Šeštadienis, 16 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Akiračiai

I. Gūžienė. Geniali mokytoja, išskirtinis vaikų ugdymo būdas

Irma Gūžienė, www.alkas.lt
2019-11-12 14:23:27
1
I. Gūžienė. Geniali mokytoja, išskirtinis vaikų ugdymo būdas

Užsiėmimai „Vaikų židinėlyje“. Marijos ir Adomo Varnų bei Domicelės Petrutytės name Čikagoje. Nežinomas fotografas, JAV, Čikaga, 1960 m. Mergaitė mokosi suvokti dydžius. Ant stalo padėta Montesori metodo mokymo priemonė ritinidė | Lietuvos švietimo istorijos muziejaus rinkinių nuotr.

Užsiėmimai „Vaikų židinėlyje“. Marijos ir Adomo Varnų bei Domicelės Petrutytės name Čikagoje. Nežinomas fotografas, JAV, Čikaga, 1960 m. Mergaitė mokosi suvokti dydžius. Ant stalo padėta Montesori metodo mokymo priemonė ritinidė | Lietuvos švietimo istorijos muziejaus rinkinių nuotr.
Užsiėmimai „Vaikų židinėlyje“. Marijos ir Adomo Varnų bei Domicelės Petrutytės name Čikagoje. Nežinomas fotografas, JAV, Čikaga, 1960 m. Mergaitė mokosi suvokti dydžius. Ant stalo padėta Montesori metodo mokymo priemonė ritinidė | Lietuvos švietimo istorijos muziejaus rinkinių nuotr.

Neretai sėkmė ir pripažinimas aplanko tada, kai pasirinkta veikla yra ne tik darbas, bet ir pašaukimas, gyvenimo aistra ar tiesiog – gyvenimo būdas. Toks buvo ir vienos garsiausių pasaulio mokytojų – Marijos Montesori (Montessori) (1870-1952) gyvenimas.

Valinga ir atkakli M. Montesori tapo pirmąja gydytoja moterimi savo gimtojoje šalyje Italijoje tada, kai gydytojo profesija buvo prieinama tik vyrams. Tikrąjį pašaukimą – mokytojavimą atrado kiek vėliau, ir visą tolimesnį savo gyvenimą paskyrė vaikų mokymo būdams tobulinti. Artėjant 150 metų gimimo sukakčiai Lietuvos švietimo istorijos muziejus prisimena genialią švietėją.

Montesori ieškojimai

Būdama Romos Universiteto Psichiatrinės klinikos padėjėja, M. Montesori turėjo galimybę stebėti protinę negalią turinčius vaikus. Ji labai domėjosi jų gydymu ir studijavo literatūrą šia tema. Vėliau pati porą metų intensyviai dirbo tokiems vaikams skirtoje mokykloje. Naudojosi gydytojų J. M. G. Itard ir E. Seguino (É. Séguin) tyrinėjimų duomenimis bei taikė juos mokydama vaikus. Ji paruošė vaikus egzaminams, kuriuos šie išlaikė ne blogiau nei sveikieji. Visi stebėjosi M. Montesori ugdytinių pasiekimais, o ji pati suko galvą, kas gi sutrukdė sveikųjų pažangą, kokios priežastys neleido jiems pasirodyti geriau. Jos neapleido vidinis jausmas, kad protinę negalią turinčių vaikų lavinimas yra labiau pedagogikos nei medicinos sritis. Taip pat nuojauta kuždėjo, kad būdai, kuriais buvo mokomi sveikieji vaikai, nebuvo jiems tinkami, o būdai bei priemonės, kuriais ji lavino savo ugdytinius su negalia, specialiai pritaikyti, galėtų tikti ir sveikiesiems.

Nuojautos vedama, siekdama įsitikinti savo sumanymo teisingumu M. Montesori atkakliai studijavo pedagoginę literatūrą. Skaitė įvairius jos pirmtakų per paskutiniuosius du šimtus metų parašytus veikalus. Ji domėjosi filosofo ir švietėjo J. J. Rosėjaus (Rousseau) sumanymais, skaitė pedagogų Fr. Friobelio (Frӧbel), J. H. Pestalozio (Pestalozzi), J. R. Pereiro (Péreire) darbus. Ypatingai tyrinėjo gydytojo J. M. G. Itardo (Itard) ir jo mokinio pedagogo ir gydytojo E. Seguino (É. Séguin) veiklą bei darbus: „Ir ėmiausi to, ko niekada nesu dariusi ir ką maža kas tegalėtų padaryti: nukopijavau itališkai nuo pradžios ligi galo šių autorių raštus, kaligrafiškai, lyg perrašinėdama knygas, kaip benediktinai prieš spaudos atsiradimą. Rašiau kaligrafiškai, kad turėčiau laiko apgalvoti kiekvieno žodžio prasmę ir suprasti autorių dvasią…“ (M. Montesori).

Montesori pasitelkė savo medicinos, žmogaus psichologijos bei vystymosi raidos žinias, skaidė bei jungė visą tyrinėtą literatūrą ir sukūrė išskirtinį ugdymo būdą įvairiapusiškam ir harmoningam vaiko lavinimui. Šią sistemą pagrindė ne spekuliatyviais samprotavimais, bet mokslo išvadomis gautomis ilgų metų bandymais, tiksliais ir atsakingais pastebėjimų ir patyrimų rezultatais. M. Montesori atrado tam tikrus dėsnius, kaip vystosi vaiko intelektas, vaizduotė, auga jo valia. Atrado vaiko jautriuosius laikotarpius – vaiko vystymosi laikotarpius, kuomet jis lengvai ir su džiaugsmu išmoksta tam tikrų dalykų.

Užsiėmimai „Vaikų židinėlyje“. Marijos ir Adomo Varnų bei Domicelės Petrutytės name Čikagoje. Nežinomas fotografas, JAV, Čikaga, 1960 m. Mergaitė stato kaladėlių bokštą. Tai Dydžių pažinimas su kaladėlėmis | Lietuvos švietimo istorijos muziejaus rinkinių nuotr.
Užsiėmimai „Vaikų židinėlyje“. Marijos ir Adomo Varnų bei Domicelės Petrutytės name Čikagoje. Nežinomas fotografas, JAV, Čikaga, 1960 m. Mergaitė stato kaladėlių bokštą. Tai Dydžių pažinimas su kaladėlėmis | Lietuvos švietimo istorijos muziejaus rinkinių nuotr.

Dvasingas M. Montesori ugdymo būdas ypatingai pabrėžė pagarbą vaikui, jo saviraiškai.  M. Montesori tikėjo, jog vaikas yra pats savo individualios asmenybės kūrėjas, pats save kuria per tikslingai nukreiptą veiklą specialiai tam paruoštoje aplinkoje.

Toks požiūris į vaiką anuomet buvo naujas, bet priimtinas daugeliui pažangių mokytojų. M. Montesori sekėjai, pirmieji montesorininkai Lietuvoje Marija ir Adomas Varnai tikėjo ja ir antrino „…žmogaus asmenybės augintoju yra pati besiveržianti gyventi ir augti būtybė ir jos gimtosios galios. Vadinas, pats vaikas, tiesiogine žodžio prasme, augina savo žmogiškas vertybes – individines, visuomenines, tautines ir dorovines. Jo kūrybiniame asmenybės darbe niekas negali jo pavaduoti. Šeima, mokykla, visuomenė ir gamtiškoji bei gyvenimiškoji aplinka yra tik padedamos priemonės, bet nevadovaujami dėsniai.

Šeima ir mokykla iki šiol dėjosi vaiko vadovais ir jo asmenybės augintojais. Jos rūpinosi išugdyti jame suaugėlio panašybę. Tuo jos kliudė vaikui augti ir išaugti sau žmogumi, tuo žmogumi, kurio individualumas, visuomeniškumas ir valstybiškumas semia savo pradžią pagrindiniame šaltinyje – paties vaiko prigimtyje. Montesori būde vaikas, kaipo savo asmenybės betarpis augintojas, kaipo žmogaus kūrėjas, yra laikomas pilnai nusipelniusiu naudotis tokiomis pat autonominėmis gyvenimo ir plėtotės teisėmis bei sąlygomis, kokiomis naudojasi suaugėlis“.

Montesori metodo užsiėmimai. Nežinomas fotografas, XX a. I p. Viršuje – Darbas su kaladėlėmis. Vaikai dėlioja kaladėles ir pagaliukus pagal pavyzdį. Apačioje – Pojūčių lavinimas. Vaikas rūšiuoja geometrines figūras užrištomis akimis | Lietuvos švietimo istorijos muziejaus rinkinių nuotr.
Montesori metodo užsiėmimai. Nežinomas fotografas, XX a. I p. Viršuje – Darbas su kaladėlėmis. Vaikai dėlioja kaladėles ir pagaliukus pagal pavyzdį. Apačioje – Pojūčių lavinimas. Vaikas rūšiuoja geometrines figūras užrištomis akimis | Lietuvos švietimo istorijos muziejaus rinkinių nuotr.

Tiriamąjį pedagoginį darbą M. Montesori pradėjo 1907 m. pirmuosiuose „Vaikų nameliuose“. Juos, pertvarkius seną ir apleistą Šv. Lorenco vargšų kvartalą, įkūrė Romos Nekilnojamojo turto institutas. Pirmieji „Vaikų nameliai“ skirti neturtingų šeimų atžaloms socializuoti ir mokyti buvo tikra auklėjimo mokykla. Juose M. Montesori dirbo, stebėjo vaikus bei tyrinėjo vadovaudamasi M. G. Itard ir jo mokinio Seguino darbais „…aš priėmiau jo (Seguino) idėjas, drįstu pasakyti, su tokiu pat karštumu ir atsidavimu, su kokiu jis buvo jas paveldėjęs iš savo mylimojo mokytojo Itardo, kuris mirė jo lyg sūnaus globojamas“.

Žymus prancūzų gydytojas M. G. Itardas ne vienam ligoniui grąžino klausą specialiais klausos pojūtį gydančiais būdais, kuriuos ilgainiui pradėjo taikyti ir visiems kitiems pojūčiams lavinti. Jo švietimo darbai, švietėjiškų mėginimų ir tyrimų aprašymai tuomet buvo pirmieji eksperimentinės psichologijos žingsniai. M. G. Itard aštuonerius metus gydė, stebėjo, tyrinėjo ir aprašė savo darbą socializuojant Prancūzijos miškuose medžiotojų rastą berniuką, vadinamą „Averono laukiniu“ ir pirmasis ėmė savo praktikoje taikyti auklėtinio stebėjimą, taip kaip tai daroma ligoninėse, stebint ligonius. Jo mokinys Seguino tęsė savo mokytojo sumanymus ir po ilgų įtemptų tyrimų metų sukūrė visą vaikų su protine negalia auklėjimo sistemą.

Montesori labai vertino šių gydytojų darbus ir gerą dešimtmetį juos tyrinėjo, tobulino jų mokymo būdus ir priemones bei taikė juos įvairiuose Italijos miestuose kuriamuose „Vaikų nameliuose“.

Atnaujinta edukacinė Lietuvos švietimo istorijos muziejaus erdvė. Montesorinės ugdymo priemonės džiugina pačius mažiausius | R. Šarakausko nuotr.
Atnaujinta edukacinė Lietuvos švietimo istorijos muziejaus erdvė. Montesorinės ugdymo priemonės džiugina pačius mažiausius | R. Šarakausko nuotr.

Šių iškilių žmonių tyrinėjimų pasiekimai leido M. Montesori atrasti ir susisteminti pedagoginius būdus, sumaniai lavinančius vaikų kūną, pojūčius, gebėjimą lengvai išmokti rašyti, skaičiuoti ir skaityti. Pati M. Montesori pripažįsta, kad „Iš tikrųjų, auklėjimo sistema „Vaikų Namuose“ nebūtų galėjusi gimti be ankstesnės pradžios“, t.y. be nuoseklių jos pirmtakų nuveiktų darbų.

Montesori padarė didžiulę mokslinę pažangą, o jos stebėjimo būdas ragino pirmiausiai pažinti vaiką jį atidžiai stebint. Mokytoja manė, kad būtina šio būdo sąlyga – vaikų laisvė veikti. M. Montesori tikėjo, kad tik laisvai ir nevaržomai veikiant ryškėja tikroji vaiko prigimtis, jo išskirtinumas, galimybės. O vaikų psichologiją galima suprasti pirmiausiai būnant ne veikliu mokytoju, o kantriu stebėtoju.

M. Montesori teigė, kad kiekviena mokymo priemonė turi padėti vaikui eiti savarankiškumo keliu. Vaikas viską turi išmokti daryti pats. Ji pastebėjo, kad vaikai kartais prausiami, valgydinami, prižiūrimi taip, lyg jie būtų lėlės. Tačiau suaugusiųjų pareiga nėra aptarnauti vaiką, jų pareiga padėti vaikui išmokti pačiam savarankiškai ir naudingai veikti. Užgniaužiant savarankišką vaikų veiklą suaugę trukdo jiems stengtis siekti savo tikslų. M. Montesori tvirtino, kad nemokant būti savarankiškam, negalima būti ir laisvam, o „kiekviena nenaudinga pagalba yra kliūtis įgimtoms jėgoms plėtotis.“

Atnaujinta Lietuvos švietimo istorijos muziejaus edukacinė erdvė. Čia lankytojai gali išbandyti specialias montesorines lavinimo priemones, susipažinti su metodu | L. Bosienės nuotr.
Atnaujinta Lietuvos švietimo istorijos muziejaus edukacinė erdvė. Čia lankytojai gali išbandyti specialias montesorines lavinimo priemones, susipažinti su metodu | L. Bosienės nuotr.

Mokytojai ir mokomoji medžiaga

Išanalizavusi savo pirmtakų pasiekimus M. Montesori sėkmingai juos pritaikė – parinko tinkamą didaktinę medžiagą „Vaikų namelių“ mokiniams. Ši mokomoji medžiaga – įvairios mokymo priemonės buvo gaminamos Milane, Humanitarinės draugijos dirbtuvėse.

Daugelis tuometinių mokytojų, tarp jų ir Fr. Friobelis, manė, kad naudojant didaktinę medžiagą mokymo eigoje svarbiausias uždavinys tenka mokytojui, kuris turi taisyti vaikų klaidas ir suteikti jiems kuo daugiau žinių. M. Montesori galvojo priešingai. Ji manė, kad svarbu pačiam vaikui dirbti savarankiškai ir pačiam pastebėti bei pataisyti savo klaidas. Todėl M. Montesori didaktinė medžiaga tikrina kiekvieną klaidą. Vaiko klaidos ir sudaro auklėjamąją didaktinės medžiagos reikšmę. Pavyzdžiui, atlikdamas pratimą su ritinide, vaikas įstato skirtingų matmenų ritinėlius į tinkamas ertmes. Jei nepavyksta įstatyti ritinėlio, jis greit pamato savo klaidą. Vaikas vėl čiupinėja, apžiūri, stebi ritinėlių dydžius, lygina juos, įtempia savo dėmesį ir pats pataiso klaidą. Pratimo tikslas nėra išmokyti įvairių daiktų matavimo, tikslas – išmokyti vaiką naudotis esama medžiaga be klaidos. Kai kartodamas pratimą vaikas klaidų nebedaro, tai reiškia, kad ši didaktinė medžiaga jam nebenaudinga. Taigi, vaikas pats save auklėja – didaktinė medžiaga kontroliuoja jo klaidas, o mokytoja tik stebi. Kada, kiek ir kaip mokytoja turi įsiterpti į vaiko auklėjimą priklauso tik nuo pačios mokytojos sumanumo. Todėl M. Montesori manė, kad „Vaikų namelių“ mokytojos turėtų būti labiau psichologės nei mokytojos, turėtų suvokti, kada nukreipti vaiką tikslingai veiklai, o kada leisti jam lavintis asmeniškai. Tik tai supratus galima tinkamai naudoti M. Montesori mokymo būdą, leisti savaimingai vaikui augti bei suteikti jam būtinai reikalingų žinių.

Montesori rašė: „Aš tą jaučiau ir tikėjau, kad ne didaktinė medžiaga, bet mano šaukiąs balsas sužadins vaikus ir pastums juos naudotis didaktine medžiaga ir auklėtis“ (M. Montesori). Ji suprato, koks svarbus vaidmuo tenka mokytojui ir pritarė gydytojui Seguinui, kuris sielojosi, kad „jo darbas nueisiąs niekais, jei nepasiruošią mokytojai“.

Muziejus dalijasi šio būdo grožiu ir kviečia užsukti

Montesori mokymo būdo puoselėtojai – pedagogė Marija Kuraitytė Varnienė ir jos vyras tapytojas Adomas Varnas, jų bendražygė Domicelė Petrutytė skelbė M. Montesori mokymo tiesas Lietuvoje. Tarpukariu jie įkūrė „Vaikų namelius“ Kaune, skaitė paskaitas ir pristatinėjo būdo esmę mokytojams, mamoms, darželių auklėtojoms, vienuolėms.

II-o pasaulinio karo metu, susiklosčius tam tikroms aplinkybėms, tęsė savo švietėjišką veiklą Vokietijoje karo pabėgėlių stovykloje, o vėliau Jungtinėse Amerikos Valstijose.

Montesorinis M. ir A. Varnų palikimas – naudotos ir kurtos švietimo priemonės, vaikų piešiniai, fotografijos iš JAV sugrįžo į Lietuvą – saugomi Lietuvos švietimo istorijos muziejuje.

Montesori būdas paplitęs daugelyje šalių jau daugiau nei 100 metų vis labiau garsėja ir Lietuvoje. Lietuvos švietimo istorijos muziejus glaudžiai bendradarbiauja su Montesori bendruomene: mokyklomis, organizacijomis, mokytojais. Muziejuje rengiamos montesorininkų paskaitos, mokymai ir susitikimai, vykdomi projektai. Atnaujintoje mokymo erdvėje lankytojai išbando specialias montesorines lavinimo priemones. Šiai erdvei įvairaus amžiaus moksleiviams sukurtos švietimo programos „Vaikų darbeliai vaikų nameliuose“ ir „Padėk man tai padaryti pačiam“. Šios mokymo programos prieinamos ir priemonės „Kultūros pasas“ vartotojams. Muziejus dalijasi šio būdo grožiu ir kviečia užsukti.

Autorė yra Lietuvos švietimo istorijos muziejaus komunikacijos koordinatorė

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. LEU bendradarbiaus su Lietuvos švietimo istorijos muziejumi
  2. Kaip mokyti vaikus savarankiškumo kasdieninėje veikloje?
  3. Mokslo metų pabaigoje mokyklos dalyvaus Nacionaliniame mokinių pasiekimų patikrinime
  4. Muziejai, kuriuose būtina apsilankyti su vaikais dar šią žiemą
  5. D. Savickas: Dirbau darželio auklėtoju, dabar esu pirmokų mokytojas
  6. Nuo svajonės vaikams sukurti A. Lindgren pasaką iki trijų darželių Kaune
  7. V. Valikonienė. Ponas Varnas nupiešė paveikslą
  8. Seime vyko ugdymosi šeimoje konferencija „Teugdo šeimos laimingus vaikus“ (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Zanas says:
    6 metai ago

    Oi, nuo kada Ruso tapo Rosėjum?…

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Vytautas Sinica
Lietuvoje

Nacionalinio susivienijimo Valdyba pašalino Seimo narį Vytautą Sinicą iš partijos

2025 08 15
Renovacija 2
Kultūra

Norvegijos kino šventėje Haugesiunde – išskirtinis dėmesys į Baltijos šalis

2025 08 15
Šiuolaikinė muzika Kintuose – koncertai, svarstantys apie ateitį, jaunystę ir bendruomeniškumą
Kultūra

Šiuolaikinė muzika Kintuose – koncertai, svarstantys apie ateitį, jaunystę ir bendruomeniškumą

2025 08 15
Saulės elektrinė
Energetika

Ministras: ESO turi keisti klientų aptarnavimo algoritmus

2025 08 14
Vairuotojo pažymėjimas
Lietuvoje

Siūloma šauktiniams atlyginti išlaidas už vairavimo mokslus

2025 08 14
Žemės ūkis
Lietuvoje

Ūkininkams primenama apie kelių mokesčio lengvatą

2025 08 14
Lėktuvas.
Lietuvoje

Kitąmet numatomi skrydžiai iš Palangos oro uosto į Kretą

2025 08 14
I. Ruginienė. Valdantieji praleido progą pasukti valstybės vairą gerovės kryptimi
Lietuvoje

I. Ruginienė paskirta Ministre Pirmininke

2025 08 14

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • OpTV apie Nacionalinio susivienijimo Valdyba pašalino Seimo narį Vytautą Sinicą iš partijos
  • TAIP! apie Nacionalinio susivienijimo Valdyba pašalino Seimo narį Vytautą Sinicą iš partijos
  • Už Vytautą Sinicą apie Nacionalinio susivienijimo Valdyba pašalino Seimo narį Vytautą Sinicą iš partijos
  • Aleksandras Dubinskis apie Europos vadovai, Zelenskis ir Trampas kalbėjosi dėl taikos Ukrainoje: sutarta dėl saugumo garantijų ir veto teisės atmetimo

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Ne amžius, o sveikatos būklė lemia kelionių nesklandumus
  • Kaip nepasiklysti nežinomose vietovese?
  • Konservuoti pomidorams užteks tik 10 minučių
  • Važiuojant iki paskutinio lašo pasekmės gali būti liūdnos

Kiti Straipsniai

Piketas prie Utenos kolegijos

Utenoje piketas prieš mokymą rusų kalba

2025 08 13
Vilniaus universitetas

Lietuvoje trūkstant mokytojų, juos ruoš ir VU

2025 08 03
Vytautas Bajoras

Telšių rajone matematikos mokantis V. Bajoras: Svarbu surasti būdą kalbėtis su mokiniu

2025 07 25
Prof. Gediminas Navaitis

G. Navaitis. Švietimo šūdmalos

2025 07 13
Kultūros kongresui – 100

Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos

2025 06 27
Mokytojų apklausa: ruošiantis brandos egzaminams gelbsti skaitmeninės mokymosi priemonės | Asociatyvi nuotr.

Naujovės švietime: ko reikia, kad kiekvienas mokinys pasiektų sėkmę?

2025 06 18
Programos bendraįkūrėjos Eglė Pranckūnienė ir Marina Vildžiūnienė | renkuosimokyti.lt nuotr.

Dvi kartos, viena misija: „Renkuosi mokyti!“ renginyje – padėkos ir nauja pradžia

2025 06 18
Mokytojas

Renkami geriausi šalies mokytojai – „Ateities kūrėjai 2025“

2025 06 17
Prezidentas skaito 2025 m. metinį pranešimą

Lietuva – tvirtovė, kuri žvelgia į ateitį: Prezidentas Gitanas Nausėda metiniame pranešime ragina stiprinti gynybą, puoselėti istorinę atmintį ir atskleidžia valdžios spragas

2025 06 05
Darbą pradeda naujoji Lietuvos nacionalinė UNESCO komisija | D. Rimeikos nuotr.

Darbą pradeda naujoji Lietuvos nacionalinė UNESCO komisija

2025 05 30

Skaitytojų nuomonės:

  • OpTV apie Nacionalinio susivienijimo Valdyba pašalino Seimo narį Vytautą Sinicą iš partijos
  • TAIP! apie Nacionalinio susivienijimo Valdyba pašalino Seimo narį Vytautą Sinicą iš partijos
  • Už Vytautą Sinicą apie Nacionalinio susivienijimo Valdyba pašalino Seimo narį Vytautą Sinicą iš partijos
  • Aleksandras Dubinskis apie Europos vadovai, Zelenskis ir Trampas kalbėjosi dėl taikos Ukrainoje: sutarta dėl saugumo garantijų ir veto teisės atmetimo
  • ET NOW apie Europos vadovai, Zelenskis ir Trampas kalbėjosi dėl taikos Ukrainoje: sutarta dėl saugumo garantijų ir veto teisės atmetimo
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
L. Vincė: Pokaryje gyvenusių lietuvių istorijas rinkau tam, kad niekada nepamirštume, kiek mums teko paaukoti dėl Lietuvos laisvės

L. Vincė: Pokaryje gyvenusių lietuvių istorijas rinkau tam, kad niekada nepamirštume, kiek mums teko paaukoti dėl Lietuvos laisvės

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai