Lapkričo 17 d. Vilniuje, Seimo Spaudos konferencijų salėje įvyko Seimo narių, atstovaujančių Seimo narių grupę „Už šeimą“, Rimanto Jono Dagio, Rimos Baškienės ir Povilo Urbšio spaudos konferencija dėl vilkinamos Konstitucijos 38 straipsnio pataisos, kuria siūloma apibrėžti, kad šeima kyla iš vyro ir moters santuokos, tėvystės ir motinystės. Spaudos konferencijoje taip pat dalyvavo politologas Vytautas Sinica ir studentų ateitininkų sąjungos pirmininkas Linas Braukyla.
Konstitucijos 38 straipsnio pataisą Seime prieš du metus – 2013 m. lapkričio 15 d. užregistravo net 106 Seimo nariai iš visų frakcijų.
Tiesioginę spaudos konferencijos transliaciją iš Seimo galima buvo stebėti ČIA arba ČIA.
Vykstant spaudos konferencijai jos dalyviams buvo galima internetu pateikti klausimus. Nuoroda į klausimų uždavimo sistemą ČIA (veikė transliacijos metu).
Spaudos konferencijos dalyviai sutarė, kad reikalinga inicijuoti Seimo protokolinį nutarimą, kuriuo projekto svarstymą vilkinantis Teisės ir teisėtvarkos komitetas (TTK) būtų pakeistas kitu.
Parlamentinės grupės „Už šeimą“ pirmininkas ir Konstitucijos pataisos iniciatorius Rimantas Jonas Dagys teigė, kad nuo tada, kai pataisa prieš daugiau nei 2 metus pasiekė TTK, šis nesiėmė jokių veiksmų. „Visi žino, kad, užregistravus įstatymą, jis galiausiai pasiekia posėdžių salę. Tačiau viskas priklauso nuo politinės valios. Jeigu ji yra vilkinti, tam galima pasitelkti daugybę Seimo Statute esančių priemonių. Ir šįkart vyksta grubus sabotažas, kurį vykdo socialdemokratų partijos atstovai. Tačiau kol TTK pirmininkas Julius Sabatauskas sabotuoja, Lietuvai šis teisinis vakuumas kelia tragiškus demografinius praradimus. Kai kitos Europos Sąjungos valstybės drąsiai įvardina kritinę Europos tautų išmirimo problemą, jai spręsti pasitelkia net atskiras šeimos ar demografinių išteklių ministerijas, mūsų ministrai tikisi, kad tai išspręsti „palopant“ atskiras sritis. Stručio pozicija yra pati baisiausia iš tų, kurias jie galėjo išsirinkti“, – aiškino R. Dagys.
Seimo narė Rima Baškienė atkreipė dėmesį į aiškiai matomą piliečių valią. „Sulaukėme daugybės argumentuotų piliečių laiškų, akcentuojančių santuokos kaip įsipareigojimo ir atsakomybės prisiėmimo svarbą, naudą. Piliečiai prašo neignoruoti daugiau 2/3 Seimo narių valios. Tačiau aš kartais abejoju, ar tie 106 parlamentarai iš tikrųjų yra ryžtingi, jei pasirašėme ir norime rezultato, turime veikti. Verta prisiminti, kad ši pataisa – ne pirmas žingsnis. Prieš 7 metus Seimas pritarė Seimo nutarimui dėl valstybinės šeimos politikos koncepcijos, kurioje numatėme veiksmų planą, kaip sudaryti sąlygas stiprėti pačiai šeimai. Šis nutarimas daugiausiai socialdemokratų parašais buvo apskųstas Konstituciniam Teismui, o teisme jiems atstovavo tas pats J. Sabatauskas, kuris šiandien stalčiuje įkalinęs laiko ir Konstitucijos pataisą“, – priminė R. Baškienė.
Politologas Vytautas Sinica teigė, kad įstatymai turi įtvirtinti siektiną elgesį, o ne skelbti norma esamas ydingas praktikas. „Greičiausiai sutiksime, kad vyro ir moters santuoka sudaroma šeima yra siektinas santykių modelis. Daugybė tyrimų rodo, kad santuokoje augantys vaikai yra sveikesni, laimingesni, daugiau pasiekiantys. Būtent santuokos keliu sukuriamą šeimą ir turime įtvirtinti. O socialdemokratai vengia šeimos klausimo iškilimo į viešumą, kadangi jų programoje deklaruota atvira šeimos samprata visiškai prieštarauja visuomenės ir konkrečiai jų rinkėjų šeimos supratimui. Kai gyveni įtampoje tarp to, ką privalai deklaruoti pagal marksistinę ideologiją, ir to, ką norėtų girdėti rinkėjai, renkiesi taktiką apskritai neiškelti šio klausimo. Galiausiai, J. Sabatauskas ne tik vilkina procesą. Jis tyčiojasi tiek iš pataisą užregistravusių106 parlamentarų, tiek iš piliečių, kurie nori žinoti savo atstovų požiūrį, bet negali to padaryti“, – konstatavo politologas.
Studentų ateitininkų sąjungos pirmininkas Linas Braukyla dalijosi patirtimi, kad teisinio pagrindo ypatingai trūksta kalbant apie jaunimo ugdymą ir plėtojant jaunimo rengimo šeimai ir lytiškumo ugdymo temas. „Visada pritrūksta nedviprasmiško supratimo, kas yra šeima ir kokiam gyvenimui reikėtų jaunuolius rengti. Ši Konstitucijos pataisa yra teisingo jaunimo ugdymo. Paprasčiausiai nėra kito būdo atsakyti į šiandienines problemas, kaip tik šeimos stiprinimas. Kiekvienas nuoširdus žmogus turi prieiti prie tokios išvados“, – akcentavo L. Braukyla.
Seimo narys Povilas Urbšys teigė, kad nors Konstitucijos kūrėjai aiškiai įsivaizdavo, kas yra šeima, šiandien tai įvairiai interpretuojama: „Įvairiais įstatymų projektais stengiamasi šeimą atskirti nuo santuokos, santuoką – nuo vyro ir moters, motinystę atsieti nuo moters, o tėvystę – nuo vyro, galų gale, ir vaiką atskirti nuo šeimos. Regint tokias tendencijas, tenka daryti išvadą, kad Konstitucijos pataisa yra blokuojama sąmoningai. Todėl atėjo laikas Seimo nariams inicijuoti nutarimo projektą, kuriuo neveikiantis Teisės ir teisėtvarkos komitetas būtų pakeistas kitu komitetu, kuris atliktų savo užduotį ir leistų pataisą svarstyti Seimo nariams“.
2013 m. lapkričio 15 d. 106 Seimo nariai iš visų frakcijų užregistravo Konstitucijos 38 straipsnio pataisą, kuria siūloma apibrėžti, kad šeima kyla iš vyro ir moters santuokos, tėvystės ir motinystės. Pataisa kartą jau buvo užstrigusi papildomu komitetu paskirtoje Konstitucijos komisijoje, kuriai vadovavo dabartinė Sveikatos apsaugos ministrė Rimantė Šalaševičiūtė. Po metų laiko Seimo protokoliniu nutarimu ši komisija pašalinta iš pataisos svarstymo proceso.
Citata: “šeima kyla iš vyro ir moters santuokos, tėvystės ir motinystės”.
Ne iš, o dėl.
Kaip matome šie piliečiai dermai ėda visuomenės daugumos duoną:
svarbiausia yra ne santuoka, o motinystė ir tėvystė, ko negali vienalyčiai susimetėliai – partneriai.
Santuoka yra tik santykių įforminimas, kuriam sugriuvus šeima neišnyksta: vistiek tėvas vaikui lieka tėvu, o mama – mama. Ir atvirkščiai. Ir nedingsta nei tėvų pareigos vaikams, nei vaikų tėvams.
Šeima bus, pvz. žuvus tėvams, ir seneliai su anūkais.
Prie ko čia santuoka?
Kam čia pūsti miglą su kryžiuočių išmįslais?
Šeima yra visuomenės ląstelė, kuriai, kaip žinia, yra būdinga daugintis, todėl šeimai būdinga ne tik bendras gyvenimas, bet, svarbiausia, to bendro gyvenimo tikslas – tęsti žmonių giminę.
Kitas paklaus, o kaip tie, kurie neturi vaikų?
Bet tai nerodo, kad jų tikslas buvo kitoks, kas kita, kad ne viską gyvenime gali pasiekti, o štai seneliai, augindami žuvusių tėvų – savo vaikų vaikus – savo anūkus, tai atlieka.
Toks gyvenimo dėsnis.
Taigi šeima yra ne kokiems tai sekso santykiams susikūrusi kokia tai mažoji bendrija, o tik žmonijos amžinąjam tikslui.
Kiek tau metukų, kad taip sekliai plaukioji, šnekuti, ‘tikras lituvi’?
Kas tie issigimieliai,kurie vilkina, seimos is vyro ir moters santuokos, pripazinima?
BUTENT. SABATAUSKA REIKIA ISHMEST IS SEIMO IR PASODINT. PLIUS VISOMS DAR NEUZPEDERASTINTOMS ZINIASKLAIDOS PRIEMONEMS PASKELBT KUO UZSIIMINEJA SOCDEMAI IR BUTENT SABATAUSKAS. IR APSKRITAI REIKIA INICIJUOT IR LIBERALU SHALINIMA IS SEIMO- UZ ANTVALSTYBINE VEIKLA TIEK PEDERAESTU KLAUSIMU TIEK ZEMES KLAUSIMU TIEK TEISIU ATEMIMO KLAUSIMAIS, TIEK FEDERALSIZACIJU KLAUSIMAIS.
Šeima kyla iš vyro ir moters santuokos,tėvystės ir motinystės.Tiesos .lt paleido peticiją,kurioje iškreiptas tekstas:
sakoma šeima kyla iš vyro ir moters santuokos ARBA tėvystės ir motinystės.Įterpta ARBA,kuris iškreipia prasmę
Laisvos visuomenės institutas kiek supratau gimdytojas-tai ir tėvystė ir motinystė kartu?
Neapsižioplinkit įsiskaitykit .