Šeštadienis, 31 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Vairavimas per lietų – nelengvas išbandymas vairuotojams

www.alkas.lt
2020-07-26 07:05:04
0
pixabay.com nuotr.

pixabay.org nuotr.

pixabay.org nuotr.
pixabay.org nuotr.

Vasaros lietus gali ne tik sugadinti suplanuotas atostogas, bet ir surengti rimtą egzaminą vairuotojams, kurie ne visuomet sugeba suvaldyti automobilį ant šlapios kelio dangos.  Draudikai sako pastebintys, kad dažniausiai lietus pakiša koją tiems, kurie galvoja, kad nieko atsitikti negali ir vairuodami lyjant pernelyg atsipalaiduoja.

„Vairuotojai dažnai mano, kad automobilis ir ant šlapios kelio dangos valdomas taip pat kaip ant sausos. Vis dėlto lietus vairavimą paveikia dviem būdais: sumažina matomumą bei pablogina padangų sukibimą su kelio danga. O kur dar gatvėse susiformuojančios gilios balos, per kurias „peršokti“ bandydami vairuotojai kartais toliau tos balos ir nebenuvažiuoja. Nieko keisto, kad kai kuriems vairavimas lyjant tampa tikru meistriškumo ir nervų išbandymu bei papildomu streso šaltiniu“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Kad šlapias kelias netaptų čiuožykla

Profesionalūs vairuotojai ir specialistai prasidėjus kelyje smarkiam lietui pataria iš karto mažinti greitį. Pirmiausiai todėl, kad blogėja matomumas, tad važiuojant lėčiau paprasčiau pamatyti ir sureaguoti į kilusią netikėtą situaciją. Antra, pats vairuotojas tampa prasčiau matomas ir kitiems eismo dalyviams. Trečia svarbi priežastis – automobilis ant šlapios kelio dangos sustoja lėčiau nei ant sausos, o važiuodamas didesniu greičiu jis gali tapti ir nevaldomas.

„Važiuojant sausu keliu 50 km/h greičiu stabdomas automobilis visiškai sustoja nuvažiavęs maždaug 35 metrus, važiuojant 100 km/h greičiu – apie 98 metrus. Tuo metu šlapia kelio danga sustojimo atstumą pirmu atveju pailgina maždaug 6 metrais, o važiuojant 100 km/h greičiu – apie 25 metrais. Įvertinkite šiuos skaičius ir laikykitės didesnės distancijos nuo priekyje važiuojančių automobilių, kad prireikus spėtumėte sustabdyti“, – aiškina A. Žiukelis.

Kai smarkiai lyja, o automobilio greitis didelis, gali susidaryti situacija, vadinama akvaplaningu – automobilio padangos nebespėja iš po ratų pašalinti vandens ir praranda sukibimą su kelio danga, o automobilis tiesiog „plaukia“ vandens paviršiumi. „Jei jaučiate, kad automobilis pradeda tarsi pats save valdyti ir „neklauso“ jūsų, tai gali būti ženklas, kad prasidėjo akvaplaningas. Staigiai stabdyti tokiu atveju negalima, nes automobilis ims slysti ir taps visiškai nevaldomas. Geriausia tvirtai laikyti vairą ir  atleisti greičio pedalą, kad greitis mažėtų savaime, kol padangos ir vėl atgaus sukibimą su danga“, – pataria A. Žiukelis.

Akvaplaningą lemia automobilio padangos, jų konstrukcija bei nudėvėjimas. Kai kurios padangos yra labiau pritaikytos drėgnoms kelio dangoms nei kitos.

Vairuotojams derėtų atkreipti dėmesį ir į protektoriaus gylį. Vasaros sezonu lengviesiems automobiliams rekomenduojamas minimalus padangų protektoriaus gylis yra 1,6 mm, tačiau jis galėtų būti bent 3 mm. Su tokiomis padangomis vairuotojai jaustųsi saugiau esant šlapiai kelio dangai. Pasak A. Žiukelio, jei vis dėlto padangos protektoriaus gylis minimalus, vairuotojas už tokios transporto priemonės vairo lyjant lietui turėtų jaustis tarsi vairuotų žiemą.

Rūko žibintus naudokite atsargiai

Per lietų didžiausias dėmesys skiriamas automobilio valdymui, bet derėtų nepamiršti ir žibintų, kurie tokiu metu atlieka tikrai ne antraplanį vaidmenį. Lietuvoje artimos šviesos žibintai arba dienos žibintai turi būti įjungti ir dienos metu, tačiau pastarųjų prasidėjus stipresniam lietui toli gražu nebeužtenka, todėl reikia nepamiršti įjungti artimos šviesos žibintų, kad išliktumėte matomi kitiems eismo dalyviams.

A. Žiukelis sako dažnai pastebintis lietingu oru važiuojančius automobilius su įjungtais rūko žibintais, tačiau to daryti lengva ranka nederėtų.

„Šie žibintai gali būti įjungiami tik tada, kai matomumas išties labai prastas, nes kitaip jie akina kitus vairuotojus. Apsispręsti, reikalingas rūko žibintas ar ne, gali padėti priekyje važiuojančio automobilio stebėjimas. Jei jo beveik neįžiūrite, nors žinote, kad jis ten važiuoja, tuomet rūko žibintai reikalingi, nes lygiai toks pats nematomas esate kitiems“, – atkreipia dėmesį A. Žiukelis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Įspėjimas vairuotojams – karantinas laukiniams gyvūnams „negalioja“
  2. Artėja išbandymas ne tik šalčiu
  3. Dviračių ir paspirtukų vairuotojams taip pat galioja eismo taisyklės
  4. Vairuotojams su savimi pakaks turėti vieną dokumentą
  5. Vasaros iššūkiai vairuotojams – karštis ir visuotinis atsipalaidavimas
  6. Kas vairuotojams kelia teigiamas emocijas?
  7. Mažėja gyventojų pakantumas vairavimui išgėrus, rodo apklausa
  8. Didės bauda už nesustojimą prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalauja taisyklės
  9. Vairuojantėms dvirates vairavimo priemones pakanka laikytis nustatytų reikalavimų
  10. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  11. Atšilus orams neblaivius vairuotojus keliuose „keičia“ dviratininkai
  12. Apgadinus automobilį, paliktas raštelis nepadės, perspėja draudikai
  13. Nors ir suprasdami grėsmę eismo saugumui, telefonų vairuotojai nevengia
  14. Įsivyravus karščiams didėja avarijų tikimybė
  15. Net ir mažos vairuotojų nuodėmės gali baigtis skaudžia nelaime

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31
V. Zelenskio ir D. Trampo susitikimas Ovaliajame kabinete
Ukrainos balsas

V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis

2025 05 30
Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį
Pilietinė visuomenė

Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį

2025 05 30
Andrius Kubilius ir Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas su EK nariu A. Kubiliumi aptarė gynybos stiprinimą

2025 05 30
Prezidentas apdovanojo tėvus ir globėjus
Lietuvoje

Prezidentas apdovanojo nusipelniusius tėvus ir globėjus

2025 05 30
Šaltibarščių festivalis
Gamta ir žmogus

Didžiulė vėliava ant TV bokšto atidarė šaltibarščių šventę

2025 05 30

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Štai tau ir socialdemokratai apie Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį
  • Bartas apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
  • KITA TEMA apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Kas, kas apie Kas kaltas dėl lėto kompiuterio darbo?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Avalynė ir apranga – draugai ar konkurentai?
  • Kas kaltas dėl lėto kompiuterio darbo?
  • Būstas regionuose: ieškoma ramybės, saugumo ir gamtos
  • Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

Kiti Straipsniai

KET testų spąstai

KET testų spąstai, kuriuose griūna net tie, kurie vairuoja 10 metų

2025 05 30
Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone

Privalomą žinių atnaujinimą vairuotojai laiko nereikalinga našta

2025 05 28
Avarija | pixabay.com, Alexas Fotos nuotr.

Šiemet keliuose – daugiau nukentėjusių, mažiau dėmesingumo

2025 05 26
Avarija

Kai nedidelė avarija paralyžiuoja miestą: ką žinoti vairuotojams?

2025 05 25
Kintamos informacijos ženklai | „Via Lietuva“ nuotr.

Vairuotojams – priminimas apie kintamos informacijos kelio ženklus

2025 05 23
Policija

Išskirtinis pareignų dėmesys – dviračiams eismo dalyviams

2025 05 20
Automobilio nutempimas

Įžūlaus vairuotojų elgesio Kaunas netoleruos

2025 05 20
Vairuotojo pažymėjimas | vrm.lrv.lt nuotr.

Paprastėja JK išduotų vairuotojo pažymėjimų keitimo tvarka

2025 05 19
Žiedadulkės

Kodėl žiedadulkių poveikį labiau jaučia didmiesčių vairuotojai?

2025 05 17
Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone

Iššūkių Lietuvos keliuose nemažėja

2025 05 11

Skaitytojų nuomonės:

  • Štai tau ir socialdemokratai apie Birželio 10 d. – antrasis mitingas prieš NT mokestį
  • Bartas apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
  • KITA TEMA apie Žmogaus teisių gynėjai: puolimas prieš A. Valotką – tai ideologinis spaudimas
  • Kas, kas apie Kas kaltas dėl lėto kompiuterio darbo?
  • Neee - apie V. Zelenskis: Rusija daro viską, kad kitas galimas susitikimas būtų bevaisis
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Rugpjūčio 1 d. Palangoje bus pristatyta knyga „Ypatinga Lietuva“

Rugpjūčio 1 d. Palangoje bus pristatyta knyga „Ypatinga Lietuva“

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai