Vyčio paminklo Lukiškių aikštėje tema karšta buvo ir išlieka ne pirmus metus. Šiomis dienomis Vyčio projekto likimas vėl pakibo ant plauko, o atsakingi politikai tylomis stebi savivaliaujančios ministrės spektaklį. Kultūros ministerijos ir konkrečiai Lianos Ruokytės-Jonson (Jonsson), galima sakyti, tyčiojimasis iš Seimo, visuomenės, laisvės kovotojų ir pačios istorinės atminties tęsiasi ir įgauna pagreitį. Ministrės veiksmų dėka Lukiškių Vyčio paminklas tampa ne tik istorinės atminties įamžinimo iššūkiu, bet ir demokratijos veikimo egzaminu.
Valia aiški
Pavasarį monumentalaus Vyčio paminklo statymas Lukiškių aikštėje buvo nuspręstas Seime ir atsakymas buvo aiškus. Seimas vienbalsiai pritarė visuomeninės iniciatyvos („Vyčio paramos fondo“) pasiūlytam projektui. Priimtoje rezoliucijoje Seimas prašo Vyriausybę skirti reikiamas lėšas, pritarti Vyčio paramos fondo iniciatyvai ir kartu su savivaldybe operatyviai spręsti visus organizacinius klausimus. Rezoliucijai pritarė 91 Seimo narys, susilaikė vienintelis Simonas Gentvilas.
Tačiau Kultūros ministrei ir postmodernistinei šiuolaikinio meno bendruomenei toks sprendimas prilygsta košmarui. Taigi pasielgta visiškai priešingai Seimo nutarimui. Kultūros ministerija surengė dar vienas perteklines kūrybines dirbtuves – iš tiesų dar vieną, „ntąjį“ konkursą, kurio jau nebedrįso ir konkursu pavadinti. Į vertinimo komisiją prisikviesta modernistų, monumentalios skulptūros žanrą laikančių XIX a. atgyvena. Rezultatas buvo aiškus iš anksto – tarp atrinktų penkių finalistų neliko nė vienos monumentalios Vyčio skulptūros. Būtent nei vienos, nes vienintelis Vyčio motyvą išsaugojęs projektas jokia prasme negali vadintis monumentu, o yra viso labo mažas dekoratyvinis elementas mišrioje kompozicijoje, praradęs būtiną centrinę poziciją.
Ministerija savo „kūrybinėmis dirbtuvėmis“ pamynė ne tik Seimo, bet ir tautos valią. Šių metų kovo mėnesį „Vilmorus“ atliko reprezentatyvią gyventojų apklausą. Piliečių klausta: „Ar sutinkate, kad 2018 metų vasario 16 dienai, minint valstybės atkūrimo 100-metį, Lukiškių aikštėje Vilniuje būtų pastatytas paminklas kovotojams už Lietuvos laisvę įamžinti – Tautos simbolis Vytis?“ Vyčio paminklui pritarė 76 proc. respondentų. Priešingai populiariems prasimanymams, palaikymas Vyčiui buvo dar didesnis tarp jaunimo (atitinkamai 82 ir 85 proc. amžiaus grupėse iki 29 ir iki 39 metų), mažiausias – tarp pensininkų („tik“ 69 proc. palaikymas tarp vyresnių nei 70 metų). Kitas populiarus prasimanymas, kad tai tamsios liaudies užgaida. Tačiau turintys aukštąjį išsilavinimą (82 proc.) taip pat rodė išskirtinį palaikymą. Galbūt kaimai nori Vyčio, o Vilnius ne? Irgi ne – Vyčio projektą palaikė 75 proc. vilniečių. Nors gyvenantiems liberaliame socialinių tinklų burbule gali atrodyti kitaip, ir Seimo, ir Tautos nuomonė Vyčio monumento klausimu yra aiški.
Pagaliau aiški yra ir išskirtinės grupės – laisvės kovotojų – nuomonė. Dar 1999 metais nuspręsta, kad Lukiškių aikštėje turi stovėti paminklas žuvusiems už Lietuvos laisvę. Tikriausiai galima sutikti, kad laisvės kovotojų organizacijoms tai suteikia nors ir ne lemiama, tačiau atskirą balsą sprendžiant aikštės likimą. Deja, jie iki šiol negirdimi. Dar 2015 metais dešimtys nevyriausybinių organizacijų kreipėsi į Premjerą ir Kultūros ministrą, prašydamos konkurso sąlygose nurodyti Vyčio motyvą ir paminklą statyti ant centrinės Aukų gatvės ašies, kas yra būtina monumentinės skulptūros sąlyga. Tarp jų buvo Lietuvos laisvės kovotojų sąjūdis, Lietuvos politinių kalinių ir tremtinių sąjunga, Lietuvos tėvų forumas, Lietuvos Persitvarkymo Sąjūdžio iniciatyvinės grupės klubas, Studentų ateitininkų sąjunga, Lietuvos Nepriklausomybės gynimo Sausio 13-osios brolija, studentų korporacija Neo-Lithuania, Vakarų Lietuvos tėvų forumas, Lietuvos politinių kalinių ir tremtinių bendrija, vilniečių ainių klubas, Vilniaus seniūnaičių asociacija ir kitos. Tuo metu dar nebuvo susikūręs visuomeninis „Vyčio paramos fondas“. Jį įkūrus Laisvės kovotojų sąjungos garbės pirmininkas Jonas Burokas aktyviai įsitraukė į fondo veiklą.
Ministrė uber alles
Nors Vyčio paminklo klausimas dėl išvardytų faktų yra daugiau nei aiškus, o tautos valia žinoma, Kultūros ministrės nenoras statyti „Vyčio paramos fondo“ pasiūlytą Vyčio projektą užtemdo akis ir verčia ignoruoti kertinius demokratijos principus. Slepiantis po ekspertinės komisijos išvadomis „stumiama“ modernistinė šiuolaikinio „prasmėms talpaus“ meno koncepcija. Siūlomų projektų kokybe ir pakraipa iš esmės grįžtama į gūdžius laikus, kai Lukiškių aikštei grėsė taip pat „talpi prasmėms“ Tautos dvasia – jokio išskirtinio ryšio su Lietuvos laisvės kovotojais neturintis paukštis. Tai nekeista, nes naujasis konkurso organizavimas patikėtas šiuolaikinio meno centro. Tai reikšminga aplinkybė – viešojoje erdvėje, pagrindinėje valstybės aikštėje, statomas paminklas yra atrenkamas pagal eskpertų meninį supratimą, o ne visuomenės nuomonę. Tarsi kalbėtume apie parodoms skirtą meno kūrinį, o ne nuolatinei valstybės reprezentacijai projektuojamą monumentą, kuris gali ir turi būti suprantamas, priimtinas ir savas absoliučiai gyventojų daugumai.
Kol kas ministrė toliau bėga nuo akivaizdžių rezultatų. Vietoje esamos reprezentatyvios apklausos bandoma iš naujo išradinėti dviratį, žadant balsavimą per e-piliečio sistemą, renkantis iš jos komisijos palaimintų projektų. Kam reikalingas lengvai manipuliuojamas ir „geriau pasiorganizavus“ nusveriamas elektroninis balsavimas, kai padaryta visuomenės apklausa, lieka neaišku. Į vertinimą žadama įtraukti ir užsienio ekspertus. Verta įsiklausyti: užsienio specialistai paaiškins, koks paminklas geriausiai įamžina už lietuvių tautos laisvę žuvusių didvyrių atminimą. Neaiškus ir pats ministrės pastangų tikslas. Jos pačios žodžiais, „svarbiausia, kad įamžinimas jaudintų žmones, kad sukeltų emocijas ir jie norėtų ateiti į tą aikštę, kad norėtų prisiminti tuos, kurie žuvo už mūsų laisvę“. Galima neabejoti, kad visuomenei nesuprantama „talpi prasmėms“ išmonė visuomenę tikrai sujaudins. Panašu, kad ministrė eina būtent šiuo keliu.
Klausimas tad lieka šis: ar Seimas pasyviai stebės, kaip yra trypiama jo vienbalsiai išreikšta valia ir demokratijos principai? Valstybingumo šimtmetį pasitinkame būdami rimtoje nacionalinės savigarbos krizėje.
Citata: “Klausimas tad lieka šis: ar Seimas pasyviai stebės, kaip yra trypiama jo vienbalsiai išreikšta valia ir demokratijos principai? Valstybingumo šimtmetį pasitinkame būdami rimtoje nacionalinės savigarbos krizėje. ”
Visiškai pritariu V.Sinicai ir pilnai palaikau Vyčio pastatyma Lukiškių aikštėje. S.Skvernelio vyriausybė IŠBRAUKĖ tai iš savo planų ir tuo pademonstravo savo tarnavima lenkams. Kaip ir dėl raidžių taip pat. Šlykščiuosi šais padarais.
Ponia Jonsson, liaukitės tyčiotis iš Lietuvos, turime jau vieną “nūdieninę ” skulptūrą “Tautos kilpa”(vamzdis į grindinį Nėries krantinėje) , kuri amžiams gėdingai reprezentuos Lietuvos tūkstantmečio paminėjimą. Nepriklausomybės šimtmečio paminėjimui Tauta pasiūlė “Vyčio” skulptūrą, o Seimas tam pritarė , tai kam reikia gamint visokias instaliacijas, sudarinėt komisijas , tratint veltui pinigus. Viskas jau yra ,tik netrukdykit ponia Jonsson.
Kiek dar galima tyčiotis iš mūsų tautos? Įtariu, jei būtų pasiūlytas monumentas – dvigalvis erelis, jis būtų Skvernelio ir Jonsson palaimintas…
Netikiu. Negali būti. Iš kur tokios žinios?
Kokia dar kilpa?Tauta čia neprieko. KANALIZACIJOS VAMZDIS ir turi būti vadinamas kanalizacijos vamzdžiu.
Palyginus su dabartiniais pasiūlymais, tas nelaimingas Tautos dvasios paukštis dar visai pakenčiamai atrodė. Tik statyti, aišku, reikia Vytį, kuris iš visų kada nors buvusių projektų tikrai atrodo geriausiai.
Kad Lukškių aikštėj stovės vytis, tai net neabejoju. Tačiau koks tas vytis? Siūlau tikrai dvelkiantį Lietuvos didybe ir be jokio agresyvumo, manau toks variantas bus priimtinas visiems: http://www.politologas.lt/2015/06/10/lukiskiu-aiksteje-truksta-vycio-paminklo
Jokių kapinių, jokių memorialų. Jei kas nors nori kokius nors kovotojus, kokių nors istorinių laikų įamžinti – prašau tam yra puiki vieta, tuščias didelis Reformatų skveras. Lukiškių aikštę pagaliau atiduokim miestiečiams, didelė žalia pieva, kur nekur pabarstyta didelių akmenų. Ir žinoma Valstybės Vėliava.
Vat aš tai irgi skaitau, kad nafik visokius yamžinimus – kam tai ydomu? Gereu koky turgely ar lauko kavine padaryt – aba stiklainy kokį prestižiny. Nors gereu turgely – kad, nuėmus kioskus, “Baltic pider” paradus rengt būtū galima. O valstibes veleva – čia jau fošyzmas beigi ksenofobija. Reikia det sajungine – kartu su kastruota vaivorykšte, kad progresyvu, liberalu, tolerantiška beigi europietiška būtū!
Atsiprašau,kad taip pasakysiu, bet vieno Vyčio pastatymas Lukiškių aikštėje, ir toks nepriklausomybės šimtmečio pažymėjimas, atrodytų gana skurdokai. Manau, kad visi tie penki pasiūlymai ,kaip turėtų būti pažymėtas ir įprasmintas Lietuvos nepriklausomybės šimtmetis, atrodo gana neblogai tik reikia balsuoti ir išsirinkti vieną kompoziciją. Tai viskas.
Tai ,sakai , turim rinktis iš to “iš ko leista” rinktis?
Taip
Susipažinkite su demokratija pagal liberastus. 🙂
Man Vytis simbolizuoja visa Lietuvos praejusia ir dabartine istorija.Didziuojuosi siuo simboliu.
Nūdienos liberalai jau tvarkosi visose valstybės srityse,tad Lukiškių aikštėje galimai turėsime antrąjį ,,vamzdį”.Visa tai apgailėtina ir graudu.Tauta nedelsiant turėtųišreikalauti jai tinkamo paminklo.Taškas.
Pernai lapkričio 29 d. rašiau:
Liūdna diena Lietuvos kultūrai – Kultūros ministre šiandien tapo kosmopolitė globalistė.
“Trūksta globalistų, kosmopolitų, ne tautinėmis kategorijomis mąstančių asmenybių, kurios domėtųsi ne tik savo tauta, aktyviai dalyvautų pasauliniuose procesuose” – tai Lianos Ruokytės Jonsson žodžiai.
Tik nutautėjęs liberastas gali pasigesti Lietuvoje kosmopolitų ir globalistų.
‘Kas demokratijoje tiesą sako, tas bus minios nužudytas.’ Platonas
Visa savo esme liberalizmas pataikauja gaivalams ir kursto juos prieš grožį ir padorumą. Žinant tai tampa aišku, kad kuo šlykštesnis Lukiškių aikštės sprendimas bus liberalioje aplinkoje priimtas, tuo jiems bus maloniau – apgauti tautą remiantis žemais instinktais ir bjaurastimis yra libsockonų džiugesys – nusibezdėti tautai po nosimi.
Vydūną statyti vietoj naftalino Vyčio
O gal didelį KAULĄ?
Keista. Nei vieno komentaro, kad kalti lenkai.
Tik Vytį statyti papildant stelomis apie LDK mūšius, išgebėjusius V. Europą nuo mongolų, osmanų ir maskvėnų antplūdžio. Sėkmės, lietuviai.
Taip. Tik taip.
Apie kitką kiek. Šiandien „Dėmesio centre“ Šimašius gyrėsi tiesiogiai įsakinėjąs metrikacijos skyriui rašyti q, w, x. Jam nusišlapint ant įstatymų, teismų sprendimų. Kas be ko, ir stogą matyt turi.
Nu nea – Vytis vistik negerai.Neatitinka jis nei demokratijos nei tolerancijos reikalavimų…Ar pagalvojot apie būsiančių Baltic Prydo parado dalyvius? Kaip jie turės jaustis šalia šito militaristinio, galimai homofobiško , visiškai nemodernaus balvono?
Tai kad, kaip iš visko atrodo Baltic Prydo paradams priimti, “valstiečiams” su Matjošaičiu vadovaujant, yra ruošiamas Kaunas, kaip Europos kultūros sostinė. Antai, rasta lėšų net šiūkšlių konteineriams į žemę įkasti, kad nekultūrinių kvapų neužuostų…
Aš už forntano idėja. Tikrai tie paminklai niekam nebeįdomūs ir nereikalingi.
Žymiai geriau Lukiškių aikštėje įrengti kokį įspūdingesni fontaną. Tai gerokai pagyvuntų miestą. O paminklai, tai nuobodybė, niūru.
Tad raginu – PAREMKIME FONTANO IDĖJĄ.
Aš už “fontaną” . Man patinka “fontanas” – pvz; pavadinimu : “Myžantis berniukas” . Dabar yra labai galingų siublių, tai siurbdami Neries vandenį , per “kanalizacijos vamzdį” (taps Lukiškių aikštės puošmenos detale), galima čiurkšlę pakelti į neįsivaizduojamą aukštį. Per karščius būtų nepaprastai vėsi vieta Vilniuje.
Paragintas – parėmiau “fontaną”. Dėkoti nebūtina.
Užtenka Lietuvoje tų balvonų – geriau tuos pinigus atiduokime vargšams ir ligoniams, o aikštei tinka paprasčiausia pievelė.
Teisingai. Jokių naujų “balvonų” . Parduokim ir esamus”balvonus”. Pinigus išdalinkim varguoliams. Puikus pasiūlymas. Manau , kad, dalinant pinigus, nebus pamiršti bočiai- “pensininkai. Stosiu į eilę.
“tikras lietuvi” , gal paskaičiavai – kiek “euriuku” teks kiekvienam nabagui. “Varguoliui”, prie “iki” parduotuvės , vyno buteliukui užteks?
Pievelę siūlau papuošti , dėl įvairovės, šunelių šūdukų surinkimo dėžutėmis. Jas išdėstyti šachmatiniu būdu ir būtina pristatyti daug , labai daug.
Nesupratai – pievelė ir tik.
Kas nori taškyti pinigus, tegul taško savus.
Už Vytį pinigus aukojo ir tokie ubagai , kaip aš. Taigi.
Ir be reikalo: kuriam galui užgriozdinti visas erdves?
Ar Tamstai bus baugu, jei Lietuvos ubagai Kryžkalny pastatys Partizanų piramidę? Toks griozdas.
Pritariu
Aš tik už šį projektą! Tik už jį!
Koks grožis! Kokios švarios linijos, koks jų grakštumas!
Kaip jos visa esybe veržiasi aukštyn, į dangų, į Šviesą, į Tiesą,
o paskui, gimtinės traukai pasidavusios, panyra į Nerį ir siurbia, ir mėgaujasi upės motulės kvapais…
Aš čia apie vamzdį, jei ką….
Užteks taškyti paskutinius centus visokioms nesąmonėms.
O aš nė už ką neatsisakysiu savo svajonės matyti būtent vamzdį aikštėje!
Kokia grožio, dermės su aplinka, linijų grakštumo pajauta!
Kaip lavina miestiečius, kaip ugdo tikrus estetus, ugdo gerą skonį, o svarbiausia – kaip jis mus iš karto, pirmąją atsiradimo dieną sutaikė, suvienijo!
O Vytis? Ar įsivaizduojate, kaip žirgai raitelius krato? Manau, tai neliberalu, neempatiška priversti Vytį tokiu provincialiu, pasenusiu būtų tautą vesti. Tik vamzdžiu mes galime iššliaužti į šviesią ateitį
Manau, jog vamzdį reikia skelbti konkurso nugalėtoju, apdovanoti, ir dar kartą sumokėti už jį!
Nesutinkate? Negali būti 😉
Sutinku vamzdį priduoti į geležų surinkimo punktą.
Ne geležų, o gelažų! Rašau kuolą.
Dar anais (tarybiniais) laikais, kažkuriame Rusijos mieste (ekskursijos metu) sustojom prie įdomaus paminklo. Turistinė grupė buvo iš Lietuvos. Paminklą sudarė, berods keturios skulptūros ir dar daugiau bareljefų. Kurie vaizdavo garsius žmones susijusius su tuo miestu. Viena iš keturių skulptūrų – lietuvio, kažkurio kunigaikščio vaikaitis, to miesto – įkūrėjas…
Ši aplinkybė visai grupei buvo labai maloni ir mes su dideliu dėmesiu išklausėme visą to miesto istoriją…
Lukiškių aikštė didelė, užtektų vietos visai Lietuvos istorijai…
Jo, ypač įdomi būtų ta istorija, kada ten buvo kartuvės ir kabėjo pakaruokliai. 🙂
Kodėl gi ne. Pasipriešinimas visiems okupantams, tame tarpe ir Muravjovui – (knygnešiai). Jau paminėtas Vydūnas ir t.t.
Koks dar gali būti klausimas ką statyti – turi būti Vytis, nuo kurio užsimojimo stilizuotos dvigalvės ir viengalvės “vištos – paukštės” sprunka į šalį, o pjautuvas su kūju bėgtų susiėmę už galvų. Tik tokia kompozicija būtų suprantama Lietuvai ir pasauliui ir turėtų didžiausią pasisekimą tarp turistų, vien jau nusifotgrafimas prie tokio paminklo būtų kiekvieno lietuvio, o ir turisto, garbės reikalas. Būtų ir smagaus juoko ir prasmės, atitiktų ir “vamzdžio” meninę stilistiką. Be to, iš to būtų tiek ekonominės, tiek politinės naudos Vilniui ir Lietuvai. Taigi ryžkimės būti naujoviški, pasirodyti “išlaikiusiais demokratijos egzaminą”… O ką daryti Tautai, valdžios paliktai be lietuviškos Lietuvos istorijos…
Nesu prieš Vytį. Neoponuoju. Tik norisi platesnio požiūrio. Tuo labiau, kad šie mūsų komentarai nieko nereiškia. Jie tik mankštelė mūsų pačių pilietiškumui lavinti.
Yra panašus į Vytį raitelis, kurio rankoje ne kardas, o ietis persmeigusi drakoną. Net nežinančiam, kas tas raitelis (šv. Jurgis) ar kitoks, aišku, kad tai – kovos su blogiu simbolis. O ką simbolizuoja Vytis?
Lietuviui aišku ką – LDK laikus, kada Lietuva buvo galinga…
O prašalaičiui??? Ką šis raitelis daro? Puola? Ginasi? Ką jis simbolizuoja?
Taip, būtina prašalaičiui suprasti ką raitelis daro… Taigi paminkle mūsų Vytis galėtų būti pavaizduota, kad veja iš Lietuvos istorinių priešų Rusijos ir Lenkijos, sovietų… “vamzdiškai” stilizuotus herbų simbolius.
Tavo mintis yra antiistoriška,nes Lenkija nebuvo LDK istorinis priešas, o partneris. Beje Vytis – šuoliuoja į kairę pusę, o ne į dešinę, kas rodo mūsų ėjimą per Lenkiją į vakarus. Tai tiek.
Partneris partneriui nelygu. Jei vienas iš jų vis gudrauja, stengiasi iš partnerystės kuo daugiau sau naudos išgauti, net ir žalos kitam partneriui sąskaita – ar tai partnerystė? Jei tokio partnerio teritorijos vis ūgteli kitų partnerių sąskaita, tai partnerystė, ar sąmoningas, suplanuotas primityvus svetimų žemių užgrobimas?
Pačiam lietuviška Lietuvos istorija yra antiistorinė, o man lenkiška Lietuvos istorija – antiistoriška… Be to, o kasgi Ordiną parsikvietė karui prieš Prūsiją ir Lietuvą, ar ne Lenkija, kas “graužė” lietuvybę LDK, ar ne Lenkija…
Gal būt prašalaičiui – garukui “šis raitelis” primins raginimą “mužiką ” eiti dvaran lažo. “Kolchozo” laikų varguoliui primins “brigadyrio” varymą šieno vežti , karves melžti ‘komunizmo “pažangai.
Romai , Vytis yra Tautos Gynėjas. Jei , Tamstai, patinka vadink (kilniu riteriu ,kuris ritasi). Vytis, išsaugojo Lietuvą, Tamstai ir man. Jo dėka mes susikalbam Lietuvių Kalba, išsaugoję nedidelį gabalą žemės prie Baltijos, čia pasistatėm Savo Namus.
Visi Lietuviai džiaugiasi, turim Savo Namus. Tai nepamatuojamas turtas. Netgi tie paklydėliai , išsibarstę po pasaulį ir neradę laimės turės kur grįžti. Į Savo NAMUS.
Romai,jei Lietuvoje didžiuma yra durneliai, tai reiks samdyti žinius , kurie pasakos – Vytis ginė Lietuvą..
Kartą girdėjau sakant, kad demokratija yra blogiausia valdymo forma – neskaitant visų kitų žmonijos išbandytų per istoriją. Tai gal ir apie Vytį galima pasakyti, kad Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečio proga jo paminklas gal ir nėra vienintelis galimas atvejis, bet kad nėra geresnių pasiūlymų 🙂
Vytis yra gerai. Bet jis tiktai LDK laikų simbolis. Kodėl būtina apsiriboti tik juo??? Ar vėliau Lietuvos jau nebuvo?
Kodėl šalia jo negali būti Daukanto, Kudirkos, Vydūno, Čiurlionio, Basanavičiaus, Lietuvos partizanų….skulptūrų ar bareljefų. Kurių pagalba būtų perteikta visa Lietuvos istorija?
Kol visi tyli, dar truputi pridursiu (kaip tokį variantą įsivaizduoju).
Visi paminklai turi pjedestalą. Ant jo tas pats didžiulis ir galingas Vytis apie kurį V. Sinicos straipsnis ir kuriam pritaria daugumas komentarų. O ant plataus ir aukšto pjedestalo tilptų iškiliausių lietuvių skulptūros per visą Lietuvos istoriją, pradedant kunigaikščiais ir baigiant Dalia Gribauskaite (be šposų).
Visas pjedestalo perimetras (šonas) – iš bareljefų vaizduojančių istorinius įvykius. Kuriuose būtų ne tik mūsų tautos didvyriai, bet ir… – Muravjovas, jo kartuvės, Leninas, Stalinas, Gitleris, Garbačiovas, sausio įvykiai…
Karbauskis keistas politikas. Parinko profesionalų vyriausybę…
Skaitytojo laiškas: Priešas nebūtinas, mes patys save sugraušim
Algimantas Lelešius
– respublika.lt/lt/naujienos/nuomones_ir_komentarai/skaitytoju_laiskai/skaitytojo_laiskas_priesas_nebutinas_mes_patys_save_sugrausim/
Ketvirtadienio „Respublikoje“ skaitykite: Gegužiuko, vardu ŠMC, apetitas
– respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/ziniasklaida/ketvirtadienio_respublikoje_skaitykite_geguziuko_vardu_smc_apetitas/
Kvietkausko vadovaujama darbo grupė dėl Lukiškių aikštės turėtų pateikti išvadas
– delfi.lt/news/daily/lithuania/kvietkausko-vadovaujama-darbo-grupe-del-lukiskiu-aikstes-turetu-pateikti-isvadas.d?id=85357077
Komentaruose minima, jog, išvežant smėlį, SUSKALDYTOS ATMINIMO LENTOS! – Gal kas buvote, matėte, nufotografavote, informavote suinteresuotas org-jas?
Kas galite – reiktų Delfyje pasidarbuoti. Ten Armonaitės armija pluša.
Žr.čia pat:
A. Zolubas. Lukiškių aikštė – tautiškai pilietiška ar miesčioniška?
A. Zolubas. Kultūros ministerijos konkursą dėl Lukiškių aikštės turime laikyti niekiniu
A.Patackas. Išniekinta Lukiškių aikštė, išduota Lietuva, pažeminta tauta
ir daugiau, naujesnių – alkas.lt/?s=Luki%C5%A1ki%C5%B3+a.