
Šią savaitę Vilniaus apygardos teisme buvo atidėtas bylos svarstymas dėl Laisvės kovų gynėjų atminimo paminklo konkurso teisėtumo. Teismas dar nesibaigė, o Vilniaus savivaldybė jau skyrė 32 tūkst eurų, kad artimiausiomis savaitėmis Lukiškėse iškiltų iš pradžių partizanų bunkeriu, o dabar „Laisvės kalvele“ pakrikštyto projekto maketas.
Susiskaldžius visuomenei ir prasidėjus teisminiams procesams, Lukiškių aikštėje iki šiol neiškilo joks paminklas, nors jau buvo pradėti darbai, sudėtos plytelės vietoje, kur turėjo iškilti Vytis. „Vakaro žinių“ kalbintas Sausio 13-osios brolijos vadovas Kasparas Genzbigelis sako iki šiol nesuprantantis, kodėl priimant sprendimą dėl Laisvės kovų įamžinimo, laisvės kovų dalyvių nuomonė liko paskutinėje vietoje.
„Laisvės kovų dalyviai, į Lietuvą grįžę tremtiniai, manote naudojasi internetu ir galėjo dalyvauti valstybės organizuotoje apklausoje? Toks brutalus tyčiojimasis iš mūsų valstybės. Svarbiausia, kad tyčiojasi ne kas kita, kaip valstybinės institucijos. Už mūsų, mokesčių mokėtojų pinigus, daromas farsas, kad tik Lietuvos istorija nebūtų tinkamai įamžinta reprezentacinėje miesto aikštėje. Pamirštama, kad žmonės patys ėmėsi Vyčio iniciatyvos, rinko pinigus ir savo jėgomis padarė pirmuosius svarbiausius darbus. Galiausiai Lietuvos žmonės konkurse išrinko Vyčio paminklą. Tai patvirtino ir „Vilmorus“ apklausa.
O valstybė apsisprendė ne padėti savo žmonėms, o paskelbė karą Tautai. Jos išsakyta pozicija buvo sumenkinta iki tokių kalbų, tarsi norime statyti paminklą arkliui. Šis paminklas ne tik apie raitelį ar herbą. Svarbiausia – paminklo visuma. Raitelis šuoliuoja per visas svarbiausias mūsų istorijos datas, tik jos visos kartu leido mums iškovoti Nepriklausomybę. Bet idėja buvo nuleista iki tokio lygmens, kad likusi visuomenė galvotų, jog siekiame pastatyti paminklą arkliui“, – sakė K.Genzbigelis.
Jis sako abejojantis, ar oficialus konkurso laimėtojas, siūlantis Lukiškių aikštėje įrengti partizanų bunkerį, supranta tokios idėjos prasmę: „Vienam žmogui suteikta teisė kurti visos Lietuvos įvaizdį pasaulio akivaizdoje neturint suvokimo, kas yra laisvės kovos. Argi tam įprasminti pakaks supiltos kalvelės kaip šuniukui palaidoti? Iš pradžių buvo vadinta partizanų bunkeriu. Tai rodo, kad nėra jokio supratimo. Partizanams bunkeris nėra joks pasididžiavimas. Bunkeris partizanams yra kančių, puvimo požemiuose ir mirties laukimo ženklas. Paminklas turėtų vienyti Tautą, o ne ją skaldyti. Mūsų himne skamba žodžiai, jog iš praeities sūnūs te stiprybę semia. Tai parodykime tą praeitį. Dabar mes iš jos tik tyčiojamės.“
Puikus p. Genzbigelio pasisakymas!
„Už mūsų, mokesčių mokėtojų pinigus, daromas farsas, kad tik Lietuvos istorija nebūtų tinkamai įamžinta reprezentacinėje miesto aikštėje. ”
„Susiskaldžius visuomenei ir prasidėjus teisminiams procesams, Lukiškių aikštėje iki šiol neiškilo joks paminklas”!
T.y., vyksta absurdo teatro spektaklis, skirtas nuo niekingiau atsikeršyti tautai, išdrįsusiai pasiekti Laisvę, ją sutrypti ir „grąžinti teisėtam šeimininkui”. Vyksta puolimas visais įmanomais frontais – štai ir Titovas su bendrais iš kažkur „tiesas” apie LT ir LV skelbia.
Visuomenė gal ne tiek pati susiskaldė, kiek buvo ilgai ir sąmoningai skaldoma meluojant, apšmeižiant jos Tautos istoriją ir žmones, apšmeižiant Tautos autoritetus, kurių dėka neužmiršome, jog esame sena Tauta, autoritetų, kurių pastangų dėka vis atgimdavome, vis iš naujo pakildavome…
Kaip ir visais laikais, tam puikiai pasitarnauja „gudručiai” kolaborantai, tautos nuoskilos, kurie su bet kuo susidėtų, kad tik ŠIANDIEN reikšmingi ir turtingi pataptų, „pono” mylimi, paglostomi ir kuo nors nuo jo stalo palepinami.
Atkreipkime dėmesį ir į Kultūros m-jis „nuopelnus”, į jos įnašą prie tautos skaldymo!
KM irgi aktyviai prisidėjo ne tik prie Vyčio paminklo sužlugdymo, arogantiško visko, kas tautiška, kas susiję su praeitimi, „pažangaus” menkinimo, bet ir prie antikultūros sklaidos Lietuvoje. Ar tai nepanašu į kolaboravimą?
Ne mažiau „nusipelnė” ir ŠMM, ugdanti ir dauginanti mankurtus, išleidžianti laidą po laidos neišlavintą, nekultūringą jaunąją kartą, kuri mokyklas ir studijas baigia, taip ir negavusi nei savo Tautos, nei jos kultūros istorijos žinių; jaunimą, kuris savo mokyklą palieka su viena žinia: turiu kuo greičiau palaidoti viską, kas susiję su „mužikiška, „gėdinga” mano Tautos praeitimi ir kuo greičiau prilipti prie „kultūringesnių, „pažangesnių”, nes… vakarietiškesnių. 🙁
Ką gali pasakyti apie Vytį arklininkas, mėžiantis arklides. Jis visada mato arklį.