Pirmadienis, 25 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Akiračiai

P. Tomaševskis: Ko galima pasimokyti iš Lenkijos aukštojo mokslo reformos?

www.alkas.lt
2019-07-08 18:00:47
4
P. Tomaševskis: Ko galima pasimokyti iš Lenkijos aukštojo mokslo reformos?

Patrikas Tomaševskis (Patryk Tomaszewski) | VDU nuotr.

Patrikas Tomaševskis (PatrykTomaszewski) | VDU nuotr.
Patrikas Tomaševskis (Patryk Tomaszewski) | VDU nuotr.

Praėjusiais metais Lenkijoje buvo pradėta aukštojo mokslo reforma, kurią žadama baigti iki 2021 m. Nuo pat pradžių į taip vadinamos „Konstitucijos mokslui“ rengimą buvo įtraukta akademinė bendruomenė, o visas procesas buvo paremtas plačiomis diskusijomis, kurios truko 2 metus. Visgi, nemažai klausimų yra vis dar neatsakyti. Galima palyginti Lietuvos ir Lenkijos aukštojo mokslo politikos pokyčius.

Mikalojaus Koperniko universiteto Politologijos ir tarptautinių santykių fakulteto prodekano dr. Patriko Tomaševskio (Patryk Tomaszewski) teigimu, visas sprendimų priėmimo procesas buvo gana atviras, įsitraukti galėjo visi norintys. Kita vertus, bendras finansavimas mokslui ir studijoms nepakilo ir kyla grėsmė, kad didesnės lėšos bus skiriamos tiems universitetams, kurie turės stipresnes lobistines grupes, sumažės regiono tyrimų, o mokslininkai nebevykdys mokslo populiarinimo veiklos. „Kur kas mažiau yra kalbama ir apie studijų kokybę. Atrodo, kad ministerijai reformoje yra svarbūs tik du momentai: mokslo tyrimų tarptautiškumas ir Lenkijos universitetų pakilimas tarptautiniuose reitinguose“, – apie ryškėjančias tendencijas pasakoja P. Tomaševskis.

– Lenkijoje, kaip ir Lietuvoje, pastaraisiais metais buvo daug diskutuojama apie aukštojo mokslo ateitį. Ar reformos poreikis buvo padiktuotas valdžios institucijų, ar akademinių bendruomenių?

– Lenkijoje aukštojo mokslo reforma įsigaliojo 2018 m. spalio 1 d. Ją žadama užbaigti po trejų metų, t.y. 2021 m. Pagrindiniu reformos iniciatoriumi buvo Lenkijos studijų ir mokslo ministerija, o jos priešakyje – ministras dr. Jaroslavas Govinas (Jaroslavas Gowinas) (aut. pastaba – skirtingai nei Lietuvoje, Lenkijoje aukštojo mokslo politiką kuruoja atskira ministerija). Tačiau svarbu paminėti, jog apie reformą buvo kalbama jau ankščiau, dar centro partijų valdymo metu. Aišku, pokyčių būtinumą matė ir patys mokslininkai, ypač tiksliųjų bei gamtos mokslų atstovai. Visos suinteresuotos pusės pabrėžė nepakankamą mokslo finansavimą.

Ministras J. Govinas naują įstatymą pasiryžo realizuoti po konsultacijų su akademine bendruomene. Vadinamosios „Konstitucijos mokslui“ įgyvendinimas buvo paremtas plačiomis diskusijomis. Pirmiausia, buvo paskelbti įstatymų pasiūlymai, kuriuos parengė trys ekspertų grupės. Lygiagrečiai Studijų ir mokslo ministerija organizavo devynias konferencijas, kuriose surinko virš 5,5 tūkst. dalyvių. Konferencijų rezultatu tapo Nacionalinis mokslo kongresas, kurio metu ministerija pristatė Aukštojo mokslo įstatymo projektą.

Minėtų konferencijų metu mokslininkai be apribojimų galėjo dalyvauti bei diskutuoti pamatiniais klausimais: dėl mokslo kokybės ir tarptautiškumo didinimo, mokslo laipsnių suteikimo sistemos pakeitimų ir kt. Taigi, akademinė bendruomenė nuo pat pradžių buvo įtraukta ir diskutavo. Ypač, jų nuomone, silpniausiais įstatymo klausimais.

– Kokiu būdu buvo sudarytos darbo grupės? Kaip vyko atranka?

– Trys atskiros ekspertų komandos buvo suformuotos po konkurso, kuriame galėjo dalyvauti kiekvienas norintis. Nors nemažai stebėtojų pabrėžė, kad žmonių, dalyvavusių konferencijose bei Nacionaliniame mokslo kongrese ir nenorinčių naujo įstatymo, nuomonės buvo ignoruotos. Kita vertus, nuolat vyko pavienių komandų darbai: jos diskutavo apie pavienius įstatymų punktus, taip pat buvo tęsiamos konsultacijos su akademine bendruomene ir tobulinamas įstatymas.

– Minėjote keletą klausimų, kurie buvo aptarinėjami diskusijose. Ar galima sakyti, kad tai pagrindiniai reformos tikslai? Kas juos formavo?

– Pagrindiniai reformos tikslai, pirmiausiai, buvo apibrėžti darbo grupėse, kurios ruošė tris aukštojo mokslo įstatymo projektus, ir ministro susitikimuose su įvairiomis akademinėmis struktūromis. Ministras buvo susitikęs su Lenkijos Respublikos Studentų parlamento, doktorantų atstovybės, Aukštojo mokslo ir akademinių mokyklų rektorių konferencijos, Profesinių mokyklų rektorių konferencijos atstovais. Visas procesas, kaip jau minėjau, trūko porą metų. Ekspertai pateikė šias išvadas:

  • Reikia sukurti išskirtines sąlygas reikšmingiausioms aukštosioms mokykloms. Iki šiol neaišku, kiek jų bus. Baiminamasi, kad tas skaičius gali keistis ne dėl objektyvių rodiklių, bet dėl politinių priežasčių, t. y. laimės tie, kurie turės stipresnes lobistines grupes ir parlamentinę reprezentaciją.
  • Reikia sukurti naują doktorantūros modelį. Šiuo metu turime daug daugiau humanitarinių ir socialinių mokslo sričių doktorantų nei tiksliųjų ar techninių.
  • Reikia įdiegti mokslininkų vertinimo sistemą, paremtą taškų sistema (kaip tiksliuosiuose moksluose). Iki šiol yra diskutuojama, ar taškų sistema, kurios pagrindu bus vertinamos publikacijos „Scopus“ ir „Web of Science“ žurnaluose, yra kompetentinga. Jau šiandien matome, kad tokiu būdu bus remiamos užsienio leidyklos, kurios realizuoja savo leidybinius sprendimus ir tikslus, bet jie ne visada tinka Lenkijos realybei. Pirmiausia, minėtose leidyklose sunku publikuoti vietinės/regioninės istorijos straipsnius, taip pat tyrimus apie, pavyzdžiui, rinkimų rezultatus vieno valsčiaus lygmenyje, jaunimo padėtį mažosiose lokaliose bendruomenėse. Jau nebekalbant apie kitus klausimus, pavyzdžiui, šeimos teisę. Man atrodo, kad Lenkijos mokslininkų publikacijų užsienyje ženkliai nepadidės, tačiau nustosime vystyti mikrotyrimus. Be to, dalis mokslininkų teigia, kad teksto mokslinę vertę nebūtinai lemia faktas, kuriame tarptautiniame žurnale jis buvo publikuotas, ir ar tas žurnalas yra įtrauktas į atitinkamus sąrašus. Nerimaujama ir dėl mokslo populiarinimo – jau dabar labai daug mokslininkų visiškai atsisakė tokios veiklos, nes jį neatsispindi konkrečiuose rodikliuose.
  • Reikia sukurti naują, veiksmingą universitetų valdymo sistemą ir mokslinius tyrimus susieti su valstybės ūkio poreikiais, komercializuoti tyrimus. Siūloma peržiūrėti rektorių valdžios lauką, nes ankstesnis modelis, kuriame universitetui praktiškai vadovavo Senatas, sulaukė nemažai kritikos. Pagal naują modelį rektoriai turėtų daugiau prerogatyvų, pavyzdžiui, jie skirtų dekanus ir institutų direktorius.
  • Buvo įvestas naujas mokslo šakų skirstymas pagal EBPO rekomendacijas. Tačiau, reikia pabrėžti, kad sąrašas buvo išplėstas po diskusijų su mokslininkais, atsižvelgiant į jų nuomones. Dabar kiekvienas mokslininkas apibrėžia, kokioje mokslo šakoje jis realizuoja savo tyrimus. Sudėtingoje padėtyje atsidūrė tie, kurie vykdo tarpdisciplininius tyrimus, nes juos galima prisiskirti daugiau nei vienai šakai. Ryškėja tendencija, kad institucijos nori turėti kuo didesnį vienos mokslo šakos atstovų skaičių, nes taip lengviau paskaičiuoti visos institucijos rezultatus ir kiekvieno mokslininko įnašą į tą rezultatą, kuris lems institucijos kategoriją. O nuo kategorijos priklausys doktorantūros bei habilitacijos teisė. Toks užburtas ratas.

– Kaip vertinate Lenkijoje vykstančią aukštojo mokslo reformą ir jos tikslus?

– Reforma vyksta pakankamai ilgai. Visame sprendimų priėmimo procese ypač svarbiomis laikyčiau konsultacijas su mokslininkais. Kita vertus, diskusijos taip užsitęsė, kad iki šiol nežinome, kaip atrodys visi reformos vykdomieji aktai (įsakymai), o viskas turi būti įgyvendinta iki 2021 metų. Tai kelia akademinės bendruomenės nerimą, taip pat įtampą tarp universitetų administracijų ir padalinių bei darbuotojų. Atsiranda terpė įvairiems gandams, o įgyvendinamas įstatymas tolsta nuo pirminių tikslų. Pavyzdžiui, buvo atmesti mokslininkų karjeros klausimai, kur esminiu karjeros elementu ir toliau lieka habilitacija, nors mokslininko institucijai svarbesni yra taškai, parametrinis rezultatas, kuris institucijai priskiria „kokybės“ kategoriją (A+, A, B+, B, C). Be to, pagal pirminį planą universiteto taryba turėjo formuoti universiteto strategiją, o galutiniame variante tampa praktiškai tik patariamuoju organu.

Įstatymas taip pat kalba apie vadinamuosius didaktinius profesorius, kurie turi užsiimti darbu su studentais, bet vis tiek galima pastebėti, kad dauguma darbuotojų norėtų atsirasti tyrėjų grupėse. Bijau, kad lenktynės dėl taškų taps svarbesniu dalyku nei pats mokslinis darbas.

– Kokiems klausimams teko didžiausias dėmesys: universitetų tinklo optimizacijai, finansavimo klausimams ar turiniui, kokybei plačiąja prasme?

– Pirmiausiai, reforma turėtų padalinti universitetus į mokslinių tyrimų, mokslinių tyrimų – didaktinius (kaip dabar yra Lietuvoje ir Lenkijoje) ir profesines aukštąsias mokyklas, kurios ruoštų darbuotojus vietinei darbo rinkai ir kur studijos būtų labiau nukreiptos į praktiką bei bendradarbiavimą su verslu.

Pagal naująjį įstatymą, skirtingų kategorijų įstaigos bus skirtingai finansuojamos, tačiau tai nereiškia revoliucinių pokyčių aukštojo mokslo finansavime. Tam tikrus taupymus galima susieti su personalo sumažinimu, pavyzdžiui, mokslininko atlyginimas bus skaičiuojami ne pagal tai, ar jis turi daktaro, habilituoto daktaro ar profesoriaus laipsnį, o pagal mokslinę produkciją, t. y. ar jis publikuojasi žurnaluose, esančiuose ministerijos sąrašuose ir reikšmingose užsienio leidyklose.

Kur kas mažiau yra kalbama apie studijų kokybę. Atrodo, kad ministerijai reformoje yra svarbūs tik du momentai: mokslo tyrimų tarptautiškumas ir Lenkijos universitetų pakilimas tarptautiniuose reitinguose.

– Koks santykis reformos metu buvo su akademine bendruomene? Kokios buvo studentų, dėstytojų reakcijos?

– Kai kuriuose miestuose studentai, ypač humanitarai, pasisakė prieš ministerijos siūlomą reformą. Pavyzdžiui, Varšuvos universitete. Tačiau dauguma studentijos vis tik liko abejinga reformai. Visos šalies lygmeniu studentų atstovai reformą palaikė ir kai kurias nuostatas stengėsi pritaikyti savo lūkesčiams.

Dėstytojų įsitraukimas keitėsi priklausomai nuo reformos etapų: iki reformos įgyvendinimo pradžios 2018 m. spalio 1 d. jie buvo pakankamai vangūs. Nors galima išskirti humanitarus, kurie buvo aktyvesni nuo pat pradžių.

– Kiek lėšų buvo skirta reformai?

– Apie reformos finansavimą detaliai nėra kalbama. Nemanau, kad aukštajam mokslui skiriamos lėšos ženkliai skirsis nuo dabartinių, nebent tik „svarbiausios“ mokyklos gaus daugiau lėšų. Be to, mokslininkus mokslinių tyrimų sąskaita bus galima atleisti nuo didaktikos ir privalomųjų dėstymo valandų.

– Kokia BVP dalis Lenkijoje skiriama švietimui ir, atskirai, aukštajam mokslui?

– Kaip akademinis darbuotojas galiu pasakyti, kad per mažai – vos 0,45 proc. BVP. 2018 m. išlaidos mokslui siekė 9,2 mlrd. zlotų (aut. pastaba – apie 2,1 mlrd. eurų), o studijoms – 16,5 mlrd. zlotų (aut. pastaba – 3,9 mlrd. eurų). Lyginant su 2017 m. finansavimas padidėjo vos 0,2 proc. Reikia nepamiršti, kad turime labai išplėtotą aukštojo mokslo įstaigų sistemą. Reforma turėjo ją optimizuoti: mokyklos su žemesniu potencialu turėjo būti uždaromos, tačiau dabar apie tai jau nebekalbama, pirmiausiai, dėl vietinių politinių jėgų įtakos.

– Dėkoju už pokalbį.

Interviu parengė Ina Žurkuvienė ir Tomas Blaščakas (Tomasz Blaszczak).

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. V. Daujotis. Lietuvos galimybės išbristi iš libertarinės aukštojo mokslo reformos liūno
  2. Š. Liekis. Ar Lietuvos aukštojo mokslo politika yra antikonstitucinė ir skatina emigraciją?
  3. J. Labokas. Ar Lietuvos valstybę kuria Tauta? Aukštojo mokslo reformą apsvarstant
  4. Pristatyta sisteminė aukštojo mokslo pertvarka
  5. Aukštojo mokslo diplomas rankose: kaip susirasti darbą?
  6. VU skirs stipendijas pirmiesiems šeimoje siekiantiems aukštojo mokslo
  7. R. Vaitkus apie 2009-ųjų Aukštojo mokslo reformą: „Vargas tiems, kas ją sugalvojo“
  8. Aukštojo mokslo pertvarkos plane numatyta studijų programų skaičių sumažinti nuo 1800 iki 700
  9. Švietimo ir mokslo ministerija Vyriausybei teikia Mokslo ir studijų įstatymo pataisas
  10. K. Zaleckis: Turime ko pasimokyti iš senovės civilizacijų miestų planavimo (nuotraukos)
  11. Studijų ir mokslo plėtros 2013–2020 m. programoje numatyti ambicingi tikslai
  12. Ž. Makauskienė. Lenkai įsitikinę, kad jiems galima daugiau
  13. L.V. Medelis. Lenkijos žygis į Rytus
  14. K. Garšva. Nepagrįstos Lenkijos pretenzijos Lietuvai
  15. M.M. Kolionko. Ar įmanoma Lenkijos sienų revizija? (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 4

  1. .... says:
    6 metai ago

    Kokios galimybės lietuviams mokytis Lenkijos Universitetuose?Gdanskas,Bialystokas ne taip ir toli.Varšuva irgi vilioja.

    Atsakyti
  2. > P.Tomaševskiui says:
    6 metai ago

    Ačiū už pateiktas įžvalgas. Vis dėlto žinotina ir tai,kad Lietuvos aukštąsias mokyklas užvaldė nūdienos liberalmarksistai vardu neoliberalai,ypač tai liečia Vilniaus universitetą, tad naujosios kartos mokymas ir auklėjimas yra grįstas ,deja,ne tautinėmis ir krikščioniškomis vertybėmis ,o valstybinis mąstymas pakeičiamas į pasaulio lietuvio ugdymą.Lenkijos aukštasis mokslas ypatingą dėmesį skiria lenkų tautinės tapatybės , istorinės atminties stiprinimui, pilietiškumo ugdymas grindžiamas patriotinėmis ir krikščioniškomis vertybėmis. Kiekvienas lenkas nepriklausomai nuo išpažįstamos pasalėžiūros ir bet kur begyvenantis yra Lenkijos ir lenkybės ištikimas patriotas.Lietuvos aukštosioms mokykloms ir iš viso švietimui siūlyčiau minėtu atveju pasimokyti iš Lenkijos ir lenkų mokslo ir švietimo sistemos veikos.

    Atsakyti
    • ŽEMAITIS says:
      6 metai ago

      Klausyk, nerg. neišmaneli, kas yra “liberalmarksizmas”? Ką čia sukryžminai “biologe”? Katiną su putpele? Liberalizmas (ypač klasikinis (neoliberalizmas, libertarizmas) yra kardinaliai priešinga ideologija socializmui ir jo atmanoms (ypač – komunizmui).
      Tai nacionalizmas, konservatyvizmas yra artimesni, gerokai artimesni socializmui.
      Ir prie ko čia ugdymas? Kad ir labai norėtum, tai nebūtų įmanoma. Nes dabar proteguojamas buldozerinis “tarptautiškumas”, kur straipsnelis mažai kieno skaitomame užsienio žurnale (kartu su dešimčia kitų autorių) yra žymiai daugaiu vertas, nei geras dėstytojo vardas, nei valstybei svarbūs taikomieji projektai Lietuvoje.
      Ši sistema (žr. mano komentarą žemiau) užzombino Lietuvos mokslininkus. Pavertė juos kažkokių ryšiį ir prisiplakimų (prie kitų šalių mokslininkų) ieškotojais. Nes bent vienas toks “prisiplakimas” pakeliau tave uakščiau visko. ir iš esmės daugiau nieko nebereikia – tu “supermokslininkas”…

      Atsakyti
  3. ŽEMAITIS says:
    6 metai ago

    Lietuvoje jau seniai taip 🙂
    Pedagoginiai vardai (docentas, profesorius) dalijami visai ne už pedagoginį darbą (t.y., ne už dėstymo pasiekimus), o už publikacijas kvartiliniuose užsienio žurnaluose (kurie iš esmės įdomūs tik labai siauram mokslininkų ratui).
    Mokslo populiarinimas, taikomoji veikla – visiškai nuvertinta.
    Viskas suvedama į į “kvartilinius” straipsnius. Tu gali būti prastas dėstytojas, gali būti visiškai nežinomas Lietuvos visuomenėje, iš tavęs valstybė naudos gali turėti apskritą nulį, tačiau jei tavo pavardė yra greta krūvos kitų autorių “prestižiniuose” kvartiliniuose žurnaluose – tuo esi supermokslininkas. Ir kuo daugiau tokių žurnalų – tuo geriau.

    Štai keip išsigimė universitetinis mokslas, studijos Lietuvoje… Matau, kad ir Lenkija seka tomis pat pėdomis…

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Tauro apygardos vadovybė | Genocido aukų muziejaus fondų nuotr.
Istorija

Vilniuje – diskusija, skirta Tauro apygardos 80-mečiui paminėti

2025 08 25
Mokiniai | smsm.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Išsaugotos 42 miestelių gimnazijos, kurioms grėsė pertvarka dėl per mažo mokinių skaičiaus

2025 08 23
Žemės ūkis
Lietuvoje

Ministerija ramina ūkinkus dėl galimo įsipareigojimų nevykdymo

2025 08 22
Piniginė
Lietuvoje

Ką svarbu žinoti skolininkui, susidūrusiam su sunkumais?

2025 08 22
Vaistinė
Gamta ir žmogus

Atnaujinama vaistų išrašymo ir išdavimo tvarka

2025 08 22
J. Basanavičiaus gatvė
Lietuvoje

Dėl archeologinių tyrimų keičiasi eismas J. Basanavičiaus gatvėje

2025 08 22
Klaipėdos daugiabučiai
Lietuvoje

Klaipėdoje toliau didinamas statymo vietų skaičius

2025 08 22
„Vytis“
Lietuvoje

Steigiamas gynybos ir saugumo inovacijų kūrimo centras

2025 08 22

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Denisas Jelisievičius apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • Aleksandras Dubinskis apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • O 2025 m., apie Pratybų „Zapad“ nebus: rusai neturi tam pajėgumų
  • Jau seniena? apie Elektrą gaminančių vartotojų skaičius jau pasiekė 140 tūkst.

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Mokslo ir žinių dieną Kaune – išskirtinė šventė
  • Invazinis augalas – rykštenė: aplinkosaugininkai primena jų daromą žalą gamtai
  • Vilniuje – diskusija, skirta Tauro apygardos 80-mečiui paminėti
  • Maistiniai dažai: koks jų poveikis sveikatai

Kiti Straipsniai

Studentai

Studijuoti aukštosiose mokyklose kviečiama beveik 21 tūkst. stojančiųjų

2025 08 11
Vilniaus universitetas

Lietuvoje trūkstant mokytojų, juos ruoš ir VU

2025 08 03
Lietuvos nacionalinio muziejaus istorikė dr. Milda Kvizikevičiūtė

Kaip tekėjo XVI amžiaus didikės ir karalaitės: nuo Bonos Sforcos iki Barboros Radvilaitės

2025 08 01
Kariūnai

KAM siūlo tvarką kariūnų studijų apmokėjimui

2025 07 31
Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

Lenkijoje pagerbtas S. Dariaus ir S. Girėno istorinis skrydis per Atlantą

2025 07 20
Lietuvos kariai

Krašto apsaugai svarbių specialybių studentams – parama

2025 07 16
Studentų miestelis

Kaunas – tarp geriausių pasaulio miestų studentams

2025 07 16
Koncertas Lietuva – Japonija

Lietuva – Japonija: muzikinis dialogas

2025 07 15
Vytauto Didžiojo karo muziejaus rinkiniuose saugomas Albino Iešmantos parengtas Lietuvos žemėlapis. Tai buvo priedas prie „Dirvos“ bendrovės leidinio „Lietuvos Taikos sutartis su Rusija“

Prieš 105 metus pasirašyta Lietuvos ir Sovietų Rusijos taikos sutartis

2025 07 14
Abiturientai

Abiturientams, norintiems pradėti karjerą iškart po studijų, siūloma rinktis kolegijas

2025 07 11

Skaitytojų nuomonės:

  • Denisas Jelisievičius apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • Aleksandras Dubinskis apie Apie 10 šalių pasirengusios siųsti karius į Ukrainą
  • O 2025 m., apie Pratybų „Zapad“ nebus: rusai neturi tam pajėgumų
  • Jau seniena? apie Elektrą gaminančių vartotojų skaičius jau pasiekė 140 tūkst.
  • Alfa.lt apklausa: apie S. Buškevičius. Šiandienos Vilnius: lietuviškai kalbantis vaikas išvadintas „labusu“
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Saulius Vadišis (1955-2019) | Asmneinė nuotr.

Netekome Valstybinio Kernavės kultūrinio rezervato direktoriaus Sauliaus Vadišio

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai