Trečiadienis, 29 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Kalba

E. Jovaiša. Lietuvių kalba yra tai, pagal ką mus atpažįsta pasaulis (audio)

Eugenijus Jovaiša, www.alkas.lt
2015-11-22 00:49:05
117
Eugenijus Jovaiša | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Eugenijus Jovaiša | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Eugenijus Jovaiša | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.
Eugenijus Jovaiša | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Skelbiame pi­lie­čių ini­cia­ty­vi­nės gru­pės „TALKA: už Lietuvos valstybinę kalbą“ at­sto­vo, akademiko Eugenijaus Jo­vai­šos kalbą pasakyta šių metų lapkričio 19 d. Lietuvos Respublikos Seime pristatant As­mens ta­pa­ty­bės kor­te­lės ir pa­so įsta­ty­mo Nr. XII-1519 5 straips­nio pa­kei­ti­mo įsta­ty­mo pro­jek­tą Nr. XIIP-3796. 

[mp3 url=”https://alkas.lt/uploads/201-11-22-Jovaisa-Lietuviu-kalba-yra-tai-pagal-ka-mus-atpazista-pasaulis/E.Jovaisos-kalba-Seime-2015-11-19.mp3″ width=”410″]

 

Gerbiamoji Seimo pirmininke, gerbiamieji Seimo nariai,

dėkojame Jums už kantrybę, laukiant Pilietinės iniciatyvos rezultatų. Man tenka garbė Piliečių iniciatyvinės grupės vardu pateikti Jūsų svarstymui projektą, kuriam pritarė beveik septyniasdešimt tūkstančių Lietuvos piliečių. Jo turinys yra trumpas ir Jums žinomas. Tai projektas Jūsų apsisprendimui, kurį padarius, būtų nesunku priderinti kitus teisės aktus, išsaugant konstitucinį valstybinės kalbos statusą ir išvengiant sumaišties.

Vardas ir pavardė nėra tik asmens nuosavybė – juos vartoja ne tik pats asmuo, bet ir visuomenė. Jie reikalingi asmeniui įvardyti ir išskirti iš kitų. Vardas ir pavardė nuolat „išeina iš namų“ ir patenka į viešąją erdvę. Jie funkcionuoja įvairiose institucijose: iš asmens dokumentų pereina į darboviečių, bankų, Sodros, sveikatos apsaugos, nekilnojamojo turto, transporto priemonių, savivaldybių, policijos dokumentus bei registrus. Todėl jų rašyba turi būti patogi piliečių daugumai.

Dabar vardo ir pavardės rašymą Lietuvos piliečio asmens dokumentuose reglamentuoja Aukščiausiosios Tarybos 1991 metų nutarimas (1991-01-31, Nr. I-1031) „Dėl vardų ir pavardžių rašymo Lietuvos Respublikos piliečio pase“. Jame pasakyta, kad vardai ir pavardės Lietuvos piliečio pase turi būti rašomi valstybine kalba.

Lietuvos Konstitucinis Teismas ne kartą, o taip pat ir 2014-02-27 byloje Nr. 14/98 patvirtino pagrindinį principą – vardai ir pavardės Lietuvos piliečių asmens dokumentuose turi būti rašomi valstybine kalba, turi būti paisoma konstitucinio imperatyvo valstybinę kalbą saugoti.

Europos Žmogaus Teisių Teismas pripažino, kad asmenvardžių rašymas valstybine kalba piliečių teisių nepažeidžia. Europos Teisingumo Teismas taip pat pripažino, kad kiekviena valstybė turi teisę nustatyti tokią vartojimo tvarką, kad jų rašyba būtų patogi piliečių daugumai.

„TALKA už Lietuvos valstybinę kalbą“ tokią tvarką ir siūlo: pagrindinis – oficialus – įrašas ir toliau būtų rašomas valstybine lietuvių kalba. Jis funkcionuotų ir kituose dokumentuose bei informacinėse sistemose. Papildomas įrašas, jei asmuo pageidautų, galėtų būti įrašytas originalo kalba. Kokie tokio varianto privalumai?

Pagal Gedimino Kirkilo ir Irenos Šiaulienės parengtą „Vardų ir pavardžių rašymo dokumentuose įstatymo projektą (XIIP-1653(2)“ dalis dabartinių Lietuvos piliečių vardų ir pavardžių asmens dokumentuose būtų rašomi nevalstybine kalba. Tai visuomenė supranta kaip mėginimą išstumti valstybinę lietuvių kalbą, siaurinti jos vartojimo ribas. Ir išstumti ne iš bet kur, o iš itin svarbios viešojo gyvenimo srities: piliečių ir valstybės nuolatinių teisinių ryšių fiksavimo.

Visose valstybėse valstybinė kalba yra piliečius vienijanti bendra kalba. Šią kalbą bent minimaliai moka visi piliečiai, todėl parašyti nelietuvišką pavardę pagal tarimą, o parašytą perskaityti taip pat gali visi. Jei piliečių vardai ir pavardės būtų rašomi įvairiomis pasaulio kalbomis, tai juos užrašyti ir perskaityti mokėtų ne visi – net jei abėcėlę ir sudarytų lotyniško pagrindo rašmenys. Beveik kiekviena kalba turi tik jai būdingų rašmenų. Maža to, jie rašomi pagal istoriškai nusistovėjusius tos kalbos rašybos principus.

Kitas labai svarbus motyvas: rašymas valstybine kalba sudaro vienodas sąlygas lietuviams ir visiems tautinių bendrijų nariams rašyti tais pačiais rašmenimis. Jokios piliečių grupės, susidarančios tautiniu pagrindu, neturi privilegijų dėl asmenvardžių rašymo. Mūsų valstybė visada buvo suinteresuota visuomenės pilietine integracija, todėl neturėtų ir dabar skirstyti piliečių pagal tautybę, neturėtų taikyti jiems skirtingų asmenvardžių rašymo taisyklių.

„TALKOS“ siūlomas variantas originalo kalba rašyti tik papildomą įrašą užkirstų kelią nelietuviškų asmenvardžių iškraipymui. Iškraipymų nebūtų išvengta, jei vardas ir pavardė būtų rašomi lotyniškos abėcėlės rašmenimis kaip, sakysime, aviacijos bilietuose. Remiantis tokiomis taisyklėmis vardas ir pavardė asmens dokumente būtų rašomi be diakritinių ženklų, rašomų virš raidės, po raide arba perbraukiant raidę. Bet ar to tikisi tie žmonės, kurie nori, kad jų pavardės būtų rašomos originalo kalba? Juk ir asmens dokumentuose, ir informacinėse sistemose, ir spaudoje funkcionuotų iškraipytos, originalo rašybos neatitinkančios formos. Taip žmonės jas ir skaitytų. Tokiam nelietuviškų asmenvardžių darkymui nepritaria kalbininkai. Ir negali pritarti, nesvarbu kokia kalba jie būtų parašyti.

Jei būtų priimtas „TALKOS“ siūlymas, tas papildomas įrašas originalo kalba būtų įrašomas taisyklingai – rašmenimis su diakritiniais ženklais. Valstybiniams duomenų registrams ir informacinėms sistemoms tai jokio pavojaus nekeltų, nes į juos, kaip ir iki šiol, patektų tiktai įrašai valstybine kalba. Teikdami siūlymą vardą ir pavardę asmens dokumentuose rašyti valstybine kalba, atsižvelgėme ir į tai, kad įstatymas derėtų su lietuvių kalbos tradicija, nepažeistų lietuvių kalbos sistemos ir lietuvių kalbos savitumo. Atsižvelgti į šiuos principus prieš priimant sprendimą dėl asmenvardžių rašymo įpareigojo Konstitucinis Teismas.

Asmenvardžiai yra kalbos dalis (tikriniai daiktavardžiai). Jie funkcionuoja bendrame žodžių sraute tiek sakytinėje, tiek rašytinėje kalboje, todėl rašomi pagal bendrąsias rašybos taisykles. Lietuvių kalboje vieną garsą atitinka viena raidė. Jei į asmens dokumentus ateitų daug nelietuviškų rašmenų, tai problemų atsirastų dėl to paties garso perteikimo keliais rašmenimis. Jie konkuruotų tarpusavyje ir keltų painiavą. Antai garsas ž būtų perteikiamas vienu lietuvišku ž ir trimis lenkiškais: ż, ź ir rz. Garsą ž žyminčių rašmenų ateitų dar ir iš kitų kalbų. Dauguma svetimų rašmenų būtų dviraidžiai, kai kurie triraidžiai, o kartais ir keturraidžiai (pvz., vokiečių tsch, reiškiantis č). Rašybos variantų atsiradimas pradėtų ardyti lietuvių rašybos sistemą. Jai nuolat darytų įtaką ne tik kitų kalbų rašmenys, bet ir rašybos principai. Kitaip sakant, visus Lietuvos žmones reikės permokyti naujos valstybinės kalbos.

Literatūroje, ypač mokslinėje, užsieniečių asmenvardžiai dabar rašomi ir originalo kalba. Jų rašymo taisyklės pateiktos knygoje „Lietuvių kalbos rašyba ir skyryba“ (1992). Kartais keliamas klausimas, kodėl pagal jas negalima rašyti ir piliečių asmenvardžių. Pirmiausia reikia atsižvelgti į tai, kad skirtumas tarp literatūros ir asmens dokumento didžiulis. Užsieniečių pavardžių rašymas literatūroje prilygsta citatoms kitomis kalbomis (cituojame originalo kalba). Tai būna fragmentiškas svetimvardžio pavartojimas lietuviškame tekste, minimas asmuo paprastai neturi teisinių ryšių su Lietuva, jis yra ar buvo kitos valstybės pilietis. Tuo tarpu Lietuvos piliečių pavardės nuolat cirkuliuoja įvairiose institucijose: iš asmens dokumentų pereina į kitus. Spaudoje ir internete matome daug klaidingai parašytų užsieniečių pavardžių. O štai piliečių dokumentuose ir registruose klaidų būti negali, nes vardas ir pavardė yra asmens tapatybės atpažinimo ženklas. Netinkamai parašyta bent viena raidė neleis identifikuoti asmens. Pavyzdžiui, ištikus nelaimei ar kokiam reikalui, specialiai neapmokytas pareigūnas nepajėgs teisingai užrašyti pavardės ir vardo nevalstybine kalba. Žmogus nebus teisingai identifikuotas, nebus laiku informuoti artimieji ar įvyks kitokie nesusipratimai.

Dėl išimčių. Ir dabar Aukščiausiosios Tarybos 1991-01-31 nutarime yra numatyta išimčių kitų valstybių pilietybę turėjusiems piliečiams, užsieniečiams bei jų sutuoktiniams – pavardės gali būti nurašomos iš dokumento į dokumentą. Bet jei būtų apsispręsta dėl „Talkos“ siūlomo asmenvardžių rašymo asmens dokumentuose modelio, tai nereikėtų ir išimčių. Su užsieniečiais susituokusiųjų bei jų vaikų asmenvardžių rašymo klausimą būtų galima išspręsti taip kaip Latvijoje – visiems piliečiams, kurie to pageidauja, asmenvardžiai kita kalba būtų įrašomi kaip papildomas įrašas, kuris būtų pripažįstamas kitose šalyse.

„Talkos“ siūlomas vardų ir pavardžių rašymas asmens dokumentuose išspręstų visas minėtas problemas, kurios kyla dėl nelietuviškų asmenvardžių rašymo:

1) nebūtų pažeistas konstitucinis valstybinės lietuvių kalbos statusas,|
2) nebūtų pažeistas tautinių bendrijų lygiateisiškumo principas,
3) būtų užkirstas kelias nelietuviškų asmenvardžių, rašomų originalo kalba, iškraipymui,
4) derėtų su lietuvių kalbos vartojimo tradicija, nepažeistų lietuvių kalbos sistemos ir lietuvių kalbos savitumo,
5) derėtų su 2011 metų spalio 21 dieną Lietuvos ir Lenkijos intelektualų susitikime su Lietuvos Seimo vadovybe išreikšta pozicija dėl NELIETUVIŠKŲ PAVARDŽIŲ RAŠYMO NE PAGRINDINIAME PUSLAPYJE IDĖJA ir ją įgyvendintų,
6) prisidėtų prie Lietuvos santykių su kaimyninėmis valstybėmis gerinimo.

Gerbiamieji, čia teikiamas Piliečių siūlymas yra demokratiškas ir aiškus. Tai yra piliečių talka Seimui apsispręsti dėl oficialiosios rašybos principo. Tikimės, kad Seimas gerbs piliečių valią ir priims teisingą sprendimą. Neabejojame, kad čia išdėstyti motyvai, kurie buvo svarbūs 70-čiai tūkstančių piliečių, bus ne mažiau svarbūs Tautos atstovams. Lietuvių kalba yra tai, pagal ką mus atpažįsta pasaulis, yra ir tai, pagal kurios teritorinį paplitimą brėžiama mūsų Valstybės erdvė. UNESCO akcentuojamas mažųjų kalbų išsaugojimo būtinumas, o ypač tokios kaip baltų, siaurinant jos vietą viešoje ir oficialioje erdvėje ateityje gali turėti sunkiai numatomų pasekmių mūsų tapatybei.

Ačiū už dėmesį.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. L.V. Medelis. Kas mūsų kalbą stumia į duobę (audio)
  2. E. Jovaiša. Kompromisų dėl kalbos būti negali
  3. M. Karalius. Atviras laiškas. „Jei dabar kažkam Lietuvoje trukdo lietuvių kalba – vėliau trukdys ir lietuviai“
  4. „Pokalbiai su Audriu Antanaičiu“: Ko siekia „Talka: už Lietuvos valstybinę kalbą“? (audio)
  5. I. Andrukaitienė. Lietuvių kalba politikos kryžkelėse
  6. Visuomenininkai prašo žiniasklaidą – viešinti valstybinę lietuvių kalbą išdavusių politikų pavardes
  7. V. Astas. Projektas atšaukti valstybinę lietuvių kalbą
  8. E. Drungytė. Lietuvių kalba – mūsų visų dvasinė bambagyslė su Tėvyne
  9. O. Strikulienė. Stop! Valstybinė kalba važiuoja į mėsinę
  10. Valstybinė lietuvių kalbos komisija nepritarė įstatymo projektui įteisinančiam nelietuviškus rašmenis Lietuvos piliečių pasuose (audio)
  11. Lietuvių kalba ir vėl liks tik prasčiokams?
  12. Kodėl reikia ginti lietuvių kalbą?
  13. Spaudos konferencija: Ar lietuvių kalba taps derybų objektu? (tiesioginė transliacija, video)
  14. O. Aleknavičienė. Rašyti pavardes valstybine kalba nėra nusižengimas
  15. Rasos šventės dieną Seime bus bandoma paminti lietuvių valstybinę kalbą (tiesioginė transliacija, nuotraukos, video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 117

  1. tikras lietuvis says:
    7 metai ago

    Gerai pasakyta.

    Atsakyti
    • XWQ says:
      7 metai ago

      Pasakyta gerai, tik jokių įrašų kitomis kalbomis Lietuvos Respublikos piliečių pasuose!!! LR piliečio pasas jums ne užrašų knygelė, kur kiekvienas galės rašyti ką nori ir kaip nori!!!

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        7 metai ago

        Ko tu nori?
        Yra problema ir pasiūlė gerą būdą ją išspręsti.
        Tai kuo dar esi nepatenkintas?

        Atsakyti
        • XWQ says:
          7 metai ago

          Esu nepatenkintas tuo, kad nėra ir nebuvo jokios problemos, o ją dirbtinai sudarė Lietuvos valstybingumo priešai. Kartoju sunkiai mąstantiems: jokių įrašų nevalstybine kalba LR piliečių asmens dokumentuose!!! Taip, kaip yra visose demokratinėse pasaulio valstybėse: Vokietijoje piliečių asmens dokumentai pildomi tik vokiškai, Prancūzijoje – tik prancūziškai, Italijoje – tik itališkai, Lenkijoje (!) – tik lenkiškai ir t.t.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Neatsakai į klausimą: sakai – nėra problemos, bet gi ji yra.
            Pvz., ištekėjusios už vokiečio, kurio pavardė prasideda raide w, lietuviškai ta pavardė bus rašoma pagal lietuvišką transkripciją V.

  2. S says:
    7 metai ago

    Ar plojo Seimas po šitos kalbos?

    Atsakyti
    • XWQ says:
      7 metai ago

      Buvo audringos ir ilgai netylančios ovacijos…

      Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      7 metai ago

      Taip, salė plojo. O Graužinienė bandė tildyti, sakydama, kad čia ne vieta ovacijoms…

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        7 metai ago

        Ji nėra proto bokštas ir man seniai nėra aišku, kas iš viso renka prorusiškas partijas?

        Atsakyti
  3. Saulės Vilna says:
    7 metai ago

    Tai bent sulaukėme ekstra geopolitiškos idėjos įgyvendinimo valstybėje. Antai, “Talkos” siūloma įstatymo pakeitimo nuostata siekiama įtvirtinti galimybę kiekvienam lietuviui ar kitataučiui tapatintis vien savo pageidavimu su bet kuria pasaulyje gyvuojančia valstybe ar tauta, įsirašant “tapatybės dokumento kitų įrašų puslapyje” pavardę, kitus asmens duomenis atitinkamos šalies valstybinės kalbos rašmenimis. Nesvarbu, kad už tokį konkretaus asmens tapatinimą vien pageidavimo pagrindu su kita valstybe ši Lietuvai gali kelti įvairių ginčų bylas. Juolab, kad to tapatinimų skaičius galimybė asmeniui nėra ribojama. Tad pagal “įrašą” pabuvęs priklausomu vienai tautai po kiek laiko gali pageidauti įsirašyti esąs kitos, juk tam pagal siūlomą nuostatą jokie argumentai ne tik kad nereikalingi, bet ir nurodyti juos pageidaujant netikslinga, nes gali būti palaikyta, kad reikalaujama privilegijos. Nieko sau gyvenimėlis laukia Lietuvos… Tad nesnauskime, kad nepavėluotume Lietuvos piliečių asmens dokumentuose likti lietuviais. Manau, kad pirmiausiai pageidausiu būti įrašytas vengriškais rašmenimis, paskui po kokių metų kitų gal kokiu šveicaru patapsiu… Taip ir prieis laikas referendumui, kad Lietuva turi būti be valstybinės kalbos…

    Atsakyti
    • XWQ says:
      7 metai ago

      Labai taikliai, Tamsta, pastebėjai! Greitai bus kaip sovietų laikais (o dabar – liberastų laikais): “Lietuvos seniai nebėr, Lietuva – TSR”.

      Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      7 metai ago

      Saulės Vilna, ar žinote kas yra logorėja? Tai vėmimas žodžiais. Prieš rašant komentarus, patartumėme naudotis smegenimis.

      Atsakyti
      • Saulės Vilna says:
        7 metai ago

        O kaip galėčiau “tomis smegenimis” naudotis, jeigu jos visos, matyt, ar ne pačiam atitekusios… O jeigu rimtai, tai komentare tik pasidalinau mintimis, kilusiomis dėl “Talkos” siūlomo Asmens tapatybės kortelės ir paso įstatymo 5 str. pakeitimo, tomis kiekvienam piliečiui atsiverenčiomis pasaulinio masto tapatinimosi galimybėmis ir perspektyvomis, atsirandančiomis priėmus “Talkos” siūlomą minėto straipsnio pataisą, skirtą įrašų tapatybei nevalstybine kalba nustatyti valstybės dokumento kitų įrašų puslapyje. Juk toks įrašas taip pat tarnaus asmens tapatinimuisi tik nevalstybine kalba. Kitaip, nebūtų prasmės tuos asmens duomenis apskritai įrašyti valstybės dokumente. Na, o dėl mano komentaro pavadinant jį “logorėja”, tai atsakau, kaip paties atveju tiktų atšauti, kaip pavadinsi – nepagadinsi… Beje, “neįkerti”, matyt, ne tik komentaro, bet ir keisti siūlomos nuostatos prasmės.

        Atsakyti
        • Jonas Vaiškūnas says:
          7 metai ago

          Saulės Vilnai: Raskite bent keletą dienų pasiskaityti straipsnius, pasigilinti į reikalo esmę – sužinoti kokia politinė aklavietė yra prieita šioje srityje. Pasiskaitykite rašinius – kurių galima rasti labai daug ir Alke. Po to rašykite ir reikškite savo nuomone ir kritikuokite žmones kurie jau daugiau kaip 10 metų kovoja su kirkilais ir šimašiais ir jų pirmtakais siekiančiais išstumti įrašus valstybine kalba iš oficialių LR dokumentų. Jei ne TALKA – tai jau šių metų spalio mėnesį būtų buvusi įteisinta galimybė vietoje įrašo valstybine kalba pasirinkti įrašus užsienio kalbomis. TALKA siekia išsaugoti įrašą valstybine kalba – dirba ir teikia projektus – šiam klausimui sprėsti. Ką Jūs darote/padarėte – be komentarų menkinančių kalbos gynėjų konkrečius darbus?

          Atsakyti
          • Kemblys says:
            7 metai ago

            Skaičiau Vytauto Sinicos straipsnius – nežmoniškai daug įterpė svetimų kalbų žodžių tas ,,kalbos gynėjas”.
            Manau, kad ši, neva ,,kova”, tik dėl kažkokių kitų tikslų, bet ne dėl lietuvių kalbos.

          • Jonas Vaiškūnas says:
            7 metai ago

            Ką pats nuveikei be komentarų rašinėjimo šioje srityje? Gal kokį pasiūlymą ar įstatymo metmenis esi parengęs? Ar tik laiką priekabių ieškodamas leidi?

          • Kemblys says:
            7 metai ago

            Po mano priekabų romuviai rašo mažiau svetimžodžių.

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Beje, man nei kalbinės, nei teisinės kompetencijos tuo klausimu nestinga. Jeigu jums atrodo kitaip, tai manau, kad sprendžiate ne savo klausimą. “Talkos” suformuluotoje nuostatoje matau visišką teisinį ir politinį dalykų neišmanymą ir tai turiu teisę ir pareigą sakyti viešai. Tai nėra joks menkinimas, o viešas rodymas kas kalbos gynime yra kas. Nemokšiškumo, savanaudystės politikoje yra per akis… Būtent komentarais – viešumu ir stengiuosi ginti lietuvių kalbos valstybinį statusą nuo teisinio ir politinio neišmanėliškumo, savanaudiškumo krečiamų išdaigų…

          • Svirba says:
            7 metai ago

            TAI vis metai pedas “KAZIN” ka vardus kaip kojines keiti, koki nuo ko begi?

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Nespręsk pagal save…

          • Svirba says:
            7 metai ago

            kodel tau tai rodosi?
            ju ne as keliais slapyvardziais prisidenges rasineju.

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Čia atsakymas į tai, kad “bėgu”… O visa kita mano reikalas…

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Aš tai suprantu, kad NE BET KAS gali prašyti tokio įrašo – tam turi būti pagrindas ( iki tampant Lietuvos piliečiu kitaip užrašoma jo pavardė).

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Būtent pagal siūlomą formuluotę išeitų, kad įrašo gali pageidauti bet kuris pilietis be jokių sąlygų. Akivaizdu, kad tokia sąlyga negali būti tautybė, kalba, kilmė ir t.t., nes tokiais atvejais turėtme privilgijas, o jas teikti pagal Konstituciją negalima.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Na, man irgi nėra aišku kodėl, pvz., antrame puslapyje, jei teisingai supratau, siūloma rašyti tik lotyniškomis raidėmis?
            Juk tai – aiškus pataikavimas liankams.
            O ne teisingas problemos sprendimas, nes, pvz., gali pas mus įsipilietinti ir, pvz., kinas. Tai kodėl jam ne taip bus su jo buvusios pavardės užrašymu, nei liankams?
            Pasiūlyme yra trūkumų ir jie yra TIK TODĖL, KAD NEBUVO PAKLAUSYTA LIAUDIES BALSO: MES ŠITOKĮ PASIŪLYMĄ ČIA, ALKE, BUVOME DAVĘ JAU SENIAI.
            Čia priekaištas talkos pasiūlymą ginančiam Songailai.

          • Jonas Vaiškūnas says:
            7 metai ago

            Yra trūkumų? Tai gana užsiiminėti logorėja – pateikite savo siūlymą ir surinkite 70 000 parašų. Nebus laiko tuščiažodžiauti?

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Mes pasiūlymus ČIA teikėme anksčiau nei talka.
            O gal jūs manote, kad alkas yra ne tam, kad liaudies pasiūlymai būtų išgirsti?
            Tuomet leiskite suabejoti tautininkų galimybėm rinkimuose.

          • G.Songaila-tikram lietuviui says:
            7 metai ago

            Jūsų priekaištas teisingas ir logiškas. Deja, negalėjome siūlyti panašaus varianto dėl dviejų priežasčių – a) Konstitucinis teismas yra pasisakęs, kad užrašas kitomis kalbomis piliečio paso papildomame įrašų skyriuje gali būti įrašomas tik lotyniško pagrindo rašmenimis; jei neatsižvelgtume į šį KT išaiškinimą, tai toks pasiūlymas paprasčiausiai būtų atmestas remiantis formaliomis priežastimis.
            b) latviškas variantas, kuriuo tikriausiai ir rėmėsi KT, numato papildomus įrašus tik lotyniško pagrindo rašmenimis; jei neatsižvelgsime į latvišką praktiką ir siūlysime papildomus įrašus kirilica – tai gali pakenkti latviams, nes panašių “teisių” kaip Lietuvoje, ten ims reikalauti ir imperiniai rusai.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Ačiū už atsakymą.

            Jei KT taip pasisakė, tai įdomu kokie buvo jo argumentai, nes logikos tokiame pasisakyme visai nėra.
            Jei latviai irgi taip pat daro, tai irgi nesuprantama ką laimi: ir čia lotyniškai, ir čia lotyniškai, tik skirtumas kelios raidės, kas visiškai nesprendžia problemos iš esmės: įsipilietinti gali ne tik rusiški (русские), bet ir rusai (руськие, из Руси или, по сегоднешнему, из Украины), lenkai, čekai ir kiti slavai, kurių abėcėlės gali būti įvairios, taip pat kinai, japonai (yra ir dabar, pvz., baleto artistė) ir t.t., ir pan.
            Tai, kad užrašytume buvusią iki tampant piliečiu pavardę, originaliai, manau, niekaip negalėtų čia Lietuvoje įveisti kitų tautybių (kurias “gelbėja” putleriai, nes tauta – yra savos teritorijos nuo amžių bendruomenė, susidariusi istoriniu keliu iš giminiškų genčių ir dabar tokie procesai nevyksta), todėl kartu dera paskelbti labai konkrečiai ir aiškiai: Lietuvoje gyvena TIK lietuviai, kiti gali būti kitakilmiai, kitakalbiai, kitakultūriai, o dar dera užraukti “kitataučių” gamybą ne valstybine – nelietuvių kalbomis dėstančiose mokyklose, nes turime auginti žmones Lietuvai, o ne kitoms valstybėms ar prieš Lietuvą. Taip daro kitos valstybės, kur savo kitakalbiškumą galima ugdyti tik šeštadieninėse ir už savo pinigus apmokamose mokyklose.
            Būtina kalbėti labai aiškiai ir konkrečiai, neištraukiant iš kontekstų vienų dalykų, taip juos priešpastatant kitiems.

          • Jonas Vaiškūnas says:
            7 metai ago

            Saulės vilnai: kol kas nepateikėte nė vieno nei teisinio nei kalbinio argumento ir neparašėte ką pati šioje srityje esate nuveikusi, kad Lietuvos piliečio pase būtų išlaikytas asmenvardžių rašymas valstybine kalba.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Gerb. Jonai,
            komentatoriui nėra būtina, kad jis būtų ką nors nuveikęs komentuojamoje srityje – jis nėra partijos atstovas, jis gali būti tiesiog objektyvus tikrovės stebėtojas ir, jei jis nėra abejingas mus supančiai tikrovei, tai tuomet jis ir pareiškia savo nuomonę.

          • Jonas Vaiškūnas says:
            7 metai ago

            Tikram lietuviui?: Būtina veikti užuot malus liežuviais ir visus kritikavus. Plepalams nėra laiko, gerbiamas TL.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Tai ir veikiam – rašom pasiūlymus.
            O liaudies balsas – dievo balsas. 🙂

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            O ką 2015-11-22 13:50 komentare nurodyta “Talkos” siūloma įstatymo pakeitimo nuostata pačiam nėra teisinis argumentas. Kas dėl kalbine prasme tai ja yra jau rašyta ir prirašyta tiek, kad kalbiškai dalykai daugmaž daugeliui aiškūs. Be to, visai neseniai puikiai tai argumentavo savo straipsnyje publikuotame Alke A. Pupkis. Be abejonės Konstitucija talkininkams taip pat turėtų būti žinoma, juk siūloma nuostata buvo formuluojama būtent taip, kad ji neprieštarautų Konstitucijai, taigi galima galvoti, kad kiekvieną kartą ją cituoti taip nėra prasmės. Tačiau šiuo atveju gal tikslinga priminti ir Konstituciją. Visų pirma jos 29 str., pagal kurį – įstatymui, teismui ir kitoms valstybės institucijoms ar pareigūnams visi asmenys yra lygūs bei tai, kad įstatymais žmogui negali būti varžomos teisės ar teikiamos privilegijos dėl jo tautybės, kalbos, kilmės ir t.t. Gali būti, kad talkininkams siekiant išvengti prieštaravimo šiems konstituciniams reikalavimams talkininkams su siūloma nuostatos formuluote gavosi taip, kad bėgant nuo vilko užbėgama ant meškos… Tą nuomonę ir reiškiu minėtais Konstitucijos pagrindais komentuodamas talkininkų keisti siūlomos nuostatos tekstą, t.y. darau tai ką išmanau.

          • Saulės Vilnai says:
            7 metai ago

            Neatrodo, kad iš tiesų išmanote apie tai, ką rašote. Jei išmanytumėte, tai žinotumėte, kad Konstitucinis teismas yra konkrečiai pasisakęs dėl įrašų kitomis kalbomis papildomų įrašų skyriuje. Deja, jūsų rašliava tai iš tiesų tik demagogija.

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Na matosi, kad teisėje neišmanote. KT aiškinimas čia yra trumpai sakant ne prie ko. Žodžiu, talkininkų siūlomu Įstatymo 5 str. pakeitimu vedama prie dviejų puslapių paso, kai vienas iš jų būtų nevalstybine kalba, todėl kaip prieštaraujantis Konstitucijai siūlomas Įstatymo pakeitimas turi būti Seimo atmestas. Dėl tos pačios priežasties yra atmestini ir kiti du pateikti pakeitimo variantai. Taip, kad jeigu rimtai, tai visiems trims pakeitimų teikėjams derėtų juos atsiimti, klausimo svarstymus Seime nutraukti ir imtis tikrų Lietuvos kūrimo darbų.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Citata: “vedama prie dviejų puslapių paso, kai vienas iš jų būtų nevalstybine kalba”,
            Kodėl?
            Juk ten būtų galima įrašyti, pvz.: šio dokumento savininko pavardė iki tampant Lietuvos piliečiu ir įrašas originaliai bei su tarimu.
            Nevalstybiškai būtų parašyta tik jo originali pavardė ir vardas.

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Dėl to – taip, kad asmens duomenys reglamentuoti Įstatymo 5 str. tampa asmens tapatybės kortelės ir paso duomenimis ir jie privalo būti įrašyti, įforminti nustatyta forma ir tvarka visi (pilni).
            Kokie asmens duomenys pase turi būti įrašyti reglamentuoja tas pats Įstatymas.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Pakeis įstatymą ir tiek žinių.

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Pakeistas jis neatitiktų atitinkamų ES teisės aktų nuostatų, o taip būti negali.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Gali: štai vengrai pastatė tvoras, nors tokios teisės “neturėjo” ir ką?
            Tvoros stovi, o ir kitos valstybės daro tą patį,.
            Mažiau visko bijokime, daugiau darykime kas reikia ir kaip reikia mums.

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Čia ne bijojimo reikalas. Vengrai statė tvoras tik savo teritorije, o paso duomenys turi būti tuo “visrakčiu”, rakinančiu visų šalių “tvoras”, taigi jis turi būti standartinis. Tarkim, kas darytųsi, jeigu kiekvienas ilgį matuotų savo metru.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Tai jau ne: Lietuvos pasas yra Lietuvos, o ne kitų valstybių nuosavybė.
            Todėl kaip norim, taip rašom.
            Tuo labiau, kad EŽTT tam pritaria.

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Ne dėl nuosavybės ar “kaip norim rašymo” yra kalba. Matosi, kad lietuviškai ir teisiškai rašant “nepagauni kampo”, – štai kas gaunasi…

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Gerai, tai sukonkretink tą savo “kampą”. 🙂

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Jau sakiau, galiu tik pakartoti, kad jeigu talkininkų siūloma nuostata taptų Asmens tapatybės kortelės ir paso įstatymo 5 str. nuostata, tai tas reikštų dvilapio ir dvikalbio paso nustatymą Lietuvoje. Kas prieštarautų Konstitucijai, nes paso vienas lapas būtų nevalstybine kalba. Taigi talkininkų tikslo negalima pasiekti būtent Įstatymo 5 str. pakeitimo keliu. Siekiant jo teisinė problema čia yra tokia, ar galima Įstatymu paso apimčiai priskirtus asmens tapatybės duomenis įrašyti papildomoje, t.y. ne paso dalyje ir kokias pasekmes valstybei gali tai sukelti praktiškai. Tai va tas “kampas” būtų toks. Beje, vargu ar jis gali būti ne teisininkui “pagaunamas”…

          • Jonas Vaiškūnas says:
            7 metai ago

            Konstitucinis teismas nemato prieštaravimo įstatymams įvedant įrašą kita kalba kitame puslapyje. O vilna mato. Tad gal KT nereikalingas? Juk turime vilnų.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Tuomet dar kartą siūlau perskaityti komentarą:
            Citata: “vedama prie dviejų puslapių paso, kai vienas iš jų būtų nevalstybine kalba”,
            Kodėl?
            Juk ten būtų galima įrašyti, pvz.: šio dokumento savininko pavardė iki tampant Lietuvos piliečiu ir įrašas originaliai bei su tarimu.
            Nevalstybiškai būtų parašyta tik jo originali pavardė ir vardas.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Taip, kad, vilnoni, baik malti tą patį per tą patį – į tavo klausimus jau seniai yra atsakyta.

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Prieštaravimo įstatymams gal formaliai galėtų nebūti, kai asmens duomenų įrašymas “kita kalba” nėra numatytas Įstatymo 5 str., t.y. kai jų įrašymas kita kalba Įstatymo nėra reglamentuotas paso duomenimis. Taigi, supraskite, čia kalbama apie skirtingus atvejus, apie tą dalyką esant skirtingoms aplinkybėms. Tad pašaipa prašauta pro šalį…

            P.S. Beje, gal mano komentarų jau trečia diena uždarymą pusvalandžiui „karceryje“, užrašant “Jūsų komentaras laukia patvirtinimo”, nutrauksite…

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Ir vėl kartojiesi – paskaityk kas prieš tai buvo rašoma ir nerašinėk vis to paties.

      • Tomas Tikuišis says:
        7 metai ago

        Palaikau Saulės Vilną. Lietuva sau negali leisti to, ką gali sau leisti Latvija. Tik už lietuvių kalbą asmens tapatybės dokumentuose be jokių kitų užsienio kalbų prierašų. Nepritariu nuolaidoms…

        Atsakyti
        • XWQ says:
          7 metai ago

          Palaikau Tomą.

          Atsakyti
        • Jonas Vaiškūnas says:
          7 metai ago

          Tomui: Niekas ir nelaukia tamstos pritarimo. Esate nesusipažinęs su padėtimi šioje srityje ir nežinote kokios susidarė grėsmės valstybinei kalbai. Nepajudinote nė piršto, kad jų neliktų.

          Atsakyti
          • Kemblys says:
            7 metai ago

            Šiuo metu jau ne grėsmė, o iš tikrųjų lietuvių kalbą naikina visi, kurie įterpia svetimų kalbų žodžius į lietuvių kalbą.
            O… atsiprašau, jūs čia ‘kovojate’ dėl VALSTYBINĖS kalbos…

          • Tomas Tikuišis says:
            7 metai ago

            Man ir nereikia kokių nors asmenų pritarimų ir palaikymų. Taip, nepasirašiau už tą projektą. Nematau ko gailėtis. Tiesiog parašiau paprastą savo komentarą, kaip pats ką galvoju.

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Nepagrindžiate savo nuomonės.

          • Jonas Vaiškūnas says:
            7 metai ago

            Tomui: prieš rašant reikia susipažinti su klausimo esme.

          • Tomas Tikuišis says:
            7 metai ago

            Labai ačiū, kad tai parašėte dėl kitų kalbų lotyniškų raidžių naudojimo pase ar asmens tapatybės kortelėj. Tikrai, tai padės “išsaugoti” lietuvių kalbą. 😀 Geras pagrindimas, pataikauti kitiems, ypač lenkams. Viso gero.

          • Tomui Tikuišiui says:
            7 metai ago

            O įrašymas į pagrindinį puslapį vietoj įrašo valstybine kalba – ar padės išsaugoti valstybinę kalbą? Jūs tik apsimetate, kad diskutuojate

          • Pakirkšnutė says:
            7 metai ago

            Kalbėkite valstybine kalba, o ne disketuokite.

    • Žemyna says:
      7 metai ago

      Jeigu būtum tamsta prisijungusi, būtum nuodugniai susipažinusi, kas kaip ir kodėl.
      Gaila, jei mąstymas apsiriboja pirmu išgirstu sakiniu. Išgirdome, jog pase bus kažkas kitaip rašoma ir suniekiname idėją, toliau net nepasigilinę, neišsiaiškinę.
      Juk reikalas ne pasu prasideda ir ne juo baigiasi! Na, nebent taip Tomaševskio mokslo darbų rinktiniuose raštuose teigiama… Tada belieka patylėti…

      Atsakyti
      • XWQ says:
        7 metai ago

        Pirma. Neaišku, į ką, Tamsta, kreipiesi. Antra. Apie kokią idėją eina kalba? Apie grįžimą prie sovietinio varianto, kurį mes jau turėjome? Pvz., Petruškevičius Juozas, Jono s. – Петрушкевичус Юозас Йонович? Kažkoks durnių laivas… Įsikalkite į savo minkštas galvas, kad Lietuvos Respublikos valstybinė kalba yra LIETUVIŲ kalba ir visa oficiali dokumentacija (ir LR piliečių asmens dokumentai!!!) rašomi TIK valstybine kalba. Taip, kaip yra visose pasaulio valstybėse: Vokietijoje – vokiškai, Prancūzijoje – prancūziškai, UK – angliškai, Lenkijoje (!) – lenkiškai ir t.t. Ir baikime vieną kartą tas kirkilines-tomaševskines diskusijas, nes jos veda į Lietuvos žmonių susipriešinimą!

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          7 metai ago

          Dukart suklydote:
          1. rašydavo Петрушкявичюс, nes tai reguliavo speciali kalbininkų pataisa;
          2. talkos pasiūlymas sprendžia problemą, kurios nėra paties minėtose valstybėse, kur mūsų nepageidaujamos raidės yra jų abėcėlėse.

          Atsakyti
          • XWQ says:
            7 metai ago

            Nenusišnekėk! Rašydavo ir – евичус, ir – евичюс, ir – явичус, ir – явичюс, nes okupantams mūsų, lietuviškos, taisyklės negaliojo. Man jau nemažai metų ir tuos laikus labai gerai prisimenu… Toliau. Atrodo, kad “Talka” sudarė dirbtinę problemą, nes, kartoju, visa oficiali LR raštvedyba turi būti vedama TIK valstybine kalba. O dėl “kirkilinių” raidžių (x, w, q), tai, pvz., lenkiškame raidyne nei “x”, nei “q” nėra. Ir kaip tie vargšeliai lenkai be jų apsiena?!.

          • Lietuvis-XWQ says:
            7 metai ago

            Jau pačiam rašiau, kad nėra kito būdo sustabdyti kirkilinį projektą. Jei ne latviškas variantas, tai garantuotai įkiš kirkilinį – manipuliuodami už užsieniečių ištekėjusių moterų problema. Niekas mūsų politinės klasės nesulaikys nuo išimčių plėtimo. Todėl negali būti jokių išimčių pagrindiniam, oficialiam užrašui – Lietuvos piliečiams jis turi būti rašomas tik lietuvių kalba, be jokių svetimų rašmenų ir tik pagal tarimą. Deja, jūsų pozicija, nepaisant išorinio patriotiškumo, šioje situacijoje objektyviai prisidėtų prie valstybinės kalbos pralaimėjimo.

          • XWQ says:
            7 metai ago

            Patriotiškumas gali būti išorinis ir… vidinis (?!)… Paskaitai “Alko” komentarus ir sužinai daug naujo…

          • Pakirkšnutė says:
            7 metai ago

            Čia daug sužinai apie šiokį tokį, bet vis tik, tautiškumą.

          • XWQ says:
            7 metai ago

            Ar gali būti tautiškumas “šioks toks”?… Leiskite suabejoti…

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Kaip aš matau, tai panašu, kad čia yra Lenkijos tautiškumas “na Litwe”…

          • Pakirkšnutė says:
            7 metai ago

            Kodėl taip siekiate inde-fikuoti lenkus ?

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Tai visai ne lenkų identifikavimas. Pagal mane jais “na Litwe” yra ne lenkai, o vadinami Lietuvos tautininkai, jų vidinis lenkiškumas. Ta tradicija eina nuo Liublino unijos, lietuvių pažiūrose plačiau įsitvirtino sukilimų laikotarpiu, atsigavo tarpukariu Smetonai valdant, vėl tapo tęsiamas Lietuvoje po 1990 metų. Įsižiūrėkite į tai…

          • Pakirkšnutė says:
            7 metai ago

            Liublino uniją aš vadinu nevykusiomis vestuvėmis.

          • Pakirkšnutė says:
            7 metai ago

            Lietuva tapo dvarponių buveine su božnycose surašytais baudžiauninkais.

          • Lietuvis-XWQ says:
            7 metai ago

            Sąmoningai neatsakai į tai, apie ką kalbama. Esi trolis

          • Lietuvis-XWQ says:
            7 metai ago

            ir dar esi kirkilinio projekto šalininkas

          • XWQ says:
            7 metai ago

            Asilas raudonais batais!

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Nesipūsk kaip varlė prieš jautį. 🙂

  4. Pakirkšnutė says:
    7 metai ago

    LT Saugumas apie kiekvieną pilietę ir pilinį nori žinot kuo daugėliau. Tad papildomi įrašai tolimos tėvynės kalba – tik palengvinimas Saugumui rinkti info apie Lietuvon atvykusio asmens praeitį.
    Kiaulidėse paršeliai irgi ištatuiruojami asmens tapatybės kodu, vištidėse vištos žieduojamos įrašais primargintais žiedais…, na, grįžtant prie dvikojų imigrantų, tai jie pasipuoš dar ir originaliais įrašais.

    Atsakyti
    • XWQ says:
      7 metai ago

      ?????

      Atsakyti
      • Pakirkšnutė says:
        7 metai ago

        Žmonės be pasų, kreiditinių, nuolaidų kortelių, be televizijos ir interneto… – patys laisviausi.
        Gyvenantiems krikščionybėje ir kapitalizme to nesuprast.

        Atsakyti
        • Pakirkšnutė says:
          7 metai ago

          Štai Jovaiša sako:
          “Pavyzdžiui, ištikus nelaimei ar kokiam reikalui, specialiai neapmokytas pareigūnas nepajėgs teisingai užrašyti pavardės ir vardo nevalstybine kalba. Žmogus nebus teisingai identifikuotas…”.
          Va čia tai bent !

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            Neišsidirbinėk.

          • Pakirkšnutė says:
            7 metai ago

            Jūs viskę darote, kad tik visada būtų kuo patogiau.

          • Pakirkšnutė says:
            7 metai ago

            Noriu priminti, kad ėjimai į patogumus visada jus nuves į išsidirbinėjumus,

  5. XWQ says:
    7 metai ago

    Gerbiami komentatoriai, dėl ko laužome ietis? Kame problema? Laikomės Konstitucijos ir nereikės su niekuo ir dėl nieko kovoti! Juk viskas aišku kaip 2×2=4: valstybinė LR kalba yra lietuvių kalba. Tik protiškai atsilikusiems gali būti kažkas neaišku… Kažkokios “kirkilinės” nesąmonės, kažkokie “Talkos” projektai dėl lietuvių kalbos gynimo… Man atrodo, kad kažkam jau pats laikas pasikonsultuoti su psichiatrais… Kartoju: reikia griežtai laikytis Konstitucijos ir nereikės jokių vajų dėl kalbos gynimo. O kas nenori laikytis Konstitucijos reikalavimų – tam yra teisėsaugos institucijos. Manau, kad “Talka” su savo parašais turėjo kreiptis ne į Seimą, kuris man asocijuojasi su durnių laivu, o Generalinę Prokuratūrą.

    Atsakyti
    • Lietuvis-XWQ says:
      7 metai ago

      Ir vėl pats kaip iš dangaus iškritęs. Seimo valdančioji dauguma (jos politinė taryba) palaikė kirkilinį projektą ir ji nebuvo nusiteikusi klausyti pamokslavimų dėl Konstitucijos. Tik latviškas rašybos variantas atmušė šią agresiją prieš lietuvių kalbą (įbrukant nevalstybine kalba parašytus įrašus į pagrindinį puslapį ir į valstybės informacines sistemas).

      Atsakyti
      • XWQ says:
        7 metai ago

        Gal tu geriau išgerk valerijono ir eik miegoti, nes visiškai nervai pakriks…

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          7 metai ago

          K.Donelaitis tau sakė:
          – eik, šūdvabali, kur šūdvabaliai pasilinksmin! 🙂

          Atsakyti
          • XWQ says:
            7 metai ago

            ???

          • tikras lietuvis says:
            7 metai ago

            🙂 🙂 🙂

  6. S says:
    7 metai ago

    Aš nelabai suprantu ginčo dėl įrašo dviem kalbom. Taigi pase dabar jau yra įrašai 23 (!) kalbom. 🙂 Bet kvailystė man atrodo kitur. Kaip suprasti šitą “Pauwell” nutikimą ir apskritai ištekėjusių moterų nesąmones? Kodėl rašoma “Pauvel” ir laikoma “lietuviškai” užrašyta? Turi būti “Paulienė” (“Pauvelienė”?, gal nelabai skamba) arba bent “Paulė”, ir taškas. Vaikai: Paulas (Paulius?) ir Paulytė. Kame čia reikalas? Nesupras užsienis? O kam tam užsieniui suprast vyrą/žmoną? Ji ką ten išmaldos prašys su vyro pavarde? Tegu varo į visas keturias puses tada iš Lietuvos, pilietybės irgi nereikia. Tai dabar bus taip, kad dviem kalbom parašyta, bet abi pavardės nelietuviškos (Pauvel/Pauwel)? Čia ką, sąmoninga? Lietuviškai turi būt. Taip buvo, taip bus.

    Atsakyti
    • XWQ says:
      7 metai ago

      Tai čia ir bus ta teisinė kolizija: viename oficialiame dokumente moters pavardė bus įrašyta dviem skirtingais variantais ir abu variantai bus teisiškai lygiaverčiai (!). Tai ta moteris bus Pauwell ar Pauvel? Tai dvi skirtingos pavardės!!! LR dokumentai turi būti pildomi TIK valstybine kalba! O jei tai moteriai kažkur reikės įrodyti, kad ji, Pauvel (ar Pauvelienė), yra pono Pauvelo sutuoktinė, tai tam gi yra santuokos liudijimas, kurį, jei reikės, bus galima išversti nors ir į japonų kalbą ir tą vertimą patvirtinti pas notarą. Tas kas čia dar neaišku?! Kodėl sudaromos dirbtinės problemos?! Pasižiūrėkite, kaip pildomi piliečių asmens dokumentai Vokietijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Lenkijoje (!) bei kitose valstybėse. Tik valstybine kalba!!! Ir dar. Pvz., kokio nors p.Ivanovo žmona Lietuvoje tekėdama už to Ivanovo gali pasirinkti ir Ivanovos, ir Ivanovienės pavardę ir, jei kam nors kils abejonių, ar p.Ivanovienė tikrai yra ruso p.Ivanovo žmona, tai, kartoju, tam yra santuokos liudijimas!

      Atsakyti
      • S says:
        7 metai ago

        Aš pilnai sutinku, kad visi asmens pažymėjimai TURĖTŲ būti pildomi tik lietuvių valstybine kalba Lietuvos valstybėje. Maža to, turbūt dauguma “Talkos” tam irgi pritartų. Kaip manai, KODĖL jie tada siūlo šitą pakeitimo sprendimą, o aš pritariu?

        Kad nelaikytum kitų kvailiais, o pagalvotum, ar pats nesi naivus, čia tau pasvarstymui pora tikrovės dėmenų apie tą patį pasą: 1. Teisiškai valstybė viena (Lietuvos Respublika?), kaip ir pavardė, o ne dvi, tiesa? Kodėl tada ant jos piliečio paso užrašė ne tik ‘Lietuvos Respublika’, bet dar ir “Europos Sąjunga”? Kodėl ne kokios nors kitos, didesnės ir stipresnės sąjungos pavadinimas/ai (pvz. ‘NATO’, ‘Pasaulio prekybos organizacija’ arba ‘Jungtinės Tautos’)? Ir kodėl tas kitas svetimos valstybės užrašas yra VIRŠ Lietuvos užrašo, t.y. svarbesnėj vietoj?
        2. Kodėl Lietuvos valstybės pasas raudonas? Buvo visada žalias, tai tikroji spalva, taip buvo, taip bus. O tai kodėl pasikeitė paskutiniu metu? Netyčia, neva? Aš, pavyzdžiui, sutikčiau, kad liktų bent viena žalia pusė. Pageidaučiau, kad priekinė. 😉

        Aiškiai atsakyk į šituos visus klausimus, tada žiūrėsim.

        Atsakyti
        • XWQ says:
          7 metai ago

          Nematau reikalo atsakinėti į nesąmoningus klausimus…

          Atsakyti
          • XWQ says:
            7 metai ago

            P.S. Kodėl LR pasas tapo raudonas? Manau, paraudonavo iš gėdos, kad Lietuva šoka pagal Briuselio tolerastų dūdelę…

          • XWQ says:
            7 metai ago

            P.P.S. Man tik keista, kad mes, LR piliečiai, automatiškai tampame (sprendžiant iš naujo užrašo ant LR paso) ir ES piliečiais (?!)… Įdomu, kur tai įteisinta?! Turiu galvoje ES pilietybę. Aš, pvz., buvau ir dabar esu prieš buvimą ES. Motyvas? Vienoje sąjungoje (SSSR) jau buvome ir nedaug truko, kad visiškai surusėtume ir išnyktume kaip tauta… Dabar, jaučiu, neilgai trukus “suanglėsime”… Lyg avių banda būtinai turime būti kažkieno vedami, patys savarankiškai tvarkytis nemokame… Vargas tau, Jeruzale…

          • Pakirkšnutė says:
            7 metai ago

            Atsilupusių lietuvių krikščionių dvasinis gyvenimas krypsta į Jeruzalę ir vargo nemato.

          • XWQ says:
            7 metai ago

            ?????

  7. žmogiškasis faktorius says:
    7 metai ago

    Atleiskit už įžūlumą jei kam pasirodys, kad nepelnytai čia išreikšiu savo mintis šiuo klausimu.
    Tol kol savokos kalba ir raštas bus suplakami į benrą savoką tol ir nenutils ginčai tolygūs “nuo kurio galo pradėti lupti kiaušinį, nuo smailo ar nuo buko”. O dar ir ginklai gali pradėti žvangėti.
    Bet kurią kalbą įmanoma užrašyti skirtingais rašmenimis. Kiekviena valstybė naudoja joje visuotinai pripažintus ir suprantamus rašmenis. Tačiau problema yra. Ir ji netgi priešinga keliamam klausimui. Šimtai tūkstančių mūsų bei kitų valstybių piliečių gyvenančių svečiose šalyse susiduria su savo asmenvardžių iškraipymu skaitant pagal tos šalies taikomą fonetiką kitaip taikomos originalios užrašymui taikomos atžilgiu.. Pavyzdžiui ispanai vardą Valerija taria Valericha ir t.t., jau nekalbant apie č, š, ž užrašytus garsus. todėl nukenčia originali kalba. Dažnas lietuvis būtų patenkintas jei jo asmenvardžiai, gyvenamoje šalyje, būtų užrašomi pagal tos valstybės primtus rašmenis atitinkančius originalų garsą. Tačiau tai neįmanoma O apeliuojant į kalbos saugojimą, bet sprendžiant reikalą rašto pagalba tokiu būdu, kalba vistiek nukenčia. Keliamas klausimas, bet kokije sprendimo formoje, daugiau ar mažiau vistiek įneša sumaištį lietuvių kalboje. Juk nepritaikysi savo rašto visoms egzistuojančioms kalboms. Tad toks sprendimo būdas tai tik kažkieno tuščių ambicijų tenkinimas pakenksiantis ir pačiam ambicijuojančiam. Vienintelė prielaida, tik prielaida, galėtų būti taikant tarptautinės fonotekos abėcėlės papildomas užrašas prie originalaus terimui nustatyti.

    Atsakyti
    • XWQ says:
      7 metai ago

      Man nesuprantami Tamstos išvedžiojimai apie visokias ispanijas… Mes, lietuviai, jau ruošiamės emigruoti į ispanijas ar portugalijas?.. Neišradinėkime dviračio, suvokime, kad gyvename Lietuvoje, kurioje valstybinė kalba yra lietuvių kalba, beje, viena seniausių (po sanskrito) kalbų pasaulyje. Didžiuokimės ja ir saugokime ją kaip akies vyzdį!!! 1001-ą kartą kartoju, kad VISI OFICIALŪS LR DOKUMENTAI PILDOMI VALSTYBINE KALBA, t.y. taip, kaip yra VISOSE PASAULIO VALSTYBĖSE, tame tarpe, ir mūsų mylimoje LENKIJOJE. O užsieniečių pavardžių problemos Lietuvoje – tai čia, sakyčiau, užsieniečių, o ne mūsų, lietuvių, problemos… Beje, virtą kiaušinį lupti geriau nuo buko galo,- lengviau lupasi.

      Atsakyti
      • žmogiškasis faktorius says:
        7 metai ago

        Tai ne išvedžiojimai, o realybė su kuria susiduria bene trečioji dalis mūsų tautiečių. O gal seve laikantiems patriotais jie nerūpi? Tokiu atveju išnykimas ne už kalnų. Apgailestauju, kad nesugebėjau perteikti suprantamai minties, Kuri susiveda į tą patį “VISI OFICIALŪS LR DOKUMENTAI PILDOMI VALSTYBINE KALBA,”.

        Atsakyti
    • žmogiškasis faktorius says:
      7 metai ago

      Komentaro mintis tokia, kad tokią padėtį kuri susidaro dėl skirtingų rašmenų ir fonotekos naudojimo skirtingose valstybėse bandoma įvesti jau vidiniame LR naudojime.

      Atsakyti
      • XWQ says:
        7 metai ago

        Gerbiamasis, kuo čia dėtos “skirtingos valstybės”?! Gyvename juk Lietuvoje, o ne kokioje nors Zimbabvėje. Tai ir galvokime apie Lietuvą bei jos valstybinę kalbą!!! Visą laiką rašėme: Viljamas Šekspyras, Šarlis Aznavūras, Džonas Kenedis, Džordžas Bušas, Polas Makartnis ir t.t. ir t.t. ir t.t. O dabar kaip turėsime rašyti? Kokiomis čia nesąmonėmis užsiimame?! Ar jau neturime daugiau ko veikti?!

        Atsakyti
        • žmogiškasis faktorius says:
          7 metai ago

          Pateikiau pavyzdšį jau egzistuojančių nesklandumų, kurie atsirastų pas mus vidinėje erdvėje, jei bus vygdomi pakeitimai. O jūs savo išvedžiojimais visai į pievas nuvažiavot . Negyvenu Lietuvoje.

          Atsakyti
          • XWQ says:
            7 metai ago

            Jei, Tamsta, negyveni Lietuvoje, tai ir nekelk audros vandens stiklinėje!!! Laikykis tos šalies, kur gyveni, įstatymų ir viskas bus OK.

          • XWQ says:
            7 metai ago

            P.S. Atleisk, Tamstele, bet esu mokytojas, taigi negaliu nutylėti, kai pats rašai “vyGdyti” (?!). Ten, užsieniuose, greitai visiškai lietuvių kalbą užmiršite…

          • žmogiškasis faktorius says:
            7 metai ago

            Tada Tuštėjanti Lietuva yra logiška įvykių seka..
            Nebedrįstu daugiau trugdyti patriotinio elito.

        • Pakirkšnutė says:
          7 metai ago

          Girdėjau, kaliūzėje sėdintis Daktaras jau nori pasikeisti pavardę.
          Nors, aišku, TALKA vargsta ne dėl jo, o dėl visų.

          Atsakyti
          • XWQ says:
            7 metai ago

            O man atrodo, kad “Talka” vargsta neaišku dėl ko… Kitaip tai vadinasi “Audringos veiklos imitacija”… Na, būkime, kaip sakoma, biedni, bet teisingi ir pripažinkime tai.

          • Saulės Vilna says:
            7 metai ago

            Protestuoju dėl Konstitucijos 25 str. garantuojamos žmogaus teisės pažeidimo. Iš šios vietos yra pašalintas kabutėmis išskirtas mano siųstas komentaras:

            Saulės Vilna:
            Jūsų komentaras laukia patvirtinimo.

            2015 11 25 22:46 | IP adresas: 78.60.231.248

            “Teisiškai žvelgiant yra visiškai aišku, kad parašų rinkimo talka daryta su kvalifikuotais teisininkais nepasitarus. Čia esmė ta, kad Įstatymo 5 str. keitimas Talkos siūloma nuostata kaip tik užkerta kelią tam ką ji norėjo pasiekti. Taip yra dėl to, kad 5 straipsnį pakeitus siūloma Įstatymo nuostata joje reglamentuoti amens duomenys tampa pasu, o šio duomenys privalo būti įrašyti paso, o ne kitų įrašų dalyje. Be to, taip pakeista nuostata būtų pase įtvirtinamas rašymas nevalstybine kalba, o tai prieštarauja Konstitucijai, tad to negali būti . Tai va kas teisiškai gaunasi iš to Talkos vargo…”

        • žmogiškasis faktorius says:
          7 metai ago

          Tai tik pavyzdys jau egzistuojančių nesklandumų kurie gali atsirasti pas mus dėl vygdomų pakeitimų. Atleik, aiškiau paaiškinti nesugebėsiu.

          Atsakyti
  8. žmogiškasis faktorius says:
    7 metai ago

    Atleiskit už klaidas, pritrūko laiko taisymui ir minties sufdrmulavimui.

    Atsakyti
    • Pakirkšnutė says:
      7 metai ago

      “Faktorius formuluoja”.
      Kaip čia kalbi ?

      Atsakyti
  9. Tautietis says:
    7 metai ago

    Sveikinu Alką ir kitus talkininkus. Jei jau peteliškių g. rubliniai po straipsniais pradėjo maišatį, reiškia dirbtinai keliamus
    sunkumus sprendžiate tiksliai.

    Atsakyti
  10. XWQ says:
    7 metai ago

    Vinstonas Čerčilis yra pasakęs apie bolševikus, jog jie yra įdomūs žmonės: dirbtinai sukelia sau problemas, kad paskui pergalingai jas įveikti… “Talkiečiai” man primena tuos bolševikus: lygioje vietoje sukuria problemą, kad paskui pergalingai ją įveikti. Valio, draugai!!!

    Atsakyti
    • XWQ says:
      7 metai ago

      P.S. Atleiskite, gerbiamieji, tik problema kame?! Manyčiau, kad reikia griežtai laikytis LR Konstitucijos 14 straipsnio ir nebus jokių problemų, kurias, pasak V.Čerčilio, reikėtų pergalingai įveikti… Nesutinkate su manimi? O su Konstitucija?

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Konstitucinis Teismas | Alkas.lt, A.Rasakevičiaus nuotr.

Į KT pirmininkus siūlomas Gintaras Goda

2023 03 29
Specialiųjų tyrimų tarnyba | stt.lt nuotr.

Seimas pritarė Žydrūno Bartkaus atleidimui

2023 03 28
vrk.lt nuotr.

VRK vadovė traukiasi iš pareigų

2023 03 28
Algirdas Stončaitis | lrs.lt, D. Janučio nuotr.

A. Stončaitis lieka vadovauti Seimo komisijai

2023 03 28
Miškas | am.lt nuotr.

Pratęstas terminas vietoj žemės rinktis mišką

2023 03 28
Seimas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Seimas nusprendė, kam skirs Stulginskio žvaigždę

2023 03 28
Dr. Vytautas Sinica | Alkas.lt ekrano nuotr.

Papunkčiui su Vytautu Sinica: Valstybinės kalbos nebereikia

2023 03 27
Stanislovas Buškevičius | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

S. Buškevičius. Mūsų laukia mūšis už lietuvių kalbą

2023 03 26
Raimundas Lopata | lrs.lt nuotr.

Siūloma, kad žvalgyba praneštų apie sekimą

2023 03 24
Miškas | am.lt nuotr.

Pratęstas laikas žemę miestuose keisti mišku

2023 03 24
Rodyti daugiau

Naujienos

Ukrainos prezidents V. Zelenskis apkasuose su kariais | president.gov.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos biudžetas turi būti – iki trijų dolerių žmogui/dienai

2023 03 29
Kristoferis Kavolis ir Gitanas Nausėda | R. Dačkaus nuotr.
Lietuvoje

Prezidentas: didžiuojamės, kad esame NATO nariai

2023 03 29
Aukštojo mokslo studijos šiemet numatomos pagal specialistų poreikį | Švietimo ir mokslo ministerijos nuotr.
Lietuvoje

Pirmakursių studijoms – 14,1 mln. eurų

2023 03 29
Oro tarša | am.lrv.lt nuotr.
Gamta ir ekologija

Į orą išmetama vis dar daug teršalų

2023 03 29
Mokslas | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Suaugusiems siekti mokslų bus paprasčiau

2023 03 29
Pinigai | zum.lt nuotr.
Lietuvoje

Verslo paskoloms – papildomas milijardas

2023 03 29
Sveikata | sam.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Apsilankant pas gydytoją – daugiau paslaugų

2023 03 29
Ingrida Šimonytė | lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Dedamos pastangos dezinformacijos užkardymui

2023 03 29
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Kažin apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Želvietis , Ukmergės r. apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Želvietis , Ukmergės r. apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Rimgaudas apie Vydūnas. Didis darbas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Rusijos biudžetas turi būti – iki trijų dolerių žmogui/dienai
  • Prezidentas: didžiuojamės, kad esame NATO nariai
  • Pirmakursių studijoms – 14,1 mln. eurų
  • Į orą išmetama vis dar daug teršalų
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Į KT pirmininkus siūlomas Gintaras Goda

by Ditė Česėkaitė
2023 03 29
0
Konstitucinis Teismas | Alkas.lt, A.Rasakevičiaus nuotr.

Prezidentas Gitanas Nausėda pasirašė dekretą, kuriuo teikia Seimui Konstitucinio Teismo teisėją Gintarą Godą skirti Konstitucinio Teismo pirmininku. Pasak šalies vadovo,...

Skaityti toliau

Seimas pritarė Žydrūno Bartkaus atleidimui

by Ditė Česėkaitė
2023 03 28
0
Specialiųjų tyrimų tarnyba | stt.lt nuotr.

Seimas, atsižvelgdamas į Prezidento Gitano Nausėdos dekretą, nusprendė pritarti Žydrūno Bartkaus atleidimui iš Specialiųjų tyrimų tarnybos(STT) direktoriaus pareigų, pasibaigus kadencijai....

Skaityti toliau

VRK vadovė traukiasi iš pareigų

by Ditė Česėkaitė
2023 03 28
0
vrk.lt nuotr.

Vyriausiosios rinkimų komisijos pirmininkė Jolanta Petkevičienė paskelbė atsistatydinanti iš pareigų. J. Petkevičienė daug kritikos sulaukė dėl kandidatų į Visagino ir...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Kažin apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Želvietis , Ukmergės r. apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Želvietis , Ukmergės r. apie M. Kundrotas. Pamilti Žečpospolitą
  • Rimgaudas apie Vydūnas. Didis darbas
  • Antanas (1) apie V. Vasiliauskas. Euforijos pabaiga: Eurazija už vartų
Kitas straipsnis
Vladimiras Putinas | kremlin.ru nuotr.

Č. Iškauskas. Paryžiuje laimėjo V.Putinas?

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai