Kovo 2 d., Švietimo ir mokslo ministerijoje, vyko leidėjų, pedagogų, tėvų, moksleivių atstovų pasitarimas, kuriame buvo tariamasi dėl vadovėlių leidybos tvarkos atnaujinimo. Susitikime buvo aptartos priemonės, kaip gerinti vadovėlių kokybę ir kokios permainos būtinos juos rengiant ir vertinant. Tai ypač svarbu atnaujinant ugdymo turinį: mokymo priemonės turi jį atitikti, turi būti užtikrinta jų įvairovė ir kokybė.
„Mokytojai dabar gali rinktis iš gausybės ugdymo priemonių, mokymo šaltinių. Vadovėlis – popierinė ar skaitmeninė versija – yra tik viena iš jų. Svarbu, kad mokymo priemonės būtų kokybiškos, įvairios, derėtų su ugdymo turiniu, taikomais metodais, kad jų rengimas neatsiliktų nuo ugdymo turinio kaitos, kad jos būtų tinkamos pagalbininkės ir mokytojui, ir mokiniui“, – susitikime sakė švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.
Švietimo ir mokslo ministerija parengė siūlymų dėl vadovėlių leidybos paketą. Atnaujinto mokymo priemonių vadovėlių leidybos aprašo projekte, siūloma stiprinti vadovėlių ekspertavimą ir vertinti ne tik naujai leidžiamus vadovėlius, bet pasikeitus ugdymo programoms, peržiūrėti anksčiau išleistus vadovėlius.
Siūloma, kad įsigyjamų vadovėlių ir kitų mokymo priemonių sąrašą mokyklos administracija derintų su mokyklos taryba. Tai užtikrintų didesnį mokytojų ir tėvų įsitraukimą, skaidrumą perkant vadovėlius ir kitas mokymo priemones.
Svarbu, kad prieš įsigydamos vadovėlius mokyklos įsitikintų, ar jie įvertinti žinovų. Tai galima patikrinti vadovėlių duomenų bazėje.
Ar bus atnaujinta sistema, kai visos kartos pradės mokytis nuo bendro ELEMENTORIAUS, kaip kadaise mes pradėdavome kelią su ”SAULUTE”. Be abejo, kiti laikai, kitos mados, kitoks formatas. Tačiau IDĖJA ta pati. VIENYBĖ. Apie kurią taip tiksliai atskleidė autoriai per ŠLUOTĄ. IDĖJA – SVARBIAUSIA. Kas mane jaudina, tai jeigu tais sunkiais laikais per dvidešimtmetį tiek daug buvo pasiekta ŠVIETIME, o mes? Per tokį pat laikotarpį SUŽLUGDĖME švietimo sistemą, paleidę ją saviveiklai, sudarę sąlygas visokioms svetimoms ideologijoms perimti iniciatyvas. Netikiu ir šia administracija, nes pradėjo viską nuo ”antro galo”.