Mieli bičiuliai,
Alko lankytojai,
skaitytojai,
bendražygiai,
jau pradėjome naują mūsų kelionės aplink Saulę ratą, pažymėtą – 2012 m. ženklu. Šis naujas skaičius mums primena nepadarytus darbus, neįgyvendintas svajones ir lūkesčius.
Mūsų norai, svajonės ir siekiai visuomet yra didesni, kilnesni, aukštesni, pranokstantys mūsų galimybes ir šiandienos pasiekimus. Todėl kiekviena atskaita, kiekviena nauja gairė visada yra nauja viltimi, nauja galimybe, nauja svajone, paskata didingiems vis dar nepadarytiems darbams, vartais į tobulesnę būtį, į neišsipildžiusių lūkesčių išsipildymą…
2012-tuosius Alkas pradeda kaip savo antruosius metus. Mums norisi tikėti, kad Jūs ir toliau būsite Alke. Alkas laukia Jūsų dėmesio, Jūsų minčių ir įžvalgų, Jūsų patarimų ir nuomonių. Kurdami Darną Alke trokštame, kad ji pasklistų visoje mūsų Šventoje Žemėje – Lietuvoje.
Kelyje į tikslą mums gali pristigti ryžto, galių, o kartais ir paties gyvenimo jam pasiekti. Koją pakišti gali mūsų susipriešinimas, pyktis, nuoširdumo, pakantumo ir supratimo stygius. Todėl dažniau prisiminkime vaidilų išmintį – nėra didesnės galios už tą, kurią suteikia vienovė įvairovėje.
Mieli bičiuliai, sveikindamas su Nauju Saulės ratu, Naujomis Mintimis ir lūkesčiais Alkas visus kviečia veikti pavieniui ir kartu, tam, kad mūsų Tėvynė Lietuva būtų jaukiais, savitais ir savo vaikų laukiančiais gimtaisiais namais, vieninteliais visoje Žemėje namais, kuriuose esame savimi, kuriuose žodžiai – „Lietuva – lietuviams, lietuviai – Lietuvai!“ skamba kaip didžiausios meilės išpažinimas savo Tėvynei.
Alkas.lt redakcija
alkoredakcija@gmail.com
“…jau pradėjome naują mūsų kelionės aplink Saulę ratą, pažymėtą – 2012 m. ženklu.” – čia nuo Kristaus gimimo!?
Norėčiau priminti,kad nauji metai nesutampa su Saulės sugrįžimu dėl žydiško apipjaustymo, tuomet įsigalioja tikrasis gimimas, kai gauna vardą:
“Lk 2
21 Praslinkus aštuonioms dienoms, kai reikėjo apipjaustyti berniuką, jam buvo duotas Jėzaus vardas, kurį angelas buvo nurodęs dar prieš jo pradėjimą įsčiose.”
Man metai verčiasi su Saulės sugrįžimu.
Kada gimei? Kodėl Tamstos pase toks įrašas? Kodėl neužginčiji jo? Siūlau savo paties pavyzdžiu parodyti kaip kovoji prieš šitą skaičiavimo sistemą? Ar tik komentarų skiltyse apsiribojate būti krūtas?
Dar kartą perskaityk, ką rašo ‘alke’:
“…jau pradėjome naują mūsų kelionės aplink Saulę ratą, pažymėtą – 2012 m. ženklu.” – čia JŪSŲ 2012-ta kelionė.
Man metai prasideda su Saulės sugrįžimu, o ne nuo katalikų ‘šventojoje tradicijoje’ sugalvotos tariamos Kristaus apipjaustymo dienos.
Pas mus šeimoje ta “proga” – nei kriukt.
Niekas gi netrukdo vaikščioti su savo liniuote ir matuoti straublio ilgio. Paskui susieisime palyginsime. Jei neišsipjausime vienas kito dėl smulkmenų dėl liniuočių atskaitos taško, padalų, srovės tekėjimo krypties, valandos persukimo… Tokias ir panašias gyvenimo užduotis kembliai mums primeta jau daugiau nei 600 metų. Ačiū Dievui, kad pamažu pradedame įgyti imunitetą tokiems psiaudo-pašnekesiams. Tad ir palikime juos kebenti kembliams, o patys, eiva į darbą, lietuviai.
Nuo Grigaliaus kalendoriaus turbūt nepabėgsim, bet lietuviškam tinklapiui nedera sveikint su svetimom šventėm, todėl nereikėtų taip jautriai reaguot į teisingas pastabas. Galbūt čia buvo sveikinimas su alkas.lt Gimtadieniu, bet Saulė Naują ratą pradėjo savaite anksčiau, ir ne 2012 ratą toli gražu 🙂
“mrs”.Nuo “Grigaliaus skolos knygelės-kalendoriaus” privalome atsitraukti..Nuo skaičiavimo sistemos atsitraukti sudėtingiau,tam reikia labai daug pastangų.Pirminis žingsnis,pakeisti kalendorius žodį į Žiniadienis(žino,pasako dieną) arba Metskaitlis(metų skaičius)..Kaip pvz ( http://zemaitiualka.lt/naujynas/0/24 ).
Jonas Vaiškūnas nėra pėsčias toje srityje,išmano.Tad galėtu savo ruoštu sudaryti Lietuviška Metskaitli,bent pradžiai Alkas.lt(Alke).
Nesiūlau imti ir keisti iškart “kalendoriaus” skaičiavimo sistemos,bet atskaitos taško pamirštam/užmirštam Lietuviškam Metskaitliui reikia. Nėra lengva jį “paimti”,daug stengiasi žmonių jį rasti,bet stengtis šioje vietoje Verta.Kiekvienam yra malonu savo marškinius dėvėti,o svetimuose lieki visad nesavas..
Atsitraukt galima, bet šalia Lietuviško Metskaitlio ir Grigaliaus naudosim su kitais bendraudami
Norite įsigilinti į tikruosius metskaitlius? Tai štai jie.
http://www.lebed.com/2008/art5375.htm
http://www.lebed.com/2008/art5386.htm
Tik tose vietose, kur yra naudojamas terminas “protoslavai” galite drąsiai keisti į “protobaltai” ir taip pat, tai bus visiškai teisingai.
Fantastiškai geras, pono Kiseliovo,straipsnis. Daug ką paaiškina. Tik, dar neužpildo, tos, spragos – kokia kalba kalbėjo tie arijai. Kažkaip šviečiasi, kad jie kalbėjo SANSKRITU, ar kita sanskritui gimininga kalba.
Sanskritas, beje, yra vėlesnė kalba nei mūsų.
Papildau: o slavai yra mūsų jaunesnieji giminaičiai, kaip aš jiems sakau, ir jie jau nebesispyrioja. 🙂
Atsiprašau. Ne p. Kiseliovas o p. A. Kliosovas
Beje, štai dar vienas straipsnis šia tema
http://www.rugiland.narod2.ru/evropeiskii_genofond/vklad_dnk-genealogii_v_lingvistiku_i_arheologiyu/
Naujieji Metai, beje, yra grynai lietuviška šventė, nes Saulėgrįža buvo nuo amžių švenčiama, o tos šventės kulminacija kaip tik ir yra Naujųjų Metų sutikimas.
Pagal žodžius pagalvokim.Nauji Metai,kaip jie gali būti žiemą?Pati žiema yra Gamtos sąstingis,užmigimas ir niekaip nesiriša su “Naujais Metais”…Nauji Metai prasideda su lyg Pavasario Lygiadieniu,kai prasideda Gamtos budimas.Tai ir senosios Šventės nusako tai,nes pradžia jų “Kovarniai,40-imt Paukščių,Pempinės,Gandrinės” ir t.t.Net akivaizdžiai ta diena yra vadinama Žemės diena.Nuo josios prasideda virsmas Gamtoje ir Mumyse..Kaip Motulės Gamtos surėdyta,taip ir yra,ir bus..Galime įvairiai skaičiuoti metus ir skaičių jų kaitalioti vis kitaip,bet tai tik Save apsigausime ir tolsime vis Tolyn ir Tolyn..
Todėl nauji, kad tuomet Žemė yra arčiausiai Saulės, o po to eina tolyn, o šiltėja.
Paradoksas?
Deja, ne – moksliškai paaiškinama.
Kas yra tas mokslas prieš Gamtą? Kuris kurį išvystė ar Gamta mokslą,ar mokslas Gamtą? Nenuklyskime dar toliau..
Lengvomis mintimis..
http://zemaitiualka.lt/naujynas/0/56/avestos-ariju-sarmatu-gudu-astrologija-a-s-narmontas ..
Saulėgrįžos..
http://www.physics.hku.hk/~nature/CD/regular_e/lectures/chap02.html
sutinku
Tai pagal jus Žemė apsuko 2012 ratą aplink Saulę? Ar tas “ženklas” Jums nuo Jėzaus apipjaustymo?
Krikščionybės pasaulinės pedofilijos con. tekste – Tavo klausimas nuskamba žiauriai, bet teisingai. Juolab, ši vis dar lietuviškai nykstanti valstybė atskirta nuo žydų religijos, bet vis švenčianti jos apipjaustytojo jubiliejus. Kažkaip visi nesureikšmintai tapo dvilypiais kryžiuočių darbo tęsėjų įkaitais.
gal geriau įpilk .o tiesas paskui išsiaiškinsim.Daug kur Tamstai pritariu,be pyktis viską žlugdo .Linkėjimai V. R.
Sąlyginis tai skaičiavimas, bet jei jau skaičiuoti teisingai, tai nuo Žemės atsiradimo pradžios.
Tik kas tos pradžios datą žino? 🙂
Iš čia išeina taip, kad – kaip radom, taip ir paliksim.
Alkui ir tuo labiau Jonui Vaiškūnui tikrai nedera “Grigaliaus” skaičiavimo sistema..Reikia mesti lauk tą svetimą rūbą ir ieškoti savosios drobės..
Pabrėžtina: “Sausio 1-oji, kaip Naujųjų metų diena, Lietuvoje pradėta švęsti pagal krikščioniškojo vakarų pasaulio tradicijas ne anksčiau kaip XIX a.”
Kažkaip pamirštam mums ypač svarbų Pavasario Lygiadienį..
Pavasario Lygiadienis-Rudens Lygiadienis..
Žiemos Saulėgrįža-Vasaros Saulėgrįža..
Nukrikščionina Lietuvą – ir dar pasveikina.
Viena nedidelė paklaida Vasaros Saulėgrįža..Saulėgrįžoje vietoj -į- turi būti -ą-. lyvis
Saulėgrįžą, o ne Saulėgrąža, nes nuo žodžio grįžti, ne nuo gręžtis. Saulėgrąža yra augalas, kuris gręžiasi pagal saulę.
Nebūtinai čia pagal augalo sukimasi į saulę, aš kitame pagaunu prasme, kad saulė yr grąžinama todėl ir vadinama saulėgraža, nes šis terminas daugiau pagal mitologiją galbūt tinkamas, nors tinka ir saulėgrįža, nes saulė pati grįžta į i žemėje ilgesnį sviesos laikotarpį….
Saulėgrįžos,plačiau.. http://www.physics.hku.hk/~nature/CD/regular_e/lectures/chap02.html
Maištaukim nemaištavę, bet jeigu kiekvienas pradės metus skaičiuoti savaip (nuo Saulėgrįžos, nuo Lygiadienio, etc.), liks košė malošė 🙂
Ir šiaip, dedu galvą nukirst, kad dauguma švenčiančių Naujuosius yra giliai padėję ant Jėzaus ir jo datų 🙂 Liko tik bereikšmis skaičiukas, naudojamas dėl patogumo 😉
Turiu įžvalgę savo nuomonę, kodėl žemaičiams ir lietuviams liaudiškoje tradicijoje taip prilipo ši Grigaliaus mėtų šventė, beje, kaip ir patogūs Maksimos tinklai, kurių simbolyje taipogi taryt paverstas kryžius – panašus į tą, kuris jau beveik natūraliai nuo vaikystės – irgi ant kaktų.
Kaktos su natūraliais tapusiais paprastais “nesureikšmintais” kryžiais – raktas į “nesureikšmintą” sukrikščionintą supatogintą gyvenimo būdą.
Nukrypstate į smulkmenas.
Tuo tarpu derėtų apmąstyti kas gi laukia Lietuvos Naujaisiais Metais?
Ar mūsų valstybės mechanizmas pradės vienąkart dirbti visuomenės daugumai?
O kas ta užslėpta dauguma – krikščionys, kuriuos valdo krikščionys demokratai ? – Ačiū, man tokios sušventintos valstybės nereikia. Neabejoju, kad bus rastas patvirtinimas Gedgaudo teiginiams apie krikščionių klastingai sukeltą isteriją – apie pasaulio pabaigą, kas pagreitino išdavikų apsisprendimą krikštintis.
Buržuazinė demo kratija, kai žydų dievas atvedė pas Adomą Ievą ir tarė: rinkis.
Dauguma yra tie, kurie stato Lietuvą, o ne griauna ją, ne vagia iš jos, o neša į ją savo veikla, ne bėga iš jos, o jai dirba, jai augina vaikus ir t.t..
tai gal pradedam jį judinti kad dirbtu….gi užsispyrimo tamstai netrūksta.stenėjimas kažkaip nusibodo
Tai nebestenėk. 🙂
Neapsakomai nuostabi nuotrauka – dėl ko verta šios vaidilutės pasauliu gyventi.
linksma kai taip sutariam.SU naujais metais visus .Gal nors Juose pradėsim klausyti vienas kita …ir tebūnie darna
Dėkui Alko internetinio puslapio sumanytojams ir tiems kurie rašo. Stiprybės Jums!
Pirmiausia derėjo padėkoti komentatoriams – joks tinklapis neišsilaikys, jei nebus komentatorių.
Man jau kilo mintis palikti “alką” ramybėje – tegul verda savo sultyse. Tokia jų vertė, jei bijo savo klaidų. Parašai atsiliepimą ir griūna visas STRAIPSNIS 😀
Nevykėliams dabar laaabai naudinga teisintis – trukdo baubas KEMBLYS 😀
Sėkmės “alkui”, įrodykite nors sau, kad esate kažko verti.
Dar kartą perspėjame, kad nepagarbios, nesantūrios, pagrindinio rašinio temos neatitinkančios rašliavos bus trinamos be gailesčio. Jei atsiras laiko ir savanorių dirbti su komentarais – trinsime ir su klaidomis parašytuosius. Komentarai tokia pati vieša erdvė kaip bet kuri kita ir stengsimės joje neleisti spjaudyti ir šiukšlinti. Tebūnie Darna.
senai laikas.pritariu.
Tik nepamirškite prieš tai išsiaiškinti kas yra šiukšlės:
ar prastos straipsnių mintys, ar gera tų prastų straipsnių minčių kritika komentaruose..
Pora žodžių Kembliui. kad ir neigiami atsiliepimai svetainės šeimininkų apie Kemblį tai taip pat reklamuoja Kemblį. Tai žmogus turintis savitą ir drąsaus žmogaus požiūrį. Nemanau kad reikia pulti į nevilti linkiu drąsiai reikšti ir ginti savo nuomonę tuo apvalydamas ir Alkos svetainę. Kiekvienas parazitas nori kad būtų tik garbinamas, o čia vienas žmogus Kemblys sugeba atskleisti dviveidiškus sumanimus kas nedera su mūsų praeitimi. Ar nekeista Jono Vaiškūno akcijos krenta žemyn, o Kemblio tik kyla į viršų. Garbė taip taip našta. Linkiu Kembliui tą naštą kantriai nešti. lyvis
esu statybininkas,ir nemačiau nė vieno namo išaugusio griovimo būdu.tik sąvartynai
Neapsakomai nuostabi nuotrauka – dėl ko verta šios vaidilutės pasauliu gyventi.
Man atrodo, kad ji tą, taryt, didžiausią naštą neša.
Ji stato Baltų pasaulį.
Yra protingų ir statybininkų.
Štai Katastrofijus – užsirašė Baranausko tinklapyje Betonuotoju, patraukė per dantį slavus ir … buvo užblokuotas.
Bet, kas svarbiausia, liko teisus.
Kitų komentatorių atmintyje.
Ir tai yra vertybė.
Na kaip beskaičiuotume, metai turi kažkada prasidėti ir pasibaigti. Dėl to, kad jau taip pripratinti, ar įprotinti, kaimynai irgi taip skaičiuoja, lai būna Naujieji ir sausio 1, bet iš kitos pusės, ar kas mums trukdo turėti ir savo kalendorių. Jei kiniečiai švenčią savo naujuosius, tai ir mes galėtume, jei… kas suskaičiuotų atskaitos tašką ir tai galėtu patvirtinti svariais įrodymais. Aš už. Aišku būtų labai nesmagu jei kas leptels kokius 5214 metus “saviveikliniais pagrindais” ir pavadins kokio ožio ar švendrės metais. Čia jau geriau neapsijuokt.
Kemblį pažystų neakivaizdžiai nuo “neatmenamų laikų”, ginčydavomės kituose forumuose, iki pažaliavimo. Pradžioje galvojau, sutikčiau – duočiau į snūūkįįį. Dabar sutikčiau – paspausčiau ranką, kaip senam pažystamam. Vis tik dėl lietuviškų žodžių vartojimo, svetimžodžių – tūnančių pasąmonėje, naikinimo – dėkingas Kembliui. Jis pirmasis kuris man papriekaištavo – nekalbėk nelietuviškai. Norėčiau, be progos (kad ko neįžeisčiau :)) palinkėti ir Kembliui, ir J. Vaiškūnui ir “tikram lietuviui” ir lamantui ir lyviui ir Vilmantui R. ir Rokui ir Artūrui Gotautui ir visiems kurių nepaminėjau – GERANORIŠKUMO. Geranoriškumo Lietuvos Labui. Neieškokime priešų, ieškokime bendražygių. Pyktis, puikybė, išdidumas nieko nekuria, tik griauna. Mažutis pastebėjimas savistabai – jei žmogus įsižeidžia, vadinasi jis yra per daug susireikšminęs. Ieškokime tiesos ir sutarimo Lietuvos Labui. Mano ar bet kurio iš mūsų tiesos palauks, svarbiausiai galutinis – begalinis tikslas Lietuva.
Sutinku, Kęstuti, su viskuo ir dėl kalendoriaus taip pat.
Sveiki Visi sulaukę grįžtančios Saulutės! 🙂
Perskaičiau Kęstučio žodžius “sutikčiau – duočiau į snūūkįįį” ir susigraudinau. Rašydamas atsiliepimus, aš beveik visada taip galvoju 🙂 Tikrai apsidžiaugiau sutikęs vienmintį.
Džiaugiuosi “alku.lt”, tai turbūt vienintelė svetainė patraukianti tautiškai nusiteikusius žmones. Ačiū nematomiems rengėjams. Prisipažinsiu, čia patyriau nesėkmę – neatsirado tokių, kurie suprastų, kad ‘kabinėjimasis’ prie svetimžodžių yra patogus ginklas kovai prieš lietuvių priešus, kad ir katalikus. Tik reikia ‘apsiprausti’ pačiam, kad negauti tuo pačiu pagaliu 🙂 Tai mums visiems naudinga.
Stiprus yra ne tas, kuris muša – stiprus, kuris atlaiko. Laaabai nusivildavau, kai žmonės prarasdavo savitvardą po kažkokio ‘atsiliepimo’. Mano patarimas visiems laikytis Karloso Kastanedos patarimo kovai su ‘smulkiu tironu’: savitvarda, daryti tai ką reikia iš tikrųjų daryti, ištvermė t.y. neribotą laiką, mokėti sulaukti tinkamos akimirkos spręsti bėdą. Šie patarimai padeda, net kai gali prarasti gyvybę.
Kęstuti,
gal man tavo vardą užrašyti taip – “Kęstutis”? 🙂
Dėl geranoriškumo ir draugų ieškojimo.
Draugai tik tada bus, jei viskas tarpusavyje bus aišku ir priimtina, o jei tas “draugas” bus toks, kuris meluoja per akis (būk, dievas yra), vaikščioja juodais skvernais ir dar neatsiprašo lietuvių už kryžeivių vykdytą genocidą, tai koks čia, atsiprašant, draugas?
Ir nieko blogo nėra kada yra pasikaunama – žinot kodėl senovės lietuviai buvo galingi kovotojai? Todėl, kad tuo užsiiminėja kasdien. Dėl to mokėjo ir sigebėjo kovoti.
Kas kita, jei tas tarpusavio treniravimasis iš tikrųjų jau yra kova, remiama, pvz., svetimųjų šalių, kaip, pvz., žinome, kad seimo partijos yra visos (?) kada tai gavę pinigiukų iš rytų organizacijų (žurnalistų pranešimais). Arba ne kurių partijų atstovai ir dabar kursuoja į kitas šalis instrukcijų.
Tai ko norėti, kad jos dirbtų Lietuvos visuomenės daugumai?
Ar reikia tokius mušti (bent jau komentarais)?
Kabutes priimk kaip išskirtinę pagarbą :), nieko blogo negalvojau, tik rašant vienų ypu lieka klaidų, kaip pvz. – nekalbėk nelietuviškai, tiksliau būtų – kalbėk lietuviškai… Kalbėjau ne apie draugus, o apie bendražygius. Tikriausiai ir senovėje būdavo, kad pykosi kaimynai dėl žemės, žmonų, dėl vištų, bet kai reikdavo kariauti, tai tie patys susipykę kaimynai draugais nepatapdavo, tapdavo bendražygiais, po žygio gal ir susidraugaudavo. Dėl to ir pabrėžiu – geranoriškumą, bendro tikslo siekimą. Jei lietuviui Lietuva pirminė, o tikėjimai ir netikėjimai antriniai – visada galima bus susitarti.
Girdėjote Dievo žodį. 🙂
P.S. tas mano užrašymas – tikras lietuvis daugiau reiškia , kad atstovauju lietuvių visuomenės daugumą.
Kas įgaliojo? 😀 😀
Baimingai apsidarydamas ir tyliai kuždėdamas: [[[[aš pats save įgaliojau]]]].
🙂 🙂 🙂
Visuomenės daugumos interesus, nuomonę ir pan.
Linksmai jūs čia pavarėt 🙂 Kaip kariai į žygį besiruošdami 🙂
kas taip kalba (giriasi), niekad taip nedaro 😉
Ar galite nurodyti pavyzdį?
Jei ne, tada manęs tai neliečia.
Tai labai dažnas politiko, valdiškos įstaigos atstovo ir/ar diktatoriaus savęs pristatymo būdas. Dar, jei neįsižeistum, tam tikros paskirties gydyklose irgi pasitaiko skambiai save įvardinančių žmogelių 😉
Viskas būtų teisinga, jei nurodytum konkretų veidmainiavimo pavyzdį.
O dabar aš teisus.
…pasirodo, rabinų esama ne tik pas žydus…
O šiaip jau pritarčiau Kęstučio minčiai – “Neieškokime priešų, ieškokime bendražygių…”
Taip, ir aš pritariu Kęstučiui. Ir tikiuosi, kad Jonas Vaiškūnas (jei būtent jis „reguliuoja eismą“ Alke) nepasiduos kembliškai ar rutkauskiškai „kovai prieš lietuvių priešus /…/ katalikus“. Tušti tuomet būtų žodžiai „teesie darna“, jei jūs, vyručiai, kovotumėt prieš savo močiutes, mamas, seseris. Vietoj to, kad mylėtumėt… Beje, mums, krikščionims, prisakyta mylėti net priešus. Ech, kaip tai nelengva… Bet verta. Vardan tos, mūsų visų Lietuvos. Ir vardan savo sielos švaros, vardan dvasios skrydžio, vardan tikrosios darnos.
Malonu, kad Jums prisakyta mylėti, teks pamilti ir ‘Kemblį’ 🙂
Aš irgi, iš pagarbos artimiems žmonėms, einu į bažnyčią, krikštyju vaikus, tik nesimeldžiu ir nesižegnoju (beje, Biblijoje nerasite nieko apie žegnojimą), ir kryžiaus nebučiuoju, ir nesiklaupiu. Atstovauju kraštutines gamtameldžių pažiūras. Kraštutines… kažkas turi teisingai atstovaut, kad būtų nuosaikių 🙂
Mano pažiūros susidarė, kai susigaudžiau apie asmens sąrangą, tuomet supratau kokius reiškinius mūsų protėviai galėjo įvardinti žodžiais ‘siela’ ir ‘dvasia’. Jūs šiuos žodžius vartojote šiame atsiliepime. Gal galėtumėte juos paaiškinti, kaip krikščionė? Nors.., jei krikščionys apie tai nutuoktų, nebūtų tokių ‘klaidų’, už kurias dabartiniams popiežiams tenka atsiprašinėti.
Vienžo, esi tradijų “krikščionis”, nes krikštytas, pastovi, kada burtus mėto kunigas per krikštynas ar laidotuves, nes kitokių tradicijų ieškoti liaudis tiesiog tingi.
Nors reikėtų – kuriam galui ta lietuvių genocidą vykdžiusių įvaryta priklausomybė?
Juk esame seniausia Europos, o gal net ir viso pasaulio tauta, tai, jei nenorim senų, tai sugalvokim naujas, bet tikrai lietuviškas tradicijas?
Nebūtinai susietas su tikėjimais ar kitokiom priklausomybėm paremtas, o tiesiog išmoningas, linksmas – tiesiog šventes?
‘Liaudis’ nepajėgi ieškoti ‘tradicijų’. Ieškoti turėtų: filosofai, sociologai, etnologai (pats pavadinimas – tauta+mokslas), istorikai ir ROMUVIAI (skelbiasi, kad atkūrė BALTŲ tradiciją)… Jie valgo mūsų visų ‘duoną’, tad turėtų būti ir kažkokios jų darbo išdavos
Tos ‘tradicijos’ turi būti grindžiamos pasaulėžiūra, kuri tiktų dabartiniam gyvenimui. ‘Tradicijos’ be pasaulėžiūros yra tuščia vaidyba.
Jei aš priešpastatysiu save artimiems žmonės, aš negalėsiu keisti jų pasaulėžiūros.
Esame pajėgūs tai daryti kiekvienas, tik pripažinkime – tingime.
Todėl ir toliau savo veiksmais iš esmės palaikome juodaskvernių verslą.
O kam priešpastatyt? Gal geriau savim būt, nes, jei pataikauji kitų paklydimams, priešpastatai save sau 🙂
Atgyvenų neatsikratysime griaudami, turime statyti. Aš ne komunistas, kad bažnyčias griaučiau, ir ne romuvis, kad 80 metų babytei siūlyčiau: “Skaitykite G.Beresnevičiaus raštus yra tam tyč parašytas straipsnis šiuo klausimu (apie sielos sandarą).”
https://alkas.lt/2011/12/25/alkas-lt-sveikina-su-kaledomis/#comments
Jei jau sakai – tam tyč, tai prašom ir nuorodą pateikti. 🙂
Aguona, kodėl jums reikalingi priešai, kodėl jus jų ieškote, Visi žmonės gyvena savo rūpesčiais, vargais ir džiaugsmais, o jus ieškote priešų. Kodėl jus neįvardijate tuos kūrė verda kvaišalus arba tuos kurie augina gyvulius skerdimui ir kurie paskui remia bažnyčią. Bet ne jūsų priešai tai dvasiniai kitaminčiai pagal jus nuėję klystkeliais. lyvis
Miela Aguona, rašote “mums krikščionims”, jei jūs tokia iš kažkur atkeliavote , tebūnie, bet Lietuva turi savo šaknis ir ji nėra krikščioniška, tai tik kardu užneštas kryžius ant mūsų visų galvų. Ir ačiū Aukščiausiąjam (ne kristui), kad vis daugiau atsiranda žmonių tai suvokiančių ir skatinančių susivokti savo artimus.
Ar šituo komentaru ir baigsis ALKO palinkėjimai 2012 metams?
Palinkėsiu nuoširdžiai, be užantinių minčių, jau šiais metais, mums visiems kartu, pamėginti išsiaiškinti – ar Lietuvai pakeliui su krikščionybe, ar ne. Skaičiau vakar Ozolo straipsnį “lietuvos ryte” kur buvo Lietuvai siūlomas, kai po geresnis variantas – protestantizmas. Manęs tai neįtikino. Taip kad siūlau ir jums parašyti straipsnį šiuo klausimu ir kartu pasiaiškinti, arba galima ir be straipsnio, jūsų nuomonė mums žinoma. Kiek skaičiau jūsų straipsnius irgi neįtikinot… Senosios pasaulėžiūros esmė turėjo būti, ar buvo, o jei nebuvo, bus dabar – laisvas, mąstantis, savarankiškai priimantis sprendimus žmogus. Krikščionybėje atvirkščiai, ten tokių nereik. Mano nuomonė tokia, jūsų kitokia, kitų dar kita, o vis tik privalom rasti bendrą, patį priimtiniausia sprendimą Lietuvos labui.
Taip, kad gerų metų visiems Lietuviams ir Lietuvai nepriklausomai nuo tikėjimo ar netikėjimo.
Gal galima nuorodą į tą Ozolo straipsnį?
Užtenka į Guglės paiešką įrašyti “BE JOKIOS TOLERANCIJOS”, ir jį išmes.
O šiaip šis klastingas, mano nuomone, straipsnis pilnai vadinasi “Be jokios tolerancijos, arba nepaisant nieko: reformacija Lietuvos istorijoje”.
Perskaičiau gerb. Ozolo straipsnį ir paliko jis dvejopą įspūdį. Vieną vertus, galima sutikti, bet geresnis sprendimas yra atsiversti į senąjį-tikrąjį Baltų tikėjimą. Būtent jame yra raktas į išlikimą.
Raktas blaivybėje, kas yra gyvenimas be priklausomybių, o tai yra visokie tikėjimai.
Tikėjimai yra priklausomybių rūšis.
Aiškiai matosi kaip tikram lietuviui (stribui) Markso kapitalas varžosi su žydų biblija (talmudu). lyvis
Tu čia pernelyg neįsigazuok. 🙂
Galima ir taip: stribas (tikras lietuvis) niekur nepasislėpsi. lyvis
Aguona rašo: Beje, mums, krikščionims, prisakyta mylėti net priešus. Ech, kaip tai nelengva… Bet verta. Vardan tos, mūsų visų Lietuvos. Ir vardan savo sielos švaros, vardan dvasios skrydžio, vardan tikrosios darnos.
Keista bet krikščionis naikino iš jų pusės priešus t y pagonis apie kokią krikščionišką meilę čia teigiama. Ir dar ir šiandien bažnyčioje niekinami pagonys. Tai kur tą jų meilė taip jų vadinamiems priešamas. Ar ne krikščionys ir suskaldė pasaulį į juodą ir baltą į savus ir velnio apsėstus. lyvis
Matomai esmė tame ,kad taip vadinamieji pagoniai (iš tikrųjų lietuviško tikėjimo) nebuvo krikščionių priešai.Jie gi visados berods buvo labai pakantus kitamaniams.Būtent krikščionys visados buvo prieš Lietuvą.Tai yra priešai.
Taip išeitų, kad krikščioniški kryžeiviai iš meilės pjovė lietuvius? 🙂
Didesnio veidmainiškumo nesu matęs.
Nagi, Giedre (su piktaisiais karingaisiais vyrukais čia žodžiuotis nė nebandysiu). Niekas neneigia tų šaknų, žinau, kad jos gilios, ir viliuosi, kad tebėra pajėgios pasiekti Gyvybės vandens klodus. Tačiau virš šaknų kyla kamienas, želia lapai, žydi žiedai, noksta vaisiai. Atsisakysite jų ir viso Medžio dėl to, kad tai – nebe tos, giliosios šaknys? Atsisakysite visų tų mūsų tautos šimtmečių (ir svarbiausia – žmonių), kuomet Lietuva jau buvo krikščioniška? Aš nesiruošiu jūsų atvertinėti, neturiu nei gabumų nei laiko aiškinti esmines krikščioniškas tiesas (kurios neturi nieko bendro su „kardu“, su prievarta, su niekinimu). Bet man atrodo, kad sunku būtų rasti klastingesnį būdą griauti Lietuvą už vidinę kovą tarp pačių lietuvių. Nagi būkit jūs gamtameldžiai, romuviai, dievturiai ar dar kitaip, jei jums taip gerai. Bet iš kur toji nuolat prasiveržianti neapykanta krikščionims? Ne, ne tiems, kurie prieš 1000 metų iš tikrųjų kardu puolė baltų žemes, kurie iš tiesų buvo ne Dievo skelbėjai, bet kariai, užkariautojai, prisidengiantys kryžiaus ženklu. O neapykanta tiems, kurie šiandien seka paskui taikos, gailestingumo, meilės Nešėją. Tiems, kurie šimtmečiais gynė savo bažnytkaimius nuo visokio plauko okupantų, kuriuos motinos kryžium peržegnoję išleido į Nepriklausomybės kovas 1918 m., kurie su Jėzaus vardu lūpose žuvo pokario bunkeriuose, kurie Sibiro lageriuose iš aukso vertės duonos gumulėlių gaminosi rožančius, kurie kalėjo saugumo rūsiuose, sovietmečiu platindami Katalikų Bažnyčios kroniką bei Šventąjį Raštą, kurie maldomis bei giesmėmis greta Seimo rūmų ištvėrė 1991 m. sausį… Galų gale – kurie šiandien Lietuvoje maitina ir rengia tūkstančius pavargėlių, priima į vienuolynus narkomanus, alkoholikus, buvusius kalinius ir prostitutes. Tai – tiesa. Visi tie žmonės yra krikščionys. Juos visus – nukirskime, nes ne tos jų šaknys? Argi taip, mieloji Giedre? Argi tai darna?
Beje, apie mūsų šaknis žinau pakankamai daug, jos gyvos manyje, gyvenu toje aplinkoje daug metų, dainuoju senąsias dainas, švenčiu šventes, juostas audžiu ir šiaudelių sodus rišu, ir net ąžuolą apsikabinu. Tai – tikrai graži forma, brangi tradicija, mano (ir jūsų) paveldas, tačiau – ne religija (ryšys, santykis su Dievu). Aš tą ryšį turiu. Jei turite ir jūs – nuostabu. Mat aš tikiu, jog Dievas yra vienas, taigi Jis – ne kas kitas, kaip ir jūsų Aukščiausiasis.
Taigi – kovoti atsisakau. Stengsiuosi mylėti. Ech… Net Kemblį su Lyviu
Kur tas tavo taikos, gailestingumo, meilės “nešėjas” buvo, kada jo kariauna lietuvius pjovė?
Nuo savų dievų išdavimo ir krikšto įvedimo Lietuva tik traukėsi. Deja, nepajėgūs lietuviški krikščionys mūsų žemes apgint, nebepadeda jiems Dievas ar Dievai. Tik kam galvot, kad kažkas jūsų krikščionių nekenčia, paklydę broliai ir sesės esat 😉
Matyt, tų dievų nebuvo, jei buvo jų atsisakyta?
Lietuviai buvo gamtajausmiai (kuriems gamta, kaip jų būties lėmėja, buvo svarbus dalykas), o ne tikintys kažkuo, ko nėra.
“Aguona” savotiškai yra Teisi,sunku viską yra paMatuoti,o lygybės ženklo dėt beveik neįmanoma..
Daugiausiai mūsų prigimtinis TikĖjimas yra krikščioniškas,nes daugelis Mūsų gimėme krikščioniškos pakraipos Šeimose.Net ir patys Vaidilos ir Krivis ne išimtis,tik nereikia labai nuskiesti iki to,kad neva Mūsų prigimtinis TikĖjimas yra “pagonybė”,žodis prigimtinis tai ir nusako prie gimimo,prie gimtinės…
Pats TikĖjimas geriausias be jokių žmogaus sukurtų/kuriamų “religijų”,TikĖjimas Gamta..
Kiekvienas laikotarpis yra savotiškas,kas buvo prieš šimtmetį,kas yra dabar,kas bus ateityje labai skiriasi.
Bet Tradicijos Teisingos,pabrėžiu Teisingos privalo išlykit Amžinos..
Vėl gi,dažnai Šeimos tradicijos kertasi su Tautos tradicijom,Šeimos papročiai su tam tikro regiono papročiais..
Galima ir kraštutinį poŽiūrį pateikti.Kaip prosenelis buvo kalinys,senelis kalinys,tėvas kalinys tai ir pačiam reikia važiuoti į kalėjimą,nes tai Šeimos “tradicija”…??
Arba dažnu atveju vienas brolis būdavo Miško Brolis,kitas liaudies gynėjas-stribas ir taip atsakyme liko abu po velėna,priedu išardę savo Tėvų Šeimą negrįžtamai,nes dėjo tą nelemtą tvorą,už kurios liko viena pusė ir kita pusė..
Posakis: Reikia niekada nenutraukti draugystės Gijų,nes surišus jas,liks amžinas Mazgas..
Nemaišykime tradicijų su tikėjimu tuo ko nėra.
Aguona-” Nagi būkit jūs gamtameldžiai, romuviai, dievturiai ar dar kitaip, jei jums taip gerai. Bet iš kur toji nuolat prasiveržianti neapykanta krikščionims? “….labai keistas,bet taip dažnai reiškiamas kaltinimas.Bet ,nei mano,nei kitų čia rašančių krikščionybės kritikų pasisakymuose ,neteko aptikti tikros neapykantos lietuviams- krikščionims .Nesiūlo juos mušti,ar tremti,ar kitaip kaip varginti.Neatsisako nuo giminių katalikų.nesiūlo griauti bažnyčių.Reikia tik, kad ir Jus elgtumėtės taip pat mūsų atžvilgiu.O Jus iki šiol net nenorit pripažinti teisės mums būti.O už dogmų kritiką ,tai atleiskit.Dažnas iš mūsų ,tikrai esam išėję iš krikščioniškos aplinkos.Ir būtent dėl, asmeninio mastymo būdu,suprasto Jūsų dogmų ……, kaip čia švelniau pasakius.Gal V. Rutkauskas geriau pasakys.
Buvo smagu paskaityti ir straipsni ir komentarus. Ta Naujuju data ir sventimo budas jau seniai neduoda man ramybes…Aciu Alkui ir Jums visiems, bukite Sveiki!
Už ačiū neatbūsi. 🙂