Kiekvienas apibrėžimas riboja. Būtį, vertybes ir tapatybes. Neatsitiktinai kuriant judėjimą dažnai daug laiko ir jėgų skiriama pavadinimui. Bet koks pavadinimas iškelia vieną, daugiausiai – du-tris akcentus, užgoždamas ar palikdamas nuošalyje kitus, galbūt tokius pat svarbius. Atsiranda pagunda visą būtį aiškinti viena idėja – tautiškumo, religijos, laisvos rinkos, žmogaus teisių ar socialinės vienybės, o kartais ir dar siauresne kategorija. Net jei to nėra, išorėje dažnai atrodo būtent taip.
Žodis „tauta“ savyje apima gana daug – ištisą prigimtinę, kultūrinę, politinę ir socialinę bendruomenę. Tautininko vardas apeliuoja į rūpestį visa tauta ir visais gausiais jos poreikiais. Paradoksalu, bet viskas dažnai reiškia nieko. Nežiūrint išsamios politinės, kultūrinės, socialinės programos tautininkai pirmiausiai siejami su kova prieš raidę „W“ ir šūkiu „Lietuva – lietuviams“. Tačiau raidyno klausimas rūpi tik labai siauram sluoksniui, daugiausiai – saujelei kultūrinių inteligentų. Kas dėl šūkio „Lietuva – lietuviams“, tai jo interpretacija „tik lietuviams“ atstumia didelę dalį nuosaikesnių patriotų, o interpretacija „pirmiausiai lietuviams“ atrodo akivaizdybe.
Skirtingai nei Vakarų Europoje ar net šiauresnėse Baltijos valstybėse Lietuvoje nėra gausių, agresyvių svetimšalių bendruomenių, kurių grėsmė būtų akivaizdžiai matoma ir jaučiama. Jau vien dėl to juokingai ir graudžiai skamba kai kurių tautininkų viltys, vis akcentuojant tautininkų pergales kitose šalyse, atseit – tuoj ir mes mostelsime. Tose šalyse titulines tautas ir netgi dalį tautinių mažumų aplink tautines partijas telkia labai konkretūs iššūkiai. Galime tik pasidžiaugti, kad Lietuvoje tokių iššūkių dar nėra. Nors norėtųsi, kad jiems būtų užkirstas kelias, o tai padaryti gali tik tautininkai, kad ir kaip jie vadintųsi. Priešingu atveju teks spręsti problemas post factum.
Deja, dauguma žmonių geba mąstyti tiktai kategorijomis „čia“ ir „dabar“. Lietuviams ypač tinka posakis: kol perkūnas netrenks, mužikas nepersižegnos. Galima netgi klausti, kiek Lietuvoje tautos? Ar žmonės, atsitiktinai gimę Lietuvoje, lietuvių šeimose, dėl aplinkos kalbantys lietuviškai, jau laikytini tauta? Dauguma socialinių ir kultūrinių mokslų atstovų esminiu tautos bruožu įvardija savimonę. Kiek Lietuvos gyventojų sąmoningai sieja save su lietuvių tauta ir su pačia Lietuva? Pasak statistikos apie 90 nuošimčių Lietuvos jaunuolių nuo 15 iki 19 metų rinktųsi emigraciją vos tik susiklosčius sąlygoms. Daugelis lietuvių save tapatina pagal kitas kategorijas, nei tauta.
Visa tai – kryptingos ilgalaikės politikos, sisteminės žiniasklaidos ir pop kultūros pasekmės. Ar įmanoma išeitis? Veikiausiai įmanoma, tik ji nėra šimtu nuošimčių užtikrinta. Lieka tik mėginti.
Įdomus pavyzdys, kaip praktiškai vientautėje šalyje kyla tautininkai, yra Lenkija. Prieškariu lenkų tautoje gyvavo stiprus ir įtakingas politinis sparnas – endekai: tautiniai demokratai. Panašiai, kaip Lietuvių tautininkų sąjunga, lenkų endekai bandė atkurti savo tradiciją posovietiniais laikais. Rezultatai buvo panašūs: nuo pusės iki poros nuošimčių rinkimuose. 2001 m. endekai susivienijo su kitomis tautinėmis partijomis ir įkūrė Lenkų šeimų lygą. Nauja tapatybė suveikė. Pavyko patekti į parlamentą, į valdančiąją koaliciją ir į vyriausybę. Nuveikta daug tautiškų darbų.
Nors vėliau šios partijos rinkėjus „suvalgė“ konservatyvioji „Teisės ir teisingumo“ partija, tautiniai akcentai, perimti pastarosios, šiandien sudaro vyraujančią politinę liniją. Tikėtina, kad Lietuvoje iškilus bent kiek įtakingesnei tautininkų organizacijai, atsirastų motyvas perimti, stiprinti ar susigrąžinti tautinius akcentus ir kitoms politinėms jėgoms, tarp jų – sisteminėms. Panašiai įvyko ir Vengrijoje, kur partija Fidesz, jausdama spaudimą iš radikaliosios tautinės Jobbik partijos, gravitavo nuo liberalizmo į konservatizmą, o galiausiai ir į nacionalizmą. Galimai tai buvo nuoširdus atsivertimas, bet politikoje mažai kas vyksta be pragmatinių motyvų.
Šių metų gegužės 6 dieną Lietuvių tautininkų sąjunga į savo gretas priėmė Respublikonų partiją, drauge pasipildydama pavadinimą: ji pasivadino Lietuvių tautininkų ir respublikonų sąjunga. Pats savaime panašių jėgų vienijimasis yra teigiamas dalykas, bet lieka atviras klausimas, ar ši tapatybė suteiks platesnes perspektyvas, nei ligtolinė. Pusiau juokais galima tik tikėtis, kad kils asociacijų su JAV prezidentu Donaldu Trampu, tačiau išties vargu, ar tai išgelbės. Nuo sausio mėnesio Tautininkų sąjungoje aiškiai matyti stagnacija. Atstūmus dalį aktyvo ir intelektualinio potencialo, jų vietoje prisirinkus statistų su labai prieštaringomis pažiūromis užplaukta ant seklumos.
Nežinia, ar teks kurti naują tautininkų organizaciją, ar atsiras stimulas sustiprėti kuriai nors iš esamų, bet faktas, jog teks ieškoti naujos tapatybės ir naujų prieigų prie rinkėjų, tokių, kokie jie yra. Prasimušti pro sisteminės žiniasklaidos blokadą bus sunku. Vis dėlto yra galimybė mobilizuoti euroskeptiškąjį elektoratą arba gręžtis link socialinio konservatizmo – šiandien jis aiškiai deklaruotas programose, bet visuomenėje tai mažai matoma.
Tikėtina, kad šeimos vertybėms, kur kas platesnėms nei protestai LGBT paraduose, dvasingumui apskritai, socialiniam teisingumui, išskaidytam į smulkesnius ir konkretesnius klausimus, visuomenė būtų imlesnė nei batalijoms dėl raidės „W“ ar šūkiui „Lietuva – lietuviams“. Nereikia to atsisakyti, bet tai galėtų sudaryti dešimtąją dalį judėjimo akcijų ir publikacijų akcentų. Visa kita skiriant plačiau suvokiamiems iššūkiams ir sprendimams. Gal net pasirenkant platesnį pavadinimą.
Nėra pagrindo būgštauti, jog taip bus kas nors prarasta. Juk partiją sudaro ne pavadinimas ar simbolika, bet žmonės ir jų idėjos. Nereikia tikėti partijos idėja, reikia tikėti idėjos partija. Pati partija tėra priemonė. Tikslas – Lietuva.
Pagaliau, svarstytinas ir tradicijos klausimas. Tradicija – interpretuojamas dalykas. Istorinę tautininkystę žmonės interpretuoja plačiame spektre – nuo konservatizmo iki fašizmo. Be to, užuot aiškinęs ir gynęs savo idėjas, žmogus priverstas teisintis dėl pirmtakų veiksmų, aiškintis – gerai ar blogai tvarkėsi pirmtakai. Ar tai – prasminga? Klausimas lieka atviras. Juolab kad žymi dalis lietuvių, gerbiančių istorinius tautininkus, šiandien vis tiek balsuoja už konservatorius ar kitas partijas. Taigi, tradicija šiuolaikiniams tautininkams mažai tepadeda. Šiuolaikinėms tautinėms partijoms, susikūrusioms nūdienos iššūkių kontekste, daug lengviau.
Naivu būtų tikėti, jog atsinaujinimas savaime atves į pergalę. Sukurti naują partiją, pakeisti vadovus senoje, pasikeisti pavadinimą ar simboliką – maža. Tai gali būti pirmas žingsnis, bet reikalingas naujas turinys, reikalinga nauja žinia. Ar lietuvių tautininkai sugebės tai suformuluoti, priklausys nuo pačių lietuvių tautininkų. Andrius Mamontovas teisus, dainuodamas: jei nori keist pasaulį – keisk pirmiau save. Tai – prasmingas uždavinys, nes nuo tautinio judėjimo perspektyvų tiesiogiai priklauso Lietuvos ateitis.
tautiškumas plačiaja prasme – tai ne šūkčiojimas “Lietuva – lietuviams” ar bučiniai Darbo partijai ar TT, o savasties teigimas, išdidumas ir kartu solidi tolerancija. TS to trūko ir trūksta, be to jų vadai nusirito iki smulkmenų ir savęs įtvirtinimo. Bet straipsnyje per daug moksliškai bandoma trai įrodyti, o argumentų maža…
Autoriui viskas – interpretuojamas dalykas.
Tačiau taip nėra – štai tautos sąvoka:
“Для Н. характерны замена прежних кровнородственных связей территориальной общностью, племенных языков – единым языком наряду с существованием ряда диалектов. Каждая Н. имеет свое собирательное название, внутри нее возникают элементы общей культуры”.
http://filosof.historic.ru/enc/item/f00/s07/a000727.shtml
Iš čia – lietuvis yra tik tas, kuris tapatinasi su Lietuva.
Kaip tik tokių partija ir turėtų būti tautininkai.
Kundrotai, nelygink lietuvių tautininkų su lenkų ar vengrų tautininkais, nes mūsų tautininkams iki jų tai kaip iki mėnulio.
“Dauguma socialinių ir kultūrinių mokslų atstovų esminiu tautos bruožu įvardija savimonę.” Savimonė, aišku, svarbi, tačiau ji gali tik papildyti kilmę, be kurios bet kokia savimonė bus tik dirbtinis konstruktas. Savimonę galima išugdyti, tačiau yra dalykų, kuriuos gauni tik gimdamas ir jų niekas nepakeis.
Gaila, kad šiame straipsnyje nebuvo daugiau parašyta apie priežastis, kodėl tautinės partijos nesulaukia didesnio tautos, apskritai visuomenės, palaikymo. Galiu pateikti tokias, mano nuomone, priežastis:
1.Tautinių jėgų susiskaldymas į kelias mažas partijas. Tokios šalies kaip Lietuvos atveju daug tautinių partijų reiškia nieko.
2.Tautinių partijų nepakankamai palaikomas arba ne taip palaikomas ryšys su Lietuvos visuomene, rinkėjais per įvairias informacijos perdavimo priemones. Todėl reikia surasti būdus, kad tautininkai atrodytų ne tik patrauklūs didesnei žmonių daliai, bet ir būtų priimtini kaip alternatyva tom didžiosiom partijom.
3.Maža parama pinigais tautinėms partijoms. Iš dalies tai yra ir dabartinės politinės tvarkos kaltė.
4.Tautinių partijų programų neužbaigtumas tam tikrais klausimais: užsienio politika, aplinkosauga ir pan. Svarbu ne vien apie tautiškumą rašyti.
5.Žinomų ir priimtinų visuomenėje asmenybių, lyderių nebuvimas tautinėse partijose. Rašau apie savo srities specialistus, kurie būtų žinomi tarp žmonių.
6.Didesnių partijų tautiškumo naudojimasis, atseit „palaikymas“. Todėl dauguma rinkėjų balsų ir palaikymą jie gauna, ar šiaip iš reikalo tie žmonės balsuoja už tas partijas.
7.Dalies tautinių pažiūrų rinkėjų nebalsavimas visai.
8.Daugumos ar tam tikros dalies Lietuvos visuomenės tautinės savimonės stoka ar tiesiog jo nesureikšminimas.
9.Dalies Lietuvos žmonių neigiamas ar neutralus požiūris į tautininkus, apskritai į tautiškumą.
10.Kitokia Lietuvos padėtis negu Vakarų Europoje, kurioje yra nemažai kitų rasinių, religinių, taip vadinamų seksualinių mažumų, vykdoma joms palanki politika. Būtent tai sukeltų, mano galva, trintį, kuo ir naudojasi vakarų šalių tautininkai.
Pradžiai, reiktų pradėti nuo tokių ar kitokių priežasčių dėl populiarumo nebuvimo. Tada ieškoti būdų, kad daugiau visuomenės tautininkus pamėgtų ir palaikytų.
Labai protingas komentaras, nėra ką pridurti. Nebent pasidomėti, kodėl 1991-1995 m. Tautininkų sąjungos frakcija Seime buvo labai įtakinga, jungė iškilius intelektualus ir veiklius deputatus. Kas įvyko po to?
Niekam tikęs komentaras, nes ką žmonės mato tautininkuose?
TIK tautininkystę, ką turi ir kitos partijos.
Negalima visko sudėti į vieną straipsnį. Kai kurios išvardintos problemos čia paliestos, kitos yra kituose tekstuose, taip pat ir šio autoriaus.
Suprantu, kad viską suplakti vienoj vietoj nėra gera mintis. Tiesiog man įdomus pačių tautininkų kritiškas požiūris į jų nepopuliarumo priežastis. Aišku, per televiziją teko matyti Tautininkų sąjungos vėliavą vieno mitingo metu. Tai nėra dar visiškai blogai, jei tie žmonės dar veikia. Žinau ir kiti žino, kad dabartinė Lietuvos ir net tik jos padėtis įvairiose srityse nėra pati geriausia, net blogėjanti.Palaikau autoriaus šiame tekste paminėtą mintį, kad pirmiau reikia pradėti nuo savęs.
Man priimtina toks tautininkų (plačiąja prasme) tolimesnis veikimas, jei jie iš tikrųjų nori tapti svarbiais ir naudingais politikoj. Aišku, tai tik aptakūs teiginiai:
1.Vykdyti tolimesnį tautinių partijų susivienijimą, jeigu įmanoma. Tam reikia, kad tų partijų nariai ir juo labiau vadovai norėtų. Viskas nuo jų priklausytų.
2.Tautininkams save reiktų labiau pristatyti ir veikti kaip būtent tų tradicinių, konservatyvių, pažiūrų atstovus. Aišku, neužmirštant tautiškumo ir sugebėti labiau TEIGTI, o ne NEIGTI. Išskirti pagrindines savo kaip tautininkų idėjas.
3.Tobulinti, plėsti savo programas įvairiais klausimais (kaip jau rašiau užsienio politika, aplinkosauga, taip pat ekonomika).
4.Tobulinti savo komunikaciją su galimais savo rėmėjais ir kitais žmonėm, kurie palaikytų tautininkus.
5.Plėsti įvairių specialistų skaičių.
6.Pabaigti su visokių etikečių klijavimais kitų pažiūrų žmonių atžvilgiu.
Pradėti nuo ” 6.Pabaigti su visokių etikečių klijavimais kitų pažiūrų žmonių atžvilgiu.”
Tik tai utopija, deja.
Eilinį kartą pasikartosiu – ”kova” su W veda ten, kur TS ir yra. Tuo metu, kai ES parlamente žymiai pagausėjo nacionalines idėjas propoguojančių partijų!!!
o Alkas.lt – moka tik antilenkiškas nuotaikas kurstyti, net G.Songailos straipsnį išėmė?
Šitas?:
http://www.delfi.lt/news/ringas/politics/g-songaila-apginkime-lenkija.d?id=74708044
Tautininkai – tai siekiantys vienyti ir vesti lietuvių tautą į geresnį , pagarbų gyvenimą. LIūdna, kad buvę aršiais veikėjais prieškarinės Lietuvos tautininkai , buvo priversti bėgti iš Lietuvos ir tęsti vaduojamąją veiklą užsieniuose. Amerikoje buvusi iš tikro veikli ir lietuvius vienijanti organizacija, dabar jau visiškai išnyko, nė kvapo nebeliko. Kažkas panašaus vyksta ir išvaikytoje ir senstančioje Lietuvoje: jaunųjų patriotų neišaugino, o senieji – pakitus politinei kultūrai ir amžiui, nebesuranda raktažodžių į tautą. o senstant ir energijos , drąsos jau nebepakanka. Galėtų senuosius pakeisti Jaunalietuviai, bet ir jų gretose neatsiranda , neiškyla ryškių – tautinį jaunimą vienijančių vedlių, reiškia, vadovai – valdžios uzurpatoriai, negabūs ar jau išsisėmę, kurti didįjį tautos vieningumą, kovai dėl IŠLIKIMO. Baisiausia, kad kasdeiną, kas valandą mūsų tauta žiauriausiai naikinama, ir mes su mažiausiu gimstamumu, su skaitlingiausiais abortais, su nusenusiųjų didžiausiu mirtingumu ir alkoholizmo giltine didžiuliu greičiu skubame į savisusinaikinimą. Kaip jį stabdyti, kol kas niekas nesugeba sugalvoti, o tuo labiau GELBĖTI NAIKINAMĄ LIETUVIŲ TAUTĄ. Baltų – pagonių tikėjimo vedliai susikaldę ir nedarnūs, nesugeba tapti TAUTINĖS RELIGIJOS ATSTOVAIS, VIENYTOJAIS, TAUTOS VEDLIAIS Į GERESNĮ GYVENIMĄ. Kurono Žynių – Krivių mokykla – žynyčia – mokama- privati akademija be programų ir vadovėlių, tik renkanti nemažas sumas mokesčių už nežinia kokius mokslus, nepaisant, kad Krivių ir Vaidilučių labai trūksta, kad patriotizmas privalėtų remtis dorumu ir savipagalba, nesavnaudiškumu. Koks Krivis- jei jis plėšia pinigus už kūnovarą iš potencialaus Krivio, apiplėšia savąjį būsimąjį kolegą? Reiškia, auginami tautos plėšikai- tautiečių kišenvagiai, artimiausių giminaičių. Tikikriausiai, toji dvasinė- patriotinė mokykla – “akademija” – sukusrta ir nusamdyta auginimui “oligarhų” – tautos žulikų mokykla. Štai kiek giliai degradavome, veikiami okupantų ir tapę panašiais į juos. Kai Tautininkų sėjungoje nesimato Lietuvių kalbos, Lietuvos istorijos profesorių ir akademikų, Įžymiųjų tautos Pedagogų, apie kokią tautinę savimonę galime kalbėti? Kas jei ne mano minimi tautiečiai pirmiausiai privalėtų stoti į kovą už savąją Tautą, kuriai tikriausiai tarnauja, pagaliau ir už savo profesijos garbę. Kas kovoja prieš lenkinimą? Ne lietuvių kalbos mokytojai, ne darželių auklėtojai, nešantieji pirmaisiais lietuvybę į mūsų tautą, o neaiškios kilmės “POLITIKAI”, kuriem rūpi ne lietuvių tautos likimas, o pasėdėjimas šiltoje Seimo kėdėje.
Jei tautininkystė tapatinama ne su Lietuvos valstybės, o su kažkokių krivaičių idėja – tai jai ir šakės, šakės be koto… Pakrūmių kliedėtojai TS ir pavertė niekine politine jėga, nepripažįstančia pasaulio modernumo – gal net motyvuoto pasipriešinimo kai kurioms jo idėjoms – ir naujos tautininkiškumo sampratos propagavimui. Kokiu smirdančiu naftalinu dvelkia visos diskusijos dėl W, Q, X įteisinimo? Ką, lenkai nerimsta dėl Q? Atsipeikėkite,nes tokios raidės NĖRA jų abėcėlėje, neverkit ir dėl X, kuri lenkams svetima kaip ir mums. Vadinasi, viskas dėl W… Dėl vienos raidės kruvinas karas… A. a. mano pusbrolis Juozas 1964 m. gimusį sūnų pakrikštijo Vitoldu. Na ir ką, tėvas ar sūnus tapo Lietuvos išdavikais? Vitoldas yra vienas šalyje gerbiamiausių energetikos profesionalų, užaugino lietuvišką šeimą, nekliedi trijų raidžių kombinacijos pavojais. Kai kuriomis savo pažiūromis yra artimas ir tautininkams, bet su tokiu vardu gali eiti tik ten, kur didieji autoritetai pasiųs… O tų autoritetų tikrasis autoritetas atsispindi rinkimų rezultatuose.
Tu kaip visada – prieš Lietuvą.
Rankas aukštyn ir į kamerą!
Seniai pribrendusi tema.
Labai svarbu saviraiškos būdai. Jie arba pritraukia, arba ne.
Labai svarbu subrendę, pasirengę tarnauti šiai misijai vadai.
Kadangi tautininkų žodis reiškiasi per silpnai ir dažnai ne ta kryptimi, „vakarietiškai” mąstantiems karjeristams kažkas įkala į galvas (o šie kitiems, jaunesniems itin agresyviai kala), kad apskritai tautiškumo tema yra gėdinga.
Jei šiandienos moteris atsisako tradicinės pavardės formos, jos vaikai savo vaikams gal nė vardų lietuviškų neduos… Manyčiau, ir bažnyčia čia privalėtų prisidėti – lietuvių kalba ne mutantė, ne hibridinė, o arčiausiai Pradžios žodžio. Pasakyta: jums duota viskas, ko reikia. Kadangi kalba buvo duota, reiškia, jos reikia. Kas, jei ne bažnyčia turi aiškinti, jog žmogui būtina saugoti tai, kas DUOTA, kad naikinti kalbą – nuodėmė.
Pamatė lietuvių išlikimo grėsmę ir siūlo vienytis
delfi.lt/mokslas/login/pamate-lietuviu-islikimo-gresme-ir-siulo-vienytis.d?id=74732496
Nauja platforma
https://www.4000000.lt/lt/
Būtinai išklausykime 2017-05-24 15:05 LRT laidos (kartojama 00.05)
„Toks gyvenimas su Zita Kelmickaite“ apie PAGONE save vadinančią dirigentę Mirgą Gražinytę, kuri ne tik Zalcburgo vaikų chorą, bet ir publiką moko LIETUVIŠKAI dainuoti!
Pasiskaityti čia: ,
http://kultura.lrytas.lt/scena/2017/05/22/news/mirga-grazinyte-atsisveikina-su-zalcburgo-teatru-lietuviska-muzika-1338306/amp/
bei čia:
http://kultura.lrytas.lt/scena/2017/04/12/news/issiziosite-suzinoje-i-koki-lietuviska-nuotyki-austrus-kviecia-mirga-grazinyte-725868/
Kol „pažangioji“ tautos dalis, lyg pamotė našlaitę, lauk veja gimtąją kalbą, ji jos pasaulį moko… O pasaulis (publika) SUŽAVĖTAS to, ką pamato, kame pats sudalyvauja, APRENGTAS BALTŲ DRABUŽIAIS! Ji paskleidžia žinią apie išnykusią jotvingių gentį, jos likimą, kas jai šventa, apie ritualus, ir pačią lietuvių kalbą.
Tai aktyvaus darbo, puikių iniciatyvų Tėvynės, tautos ir baltų labui pavyzdys. (Nežinau, ar panaudoja scenografijoje žemėlapį su jotvingių žemių kontūrais Europos fone).
Manau, ir mums būtina tai pamatyti – tai puikus baigiamasis DAINŲ ŠVENTĖS akcentas, tai mums kvietimas ATGIMTI.
Tuo reikia RŪPINTIS JAU ŠIANDIEN (turint galvoje jos koncertų grafiką)! Laidos dalyvės teigė, jog atvežti Zalcburgo vaikų chorą ir dalyvavusius užsienio solistus nebūtų sunku, jei tik kas to imtųsi.
O jei ką – pažadėkime patys už ją Birmingeme (ar Los Andžele) padiriguoti. Arba lai Birmingemas su tos dienos pastatymu ir žiūrovais atvyksta čia, Lietuvon, – tai ir dainų šventėje sudalyvaus, ir Mirgai bus nesunku visur suspėti… Dievaž, sugalvokime ką nors, tik nepraleiskime progos UŽDEGTI save dar kartą. Patys.
BŪTINAI paklausykite laidos, būtinai perskaitykite – patikėkite, tai uždega!
Kelmickaitė yra pliagorė, o Lietuvai nėra ir negali būti pavyzdys tie ir tos, kurie pametė Lietuvą likimo valiai,
Apie kokias naujas tapatybes galima kalbėti,kai jau dešimtmetis negalime apsiginti nuo bandymų ardyti Lietuvių kalbos raidyną.Jeigu į gatves išeitų nors dešimt tūkstančių trokštančių apginti Lietuvių kalbą ,bet ne su nevykusiu šūkiu “Lietuva lietuviams”,kai lr taip aišku kad Lietuvoje valdžia iš Lietuvos.Tik tada valdžia neprekiaus Lietuvių kalba,bet dar, spaudžiant žmonėms, stengsis kad Lietuvių kalba būtų įtraukta į JUNESCO paveldą.
Pievos. didelės žydinčios pievos…
?
“Ne” pievos bus tik kenkimas Lietuvai, organizuojant probanditinius elementus bei nedamuštas kontras prieš Žemės nepardavimo Lietuvą suskaldyti siekiantiems?
Džiovinkis cukorius.
Žinoma, šūkis turėtų būti Lietuva – tik lietuviams!,
kad visi žinotų: arba jis dirba Lietuvai, arba – vis gero.
Marius Kundrotas:
,,Tradicija – interpretuojamas dalykas. Istorinę tautininkystę žmonės interpretuoja plačiame spektre – nuo konservatizmo iki fašizmo.”
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Įdomu, ar Kundrotas INTERPRETAVO tada ir ‘tvarkiečiams’, kad patapšnotų savo rinkimų sąraše?..
🙂 🙂 🙂
Nemeluok. Nebuvo jo ten.
Pažiūrėk pats ir sąrašą, ir vaizdą (nuo 50 sek.).
http://www.tvarka.lt/lt/naujienos/diskursas-apie-valstybe/tvarkieciai-patvirtino-kandidatus-vienmandatese-apygardose-papildyta-video
Paksistai gali fantazuoti, kiek nori. Štai oficialios žinios:
http://www.vrk.lt/2016-seimo/kandidatai?srcUrl=/rinkimai/102/rnk426/kandidatai/lrsKandidataiVienasSarasas_rorgId-26648.html
Kundrotas, Panka ar ten Baranauskas neiskreipė į teismą dėl šmeižto… Tik tau, ‘Preobraženski’, rūpi Kundroto garbė!
Kundrotas kartais pateikdavo neblogu minciu, vistik kele man siokiu tokiu abejoniu, o susidejimas su TT. galutinai palaidojo ji kaip tautininka.
Tautininkai yra 0. O nacionalizmas – atgyvenusi, niekam nebeįdomi ideologija. Tuščia vieta.
Pakalbėkime apie tai ką rašote – kas tai yra nacionalizmas? 🙂
Koks skirtumas, kaip vadinasi partija ar judėjimas, jei visos jos vykdo socialistinę ekonomikos programą – atimti ir perdalinti.
Dar nebuvo nei vienos vyriausybės, kuri vykdytų vidurinei klasei naudingą ekonominę politiką, kad susikurtų bazę patikimais rinkėjais, kurie balsuotų už jų interesus ginančią partiją.
Iki šiandien tebuvo ‘kas apgavo, tas ir ponas’.
Pritariu.