Šiandien, rugsėjo 26 d. prekyboje vis svarbesnis tampa multikanališkumas: el. prekybos gigantai „eBay“, „Amazon“ bei „Google“ stato savo fizines parduotuves, o fizinių parduotuvių tinklai vis daugiau investuoja į internetines parduotuves. Lietuviai „NFQ Technologies“, reaguodami į naujausias tendencijas, pradėjo vystyti daugiakanalės prekybos procesų analizei ir valdymui skirtą startuolį STOVENDO. Startuolio aktualumas atkreipė ir prestižinio Kalifornijos universiteto „Anderson School of Management“ dėmesį – jo nariai jau pradėjo ruošti bendrovės ėjimo į JAV rinką strategiją.
Kaip teigia Kalifornijos universiteto „Anderson School of Management“ programos „Global Access Program“ (GAP) vykdomasis direktorius Dr. Fredrikas Leuhusenas, šie metai – pirmas kartas programos istorijoje, kai dėl plėtros į JAV rinką strategijos rengimą kartu su kitomis kompanijomis pretenduoja lietuviai.
„Kiekvienais metais susitinkame vidutiniškai su 120 kompanijų iš viso pasaulio, kurios norėtų žengti į JAV rinką ir bendradarbiauti su mumis. Tačiau turime ir gana griežtus reikalavimus: minimalios įmonės pajamos turi siekti 500 tūkst. JAV dolerių, įmonėje jau turi būti gerai veikianti struktūra, o kuriamas produktas jau turėtų būti pristatytas rinkai ir kt. Šiemet į programą buvo atrinktos 40 įmonių iš viso pasaulio. Džiugu matyti, kad šiais metais pirmą kartą šiuos reikalavimus atitiko bei mūsų programoje sėkmingai dalyvauja net 4 kompanijos iš Lietuvos, tarp kurių ir „NFQ Technologies“ su savo produktu STOVENDO“, – teigia Dr. F. Leuhusen.
Strategiją kurs „Google“ ir kitų kompanijų specialistai
GAP programos vadovo teigimu, kruopščiai atrenkamos ne tik įmonės, bet ir su jų strategijomis dirbsiantys vadovų magistrantūros programos dalyviai.
„Pradėjus bendradarbiauti su konkrečiomis kompanijomis, paraleliai vyksta ir studentų atranka: vidutiniškai iš 235 vadovų magistrantūros programos dalyvių, kurie visi išreiškia norą dirbti su vienomis ar kitomis programoje dalyvaujančiomis įmonėmis, speciali ekspertų komisija atrenka tas kompanijas bei studentus, kurie labiausiai tinka. Kadangi didelė dalis studentų yra dirbantys specialistai didelėse JAV įmonėse – nuo „Google“ iki „Johnson & Johnson“ – jie, tikėtina, geriausiai dirbs su tais projektais, kuriuos išmano. Pavyzdžiui, „Google“ debesų kompiuterijos inžinierius geriausiai ir dirbs su debesijos produktu“, – išskiria programos vadovas.
Su „NFQ Technologies“ produktu dirbanti komanda iš 40 šiais metais atrinktų programos dalyvių patys teikė prioritetą darbui būtent su STOVENDO. Visi komandos nariai turi patirties dirbant su prekyba, multikanalės prekybos modelių taikymu ir vystymu. Su STOVENDO dirbti iš JAV atvyko kompanijų „Google“ duomenų strategijos vadovė, „Johnson & Johnson“ mokslinių tyrimų ir plėtros vadovas, „Disney“ vyresnysis produktų vadovas ir kt. Analizuoti STOVENDO galimybes JAV rinkoje jie rinkosi todėl, kad jaučiasi galintys pritaikyti savo patirtį STOVENDO augimui ir kartu įgyti daugiau žinių apie prekybos modelius, kurias galėtų pritaikyti savo darbe.
Pasak Dr. F. Leuhuseno, projektas pradedamas pusmečio trukmės analize. Analizuojamas pats produktas, paimama per 150 interviu su skirtingomis kompanijomis – viso šiam etapui skiriama 2 tūkst. darbo valandų. GAP programos vadovo teigimu, su STOVENDO dirbsianti komanda rugsėjo pradžioje jau lankėsi Lietuvoje ir pradėjo pačios įmonės bei rinkos analizės etapą. Parengtą STOVENDO plėtros į JAV rinką strategiją planuojama pristatyti kitais metais.
Lietuvių produktas revoliucionizuoja rinką
Pasak kompanijos „NFQ Technologies“ verslo plėtros vadovo Tado Četkausko, jų dar metų neskaičiuojantis startuolis STOVENDO jau dabar yra tinkamas JAV rinkai, o ateityje jo potencialas dar labiau augs.
„Duomenų analize ir matematiniais modeliais grįstas STOVENDO padeda analizuoti pirkėjų elgseną ir neišnaudotas galimybes paversti naujais pardavimais. Jau dabar ši platforma prekybininkams leidžia apjungti internetinės ir fizinės prekybos kanalus, o užbaigus mokslinę projekto dalį bus galima analizuoti pirkėjų elgseną fizinėse parduotuvėse kaip ir internete. Su STOVENDO dirbame, kad galėtume sužinoti, kokias prekes fizinėje parduotuvėje klientai apžiūri ir pasimatuoja, bet padeda atgal į lentyną, dėl kokių priežasčių jie taip elgiasi ir kaip šias prarastas galimybes paversti pardavimais“, – išskiria T. Četkauskas.
Paklaustas apie dalyvavimą JAV universiteto programoje, verslo plėtros vadovas išskiria kuriamo produkto unikalumą: „Akivaizdu, jog prekybos rinka keičiasi, o technologinių įrankių, analizuojančių ne tik elektroninių, bet fizinių prekybos kanalų duomenis bei pateikiančių prekybininkams verslo efektyvinimo prognozes, trūksta. Prieš mažiau nei metus pristatę STOVENDO sulaukėme ne tik didžiulio susidomėjimo, bet ir pirmųjų klientų ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje“.
Pasak jo, jau šiandien STOVENDO išsiskiria galimybe analizuoti ir prognozuoti duomenis dideliame kiekyje skirtingų prekybos kanalų, o sėkminga produkto plėtra atveria kelius konkuruoti su stambiausiais rinkos žaidėjais, investuojančiais į daugiakanalės prekybos technologijas ir nuspėjamosios analitikos įrankius.
Šaunu, belieka palinkėti mūsų startuoliui sėkmės!