Sekmadienis, 18 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kūrėjai

Z.Vaišvila. Gintarui Žaguniui atminti. 2013 m. gegužės 19 d. Krakūnai (video)

Zigmas Vaišvila, www.alkas.lt
2013-05-19 21:16:52
104
Z.Vaišvila. Gintarui Žaguniui atminti. 2013 m. gegužės 19 d. Krakūnai (video)

Gintaro Žagunio atminimui | S. Nemeikaitės nuotr.

Gintaro Žagunio atminimui | S.Nemeikaitės nuotr.
Gintaro Žagunio atminimui | S.Nemeikaitės nuotr.

Šiandien paminėjome pirmojo mūsų atkurtos Nepriklausomos Lietuvos pareigūno, Šalčininkų užkardos Dieveniškių patrulinės tarnybos baro pamainos viršininko, pasieniečio Gintaro Žagunio žūties 22-ąsias metines.

Dieveniškių bažnyčioje aukotos Šv. Mišios. Tiek metų mūsų valstybei reikėjo, kad galų gale jo žūties vietoje Krakūnuose būtų baigta rengti memorialinę atminimo vietą. Visų pirma, sienos apsaugos tarnybos, kurios pareigūnų uniformoms sunkmečiui prasidėjus valstybė beskiria litą žmogui metuose, rūpesčiu. Gintaro mamos Aldonos ir sesers Ramūnės rūpesčiu. Ši vieta ir Gintaro Žagunio vardas tapo pavyzdžiu ne tik sienos apsaugos tarnybos pareigūnams, bet ir mūsų moksleiviams, tautiečiams, apsilankantiems Dieveniškių iškyšulyje – Lietuvos valstybės pamatinių, Mindaugo žemių šerdyje, beveik iš visų pusių apsuptoje dabartinės Baltarusijos.

1991 m. gegužės 19-osios naktį Gintaras Žagunis, Šalčininkų užkardos Dieveniškių patrulinės tarnybos baro pamainos viršininkas, Krašto apsaugos departamento vadovybei nusprendus laikinai nebudėti šios užkardos pasienio postuose, o pasieniečių vagonėlius pervežti į saugesnes vietas, liko poste. Neradus technikos, Krakūnų posto pasieniečiai liko prie vagonėlio. Vagonėlio, kuris šiame žemės taške buvo ne tik mūsų valstybės riboženklis, bet ir simbolis. Tas, kurį iki būsimo pučo Maskvoje tų metų rugpjūtyje mūsų tarnyboms nupirkti buvo neišpasakytai sudėtinga. Nedaug kas drįso juos parduoti mūsų pasieniui, muitinei. Todėl šiandien gal ir ne visi suprastų, kiek skausmo ir širdies šie vyrai sudėjo į šį simbolį – kad tik eilinį kartą jis nebūtų sudegintas… Todėl šiandien ne visiems paprasta suvokti, ką tuo metu reiškė Gintaro paliepimas tarnybos draugams eiti ilsėtis ir jo paties pasilikimas budėti vienam: „Jei žūti, tai vienam, o ne visiems“. Deja, taip ir nutiko.

Gintaras gimė 1957 m. birželio 20 d. Rozalimo miestelyje, gyveno Trakuose. Sąjūdžio žaliaraištis, tarnybą Vidaus reikalų ministerijos vyriausybinių ir valstybinių pastatų apsaugos batalione iškeitęs į neramų ir pavojingą pasieniečio darbą krašto apsaugoje. Vienoje pavojingiausių vietų.

Paminklas pasieniečio Gintaro Žagunio žūties vietoje | salcininkai.lt nuotr.
Paminklas pasieniečio Gintaro Žagunio žūties vietoje | salcininkai.lt nuotr.

Sausio 13-oji jau buvo įvykusi, būsimoji Medininkų tragedija rugpjūčio 31-ąją – dar ne. Visa Lietuva kabojo tarp Nežinios ir mūsų tikslo – Nepriklausomybės, dėl kurios pripažinimo Vakarai tikino, ir mes suvokėme, jog turime įtvirtinti ir mūsų sienų kontrole. Po sausio 13-osios TSRS savo ginkluotąsias pajėgas atvirai nukreipti prieš Lietuvą nedrįso. Todėl reikėjo ne tik Rygos ir Vilniaus OMON-ų, imituojančių „vidinės tvarkos“ palaikymą, bet ir visų, nekentusių mūsų Nepriklausomybės. Ir dėl Gintaro žudiko vargu, ar kas abejoja. Baltarusijos milicininkai broliai Fajasiai ne kartą atvirai provokavo mūsų pasieniečius šiame pasienio poste ir atvirai grasino su jais susidoroti. Prieš keletą metų sužinojęs, kad ši baudžiamoji byla buvo perduota Baltarusijai, gal būti tikintis, kad šios šalies teisėsaugai lengviau bus surasti ir nuteisti nusikaltėlį, sunkiai suvokiau, kas tai yra – mūsų šventas naivumas ar kažkas blogiau? Gal laikas būtų bent istorijai šią bylą susigrąžinti atgal, jei ji dar Baltarusijoje nesunaikinta? Bijau, kad ne mūsų prokuratūra, o Gintaro mama, tarnybos draugai žino apie tai daugiau.

Gegužės 19 d. minėjimas Krakūnuose | salcininkai.lt nuotr.
Gegužės 19 d. minėjimas Krakūnuose | salcininkai.lt nuotr.

Gintaras buvo tik pusmečiu jaunesnis už mane ir tik dešimčia dienų jaunesnis už tuometį Lietuvos Ministrą Pirmininką Gediminą Vagnorių, paskirtus mus abu į Vyriausybę 1991 m. sausio 13-osios naktį. Tuometinis Pasienio apsaugos tarnybos vadovas, taip pat jau a.a. Virginijus Česnulevičius irgi mano vienmetis, gimęs 1956 m. Mes visi tuo metu darėme tai, kas mums atrodė būtina ir savaime suprantama. Tikėjome tuo, ką darėme, ir tikėjome vieni kitais. Gal būt ir klydome, tačiau nebuvome nuošalyje, nelaukėme, kuo visa tai baigsis. Tikėjimas ir veikimas drauge leido pasiekti mūsų valstybės pripažinimo. Tačiau kiekviena netektis yra ir netikėta, ir išskirtinai skaudi. Gintaro šeimai ir Mamai – išskirtinai. Mamai sulaukti sūnaus žūties – šiurpu ką ir pasakyti. Gerb. Aldonai Žagunienei noriu labai padėkoti už jos sūnų Gintarą. Jokie užuojautos žodžiai neatstos sūnaus. Vėl ir vėl matydamas Gintaro Mamą, džiaugiuosi jos stiprybe ir valia, jos kalba, pasakyta šiandien sūnaus žūties vietoje.

Gintaras Žagunis nedvejojo dėl pasirinkto kelio. Mes, gyvieji, tokią dieną sąžiningai patys sau atsiskaitykime ir suvokime šios Aukos prasmę ir savo pačių atsakomybę. Tauta gyva dėl to, kad jos kelyje buvo ir Gintaras. Būkime verti Gintaro aukos.

***

Pasieniečio Gintaro Žagunio 15 – osios žūties metinės (2006 m., Krakūnai, Šalčininkų r. (Aut. Romas Vorevičius, f-rovore-vilnius):

httpv://youtu.be/S9RGVAwGYUU

Gintar0 20-osioms žūties metinėms VSAT Vilniaus rinktinės Specialios paskirties būrio pasienietis Gintaras Raudeliūnas sukūrė dainą – Gintaro Žagūnio atminimui. Gintaras Raudeliūnas – vokalas, gitara, Juozas Baužys-smuikas:

httpv://youtu.be/aHQq5Casjhs

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Z. Vaišvila. Kodėl Prezidentė D.Grybauskaitė 2013 m. dar kartą pakeitė savo biografiją? (video)
  2. Z. Vaišvila. A.Paleckio liudytojai traukiasi…, o prokuratūra, valdžia? (video)
  3. Z. Vaišvila. Laisvė pasiekiama tik žmogaus kitimu… (video, doc)
  4. Z. Vaišvila: Sausio 13-osios byloje surinkta šiurpinančiai daug medžiagos (video)
  5. Z. Vaišvila. Sausio 13-osios byla ir kodėl toleruojama A.Paleckio antivalstybinė veikla? (video, kreipimosi pasirašymas)
  6. Z.Vaišvila: Kodėl toleruojama situacija Sausio 13-osios byloje ir antivalstybinė A.Paleckio veikla? (video)
  7. Z.Vaišvila. Laiku ar ne laiku? (video)
  8. Z. Vaišvila. Ar suvokėme Marcelijų Martinaitį arba ką gąsdina Sąjūdžio vardas?
  9. Z.Vaišvila. Europos Sąjungos kelias nuo Vaclavo Havelo iki Dalios Grybauskaitės
  10. J. Vaiškūnas. In Memoriam Sąjūdžio Dainiui Justinui Marcinkevičiui (video)
  11. Z.Vaišvila. Ar ilgai būsime užguiti?
  12. Tautos kviesliui Vytautui Landsbergiui 80 (video)
  13. J. Marcinkevičius. Amžinam gyvenimui (video)
  14. Z.Vaišvilos spaudos konferencija „A.Paleckio liudytojai traukiasi…“ (video)
  15. Seime signataro Z.Vaišvilos spaudos konferencija „Laiku ar ne laiku?“ (video)

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 104

    1. tikras lietuvis says:
      12 metų ago

      Kodėl manoma, kad žudikai – Baltarusijoje?
      O gal jie Šalčininkuose?

      Atsakyti
    2. mintis says:
      12 metų ago

      Labai gražūs, teisingi ir šilti žodžiai.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        12 metų ago

        Kas iš to – žmones reikia mylėti tada, kada jie yra gyvi.
        Po to jau tai savęs raminimas ir niekas daugiau.

        Atsakyti
    3. tikras lietuvis says:
      12 metų ago

      Ir nesupratau kaip ten provokavo tie Fajasiai?
      Jei aš stoviu ginkluotas poste, tai į bet kokį kieno tai pasišvaistymą ginklu ar bent išsitraukimą ginklo šaunu be perspėjimo.
      Taip yra privalu stovėti poste.
      Jokių derybų nereikia vesti ir net negalima vesti – čia ne tam vieta.
      Čia gali tik perspėti: stok, šausiu.
      Bet dar geriau neperspėjinėti, nes, kol perspėjinėsi, pats greičiau gausi kulką į kaktą.
      Postas tam ir yra pastatomas, kad visi paklustų postui.

      Atsakyti
      • atstok, parše, nors tokią dieną says:
        12 metų ago

        tu nelaiminga dūšia, atsiknisk vieną kartą. Duok paršui valią, tai ir ant altoriaus užlips… Kaip Alkas tokių neužblokuoja?

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          12 metų ago

          Сам дурак и мать твоя – контра. 😉

          Atsakyti
          • Amelija says:
            12 metų ago

            O tu provokatorius. Gal stribvaikis?

            Atsakyti
            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Tu esi žydelka ir tai niekam ne paslaptis. 😉

    4. tikras lietuvis says:
      12 metų ago

      Kažkas ne taip su straipsnyje išdėstytomis žiniomis:
      arba autorius mažai ką žino apie aprašomus įvykius, arba kažką slepia.

      Atsakyti
      • et says:
        12 metų ago

        tas kas nuolat atakuoja kitus, anksčiau ar vėliau pasijus atakuojamas. Tai faktas. Tokia jau ta ego savybė – atakuoju, nes noriu “pamažinti ” kitus iki savo susimažinimo lygio, bet pasijuntu atakuojamas, o tada vėl ginuosi atakuodamas:) Ar tai tik todėl kad meilė tarp nelygių negalima?:)

        Atsakyti
    5. medus says:
      12 metų ago

      ačiū gerb. Vaišvilai už išsakytas mintis – šiandien tuos įvykius retas kuris prisimena arba jau nebenori prisiminti – nebeaktualu, nemodernu ir pelno neneša. man buvo tik paauglystė tada, bet viskas įsiminė – ne tiek įvykių seka, kiek širdimi.. o dabar skaitant Jūsų mintis tai ir vėl prisiminė. ačiū, kad nepamirštat.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        12 metų ago

        O kodėl jis nešneka apie klaidas, dėl ko ir žuvo žmonės?
        Estai, pvz., pasiekė tą patį ir dar daugiau, ir neprarado nei vieno žmogaus.
        Kur klaidų analizė?

        Atsakyti
        • "tikram" proto bokštui says:
          12 metų ago

          Ką? Klaidas? Jei toks Saliamonas, tai ko pats TADA nėjai dirbt BE KLAIDŲ ir Valstybę atkurti pradedant nuo nulio? Tupėjai pats po šluota, drebėjai, laukei, kuo viskas pasibaigs ir dabar išlindai erelio vaidint. Čia taip, kaip ir daukantynės carievna. Vieno burokevičininkų lizdo maitvanagiai.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Tuomet dirbau rimtą darbą, o ne pliagorystėm užsiiminėjau kaip, kad tamsta.
            Kavokis po mėšlo, kurį pridirbai, krūva. 😉

            Atsakyti
            • prisipažinai , išgama says:
              12 metų ago

              tada “rimtus” darbus dirbo KGB ir Omono bei Alfos smogikai.

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Nežinai tarnybos, kuri būna visais laikais, visose santvarkose ir prie visų valdžių.
              Bet iš kur tau žinoti?
              Juk tu dar po stalu vaikščioji. 🙂

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              O už keiksmažodžius teks tau snukelį ištarkuoti – kad kitąkart žinotum kaip reikia elgtis padorioje kompanijoje, žydšaudčių – banditų liekana. 😉

    6. Rasa says:
      12 metų ago

      Gyvename tokiame laikmetyje, kai Valstybės atkūrimo pirmieji darbai, įvykiai ir Aukos, padėję pagrindus tolimesniam mūsų ir visų valstybinių bei gynybinių institucijų gyvenimui, niekam nei įdomūs, nei svarbūs, išskyrus pačius to meto įvykių dalyvius. Negana to, kad visos valdžios (po Aukščiausios Tarybos- Atkuriamojo Seimo) formalius minėjimus vykdo tik kaip eilinę tos dienos darbotvarkės prievolę, tai dar atsiranda ir tokių provokatorių, kurie viską menkina ir tyčiojasi iš Aukų.
      Ačiū gerbiamam Signatarui už nepailstamas nuoširdžias pastangas nepamiršti, prisiminti ir deramai pagerbti to meto įvykius, aukas ir bendražygius. Jūs dirbote Tautos ir Valstybės labui sunkiai įmanomomis tuometinėmis sąlygomis. Deja, to niekada nebesugebės suprasti ir įvertinti šiuolaikinė sumaterialėjusi visuomenės dalis, kuri negyveno to meto įvykiuose arba buvo priešingoje barikadų pusėje, ir kurios naujausias tikslas – kova su globalizmo priešais- tautiškumu (ne lietuviškai- nacionalizmu) ir patriotiškumu.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        12 metų ago

        Prastas jų darbas buvo ir tai rodo rezultatai – minus milijonas lietuvių Lietuvoje.
        Ko apie tai bijai šnekėti?
        Pasigirti moka kiekvienas, bet ne kiekvienas padarytą išanalizuoja, suranda klaidas, kurios buvo ir kurių reikia, kad nebebūtų.

        Atsakyti
        • medus says:
          12 metų ago

          labai klystate, “tikras lietuvi”. Lietuvos nepriklausomybės siekis buvo apgintas žmonių, kurie nesiveržė į valdžią ir negvėšė turtų. jie padarė darbą, o po jų atėjo kiti, tyliai sau sedėję po šluota ir laukę progos, kurios ir dabar nepaleidžia iš nagų. taigi jūs arba visai nieko nesuprantate, arba sąmoningai dirbate dezinformavimo ir kiršinimo darbą.bet kokiu atveju gaila jūsų – kaip viduje jaučiatės?

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Klystate jūs – vaišvilos yra iš “signatarų”, kurie prakšiškai už dyką gavo tai ko neuždirbę: jų darbo rezultatas – dabartinė Lietuva yra ne kas kita kaip lietuvių tautos genocidas (1987m. Lietuvoje buvo jau beveik 4 mln. lietuvių, o dabar jau trijų nebėra).
            Sako – po to kiti atėjo. Bet tie kiti vadovavosi pirmųjų pastatytais bėgiais – kitaip nebebuvo įmanoma, nes ekonomiką anie sugebėjo sugriauti greitai.
            Apie tai galima kalbėti ilgai, bet esmė čia tokia: jei nemokėjo, tai nereikėjo ir lįsti, o jei mokėjo ir nepadarė, tai turi tupėti kalėjime.

            Atsakyti
            • medus says:
              12 metų ago

              turbūt pats nesupratote ką parašėte apie bėgius 🙂 o reikalas tas, kad trūksta argumentų apkaltinti kovotojus už laisvę, taigi pasitelkiama bet kokia nieko nepasakanti retorika. o tai jau šį tą pasako – siekis bet kokia kaina skleisti melą ir juodinti garbingus žmones nurodo į kryptingą tam tikros jėgos siekį. liūdna, kad jūs – lietuvis (rašyti mokate, bet ar lietuvis?), bet tikrai netikras..linkiu praregėti ir matyti kas iš tiesų esate. sėkmės 🙂

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Jei pačiam nedašunta, tai dar nereiškia, kad parašyta blogai.
              Kokie ten tie kovotojai ir už kokią laisvę?
              Žuvo žmogus.
              Ar buvo atliktas tyrimas kas buvo nepadaryta, kad to neatsitiktų?
              Nebuvo.
              Ir t.t., ir pan.
              Paverkti kiekvienas gali po laiko, o tu padaryk taip, kad verkti nereikėtų.
              Žmogų reikia mylėti tada kada jis yra gyvas, nes po to jau bus tik savęs raminimas.
              Ir ypač tas verkimas yra veidmainiškas, kada, prisidengiant aukų artimųjų ašaromis, bandoma numuilinti esmė – ne dėl šitokios Lietuvos tie žmonės stengėsi, aukojosi, žuvo.
              Kas kaltas?
              “Signatarai”.
              Jie nori būti reikšmingi – save susireikšmino, tai dabar tegul ir atsako.
              O gal jie tik tam, kad prisiimti garbę (kad ir nepelnytą, nes posėdžio protokolą turi pasirašyti tik du asmenys – pirmininkaujantis ir sekretoriaujantis), o kada jau klausiame atsakomybės, tada jau jie – ne prie ko? 😉 😉 😉

            • medus says:
              12 metų ago

              ir vel be argumentų… ech..sunkus jūs atvejis, man patinka 😉 susireikšminimo? kokiu būdu? gerbti žuvusiųjų atmintį yra savęs susireikšiminimas? hm..kažkas čia su logika. o verkti nereikia (na niekas kaip ir neverkia, bet mamai turbūt galima, ne?), bet ir pamiršti negalima. kas yra tauta be istorijos, be atminties? o signatarai yra signatarai – šito nenubrauksi. garbinga ir gražu, tai ne sėdėjimas valdžioje ir LT naikinimas.

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              “Signatarai” – ne signatarai, nes jie nieko nesukūrė: nepriklausomybė jau buvo paskelbta 1990 02 07 Aukščiausiosios tarybos sprendimu, kuriuo įstojimas į TSRS buvo pripažintas negaliojančiu nuo pradžios momento.
              Ir t.t.
              Pezi ir pats nežinai ką.
              Gal esi koks probanditinis elementas, jei vis stengiesi klaidų negrinėjimą būtinai užblokuoti, kišdamas visokius verkavimus, tik neprisipažindamasm, kad jei būtum gerai dirbęs, tai dabar nereikėtų ir verkti?
              Žiūrėk man. 😉

            • medus says:
              12 metų ago

              pradėkim nuo esminių dalykų. ar žinote, kas yra nepriklausomybės signatarai ir kodėl jie taip vadinami? 🙂 paaiškinimas: tai asmenys, pasirašę nepriklausomybės aktą. jie raštiškai savo vardu ir parašu patvirtino pasirenką nepriklausomą Lietuvą. p.s. įžeidinėjimas ir nemandagus tonas nepadės- tai daugiau pasako apie įžeidinėtoją nei apie tą, kam jie skirti. taigi “probanditinius elementus”, “pezėjimus” pasiimkite sau atgal – jie manęs negali pasiketi. argumentai, tik argumentai please 🙂 mokykimės diskutuoti.

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Dar sykį pačiam aiškinu: jų parašai ten nebuvo reikalingi ir net nebuvo reikšmingi, nes ten reikalingi tik pirmininkaujančio ir sekretoriaujančio parašai.
              Apie tai ką jie čia sukūrė:
              http://www.balsas.lt/naujiena/734060/k-cilinskas-viskas-perkama-ir-parduodama-iki-paskutinio-garbes-laso

            • ar tik ne laikas atsijoti? says:
              12 metų ago

              nes vieni už laisvę Lietuvai, pasirašė,m o kiti už laisvę plėšikavimui, savų pavergimui. O kai Prezidentė ėmėsi varžyti tokią sukčių “laisvę”, sukčiai susivieniję ėmė gvoltu šaukti – DIKTATORĖĖĖ:)

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Pradžia blogio yra ta, kad, vietoj to, kad pagal 1990 02 07 AT nutarimą DERYBOMIS KOVOTI, sumanė patys didvyriais pasidaryti, nors VIS TIEK VISKĄ LĖMĖ DERYBOS su JAV pagalba.

          • et says:
            12 metų ago

            papasakokite verčiau apie tą medaus statinę, kuri vadinosi Pareks banko lizingas. Vaišvila, rodos, visai neprastai ten medų laižė:)

            Atsakyti
            • medus says:
              12 metų ago

              papasakoti negaliu – manęs nelaižė (hm..gaila) 😉 bet jūs atrodote gerai žinantis, tai papasakokite jūs.

            • et says:
              12 metų ago

              ar nemokate naudotis google? tereikia dviejų žodžių: Parex ir Vaišvila:)

            • NULIS. Didelis ir apvalus. says:
              12 metų ago

              Malonėkit registruotus ir su antspaudais , galutinius dokumentus pateikt, o ne tuščią rašliavą.

            • kur man girdėta ta dainelė? says:
              12 metų ago

              prisiminiau. Ogi kai ypatingų bylų tardytojas K.M. surinko 18 tomų apie KGB verslo priedangos organizacijas ir prisikasė iki aukštų valdžios organų, gen. prokuroras Paulauskas pareikalavo per dvi savaites pristatyti “daiktinius įrodymus, antraip bylą uždarys. Tas nepristatė. Gal, sakau, “šatrija” per sunki tada buvo, ar kaip? Ir bylą uždarė:)

            • ??? says:
              12 metų ago

              o kaip CIA parex susije? :)))

            • medus says:
              12 metų ago

              labai ačiū, bet tikrai nepadės – purvas iš tų pačių tinklapių, kurių nuomonę bandoma įpiršti iš šiame tinklapyje. ne visi tokie naivūs ar kvaili, jog manytų, kad tai, kas rašoma (ypač tokiuose “svariuose ir garbinguose” tinklapiuose kaip Delfi ar 15 min.), yra tiesa 🙂 tai good luck jums, bet turbūt ir tai nepadės :))

            • et says:
              12 metų ago

              tai kad proteguojanti V. cenzūra neleidžia net nuorodos įkelti.

              tad palieku teisę pačiam susirasrti straipsniai. lt, kuį galėsite perskaityti net trim kalbom.

              O man matyt jau laikas nešdintis iš `aalkas į PROPATRION. Ten dar nėra vieną nuomonę tsijojančios cdenzūros, jeiką

            • medus says:
              12 metų ago

              dėkui už rūpestį – man tie straipsniai žinomi, tik tiesos juose nėra. cenzūros šiame tinkle aš nematau – visi kelia kas ką nori – yra ne viena nuoroda įkelta, nelabai palanki gerb. Vaišvilai, taigi gal kažkas stringa. sveikinu bet kokią argumentuotą diskusiją – ne purvą, įžeidinėjimus ir šmeižtą.

        • Rasa says:
          12 metų ago

          Nereikėjo 1992m spalio 25d sugrąžint į valdžią komunistų nomenklatūros. Nuo TOS dienos Lietuvą valdo KITI, o ne jos KŪRĖJAI 1999-1992m. Ir TIE, KITI, nuvaldė Lietuvą nuo Sąjūdžio Programos toli toli į ŠUNKELĮ. Jiems ir “padėkokit”, o neužsiėminėkit šventų Žmonių šmeižtu.

          Atsakyti
          • ** says:
            12 metų ago

            pataisymas : 1990- 1992m

            Atsakyti
            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Nereikėjo jūsų iš viso leisti į valdžią, nes jūsų darbo rezultatas – sugriauta Lietuva, kur lietuviams išgyventi nebėra galimybių – jie darbą turi susiieškoti kitose šalyse, kartu ir išlietuvėdami.

            • Grasilda says:
              12 metų ago

              O ką Tamista padarei, kad ji “nebūtų sugriauta”? Tai, kas atsitiko ir kas padaryta – nuo pat 1990 m., o nuo 1992 pabaigos jau visiškai – sovietinės neonomenklatūros, jos vaikų ir anūkų valdymas.

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Kvailių kalbos – įsivaizduoja, matote, senė – pensininkė, kad ji gali kažką, kada tvarką nustato kiti. 🙂

            • Amelija says:
              12 metų ago

              Tu, tariamas lietuvi, matyt esi bedarbis pašalpininkas, kad nuo ryto internete sėdi ir antivalstybinius komentarus lipdai. O gal rusų ambasada už juos sumoka? Juk tikras LIETUVIS niekada partizanų nevadina banditais. KGB mokyklėlė ir partškola kaip priedanga?

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Nepūsk burbulų, žydelka.
              Lietuvių neapmausi – jie skiria kur tikras partizanas, o kur – banditas.
              Kada išvažiuoji į “Tėvynę” macų krimsti? 🙂

          • et says:
            12 metų ago

            “Šventas” žmogus lygu nekaltas žmogus. Tokį žmogų atskirsit iš to, kad jis neprojektuoja savo kaltės jausmo į kitus kaltinimais. O Vaišvila tuo pasigirti tikrai negali. Kažkoks nenusakomas kaltės jausmas verčia jį drabstyti tautos išrinktą Prezidentę. Kaip manot, kokį kaltės jausmą jis savy nešiojasi, kad šitokiu būdu, per projekciją į kitus, bando juo nusikratyti?:)

            Kas eina prieš demokratiškai tautos išrinktą Prezidentę, tas eina ir prieš visą Tautą. Prezidentė paskelbė karą sukčiavimams, tad aišku kieno pusę palaiko Vaišvila.

            Atsakyti
            • Kažin says:
              12 metų ago

              Pasakymas – “demokratiškai tautos išrinktą” yra politinė šnekta. Jeigu būtų gavusi daugiau negu 50% rinkėjų balsų, tada ji būtų buvusi demokratiškai tautos išrinkta.
              Dabargi, kai gavusi tik apie 46% tautos balsų galėjo tapti prezidente, tegalime sakyti, kad prezidente ji išrinkta rinkimų įstatymo nustatyta tvarka, beje, turinčia valdomos demokratijos arba nedemokratinio valdymo principų.

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Tada kalbėkim taip – ką jūs matote kaip rimtą konkurentą Prezidentei?
              Kol kas tokių nėra.
              Ir nebuvo tada.

    7. et says:
      12 metų ago

      beje, kaip manot, gerb. Rasa, kodėl būtent Darbo partija nuolat suteikia tribūną Vaišvilai seime, kai šis būna pasiruošęs atakuoti Prezidentę? Būtent per valstybinę kovo 11 šventę, kai patriotrams lenkų valdoma savivaldybė uždraudė žygiuoti Gedimino prospektu, o “šventasis patriotas” Vaišvila apie tai nei vienu žodeliu neužsiminė? O tuo tarpu Prezidentė aiškiai pasakė, kad tarp eitynių dalyvių ji nemato “nacių”, o tik patriotiškai nusiteikusį jaunimą?

      Kitas žodis “šventajam” buvo seime suteiktas gegužės 9 – per sovietinę pergalės dieną. Vėl gi tam, kad viešai diskredituotų valstybės galvą, o nedraugiškų kaimyninių šalių portalai džiūgautų – va, taip jums ir reikia, nenorėjot gerosios Rusijos, dabar verkšlenkit kai nuskriausti “šventieji”. Fui. 🙂

      Atsakyti
      • nemeluok says:
        12 metų ago

        Atsakau tamstai gerb. Vaišvilos įprastais žodžiais : IR MELUOTI REIKIA MOKĖTI.

        http://www.youtube.com/watch?v=70EuI9TV6uw&list=PLA2P52oGyYC8tHTWCTBXxuaXGik9D1M0I
        http://www.youtube.com/watch?v=5WkWdqoVzUI&list=PLA2P52oGyYC8tHTWCTBXxuaXGik9D1M0I

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          12 metų ago

          Prisipažinai – mokate meluoti.
          Todėl nesate patikimi.

          Atsakyti
          • medus says:
            12 metų ago

            žodžiai žodžiai..tušti žodžiai..apsuk, išversk, pamėtyk ir dar pamaišyk 🙂 juokas ima.
            mielas “lietuvi”, man labai patiko berods Rasos nuoroda “nemeluok” – tai puikus pavyzdys kaip jūsų tuščiažodiavimą ir darbą tam tikroms struktūroms argumentais lengvai galima prilyginti barankos skylutei 🙂 na bet jūs irgi žmogus -turėkite savo požiūrį – dėl to kovojome už laisvą Lietuvą, dar ir dėl to mirė mūsų didvyriai – kad ir tokie kaip jūs galėtų sakyti ką nori. NET tokie kaip jūs.

            Atsakyti
            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Kovotojau tu, ketvirtą bulvę pradėjęs ir kelnes pridėjęs. 🙂
              Ką tu iškovojai?
              Kamzelkos rankoves – jaunimui reikia bėgti iš čia, nes nėra galimybių išgyventi.
              Už tokius “iškovojimus” reikia su basliu per sprandą duoti. 😉

            • medus says:
              12 metų ago

              manęs prašyčiau nevertinti pagal savo sugedimo laipsnį 🙂 kaip sakiau – jūsų žodžiai – jums ir apie jus -aš su tuo nieko bendro neturiu 🙂 o aš – kovojau kaip paauglystėje supratau, kaip galėjau, kaip reikėjo ir tuo LABAI didžiuojuosi. tik ne jums tai suprasti – šitą jau išsiaiškinome. taigi džiaukitės savo nešvaria sąžine ir tikėkime, kad vieną dieną ji pabus. to jums nuoširdžiai linkiu 😉

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Ir vėl kalbi apie save.
              Ar nejauti, kad gali ateiti laikas ir teks jums atsakyti už savo juodus darbelius? 😉

            • medus says:
              12 metų ago

              po šito komataro pradeda aiškėti, kad galbūt jums reikia psichologinės pagalbos, o ne diskusijos. šito aš jums suteikti negaliu, kreipkitės pas gydytoją. gerbiu diskusiją su įdomiais, turinčiais argumentų žmonėmis, o su jumis diskusiją baigiu, nes rašote tik žemo lygio sapaliones. p.s. anksčiau suteikta pagalba yra efektyvesnė, todėl nedelskite, kreipkitės laiku 🙂

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Сам дурак и мать твоя – контра, žydomasone. 😉

        • et says:
          12 metų ago

          kur teisybė, jei jums leidžia įkelti net dvi nuorodas, o men nei pusės… apie mūsų herojų neleido. Tad gal jūs pats koks šio portalo adminas?

          Atsakyti
          • medus says:
            12 metų ago

            aš nebandžiau kelti nė vienos nuorodos, tik skaičiau ir žiūrėjau įkeltas.

            Atsakyti
            • et says:
              12 metų ago

              repliką skyriau “nemeluok”. O jums priminsiu šiek tiek istorijos. Jei tiik leis, įkelsiu gale.

      • Kažin says:
        12 metų ago

        Aš, tai nemanau, kad Vaišvila savo kalbomis “diskredituotų valstybės galvą”. Greičiau to rezultatas yra priešingas. Grybauskaitė Vaišvilos proginėmis kalbomis yra aktualizuojama žmonių sąmonėje kaip tik su teigiamu ženglu, nes juk “diskredituotojas” Vaišvila nėra visuomenės numylėtinis, ar keliantis jos pasitikėjimą veikėjas… Taigi galimas daiktas gaunasi visiškai priešinga reakcija negu yra tikimasi. Žodžiu, gali būti, kad Vaišvila tiesiog yra per menka figūra Grybauskaitei “diskredituoti”. Paprasčiausiai savo kalbomis, “užkabinančiomis” Prezidentės amenybę, Vaišvila gali siekti išlaikyti save politikos scenovaizdyje ir tiek, galbūt, taip rengiasi sugrįžti į Seimą per kitus rinkimus.

        Atsakyti
    8. medus says:
      12 metų ago

      “tikram lietuviui” (nebegalima kažkodėl daryti “reply”): reikalingumas, reikšmingumas ir noras, drąsa yra skirtingi dalykai. pagal jūsų čia išdėstytą logiką tai niekas nėra reikalinga ir reikšminga: ką reiškia vieno žmogaus laisvės trošimas? kam reikalinga vienos motinos meilė vienam vaikui? juk tokios smulkmenos, ne? bet pats suprantate, kad ne tame esmė. net paauglystėje tada supratau kokios drąsos reikia, kad parašytum savo vardą ir pavardę ant dokumento, kuris gali tapti greituoju kelialapiu į Sibirą. Tada įvykių baigtis nebuvo tokia aiški. Todėl signatarais tapo tie, kurie nebijojo Sibiro ir kitų pasekmių, kylančių už pasirinkimą būti laisvu ir tai deklaruoti viešai, raštiškai. pamenu tuos laikus, tai nedaug netiesos man galėsite papsakoti 🙂 beje, nematau daug signatarų valdžioje, besidžiaugiančių “loviu”..

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        12 metų ago

        Žmogel,
        neskaitai – ne kovo 11 – oji, o 1990m. vasario 7 – oji yra Nepriklausomybės tikroji diena.
        Todėl visi tie kovo 11 – osios “signatarai” buvo visiškai nereikalingi.

        Atsakyti
        • medus says:
          12 metų ago

          taip yra tik tiems, kuriems Nepriklausomybės aktas nėra svarbus. man svarbi Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo data – kovo 11-oji, o jūsų valia džiaugtis kitomis datomis. Laisvėje galioja ir laisvė pasirinkti – tuo ir pasidžiaukime 🙂

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Ne apie džiaugsmus kalba – jei tau džiaugsmas yra iš to, kad jaunimas yra priverstas pasitraukti iš Tėvynės, nes čia negali pramisti, tai tokius kaip tu reikia prie sienos statyti. 😉

            Atsakyti
        • "lietuviui" says:
          12 metų ago

          Tai kodėl pasaulis pripažino Kovo 11-ąją, o ne vasario 7-ąją? Beje, Z. Vaišvila kaip Sąjūdžio kandidatas 1989 m. sausyje buvo išrinktas ir tos LTSR Aukščiausiosios Tarybos deputatu. Ir kai ką joje nuveikė, jei lietuvišką istoriją skaitai.
          Dar buvo išrinktas K. Motieka ir R. Ozolas.

          Atsakyti
          • et says:
            12 metų ago

            už rusus atkeršijo ir uždarė Ignalinos AE, bei neleido pabaigti Kruonio? Dėkui, dėkui. 🙂 Tokios galingos elektrinės ( o mūsiškė ką tik švedų buvo atnaujinta) iki šiol tebedirba pasaulyje ir netgi nėra patirties kaip jas uždaryti. Štai kodėl taip ilgai terliojamasi su jos uždarymu.
            O kokie dar geri darbeliai jus taip džiugina?

            Atsakyti
            • beje, says:
              12 metų ago

              kai Zigmukas gasdino Europą Lietuvos elektrinėm, ji mokėjo būti žalias, o kokios jis dabar spalvos, kuomet rusai mūsų pašonėje stato net dvi elektrines?

            • nemeluok says:
              12 metų ago

              apsišviesk, čia rasi ir tuos atsakymus
              http://www.youtube.com/watch?v=pEZVfFaAEPY&list=PLA2P52oGyYC8tHTWCTBXxuaXGik9D1M0I
              http://www.youtube.com/watch?v=j07W3Zv9rag&list=PLA2P52oGyYC8tHTWCTBXxuaXGik9D1M0I

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Tokie pasiaiškinimai tik nerimtiems kadrams – tokiems kaip tu. 😉

            • nemeluok says:
              12 metų ago

              Marta et , meluoji.
              O tiems, kas ~1989m. buvot dar šliaužiojot po stalu su vystiklais, nieko nesupratot, o dabar sapaliojat kažkur girdėtas KGB instrukcijas, kaip viešai pateikti Zigmo Vaišvilos veiklą Sąjūdžio laikotarpiu- OFICAILI INFO (galit ieškoti valst. archyvuose). Zigmas Vaišvila buvo Lietuvos TSR valstybinės komisijos, sprendusios dėl Kruonio HAE statybos tęsimo, nariu. Ši valstybinė komisija nutarė tęsti Kruonio HAE statybą, o statybai pritariančias išvadas pasirašė ir Zigmas Vaišvila. Su vienintele išlyga, kad reikia sulaukti mokslinių tyrimų rezultatų dėl Kauno marių dugne esančio dumblo sudėties, aiškinantis iš Baltarusijos Nemunu atplukdytų sunkiųjų metalų kiekius ir sudėtį. Kodėl a.a. S. Griciaus vadovaujama “Atgaja” be Lietuvos žaliųjų judėjimo žinios puolė stabdyti į HAE plukdomas turbinas, tai jau kitas klausimas…

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Gali nebegirti – žmonės iš tokio “gėrio” bėga. 😉

          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            O ar “pasaulis” žino apie vasario 7-ąją?
            Garantuotai ne.
            O ką nuveikė tie tavo minėti družbanai vasario 7-ąją?
            Ar balsavo už?
            Vargu, nes nebūtų po mėnesio vėl iš naujo to paties darę.

            Atsakyti
            • "lietuviui" says:
              12 metų ago

              Tai ko nepaskelbei pasauliui apie 1990 m. vasario 7 d., jei toks susirūpinęs šia data?

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Tau, Zigmuk, palikau tą galimybę – ČIUPK. 🙂

            • "lietuviui" says:
              12 metų ago

              pavėlavai – jau Kovo 11-oji paskelbta

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Tai tu, Zigmuk, pavėlavai – vasario 7 buvo anksčiau. 🙂

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              P.S. prašyčiau plačiau apie vasario 7d. – iki ir po to.
              Su atsakymu nedelsk.

        • Grasilda says:
          12 metų ago

          Vasario 7-oji negali būti jokios nepriklausomybės diena, nes 1985 [ar 1986?] “išrinkta” LTSR AT buvo okupacinė struktūra. Ačiū, nomenklatūrščike, kad išsidavei.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Vadinasi Vaišvila yra prie okupantų? 🙂
            Su kuo tave ir Vaišvilą sveikiname. 🙂

            Atsakyti
      • Duok Dieve tokių 'lovių" says:
        12 metų ago

        citata: beje, nematau daug signatarų valdžioje, besidžiaugiančių “loviu”..

        Štai čia ir Lietuvos pražūtis, kad valdžioje po 1992 spalio neliko tikrų patriotų, kurie dirbtų iš Idėjos, o ne Pinigams (dabar ypač- ES pinigams). Ir suėdė juos tie patys buvę “kolegos” iš Sąjūdžio, įskatant ir Sąjūdžio žudiką 1993m- Landsbergį, kurie sėkmingai užuodė pinigų kvapą ir pavertė politiką Verslu. Šlykštu. 1990 metais žmonės dar balsavo ne už bambalius, o Širdimi ir Dora Sąžine.

        Atsakyti
        • Grasilda says:
          12 metų ago

          Viskas buvo gerokai kitaip. Tiesiog Lietuvoje (skirtingai nuo Estijos) buvo per mažas sluoksnis žmonių, galinčių pastumti nuo valdžios sovietinę nomenklatūrą, kurios grynaveislis atstovas šiuose komentaruose yra “tikras lietuvis”.

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Eik tu, sena durna pensininke, niekų netauzijus – šimtąkart sakiau, kad tas vardas daugiau reiškia, kad atstovauju VISUOMENĖS DAUGUMĄ, o ne kokius nors banditus, perėjūnus bei tarbakrauskius kaip, kad tu. 🙂

            Atsakyti
        • et says:
          12 metų ago

          kolbi visiškus nonsense.
          Laukinį “banditų” kapitalizmą su “šoko terapijom” ne Landsbergis įvedė, o Vagnorius su savo pavaduotoju, kurį taip ginate dabar. Ir daroma buvo pagal Čiubaisos pasiūlytą programą, bei “čikagos berniukų” patarimus. Tuo pat metu ir Černomirdinas atvedė svarsčiką į Lietuvą..

          Atsakyti
          • et, neįkerti, apie ką kalbam says:
            12 metų ago

            valdžioje po 1992 spalio neliko tikrų patriotų, kurie dirbtų iš Idėjos, o ne Pinigams (dabar ypač- ES pinigams). Ir suėdė juos tie patys buvę “kolegos” iš Sąjūdžio, įskatant ir Sąjūdžio žudiką 1993m- Landsbergį, kurie sėkmingai užuodė pinigų kvapą ir pavertė politiką Verslu. Šlykštu. 1990 metais žmonės dar balsavo ne už bambalius, o Širdimi ir Dora Sąžine.
            PARTIJŲ veikla tapo perkama, apmokama. Jas prastūminėjanti žiniasklaida- perkama, balsavimai- nuperkami. Net oficialiai tokį leidimą davė valdžia 2003 Bambaliniam eurorefendumui prastumti.
            “Čikaga” ir ne tik pas Berniukus, bet ir partijose, ir apskritai politikoje, valdžioje.

            Atsakyti
            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Po 1992 metų kitokių ir negalėjo likti, nes iki 1992-ų metų landsberginiai padarė viską, kad taip tik ir teliktų.

            • tikslu says:
              12 metų ago

              Vienintelę tiesą pasakei. Užtat 1992 vasarą ir išsikyrė Landsbergio ir Vaišvilos keliai. Po VL ir Gekos (a.a. Konopliovo) bandymo prisipirkti ginklų Lietuvos vardu šimteriopai daugiau, nei reikia. Kodėl? Kontrabandai? Geras VL comapny bizniukas, tik neišdegė. Vicepremjeras Vaišvila sustabdė. Ir taip prasidėjo Blogojo Vaišvilos era, kuri tęsiasi po šiai dienai. Juk kitaip čia net nebūtų toooookių aršių diskusijų. Hm, atrodo, kad žmogeliai net neskaitė straipsnio, prie kurio, atsiprašau, p e z a visą dieną visiškai ne į temą…

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Ne vienintelę, Zigmai.
              Jei jau save pristatai kaip savarankišką nuo landsberginių, tai kodėl savarankiškam nepasvarsčius ar tikrai landsberginių ir kiti veiksmai buvo teisingi?
              Tuo labiau, kad jei buvai priimant mano minėtą vasario 7d. nutarimą?

            • Rasa says:
              12 metų ago

              Ačiū už nepelnytai suteiktą man naują garbingą vardą. Dieną naktį sėdit Alke, gal atidžiau sekit prie komentarų pateikiamus spalvotus paveikslėlius. Gal jau būtų laikas kai kuriuos atpažinti?

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Tai tu, pasirodo, – boba su kiaušiais? 🙂

            • dėl konservatorių says:
              12 metų ago

              nesunku, galiu ir aš iš dalies tamstai pagelbėt su norima informacija:
              http://www.laisvaslaikrastis.lt/news/101/

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Melaginga informacija. 😉

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Kur apie landsberginius, ten įdomu.

    9. et, prisiminkim says:
      12 metų ago

      nagi, prisiminkim kas “sugriovė’ sąjūdį, jei ne mūsų DIDIEJI ekonomistai, varę propagandą apie “šoko terapijios” būtinumą, ir kurią pradėjo pirmiausia Prunskienė paleidusi kainas, o po to tyliai per naktį iš jos vadeles perėmę Vagnorius su Višvila, kiek prigesino pirmąjį smūgį. Taip buvo įgyvendinta žd nobelisto ekonomisto Miltono Friedmano vizija… kuria ir toliau savo naudai vadovavosi “valstybininkai”, padednt dar Prunskienės įkurtam think-tankui Laisvos Rinkos institutui, Leontjevo instituto Leningrade padaliniui Lietuvoje… ar ne iš ten tik ir atvyko kunigaikštienės regalijos? Taip pat Brazauskui. O gal ir dar kai kam?

      . Nors Friedmano “viziją” gaubė moksliškumo ir matematinių skaičiavimų šydas, ji kuo tiksliausiai sutapo su didžiausių tarptautinių korporacijų iš prigimties trokštančių kuo didesnių naujų ir nereguliuojamų rinkų, interesais. Tokiu nežabotu goduliu pagrįstą plėtrą garantavo Friedmano paskelbtas karas “gerovės valstybei”, kurią bandė kurti Gornačiovas ar bent jau kalbėjo apie tai… ir “plačių įgaliojimų” vyriausybėms ir tai teikė greito pasipelnymo viltis. Tik skirtingai nuo ankstesnio kolonializmo, kariauta jau ne ne dėl naujų teritorijų, bet fronto linija buvo brėžiama valstybių viduje užsimojus privatrizuoti viešąsias paslaugas, strateginius objektus ir valstybinį turtą už kur kas mažesnę kainą netgi nei jis buvo vertas. Ir šiam tikslui talkino TVF savo paskolomis nubrėždama tam tikrus reikalavimus. .

      Būtent JAV neokonservatoriai (kurių daugumą sudarė žydų lobistai, dauguma išeiviai iš TSRS)apsiėmė įdiegt Friedmano “viziją” pasaulyje. Jau nuo 1970 m., kaipo teigia John Bell report, šie planuotojai nusprendė nuo 1990 m. sujungti dvi ekonomines sanklodas – kapitalistinę ir socialistinę – į vieną. Daug pasiūlymų buvo pateikta Reiganui su Tetcher, bet stiprios demokratijos sąlygomis “vizija” pildėsi sunkokai, nors “visuomenių performuotojai” – think-tankai ir dirbo pilnu tempu. Už tai atrsivėrė rinkos Rytų Europoje Rusijoje Azijoje, t.y. besivysttančiame pasaulyje. Naujai susikūrusios “neoliberalų” partijos privalėjo padėti programą įgyvendinti, o neokairieji padėt visuomenei atrofuotis. Vyriausybės privalėjo atšaukti bet kokį reglamentavimą ir apribojimus, užkertančius kelią pelnui akumuliuoti. Netgi moralė tam neturėjo trukdyti. Tai buvo naujoji VERTYBĖ, užgožianti visas kitas.

      Antra, jos turėjo parduoti VISĄ SAVO VALDOMĄ TURTĄ, kurį neva privačios korporacijos valdysiančipos pelningiau —- atkreipkit dėmesį į šią vienintelę vertybę, kuri skirta tik saujelei.

      Trečia, jos privalančios RADIKALIAI SUMAŽINTI SOCIALINIŲ PROGRAMŲ FINANSAVIMĄ. Šią Friedmano p[asiūlytą programą lydėjo ir kiti niuansai: turtingų ir vargšų pajamos turėjo būt apmokestinamos vienodai, korporacijoms suteiktos sąlygos ir laisvė prekiauti bet kurioje pasaulio vietoje, o vyriausybės neturi turėti teisės ginti nacionalinės pramonės ir vietinių savininkų. Bet kokias kainas ir atlyginimus privalo nustatyti pati rinka. Neleista nustatyti net minimalaus darbo užmokesčio. Friedmanas siūlė privatizuoti sveikatos priežiūrą, paštą, švietimą, pensijų sistemą ir net nacionalinius parkus. Vaišvilai pavyko privatizuoti Medicinos biblioteką. Jei klystu, pataisykit:)

      Ši “čikagos berniukų” kontrevoliucija siekė atšaukti visus darbuotojų išsikovotus saugiklius, visas valstybės teikiamas, rinkos aštrumą švelninančias paslaugas.

      Tačiau ir to nebuvo gana- ji siekė nusavinti viską, ką per paskutinius dešimtmečius viešasis sektorius, valstybė ir dirbantieji buvo sukūrę – parduoti galutinį produktą, kurio sukūrimui prireikė daugybės valstybinių investicijų ir patirtoies. Friedmano įsitikinimu, šios bendrą gerovę užtikrinančios sritys iš principo turėjo būti perduotos į privačias rankas ir tai labai patiko mūsų vietiniams berniukams su ambicinguoju visažiniu Vagnorium bei jo pavaduotoju priešakyje. 🙂 Jei klystu, pataisukit:)

      Atsakyti
      • et-ai says:
        12 metų ago

        pripilstai demagogijos, o jau tada “jei klystu, patasykit”. Kaip taisyti tai, ko nėra ir niekada nebuvo? Ar jau tamstai artėjanti pilnatis veikia? Gal vaistukus pamiršo slaugės laiku atnešt į 6 palatą (jei ne 6, jei klystu, pataisyk)?

        Atsakyti
        • tikras lietuvis says:
          12 metų ago

          Apie save pašnekėjai, banditvaiki, – pats ir džiaukis. 🙂

          Atsakyti
          • dirbi says:
            12 metų ago

            martos advokatu 🙂 Ta tuščialiežuvė apsigins pati, nesijaudink 🙂

            Atsakyti
            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Pats toks. 😉

            • dirbi says:
              12 metų ago

              Argumentus, prašyčiau 🙂

            • tikras lietuvis says:
              12 metų ago

              Imk. 🙂

      • tikras lietuvis says:
        12 metų ago

        Manau,
        kad reikėjo pagal AMB Aukščiausiosios tarybos vasario 7d. nutarimą
        pamažu, bet kryptingai derybomis siekti tikslo,
        taip nenutraukiant gamybinių ryšių ir nepatiriant staigios ekonomikos griūties, dar nepasiruošus rinkos ekonomikai bei neperorientavus ekonomikos iš rytų į vakarus.

        Tik palaipsnis, labai apgalvotas perėjimas į kitą ekonomikos modelį būtų leidęs dar ilgą laiką išlaikyti buvusį lygį bei nuosekliai dėti kitokios tvarkos pamatus.

        Betgi landsberginiai pasirinko griovimą, po ko Lietuva iki šiol dar nepasiekia turėto lygio – neturi žmonės darbo – neturi iš ko pragyventi ir bėga iš šalies, ekonomika iki šiol juda vos vos, dėl ko atlyginimai Lietuvoje yra dešimtis kartų mažesni už ekonomikos nesugriovusių šalių, valstybė įkrito į neišbrendamas skolas.

        Atsakyti
        • "lietuviui" says:
          12 metų ago

          tai ko jau tada nepakvietei Grybauskaitės šiam planui įgyvendinti – “pakaustyta” gi TSKP CK akademijoje, kur net AMB nepakvietė

          Atsakyti
          • tikras lietuvis says:
            12 metų ago

            Viskam savas laikas, Zigmuk.
            Ar šito tavęs nemokė? 🙂

            Atsakyti
    10. Sveikinimai says:
      12 metų ago

      Nuoširdūs užuojautos žodžiai mirus

      http://www.sveikinimai.lt/sveikinimai/uzuojautos-zodziai/

      Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Rusijosinvazija. Karas Ukrainoje | Alkas.lt nuotr.
    Ukrainos balsas

    Ir žodis tapo ginklu

    2025 05 18
    Elektra | enmin.lrv.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Elektros tiekimo planą ir tiekėją galima keisti bet kada

    2025 05 18
    Pavojingus gaminius į rinką teikusioms bendrovėms skirtos baudos | vvtat.lrv.lt nuotr.
    Gamta ir žmogus

    Pavojingus gaminius į rinką teikusioms bendrovėms skirtos baudos

    2025 05 17
    Panevėžyje kviečia paroda „Lietuvos mokslo knygų menas 1955–2025“
    Kultūra

    Panevėžyje kviečia paroda „Lietuvos mokslo knygų menas 1955–2025“

    2025 05 17
    Diskusija apie muziejų ateitį | S. Samsonas, Lietuvos nacionalinio muziejaus nuotr.
    Istorija

    Kodėl šiandien reikalingi muziejai? Misija, iššūkiai ir ateitis

    2025 05 17
    Europos muziejų naktis Laisvės kovų muziejuje | lnm.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Paskelbta šių metų muziejų nakties dienotvarkė: atidarytos durys, atvertos istorijos

    2025 05 17
    Birzų pilis | Lietuvos pilių ir dvarų asociacijos nuotr.
    Architektūra

    Europos muziejų naktį duris atveriančiuose Lietuvos pilyse ir dvaruose: nuo dvariškų patirčių ir mistiškų istorijų – iki bendro rekordo siekimo

    2025 05 17
    Čiurlionių šeima apie 1906 m. | NCDM nuotr.
    Istorija

    Švenčiame Čiurlionio metus: Lauko paroda „Čiurlionių šeimos paletė“

    2025 05 17

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • -.-.- apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Jonas apie Nerūšiuojant baterijų, atliekų įmonės degs kasdien
    • Pagarba apie Kalbos inspekcijai vadovaus A. Valotka, liberalai žeria kritikos
    • +++ apie Signataras Z. Vaišvila reikalauja VRK veiklos skaidrumo ir teisingumo

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • 6 faktai, kurių galbūt nežinojote apie kurjerio darbą
    • Ir žodis tapo ginklu
    • Geriausias priešnuodis prieš sukčius – skeptiškas požiūris
    • V. Apžvalgininkas. Valdantieji jau sugalvojo kur išvaistyti pinigus už pakeltus mokesčius
    Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

    Kiti Straipsniai

    Protestuotojai reikalauja Sporto rūmus atiduoti Sąjūdžio, o ne žydų kapinių įamžinimui

    Vilniaus koncertų ir sporto rūmai: tautos istorinis paveldas ar politinių žaidimų įkaitas?

    2025 05 17
    Zigmas Vaišvila | Alkas.lt nuotr.

    Signataras Z. Vaišvila reikalauja VRK veiklos skaidrumo ir teisingumo

    2025 05 16
    Miškas | pixabay.com nuotr.

    Ribojami miško kirtimai Kaliningrado ir Baltarusijos pasienyje

    2025 05 15
    Zigmas Vaišvila

    Signataras Z. Vaišvila: Kodėl VRK nariais siūloma skirti tuos, kurie dangsto šiurkščius 2024 m. rinkimų pažeidimus?

    2025 05 13
    Zigmas Vaišvila

    Signataras Z. Vaišvila kviečia jungtis prie referendumo dėl nekilnojamojo turto neapmokestinimo

    2025 05 09
    Ukraina | lrv.lt nuotr.

    Seimas priėmė rezoliuciją dėl Ukrainos nepriklausomybės

    2025 05 08
    Zigmas Vaišvila

    Seime bus pristatyta privalomojo referendumo iniciatyva: dėl piliečių nekilnojamojo turto neapmokestinimo

    2025 04 30
    Mitingas prieš nekilnojamojo turto mokestį

    Lietuva sako NE būsto mokesčiui: ar valdžia išgirs žmonių balsą?

    2025 04 29
    Zigmas Vaišvila | asmeninė nuotr.

    Z. Vaišvila. Susipainiojęs ar supančiotas Konstitucinis Teismas?

    2025 04 19
    Pasienis su Baltarusija | vrm.lrv.lt nuotr.

    Seimas pratęsė sankcijos rusams ir baltarusiams

    2025 04 17

    Skaitytojų nuomonės:

    • -.-.- apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
    • Jonas apie Nerūšiuojant baterijų, atliekų įmonės degs kasdien
    • Pagarba apie Kalbos inspekcijai vadovaus A. Valotka, liberalai žeria kritikos
    • +++ apie Signataras Z. Vaišvila reikalauja VRK veiklos skaidrumo ir teisingumo
    • Rimvydas apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Aids logo

    Nuo ŽIV infekcijos registravimo Lietuvoje pradžios mirė 142 asmenys

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai