
Balandžio 23 d. Šeimų romuva pradeda užsiėmimų ratą „Baltų tradicijos šeimoje“. Visi užsiėmimai vyks 18 val. darželyje Baltų šalelė (Antakalnio g. 22B, Vilnius).
Būtų keista, jei Šeimų romuva nekalbėtų apie šeimą – visuomenės ir valstybės pamatą, o taip pat ir erdvę, kurioje žmogus gali augti ir tobulėti. Tad šįkart Šeimų romuva kviečia susiburti į ratą tam, kad norintys turėtų galimybę patirti, kaip gyventi šeimoje laikantis baltiškųjų tradicijų ir kaip kasdienybėje pasinaudoti savo protėvių išminties aruodais.
Į užsiėmimus laukiamos jau susikūrusios ir dar tik besikuriančios šeimos, bei visi, kurie tiki, kad baltų tradicija gali būti raktas į laimingą ir darnų gyvenimą.
Užsiėmimus ves Romuvos vaidilos Miglė ir Mindaugas Valaičiai, taip pat svečiuosis gimties virsmo žynė, dula Ingula Rinkevičienė, audėja ir senųjų tradicijų puoselėtoja Gerda Narusevičienė.
Balandžio 23 dieną bus kalbama apie Santuoką.
- Iniciacijų reikšmę senosiose kultūrose
- Santuokos apeigų dalis ir prasmes
- Jungtuvių apeigos ritualus Romuvoje
- Vyro ir moters santykius, sugyvenimo ir sutarimo būdus baltų papročiuose, tautosakoje bei kaip juos pritaikyti savo kasdienybėje.
Balandžio 24 dieną bus giedamos mergvakario giesmės su Gerda.
Gegužės 8 dieną bus kalbama apie Gimties virsmus. Svečiuosis gimties virsmo žynė ir dula Ingula. Ji kalbės apie:
- Pasiruošimą gimties virsmui
- Sklandų ir darnų naujos gyvybės atėjimo išgyvenimą
- Gimtį kaip ritualą, prausynų, pakėlimo į motinas ir kitus ritualus
Gegužės 15 dieną bus kalbama apie Vardynas.
- Vaiko įvedimą į giminę – Vardynų apeigą.
- Vardynų apeigos prasmes, tikėjimus.
- Romuvoje atliekamas apeigas
- Vaikų auginimą ir auklėjimą baltų papročiuose ir ką verta perkelti į šiuolaikinių vaikų gyvenimą.
Gegužės 22 dieną bus dainuojamos lietuvių liaudies lopšines.
Rengėjai kviečia iš anksto registruotis el paštu. valaiciusvirnas@gmail.com ; nurodyti dalyvių vardus, telefono numerius ir kuriuose užsiėmimuose ketinsite dalyvauti.
Daugiau žinių galite rasti čia.
Visu pirma baltiskam gyvenimo budui netinka gyvenimas mieste ir visokie ten pagonimis save vadinantys is Vilniaus ar Kauno nebejuokinkite pasaulio. Nes niekada jus tos gamtos ir nesuprasit. Esate poperiniai gamtatikiai.
Dovanokit, bet čia kalbama apie būdą. Žmogaus gyvenimo vertybes ir jų laikymąsi. Koks skirtumas kur tu gyveni ir kaip rengiesi, kokį darbą dirbi ?
Pagal jus ir veganas gali dirbti skerdykloje.
Kalbama apie būdą, ne materiją. Nesvarbu kur gyvenant. Tik kunigai tiksliai nusako ką galima ir ko negalima, tai bažnyčiai būdinga.
Sėkmės Miglei ir Mindaugui. Myliu 🙂
Niekas nedraudzia saves vadinti veganu ir dirbti skerdykloje, bet tai tik saves apgaudinejimas. Gamtatikis praranda viska jeigu gamtoje negyvena. Tada lieka tik popierinis gamtatikis su etikete taciau vejo nupuciamas arba liguistas teoretikas besikapstantis kitu teorijose ir nepazystantis tikrojo Dievo. Panasiai kaip krikscionys uzdidare tarp 4 sienu pasineria i liguistas psichozes. Tad linkiu nebekliedeti.
Baltiškas gyvenimo būdas: dora, darna su kitais ir gamta, jokio melo, jokios apgaulės ir visiškas nuoširdumas – tikrai ! Ar tinka ?
Labai 🙂
Būti pagoniu yra gėda, krikščioniškoje Europoje.
O kuris kriksčionybės Europoje laikotarpis tamstai labiau prie širdies: inkvizicijos, baltramiejaus naktų ar raganų medžiokės, kai buvo dešimtys tūkstančių keltų, baltų, germanų, atrinktų pačių šauniausių, moterų ir vaikų gyvi sudeginti, siekint sunaikinti Europos genofondą ? O gal pats pagonių atvertimas į kriksčionybę visame pasaulyje ?
Būtent, pagonių atvertimas visame pasaulyje, nes aš visada už judėjimą į priekį o ne už judėjimą atgal. Dabar, tamstai aišku?
ką reiškia atgal? Tai jeigu pagonių būtų nenaikinę kad ir popiežiaus bulės pagrindu ( prūsų atvejis, kuomet kryžininkai juos malė), tas jų tikėjimas amžiams bėgant būtų evoliucionavęs neabejotinai. Neva krikščionybės įvedimo pagrindu reikėjo užimti jų žemes.
Tomai, tokios religijos kaip krikscionybe yra visiska stagnacija siaura samone ir tamsumos ir istorija ta jau irode. Gamtos ir visatos pazinimas bei mokslas nera stagnacija.
Norman Davies, Europos istoriją, skaitei? Tai paskaityk ir suprasi kas yra kas.
Kalbant apie prūsus, tu, atsakei – “jeigu nebūtų malę”, bet mes žinom, kad malė – išlieka tas kas prisitaiko, o tas kas neprisitaiko – išnyksta.Tai tiek.
PS: viršutinis mano komentaras skirtas Saulei.
Tomas, pakankamai skaiciau ir isgyvenau, kad zinociau kas yra kas, atsitiktines knygos nepasako nieko, visada egzistuoja kryzminis poziuris. Tau payarciau pradeti nuo to, kad issiaikintum kas yra religija. Nes dar matomai nedagyvenai tiek, kad suprastum jog religija yra stagnacija. Apie koki tu kalbi proverzi ir evoliucija jeigu jusu religija yra uzsidaryti tarp 4 sienu, atgailauti ir skaityti biblija.
Aš ir nesakau,kad pagonybė turi kažkokių trūkumų, tu – pagonis,o aš – krikščionis, tai kur problema, kame kampas?
PS: Dabartiniais laikais, kai nėra jokių kryžiuočių, tai niekas netrukdo lietuviams plėtoti pagonybę, bet kalbant apie tarkime 14 amžiaus pabaigą, kai kryžiuočiai tiesiog spaudė lietuvius prie sienos, didelio pasirinkimo nebuvo – arba prisitaikai prie jų primestų aplinkybių ir turi dar šansų išlikti, arba neprisitaikai ir ankščiau ar vėliau tavęs laukia prūsų likimas. Ta tiek.
PS: O kas, Lietuvos pagonims, trukdo šiandien, išpažinti pagonybę? Kas trukdo?
Niekas netrukdo, nebent propaganda nuteikta pries gamtatikius bazinycioje ir kitur, zmoniu nusiteikimas. Tu gal to nejauti, bet gamtatikis jaucia, kad ir nuejus i baznycia nuolatos daug melo ir propagandos, politikavimo. Pvz paplitusi antis yra, kad neo pagonybe Lietuvoje sugalvojo KGB. Nors tai vidiskas apsurdas bet visi burnoja.
Ar Europa tikrai krikščioniška? Kuo?
Gal krikščionybė pagonims pagal krikščioniškus principus nešama buvo? –
Aš bent to meto istorijoje matau banditų gaujas, kurios plėšė, žudė ir grobė prisidengdamos krikščionybės platinimu. Vatikanas, kunigai ir vienuoliai tik skatino toliau „darbuotis”, o plėšikai užgrobtose žemėse už „nuopelnus Dievui” „nuosavybe” apdovanojami buvo..
Tai kiek krikščioniški buvo patys vienuoliai ir kunigai, mielai grobį priimdami?
O „Kryžiaus” žygiams vadovavusiame Vatikane – kiek krikščionybės jame buvo?
Gal bent vėliau atsipeikėjo, gal pagal 10 Dievo Įsakymų gyveno ar jau dabar gyvena? – Nieko panašaus – per šimtmečius kaimynė kaimynės žemes vis pagrobti taikėsi. Kad ir mūsų strateginė partnerė. Gal ji bent jau tarpukariu į krikščionišką panaši tapo? Ar gal šio šimtmečio jos kunigai, kai, kaimynės vėliavomis mojuodami, tampė po Vilnių paauglius ir rodė paaugliukams, esą, „savo” valdas?. Ar gal jos vienuoliai, maloniai priėmę dovanų buvusią „savo” nuosavybę – Vilniaus gabalą? Ar gal jau šiandien ji pagaliau visiems laikams atsipeikėjo? 🙁 Ir kuo baltiškasis tikėjimas už jų atneštą „krikščionybę” blogesnis buvo?
Kalbant apie pagonybę aš ir neneigiu, kad ji turi kažkokių pliusų ir taip toliau, bet kalbant apie egzistencinius dalykus yra toks dalykas, kaip prisitaikymas prie esamų aplinkybių – t.y – arba tu prisitaikai ir išlieki, arba neprisitaikai ir neišlieki. Kitaip tariant yra dalykų šiame gyvenime kurie yra labai nemalonūs, bet padedantys, o malonumai gali pražudyti. Duosiu pavyzdį – kai žmogus suserga vėžiu jis puikiai žino, kad vienintelis būdas pasveikti yra chemoterapija ir spindulinis gydymas – taip tai yra labai varginantis, nemalonus, sunkus procesas, bet žmogus žino kad po visos šitos golgotos jis galbūt pasveiks, o jei nesigydys mirs . Be abejo net ir pasveikus po visų šitų kančių žmogus dėl chemoterapijos ir spindulinio gydymo jaučia pasėkmes visam gyvenimui. Kalbant apie Lietuvą – tai krikščionybės atėjimas jai ir buvo kaip chemotrapija -iš vienos pusės ji pasveiko ir išliko iki šių dienų, bet jaučia ir tam tikras jos sukeltas pasėkmes kurios ją kamuoja iki šių dienų t. y rytų Lietuvos sulenkėjimas, polonizacija ir t.t. Be abejo jeigu nori išlikti turi prisitaikyti. Bet Lietuva turėjo pasirinkti – arba vertybės ir išnykimas, arba vertybių praradimas bet išlikimas. Kartais šiame gyvenime turi kažką paaukoti vardan egzistencijos, o už malonumus reikia papildomai susimokėti. Kalbant apie Lietuvą aš kalbu, apie Europos geopolitinį kontekstą, o ne Japonijos, Indijos ar Afrikos pagonis, nes tai yra atskira kalba ir tema. Tai tiek.
Baltų tradicijos – baltų papročiai ? (nesupratau kodėl rašote TRADICIJOS, jei toliau rašote PAPROČIAI )
Iniciacijų reikšmę – [lot. initiatio — įšventinimas] įšventinimo reikšmę ?
apeigos ritualus – [lot. ritualis — apeiginis] apeigos apeigas ? 🙂 🙂 🙂
registruotis – užsirašyti ?
‘Stebule’, nesupyk…
Puikus sumanymas. Labai trūksta žinių ir mokymų apie baltišką gyvenseną ir tikėjimo praktiką.
o kodel jis turetu netikti? Kuo tas ‘gyvenimo budas’ ypatingas, kad siuolaikinei seimai netiktu? O gal ‘siuolaikine seima’ kazkuo ypatinga kad jai netinka minetas gyvenimo budas? Jei tai siuolaikine seima, tai jai gyvenimo budas tikrai tinka.
Siuolaikine seima ir jos veiksmai pvz.: neturi pagarbos gamtai ir ekologijai. Imk eiline vakarietiska seima ju gyvenimo budas nedera su gamtatikisku gyvenimo budu.
Ir blogai, kad nedera. Štai Japonijoje, itin aukštos mokslo ir technologijos šalyje, pagoniška religija Šintoo yra valstybinė religija ir japonų šiuolaikiniame gyvenime piukiai randa vietą ir prasmę. Kuo blogesnė mūsų lietuvių senoji prigimtinė religija?
Zenklas, nejuokauk…. Japonija uzdus dujomis tuom, tai ka jie ten randa
Norėčiau, šiaip dėl įdomumo, tavęs paklausti vieno dalyko,jeigu reikėtų rinktis – vertybės ar gyvybė. Ką pasirinktum?
Man įdomu iš kur tie “baltai” Lietuvos žemėje dygsta? Ar čia senojo sovietorusiškojo nutautinimo projekto atrūgos, derinamos su vakarietiškuoju neošamanizmu?
Mūsų šeimai pakanka tūkstantmečiais puoselėjamo lietuviško gyvenimo būdo su jo pasaulėjauta, papročiais, įpročiais, tikėjimu ir santykiais su gyvąja ir negyvąja aplinka.
Visa laimė, kad plastmasiniai naujadarai a la “baltai” sunkiai limpa prie gyvenimo patikrintų lietuviškų vertybių.
Jeigu tau nelimpa uz save ir kalbek ir istorija Lietuvos dar pasidomek, ar ne bus taip, kad paties proteviai dar pries pora simtu metu ugni garbino duminioj pirkioj. Krikscionybe Lietuvoje yra naujai atejusi ne taip senai, baznycia noretu visiems i galva ikalti jog tai pries 600m ivyko po Vytauto kriksto, bet kultura zmoniu nepersikeicia per 1 diena. pagonybe is lupu i lupas ejo iki siu dienu, irodymai man yta gyvi. O iki 20 amziaus krikscionybe Lietuvoje apskritai buvo dar netvirta. Tam yra milionai irodymu, visa lietuviu katalikiska tradicoja yra persipynusi su senaja gamtatikiu, kas nori tai matyti tas mato kas nenori tas mano jog krikscionybe cia proes 1000 m prasidejo, tokie kaip tu sapnuotojai.
banalus pavyzdziai: kryziai-saulutes kapinese, kucios (jeigu zinai kuciu istorija ir paprocius), uzgavenes, zolines, rasos, zoleliu rinkimo tradicijos ir t.t. Iki kolektivizacijos didzioji dalis lietuviu vienkiemiuose gyveno vienkiemiuose, tarp zalciu ir pievu, gamtos apsupty, tad naturaliai lietuvis negalejo nemyleti ir negerbti gamtos ir atsisakyti gamtatisko mentaliteto, patapti religiniu fanatiku biblija zubrinanciu, ne kiekvienas ir skaityti mokejo, baznycias lenku bajorai state, tai politikavimas. Lietvoj populiariausis kekismazodis yra bybis ir kaip manai kokia to keiksmazodzio kilme? jeigu latviskai biblija yra bibe o vpkiskai bibel.
“Mėnuo Saulužę vedė Pirmą pavasarėlį”! ( Marijos Gimbutienės “Baltų Mitologija”. (Psl. 113). Kada gi tai buvo?!
O buvo tai įvyko 500 metais! Iki tol Dabartiniame Žemės pusrutulyje 1000 metų ( nuo 500-jų m.pr.m.e. iki 500 mūsų eros metų!) viešpatavo vienas MĖNULIS! Nuo 500-jų metų Šiauriniame Žemėje pusrutulyje prasidėjo MĖNULIO IR SAULĖS DVIVALDYSTĖ!!! Ji, ŠIauriniame Žemės pusrutulyje, tęsis iki 2500-jų metų! Nuo 2500-jų iki 3500-jų metų ŠIAURINIAME ŽEMĖS PUSRUTULYJE VIEŠPATAUS VIENA SAULĖ!!! Tuo laku šiame pusrutulyje 1000 metų viešpataus VIENA SAULĖ! Šiame pusrutulyje bus du “metų” laikai – tiktai DIENA ir VASARA!!! Pietiniame – ŽIEMA IR NAKTIS!!!
“Ilgas titnagas peilis”- ima siurpas, kai perskaitai.
“Amzina atilsi mozuru Lita.”O jau be mozuru mes Lietuva.O kas tie mozurai?Aegyptus gerula.Stai kodel zydai Lietuva vadina senoviskai Lita-Liramibe