Trečiadienis, 21 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Kalba

R. Baškienė. Ar latviai labiau myli savo kalbą?

Rima Baškienė, www.alkas.lt
2016-01-22 09:54:37
93
Rima Baškienė | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Rima Baškienė | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Rima Baškienė | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.
Rima Baškienė | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Seime neseniai vykusioje konferencijoje „Valstybinės kalbos politika ir asmenvardžių rašyba valstybės dokumentuose“ išsakiau pagiriamuosius žodžius Latvijos atstovams. Kai mes Lietuvoje pešamės dėl vardų ir pavardžių rašybos, Latvijoje puikiai įgyvendinami teisės aktai, sudarantys galimybę saugoti valstybinę kalbą, o paso savininkui pageidaujant, pavardę ir vardą rašyti jo gimtąja kalba lotyniškais simboliais antrajame paso puslapyje.

Konferencijoje kalbėję Latvijos mokslininkai, politikai prof. dr. Ina Druvietė ir prof. dr. Maris Baltinis pateikė nenuginčijamus argumentus apie būtinybę ne tik saugoti savo valstybinę kalbą, neleisti jos sudarkyti kitais simboliais, bet ir ragino Lietuvos politikus pasinaudoti jų patirtimi ir neiti valstybinės kalbos menkinimo keliu.

Galime sakyti, kad sumaištį Lietuvoje įnešė socialdemokratų Irenos Šiaulienės ir Gedimino Kirkilo pateiktas Vardų ir pavardžių rašymo dokumentuose įstatymo projektas, kuriame siūloma pagrindiniame paso puslapyje įteisinti originalią pavardės rašybą nelietuviškais lotyniško pagrindo rašmenimis, naudojant tris papildomus simbolius – w, q, x.

Pasak konferencijos dalyvių, akivaizdu, kad minėtų trijų simbolių nepakaks, nes nelietuviškose pavardėse jų yra žymiai daugiau. Privalėsime leisti šiuos simbolius naudoti ir asmens dokumentų registruose. O jeigu savo reikalavimus ims kelti kitos, kitokius rašybos simbolius turinčios tautos? Negi atidarysime Pandoros skrynią? Įdomi detalė, kad Seimo posėdžių sekretoriate šis įstatymo projektas buvo įregistruotas Ministro Pirmininko Algirdo Butkevičiaus susitikimo su tuometiniu Lenkijos premjeru Donaldu Tusku išvakarėse.

Grupė Seimo narių užregistravome analogišką Latvijos įstatymui variantą ir jis galėjo tapti kompromisu, sprendžiant nelietuviškų pavardžių rašymo problemą, tačiau mūsų įstatymo projektui, manau, dėl politinių interesų, nebuvo pritarta Seimo Teisės teisėtvarkos komitete.

Pasas yra išskirtinis dokumentas, visi įrašai jame, pirmame ar antrame puslapyje, yra vienodai svarbūs, tačiau politinės ambicijos ar kažkieno pažadai kažkam tampa svarbiau už valstybinę lietuvių kalbą. Konferencijoje priminiau labai teisingus Lietuvos Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės žodžius, kad „lietuvių kalba negali būti politinių sandorių, sandėrių objektu.“

Į pagalbą atėjo piliečių iniciatyva „Talka: už Lietuvos valstybinę kalbą“. Tai buvo labai reikšminga akcija, raginanti saugoti savo kalbą. 69 234 Lietuvos žmonės parašais parėmė Asmens tapatybės kortelės ir paso įstatymo projektą – analogišką mūsų teiktajam, kuriame siūloma, kad piliečio vardas ir pavardė būtų įrašomi tik valstybine kalba – lietuvių kalbos abėcėlės 32 raidėmis pagal tarimą.

Piliečio pageidavimu jo vardas ir pavardė galėtų būti užrašyti ir kita kalba lotyniškais rašmenimis paso antrame puslapyje, o asmens tapatybės kortelėje – kitoje jos pusėje. Tai būtų puikus problemos sprendimas. 2015 m. lapkričio 19 d. įvyko šio įstatymo pateikimas Seime. Tik keliais balsais pavyko nulemti, kad jo svarstymas būtų atiduotas ne tam pačiam, mūsų projektui nepritarusiam, Teisės ir teisėtvarkos, o Švietimo, mokslo ir kultūros komitetui.

Sausio 6 d. žiniasklaidoje pasirodė premjero Algirdo Butkevičiaus teiginys, kad lenkiškų vardų ir pavardžių rašymo klausimas turėtų išsispręsti pavasarį ir kad, anot jo, toks „trypčiojimas“ ir negalėjimas priimti sprendimų, Lietuvos ir Lenkijos „tikrai labiau nesuartina“. „Žadėjau (kad sprendimas bus priimtas 2015 m. rudenį. – ELTA), bet tikiuosi, kad jau pavasarį bus išspręsta, nes mes frakcijoje priėmėme sprendimą…“ interviu radijo stočiai „Znad Wilii“ sakė A. Butkevičius. Ar tai reiškia, kad Seime socialdemokratai ir vėl uždegs žalią šviesą I. Šiaulienės ir G. Kirkilo įstatymui?

Tikiu, kad visi pritaria gražiam bendradarbiavimui su Lenkijos valstybe, tačiau, kad ir svarbių ekonominių klausimų sprendimui neturėtų būti naudojamas mūsų tautos išlikimo garantas – valstybinė kalba. Manau, kad Lietuvos piliečių inicijuotas įstatymo projektas, kurį pasirašė ne vienas ar keli Seimo nariai, o beveik 70 tūkstančių Lietuvos piliečių, yra rimtas kvietimas puoselėti ir išsaugoti protėvių visada gintą lietuvių kalbą. Ir tai suprasti turime visi.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. O. Aleknavičienė. Rašyti pavardes valstybine kalba nėra nusižengimas
  2. O. Strikulienė. Stop! Valstybinė kalba važiuoja į mėsinę
  3. E. Jovaiša. Lietuvių kalba yra tai, pagal ką mus atpažįsta pasaulis (audio)
  4. Už Lietuvos valstybinę kalbą jau galima pasirašyti ir Internete!
  5. K. Garšva. Kada mūsų valdantieji nustos kovoti prieš Lietuvą ir jos kalbą?
  6. Spaudos konferencija „Baltų vienybė išsaugant valstybinę kalbą“ (tiesioginė transliacija, video)
  7. „Pro Patria“ pakvietė jaunimo organizacijas palaikyti Talką už Lietuvos valstybinę kalbą
  8. M. Karalius. Atviras laiškas. „Jei dabar kažkam Lietuvoje trukdo lietuvių kalba – vėliau trukdys ir lietuviai“
  9. Spaudos konferencija: Ar lietuvių kalba taps derybų objektu? (tiesioginė transliacija, video)
  10. I. Andrukaitienė. Lietuvių kalba politikos kryžkelėse
  11. V. Sinica. G. Kirkilo buldozeris per valstybinę kalbą
  12. L.V. Medelis. Kas mūsų kalbą stumia į duobę (audio)
  13. G. Songaila. Valstybinė kalba:  Kieno tai reikalas, jei R. Valatka jos nebenori
  14. „TALKA: už Lietuvos valstybinę kalbą“ jau renka parašus! (video)
  15. VRK nusprendė išduoti parašų rinkimo lapus inciatyvinei grupei „Talka: už Lietuvos valstybinę kalbą“ (nuotraukos, video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 93

    1. XWQ says:
      9 metai ago

      Iš kur Lietuvoje atsirado tiek daug lenkų, jei 1920 m. į Vilniaus kraštą atvykę iš Lenkijos kolonistai po karo visi draugiškai grįžo į savo tėvynę – Lenkiją? Manyčiau, kad premjero konsultantai tautiniais klausimai turėtų būti labiau išprusę: jau seniai Lietuvos, o taip pat ir Lenkijos (!) mokslininkų įrodyta, kad Pietryčių Lietuvos “lenkai” – tai kadaise sulenkėję lietuviai bei vietiniai ir pokariu atvykę į Lietuvą gudai (baltarusiai). Na, kiek gi galima “leisti” tą pačią plokštelę?! Beje, “lenkiškiausio” Lietuvos rajono, Šalčininkų rajono, vietinis laikraštis “Šalčia” leidžiamas lietuvių ir rusų kalbomis, o lenkų kalba – ne. Ko gero, nereikia aiškinti, kodėl…

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        9 metai ago

        Va va, geriausias įrodymas ir yra tai, kad MOKANČIŲ LENKŲ KALBĄ NĖRA – kitaip jų centre toks laikraštis lenkų kalba tikrai būtų.

        Atsakyti
    2. SKEPTIKAS says:
      9 metai ago

      Kas myli kalbą tas ja ir kalba. Kas myli tik save, peikia kitus, kuria nuo jų draudimus ir apsaugas. Pasaulyje daug tautų, daug kalbų, jos konkuruoja, bendrauja, keičiasi pasiekimais. Yra skirtumai tarp tautų, bet dar daugiau bendro – bendro tai kas būdinga žmogui – bendras laimės, meilės, gyvenimo, džiaugsmo supratimas.
      O ką propaguoja ši valstiete? Tai ne lietuviška raidė, šalin ją. Gal jau ryt skelbs šalin nelietuvišką augalą – bulvę, kopūstą, atgal prie ropių ir grikių. Tik nežinau ar pastarieji gali būti pripažinti esantys lietuviškos kilmės. Kas gali paneigti, kad amerikoniško prigimimo bulvė ar totoriškas kopūstas didesnė blogybė grynam lietuviškumui kaip tūlos W. X ar Q?

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        9 metai ago

        Negiedok prieš Lietuvą nukreiptų giesmių: tauta gyvena TIK savo žemėje nuo amžių amžinųjų, o Lietuvoje jokių kitų tautų, išskyrus lietuvius, žemių nėra ir niekada nebuvo.
        Todėl čia ir jokių lenkų negali būti.
        O jei, sakykim, iš kur tai atsirado, tai kas jie – okupantai?
        Tuomet reikia su jais elgtis griežtai.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          9 metai ago

          Nes negali taip būti, kad svetimieji užvaldytų mūsų žemių, o mes nieko nedarytume: visais laikais visose valstybėse tokius atėjūnus bausdavo griežčiausiomis bausmėmis.

          Atsakyti
      • XWQ says:
        9 metai ago

        “Skeptikui”: Nemaišyk, szanowny panie, miltų su tiltais!!! Verčiau paklausyk, kaip dergia Lietuvą “lenkai ant Lietuvos”. Nei Lietuvos rusai, nei baltarusiai, nei kiti nelietuvių tautybės Lietuvos gyventojai šitaip nesielgia!!! Tai kokiu reikia būti idiotu, kad mylėti tuos, kurie š…ka ant Lietuvos?!

        Atsakyti
      • Rimvydas says:
        9 metai ago

        Išties, pastebėjau tokį dėsningumą – kai tik lietuviai pradeda užimti kietesnę nuomonę dėl savo kalbos, tuo lenkai ir jiems prijaučiantys pradeda moralizuoti apie bendražmogiškas vertybes, apie tai, kas mus jungia sakydami, kad ko čia tiek pyktis, tiek užsispirti dėl kažkokio mažmožio – na maždaug “riebiata, davai žyt družno”. Tačiau kai pasižiūri, kaip vyksta atvirkščias dalykas, t.y. kaip tie patys lenkai ir jiems prijaučiantys reaguoja į tai, kas lenkiška – ojoi brolyti!.. nebelieka jokio “davai žyt družno” – tai, kas lenkiška, yra šventa. Ir net tose žemėse, kurios niekad iki II PK nebuvo lenkiškos. Tada supranti, kaip įvyko toks stebuklas, kad šalis, kurios teritorija didesne dalimi nesutampa su etnine Lenkija, yra tokia vientisa tautiniu požiūriu, t.y. net 98 proc. šalies gyventojų yra lenkai.

        Atsakyti
      • Rimvydas says:
        9 metai ago

        reikia labai aiškiai suprasti paprastą dalyką – jei norima išlaikyti tautą, o tai reiškia kalbą ir žemes, negalima palikti visko savieiga kliaunantis tik žmonių sąmoningumu. Norime to ar ne, bet, nepaisant tautos, santvarkos, religijos ir t.t., visur didžioji žmonių dalis yra pasyvi ir pasiduodanti įtakoms, t.y. nėra tiek sąmoninga.
        Todėl Jūsų siūlymas yra arba neišmanymas arba klasta – Jūs, lietuviai, nedarykite jokių valstybinių sprendimų, palikite viską pačių žmonių sąmoningumui ir laisvam apsisprendimui. O sau mintyse galvojate “o mes, t.y. Lenkijos valstybė, padarysime viską, kad paveiktume žmonių samoningumą ir “laisvą” apsisprendimą”. Tas ir vyksta, kai kalbame apie Vilniaus krašto žmonių lenkiškumą. Sakoma, kad čia jų pačių reikalas, kuo save laikyti – lenkais ar lietuviais, gudais. O iš tiesų šimtmečiais, o ypač XVIII a., XX amžiais bei, kas skaudžiausia, jau dabar, vyksta kryptinga Lenkijos valstybės politika įtakojant “laisvą” tų žmonių apsisprendimą ir sąmoningumą.
        Bet ar galima čia kaltinti Lenkiją? Pirmiausia čia reikia kaltinti save. Bet reikia suvokti, kas vyksta.

        Atsakyti
        • XWQ says:
          9 metai ago

          Manau, kad kaltinti save – tai labai jau abstrakti sąvoka. Manau, kad kalta yra Lenkijos nacionalistinė “kresų” politika, o kalčiausia – Lietuvos užsienio politika su vapaliojimais apie mūsų amžinąją strateginę partnerę – Lenkiją ir nesibaigiančiais vieno eks-komsomolco atsiprašinėjimais lenkų neaišku už ką…

          Atsakyti
    3. Šiaip says:
      9 metai ago

      „politikai prof. dr. Ina Druvietė ir prof. dr. Maris Baltinis pateikė nenuginčijamus argumentus“ Tikrai moteriška logika. O ar buvo pakviesti tie, kas mano kitaip ir gali nuginčyti? Tiesiog vienpusis propogandinis renginėlis, ir tiek. Apie jokius ginčus net kalbos nebūta. Šiaip gal būtų ir nieko – Seimas ir yra propogandiniams renginiams, o ne rimtoms moklsinėms diskusijoms. Bėda ir didžiausia gėda save laikantiems mokslininkais Butkui ir Jovaišai – mokslininkai šiaip vengia dalyvauti propagandiniuose renginiuose.

      Atsakyti
      • dzūkas "šiaip'ui" says:
        9 metai ago

        bet seime buvo tik uždara konferencija, apie kurią nerašė ‘valdžią aptarnaujanti’ žiniasklaida. O ar tamstos nežeidžia (jei jau toks teisingas ir pastabus esi) Jakilaičio, Savukyno , Miliūtės laidos ta tema, kai į studiją nekviečiami kitos nuomonės atstovai, o vis tie patys propagandistai- Valatka, Okinčycas, Bruveris? LRT turi milijoninę auditoriją. Taigi, protestuoki, atkreipti dėmesį jakilaičiui , kad nerašytų savo laidose Lietuvos piliečio Okinčyco vardo ir pavardės lenkiškai, kad ir kaip norėtum, dar toks įstatymas nepriimtas, reikalauki, kad būtų išlaikytas žurnalistinis objektyvumas, o ne vienšališka propaganda.

        Atsakyti
        • Šiaip says:
          9 metai ago

          Ką reiškia „seime uždara“ ir „uždara konferencija“. Kas čia per oksimoronai? Kaip žodžių junginys, taip nesąmonė. Blogai su mąstymu. O jūs dar ką kažką ten norite ginti!

          Atsakyti
          • Žemyna says:
            9 metai ago

            Na, mielas Šiaip, tamstos puolimas jau net nepadorumu kvepia.
            Kas neaišku sakinyje: „Seime vyko uždara konferencija”?
            Beje, kalbininkų čia ir be tamstos esama… Todėl nepavyks suniekinti kitos profesijos žmonių šios srities terminija…

            Atsakyti
    4. Pilypas says:
      9 metai ago

      Reikia visų paklausti, kas jau visą dešimtmetį mūsų Seimą paverčia mėšlynu, įmesdami į jų dvasinę teritoriją mėšlo gabalus: Q, X, W? Ir vis atsiranda Gaidys su višta, kurie tuos mėšlo gabalus kapsto ir išverčia į paviršių ir nuodija šia smarve visą Seimo atmosferą. Kada gi tie Gaidys ir višta išsineš šį mėšlą ir grąžins jų šeimininkams, kada paklus Seimo vadovai 70 000 rinkėjų – jų darbdavių reiklavimams? Basta,- reikia pasakyti, ponai.

      Atsakyti
    5. aha says:
      9 metai ago

      Trukt už vadžių – vėl iš pradžių…. Jau seniai viskas nutarna ir pridiskutuota – nieko naujo dar kartą kapstantis po mėšlyną neiškapstysit…

      Atsakyti
      • XWQ says:
        9 metai ago

        Išvada: valdžioje neturi būti nė vieno komuniagos!!! Nė vieno!!!

        Atsakyti
    6. Algis says:
      9 metai ago

      Gerai surašė Baškienė, kiekviena tauta didžiuojasi, gerbia ir saugo savo kalbą. Tik Lietuvoje “priviso” betaučių liberalų, kuriems tas pats , savo protėvių kalbos išsižada ir dar kitus dergia, kaip kokie pasiutę šunys kanda saviems.
      NOrs Latvijoj didelis procentas rusų, tačiau jų SEime išdavikiški įstatymai nepraeina, o tokių kirkilinių ir tomaševskinių niekas net nerašo. Latvijos piliečių, politikų ir kalbininkų žymiai aukštesnė Valstybės samprata.
      Pagarba prof. A. Butkui ir E. Jovaišai, kaip ir Latvijos kalbininkams I. Druvietei bei M. Baltinis, kurie labai aiškiai pasakė, kad mūsų kalbos yra su turtinga linksniavimo sitema, kad mes rašome pagal tarimą, kad turime kaitomąją galūnę, kurios latviai neišsižadėjo. O mūsų Kalbos komisija jau leido nerašyti galūnių, tai ir atsirado zvonkės – bunkės.
      Asmenvardžių rašymas pagal kalbos tradiciją, jų adaptavimas yra stabili tradicija, antraip bus daug sunkių politinių problemų.

      Atsakyti
      • Tomas Tikuišis says:
        9 metai ago

        Pas latvius valdančiąją koaliciją sudaro konservatoriai, valstiečiai-žalieji ir tautininkai. Pas mus – LSDP, DP, TT. Todėl ten daugiau mažiau atstovauja Tautą, o pas mus – įvairias mažumas.

        Atsakyti
        • Rimvydas says:
          9 metai ago

          nebūk naivus – dešinieji LT varo pačią didžiausią isteriką dėl Rusijos grėsmės, tada belieka remtis į mūsų “amžiną” strateginį partnerį – Lenkiją, o tada nieko nebelieka, kaip tik nuolaidžiauti ir pataikauti jiems. Taip kad baikite veidmainiauti iš rimtą klausimą versti politine prostitucija ir priešrinkimine kampanija. Nė viena LT politinė partija, praėjusi į Seimą, negynė kaip pridera mūsų tautinių reikalų.

          Atsakyti
        • Tomas Tikuišis says:
          9 metai ago

          Aš apie Latvijos dešiniuosius rašiau, o ne lietuviškus „dešiniuosius“. Man Lietuvos „dešinieji“ lygu LSDP, DP, TT. Žinau, kad jiems visiems Lietuva rūpi tiek, kiek sau naudos gali gauti. 😉 Reiks sekti Latvijos ir Estijos pavyzdžiu – rinkti tautininkus. Tokia mintis.

          Atsakyti
    7. Latvis > Skeptikui ir Šiaip says:
      9 metai ago

      Nesuprantu, kodėl jūs norite sujaukti nusistovėjusią rašybą? Kam tas W, jei tą patį garsą mūsų kalbose reiškia V? Kokias pavardes rašysite su Q ir X – Qbilius, Paxas? Žodžius “kox, tox”? Ne veltui Biblijoj parašyta – kvailių skaičius yra begalinis. Ir ši tiesa, deja, nesensta.
      Įsidėmėkit, tą diskusiją Lietuvoje labai atidžiai seka Latvijos rusų šovinistai. Jūsų lenkai, Tomaševskio ir Citackos vadovaujami, palaiko su jais glaudžius ryšius, derina veiklą. Paskaitykit, kas netikite – gal suprasite, ant kieno malūno pilate vandenį:
      http://www.baltexpert.com/2012/01/08/polak_lt/
      Viso šito vajaus tikslas – destabilizuoti Baltijos šalis, supriešinti ir dar labiau izoliuoti tautines bendruomenes.
      Todėl pritariu, kad Latvijoje gerai laikomasi Valstybinės kalbos įstatymo. Daug geriau nei Lietuvoje. Ir nepataikaujama kitataučių radikalų kaprizams. Labai norėčiau, kad ir Lietuvoje taip būtų. Vardan Baltijos šalių vienybės.

      Atsakyti
      • XWQ says:
        9 metai ago

        Taip ir bus. Bet taip bus tik tada, kai neberinksime į valdžią KOMUNIAGŲ, kurie yra naikintojai visko, kas yra tautiška.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          9 metai ago

          Tavo net vardas iš blogį lietuvių kalbai reiškiančių raidžių, todėl geriau jau daryk kakarynę, nesąmonių nepaistęs.

          Atsakyti
          • XWQ - Kaunietis says:
            9 metai ago

            O kas pasikeis, jei pasivadinsiu, pvz., “Kaunietis”? O “tikras lietuvis” ką turėtų reikšti? Kad yra ir netikrų lietuvių? O kas tie netikri lietuviai? Gal, Tamstele, išjunk kompiuterį, išgerk raminančių ir eik pamiegoti,- sako, kad psichiniams ligoniams miegas labai reikalingas…

            Atsakyti
            • dr.Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com says:
              9 metai ago

              Galiu paaiskinti ka reiskia “tikras lietuvis”. Tai reiskia tikroveje Lietuvos rusa, tardytoja! Save prisistato teisininku! Taigi jo nikas ir kalbesena yra aferistine. Senai zinomas kudakuotojas. O tas komentatorius XWQ yra teisus, nes kaip nori taip savo nika ir pasiraso, ir jis tai daro ne valstybes dokumente, o tik komentare, taigi Konstitucijos NEPAZEIDZIA! Valstybines kalbos statusas reiskia, kad valstybine kalba rasomi Valstybes dokumentai ir Lietuvoje kitos kalbos NERA UZDRAUSTOS! Taigi XWQ panaudojimas galimas ir leidziamas, gali buti net knygos spausdinamos kita kalba ir ivairiausiomis pasaulio kalbomis! Lietuvoje neuzdrausta gyventi nelietuviams ir naudoti savo reikmems savo kalba, bendrauti. Taigi tik VALSTYBES domumentuose PRIVALOMA valstybine kalba, o taip pat ta kalba yra privaloma Valstybes istaigose!

            • Kaunietis says:
              9 metai ago

              Tyčia pasirašinėjau kaip “XWQ”, kad paerzinti visokius “buvusius”, kurie nori paniekinti mūsų kalbą. Kadangi esu kaunietis, tai dabar, kad daugiau nebenervuoti visokių “buvusių”, o taip neturinčių humoro jausmo, pasirašinėsiu “Kaunietis”.

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Pasibjaurokit: vienas jau pabėgęs iš Kauno, kitas – dar ne.
              Nes nieko daugiau nesugebat – į temą nei žodžio neišspaudžiat.

            • Kaunietis says:
              9 metai ago

              Nusipirk lietuvių kalbos gramatiką, “tikras lietuvi”!!!

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Sau nusipirkit su “daktaru”, kurio rašinėliai – vienos klaidos. 🙂

          • dr.Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com says:
            9 metai ago

            Pagal “tikro lietuvio” atsakyma XWQ apie komuniagas darau isvada: “tikras lietuvis” net tik Lietuvos rusas, tardytojas ala “teisininkas” taciau tikrai yra ir KOMUNIAGA!, maziausiai ju aliuminis barskantis ruporas. 🙂 Labai jau skaudziai sureagavo, pacia jautriausia komunistine gyslele mat paliete! Taigi papildoma isvada, kad “tikras lietuvis” yra uz KOMUNIAGAS valdzioje, vadinasi uz koloborantus valdzioje, vadinasi pries Lietuva ir lietuvius…… aida “tikras lietuvis” = issifruotas fruktas!

            Atsakyti
            • Kaunietis says:
              9 metai ago

              Kremliaus troliai darbuojasi… Za okončateljnuju pobedu komunizma vo vsiom mire! Ura, tovarišči!

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Gerai, kad prisipažįstat. 🙂

        • Diedas says:
          9 metai ago

          Komunistai – žulikai, melagiai, vagys. (liaudies išmintis)

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            9 metai ago

            Čia kurių metų sapną papasakojai? 🙂
            Lietuvoje jų seniai nebėra.

            Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        9 metai ago

        Dėkui už komentarą.
        Čia, kaip sakydavo mano a.a. Podė, reikia duot koja primynus.
        Kitaip gausim patys.

        Atsakyti
      • Šiaip says:
        9 metai ago

        Ką reiškia nusistovėjusi rašyba – kas 20–30 metų ji visąlaik pakoreguojama. Todėl ir yra tokia moderni, ne taip kaip kokios anglų ar prancūzų. Taigi, dėl kvailių skaičiaus jūs teisus, kitaip nerašytumėte tokių nesąmonių. (Tarp kitko, ir ne Biblijoje apie kvailius tai parašyta.) Be to, tas kam Dievas bent truputį proto davė, puikiai supranta, kad visos tos QWX tinka tik svetimvardžiams, o ne Paksui su Kubiliumi.

        Atsakyti
    8. dr.Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com says:
      9 metai ago

      “R. Baškienė. Ar latviai labiau myli savo kalbą?”
      Klausimas labai paprastas, ar Lietuva yra valdoma iskrypeliu aferistu? Kaip tai suprasti? Ogi paprastai, Lietuvoje galioje LR Konstitucija, kurioje parasyta, kad valstybine kalba yra LIETUVIU! Ne rusu, ne lenku, ne kinu, ne japoniu, o LIETUVIU! Kadangi Konstitucija yra auksciausias ISTATYMAS, tai visokie kalbejimai, kad i dokumentus galima irasineti ne lietuviu kalbos rasmenis yra ANTIKONSTITUCINIS! Tik iskrypeliai aferistai niekaip negali suvokti, kad Konstitucija neleidzia to daryti. Taigi jei sie iskrypeliai aferistai siekia ivesti i Lietuvos valstybes dokumentus kitokius rasmenis, raides, tai pirmiausia turi pakeisti KONSTITUCIJA ir tik po to daryti kitus pakeitimus! Taigi visokie tenai kirkilai, saulienes, jovaisos ir kt…. niekaip negali suprasti, kad pirmiausia reikia keisti KONSTITUCIJA, o tik po to tuos savo pakeitimus ar soki pagal slektas sokti! Rezultatui pasiekti tur buti TEISINIS KELIAS, o ne iskrypeliu aferistu sokimas pagal lenku muzika. Nesupranta? Ko jie ten sedi Seime, istatymu leidziamajame organe, jei nesupranat teises pagrindu, tai kokius jie istatymus isleidineja? Teko skaityti, kad viena istatyma jie kaitaliojo virs 600 kartu! DEBILAI! Kas gali susekti tiek istatymu pakeitimu?
      O dabar pribrendo laikas atsakyti i ta pagal lenku muzika uzduota klausima: “R. Baškienė. Ar latviai labiau myli savo kalbą?”
      Norisi paklausti pirmiausia ponio Baskienes: Kiek kartu lenkai okupavo ir aneksavo LATVIJA? Ne karto? O kiek kartu savo supuvusia prasmirdusia kariauna jie siunte i Lietuva, ja okupavo ir aneksavo ir dali Lietuvos laiko savo prasmirdusiuose gniauztuose jau daugiau nei 90 metu! Rusai savo skudurus isnese po 50 metu, o va lenkai ir po 90 metu savo smarves neisnesa is ankesuotu teritoriju (Punskas, Seinai, Balstoge, Vygriai ir t.t.). Taigi taikyti Latvijos pavyzdi Lietuvai santykyje su lenkais yra nieksinga ir tai yra sokis pagal lenku uzsakyta muzika.
      Lenkams NIEKADA NEBUS GANA!
      Pagal zymu Lietuvos diplomata ir pranasa Oskara Milasiu, kuris savo pozicija isreiske knygeleje “Trecdalis atskilusio menulio virs Lietuvos” yra aiskia, protingai ir pranasiskai pasakyta: Jei Lietuva nori islikti kaip VALSTYBE, tai pirmiausia ir pirmuciausia ka turi daryti: NESUSIDETI SU LENKAIS! Ir as manau, kad tai SVENTA tiesa, kuri paremta net Vytauto Didziojo sprendimu, neleisti lenkams Lietuvoje isigyti ZEMES! Jau tada buvo suprasta lenku pavojus! O dabar kokias cia pavojingas mintis skleidzia ponia Baskiene, visokie kirkilai, saulienes ir jovaisos? Mat pastaram atrodo, kad kazkuris paso puslapis yra ne VALSTYBES dokumentas? Ir uz ka toksai protas gavo akademiko laipsni? Gal uz tarnavima komunistu partijai? O gal kaip nors kitaip? Nes sokdamas su savo 150 ar daugiau inteligentu pagal lenku muzika ISDUODA LIETUVA ir parodo, kad neturintis savo nuosavo proto! Aiskiai Z.Zinkevicius yra pasakes, kad tai NESAMONE! Aldonas Pupkis po tokiu dalyku savo paraso NEPADEJO! O ir kiti garbingi kalbos zinovai to paraso irgi nepadejo. O tie kur padejo…. tai labai artimi VALKATOS politikai!, tas kur buvo is “Lietuva i rytus” – “kam jaunimui tiesa” laikrascio.

      Atsakyti
      • Kaunietis says:
        9 metai ago

        Dr. Jonui Ramanauskui. Visiškai Tamstai pritariu!!!

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          9 metai ago

          Kieno jis daktaras?
          Ar tik ne karvių užpakalių? 🙂
          Betgi su kuo sutapsi, toks ir pats tapsi: galėsit veterinoriais šaikoj dirbti.
          Amerike, nes ten jis pabėgo.

          Atsakyti
      • Žemyna says:
        9 metai ago

        Apie tai kalbėjo ir mano senukai – jie pašiurpo, išgirdę, kas mums taip aktyviai talkina. Ir įspėjo – nė šapelio iš jų neimti, nes niekada už tą šapelį neišsimokėsime, nes vis bus negana… Nes jų „pagalba” būtent tam ir apskaičiuota, tam ir suteikiama.

        Atsakyti
    9. tikras lietuvis says:
      9 metai ago

      Citata: “Manau, kad Lietuvos piliečių inicijuotas įstatymo projektas, kurį pasirašė ne vienas ar keli Seimo nariai, o beveik 70 tūkstančių Lietuvos piliečių, yra rimtas kvietimas puoselėti ir išsaugoti protėvių visada gintą lietuvių kalbą. Ir tai suprasti turime visi”.
      Gražiai ir teisingai pasakyta.
      Tik įdomu kodėl tokius akivaizdžius dalykus vis reikia kartoti ir kartoti?
      Ką į tai galėtų pasakyti seimo nariai?

      Atsakyti
      • Kaunietis says:
        9 metai ago

        Tai pats kaip “tikras lietuvis” ir kreipkis į Seimo narius, o ne į komentatorius!!! O dar geriau – išgerk valerijono ir eik miegoti.

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          9 metai ago

          Nelįsk ten, kur ne tavo nosiai.

          Atsakyti
    10. A propos > Šiaip says:
      9 metai ago

      “visos tos QWX tinka tik svetimvardžiams, o ne Paksui su Kubiliumi.”
      Kas yra svetimvardis? Ar Wagnorius. Wołodko, Sabatowski, Butkiewicz, Kozłowskis, Xaveras ne svetimvardžiai? Tai taip ir rašysim?
      O lietuvių kalboje asmenvardžių rašyba, analfabete, iki šiol buvo nusistovėjusi. Dabar partmokyklos absolventas ir M. Burokevičiaus mokinė ketina ją sujaukti.

      Atsakyti
    11. Šiaip says:
      9 metai ago

      Išverčiu: svetimvardis yra svetimas vardas. Vagnorius, Paksas ir Kubilius nėra svetimi vardai.

      Atsakyti
      • Kaunietis says:
        9 metai ago

        Būkim, kaip sakoma, biedni, bet teisingi: Vagnorius, Paksas ir Kubilius – tai pavardės, o ne vardai.

        Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        9 metai ago

        Vagnorius – šaknis vokiška, Paksas – žydiška.
        Kur jau čia savi? 🙂

        Atsakyti
    12. Šiaip says:
      9 metai ago

      O Berlyno meras Wowereitis yra svetimas vardas. Ir kas čia neaišku?

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        9 metai ago

        Voveraitis.
        Kaip ir ne svetimas? 🙂

        Atsakyti
    13. A propos > Šiaip says:
      9 metai ago

      Va kai tokie, kurie neskiria savų pavardžių nuo svetimos kilmės, imasi dar ir rašybos reformų, tai tikrai gimsta chaosas. Vagnorius, proše pana, yra germaniškos kilmės pavardė. Versk kaip nori, bet tai yra svetimvardis.
      Kauniečiui: Jonas, Petras, Jurgis, Antanas, Aleksas/Akelsandras, Adolfas, Artūras ir pan. taip pat svetimvardžiai. Pan “Sziaip” tau nurodys, kaip juos reikia rašyti.

      “O Berlyno meras Wowereitis yra svetimas vardas.Ir kas čia neaišku?”
      Man neaišku, ar tas meras yra Lietuvos pilietis? Ir ar jo pavardė tokia forma yra Lietuvos piliečių registre ir kitose duomenų bazėse? Gal paaiškintum, pan?
      Jei tai Vokietijos pilietis, kodėl tada vokiečiai šito jiems svetimvardžio nerašo “autentiškai”, lietuviškais rašmenimis, o rašo taip, kad galėtų perskaityti vokiečiai?

      Atsakyti
      • Kaunietis says:
        9 metai ago

        Ar tik iš didelio rašto neišėjom iš krašto, ponios, ponai, ponaičiai ir tovarišči?!

        Atsakyti
      • Žemyna says:
        9 metai ago

        Vokietija kupina šių pavardžių (-eitis, -eitas, -aitis).
        Tai senais laikais germanizuoti Prūsijos, Mažosios Lietuvos baltai, sovietams prie Klaipėdos, Karaliaučiaus (Kionigsbergo) artėjant pasitraukę kartu su vokiečiais.
        Po Nepriklausomybės paskelbimo ir Lietuvoje jų atsirado (ir tarp mano buvusių kursiokų) – prie sovietų jie slėpė savo tikrąją pavardę, kad nebūtų apšaukti vokiečiais, nes tai ne tik Sibiru, bet ir sušaudymu grėsė.

        Atsakyti
    14. A propos > Šiaip says:
      9 metai ago

      P.S.Atsiprašau – Aleksas/Aleksandras.

      Atsakyti
    15. Šiaip says:
      9 metai ago

      Na ką su jumis šnekėti, kad jūs neskiriate, kur yra etimologija, kur kalbos istorija, kur istorinė žodžių daryba, kur dabartinė leksikologija ir onomastika, o kur dabartinės lietuvių kalbos rašyba.

      Atsakyti
      • Žemyna says:
        9 metai ago

        Tikrai – neverta Jums čia savo brangaus laiko gaišti… Dėkojame už ligi šiol suteiktą garbę.

        Atsakyti
    16. Žemyna says:
      9 metai ago

      70 tūkstančių?
      Bent jau iš mano vienos patirties jų GALĖJO būti 5 x 70000 = 350000, jeigu ne … … …
      T. y., iš 5-6 susidomėjusių tik 1 pasirašydavo. Priežastis – be asmens kodo parašas negalioja, o jie nedrįso nepažįstamam žmogui gatvėje patikėti išsamių asmens duomenų. Ir, patikėkite, tie 4-5 nepasirašiusieji LABAI apgailestavo, kad negali pasirašyti. T. y., VRK su Seimu nesudarė AKTYVIEMS piliečiams sąlygų SAUGIAI pareikšti savo nuomonę, todėl balsų buvo tik tiek. Per aktyvią blokadą prasiveržusių balsų, sakyčiau. Internetinis balsavimas irgi keistai veikė…
      Kadangi informacija buvo blokuojama, ir dar plius VRK nemalonėjo plačiai ir garsiai informuoti rinkėjų apie tai, kad išdavė parašų rinkimo lapus, žmonės apskritai nežinojo, ar tai tikra, legali jų nuomonės apklausa. Juolab, kad jie net negalėjo patikėti, jog Seimas SAVO valia atsisako valstybinės kalbos raštvedyboje, todėl įtarė aferą. 🙂
      Teko juos nuvilti – jeigu Lietuva kur pirmauja, tai tik tose srityje, kur sveiko proto žmonėms sunku patikėti, kad būtent čia skubame lekiame „pereinamosios vėliavos už dostiženijas” pasiimti… Taip, iš tiesų mes norėjome parodyti visam pasauliui pavyzdį, kad valstybinės gimtosios kalbos iš raštvedybos, iš oficialios ir viešos vartosenos būtina kuo greičiau atsikratyti SAVO KARŠTA INICIATYVA.
      Taigi, VRK skubiai turi daryti išvadas dėl tinkamo rinkėjų informavimo bei rizikos nekeliančio nuomonės pareiškimo. Priešingu atveju, kad ir netyčia, ji tampa žmonių pilietiškumo slopintojų bendrininke! Ir tikrai ne savo valstybės naudai jį slopina… Na, nebent VRK šį kartą buvo GĖDA pranešti pasauliui, ką Seimas sumanė.
      Dėl meilės gimtajai kalbai…
      Mes juk jau tapome praktiški, pragmatiški. Viską pinigine, natūrine ar kt. nauda matuojame. Todėl pašnekovų apie meilę ir orumą daugiau rasi ne Seime, bet gatvėje, tarp neturėjusių progos įprasti prie didelio pinigo, gero ir saugaus posto. Kitur šiandien ne vienas, pajutęs pinigų galią, paskaičiuoja, kas jam daugiau apčiuopiamos naudos suteiks…
      Kad ir pvz., vienos stambios biudžetinės įstaigos Vilniaus centre vadovas, pastatęs užkardas iš savo pavaldinių, kad jo įstaigos darbuotojai nepasirašytų. Nors jie buvo pasirengę… O štai jo kaimynystėje mažytės privačios įmonės savininkė pati pakvietė iš gatvės į vidų, paaiškino darbuotojams, ką darau, o pati išėjo, kad jos darbuotojai nejaustų spaudimo.
      Štai, mielieji, 2 vadovai – didelės įstaigos su didžiule alga (tokios iš tiesų baisu netekti!), ir mažytė įmonytė su nedidukėm įplaukom…
      Tuo noriu štai ką pasakyti:
      negraudenkime Seimo kalbomis apie meilę gimtajam kraštui, tautai, kalbai. Ne visi tai supranta, ir šie ne to ten ėjo. Tačiau jie supranta NAUDĄ, jie yra realpolitikieriai. Todėl jie turi aiškiai žinoti: netinkamai pabalsavę šiuo klausimu, PATYS SAVO BALSAVUSIA RANKELE pasistatė sau užkardą ateityje į Seimą…
      KAIP TAI PADARYSIME? JŲ BALSAVIMAS TURI BŪTI ATVIRAS.

      Atsakyti
      • Kemblys says:
        9 metai ago

        Žemyna:
        ,,AKTYVIEMS, aktyvią blokadą, informacija, blokuojama, informuoti, aferą, oficialios, INICIATYVA, informavimo, rizikos, pragmatiški, natūrine, centre, realpolitikieriai (?)…”

        Žemyna:
        ,,Tuo noriu štai ką pasakyti:
        negraudenkime Seimo kalbomis apie meilę gimtajam kraštui, tautai, kalbai.”

        Atsakyti
        • Žemyna says:
          9 metai ago

          Ačiū, Kemblyj, ačiū mūsų rūpintojėli!

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            9 metai ago

            Sakyk tiesiai – užsiima nuvedinėjimu iš kelio link takelio.

            Atsakyti
            • Kaunietis says:
              9 metai ago

              “Užsiima nuvedinėjimu…” (?!). Maniau, kad užsiimti galima, pvz., seksu ar dar kuo kitu, o dabar sužinojau, kad galima užsiimti ir nuvedinėjimu… Nusipirk vieną kartą lietuvių kalbos vadovėlį, “tikras” tu lietuvi!!!

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Paaugsi – suprasi.

            • Kemblys says:
              9 metai ago

              (rašiau tau po kitu straipsniu, bet prapuolė, pakartosiu)

              ‘Kaunieti’, jo tikslas įvelti į beprasmį susirašinėjimą. Jam nesvarbu nei apie ką, nei po kokiu straipsniu, nei su kuo – savimi purvina ‘alką’. Prieš kelias dienas ‘tikras lietuvis’ rašė, kad per dvi dienas kažkur parašė 200 atsiliepimų pasirašinėdamas keliais vardais… ‘pakirkšnutė’ toks pat.

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Tai tu toks: su savo, būk “kalbiniais” pastebėjimais, kaskart vedi į šoną nuo temos (nors iš tavęs neišeitų net prastas kalbininkas).
              Aš gi, jei atsakau į išpuolį, tai jau ne mano problemos: KIEKVIENAS VYRAS GINTIS PRIVALO.
              TO NEDARO TIK PEDERASTAI.
              Ar tik ne iš jų būsi, kad to nesupranti? 🙂

            • Kemblys says:
              9 metai ago

              Ko taip užsivedei, ‘tikras lituvi’?

              Pasiskaityk ką rašei:
              (V. Sinica. Europeizacija kaip sovietizacija)
              tikras lietuvis:
              2016 01 20 23:15 | IP adresas: 78.58.72.44
              Kadaise, 2007m., po vienu Delfio str. per porą dienų išpyškinau virš 200 ir dar keliais vardais, kad Lietuvos priešus suklaidinti.
              Taip, kad – ne problema, trambambicki. 🙂

              Įsivaizduoju kaip ,,Lietuvos priešai” suglumo skaitydami tavo atsiliepimus po kažkokiu straipsniu 😀 😀

              Pilnas ‘alkas’ tavo jausmingų susirašinėjimų su ‘pakirkšnute’, tad netepk manęs tuo, kuo pats smirdi.

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Nėra jokios logikos tavo kalboje:
              ten nėra šiaip nei į tvorą, nei į mietą surašyti komentarai, o kiekvienas atsako į kažkokį sakinį.
              Kaip sakiau, žydomasonai netgi buvo man iškėlę po to straipsnio baudžiamąją bylą, bet nieko nepešė – aš buvau teisus.
              Ir tam pasitarnavo tai, kad mano mintys buvo išdėstytos nuodugniai per daugelį komentarų.
              O tai absoliuti dauguma nubaustų komentatorių buvo tokie, kurie parašo vieną komentarą, taip neišaiškindami savo pozicijos pilnai, dėl ko kaltintojai tą sakinuką interpretuoja kaip tik nori, nes dar ir teismas juos palaiko.
              Vienžo, nušneki – kaip ir visada.

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Smirdi pats, nes kaip tik užsiimi tipiniu maskolinių trisdešimrublinių darbu internete – nepatogius klausimus stengiesi nuvedinėti į šoną, taip žlugdant temos nagrinėjimą ir maskoliams nepatogių klausimų kėlimą.

            • Kaunietis says:
              9 metai ago

              Supratau, “Kembly”. Ačiū! Gal jis koks ligonis?…

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Kiekvienas sprendžia pagal save. 🙂

    17. Artojas says:
      9 metai ago

      Reikia daryti viską paprasčiau. Mažiau filosofijos daugiau konkrečių darbų, kad suprastų kiekvienas žmogus Problema švietime. Pirmiausia turi būti įvestas tautinis patriotinis auklėjimas (ne partinis) nuo darželinukų, o ir dabartiniai suaugusieji ne ką išmano apie patriotizmą. Toli eiti nereikia, keli Lietuvos patriotai sėdi seime ar vyriausybėje? Lietuvoje beveik nebeliko mąstančių – protingų žmonių, dauguma gudrūs ir tikintys, tikintys ne Dievu, o doleriu. Nei garbės , nei sąžinės, nei atsakomybės. Net už griovymą reikalaujantys medalių . Dasigyvenome
      Tautiniame patriotizme yra viskas ir garbė ir atsakomybė, ir pareiga, ir pagarba artimui, pagarba kitaip mąstančiam ir kitataučiui. Kitaip sakant priešnuodis globalistams – tautų griovėjams.
      Pradžiai , kekvienas , laikantis savę patriotu turėtų perskaityti knygą :” Vytautas Alantas Žigiuojanti tauta “, ji yra internete. Be to kiekvienas tikras lietuvis turėtų prisisegęs nešioti lietuviškus tautinius simbolius – Gedimino stulpus, Vytį, Vyties Križių ar Trispalvę. Bukime tikrais lietuviais, kovokime, gal kaip nors išliksime.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        9 metai ago

        Auklėti reikia įvairiai: ne tik per mokyklas, bet ir per įstatymų prievartą.
        Va, tada bus ir rezultatai.
        Kas neklauso patarimo, paklausys botago!

        Atsakyti
    18. Žemyna says:
      9 metai ago

      Žmonės mielieji, ar žinote, kas atlieka apklausą ryšium su Seimo rinkimais?
      Kažkaip nespėjau susigaudyti, o jie jau uždarė puslapį ir neleidžia grįžti, pažiūrėti. Juk ji ne anoniminė?

      Atsakyti
      • Žemyna says:
        9 metai ago

        Na, va, nieks nežino… 🙁

        Atsakyti
    19. Dronas says:
      9 metai ago

      Jokiu nuolaidu ir kompromisu, antrame paso lape, prasom, bet ne kitaip. Lietuviu kalba taip sunkiai iskovota, taip sunkiai issaugota, as tai net pavadinciau tikru stebuklu. Todel ne zingsnio atgal, jokiu nuolaidu ir pageidavimu tenkinimo.

      Atsakyti
      • Kaunietis says:
        9 metai ago

        “…antrame paso lape, prašom …” (?!). O tai antras paso lapas jau nepriklauso Lietuvos Respublikos pasui?! Man atrodo, kad priklauso. Tai kokie dar įrašai nevalstybinėmis kalbomis gali būti Lietuvos Respublikos piliečių asmens dokumentuose? Mano aukštasis humanitarinis išsilavinimas, matyt, neleidžia man šito suprasti… Ko gero, reikėjo baigti arba aukštąją partinę mokyklą, arba marksizmo-leninizmo universitetą…

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          9 metai ago

          Citata: “Mano išsilavinimas, matyt, neleidžia man šito suprasti”…
          Gerai, kad prisipažįsti. 🙂
          Dar pastudijuok, vaike.

          Atsakyti
        • Dronas says:
          9 metai ago

          Antras lapas yra papildomiem duomenim. Ir del jo nereikia keist jokiu kalbos istatymu. Ten gali nors kiniskai rasyt. kalba eina ne apie tuos lapus, o apie kalbos istatymo pataisas, norint itikti nezinia kam. Cia tarsi atkist pirsta, kad tau ranka nukastu. Pirma w, q ir panasiai, o paskui gal isvis nerasom Lietuviskai, nes kam to reikia. Reikia “gerbti” savitumus, greitai ir arabiskai kai kas uzsimanys. Ir isvis, kam Lietuvos pilieciui moket Lietuviu kalba, ar ja rasyt? To negalima leisti. Cia jokiu nuolaidu, nori papildomai, rasyk i antra lapa, o Lietuviskai pirmam. Paprasta ir aisku. Galu gale pasienieciui tas papildomas lapas, kur galima isirasyt originalo kalba, gali buti naudingas dalykas, todel viskas cia gerai. Tiesiog Lietuviu kalba turi buti pirmine ir pagrindine.

          Atsakyti
    20. Kaunietis says:
      9 metai ago

      O kas leido rašyti “nors ir kiniškai” LR oficialiame dokumente?! LR Konstitucija?! Gal nenusišnekėkime?

      Atsakyti
    21. Iš Latvijos says:
      9 metai ago

      Latvis kalbininkas Ojaras Bušas apie lietuvių žurnalistų kitatautiškų pavardžių rašinėjimus kitatautiškai:

      “Bet, ja mēs runājam par mediju vidi un žurnālistisko rakstību, tad diezin vai, ka tas notiks [tik drīz]. Jo problēma ir tāda, ka jau ir izveidojies milzīgs skaits atveidotu personvārdu – ja vienus atveidosim, bet citus ne, tad atkal veidosies liels bardaks. Praktisku piemēru redzam lietuviešu valodā, kur apmēram ir šāda situācija. Nu jau būs gadi 20, kopš viņi pārgāja uz oriģinālrakstību, taču viņi, kā jau teicāt, liek klāt savas galotnes. Tad vispār sanāk hibrīds – ne šis, ne tas.”

      http://sportacentrs.com/futbols/virsliga/25012016-ipasvardu_petnieks_atveide_bus_aktuala_ka

      Atsakyti
      • Kaunietis says:
        9 metai ago

        Gal būtų galimą vertimą į valstybinę kalbą? Ačiū! Mes, lietuviai, mokame daug kalbų, bet šis portalas, beje, yra lietuviškas.

        Atsakyti
        • Bartas says:
          9 metai ago

          Ir ko čia nesuprast. Jei bus taip ,tai “bardaks”, o jei kitaip – “ne šis, ne tas.”

          Atsakyti
    22. Iš Latvijos says:
      9 metai ago

      Kaunietis: “Mes, lietuviai, mokame daug kalbų, bet…”
      …latvių – ne? 🙂

      Vertimas išimtinai kauniečiui “poliglotui”

      “Bet jei mes kalbame apie žiniasklaidą ir žurnalistinę rašybą, tai mažai tikėtina, kad tai įvyks [taip greitai]. Problema yra tai, kad jau yra daugybė adaptuotų asmenvardžių – jei vienus adaptuosime, o kitų – ne, tai vėl bus didelis bardakas. Praktinį pavyzdį matome lietuvių kalboje, kur yra panaši situacija. Jau bus gal metų 20, kai jie perėjo prie originalios rašybos, bet jie, kaip jau sakėt, leidžia pridėti savo galūnes. Tada apskritai pasidaro hibridas – nei šis, nei tas. “

      Atsakyti
      • Kemblys says:
        9 metai ago

        Ar latviai bjauroja savo kalbą svetimždžiais?
        ‘Iš Latvijos’, manau, tu nuo savęs prispjaudei tiek svetimžodžių į lietuvišką vertimą:

        ,,Problema, adaptuosime, bardakas, Praktinį, situacija, originalios, hibridas…”

        Atsakyti
        • Iš Latvijos says:
          9 metai ago

          O tu, Krembly, prieš karksėdamas, pažiūrėk į latviškąjį originalą ir suskaičiuok, kiek ten tų tarptautinių žodžių, arba kitaip – internacionalizmų 🙂

          Kauniečiui – prilygini latvių kalbą vokiečių ar rusų kalboms? Na, na. 🙂 Gal dar ir žemaičių tarmę joms prilyginsi?
          Komentarų, beje, čia niekas kitaip ir nerašo, tik lietuviškai. Nepainiok komentarų su citatomis – tai ne tas pa..

          Atsakyti
          • Kemblys says:
            9 metai ago

            Nemoku latviškai – pats skaičiuok, jei tau rūpi latvių kalba. Gal tau nerūpi, o čia tik ‘ant durniaus’ mums kaišioji latvių kalbą..?

            Atsakyti
            • Kaunietis says:
              9 metai ago

              Kažin, ar čia kitas “tikras lietuvis” , bet jau “iš Latvijos”, ar čia tas pats, kuriam svarbu tik sukelti erzelynę?.. Kyšo kremlinių trolių ausys, ponai!!!

            • tikras lietuvis says:
              9 metai ago

              Gerai, kad prisipažįsti. 🙂

      • Kaunietis says:
        9 metai ago

        O jei aš į šitą portalą imsiu rašinėti komentarus vokiškai arba rusiškai? Ne, geriau lenkiškai! O gal ispanų kalba, kurią taip pat neblogai moku?.. Gal “nenupindėkime” iš mandrumo?! Čia LIETUVIŠKAS portalas!!!

        Atsakyti
    23. Bartas says:
      9 metai ago

      “Čia LIETUVIŠKAS portalas!!!” . Kaimietiškai Lietuviškas protas man nieko nepaaiškino . Gal, gerbiamas “Kaunieti”, išversi . Pradėjau svaigti , gal “portalas” iš portugalo kilo?

      Atsakyti
      • Kaunietis says:
        9 metai ago

        “Portalas” ir Afrikoje vadinasi “portalas”!!! Nevaizduok čia labai mandro, o pavartyk žodynus, mažarašti!!!

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          9 metai ago

          Lietuviškai tinklapis. 🙂

          Atsakyti
          • Kaunietis says:
            9 metai ago

            O kaip, “pats tikriausias pasaulyje lietuvi”, lietuviškai bus “kompiuteris”, “televizorius”, “mobilusis telefonas”???… Ta proga leisiu sau “juodai” pajuokauti: latviai nevartoja žodžio “ginekologas”, o sako “putekrapštuks”…

            Atsakyti
            • Kaunietis says:
              9 metai ago

              P.S. Dar pamiršau paklausti didžiai gerbiamo “pačio tikriausio lietuvio”. O kaip lietuviškai bus “internetas”? “Tarptautinis tinklas”, “tarptauttinklis” ar kaip kitaip?

    24. Benediktas says:
      8 metai ago

      Lietuvių kalbos grynumą būtina išsaugoti ne tik Lietuvos piliečių tapatybės dokumentuose, bet ir gatvių pavadinimuose bei reklamose; jokios reklamos vien užsienio ar darkyta kalba!

      Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Dirbtinio intelekto gamykla
    Lietuvoje

    Vyriausybė uždegė žalią šviesą DI gamyklai

    2025 05 21
    Pasienis
    Lietuvoje

    Lietuva padavė Baltarusiją į Hagos teismą už neteisėtą migrantų gabenimą

    2025 05 21
    Rūdninkų poligonas
    Lietuvoje

    Galutiniai sprendimai dėl poligonų – tik išklausius vietos gyventojus

    2025 05 21
    Pinigai
    Lietuvoje

    „Sodra“ ragina laiku kreiptis dėl skolų – vėliau jos bus išieškomos

    2025 05 21
    Daugiabučiai
    Lietuvoje

    Vyriausybė pritarė NT mokesčio pakeitimams

    2025 05 21
    Mokiniai | pixabay.com, Klimkin nuotr.
    Lietuvoje

    Trumpės mokslo metai, siūloma reguliuoti mokymosi krūvį

    2025 05 21
    Vištiena
    Lietuvoje

    Neaiškumų dėl maitinimo paslaugų licencijavimo nebeliko

    2025 05 21
    K. Budrys ES Užsienio reikalų tarybos posėdyje
    Naujienos

    K. Budrys: Turime ryžtingai stiprinti Ukrainos pozicijas

    2025 05 21

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • +++ apie Lietuva padavė Baltarusiją į Hagos teismą už neteisėtą migrantų gabenimą
    • Mikabalis apie JAV ir Rusijos prezidentų telefoninis pokalbis dėl karo Ukrainoje – proveržis ar vėl akių dūmimas?
    • Kažin apie Lietuva padavė Baltarusiją į Hagos teismą už neteisėtą migrantų gabenimą
    • Mikabalis apie Lietuvoje kviečiama švęsti Tautadienį – dažniau puoštis tautiniais ir baltiškais rūbais

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Vyriausybė uždegė žalią šviesą DI gamyklai
    • Lietuva padavė Baltarusiją į Hagos teismą už neteisėtą migrantų gabenimą
    • Galutiniai sprendimai dėl poligonų – tik išklausius vietos gyventojus
    • „Sodra“ ragina laiku kreiptis dėl skolų – vėliau jos bus išieškomos

    Kiti Straipsniai

    Tautadienio rengėjos

    Lietuvoje kviečiama švęsti Tautadienį – dažniau puoštis tautiniais ir baltiškais rūbais

    2025 05 21
    PakarklytA

    R. Jezukevičienė. Du įmanomi būdai pavardėms susidaryti

    2025 05 19
    Audrius Valotka

    Valstybinės kalbos inspekcijos vadovo konkursą laimėjo dr. Audrius Valotka

    2025 05 16
    Kernavės piliakalniuose – Rudens lygiadienio ir baltų vienybės šventė | Širvintų kultūros centro nuotr.

    R. Dilius. Tautinė tapatybė – muziejinė egzotika ar būtina išlikimo sąlyga? (III)

    2025 05 10
    Prezidentas lankosi Lietuvių kalbos institute

    Prezidentas: Kalba – mūsų tapatybės pagrindas, kurį turime kasdien stiprinti

    2025 05 06
    LT Konferencija 2025 m.

    Rengiama konferencija „Lietuvių kalba ir tapatybė“

    2025 05 04
    Petras Gaučas 1999 m.

    N. Tuomienė. Paminėtas lietuvybės puoselėtojo, kartografo P. Gaučo atminimas

    2025 05 03
    Kudirkos Naumiestyje P. Sederavičiaus sukurtos skulptūros | A. Valinskienės, K. Bubelienės nuotr.

    Z. Tamakauskas. Žvilgsnis į Suvalkijos kraštą, kuriame buvo sukurtas Lietuvos himnas

    2025 04 30
    pixabay.com nuotr.

    Skaitmeninė kultūros ateitis: Kultūros ministerija pristato ambicingą veiksmų planą

    2025 04 20
    Vau

    R. Vanagas. Vau, lietuviai, vau!

    2025 04 19

    Skaitytojų nuomonės:

    • +++ apie Lietuva padavė Baltarusiją į Hagos teismą už neteisėtą migrantų gabenimą
    • Mikabalis apie JAV ir Rusijos prezidentų telefoninis pokalbis dėl karo Ukrainoje – proveržis ar vėl akių dūmimas?
    • Kažin apie Lietuva padavė Baltarusiją į Hagos teismą už neteisėtą migrantų gabenimą
    • Mikabalis apie Lietuvoje kviečiama švęsti Tautadienį – dažniau puoštis tautiniais ir baltiškais rūbais
    • +++ apie JAV ir Rusijos prezidentų telefoninis pokalbis dėl karo Ukrainoje – proveržis ar vėl akių dūmimas?
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Davose atkreiptas dėmesys į Lietuvos vandens išteklius ir jų apsaugą

    Davose atkreiptas dėmesys į Lietuvos vandens išteklius ir jų apsaugą

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai