Pirmadienis, 12 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Gamta ir ekologija

Keičiu automobilio padangas. Ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas?

www.alkas.lt
2019-03-31 07:00:42
1
Padangų atliekos | Gamintojų ir importuotojų asociacijos nuotr.

Padangų atliekos | Gamintojų ir importuotojų asociacijos nuotr.

Padangų atliekos | Gamintojų ir importuotojų asociacijos nuotr.
Padangų atliekos | Gamintojų ir importuotojų asociacijos nuotr.

Lietuvoje vis dar dažni atvejai, kai senos transporto priemonių padangos yra kaupiamos ar mėtosi neleistinoje vietoje. Ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas, keičiantis padangas ar norintis atsikratyti senų?

Kelių eismo taisyklės numato, kad nuo balandžio 10 dienos draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis, o su vasarinėmis padangomis galima važiuoti jau nuo balandžio 1-osios, jei Susisiekimo ministerija nepratęsia termino dėl netinkamų gamtos sąlygų. Todėl jau kovo mėnesio pabaigoje ir balandžio pradžioje transporto priemonių vairuotojai skuba pakeisti padangas į vasarines.

„Atėjus padangų keitimo sezonui norime priminti vairuotojams, kad mokestis už padangų atliekų sutvarkymą įskaičiuojamas į padangos kainą. Senos padangos turėtų patekti į bešeimininkių padangų atliekų srautą, už kurio sutvarkymą moka visi mokesčių mokėtojai. Lietuvoje veikianti infrastruktūra automobilių atliekoms priduoti prieinama visiems transporto priemonių savininkams“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Veronika Masalienė.

Dažniausiai vairuotojai keičia padangas transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto įmonėje. Tokiu atveju jie gali autoservise palikti nemokamai tiek padangų, kiek keičia. Padangų pardavėjai taip pat privalo iš kliento nemokamai priimti nenaudojamas padangas, jeigu jos skirtos to paties tipo transporto priemonei ir jų atiduodama tiek, kiek perkama.

„Daugiausia automobilio atliekų susidaro būtent autoservisuose, todėl juose ištisus metus vykdome aplinkosauginius projektus „Mes rūšiuojam autoservise“ ir „Mes rūšiuojam automobilių atliekas“. Jų metu skatiname autoservisus rūšiuoti ir rinkti atskirai atliekas, jų nešalinti su kitomis atliekomis, siekti aplinkos taršos mažinimo bei šviesti ir informuoti visuomenę apie atliekų rūšiavimą ir draugišką aplinkai veiklą“, – teigia V. Masalienė.

Gyventojai senas padangas taip pat gali pristatyti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles, kurios iš vieno gyventojo priima nemokamai iki 4 ar 5 netinkamų naudojimui padangų per metus. Senas padangas, kaip ir kitas automobilių remonto metu susidariusias atliekas (vidaus degimo variklių tepalo, kuro ir oro filtrus, hidraulinius (tepalinius) amortizatorius, alyvą) galima priduoti ir atliekų tvarkytojams. Pastarieji už kai kurias automobilių atliekas atliekų turėtojui sumoka, tačiau yra atliekų, pavyzdžiui, naudotas automobilių tepalas, už kurio priėmimą atliekų tvarkytojui reikia mokėti. Gyventojai informaciją apie artimiausią atliekų surinkimo aikštelę, atliekų tvarkytojus ir pridavimo sąlygas gali rasti www.atliekos.lt.

Pagal teisės aktus Lietuvoje kasmet turi būti surinkta ir perdirbta 80 proc. visų atskirai vidaus rinkai pateiktų padangų. GIA nariai 2018 metais pateikė rinkai 3,48 tūkst. tonų padangų, o sutvarkė (perdirbo) 2,82 tūkst. tonų.

Aplinkos ministerijos duomenimis (2017 metų), iš viso rinkoje oficialiai parduodama apie 30 tūkst. tonų padangų per metus.

„Pamiškėse, pakelėse ar prie buitinių atliekų konteinerių bei pastatų paliekamos senos padangos vis dar yra šių dienų realybė ir tam priežasčių yra ne viena. Pirma, ne visi rinkos dalyviai (gamintojai ir importuotojai) finansuoja padangų surinkimą ir sutvarkymą bei vykdo kitas pareigas. Antra, tūkstančiai tonų padangų įvažiuoja į Lietuvą su transporto priemonėmis, o gamintojams bei importuotojams nėra prievolės tvarkyti šias padangas. Trečia, padangų pardavime, kaip ir kituose versluose, yra ir šešėlio dalis“, – sako GIA vadovė.

Aplinkosaugininkai primena, kad į aplinką patekusios senos padangos suyra tik per 120-140 metų, o jas perdirbant ar panaudojant energijai taupomi gamtos ir gamybos ištekliai. Perdirbtų padangų guma tinka sporto aikštynų ir žaidimų aikštelių dangai, automobilių statymo apsauginiams kuoleliams ir kitiems gaminiams.

Reklama: naujos-padangos.lt

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Laikas keisti padangas. Kur dėti senas?
  2. Padangų keitimo metas – ką reikia žinoti?
  3. Keisdamas padangas, pagalvok, kur dėsi senas
  4. Visuomenės nuomonės tyrimas: kurti švaresnę aplinką gali kiekvienas
  5. Geriausias Lietuvos vairuotojas atskleidė auksinę vairavimo taisyklę
  6. Žiemines padangas keisti į vasarines dar ankstoka
  7. Neapdraudus automobilio bus skirta bauda ir vairuotojui, ir savininkui
  8. Ar automobilių mokestis sumažins aplinkos taršą?
  9. 6 daiktai garaže, kuriuos galima pakartotinai naudoti ar perdirbti
  10. Kur dingsta panaudota alyva didėjant automobilių skaičiui?
  11. Europa perdirbo 94 proc. naudotų padangų, o kiek Lietuva?
  12. Tūkstančiai be priežiūros paliktų automobilių. Kaip elgtis?
  13. Į Lietuvą įvežama vis daugiau padangų
  14. Už senų automobilių atliekų netvarkymą gresia didelės baudos
  15. Automobilių dalys, kurias galima perdirbti ar dar kartą panaudoti

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. UAB VORPILIS says:
    6 metai ago

    Laba diena.

    Gaminame kokybiškus maišus.

    60/20*110*15 mikr. juodi labai geros kokybės. kaina už 100 vnt.0,14 cnt.+PVM

    Dėl didesnio kiekio pirkimo, smulkesnės informacijos, kreipkitės telefonu.

    Pagarbiai.

    Ž.Endriukaitis
    +37068616819
    UAB VORPILIS

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Paroda „Sidabro merginos. Retušuota Baltijos šalių fotografijos istorija“ | G. Grigėnaitė, Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus nuotr.
Lietuvoje

7 parodos ir renginiai Lietuvos muziejuose, kurių negalima praleisti

2025 05 12
Putinas
Užsienyje

Derybos Stambule – galimybė taikai ar Kremliaus žaidimas?

2025 05 11
Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone
Gamta ir žmogus

Iššūkių Lietuvos keliuose nemažėja

2025 05 11
Emanuelis Makronas | Alkas.lt ekrano nuotr.
Užsienyje

Makronas: Negali būti dialogo, jei bombarduojami civiliai

2025 05 11
Ukrainos gynėjas | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos baubo voratinklius nupūtus

2025 05 11
Putinas
Akiračiai

A. Medalinskas. Putino naktinis pareiškimas: dar vienas antausis Vakarams, atmetant pasiūlymą dėl 30 dienų taikos

2025 05 11
Volodimiras Zelenskis | president.gov.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Zelenskio atsakymas Putinui: taikos derybos tik po ugnies nutraukimo

2025 05 11
Gyvūnų perėja
Gamta ir žmogus

„Rail Baltica“ linijoje – viena šiuolaikiškiausių gyvūnų perėjų

2025 05 11

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie J. Vaiškūnas. Kam naudingas KGB bendradarbių sąrašų įslaptinimas: Lietuvos valstybei ar Kremliui?
  • Jonas Vaiškūnas apie A. Medalinskas. Putino naktinis pareiškimas: dar vienas antausis Vakarams, atmetant pasiūlymą dėl 30 dienų taikos
  • Pabaigos pradžia? apie A. Medalinskas. Putino naktinis pareiškimas: dar vienas antausis Vakarams, atmetant pasiūlymą dėl 30 dienų taikos
  • Rimvydas apie R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (III)

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kodėl mums svarbi Baltijos jūra?
  • Istorikė A. Petrauskienė – apie gyvą partizanų istoriją, sovietinės propagandos įtaką ir radinius bunkeriuose
  • 7 parodos ir renginiai Lietuvos muziejuose, kurių negalima praleisti
  • Derybos Stambule – galimybė taikai ar Kremliaus žaidimas?
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone

Iššūkių Lietuvos keliuose nemažėja

2025 05 11
Vasarinės padangos

Vasarinės padangos – saugumo ir patogumo veiksnys šiltuoju metų laiku

2025 05 09
Julius Sabatauskas nuotr.

J. Sabatauskas pažėrė kritikos dėl greičio matuoklių mažinimo

2025 05 06
Linas Jonauskas | Seimo kanceliarijos nuotr.

Ministerija raginama greičiau stiprinti aplinkosauginę kontrolę

2025 05 06
automobilis | pixabay.com nuotr.

Ar DI kameros padės vairuotojams atsiplėšti nuo telefono?

2025 05 04
Motociklo avarija

Sugrįžus dviračiams eismo dalyviams – pirmosios nelaimės

2025 05 03
Svetimžemės rūšys: kokios prevencijos galime imtis ir kokią paramą galime gauti? | am.lrv.lt nuotr.

Svetimžemės rūšys: ko iš anksto galime imtis ir kokią paramą galėtume gauti?

2025 05 03
Perėja | Lietuvos policijos nuotr.

Pareigūnų dėmesys – mikrojudumo priemonių vairuotojamas

2025 05 02
Automobilis

Pavasarinė saulė vairuotojams gali būti pavojinga

2025 05 01
Europos komisija | vle.lt nuotr.

Lietuva nepritaria EK pasiūlymui riboti švino naudojimą amunicijoje ir žvejybos reikmenyse

2025 05 01

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie J. Vaiškūnas. Kam naudingas KGB bendradarbių sąrašų įslaptinimas: Lietuvos valstybei ar Kremliui?
  • Jonas Vaiškūnas apie A. Medalinskas. Putino naktinis pareiškimas: dar vienas antausis Vakarams, atmetant pasiūlymą dėl 30 dienų taikos
  • Pabaigos pradžia? apie A. Medalinskas. Putino naktinis pareiškimas: dar vienas antausis Vakarams, atmetant pasiūlymą dėl 30 dienų taikos
  • Rimvydas apie R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (III)
  • Rimgaudas apie R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (III)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Laiko sukimas | sumin.lt nuotr.

Nuo šiandien Lietuvoje – vasaros laikas

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai