Pirmadienis, 1 kovo, 2021
  • Apie Alkas.lt
  • Saulės arkliukai
    • Naujienos
    • Diskusijos
    • Kultūros teorijų labirintai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Istorija

T. Baranauskas: Vytautas ar Brežnevas Lietuvai svarbiau?

Danutė Šepetytė, www.respublika.lt
2016 03 01 23:01
9
Vytautas ar Brežnevas Lietuvai svarbiau? | Respublika.lt nuotr.

Vytautas ar Brežnevas Lietuvai svarbiau? | Respublika.lt nuotr.

Vytautas ar Brežnevas Lietuvai svarbiau? | Respublika.lt nuotr.
Vytautas ar Brežnevas Lietuvai svarbiau? | Respublika.lt nuotr.

Kai bandai įsivaizduoti Europos „inžinierių“ kuriamą Europos žmogų, kuriam ištrinta atmintis, nieko kita tame „pasaulyje be sienų“ nematai – vien gentis, traukiančias iš vieno pašalio į kitą, vien gaujas, besibastančias tarp sugriautų bažnyčių, sau įkandin paliekančias šiukšlių pilis… Lietuvos valstybės ištakas tyrinėjančio istoriko, Lietuvos edukologijos universiteto dėstytojo Tomo Baranausko klausiame, kada, kokiomis aplinkybėmis istorinė atmintis tampa itin svarbi.

– Istorinės atminties poreikis paprastai paaštrėja istorinio lūžio momentais, – sako jis. – Prisiminkime Sąjūdžio laikus, kai beveik kiekvienas žmogus domėjosi istorija, kai A.Šapokos redaguota Lietuvos istorija buvo išleista šiandien neįsivaizduojamu rekordiniu 300 tūkst. egzempliorių tiražu. Tokio turbūt nebuvo iki tol ir po to niekada nebebus. Maždaug kas dešimtas trimilijoninės Tautos žmogus ją įsigijo, ją galėjai rasti kiekvienoje lietuvių šeimoje.

– Kaip manote, ar podraug su Europa, kurią pabėgėliai doroja kaip šiltą vilną, nesame atsidūrę tokio lūžio, t.y. katastrofos, priešlapyje?

– Iš tikrųjų nesinori taip sakyt, norisi sakyt, kad kol neįvyko katastrofa, egzistuoja galimybių jos išvengti, bet, aišku, šiandienė Europa atsidūrė tokioje situacijoje, kuri primena Romos imperijos žlugimo išvakares daugeliu aspektų – tiek imperijos ideologine ir moraline krize, tiek barbarais, kurie ne tik plūdo, bet ir būdavo sutinkami kaip draugai ir sąjungininkai, kaip federatai… Yra daug paralelių, bet visada yra galimybė nekartoti istorinių klaidų.

– Betgi Europa praranda (jei dar galutinai nepraradusi) moralinius orientyrus, kurie padėtų atsilaikyti prieš svetimšalių su tvirtomis jųjų vertybėmis minią.

– Taip, pabėgėliai pasižymi stipresnėmis vertybėmis; jos, žinoma, nublokštų Europą atgal, beveik į viduramžius, bet jie turi tikėjimo jėgą ir neabejoja savo pranašumu. Europos viršūnėse šiuo atžvilgiu daug vaidinimo, ir nežinia kodėl. Pavyzdžiui, marokiečiai pasiekia Turkiją lėktuvais, o iš Turkijos leidžiasi kelionėn pėstute ir valtimis. Viena vertus, skrydis lėktuvu iki Berlyno nebūtų brangesnis nei tokia ilga ir sunki kelionė, ypač keliantis per Egėjo jūrą nepatikimais laiveliais ar važiuojant refrižeratoriais… Kita vertus, išlipęs iš lėktuvo marokietis prarastų užuojautą keliančio pabėgėlio įvaizdį… Tokios veidmainystės daug.

– Kaip įvertintumėt mūsų žmonių, tiek politikų, tiek nepolitikų, istorinę nuovoką šiandien?

– Čia jau reikėtų kalbėti apie konkrečius atvejus: yra žmonių, kurie turi aiškų istorijos supratimą, yra ir tokių, kuriems ji visai nerūpi, yra tokių, kurie tiesiog fantazuoja kažką apie istoriją, – visokių pasitaiko. Mane labiausiai erzina deklaruojantys tarsi besidomį istorija, bet iš tikrųjų besidomintys savo susikurtu fantastiniu vaizdu, sakysim, teigiantys, kad Lietuva esanti Sarmatija, ar dar kokias panašias pseudomokslines idėjas. Jei jis įsikalęs į galvą fantastinę viziją, kitą informaciją laiko sąmokslu prieš jam žinomą istorinę tiesą, – su tokiais susikalbėjimo tikėtis sunkiausia.

– O istorinio nusikalbėjimo kada baisu?..

– Galbūt ne taip svarbu, kai nusikalba eilinis pilietis, bet blogiau, kai nusikalbama valstybės institucijos lygiu. Štai pernai buvo toks keistas atvejis, kai Krašto apsaugos ministerija dalyvavo grupės piliečių inicijuotame „pergalės“ minėjime, realiai paminėdama 1655 metų dieną, kai Vilnių užėmė Rusijos kariuomenė, kuri niokojo miestą, degino, žudė ir šešerius metus laikė okupuotą… Jeigu individui atrodo, kad Lietuvos karių atsišaudymas traukiantis yra pasipriešinimas, vertas pergalės vardo, – tiek to, keistuolių visokių būna, bet kai tam antrina valstybinės institucijos, belieka daryti išvadą, kad nėra Lietuvos valstybėje gerai koordinuotos istorijos politikos.

– Jūs esate už tai, kad vis dėlto būtų priimtas Tautos istorinės atminties įstatymas, prieš metus vos vos nepalaidotas Seime?

– Jis sukurtų koordinuojančią instituciją, kuri rūpintųsi istorinės atminties politikos sritimis, tarp jų ir įvairių istorinių datų minėjimu. Juk ir metams vardai suteikiami pagal tai, kas kam ateina į galvą. Štai šie metai vadinami Saulės mūšio, kuris vyko prieš 780 metų, vardu. Kas bus, kai sueis 800 metų? Skelbs dar kartą Saulės mūšio metus ar jau nebe?

– Vadinasi, valstybės mastu turėtų įsivyrauti viena istorijos suvokties linija?

– Apskritai valstybė nėra kiekvieno asmeniškas reikalas. Nei įstatymų niekas nepriima asmeniškai sau, nei pensijas nusistato, kokias jam reikėtų mokėti, – valstybė ir yra tam, kad koordinuotų savo piliečių gyvenimą. O mokymo procese visiškos demokratijos apskritai nė negali būti. Šiandien istorijos vadovėlių išleista daug ir kartais sakoma, kad jie laiduoja nuomonių įvairovę, bet tie vadovėliai yra gana prasti, programa prasta. O kai daug vadovėlių, juos pataisyti gana sunku, nes neaišku, kurį iš jų tobulinti. Mokyklinė programa yra iš tikrųjų neproporcingai sudaryta. Pasiskaičius egzaminų programą, galima susidaryt įspūdį, kad istorija – tai dabartis su šiokia tokia istorine perspektyva, nes didžioji dalis klausimų iš XX amžiaus, šiek tiek nukrypstant į XIX a., o ankstesnės epochos tokios fragmentiškos, jog susidaryti kokį nors vaizdą apie jas beveik neįmanoma.

– Praleidžiama istorijos dalis, kuri labiausiai paveiki tautiniams jausmams?

– Šia prasme ir XX amžiuje yra reikšmingų dalykų, bet vis dėlto reikia proporcijos – reikia pamatyti visą istoriją. Peržvelgęs egzaminų programą, radau vieną kartą paminėtą Vytauto vardą (ir tai tik viename klausime kartu su daugeliu kitų valdovų) ir dukart minimą Brežnevą. Visgi kas yra svarbiau Lietuvos istorijoje?

– Kodėl šiam įstatymui priešinasi ir istorikai?

– Daugelis istorikų tam visiškai pritaria, tačiau yra grupė, kuri priešinasi manydama, kad taip bus sukurta istorikų veiklą kontroliuojanti žinyba. Baimintis nėra ko, nes ir šiandien valstybė vykdo istorijos politiką, tik ji, deja, nesisteminga. Į istorikų tyrimus valstybė nei iki šiol kišosi, nei pagal tą įstatymą kištųsi, bet manyčiau, jog kai kuriems istorikams yra patogiau per asmenines pažintis gauti finansavimą savo sugalvotoms progoms. Jo jie greičiausiai negautų, jei tie sumanymai būtų vertinami bendrame kontekste.

– Pavyzdžiui?

– Pavyzdžiui (tai jau senesnis pavyzdys), 1998 metais Alfredas Bumblauskas Kultūros ministerijos vardu išleido Gyvosios istorijos programą, skirtą neva valstybės istorijos politikai. Joje jis „pamiršo“ paminėti net Istorijos instituto indėlį, o savo asmeniniams darbams skyrė beveik pusę ar trečdalį tos programos, nekukliai sutapatindamas save su visa istorija, istorijos politika. Tokie dalykai būtų neįmanomi net sudarius pačią blogiausią tarybą, – vis tiek rastųsi vienas kitas specialistas, kuris išdrįstų pasakyti: vieno žmogaus darbai nėra visa istorija.

– Bene aršiausiai šiam įstatymui Seime priešinosi Liberalų sąjūdis…

– Matyt, todėl, kad chaoso įveikimas prieštarauja liberalizmo principams. Juokaudamas sakau, kad liberalai – tie žmonės, kurie į viską žiūri liberaliai, kitaip sakant, jiems į viską nusispjaut.

– Vokiečių sociologas demografas Gunaras Heinsonas (Heinsohn) jau prieš 15 metų rašė, jog milijonai afrikiečių ir arabų galutinai palaidos Europą. Pagal jo teoriją, susiformavus vadinamajam jaunimo burbului, t.y. situacijai, kai per 20 proc. gyventojų sudaro 15–29 metų vyrai (tai pastebima Artimuosiuose Rytuose ir Afrikos šalyse), neturintys kur dėti savo energijos, trūksta tik kibirkšties, kad prasidėtų neramumai; šituo jis aiškina ir praeities kolonijinius karus. Šiandien matome jaunų vyrų armiją žygiuojant į Europą…

– Istorija yra toks dalykas: visi labai lengvai pasmerkia blogį, kuris buvo praeityje, ar tai būtų bolševizmas, ar nacizmas, bet kai blogis, pakeitęs savo išorinius požymius, tarpsta dabartyje, mažai kas sugeba jį atpažinti. Juk beprasmiška smerkti hitlerius, jeigu tu neatpažįsti jų dabartyje. Iš tikrųjų istorija nesikartoja visu šimtu procentų, ji kartojasi kaip modifikacija. Galimas dalykas, šiandien išsikerojęs blogis ateityje nesivadins nei komunizmu, nei nacizmu, jis vadinsis kitaip.

– Ar negalima įžvelgti „atvirkščio“ (savo tautų atžvilgiu) fašizmo Europoje apraiškų, jei kai kurios valstybės savo piliečiams meluoja, varžo jų konstitucines teises, stato į pavojų, draudžia tradicijas ir pan., prioritetu laikydamos pabėgėlių teises?

– Jei imsime politkorektiškumo politiką, kai siekiama daugiau draudimų politkorektiškumo vardan, pavyzdžiui, slepiama, kokios tautybės žmonės prievartauja moteris Europoje ir panašiai, kai sukeliama isterija, kad kažkas ištarė „negras“, kai bandoma riboti nepolikorektiškų minčių sklaidą, vienaip ar kitaip artėjama prie totalitarizmo, o kokiu vardu jis bus vadinamas, ne taip jau ir svarbu. Bendriausia šio reiškinio prasme nėra didelio skirtumo tarp komunizmo, nacizmo ir kokio kito totalitarizmo. Sakykim, ankstesnėse epochose, pakako valdovui turėti įtaką elitui ir jį kontroliuoti, dabar valdantiesiems reikia kontroliuoti visumą, vadinasi, naujas totalitarizmas gali dangstytis demokratijos vardu. Juk ir Sovietų Sąjunga nevadino savęs totalitarine – ji skelbėsi esanti „demokratinė“. Demokratinė visuomenė labai lengvai nukrypsta į totalitarizmą.

– Kaip manote, ar istorinė atmintis gali pasitarnauti atpažįstant tą blogį ir jo išvengiant?

– Istorinė atmintis yra visuomenę telkiantis dalykas, tai, kas pavienius gyventojus vienija į bendruomenę. Antraip iš kur mes žinotume, kad apskritai esame Lietuva. Jeigu nubrauktume visą praeitį, galėtume tik spėliot: gal čia toks atsitiktinumas, kad mes kalbam lietuviškai, juk yra žmonių, kurie kalba ta pačia kalba, bet neturi nieko bendra. Istorija pasako, kad mes esam tokie, kokie esam, ir kodėl tokie esam, kad turim bendrą atmintį. Net tie žmonės, kurie daug neišmano apie istoriją, vis tiek miglotai ją suvokia. Jie gali nežinot, kokiame amžiuje gyveno Vytautas, bet yra girdėję apie jį. Jie žino, kad tokia viduramžių istorija buvo, kad buvo savanoriai, buvo partizanai ir t.t., ir pan.

– Toks žmogus savo esybe prieštarauja konstruojamo europinio žmogaus pavidalui.

– Europos viršūnės svajoja apie tokią istoriją, kuri būtų ne tautinių valstybių, bet bendra išgalvotos Europos istorija, bandant konstruoti bendrą tapatybę, išrenkant iš istorijos jai naudingus faktus. Sakysim, moderniuose vadovėliuose prikišamai rodomas žymių asmenybių gyvenimo vietovių žemėlapis: žiūrėkit, ši asmenybė sieja kelias Europos valstybes. Bet iš tikrųjų, jei kalbėsim apie Europos istoriją, tai tokios neegzistuoja. Galima sujungti kelių valstybių istoriją ir apsimesti, kad tai – Europos istorija, galima išskirti kelias didžiąsias (Angliją, Prancūziją…) ir sakyt, kad tai – Europos istorija, bet iš tiesų Europos istorija susideda iš tautų ir iš valstybių istorijų. Europa negali būt viena valstybė, nes neturi vienos savimonės. Ji nėra tauta, todėl neįmanoma atstovauti visai Europai, o būtent tokiu principu norima dirbti Europos Parlamente – jo frakcijos kuriamos taip, kad niekam nekiltų įtarimų, jog Europos Parlamento narys atstovauja Tautai ar valstybei.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. T. Baranauskas. Ar Lietuvai reikalinga Respublikos diena?
  2. T. Baranauskas. Šarlatanų taikinyje – Lietuvos istorija (apie „tikrąjį“ Jogailą)
  3. T. Baranauskas. Kai pralaimėjimas virsta „pergale“: Lietuva skina istorinės atminties politikos nebuvimo vaisius
  4. T. Baranauskas. Žalgirio mūšis
  5. T. Baranauskas. 2013-ųjų metų Lietuvos istorijos jubiliejai
  6. T. Baranauskas. Litas sunaikintas. Bet jis sugrįš
  7. T.Baranauskas. Puolimas prieš Vengriją. Kurioje pusėje jūs?
  8. Dienos klausimas: Kas svarbiau – piliečių valia ar įsipareigojimai ES? (video)
  9. T. Baranauskas. Sąjūdis kryžkelėje: pareiškimas prieš Lietuvos išpardavimą
  10. T. Baranauskas. 600 eurų atėjūnui per mėnesį – tai spjūvis į veidą sąžiningai dirbantiems lietuviams
  11. T. Baranauskas. Europa, kurios nenorime matyti: kodėl ji gina stribus ir vilioja islamistus?
  12. Trakų pilyje bus pristatytas G.Kazimierėno paveikslas „Vytautas, laukiantis karūnos“
  13. T.Baranauskas. Raudonas sąjunginis pasas
  14. D.Stancikas. Didžiausias pavojus Lietuvai – nebe Rusija
  15. Istorikas T.Baranauskas: Dabartiniai politikai iš Vytauto Didžiojo galėtų pasimokyti politikos pradžiamokslio
  16. R. Ozolas. Istorikų galvose Lietuvos valstybės nebėra
  17. K.Stalioraitis. Ar naudingas Lietuvai bevizis režimas Kaliningrado srities gyventojams?
  18. V. Sinica. Posovietiniai paradoksai: istorikai prieš Tautos istorinę atmintį
  19. V. Keršanskas, L. Kojala. Patys muša, patys rėkia (video)
  20. V. Sinica. Neutraliuosius istorijos politikos geriausiai išmokys Putinas
  21. Rytų Lietuvai – išskirtinis dėmesys mažinant socialinį ir ekonominį atotrūkį
  22. Jei Rusija ir toliau „padės“, Lietuvos istorinio tapatumo klausimai spręsis daug paprasčiau
  23. R. Dediala. Traidenis ir istorinė atmintis
  24. R. Dediala. Voplaukis ir klastinga Ordino politika
  25. Inga ir Tomas Baranauskai: Birutė – tikrai Vytauto motina
  26. V. Stundys. Tautos istorinės atminties įstatymas – per sunki užduotis Seimui?
  27. S. Poderis. Ar buvo rasti Vytauto Didžiojo palaikai karalių kriptoje 1931 m. rugsėjo 21 d.?
  28. G. Songaila. Apie mitą ir tikrovę (II)
  29. I.Baranauskienė. Eurointegracija viduramžiais ir šiandien: ar sugebame mokytis iš praeities?
  30. Krašto apsaugos ministerija po minėjimo atšaukė „pergalę“

ALKO TURINYS

Pastabos 9

  1. Rimgaudas says:
    5 m. ago

    “Demokratinė visuomenė labai lengvai nukrypsta į totalitarizmą”. Norėčiau pacituoti kitą frazę, kuri papildytų T. Baranausko mintį: “Visuomenės vystymasis turi žengti taip: laiptas demokratijos – laiptelis diktatūros, laiptas demokratijos – laiptelis diktatūros ir t. t.”. Taip man pasakė senas vokietis. Panašu, jog teisybė.

    Atsakyti
  2. Juozas says:
    5 m. ago

    Jei Europa – kaip senovės Roma pati žudosi, tai gal ir reikia ją suislamizuoti.

    Atsakyti
  3. Gintaras says:
    5 m. ago

    … ir nė žodžio, kas tuos nelegalų srautus organizuoja…

    Atsakyti
  4. zyzas says:
    5 m. ago

    Taip, tai netinka pergale vadinti, bet jeigu tam Baranui, sovietmečio istorikui atrodo, akd ten tebuvo tik grupelė atsišaudžiusių, nevertų paminėti, tai jau ką su juo ir besiginčyti. Juk tie gynėjai didvyriai paaukojo savo gyvybes tam, kad Lietuvos kariuomenė suspėtų atsitraukti, ir galėtų sukaupti jėgas tolesniam pasipriešinimui. Ir taip numenkinti didvyrių pastangas – šventvagystė.

    Atsakyti
    • Pikc says:
      5 m. ago

      Kažkaip, ponuli, puolate prie toli siekiančių išvadų, kurios, beje, dar ir nelogiškos. 😉
      Palyginam:
      T. Baranauskas: “Jeigu individui atrodo, kad Lietuvos karių atsišaudymas traukiantis yra pasipriešinimas, vertas pergalės vardo […]”
      zyzas: “[…] jeigu tam Baranui, sovietmečio istorikui atrodo, akd ten tebuvo tik grupelė atsišaudžiusių, nevertų paminėti […]”
      Apie visiškai žemą lygį pravardžiuojant istoriką ar totalų nusišnekėjimą (1992 m. pradėjęs studijas istorikas vadinamas “sovietmečio” :D) net nekalbu.

      Atsakyti
  5. Miglė says:
    5 m. ago

    Labai gerai pasakyta – negali būti viena betautė Europa, kurią mums konstruoja Briuselio globalistai. Lietuvoje tą pačią tautų naikinimo politiką tęsia liberalai su konservatoriais.
    Istorikas išmintingai sudėliojo viską į savo vietas.

    Atsakyti
  6. tikras lietuvis says:
    5 m. ago

    Mokyklose reikėtų nustatyti vienintelį teisingą istorijos aiškinimą.
    Tik vėliau, kada jau norintys pradeda studijuoti smulkiau, kada studijuoja šaltinius ir pan, tai tik tada gali diskutuoti istorinėmis temomis.
    Mokykloje turi būti viskas pasakyta trumpai ir aiškiai.

    Atsakyti
    • Gustavas says:
      5 m. ago

      Duok penkis, bus dešimt.

      Atsakyti
  7. Vytautas iš Šlavėnų kaimo says:
    5 m. ago

    Jau dvidešimti metai rašinėju, kad tauta (valstybė) tinginti išsišluoti savo kiemą (gatvę), bus pati nušluota kitų. Juk Merkelienė, savo oligarchų galimai orientuota, kviečia ateivius DARBUI. Tą patį dabar gieda ir mūsų oligarchėliai – leiskit atsivežti …..
    Vertinu, gerbiamą Tomą Baranauską (gal mano žemiečio Antano Baranausko tolimas giminaitis?). Dėkingas esu.

    Atsakyti

Komentuoti: Miglė Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

„Mokslo sriuba“: kokią grąžą valstybei generuoja investicijos į mokslą ir studijas? (video)

M. Kundrotas. Nužmoginimas ir nužmogėjimas. Ką pasakė Artūras Žukauskas?

2021 02 25
Č. Iškauskas. Kas naikina tautą?

Č. Iškauskas. Kas naikina tautą?

2021 02 22
Atminties archyvai | Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro nuotr.

Politinės užuovėjos nebus: Genocido centras ir toliau bus puolamas

2021 02 22
V. Rakučio puolimą užbaigs Seimas?

V. Rakučio puolimą užbaigs Seimas?

2021 02 21
Opozicija reikalauja A. Armonaitės pasiaiškinimo – ar tikrai ES buvo nepateiktas Lietuvos ekonomikos gaivinimo planas

Opozicija reikalauja A. Armonaitės pasiaiškinimo – ar tikrai ES buvo nepateiktas Lietuvos ekonomikos gaivinimo planas

2021 02 18
Gaidys ir vištos | zum.lt nuotr.

Valstybė nenori išsaugoti vietinių gamintojų. Ar valgysime tik įvežtinę mėsą?

2021 02 17
Mitingas „Vasario 16-oji: už mano ir Tavo konstitucines Žmogaus teises!“, Vilnius, Lukiškių aikštė, 2021 m. vasario 16 d. | T. Baranausko nuotr.

T. Baranauskas. Uždraustoji Vasario 16-oji

2021 02 16
E. Barauskienė. Lietuvybės tiltai tarp Mažosios ir Didžiosios Lietuvos nuo „Aušros“ gadynės iki 1923 metų susijungimo

E. Barauskienė. Lietuvybės tiltai tarp Mažosios ir Didžiosios Lietuvos nuo „Aušros“ gadynės iki 1923 metų susijungimo

2021 02 16
Vasario 16-osios eitynės Kaune | M.Patašiaus nuotr.

Vasario 16-ąją kviečiama švęsti virtualioje erdvėje

2021 02 16
K. Masiulis. Kai Vasario 16-oji buvo „buržuazinė nacionalistinė“ diena

K. Masiulis. Kai Vasario 16-oji buvo „buržuazinė nacionalistinė“ diena

2021 02 15
Rodyti daugiau

Naujienos

Lietuvos paštas pradėjo išmanųjį siuntų skirstymą
Lietuvoje

Lietuvos paštas pradėjo išmanųjį siuntų skirstymą

2021 03 01
Civilinės saugos dieną – pažintis su išgyvenimo kuprine
Gamta ir žmogus

Civilinės saugos dieną – pažintis su išgyvenimo kuprine

2021 03 01
Autobusas | sumin.lt nuotr.
Lietuvoje

Atnaujinama dalis tarpmiestinio susisiekimo reisų

2021 03 01
Grupė visuomenininkų reikalauja stabdyti propagandinius išpuolius priešinančius tautines mažumas ir lietuvius
Lietuvoje

Grupė visuomenininkų reikalauja stabdyti propagandinius išpuolius priešinančius tautines mažumas ir lietuvius

2021 03 01
Oro uostas | sumin.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Tyrimą dėl COVID-19 keliautojai jau gali atlikti prie Vilniaus oro uosto

2021 03 01
Sėkmingiausiai dirbančioms Kauno rajono įmonėms – padėkos ženklai
Lietuvoje

Sėkmingiausiai dirbančioms Kauno rajono įmonėms – padėkos ženklai

2021 03 01
Kodėl Lietuvos paaugliai fiziškai neaktyvūs?
Lietuvoje

Sveikatingumo klubai prašo atlyginti negautas pajamas

2021 03 01
Koronavirusas, testas | sam.lt nuotr.
Lietuvoje

VESK: rengiami padidinti tyrimų dėl koronaviruso mastą

2021 03 01


SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Arnas apie Grupė visuomenininkų reikalauja stabdyti propagandinius išpuolius priešinančius tautines mažumas ir lietuvius
  • Gražina apie Grupė visuomenininkų reikalauja stabdyti propagandinius išpuolius priešinančius tautines mažumas ir lietuvius
  • Pajūrietis apie Grupė visuomenininkų reikalauja stabdyti propagandinius išpuolius priešinančius tautines mažumas ir lietuvius
  • Ar niekas nesidomėjo apie Grupė visuomenininkų reikalauja stabdyti propagandinius išpuolius priešinančius tautines mažumas ir lietuvius

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Ką mums žada E. Dobrovolskos rengiamas Tautinių mažumų įstatymas
  • Lietuvos paštas pradėjo išmanųjį siuntų skirstymą
  • Civilinės saugos dieną – pažintis su išgyvenimo kuprine
  • Atnaujinama dalis tarpmiestinio susisiekimo reisų

Skaitomiausi straipsniai

  • Č. Iškauskas. Žydai – A. Hitlerio tarnyboje peržiūrėta: 1732; komentarų: 16
  • Č. Iškauskas. Žydai – bolševikų tarnyboje peržiūrėta: 1069; komentarų: 14
  • Būti mitologu – su širdimi ir iš širdies peržiūrėta: 778; komentarų: 19
  • R. Karbauskis. Ar tradicinės šeimos gynimas bus pripažintas nusikaltimu? (video) peržiūrėta: 754; komentarų: 46
  • LVŽ šešėlinėje vyriausybėje bus aptartas ir 365 tūkst. visuomenės parašų surinkęs pareiškimas (tiesioginė transliacija) peržiūrėta: 712; komentarų: 10
  • NASA marsaeigis „Perserverance“ sėkmingai nusileido Marso „ežeran“ (nuotraukos, video, tiesioginė transliacija) peržiūrėta: 633; komentarų: 34

Artimiausi renginiai

  1. Rasos

    2021-06-23 08:00 - 2021-06-24 17:00

Žiūrėti visus Renginiai

Kiti Straipsniai

M. Kundrotas. Nužmoginimas ir nužmogėjimas. Ką pasakė Artūras Žukauskas?

by Jonas Vaiškūnas
2021 02 25
24
„Mokslo sriuba“: kokią grąžą valstybei generuoja investicijos į mokslą ir studijas? (video)

Ne taip seniai Seimo švietimo komiteto pirmininkas, vadinamosios Laisvės partijos atstovas Artūras Žukauskas atskleidė savo požiūrį į demokratiją atsisakydamas kviesti...

Skaityti toliau

Č. Iškauskas. Kas naikina tautą?

by Jonas Vaiškūnas
2021 02 22
11
Č. Iškauskas. Kas naikina tautą?

Pošventinė vasario savaitė, kai pagerbėme ir šv. Valentiną, ir Vasario 16-osios valstybės atkūrimo Aktą, šiaip ar taip mus gražina į...

Skaityti toliau

Politinės užuovėjos nebus: Genocido centras ir toliau bus puolamas

by Jonas Vaiškūnas
2021 02 22
12
Atminties archyvai | Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro nuotr.

Aprimo dar neseniai visuomenę drebinęs triukšmas Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centre (Centre), kurį sukėlė 17-os šio centro mokslininkų...

Skaityti toliau

Naujausios pastabos

  • Arnas apie Grupė visuomenininkų reikalauja stabdyti propagandinius išpuolius priešinančius tautines mažumas ir lietuvius
  • Gražina apie Grupė visuomenininkų reikalauja stabdyti propagandinius išpuolius priešinančius tautines mažumas ir lietuvius
  • Pajūrietis apie Grupė visuomenininkų reikalauja stabdyti propagandinius išpuolius priešinančius tautines mažumas ir lietuvius
  • Ar niekas nesidomėjo apie Grupė visuomenininkų reikalauja stabdyti propagandinius išpuolius priešinančius tautines mažumas ir lietuvius
  • Bartas apie R. Karbauskis atviru laišku kreipėsi į Seimo narius dėl tradicinės šeimos išsaugojimo
Kitas straipsnis
Prekės ženklai gelbsti lietuviškų pavadinimų įmones

Prekės ženklai gelbsti lietuviškų pavadinimų įmones

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | Visi rašiniai
Pradžia

 

Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Apie Alkas.lt
  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai