  • Didesniam saugumui keliuose – mobilūs smūgio slopintuvai

Kiti Straipsniai

Kazys Škirpa

V. Valiušaitis. 1941-ųjų sukilimas – Tautos valios išraiška ir Lietuvos diplomatijos sprendimų pasekmė

2025 06 23
1941 m. birželio sukilimui skirta konferencija Seime

Konferencija Seime: apie 1941 m. Sukilimą, Lietuvos laisvės kovas ir istorinio pasakojimo apsaugą

2025 06 19
Akimirkos iš Romuvos Ilgių ir dailininkės Julijos Ikamaitės surengto Vėlinių (Ilgių) vakaro. 2012–2018 metai

Ar dera naikinti Vėlines dėl Sausio 13-osios?

2025 06 17
Sovietų Lietuva | wikipedia.org nuotr.

S. Tutlys. Istorijos mokslas Lietuvoje 1940–1990 metais

2025 06 13
Sukilėliai. Gardinaas 1863 m.

D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (II)

2025 06 04
1863–1864 metų sukilimo herbas

D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)

2025 05 31
Perkusininkas P. Giunteris

V Utenos krašto perkusijos ir džiazo šventė „Utena Jazz“ jau įsibėgėja

2025 05 26
PakarklytA

R. Jezukevičienė. Du įmanomi būdai pavardėms susidaryti

2025 05 19
Depresija | pixabay.com nuotr.

Neigiamos mintys: kaip sugriauti blogus įsitikinimus?

2025 05 11
Kernavės piliakalniuose – Rudens lygiadienio ir baltų vienybės šventė | Širvintų kultūros centro nuotr.

R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (III)

2025 05 10

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie Prezidentas EVT: būtina skubiai stiprinti ES gynybos pajėgumus
  • Kieno nuosavybė žmonija? apie Pasaulis sujudęs dėl rekordinio duomenų nutekėjimo: didelė tikimybė, kad tarp jų yra ir Lietuvos gyventojų duomenys
  • Paaiškinimas apie Gyventojų skaičiaus augimą šalyje lėmė tarptautinė migracija
  • >+++ apie Vilniaus mieste tikrinti viešieji užrašai ir išorinė reklama
  • Naivus klausimas apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Atsisakyta idėjos kurti vieną istorinį didelės apimties filmą

M. Mažvydo bibliotekoje rengiami lietuvių kino klasikos rugpjūčio vakarai (video)

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai