Penktadienis, 23 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra

Gudiškas paveldas Vilniuje – jungia ar skiria?

Alesis Mikus, www.alkas.lt
2013-04-17 13:00:55
14
Gudiškas paveldas Vilniuje – jungia ar skiria?

Gedimino pilis | LNM nuotr.

Gedimino bokštas | lnm.lt nuotr.
Gedimino bokštas | lnm.lt nuotr.

Šių metų kovo 22 d. Vilniuje įvyko eitynės, kurių dalyviai taip pagerbė rusų nužudytą 1863 m. sukilimo vadą Kostą Kalinauską. Lietuvių žiniasklaidoje šį įvykį aprašė „Lietuvos rytas“, kuris parašė, esą gudai užkopė su vėliavomis į Gedimino bokštą, o juos iš ten išvarė policija.

Kas įvyko iš tikrųjų? Kokią apskritai reikšmę turi šie įvykiai?

Skelbiame apie tai Alesio Mikus (pokalbį su vienu iš šių eitynių rengėjų Anatoliu Michnaviecu (Анатоль Міхнавец), visuomeninės iniciatyvos „Baltarusių nacionalinė atmintis“ (Беларуская нацыянальная памяць) pirmininku. Viena iš bendrijos veiklų – baltarusių tautos didvyrių pagerbimas, pirmiausia susijusių su pasipriešinimu svetimtaučių okupacijoms.

Alesis M.: Didžiausiame Lietuvos laikraštyje „Lietuvos rytas“ pasirodė straipsnis apie gudų eitynes su nacionalinėmis vėliavomis Gedimino prospektu Gedimino kalno link. Ar Jūs sutinkate su tuo, kaip straipsnio autorė nušvietė įvykį?

Anatolis M.: Nesutinku, ten pateikta netiksli informacija. Prie Gedimino bokšto apskritai niekas neprisiartino. Eitynės buvo sankcionuotos, visi ėjo pagal nustatytą maršrutą. Kosto Kalinausko atminimo paminėjimui skirtas renginys jau tradiciškai vyksta ketvirti metai paeiliui ir jo programa kasmet beveik nesikeičia. Gudai susirenka Lukiškių aikštėje ir vėliau eina Gedimino prospektu į Gedimino kalną. Visada žygiuoja su vėliavomis.

Alesis M.: Jei eitynių dalyviai į bokšto viršų neužkopė, tad ar buvo su muziejaus darbuotojais koks konfliktas, apie kurį rašė „Lietuvos Ryto“  žurnalistė? Ar buvo pastabos ar skundai iš jų pusės?

Anatolis M.: Prie mūsų niekas nepriėjo ir neišsakė jokių pastabų. K.Kalinausko atminimo dienai skirtos eitynės šiais metais, nuo eitynių ankstesniais metais, skyrėsi tiktai tuo, kad kažkas iškvietė policiją. Kai renginys pasibaigė ir mes nuėjome nuo Gedimino kalno žemyn, prie mūsų priėjo du policininkai ir pradėjo klausti – kas vyksta ir kas yra organizatorius? Iš pokalbio su jais supratome, kad kažkas paskambino į policiją ir pranešė, jog lenkai rengia kažkokią akciją. Pokalbyje mes paaiškinome, kad akcija yra sankcionuota ir vyksta jau ketvirti metai paeiliui. Jie nieko nekalbėjo apie Gedimino bokštą ir niekas iš muziejaus darbuotojų prie policijos nebuvo priėję. Policininkams mes paaiškinome, kad tai yra gudų vėliava ir nei ši vėliava, nei mūsų eisena neturi nieko bendro su Lenkija. Supratome, kad pareigūnai nieko nežinojo apie šį renginį, todėl jie nufotografavo mūsų vėliavą, nes, pasirodė, kad kažkam viskas, kas turi baltą ir raudoną spalvas, asocijuojasi su Lenkija.

Alesis M.: Vadinasi, galėjo būti taip, kad muziejaus darbuotojai, jau buvo susidūrę su lenkų, mėginusių kelti bokšte savo baltai-raudoną vėliavą, anksčiau rengtomis akcijomis, neatkreipė dėmesio į juostų skaičių vėliavoje ir iškvietė policiją. O žurnalistė, savo ruožtu, kažką supainiojo ir parašė: „Patriotiškai nusiteikę gudai Gedimino pilies bokšte pradėjo demonstruoti nacionalines gudų vėliavas“, o paskui „gudams teko nusileisti iš Gedimino bokšto“. Taip? Kas tai yra, Jūsų nuomone, – painiava ar dezinformacija?

Anatolis M.: Man sunku pasakyti – ar tai yra provokacija, ar tiesiog informacijos iškraipymas, kad būtų panašu į skandalą. Noriu pasakyti vien tik štai ką: neverta ieškoti priešų ten, kur jų nėra. Gudai buvo tarp Seimo gynėjų, kai imperija konvulsijose smaugė Lietuvos nepriklausomybę. Šimtai gudų dalyvavo akcijose Lietuvoje, dešimtys tūkstančių gudų mitinguose, surengtuose Baltarusių Liaudies Fronto (BNF), paremdavo mūsų šiaurės brolių kovą už nepriklausomybę. Gudų vėliava visada buvo Vilniuje. Visiems negeranoriams aš patarčiau pasidomėti Vilniaus istorijos gudišku puslapiu. Dvidešimtajame amžiuje Vilnius buvo gudų atgimimo lopšiu.

Alesis M.: Tačiau informacija, kaip buvo matyti iš komentarų – tiek iš lietuvių, tiek iš gudų pusės –kaip tas grūdas, nukrito į parengtą dirvą. Tarp atsiliepimų buvo daug tokių, kuriuos norint cituoti reikėtų pridėti „taškelius“ kai kurių žodžių vietoje. Tad iš kur yra tiek daug agresijos, nepakantos – nepaisant daug ko, kaip sakote, bendro, ką turi gudai ir lietuviai? Šis straipsnis parodė, kad yra kažkoks  nenutrūkstamai rusenantis neapykantos židinys?

Anatolis M.: Komentarai tai, kaip įprasta, 90%  yra įžeidimai, prakeikimai ir paprastas melas, o apie esmę rašo vienetai. Broliai lietuviai, kalbėkime iš esmės – mes neprisiartinome prie bokšto, neįžeidėme nieko, akcija buvo sankcionuota. 2010-ųjų metų eitynėse tarp vėliavų buvo taip pat ir Lietuvos Respublikos vėliava, gudų nešama. 2013-aisiais metais švenčiame 1863 metų sukilimo 150-es metines. Laikraščiuose ir tribūnose skamba gražūs žodžiai. Kostas Kalinauskas vadovavo sukilimui Gudijos ir Lietuvos žemėse. Vilniuje yra Kosto Kalinausko gatvė. Kyla klausimas – kodėl iškilmes didvyrio mirties diena rengia gudų visuomeninės organizacijos ir visiškai negirdėti Lietuvos balso? Draugai, tyrinėkime kartu, atminkime, gerbkime. Kreipiuosi į valstybininkus ir patriotus – bičiuliai, mums reikia laikytis kartu. Turime bendrus priešus. Ieškokime draugų, nes gali būti vėlu. Kažkas mano, kad nepriklausoma Gudija yra grėsmė Lietuvos Respublikai. Tai yra melas. Didžiausia grėsmė yra Rytuose.

Alesis M.: Tuo tarpu velnias slepiasi smulkmenose. Baltarusiams Kalinauskas yra svarbus. Lietuviams Gediminas yra svarbus. Kaip suderinti šių dviejų iškilų asmenybių atminimą viename kalne? Pastatyti memorialinį ženklą šalia Lietuvos valstybingumo simbolio? Bet lietuviai yra taip „privargę“ dėl Vilniaus, kad „dalyti“ kalną, atrodo, nepanorės. Kokie čia galėtų būti konkretūs žingsniai?

Anatolis M.: Dėl konkrečių žingsnių, tai reikia pakviesti suinteresuotas šalis ir pasikalbėti. Išgirskime vienas kitą, o toliau nuspręsim, ką daryti. Mus daugiau yra kas jungia, negu skiria. Esu įsitikinęs, kad tai yra vienintelė išeitis. Nes mūsų konfliktas yra naudingas tiktai mūsų priešams. Lietuva yra nepriklausoma valstybė, o Gudijai laiškai iš-po kartuvių, kuriuos Kostas Kalinauskas parašė prieš mirtį 1864-ųjų kovo mėnesį, ir toliau yra aktualūs.

Alesis M.: Jeigu sukonkretinčiau – ar galiu teigti, kad gudai yra nusiteikę siekti, kad Kalinausko palaidojimo vieta būtų deramai pagerbta ?

Anatolis M.: Manau, kartu turėtume peržiūrėti visas medžiagas, susijusias su Kosto Kalinausko asmeniu, ir išaiškinti, ar jis buvo palaidotas kalne arba šalia kalno, o gal kitoje vietoje, nes yra įvairios versijos. Tiesa yra naudinga visiems. Ir natūralu, kad kiekviena tauta turi gerbti savo didvyrius. Kyla klausimas, kodėl Lietuvos Respublikoje Kalinausko vardas yra užmirštas? Galbūt, kažkokios jėgos paskelbė jį lenku? Bet lenku jis nebuvo. Įrodymų tam yra pakankamai. Bet ryškiausias – tai, kad Mastaulianų kaime, kur gimė Kalinauskas ir kuris yra Lenkijos teritorijoje prie pačios sienos su Baltarusija, nėra apie tai jokio ženklo ir užuominos, nes lenku jo nelaiko. Taigi ar teisinga, kad herojus, kuris atidavė gyvenimą ir nepasidavė, yra tokioje nebūtyje?

Alesis M.: Ar jūs manote, kad visos gudų pretenzijos į Vilniaus istorijos gudišką dalį gali būti suvestos tik į klausimą dėl Kalinausko palaidojimo vietos? Ar tai yra taškas, kuriame susieina visos pretenzijos? Tuomet jis gali tapti  labiausiai įtemptu klausimu gudų-lietuvių santykiuose, tokiu svarbiu simboliu, dėl kurio nenorės nusileisti nei gudai, nei lietuviai. Jūs manote, to galima išvengti, nukreipus dėmesį į bendrą priešą iš Rytų?

Anatolis M.: Aš priminiau apie priešą, kad būtų aišku, jog mūsų tautoms šis konfliktas nėra reikalingas. Negaiškime laiko pokalbiams apie priešus. Mums reikia kurti savo santykius, laikas eina. Ar buvo kada nors konfliktai tarp lietuvių ir gudų? Niekados. Mes kartu kovojom su priešais iš Rytų ir Vakarų. Kalinausko kapas mus turi jungti,  jis žuvo už LDK. Kitais metais sukaks 150 metų nuo Kosto Kalinausko mirties dienos, todėl kviečiame Lietuvos valdžią pagerbti tą datą kartu. Galbūt, šis bendras reikalas leis pagaliau rasti atsakymą į klausimą, kur yra jo kapas.

Alesis M.: Neseniai lietuvių santykiai tapo labiau įtempti – bet ne su priešais iš Rytų, o su lenkais, kurie pradėjo reikšti pretenzijas dėl „lenkiško Vilniaus krašto”. Kol kas kovodami už lenkiškų lentelių legalizavimą vietovardžiuose ir lenkiškų pavardžių rašymą pasuose. Baltarusių tauta, iš tikrųjų, dabar yra silpna. Bet, kaip matome iš komentarų, Vilniaus klausimas jiems taip pat labai rūpi. Į kažkokį stiprų vaidmenį šiuo klausimu gudai kol kas vargu ar galės pretenduoti. Taigi, ar reikia gudams įsikišti į šiuos lenkų-lietuvių santykius dėl Vilniaus krašto, kai „gudišką kortą“ gali lengvai panaudoti visų pirma lenkai? Galbūt, verta būtų atšaldyti kai kurias karštas gudų galvas ir pakviesti nesikišti, palaukti?

Anatolis M.: Siūlau karštas gudų galvas atšaldyti darbu. Rašyti komentarus foteliuose yra lengva. Kaip sakoma: plepėti yra lengviau, negu nešti rąstą. Gudų paveldas yra ko gero užmirštamas. Jį reikia išgelbėti, o ne rašyti savo fantazijas. Mano pasiūlymas yra paprastas: apsvarstyti problemą, sudaryti planą ir veikti. Viskas paprasta, o svarbiausia – tai veikia, kai susirenka bendraminčiai.

Alesis M.: Pagaliau paskutinis dalykas. Anatoli, štai Jūs kalbate apie susiderinimą ir draugystės dvasią. Betgi iškyla dar vienas klausimas. Gedimino kalnas yra svarbiausias lietuvių savimonei. Pagoniškame pjūvyje. Gediminas buvo pagonis. Po kalnu, Katedros vietoje, buvo pagonių šventykla. Įkurti Vilnių Gediminui patarė pagonių krivis Lizdeika. Tuo tarpu, pavyzdžiui, Jūsų iniciatyva BNA nariai tiek prieš eitynes cerkvėje mišiose dalyvavo, tiek Romoje naują Romos Popiežių gudų vėliavomis sveikino… Taigi, lietuviai gali suvokti tą užkopimą į Gedimino kalną kaip kėsinimąsi į jų tautinio tapatumo ikikrikščionišką elementą… Taip pat ikikrikščioniškojo paveldo šalininkams-gudams, matant tokias iniciatyvas, viskas pradeda atrodyti nevienareikšmiai…

Anatolis M.:Man rodos, kad lietuviai nesuvoks K.Kalinausko pagerbimo iniciatyvos kaip kėsinimosi į lietuvių tautos tapatumą. Tiek lietuvių, tiek gudų tautų požiūriu tautinis paveldas, dvi tradicijos jau yra taip stipriai persimaišę, kad jų nebeįmanoma atskirti vieną nuo kitos.

Dėl BNA narių dalyvavimo krikščionių mišiose, tai reikia atskirti mūsų šalininkų asmeninę pasaulėžiūrą bei visos organizacijos idėjinius principus. Mūsų eilėse yra tiek ateistai, tiek pagonys, nors daugumą sudaro krikščionys. Mus jungia nacionalinis idealas ir veikla Gudijos Atgimimo labui.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Ž. Makauskienė. Kovo 11-oji Vilniuje (nuotraukos)
  2. D. Razauskas. Žmogaus teisės ir neapykanta Lietuvai
  3. Č. Iškauskas. Lietuviškasis parlamentarizmas: vizijos ir realybė
  4. L.V.Medelis. Mykolas Riomeris Lietuvis (I)
  5. L.V.Medelis. Mykolas Riomeris Lietuvis (II)
  6. A. Mickūnas, V.Savukynas. Didžiosios Lietuvos projektas
  7. G. Songaila. Dar šis tas apie kiaules bažnyčioje ir apie ministro eleganciją
  8. A. Mišeikis. Pamąstymai apie Lietuvos ir Lenkijos santykius
  9. Varšuvos šovinistai Vilniuje: Vilnius, Lvovas ir Gardinas bus lenkų!
  10. Vilniuje spaudos konferencijoje bus pristatomi rinkimų stebėsenos Baltarusijoje rezultatai
  11. A. Dzermantas: Gudai – tai slaviškai kalbantys baltai. II
  12. D. Kuolys. Lietuviai ir lenkai: tradicija ir stereotipai
  13. Č. Iškauskas. Vidurio Lietuva: lenkų okupacijos aidai…
  14. K.Stančienė. Gyvenimas „batkos“ laiku
  15. K. Garšva. Mažaraščiai tvarko raštą

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 14

    1. turbo says:
      12 metų ago

      gudiškas, tai reiškia nuo senovės – gotiškas, mat toje pusėje prasiėję Vysla kūrėsi gotai, palikę savo tekstus akmenyse. Tai negalima buvo pavadinti belorusiškas ar baltarusiškas, o būtina rodyt savo įmantrybes ir neišmanymus su gudais. Gotiškų žodžių yra šiek tiek belikę lietuvių kalboje – Z.Zinkevičius surašė, bet ne realaus paveldo

      Atsakyti
      • BirutėK says:
        12 metų ago

        Teisingai, juk ir turkai pasakoja apie romėnų kultūrinį paveldą, esantį šiuo metu Turkijos okupuotoje teritorijoje, nevadina jo turkišku

        Atsakyti
    2. Inga Baranauskienė says:
      12 metų ago

      Tikrai nesutinku, kad K. Kalinauskas yra lietuvių užmirštas. Kitą kartą prašyčiau brolių baltarusių iš anksto pranešti apie renginį – manau, atsirastų nemažai lietuvių, kurie prisidėtų prie K. Kalinausko pagerbimo. Ir aišku, kad jo palaidojimo vietą, jeigu ją pavyktų bent apytikriai nustatyti, įamžinti būtina.

      Atsakyti
    3. skaldyk ir valdyk says:
      12 metų ago

      Dar vienas pavyzdys,kokį kenkėjišką veiklą vykdo “Komjaunimo tiesa” .Gudams siūlyčiau mažiau kreipti dėmesį į didžiausią Lietuvos dienraštį . Visas tas konfliktas-tik menamas ir paremtas tik “Komjaunimo tiesos” spekuliacijomis.
      Ir dar.Gėda,kad Vilniaus policija,kaip ir Maskvos,tautinę gudų vėliavą painioja su lenkiška.Per “tyliąsias” protesto akcijas Gudijoje,panašus incidentas įvyko ir Maskvoje.Ten gudus atėję palaikyti maskviečiai su tautine Gudijos vėliava,turėjo aiškinti ambasadą saugantiems policininkams,kokia tai yra vėliava ir kad tai nėra Lenkijos vėliava.Niekada nesitikėjau,kad ir pas mus Lietuvoje tai gali nutikti.

      Atsakyti
    4. kaunietis says:
      12 metų ago

      Mes su gudais visada gyvenom vienoje valstybėje (iskyrus lenku okupacija). Net istorines sienos tarp musu tautu nera. Taip, kad nesantaika tarp musu tautu kurstoma arba lenku arba maskoliu. Reikia tai suprasti ir nekreipti dėmesio i provokacijas. Sugyventi draugiškai ir kaimyniškai, nes neesam vieni kitiems priesai.

      Atsakyti
    5. Rimgaudas says:
      12 metų ago

      Gudai yra dabar baltarusiškai kalbantys lietuviai, yra dzūkų ir jotvingių genčių potarmėmis kalbėję aplenkinti ir aprusinti lietuviai, teisėti baltų LDK baltų etninio branduolio dalyviai. Pradinė medžiaga apie tai artimiausiomis dienomis pasirodys internetinės knygos “Apie seniausius laikus II” X dalyje “Traidenis – Tribūtiškio kunigaikštis” svetainėje vydija.lt/knygos. Bus kada ir tęsinys.
      Anatolis M. teisus: esame broliai. Tai labai aiškiai įvardino ir J. Vaiškūnas, gudų klausytojams pristatydamas knygą apie lietuvišką kilmę turintį Gardino kaušą.

      Atsakyti
      • Romaldas says:
        12 metų ago

        nėra abejonių, kad pasisakydamas, Rimgaudas, sako teisybę. Šių laikų jaunieji gudų istorikai nebijo tvirtinti, kad jų kilmė yra baltiška.

        Atsakyti
    6. ... says:
      12 metų ago

      Klausimas-ar mums reikia gręziotis i LDK ?
      http://www.15min.lt/naujiena/ziniosgyvai/komentarai/alvydas-jokubaitis-tautine-valstybe-o-ne-kunigaikstija-500-219404

      Atsakyti
      • LDK = Lietuva says:
        12 metų ago

        Pakartoju:
        Klausimas-ar mums reikia gręziotis i LIETUVĄ ?

        Atsakyti
        • Rimgaudas says:
          12 metų ago

          Manyčiau, gręžiotis nėra ko: į tą patį vandenį upėje sunku įbristi, nors reikia, kartais, pabūti ir užutėkyje. Lietuvos varde glūdi tvarkymosi idėja (kn. “Apie seniausiuosius laikus II” VII dalis “Lietuvos vardo jėga”, svetainė vydija.lt/tekstai): tuo derėtų pasinaudoti.

          Atsakyti
    7. Pilypas ne iš kanapių says:
      12 metų ago

      Jei nesigręžiosime į LDK, tai neugdysime draugystės nei su gudais , nei su ukrainiečiais. Vadinasi, pilsime vandenį ant Lenkijos ir Maskolijos propagandos malūno. Ir panslavizmas vėl žydės ir plėsis.

      Atsakyti
    8. loreta says:
      12 metų ago

      Manau niekas is lietuviu neuzmirso K.Kalinausko,visi mes gerbiam jo atminima.

      Atsakyti
    9. Mantas says:
      12 metų ago

      Gaila, kad nebuvo informacijos apie eitynes – tikrai būtų prisijungę jaunimo. Vertinam ir gerbiam Kostą Kalinauską.

      Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Pinigai | Pixabay nuotr.
    Lietuvoje

    Savivaldybių aplinkai gerinti paskirstyta 16 mln. eurų

    2025 05 23
    G. Paluckas lankosi Moldovoje
    Lietuvoje

    G. Paluckas: Lietuva tiki europine Moldovos ateitimi

    2025 05 23
    Jono Basanavičiaus gatvė
    Lietuvoje

    Atnaujinama sostinės J. Basanavičiaus gatvė

    2025 05 23
    Klaipėda
    Lietuvoje

    Klaipėdoje atsiras dar 500 automobilių statymo vietų

    2025 05 23
    Karolis Aleksa ir Teo Frankenas
    Lietuvoje

    Lietuvoje vieši Belgijos gynybos ministras

    2025 05 23
    „airBaltic“ lėktuvas
    Lietuvoje

    „airBaltic“ pradeda tiesioginius skrydžius iš Vilniaus į Prahą

    2025 05 23
    „Open Spirit 2025“
    Lietuvoje

    „Open Spirit 2025“ pabaigoje – įspūdingi radiniai Baltijos jūroje

    2025 05 23
    Kintamos informacijos ženklai | „Via Lietuva“ nuotr.
    Gamta ir žmogus

    Vairuotoms – priminimas apie kintamos informacijos kelio ženklus

    2025 05 23

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • Saulės Vilna apie Lietuvoje kviečiama švęsti Tautadienį – dažniau puoštis tautiniais ir baltiškais rūbais
    • Rimgaudas apie Po 10 metų pertraukos Lietuva iškovojo medalį Tarptautinėje mokinių filosofijos olimpiadoje
    • >" naivus klaustukas" apie Sostinėje – Vokietijos brigados inauguracija (nuotraukos)
    • jo apie Lietuvoje kviečiama švęsti Tautadienį – dažniau puoštis tautiniais ir baltiškais rūbais

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Z. Vaišvila. Bailių valdžia ir kapų tyla dėl NT referendumo
    • Savivaldybių aplinkai gerinti paskirstyta 16 mln. eurų
    • G. Paluckas: Lietuva tiki europine Moldovos ateitimi
    • Atnaujinama sostinės J. Basanavičiaus gatvė

    Kiti Straipsniai

    Jono Basanavičiaus gatvė

    Atnaujinama sostinės J. Basanavičiaus gatvė

    2025 05 23
    P. Vileišio rūmuose Lietuva 1907 m. pirmąkart išvydo Čiurlionio kūrybą | lrv.lt nuotr.

    P. Vileišio rūmuose Lietuva 1907 m. pirmąkart išvydo Čiurlionio kūrybą

    2025 05 23
    Po 10 metų pertraukos Lietuva iškovojo medalį Tarptautinėje mokinių filosofijos olimpiadoje | smsm.lrv.lt nuotr.

    Po 10 metų pertraukos Lietuva iškovojo medalį Tarptautinėje mokinių filosofijos olimpiadoje

    2025 05 23
    Vilniaus Mykolo Biržiškos sporto aikštynas

    Vilniuje atidarytas sporto kompleksas su FIFA sertifikuota danga

    2025 05 22
    Vaikai, telefonai | vilnius.lt nuotr.

    100 Vilniaus mokyklų sutarė dėl telefonų ribojimo

    2025 05 22
    Pasienis

    Lietuva padavė Baltarusiją į Hagos teismą už neteisėtą migrantų gabenimą

    2025 05 21
    Vokietijos kariai

    Rytoj – Vokietijos brigados inauguracija Katedros aikštėje

    2025 05 21
    Vokiečių gatvė

    Atnaujinama viena pagrindinių sostinės senamiesčio gatvių

    2025 05 21
    Komisija

    Vilnius kviečia balsuoti už 4 geriausius vardus laivams

    2025 05 20
    Gitanas Nausėda ir Andžejus Duda

    Lietuvos ir Lenkijos Prezidentų susikitime – saugumo klausimai

    2025 05 19

    Skaitytojų nuomonės:

    • Saulės Vilna apie Lietuvoje kviečiama švęsti Tautadienį – dažniau puoštis tautiniais ir baltiškais rūbais
    • Rimgaudas apie Po 10 metų pertraukos Lietuva iškovojo medalį Tarptautinėje mokinių filosofijos olimpiadoje
    • >" naivus klaustukas" apie Sostinėje – Vokietijos brigados inauguracija (nuotraukos)
    • jo apie Lietuvoje kviečiama švęsti Tautadienį – dažniau puoštis tautiniais ir baltiškais rūbais
    • Rimvydas apie Atnaujinama sostinės J. Basanavičiaus gatvė
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Aukso luitas, „Wikipedia“ nuotr.

    Aukso spindesys ir skurdas

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai