
Gruodžio 18 d. Seimo Žmogaus teisių komiteto (ŽTK) pirmininkas, Lietuvos lenkų rinkimų akcijos frakcijos narys, Leonardas Talmontas, prieštaraujant keliems komiteto nariams, į dienos darbotvarkę savo iniciatyva įtraukė Jaroslavo Narkevičiaus teiktą 2010 m. Tautinių mažumų įstatymo projektą Nr. XIP-1648. Komiteto nariai išsakė nuomonę, kad dėl šio projekto iš anksto nebuvo pateikta jokia medžiaga susipažinimui ir kad projekto nuostatos prieštarauja Konstitucijai, tačiau į tai nebuvo atsižvelgta ir komiteto pirmininko primygtiniu siūlymu buvo leista atėjusiam J.Narkevič su Ritai Tamašūniene jį pristatyti.
Šių metų lapkričio 20 d. ŽTK pirmininkas Leonardas Talmontas jau mėgino įtraukti šį klausimą į Seimo posėdžio darbotvarkę, tačiau komitetas tąkart šio klausimo balsų dauguma į darbotvarkę neįtraukė. Šį kartą L. Talmontas siūlymas buvo pateiktas žodžiu, komiteto posėdžio pradžioje, apie tai nieko neinformavus ir raštiškai nepapildžius darbotvarkės. Kalbant dėl projekto nuostatų prieštaravimo Konstitucijai, buvo paliesti tik LLRA narės Vandos Kravčionok pasiūlymai, o 4 straipsnyje įteisinamas dvikalbystės aspektas, kaip prieštaraujantis Valstybinės kalbos statusui, Švietimo įstatymui, Konstitucijai, etc. buvo nepaliestas apskritai.
Už pritarimą projektui balsavo Mantas Adomėnas, Rimantė Šalaševičiūtė, Leonardas Talmontas, Ona Valiukevičiūtė, Sergejus Ursulas.
Prieš balsavo Dalia Kuodytė ir Aušrinė Marija Pavilionienė. Balsų persvara projektui pritarta.
Nors esminis Tautinių mažumų įstatymo projektas yra ruošiamas Kultūros ministerijos, šiuo metu yra svarstomas Vyriausybėje, LLRA tai nedomina. Susidaro įspūdis, kad ši iniciatyva yra skirta tik tam, kad Lietuvoje būtų įteisinta dvikalbystė!
Eksparlamentaras tautininkas Gintaras Songaila šį J.Narkevičiaus demaršą pakomentavo taip: „J.Narkevičiaus teikiamas įstatymo projektas negina tautinių mažumų, nesirūpina jų gerbūviu, integracija į bendrą Lietuvos valstybę, bet atvirkščiai ją skaldo ir supriešina. Tam pasinaudojama tokiu komitetu Seime, kad bet kokiais būdais prastumti antros kalbos (o gal ir trečios) oficialų vartojimą. Žmogaus teisių komiteto nariai galimai nesuvokia atsakomybės ir kokias pasekmes toks įstatymas gali turėti mums visiems. Juk jie balsavo net deramai nesusipažinę su visais aspektais ir teisininkų išvadomis, argi galima taip neatsakingai elgtis Seimo nariams? Tuo ir naudojasi LLRA aktyvistai, klastos būdu stengdamiesi apeiti visos Lietuvos visuomenę. Jau seniai laikas metas rimtai susirūpinti šios organizacijos veikla, nes ji jau kelia realią grėsmę nacionaliniam saugumui. Ar kas nors dar stovi valstybės sargyboje?“.
Seimo nario, Kovo 11-osios akto signataro Algirdo Patacko nuomone Seimui priėmus tokį projektą, nepriklausomoje Lietuvoje būtų faktiškai įteisinta dvikalbystė. „Šio įstatymo priėmimo pasekmės – faktiškai įteisinta dvikalbystė, nuo Lietuvos izoliuotas Vilniaus kraštas ir suskaldyta Lietuvą. O tai būtų nenaudinga ne tik Lietuvai, bet ir pačiai Lenkijai, nes atitinka Rusijos strategijai kalti pleištą tarp Lietuvos ir Lenkijos ir skaldant valdyti padėtį ne tik šiose šalyse bet ir Latvijoje“, – mano signataras.
Papildyta:
18:20 val. „Tautinių mažumų“ įstatymo projektas buvo skubiai įtrauktas į gruodžio 18 d. Seimo plenarinio posėdžio darbotvarkę, 12-12:15 val.
Taip skubiai ir lengvai į darbotvarkę įspraustas labai prieštaringai vertinamas įstatymo projektas duoda peno įtarimui, kad gruodžio 16 d. vykusiame valdančios koalicijos Politinės tarybos posėdyje galimai buvo susitarta duoti eigą šiam prieš valstybinę kalbą, o perspektyvoje ir prieš Lietuvos teritorinį vientisumą nukreiptam projektui.
Seimo posėdžio tiesioginę transliją stebėkite ČIA.
Juokingiausia, kad pavardė Talmontas yra kilusi iš senovinio baltiško vardo ir su slavais neturi nieko bendro.
Juokingiausia, kad lenkų LT aplamai nėra. Pagrindiniame asmens tapatybės dokumente LR Pase, nenurodyta jokia tautybė, vadinasi LR gyvena tautybių neturintys LR Piliečiai, o LR yra ne Tautinė Valstybė, kaip teigia LR Konstitucija, bet Pilietinė. LR Konstitucija kalba apie Tautą, kuri neegzistuoja, nors sovietmečiu egzistavo, tačiau dingo sulyg Lietuvos nepriklausomybės atgavimu.
Juokingiausia, kad tautininkai nekelia tautybės atstatymop klausimo ir atstovauja neegzistuojančiai tautai,
Juokingiausia, kad niekas nesiima vadovautis LR Konstitucija, kurioje kalbama apie tautines bendrijas ir nieko nekalbama apie tautines mažumas.
Juokingiausia, kad niekas nesiima nustatyti apibrėžimo, kas yra tautinė mažuma ir kas yra tautinė bendrija,
Juokingiausia, kad Lietuvoje aplamai nėra jokių tautinių mažumų, nes nėra jokių tautų, nes ne vieno individo asmens dokumente nenurodyta jo tautybė
ir dar yra visokiausių JUOKINGIAUSIA, pvz LR BK 170str. Tautinės nesantaikos kurstymas, kai teisėjas iš šūdo spalvos nustato, kas priklauso vienai ar kitai tautybei ir jokiu būdu neatvirkščiai, taip kad JUOKINGIAUSIA yra labai ir labai daug, žiūrint iš šalies ragis visi apsiryję kažkokio mėšlo, kad nieko nesuvokia arba tiesiog visiems yra amputuotos smegenys ir ypač neegzistuojančios tautos TAUTININKAMS
IDIOTE, YRA gimimo registracijos liudijimas 🙂
Tautybė yra nurodoma pildant paso ar kortelės gavimui duomenis. Tik kortelėje ir pase ji nenurodoma.
jokia rusija neskaldo, bet zy-ai Kremliaus tikrieji valdovai
Lietuvos Respublikos Konstitucija, pirmas skirsnis (“Lietuvos valstybė”),
10 straipsnis: Lietuvos valstybės teritorija yra VIENTISA IR NEDALOMA į jokius valstybinius darinius,
14 straipsnis: Valstybinė kalba – lietuvių kalba.
XIV skirsnis (“Konstitucijos keitimas”),148 straipsnis: Tik referendumu gali būti keičiamos pirmojo skirsnio “Lietuvos valstybė” bei keturioliktojo skirsnio “Konstitucijos keitimas” nuostatos.
Taigi toki svarstymai Seime, kaip antros valstybinės kalbos įvedimas tam tikroje Lietuvos teritorijos dalyje, grubiai pažeidžia Lietuvos Konstituciją ir yra neteisėti. Seimo nariams, samoningai laužantiems Konstituciją, turėtų būti panaikinti Seimo narių mandatai.
Suprask, kad daugeliu atveju naudojama tam tikrų teisės aktų prastūmimo technologija yra sena – Trojos arklys. Taip ir čia šiuo atveju jokios antros valstybinės kalbos tiesiogiai niekas nesiruošia įvesti. Tačiau ir įstatymo nuostatų (kurios yra antikonstitucinės) tokios kalbos egzistavimui atsiranda prielaidos (antikonstitucinės). Tarkime, įstatymas bus priimtas ir net įsigalios. Tuomet bus kreiptasi į KT išaiškinimo. Tas išaiškins, kad prieštarauja konstitucijai. Įstatymo galiojimas bus nutrauktas. Lenkai sukels tarptautinį kandalą – lenkus diskriminuoja. Juk jiems to reikia. Paskui prieš Jevropas aiškintis privers Lietuvą. Kai kas atsiprašinėti ims… Lietuva bus parodyta kaip mulkių šalis, kurios valdžiažmogiai net nežino už ką balsuoja…
Kas galėtų paneigti, kad už pritarimą projektui buvo dosniai sumokėta?
Kai Lietuvos priešui Lenkijai buvo parduota “Mažeikių nafta” yra iš ko mokėti 5-ai kolonai.
Su adomenų, ir visokių …ūčių pagalba lenkai triumfuoja .
Kalėdų proga įvedė Lietuvoj dvikalbystę
Nejaugi ramiai tylėsime
Protestuokime.Bet kas pradės?
Liberastai?..
Man atrodo, kad dėl tokio sprendimo turėjo balsuoti ne keletas bobelių, o Seimas, ar ne?.O šiaip tai tokį dalyką turėtų svarstyti Seimas ir balsuoti, O EŽK sudėtį reikia keisti tiek Valiukevičiutė tiek Šalaševičiūtė kiek pastebiu veikia valstybės nenaudai, iš vis ,kas jas rinko.
Pritariu ANAS: visiems 6 punktams . Iš tikrųjų lenkų Lietuvoje aplamai nėra nes pase nenurodyta jokia tautybė,nėra net tokios grafos.
O beto ponai ir ponios iš EŽK retkarčiais paskaitykit Lietuvos Konstituciją
Akivaizdu (nors dauguma komentatorių net neskaitė projektą) jį būtina taisyti, nes prieštarauja LR Konstitucijai ir KT sprendimui. O Patackas, visiškai nieko nesuvokia – jog šitas projektas paruoštas pagal ES direktyvas. Prie ko čia Rusija? Ar iš dideles meiles ES gėjams, viska reikia versti Rusijai. Todėl būtina yra susigražinti savo VALSTYBĘ, tada ir lenkai apsiramins ir žydai ir t.t.
Cituok tą direktyvinį dokumentą, arba nepliuprk lyg agentūra “Viena boba sakė”…
O pederastizacija ir pedofilizacija pagal kokias direktyvas stumiama?
Ką norėti, jeigu mūsų seimūnams svarbi ne Lietuva ir jos bei mūsų anūkų ateitis, bet jų pačių materialinė padėtis, kas dalybose provokuoja nuolatines rietenos ir nuolatinius konfliktus.
jeigu šitos šiukšlės drįstų pasikėsintį į VALSTYBINĘ LIETUVIŲ KALBĄ ir Lietuvos valstybės tęstinumą, Prezidentė turi kreiptis į Konstitucinį teismą dėl Apkaltos: Seimo nario priesaikos išdavimo.
Kodel sitas narkevicius laiko vista??? Lietuvoje tokios dviem galvom tai neperi
Matyt ans turi potraukį vištoms, kaip koks gaidelis ?
Dėl klaidinančio termino „lenkų TAUTINĖ MAŽUMA“
(turi būti TAUTINĖ BENDRIJA, TAUTINĖ GRUPĖ):
1.Lietuvoje nėra lenkų tautinės mažumos, yra lenkų tautinės grupės bendruomenė, nes terminas „tautinė mažuma" tarptautinės teisės erdvėje yra susieta su „išorinės valstybės" sąvoka. Tuo tautinės grupės iš esmės skiriasi: Pagal tarptautinę teisę tautinės grupės, turinčios išorines tautines valstybes(Lenkija – 40 milijonų, Rusija – 150 milijonų, Izraelis – 8 milijonai gyventojų), negali kitose valstybėse turėti „tautinės mažumos“ statusą;
2.Buvusių okupantų privilegijos : lietuviai išlaiko 120 lenkiškų mokyklų, kuriose lenkinami lietuvių kilmės tuteišai, kurie kalba ne lenkiškai, “poprostu“. Tai yra GINESO REKORDAS (Guinness world record). Pvz., USA, nėra nei vienos lenkiškos valstybės išlaikomos mokyklos, Rusijoje – tik 8 lenkiškos biudžetinės mokyklos;
3.Lenkiškų mokyklų valstybinis finansavimas yra žiaurios lietuvių kilmės tuteišių diskriminacijos faktas, lietuvių savižudybė, o tai prieštarauja Dievo valiai;
4.Kodėl Lietuvos „piliečiai lenkai“ lengvai pasiduoda provokacijoms, kodėl negerbia Lietuvos įstatymų? Kas juos klaidina?
5. Vilniuje,1994 m. balandžio 26 d. pasirašyta Lenkijos Respublikos ir Lietuvos Respublikos draugiškų santykių ir gero bendradarbiavimo sutartis prieštarauja (1995 m.vasario 1 d. Strasbure priimtai) Europos Tarybos tautinių mažumų apsaugos pagrindų Konvencijai. Europos Tarybos tautinių mažumų apsaugos pagrindų Konvencijos 21 straipsnis: „ Jokia šios pagrindų Konvencijos nuostata neturi būti aiškinama kaip suteikianti teisę dalyvauti veikloje ar atlikti veiksmus, kurie prieštarautų pagrindiniams tarptautinės teisės principams ir ypač valstybių suvereniteto lygybės, teritorinio vientisumo ir politinės nepriklausomybės principams“. Konvencija ,numato tautinių mažumų ,t.y. tik tautinių grupių, neturinčių išorinės valstybės, apsaugą, kitaip būtų pažeisti pagrindiniai tarptautinės teisės principai. Lenkų bendrija Lietuvoje negali turėti „tautinės mažumos“ statusą, nes tai grėstų Lietuvos nepriklausomybei, teritoriniam vientisumui ir politinei nepriklausomybei, t.y. prieštarautų pagrindiniams tarptautinės teisės principams. Lenkijos vulgarus agresyvumas yra reali tikrovė – lietuviai nežudo lenkų, nebuvo okupavę Varšuvos, nebuvo užėmę trečdalį Lenkijos teritorijos.
6.Būtina įpareigoti LR Seimą ir Vyriausybę sustabdyti 1994 m. balandžio 26 d. pasirašytą sutartį, kuri prieštarauja minėtai 1995 m. vasario 1 d. tautinių mažumų apsaugos pagrindų Konvencijai, ir pasirašyti naują, PAKOREGUOTĄ sutartį.
Pagarbiai Arvydas Damijonaitis
Dėl klaidinančio termino „lenkų TAUTINĖ MAŽUMA“
(turi būti TAUTINĖ BENDRIJA, TAUTINĖ GRUPĖ):
1.Lietuvoje nėra lenkų tautinės mažumos, yra lenkų tautinės grupės bendruomenė, nes terminas „tautinė mažuma” tarptautinės teisės erdvėje yra susieta su „išorinės valstybės” sąvoka. Tuo tautinės grupės iš esmės skiriasi: Pagal tarptautinę teisę tautinės grupės, turinčios išorines tautines valstybes(Lenkija – 40 milijonų, Rusija – 150 milijonų, Izraelis – 8 milijonai gyventojų), negali kitose valstybėse turėti „tautinės mažumos“ statusą;
2.Buvusių okupantų privilegijos : lietuviai išlaiko 120 lenkiškų mokyklų, kuriose lenkinami lietuvių kilmės tuteišai, kurie kalba ne lenkiškai, “poprostu“. Tai yra GINESO REKORDAS (Guinness world record). Pvz., USA, nėra nei vienos lenkiškos valstybės išlaikomos mokyklos, Rusijoje – tik 8 lenkiškos biudžetinės mokyklos;
3.Lenkiškų mokyklų valstybinis finansavimas yra žiaurios lietuvių kilmės tuteišių diskriminacijos faktas, lietuvių savižudybė, o tai prieštarauja Dievo valiai;
4.Kodėl Lietuvos „piliečiai lenkai“ lengvai pasiduoda provokacijoms, kodėl negerbia Lietuvos įstatymų? Kas juos klaidina?
5. Vilniuje,1994 m. balandžio 26 d. pasirašyta Lenkijos Respublikos ir Lietuvos Respublikos draugiškų santykių ir gero bendradarbiavimo sutartis prieštarauja (1995 m.vasario 1 d. Strasbure priimtai) Europos Tarybos tautinių mažumų apsaugos pagrindų Konvencijai. Europos Tarybos tautinių mažumų apsaugos pagrindų Konvencijos 21 straipsnis: „ Jokia šios pagrindų Konvencijos nuostata neturi būti aiškinama kaip suteikianti teisę dalyvauti veikloje ar atlikti veiksmus, kurie prieštarautų pagrindiniams tarptautinės teisės principams ir ypač valstybių suvereniteto lygybės, teritorinio vientisumo ir politinės nepriklausomybės principams“. Konvencija ,numato tautinių mažumų ,t.y. tik tautinių grupių, neturinčių išorinės valstybės, apsaugą, kitaip būtų pažeisti pagrindiniai tarptautinės teisės principai. Lenkų bendrija Lietuvoje negali turėti „tautinės mažumos“ statusą, nes tai grėstų Lietuvos nepriklausomybei, teritoriniam vientisumui ir politinei nepriklausomybei, t.y. prieštarautų pagrindiniams tarptautinės teisės principams. Lenkijos vulgarus agresyvumas yra reali tikrovė – lietuviai nežudo lenkų, nebuvo okupavę Varšuvos, nebuvo užėmę trečdalį Lenkijos teritorijos.
6.Būtina įpareigoti LR Seimą ir Vyriausybę sustabdyti 1994 m. balandžio 26 d. pasirašytą sutartį, kuri prieštarauja minėtai 1995 m. vasario 1 d. tautinių mažumų apsaugos pagrindų Konvencijai, ir pasirašyti naują, PAKOREGUOTĄ sutartį.
Pagarbiai Arvydas Damijonaitis