
Jau prekiaujama naujausia Lietuvos archeologo, akademiko, humanitarinių mokslų daktaro, Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) profesoriaus, Istorijos fakulteto dekano Eugenijaus Jovaišos knyga „Aisčiai. Lietuvių ir Lietuvos pradžia“. Tai trečioji profesoriaus monografija apie aisčius.
Trilogijos „Aisčiai“ pirmoji knyga „Kilmė“ pasirodė 2012 m. pabaigoje, o „Aisčiai. Raida“ skaitytojus pasiekė 2014 m. Visas tris knygas išleido LEU leidykla. Pastaraisiais metais E. Jovaiša labiau susidomėjo aisčių etnine istorija, į ją gilinosi ir į aisčių, kitaip vadinamų vakarų baltų, vaidmenį Rytų ir Vakarų Europos istorijoje ėmė žiūrėti kitaip. Naujasis aisčių etnogenezės modelis aprašytas profesoriaus monografijose „Aisčiai. Kilmė“ ir „Aisčiai. Raida“.
Autorius teigia, kad knyga „Aisčiai. Lietuvių ir Lietuvos pradžia“ kitoniška, skirta plačiajai visuomenei. „Į ją įtraukti ankstesni tyrinėjimai, kuriuos gilina ir mano naujausių tyrinėjimų apžvalgos. Skaitytojo žvilgsnis aprėps plačią aisčių gyvenimo panoramą. Čia daugybė naujų dalykų: kas tie aisčiai ir kur jie gyveno, ką ir kaip apie aisčius rašė antikos istorikai, kas ir nuo kada buvo aisčių kaimynai, kas ta didžioji aisčių migracija ir kaip ji keitė aisčių ir rytų baltų pasaulio veidą, kokie yra didžiosios aisčių migracijos daiktiniai ir rašytiniai liudininkai, kas tas Gintaro kelias ir koks jo socialinis turinys, ką apie aisčių gentis žinojo Gintaro kelio laikų Romos geografai, bet svarbiausia žinia – aisčiai gyveno įvairų, daugybės Europos tautų kultūrinių ryšių turtinamą ir savąjį joms dalijamą gyvenimą“, – tvirtina E. Jovaiša.
Profesorius, humanitarinių mokslų daktaras E. Jovaiša yra I–VI amžių baltų istorikas. Ištyrinėjęs I–VI amžių baltų kapus, medžiaginį ir dvasinį paveldą, profesorius nustatė ir pagrindė laidojimo apeigų pagal Saulę, Mėnulį ir Šiaurinę žvaigždę paprotį, atrado laidojimo datavimą mėnesio tikslumu, išrado naują palaikų lyčių nustatymo metodą. E. Jovaiša yra astroarcheologijos Lietuvoje pradininkas, įvertintas Lietuvos mokslo premija, apdovanotas Lietuvos didžiojo kunigaikščio Gedimino ordino Karininko kryžiumi. Greta daugelio mokslinių straipsnių ir knygų nuo pat interneto pradžios vaizdžiai pristato Lietuvos istoriją virtualioje erdvėje. Prof. dr. E. Jovaiša Dauglaukyje (Tauragės r.) atliko archeologinių kasinėjimų ir padarė itin įspūdingų atradimų, reikšmingų Lietuvai ir visai Europai. Jo moksliniai tyrinėjimai, kurie vyko daugiau kaip dešimt metų Dauglaukio gyvenvietėje, išgarsino Tauragės krašto vardą visoje Lietuvoje. Tyrimai, atlikti Mažonų seniūnijoje, Dauglaukio kapinyne, yra unikalūs ir išskirtiniai Lietuvos archeologijos mokslo praktikoje.
Belieka pasaulio kalbininkams tarti galutinį žodį dėl aisčių pavadinimo (Tacito I a. paminėto lot. Aestii) kilmės, t.y. kokios kalbos žodžiu Tacitas savo veikale Germanija juos taip vadina ir ką jis reikštų kaip bendrinis tos kalbos žodis. Dar Tacitas sako, kad aisčiai gintarą vadina gleasum, tai taip pat svarbu, ar čia yra pačių aisčių žodis ar jo lotyniškasis vertinys.
Del Aisčių pavadinmo ir kilmes: VIENI NUO SENO ZINOJO,O KITI ZINOTI NENOREJO,ARBA NEGALEJO… Kataliku baznycia,buvo paskelbusi draudziamu knygu sarasus,kas ir pasitarnavo daugumos zmoniu visiskam atbukinimui. Nereikia nieko naujo isradineti,viskas yra parasyta senose knygose.
–
https://books.google.de/books?id=DtwGAAAAcAAJ&pg=PA464&dq=Astingi&hl=de&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=Astingi&f=false
“Wandalica gente extenderc cupicns contra Visumar eorum regem Asdingorum è stirpe”
–
https://books.google.de/books?id=OFbKCagMBtMC&pg=PA641&lpg=PA641&dq=contra+Visimar+eorum+rege+qui+Asdingorum+stirpe&source=bl&ots=VSE3DCkJfj&sig=F6-ph0mcNqZxHdDq_dX9VBcUM54&hl=de&sa=X&ved=0ahUKEwjpmve8xujOAhUqLMAKHZA9Ba0Q6AEIODAE#v=onepage&q=contra%20Visimar%20eorum%20rege%20qui%20Asdingorum%20stirpe&f=false
Del Aestii:
–
https://books.google.de/books?id=4ci-m8oJocsC&pg=PA118&dq=Aestii&hl=de&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=Aestii&f=false
Del gleasum:
–
https://books.google.de/books?id=7bjOX72KpJsC&pg=PA194&dq=gleasum&hl=de&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=gleasum&f=false
–
Bendrai:
–
http://www.um.es/cepoat/antig%C3%BCedadycristianismo/wp-content/uploads/2014/10/antiguedadycristianismo_25.pdf
Aisciai turbut tinkamesnis pavadinimas nei baltai. Be to, panasu, kad vadinami buvome ne tik siuo vardu…
Manau, ‘aisčiai’ nuo žodžio ‘eisčiai’ (eiti), kuris reiškia tą patį kaip ‘vikingai’ ar ‘variagai’ – keliautojai, pirkliai, plėšikai, bet ne tautybė.
Del Aisciu pavadinimo kilmes: Lotyniskai – Aestus ,Aestorius – rasoma apie aestus mare – silta jura. Aestuarium mare – taiki jura. Aestu-arium (kiti aiskiai supras kaip Aisciu arijai 🙂 .Pagal Ptolomeus – tai viso labo tebuvo tik Suduviu – Jotvingiu valdomu zemiu krantus skalaujantys vandenys. Be abejo kazkam labiau patiko mus vadinti Aisciais,nes vel gi JIE didzioji Romos Imperija mus taip lotyniskai pavadino… 🙂
Galima rasti ivairiu sio pavadinmo formu ;Astingorum,Aestii,Astingi….
O as pritariu Ptolomeus , ir manau ,kad mes – Suduviai – Jotvingiai,kaip ir Kursiai,Ziemgaliai,Latgaliai,Litus – Lietuviai,Galindai ir Prutha – Pruteniai – visos Prusu gentys,veliau vadinti ir Aisciais,Getais (vokiskai Goten),tuo paciu ir Vandalais ,nuo Vistules iki Dono..
–
https://books.google.de/books?id=JwdkAAAAcAAJ&pg=PA275&dq=Sudauuer+an+dem+Strand+Mare+Sudinum&hl=de&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=Sudauuer%20an%20dem%20Strand%20Mare%20Sudinum&f=false
Taip – Aisciai buvo vadinami ir Gelee, Gethae, Gothi, Gudden (Keltu Gotai):
Man vergleiche weiter die rhätischen Estionen mit-den Aisten (Aestui, ’Qo‘nutoc,
’.Qözlwveg), die ungarischen Bisseni oder Biessi, die Patzinaken, mit
den thrakischen Bessi oder Blauem, endlich, was uns hier am
Nächsten liegt, man erinnere sich, dass die Aisten überhaupt
auch Gelee, Gethae, Gothi, Gudden,Koo’o’woi (vgl.Kozwoi bei Die
für die celtischen Gothini des Tacitus) genannt werden.
– 521 puslapis.
https://books.google.de/books?id=qL87AQAAMAAJ&pg=PA521&dq=Astinger+sprache&hl=de&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=Astinger%20sprache&f=false
Taip pat rasoma ,kad Gotus sudare daug atskiru genciu,tame tarpe Aisciai ir Seliai (Astingi ,Silningi).Is Aisciu genties ,ju (Gotu) karaliai isdygo.Raide f skaityti kaip s (aus dem aftingifchen Stamme waren ihre Könige entfproffen ). Visi bendrai vadinami Vandalais .Gyvenome prie Nemuno ,kuri vokieciai pervadino Memell,Romos Imperija pervadino Chronus,o Plin ivardina kaip Guttalus. Skaityti 464 puslapi. Kaip jau karta minejau ,zodi germanai reikia ignoruoti.
https://books.google.de/books?id=DtwGAAAAcAAJ&pg=PA464&dq=Astingi&hl=de&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=Astingi&f=false
Manau ir tai jums turetu buti idomu:
apie ta ,kuris per visa zeme savo imperija isplete,kuri ir senoves graigai garbino..(derjenige, der über die Erde sein Imperium erstrecket hat).
Beymobgedachten Herodoto, wie auch beim Strabone und Jornande wird eines Zamolxis gedacht, den Herodotus einen Philosophum, Jornandes einen König, Strabo aber einen Gott nennen. Selbiges Wort ist von den Griechen nach ihrer Mund-Art gezwungen, da es dochheis fet Ziamoluks, nemlich derjenige, der über die Erde sein Imperium erstrecket hat, und von dem die alten Gothengemeint, daß der jenige, der viel Jahr sich von ihnen entzo- gen, oder auch gar gestorben wäre, zu dem * Ziamoluks (den die Griechen Zamoxisgeheiffen)gangen. Und eben daffelbige sagen ( auch unsere Nadrawer, Zalavonier, auch zum Theil die Sudaven, daß diejenige so gez storben, oder die man vor Todte hält, seyn ” zum Ziamoluks gangen, nemlich zum Gott der Erden, daß ist, daß er in die Erde verscharret worden; diesen Gott nennen sie auch jetzo Zemele, Zempattys, Zeminele &C Davon mit mehrerm anderswo.
–
https://books.google.de/books?id=UQ0CAAAAcAAJ&pg=PA895&lpg=PA895&dq=dochheis+fet+Ziamoluks,+nemlich+derjenige&source=bl&ots=VFM2MajyIT&sig=xgZIwEbr5IoWB3VpzbD11zFcKiI&hl=de&sa=X&ved=0ahUKEwjI8trTlvnOAhUKWxQKHQ6iCz8Q6AEIHjAA#v=onepage&q=dochheis%20fet%20Ziamoluks%2C%20nemlich%20derjenige&f=false
–
https://books.google.de/books?pg=PA895&lpg=PA895&dq=dochheis+fet+Ziamoluks,+nemlich+derjenige&sig=xgZIwEbr5IoWB3VpzbD11zFcKiI&id=UQ0CAAAAcAAJ&hl=de&output=text
gal zinote kur galima isigyti? labai labai reikia
LEU leidyklos knygynuose
Pardavimo vadybininkė D. Usavičienė
Tel.: 233 3593, 8 681 64 218