
NATO pranešė apie spalio 21 d. pastebėtą prie NATO oro erdvės priartėjusį Rusijos žvalgybinį lėktuvą IL- 20, skridusį virš Baltijos jūros iš Kaliningrado link Danijos.
Lėktuvui atpažinti ir oro erdvės saugumui užtikrinti pirmiausia buvo pakelti Danijos kariniai naikintuvai, savo naikintuvus Rusijos lėktuvui palydėti taip pat pakėlė Švedijos, kuri nėra NATO valstybė, karinės oro pajėgos.
Rusijos orlaiviui pasukus pietų kryptimi, link Estijos, reagavo NATO oro policijos misijoje dalyvaujantys Baltijos valstybių oro erdvę saugantys Portugalijos naikintuvai F-16. Jie Rusijos karinį orlaivį palydėjo toliau nuo NATO oro erdvės.
Taip pat pranešama, kad Rusijos karinis lėktuvas trumpam buvo įskridęs į Estijos oro erdvę virš Saremos salos. Dėl šio incidento, Estijos užsienio reikalų ministerija Rusijos ambasadoriui įteikė notą.
Kaip teigiama NATO pranešime, NATO karinių naikintuvų reagavimo skrydžiai vykdomi atpažinti ir palydėti prie NATO oro erdvės priartėjusius nežinomus orlaivius (skrendančius be iš anksto suderinto skrydžio plano arba skrendančius su išjungtu atsakikliu). Net ir tuo atveju, kai neatpažintas orlaivis nepažeidžia oro erdvės, neatpažintų orlaivių skrydžiai kelia grėsmę civilinei aviacijai: civilių oro operatoriai negali nustatyti tokių lėktuvų ir užtikrinti, kad jie netrukdo civilių orlaivių judėjimui.
Pastaruoju metu Rusijos karinių orlaivių skrydžiai prie Baltijos oro erdvės pastebimai suaktyvėjo. Taip pat dažni atvejai, kai Rusijos kariai orlaiviai prie Baltijos valstybių vykdo skrydžius, nusižengdami civilinės aviacijos (ICAO) taisyklėms.