Už dvidešimt dviejų dienų, rugsėjo 23-čią minėsime skaudžią datą – Lietuvos žydų genocido atminimo dieną. Tai specialiai tam tragiškam istoriniam įvykiui skirta diena, kuri bus pažymėta tiek aukščiausio lygio oficialiais renginiais, tiek gausiais spaudos straipsniais, tiek neformaliais lokaliniais minėjimais bei internautų flešmobais, vardų skaitymais ir eitynėmis.
Ši liūdna rudens diena mums primena apie Vilniaus geto likvidavimą, nutikusį 1943 m., kuomet kraštą okupavusių Vokietijos nacistų buvo nužudyti arba į koncentracijos stovyklas išvežti paskutinieji žydų tautybės Vilniaus gyventojai.
Nuo tos dienos oficialiai Lietuvoje žydų nebeliko, tik nedidelė dalis slapstėsi lietuvių, lenkų, rusų ir kt. šeimose.
Žinoma, labiau kosmopolitiškai nusiteikę piliečiai ir žiniasklaidos mieliau yra linkę minėti Tarptautinę Holokausto aukų atminimo dieną – sausio 27 d. Šią dieną 1945 metais į Vakarus besiritanti sovietų armija užėmė Lenkijos teritoriją, kurioje buvo Aušvico (Osvencimo) koncentracijos stovykla su joje likusia kalinių dalimi.
Paprastai Lietuvoje pažymimos abi Holokausto aukų atminimo dienos – tiek tarptautinė, tiek lietuviška. Nes visi suprantame, jog pagarbos nekaltai žuvusiems taikiems žmonėms nebus per daug.
Tačiau tai, kas vyksta mūsų viešojoje erdvėje šiais metais, kitaip, nei lazdos perlenkimu, įvardinti sunku. Visą pavasarį, vasarą – ir štai rudenį – praktiškai nėra savaitės, kad spauda nebūtų nusėta demonstratyviai raudančių ir ūbaujančiais balsais už „visą tautą“ atgailaujančių viešųjų intelektualų tekstais.
Iš per kraštus besiliejančių emocijų ir putniais žandais riedančių ašarų gali pasirodyti, kad tų tekstų autoriai visiškai netikėtai, staiga tragiškai prarado artimiausius savo gimines. Kaip minimum – nuosavus vaikus ar brolius bei seseris. Ir nutiko tai vos ne straipsnio rašymo išvakarėse.
Tačiau pasigilinus į teksto turinį paaiškėja, jog ašarojama dėl… istorinių įvykių. Tragiškų, skaudžių, bet nutikusių tuomet, kai daugumos tų rašytojų net tėvai nebuvo gimę.
Pasaulio ir Europos istorija kupina tragedijų, karų, marų, badmečių ir didesnio ar mažesnio masto masinių žudynių. Skaudžius istorijos puslapius reikia žinoti, jų aukas būtina deramai pagerbti, o kaltininkus – moraliai pasmerkti.
Bet kam reikia aktualizuoti seniai nurimusį istorinių tragedijų skausmą, plėšyti ir trinti druską į seniai užgijusias žaizdas ir kurstyti naujųjų kartų emocijas?
Koks tų veiksmų tikslas?
Įdiegti jaunosioms lietuvių kartoms kaltės jausmą dėl tragedijos, nutikusios, kuomet net jų seneliai nebuvo gimę? Įpratinti juos labiau gedėti dėl XX a. I pusės vienos tautybės nekaltų aukų labiau, nei dėl amžininkus ar tautiečius ištikusių tragedijų? Pasitarnauti Lietuvą numelžti pasiryžusiems Holokausto industrijos komivojažieriams? Vertas atskiro aptarimo aspektas.
Gamta taip surėdė, jog laikui bėgant žmogaus skausmas dėl artimo žmogaus netekties aprimsta. Pažįstu žmones, netekusius savo vaikų. Galime tik įsivaizduoti, ką jie jautė po tokios tragedijos.
Bet praeina keli metai – ir tie žmonės gyvena toliau, nevaikšto likusį gyvenimą juodai pasirėdę, kasdien nesidrasko plaukų ir nelieja ašarų, palikdami skaudžias emocijas tam tikroms datoms.
Tuo tarpu su lietuviškaisiais Holokausto kulto adeptais – visiškai priešinga istorija. Kuo toliau į praeitį grimzta šis tragiškas istorinis įvykis, tuo labiau jiems skauda, tuo gailesnes ašaras jie lieja, tuo garsiau rauda ir tuo demonstratyviau atgailauja bei gailestauja. Kas, atvirai sakant, iš šalies žvelgiant kelia nuostabą.
Juk kalbama apie žiloje senovėje tragiškai žuvusius jiems visiškai svetimus žmones, kurių net tų raudotojų tėvai nėra nei matę, nei pažinoję. O jie ašaringai rauda ir pasikūkčiodami pasakoja taip, lyg būtų asmeniškai tuos žmones žinoję ir turėję su jais itin artimus ryšius?
Gal visgi derėtų nutraukti tuos emocijų kurstymo fontanus ir senų seniausiai nutikusius tragiškus istorinius įvykius minėti taip, kaip ir dera civilizuotoje Vakarų šalyje: oriai, atitinkamomis datomis, su deramais pagerbimo ritualais ir be tų isteriškų raudų, svogūninių ašarų upelių bei neadekvačių atgailų nežinia už ką?
Juolab, kad kiekvienas psichologas jums pasakys, jog perdėm dažnai aktualizuojama ir pernelyg įkyriai brukama istorinė tragedija žmogaus sąmonėje nuvertėja, subanalėja ir nebekelia jokių emocijų. Nebent piktą pašaipą ir juodą sarkazmą a la Ramanausko-Greitai pastarųjų metų publicistika.
Holokaustas – skaudus istorinis įvykis ir jo aukų atmintis nenusipelno tokio likimo.
Visų pirma jokio holokausto nebuvo, nes holokaustas – visiškas sunaikinimas, ko nebuvo.
O genocidų atvejų – vienokių ar kitokių – buvo visose šalyse ir visais laikais.
Nuolatinis šio genocido kaišiojimas lietuviams po nosim yra ne kas kita kaip vėžio varymas.
Todėl tam turi būti užkirstas kelias: mirusiuosius pagerbiame per mirusiųjų dieną, o dažnas tokių dalykų kartojimas yra mirties kultūros propaganda.
Privalome teigti gyvenimą, o ne mirtį.
tai – Tamstos nuomonė. Bet, kai reikės – suchorių Tau cypėn nežadu. O tikrai reikės. Pats džiovinkis.
O tu, pasirodo, esi žydas? 🙂
Tuomet pasiskaityk apie žodžio žydas reikšmes http://www.lkz.lt/startas.htm įrašyti žodį žydas :
Žỹdas nevogs, ale nusuks
snarglys, liūlys
vogis
atbulìnis žỹdas apie žmogų, kuris viską daro priešingai
tìkras žỹdas apie įkyrų žmogų
žỹdo dūšià
žỹdą grãjyti
žỹdą (pa)kárti (kir̃sti
žỹdo kárvė Kt netinkamo elgesio mergina.
žỹdo ką́sniais
žỹdas leñda [į akìs]
žỹdo málkas pjáusto
žỹdo paũkštis niekas
žỹdų peklà
žỹdų plemetè gìmęs apie įnoringą, išrankų žmogų
žỹdo tur̃gus didelis triukšmas
žỹdo ùtėlės
žydùs vežióti snauduliuoti
žỹdo vỹšnė.
Galima jų pateikti kur kas daugiau.
Sėkmės besišviečiant. 🙂
Tai kad nieko čia negirdėto. Vien banalybės. Net ne savo, išprotautos.
Jau geriau anekdotą kokį naujesnį būtu, parašęs.
Arba seną – apie моржы ar voverės nušovimą…
Tiesa nepatinka? 🙂
Na taip, pvz., Kaune pastatyta Dolskio skulptūra, o Šabaniauskui – net nemąstoma. Daug kur taip – labiau gerbiame ir garbiname svetimtaučius:(
Pritariu autoriui. Esmė ta pati: užėjo Stalinas – jo dėka ir verčiant rusams, vyko priverstinis lietuvos piliečių, įskaitant įvairias tautybes genocidas už tai, kad nebuvo pripažįstama naujoji ideologija; užėjo Hitleris ir, verčiant vokiečiams, vyko priverstinis lietuvos piliečių, įskaitant įvairias tautybes, genocidas už tai, kad nebuvo prpažįstama hitlerinė ideologija. Ir turime už tai ir už tai muštis į krūtinę ir vis atsiprašinėti gal baikime vieną kartą ir pradėkime žiūrėti į priwekį.
O pries tai, abu labu, buvo dideli sajungininkai ir draugeliai, kurie kartu plese europa. tik paskui, kai hitleris suprato, jog stalinas ji anksciau ar veliau nudobs (islikti turi vienas! :)), uzpuole tarybu sajunga.
PRITARIU AUTORIUI 100 PROC. IR AS ASMENISHKAI PATS ITIN STEBEJAUSI KAS CIA SHIEMET VYKSTA.
PIUS VIS ATSIRANDA NAUJU ZYDU GELBETOJU. TURBUT LIETUVOJ AS VIENNTELIS NEAPDOVANOTAS DEL ZYDU GELBEJIMO.
Mums reikia tokio įstatymo, kaip Lenkijoj, kad už “holohaukso” lipdymą Lietuvai tokiems veikėjams grėstų kalėjimas.
Akivaizdu, Lietuvai, lietuvių tautai stengiamasi primesti kaltę už Vokietijos Reicho vykdytą politiką (beje, visur, kur okupavo, ne tik Lietuvoje), nors Lietuvos valstybė net Vokietijos sąjungininkė nebuvo. Tokios pastangos labai gerai sutampa su Kremliaus antilietuviška propaganda, lietuvių pasipriešinimą sovietams visada vadinusia fašizmu ir tarnavimu hitlerininkams. Nėra kaip tikėtis, kad priimtų įstatymą draudžiantį Lietuvą tapatinti su „holokausku“, nes, atrodo, šitie patys veikėjai bliaunantys viešojoje erdvėje Lietuvoje ir įstatymų priėmimą valdo.
“Juk kalbama apie žiloje senovėje tragiškai žuvusius jiems visiškai svetimus žmones…” – ne tokia jau žila senovė 1943 metai. Ne tokie tie visiškai svetimi žmonės – juk anot kažkokio šmaikštuolio – kiekvienas lietuvis turėjo po savo žydelį.
Lietuvos respublikos Prezidentas knesete atsiprašė už tai, kad buvo išgamų, tų – šaudžiusių. Reiktų juos įvardyti. Gal net – išvardyti.
Laiko turėjome pakankamai, ketvirtį amžiaus.
Pirma, ar tikrai žydai buvo savi? Kuo tas savumas pasireiškė? Antra, ar žydai lietuvių atsiprašė už tai, kad buvo išgamų, žudžiusių, kankinusių ir trėmusių lietuvius bolševikų okupacijos metais? O juk tai buvo PRIEŠ tą t.v. holokaustą.
Jei būtų norėję būti savi, tai būtų integravęsi, o ne kūrę miestus mieste (štetlus 19 oje Lietuvos miestų).
Jų prieškario Lietuvoj buvo 8,59 procento nuo 2,925 milijono gyventojų. Tai – pirmosios LR piliečiai. Todėl – savi. Patinka tai kam ar ne. Savi.
O savų būna visokių. Ir gerų, ir nelabai gerų. Net visiškai blogų. Kvailų irgi.
NKVDistų žydų buvo tikrai daugiau nei NKVDistų lietuvių.
Betgi netgi “mūsiškis” Feliks Edmundovič nešaudė lietuvių vien todėl, kad jie lietuviai.
O tarp jo “firmos” – ČK, OGPU, NKVD – milijonų sušaudytųjų lietuvių buvo tikrai ne vienas tūkstantis.
Žydus gi šaudė vien dėl to, kad jie žydai. Nesvarbu tai, vaikai ar seniai nukriošę.
Karo laike Lietuvos valstybės seniai nebebuvo, todėl ir jokių Lietuvos piliečių nebuvo.
Ne savi.
Hmm… Aš apie “savumą” sprendžiu pagal elgesį (pvz. ar JIE laikė save savais? Kaip jie elgėsi sovietų okupacijos metu? Kaip jie elgėsi su lietuviais?), o ne pagal procentą. Tamstos logika vadovaujantis, koloradiniai Latvijos rusai yra latviams netgi labai “savi” (“Patinka tai kam ar ne”) – nes juk jų didelis procentas ten. Ypač tas “savumas” per visokias gegužės 9 išryškėja. O jei rusai užpultų, tai tie “savi” išvis atsiskleistų “visu gražumu”. Kaip atsiskleidė “savi” žydai. 😉
Pirmojoje LR už antivalstybinę, taigi – antilietuvišką veiklą nuteistas ir sušaudytas žydas Greifenbergeris.
Tie samprotavimai apie Latvijos rusus ar latvius ne prie ko. Galima taip nueiti iki latvių šaulių, saugojusių Leniną etc
Lietuvoje virš 200000 žydų sunaikino ne Valstybė, ne lietuvių tauta, o keli tūkstančiai niekadėjų, išgamų ir niekšų.
Patinka kam tai ar ne – tarp jų buvo ir lietuvių.
1. Latvijos rusai “į temą”, jei vadovaujamės logika – “jeigu daug – reiškia, savi”. Jie ž ouikus tokios logikos ydingumo pavyzdys.
2. “Lietuvoje virš 200000 žydų sunaikino ne Valstybė, ne lietuvių tauta” – bet kaltinama BŪTENT tauta ir valstybė – apie ką ir rašo straipsnio autorius.
3. “Patinka kam tai ar ne – tarp jų buvo ir lietuvių.” – ir žydų. Bet kaltinami TIK lietuviai.
Bet mūsų ginčo objektas vis dėlto buvo žydų kaip “savų” samprata. Aš lieku tos pačios nuomonės: kad tam tikrą grupę laikytume savais, ji a) SAVE turi laikyti savais ir b) turi elgtis kaip savi. Grupės gausumas nėra svarbu. Ar Tamsta tokiam požiūriui prieštaraujate?
Šiame ginče geras pvz. Lietuvos totoriai. Juos tai tikrai galime laikyti savais… O žydų buvo ir savų ir ne savų. Dar nesuskaičiavau kurių daugiau ;)…
Žydas pagal sąvoką yra blogietis.
Judėjai ar jehudimai gali būti ir geri žmonės.
Tik Pikč:
1. Veik 9 procentai – tai DAUG
2.Todėl ir kaltina, kad II LR neatsiriboja nuo žydšaudžių – vienareikšmiškai ir nepaisant jokių VĖLESNIŲ nuopelnų.
3. Tad išvardykime – atrasime ir rusų, lenkų ir net …žydų.
SAVI -tai bendrapiliečiai Smetoniškoje Lietuvoje.
Visų tautybių. Visų. VISŲ.
Meluoji:
1. žydšaudčiai buvo n kartų pasmerkti;
2. bendrapiliečiai smetoniškoje, t.y. neteisėtoje kaip nurodė tikrieji partizanai, seniai nebesant net tos valstybės, todėl jokie nebe piliečiai.
O kas prisimins kitus – anksčiau vykusius genocidus: 1) kai Jahvė, ,,ėmęsis gailėtis sukūręs žmogų“ ( ir tuo pačiu atsiskleidęs kaip netobulas kūrėjas ), beveik visą žmoniją nuskandino per tvaną?; 2) kai Jahvė – iš esmės savo malonumui – suorganizavo egiptiečių pirmagimių genocidą, o prie jo prisidėjo patys žydai, tepliodami savo namų duris avies krauju?; 3) kai žydai po 40 metų – iš esmės karinių mokymų dykumoje – atsibastę į svetimą žemę, vykdė komandas – ,,užėmus miestą – išžudyti visus gyventojus“?..
VISIŠKAS brieeedas. Visiškas, net – nepatogu klausti- iš kur parašyta tai…
Būtum skaitęs Bibliją, nekiltų klausimas, kur tai parašyta.
klausiau ne KUR, o IŠ kur parašyta.
Nesiteisink – čia pasiteisinimai negalioja.
Klausiate IS kur?? Biblija, reiskia is Sventos Dvasios… 🙂
🙂
Žodis žydas pas mus atėjo iš Rasiejos su neigiama prasme:
В 1787 году при посещении Екатериной II города Шклов во время поездки на юг по протекции князя Потёмкина ею был принят Иошуа Цейтлин с прошением от шкловских иудеев о прекращении употребления в официальных документах унизительного для них слова «жиды».
https://ru.wikipedia.org/wiki/Жид
Tokie kaip Juozas (IP adresas: 5.20.165.199) patvirtina, kad, ko gero, ne be reikalo prisiėmėm tokį žodį – buvo tokių ir yra jų.
Žodis žydas pas mus atėjo iš Rasiejos su neigiama prasme:
В 1787 m. Jekaterinos II Šklovo m. judėjai raštu prašė jų nevadinti negražiu žodžiu – žydais:
https://ru.wikipedia.org/wiki/Жид
Tokie kaip Juozas (IP adresas: 5.20.165.199) patvirtina, kad, ko gero, ne be reikalo prisiėmėm tokį žodį – buvo tokių ir yra jų.
?????
Neapsimetinėk niekuo dėtu – pradėk skaityti savo komentarus nuo pirmo, kada nei iš šio, nei iš to pradėjai dantis rodyti.
Todėl ir gavai tokį įvertinimą.
Turint omenyje tai, kad labai dažnai giedi maskolių giesmes, tai čia dar per švelniai esi apibūdintas.
P.S.
ir lietuvių kalbos pasimokyk:
cukõrius (dial.) sm. (2) džiūvėsis
http://www.lkz.lt/startas.htm įrašyti žodį cukorius.
Senovės Romos teisininkai, nesisekant išnarplioti kokią nors painią bylą, visada keldavo klausimą: “Cui prodest?” (lot. – kam tai naudinga). Taigi, “holokaustiškų trimitų kasmetinis triūbijimas” ir lietuvių tautos “darymas” žydšaudžių tauta, kam jis naudingas?!
Lietuvos priešams.
Tam kas is to gyvena. Ir nemanau kad jis priesas, paprasciausiai jis is to gyvena, tarp kitko, laabai gerai ir sociai gyvena. O juk gero gyvenimo atsisakyti kas panores??? Vokietijos melzimas poreikiu panasu jau netenkina. Vat ir reikia nauju ‘karvyciu’
Visi, kurie kenkia Lietuvai, yra jos priešai.
Net jei jie būtų tik paprasčiausi parazitai.
Visiškai pritariu “Tikram lietuviui” ir “Los Angeles”!!!
Juozai, ten jau vietos nebeliko, tad atsakysiu čia. Taigi, papunkčiui:
1. Grįžtam prie to paties – jei “daug” reiškia “savi”, tai ir koloradiniai rusai Latvijoje yra “savi” NEPRIKLAUSOMAI nuo jų pačių požiūrio ir elgesio. Mano akimis žiūrint, toks mąstymas yra klaidingas.
2. Apie kokį “atsiribojimą” kalbame? Visi, kurių kaltė įrodyta, seniai pasmerkti ir nuteisti. Ar siūlote už gryną pinigą imti visokio plauko šmeižikų pezalus?
3. Apie “lietuvius-žydšaudžius” kriuksinčių veikėjų NEDOMINA tiesa. Vokiečiams talkininkavę žydai yra žinomi – bet šitai faunai jie vis tiek yra “aukos”, mat, atseit, prievarta talkininkavo ir žudė kažkiek, kad daugiau išgelbėtų – vienžo, “če nesiskaito”. Na, o kai akivaizdžiai įrodoma, kad koks nors žydas žudė lietuvius, tai reakcijos svyruoja nuo “kaip drįstate – taigi halakaustas! Žydostrielaj! Antisemitaj!” iki “Ai, tai ten atskiri atvejai buvo, nesiskaito – ir apskritai, užtenka po tą praeitį kapstytis!”. 🙂
4. Mes kalbame apie skirtingus dalykus – paso turėjimas NĖRA tas pats, kas buvimas savu. Įsivaizduokite Rusijos arba Lenkijos agresiją ir tomaševskinės jedinstvininkų šutvės elgesį tokiu atveju. O juk jie turi pasus – taigi “savi”, ar ne? 🙂
Be reikalo vargsti –
tam Josifui (nei joks jis ne Juozas) visąlaik čia yra įrodinėjama, kad Žemė – ne čemodano formos, bet jie vis tiek tvirtina priešingai. 🙂
Pikc, kiekvienas turim savo nuomonę ir tai yra puiku.
Būtų gerai, jei pasiskaitytum Pogrom w Jedwabnem.
Ten rašoma
– vokiečių inspiruotame pogrome žuvo 340 žydų, 300 iš jų sudeginti gyvi.
– 1941 m. liepos 10 d. ryte iš aplinkinių kaimų susirinkę ir miestiečiai pradėjo varyti žydus į turgaus aikštę, ten juos mušė ir tyčiojosi. Miestelyje tuo metu buvo KELI vokiečių kareiviai, jie padėjo tuos žydus suvaryti …
– apie 300 žydų suvarė į kluoną ir padegė. Buvo žinių, jog vokiečiai tai fotografavo, bet vėlesniuose tyrimuose tokių foto nerasta. Nustatyta, kad pogromą įvykdė apie 40 LENKŲ. 1949-50 metais buvo nubausta tik 10, 12 išteisinta. Karol Bardon nuteistas mirties bausme, bet gavo malonę ir liko kalėti.
-2001.VII.10 , minint įvykių 60- metį Prezidentas Kvasnevskis atsiprašė savo ir “tų lenkų, kurių sąmonė tų baisių įvykių sukrėsta” vardu . Buvo už tai ir pagirtas ir negailestingai kritikuotas.
Neisizeiskite, bet pliurpiate niekus… Visiskai nesenas atvejis, t.y. garsioji nesenai isleista knyga. Virselio galineje puseje nuotrauka ne is Lietuvos, nors aiskinama kad surinkta archyvine medziaga????? Lietuvos archyvuose nuotrauka visai ne is Lietuvos? Pasiklausyklite:
h t t p : / / a l k a s . l t /2016/04/10/pokalbiai-su-audriu-antanaiciu-ruta-vanagaite-pulinys-turejo-sprogti-video/
Ir ka? Ogi nieko, net nesuabejojo autore savo ‘tiesa’. Nesvarbu kad ivykis ne is Lietuvos, bet Lietuva ir lietuvius apdergti ir parodyti kraugeriais pasaulio akyse tai netrukdo… 🙂 Siaip tai nejuokinga. Todel nereikia apie ‘..kiekvienas turim savo nuomonę ir tai yra puiku..’. Siuo klausimu- tai nera puiku. Tai atviras smeizimas, kuris pasirodo, jei stovi tam tikroje puseje, galimas. Ir jokios kalbos apie smeizta, zurnalistine etika, autoriaus moraline atsakomybe… Taigi, klausimas rimtas: kiek dar archyvuose tokiu nuotrauku ir ‘faktu’, kurie neaisku is kur ir neaisku apie ka, bet tai netrukdo ‘rasytojams, zurnalistams ir gaudytojams’ paskelbti kad tai butent is Lietuvos. Paziurekite kokie JIE!!!! Ar ne geda???
Tai tema, is kurios daromas verslas. Stai ir viskas, ir visiems tokiems pavyrkautojams tikrai neblogai atsilyginama. Tragedija baisi, bet daryti is to pasipinigavima pasaulio mastu yra besarmatiska. Kazkas is kazkur kazka paeme ir jau ziurekite, kokie jie!!!
Be pykcio ir su pagarba zuvusiems turetume visgi pasakyti STOP smeizikams ir pasipinigautojams
Gerb. Juozai, kuriam iš 4 mano komentare paminėtų punktų taikomas Jūsų atsakymas ir ką jis turėtų įrodyti?
Dėl Tamstos pateikto įvykio – trumpa apžvalga atskleidė štai ką:
Miestelis prieš tai buvo okupuotas sovietų. Žydai atvirai buvo sovietų pusėje, nemažai jų dalyvavo sovietų terore prieš vietinius lenkus. Prisipažinimai iš “nusikaltėlių” išgauti prievarta, taip pat buvo iškreipti parodymai, kad atrodytų, “kaip reikia”. Rimtu duomenų rinkimu niekas neužsiėmė (kažką primena, ne? ;)). Vėlesniais tyrimais nustatyta, kad “valymu” užsiėmė Gestapo specialiosios paskirties būrys. Dar vėlesniame tyrime kaltė vėl permetama lenkams. Normalios lavonų ekshumacijos atlikta nebuvo, nes žydai dėl religinių priežasčių prieštaravo (kaip patogu!), tad lavonų skaičius nustatytas teoriškai. Gaisravietėje rastos kulkos gali kelti abejonių dėl gyvų deginimo fakto. Toks tad įspūdis, perskaičius trumpą info pagal Tamstos rekomendaciją.
O dabar grįžtam prie mano klausimo – tad su kuriuo mano išdėstytu punktu tai susiję?
Pikc, nei vienam. Paprasčiausiai prisiminiau, nes ir ten dėl Prezidento atsiprašymo kilo didelis politinis erzelis. Kaip ir pas mus.
Mitas tai ar tikra – vokiečiams Olandijoje pareikalavus, kad žydai geltonas žvaigždes prisiūtų, jomis pasipuošė visi – ir olandai?
Olandijos valstybė tuomet buvo, todėl ir ji galėjo ką nors organizuotai spręsti ar daryti.
Lietuvos valstybę jau buvo panaikinęs stalinistų tvanas.
Be to.
Jei jau pats toks griaudentojas, tai ko pats tada neužsidėjai tos žvaigždės ir pan.?
Kitiems nurodyti yra lengviausia.
“Juozui”.
Olandija tada buvo okupuota.
Tikrasai – negi pats nemoki normaliai bendrauti?
Puiku, kad VISKĄ žinai VISADA, viskas Tamstai paprasta ir aišku.
Buvo okupuota, bet valstybės institucijos, kurių viršuje buvo karalius, buvo išlikę.
P.S.
apie normalų bendravimą galima kalbėti tik su normaliai bendraujančiais, o ne su tais, kurie šiknabirbiauja žydų organizacijoms ar tiesiog dirba jų naudai, šmeiždami Lietuvą.
Kiek žinau, mitas – kaip ir apie Danijos karalių.
Grįžtant prie tamstos komentaro – tokia atsiprašymai yra kolektyvinės kaltės pripažinimas, ir tai ne tik nepagrįsta, bet ir kvaila. priminsiu, kad žydai nėkart nieko neatsiprašė už savo tautiečių vykdytus nusikaltimus sovietų okupacijos metais. Dar daugiau – bent pabandžius tą klausimą “paklibinti”, prasideda “putos iš nasrų (kaip jau rašiau anksčiau).
O dėl mano minėtų punktų – siūlyčiau prie jų grįžti, kadangi jie yra atsakas į JŪSŲ tezes, tad iš tamstos pusės būtų logiška savo poziciją arba ginti toliau, arba pripažinti jos klaidingumą. Tuo tarpu tamsta, užuot tai daręs, pradedate įvedinėti naujas potemes iš lenkų ar olandų istorijos. Tai rodytų, kad argumentų savo pozicijai apginti tamstai nebeliko. Jei taip, tada tikrai ginčas baigtas. Jei ne – tęsiam, o ne bėgiojam link kitų temų. 🙂
Pasiduodu! Izraelis atsiprašys lietuvių tautos už jų – žydų – NKVDistų išžudytus 98 procentus Lietuvos autochtonų,
Čekučio vadovaujami Tautininkai laimės ne tik LRS rinkimus, bet ir prisijungs, negana to – diriguos Vakarų Europos jėgoms, nušlavusioms komsomolką Angelą…
Tebūnie! Visam tam paradui vadovaus Proto bokštai, bet tik tokie – kaip TIKRASis L.
Na, nusišnekėjimai – irgi rimtas požymis, rodantis, kad argumentų savo pozicijai ginti nėra. 😉
Pakartojam teiginius, kurių Juozas atkakliai neatsisako, nors ir nesugeba apginti:
1. “Savas” ar “ne savas” priklauso NE nuo konkrečios grupės mąstymo ir elgesio, bet nuo jos dydžio.
2. Kolektyvinė kaltė ir atsakomybė yra geras dalykas – bet tik kai taikomas NE žydams.
3. “Žydostrielai” yra ne tie, kurių kaltė įrodyta, o tie, kurie apkaltinami – ir Lietuva turi tučtuojau nuo jų atsiriboti bei atsiprašyti.
Ką nors praleidau? 🙂
Nieko tokiam neišaiškinsi geriau nei per liaudies mįslę:
snukis juods, barzda ruda –
kur tu matei tokį brudą? 🙂
Kas?
Hande hoch…
http://www.vilan24.ch/typo3temp/pics/katze_84bfd6cc14.jpg
Pasiduodu. Nemoku diskutuoti, kai net neskaito…
Bliamba, KUR aš apie kolektyvinę rašiau? 🙁
Kaip anais laikais – СЛАВА КПСС ir vsio!!!
ŠLOVĖ tikram lietuviui 🙂 🙂 🙂
🙂
За такие шутки в наше время…
🙂
Tai stai kokia istorija? Nera kuo stebetis, kas vyko po raudonuju iejimo i Lietuva nera paslaptis, kitas klausimas kad tos temos oficialiuose saltiniuose kazkin kodel 🙂 laabai vengiama…
Žodis lįsti rašomas taip, žodis lysti reiškia liesėti.
O, kaip supratau, keičiasi ‘alko’ ŠVENTOSIOS TREJYBĖS sudėtis – ‘pakirkšnutį’ keičia ‘S’, o ‘Pikc’ ir ‘tikras lituvis’ lieka…
Raudonasis,
kuš – vis tiek nieko į esmę pasakyti nesugebi.
Pasimokyk lietuvių kalbos – gal tuomet ką nors ir sugebėsi į temą parašyti?
Kembly, o tu kartais ne žydas? Dabar dauguma tavo atsiliepimų skirti tik purvinti Pikcą, mane ir kitus laisvos Lietuvos šalininkus (“tikro lietuvio” nepriskiriu, nes jis “internacionalistas”). Pailsėk, nes pervargsi, riboto mąstymo žmogau…
🙂
Kame tas internacionalizmas?
🙂
Kažką kvaktelėjai net nepagalvojęs.
Aš nebekreipiu dėmesio – tegul plėšosi žmogelis, jeigu jam taip smagiau. Vis užsiėmimas. 🙂
Panašu, kad jis nemoka lietuvių kalbos, nes apie esmę beveik nekalba – vis kaišioja visokius niekas, kad tik sumenkinti kito nuomonę, nors pats apie tai nei mū, nei bė.
Nereikia taip varyt ant Kemblio… Lietuvių kalbą saugo. Tuo klausimu daug išmintingų dalykų parašo, nepaisant visų kitų mąstymo trūkumų.
P.p. Ir ką mes be jo laisvoj Lietuvoj veiktume? 😉
Tokie “saugotojai” septynioliktais paskutines kojines suėdė. 🙂
Nežinau, kaip jus, gerbiamieji, bet mane nuo tos “žydiškos temos” jau pykina… Kitų problemų “ant tos Lietuvos” jau nėra? Nėra nei totorių, nei karaimų, nei romų (čigonų), nei senųjų Lietuvos rusų, nei sulenkėjusių “Vilenščyznos” gyventojų temų?.. Išsemtos, išgvildentos, išspręstos… Liko tik viena vienintelė problema – žydų.
Kaunieti – be abejo, yra daug kitokių temų – bet šis konkretus straipsnis yra šia konkrečia tema, todėl ir komentarai apie tai.
Juozai – dėl kolektyvinės kaltės ir atsakomybės: tamstai atrodo normalu, kad, tarkim, prezidentas VISOS TAUTOS VARDU atsiprašinėja žydų (tai YRA kolektyvinės kaltės prisiėmimas), bet kai primenu, kad tai atrodo kvailai – dar ir dėl to, kad žydai to paties nedaro ir neketina daryti, tamstos reakcija tampa nebeadekvati. Dėl to ir antroji išvada. 🙂
Taigi. Ir “ši konkreti tema” mane asmeniškai JAU UŽKNISO!!!
Pikc, kur ta kolektyvinė atsakomybė? Teisėtai išrinkto LR Prezidento 1995 m. kovo 1 teksto nesu skaitęs. Žiniasklaidoje buvo, kad atsiprašė už “tuos lietuvius, kurie negailestingai žudė žydus, juos šaudė, trėmė ir plėšė”.
Ne už Lietuvos pirmąją ar antrąją Respubliką.
Ne už tai, kad žudė lietuvių tauta.
Tik, kad mūsų išgamos tą darė. Lyg tai kitose tautose tokių nėra. Net “dievo išrinktoji tauta” nėra šventa. Jie labai vieningi, bet ir pas juos visokių buvo, yra ir bus.
Tai elementaru gi.
Prezidentas Brazauskas tai padarė turėdamas tam teisę.
Iki rinkimų kandidatai atstovauja kokiai tai grupei LR piliečių.
Po rinkimų – Prezidentas visų -t.y. visos Tautos, tai yra ir tų, kurie už jį nebalsavo, ar net agitavo prieš jį.
Na, elementarūs tai dalykai gi.
O dėl žydų – aš gerbiu juos, bet tai nereiškia, kad myliu. O reiktų, nes tai gal įtakingiausia tauta pasaulyje…
Čia vienas proto bokštas įrodinėja, kad tokios tautos žydų kaip ir nėr. 🙂 Gal ne, bet yra jų pinigai. JAV kasmet atseikėja Izraeliui po 5 milijardus USD.
Žydų tautos nėr (pasiskaityk wiki, izraelitai save vadina jehudimais), bet užtat yra žydomasonai.
O, kad čia atidirbi maskolių kapeikas – tai irgi visi puikiai supranta.
Gerb. Juozai, jei prezidentas, atstovaujantis VISĄ Tautą, prašo kitos tautos atleidimo, tai YRA kaltės prisiėmimas – priešingu atveju kokia prasmė atsiprašinėti? Bet juk nei jis, nei jį išrinkusi tauta NĖRA atsakingi už kai kurių lietuvių nusikaltimus. Juolab, kad, tokia logika vadovaujantis, žydų prezidentas irgi turėtų atsiprašyti (ir dargi pirmas, nes žydų nusikaltimai prieš lietuvius chronologiškai anksčiau prasidėjo) – bet juk taip nėra ir nebus. Atvirkščiai – dažniausiai girdime mūsų didvyrių ir visos tautos šmeižimą. Tai kokio velnio tas atgailavimas? Pažiūrėkim į lenkus – jie iškart šlapia mazgote per marmūzę trenkia visiems, bandantiems jų tautą juodinti – o juk pas juos žydų gerokai daugiau nugalabinta. Ir su kuriais labiau skaitosi – su už velniai žino už ką amžinai atgailaujančiais lietuviais, ar su lenkais? Klausimas retorinis – visi žinom apie palinkusį karklą ir ožkas. 🙂
P.S. Dėl žydų kaip tautos sąvokos išties galima ginčytis, nes iš esmės tai labai įvairios kilmės religinė bendruomenė. Bet čia atskira tema, tai neverta plėstis.
Gerb. Kaunieti, suprantu Tamstos jausmus, bet nesuprantu, kodėl, taip jausdamasis, vis dar skaitote šitą temą. 🙂
Pas Žygeivį, temoje kur aptariama A.Hitlerio knyga, yra surinkta n medžiagos apie tai, kad žydai, jehudimai (izraelitai) ir judėjai nėra tas pats.
Ten filosofai, didieji pasaulio veikėjai, Toros aiškintojai ir kt. žinovai tvirtina, kad tai – klajoklių sluoksnis, kai, tuo tarpu, tauta pagal apibrėžimą, vėlgi nustatytą mokslininkų, yra tik savos nuo amžių amžinųjų teritorijos bendruomenė (išvykėliai, kaip taisyklė, pereina į tos teritorijos, kur apsigyvena visam laikui, tautą). Tauta turi turėti:
1. savą teritoriją;
2. savą kalbą;
3. savą kultūrą.
Viso to žydai neturi: juos jungia kitkas – veikimas pagal poniatijas, kaip sako nusikaltėliai, bet tai – ne tautos, o gaujos požymis.
Net jehudimai (išvertus – neasimiliavusieji) tik nuo 1948m. prasideda (kada užkariauja sau teritoriją), o, kaip nustatė Izraelio mokslininkai, į Europą iki XXa. atėjo tik 4 jehudimės motinos (jei iš jų būtų pasidauginę tie milijonai, tai būtų masiški apsigimimai, kurie, atitinkamai, būtų sužlugdę visą grupę kaip tokią).
‘tikras lituvi’, o ką pagal ‘Žygeivio’ PONIATIJAS, KAIP SAKO NUSIKALTĖLIAI, turi turėti Gentis? Savo Žemę? Savo kalbą? Savą kūrybinę saviraišką?
Pasimokyk lietuvių kalbos gramatikos, jei nori, kad tau kas atsakytų, raudonasis.
Gerb. Pikc, atsakau tik Tamstai:
1. Žydai buvo naikinami tik todėl, kad jie žydai. Visuotinai žinoma- ne tik LT ar PL.
2. Kai LR Prezidentas atsiprašė derėjo visiems tą pripažinti – teisėtai išrinkto prezidento atsiprašymo formuluotė beveik puiki (Kvasnieveskio geresnė, mano nuomone – geniali). O kokia LIETUVIŲ, ypač “dešiniųjų” reakcija, žinom.
Tokia reakcija labai naudinga ne tik Zuroff’ui, bet ir Kremliui.
Deja.
P.S. Tai, kad tauta įvairiomis kalbomis kitaip vadinama, nereiškia kad jos nėra. Elementaru – tik mes vadinam kaimynus lenkais, visi kiti – šaknyje būtinai POL.
Žydų visą istorija – kelias į PAŽADĖTĄJĄ žemę.
Tautos sąvoką nustatė filosofai, o jie (pvz., jūsų, žydų, atstovas Leninas) sako, kad tauta tik savos nuo amžių amžinųjų žemės bendruomenė.
Jūsiškius dėl ko visais laikais vijo iš visur: 1209m. iš Anglijos, 1492m. iš Ispanijos, 1495m. iš Lietuvos, 1742m. iš Rusijos ir t.t.?
Kaip pasiaiškinsi?
Sakysi – be reikalo?
Kodėl kitų nevijo?
Kodėl n žydų dirbo hitlerininkais ir net aukščiausiuose postuose?
Ir t.t.