
Dar prieš porą metų atsakymas atrodė aiškus. Lietuvos patriotas – taip. Lietuvių tautininkas – ne, kadangi nepriklauso pačiai lietuvių tautai. Šiandien tai nebeatrodo taip paprasta. Tautiškumas ir tautininkystė, tautinis tapatumas ir tautiška pasaulėžiūra atakuojami taip gausiai ir stipriai, jog kyla poreikis suformuluoti iššūkiams atitinkamus atsakus, derinant galimą išraiškų įvairovę su bendromis apibrėžtimis.
Pradėkime fundamentalesniais klausimais. Ar įmanoma tapti lietuviu? Ar įmanoma tai pasirinkti? Iš tiesų tapsmui ir pasirinkimui yra bent po vieną galimybę. Žmogus, gimęs mišrioje šeimoje, gali pasirinkti vieno iš tėvų tautybę. Antra vertus, jei žmogus nežino savo kilmės – auga vaikų namuose arba svetimoje šeimoje – jis gali tapatintis su jį išauginusia tautine aplinka. Moralinio pagrindo neigti šį tautinį tapatumą tokiais atvejais kaip ir nėra. Žinoma, niekas negali uždrausti žmogui, gimusiam ar net augusiam lietuviu, laikyti save papuasu, tiktai kiek tai bus tikra?
Dabar jau galime grįžti prie klausimo: ar gali kitatautis, nebūdamas ir netapdamas lietuviu, tapti ir būti lietuvių tautininku? Yra dvi skirtingos, o dažnai – net ir priešingos tautininkystės (nacionalizmo) versijos: etnocentrizmas ir etnopliuralizmas. Etnocentristui jo tauta – visas pasaulis, už kurio ribų – žemesnės vertės, mažesnės reikšmės ar tiesiog – priešiški barbarai. Etnopliuralistui jo tauta – daugianario tautų pasaulio narė: lygi tarp lygių, tik artimesnė.
Akivaizdu, jog etnocentriniu tautininku įmanoma būti tiktai priklausant tai pačiai tautai. Nors išimčių – pasitaiko. Vokiškojo nacizmo pranašas buvo anglas Hiustonas Stiuartas Čemberlenas (Houston Stewart Chamberlain). Vis gi tai – perkrikšto sindromas, būdingas žydų kilmės antisemitams ir antilietuviškiems sulenkėjusiems lietuviams. Čemberlenai aukština tautą, kuriai save priskiria, o prigimtinę savo tautą – atmeta. Užtai jų atvejai iš esmės išsitenka etnocentrizmo logikos rėmuose, užuot juos sulaužę. Lieka tiktai aukščiau išsakytas klausimas: kiek tokia tautinė tapatybė – tikra?
Etnopliuralizmo logika – iš esmės kitoniška. Etnopliuralistiniam tautininkui tauta yra vertybė kaip tokia. Motyvai šiam požiūriui gali būti įvairūs – moraliniai, kultūriniai, politiniai.
Vienam tauta – žmogiškumo kalvė, kurioje ugdomos bendražmogiškosios dorybės – autentiškumas ir objektyvumas, altruizmas ir solidarumas. Šiuo atveju tauta – viena iš grandžių, jungiančių žmogų su žmonija; viena iš erdvių, kuriose abstraktus žmogiškumas įgauna konkrečias išraiškas.
Kitam tai – Dievo, gamtos ar istorijos laboratorija, užtikrinanti bendrą žmonijos pažangą. Kuo daugiau tokių laboratorijų – tuo gausesnė ir įvairesnė žmonijos patirtis ir išmintis. Ko neatranda vienas – atranda kitas.
Dar kitam tauta – esminis politinis veiksnys, sutelkiantis ir išreiškiantis bendrą politinę valią, antra vertus – kuo daugiau tokių politinių veiksnių, tuo mažiau galimybių susiformuoti beribei, nekontroliuojamai pasaulinei valdžiai.
Sąrašas – anaiptol ne baigtinis. Daugeliu atvejų šie motyvai sutampa, skiriasi tik jų hierarchijos. Etnopliuralistui jo tauta yra vertybė jau vien todėl, jog tauta apskritai jam – vertybė. Brangindami savo šeimą, pripažįstame šeimos vertę savaime; brangindami savo draugus, pripažįstame draugystę vertybe iš esmės.
Žvelgiant iš šių perspektyvų – akivaizdu, jog bet kurios tautos tautininkas kartu gali būti ir kitų, jei ne visų tautų tautininkas. Tai – teoriškai. O praktiškai?
Jaunalietuvių vadovas Stanislovas Buškevičius yra išsakęs įdomią mintį. Ar kitatautis gali dainuoti lietuvių liaudies dainas ir šokti lietuvių liaudies šokius? Jei taip – jis gali priklausyti lietuvių liaudies dainų ir šokių grupei. Tūlas paprieštaraus, jog tapatybė ir pasaulėžiūra grindžiamos bendresniais principais, nei dainos ir šokiai. Žinoma, jog taip. Apžvelkime tai pavyzdžiais.
Ar sorbas Georgas (Jurgis) Zauerveinas, daug metų kovojęs už lietuvininkų teises ir tapatumą, net sukūręs lietuvininkų himną, nebuvo lietuvių tautininkas? Ar azeris Šakiras Sadykovas, žuvęs lietuvių partizanų gretose, kovose už Lietuvos laisvę nuo sovietinių okupantų, nebuvo lietuvių tautininkas? Pagaliau – ar lietuvis, moraliai, politiškai ar kitaip remiantis čečėnų tautos laisvę, negali vadintis čečėnų tautininku?
Juo labiau tai galioja tautinės valstybės piliečiams. Tautinė valstybė nebūtinai yra ta valstybė, kurios visumą sudaro viena tauta. Atvirai sakant, net ankstyviausiais laikais tokia valstybė – sunkiai įsivaizduojama, juolab – šiandien. Tautinė valstybė yra tokia valstybė, kur konkreti tauta sudaro jos pagrindą.
Lietuvos piliečiui kitataučiui nebūtina tapti lietuviu, kad galėtų kartu su lietuviais ją kurti. Užtenka būti Lietuvos patriotu. Jei norima dar glaudesnio ryšio su tituline tauta – jis gali tapti lietuvių tautininku. Tiesą sakant, mylėdamas ir brangindamas šią tautą, jis toks jau yra ipso facto.
Lietuvos totorius ar karaimas lietuvių tautai dar vertingesnis, išlikdamas totoriumi ar karaimu. Tautiškumas, kaip ir asmeninis individualumas, skleidžiasi tiktai santykyje su kitu, su kitokiu. Jaunųjų tautininkų atstovas Julius Panka taikliai sulygino tautines mažumas su prieskoniais. Įvairių tautų pasakose labiausiai tėvą mylinti dukra jam taria: myliu tave, kaip šviežia mėsa – druską. Nėra jokios prasmės tautinių mažumų dirbtinai versti lietuviais. J.Zauerveinas Vakarų Lietuvos germanizuotojams sakė: jei kas nebuvo geras lietuvininkas – nebus ir geras vokietis.
Žinoma, tautinė apibrėžtis nėra stabili konstanta. Žmonės migruoja – ne vien geografiškai, bet ir etnografiškai, ypač – per mišrias santuokas, per kelias kartas iš vienos tautos pereinama į kitą. Vis gi, pripažinus šios prielaidos „A“, tenka sakyti ir „B“. Pačios tautos nėra stabilios konstantos. Stabili konstanta – tik pats tautiškumas, bendras žmogiškosios būties principas. Konkrečių tautų pasaulyje – vienos tautos išnyksta, kitos atsiranda.
Po Karakalos reformos, romėnais tapus visiems laisviesiems imperijos gyventojams, romėnų greitai išvis nebeliko. Jų tapatybės vietą užėmė kitos tapatybės. Jei perdėta vidinės įvairovės plėtra žudo pilietines visuomenes, kurioms prigimtis iš esmės mažiau svarbi, kaip labiau tai galioja etninei tautai?
Nesenstanti tautininkiška klasika byloja, kad geriausias tautos gyvybingumo garantas – laisva ir savivaldi tautinė valstybė. Tačiau dar svarbiau – geografiškai ir etnografiškai apibrėžta Tėvynė.
Lietuvos tautinė struktūra – itin palanki lietuvių tautai. Nežiūrint opos aplink sostinę – šią opą sudaro ne daliai gyventojų primesta, kitos dalies – prisiimta, o mažiausios dalies – paveldėta kitos tautos tapatybė, o savanaudiškų politikų spekuliacijos šia tapatybe. Geriausia, ką galima padaryti, tai išlaikyti status quo: kas jau turi Lietuvos pilietybę – tas jau yra Lietuvos valstybės dalis. Tik nereikia žengti Prancūzijos keliu, dalijant pilietybę visiems – į kairę ir į dešinę. Šis kelias veda į pražūtį.
Žmonės, kurie jau yra Lietuvos valstybės nariai, gali būti jos patriotai ir net – lietuvių tautininkai. Dalis – jau yra. Tarp jų – Nepriklausomybės akto signatarai, mokslininkai, švietėjai, paprasta liaudis. Dirbkime kartu, jog tautiškumo, tautininkystės ir pilietiškumo čia būtų kuo daugiau, jog ant šių pamatų suklestėtų visų mūsų bendra Tėvynė – Lietuva.
Vien žo. Puikus straipsnis. Šimtu nuošimčių pritariu autoriaus nuomonei.
Daug prirašyta, bet taip ir neaišku galų gale kas čia norėta pasakyti. Viskam yra išimtys?! Ir ne be reikalo, nes reikalai per daug sudėtingi, kad viską sutalpint į XIXa. nacionalizmą, kuris yra ribotas ir atgyvenęs.
“„A“, tenka sakyti ir „B“. Pačios tautos nėra stabilios konstantos”
Galima pasakyti ir “C”- grynų tautų nėra ir nebuvo, nebent dėl geografinių priežasčių (sunkiai pasiekiam sala, kalnai ir pan.), yra žmonių grupės, bendruomenės, jungiamos (arba ne) bendrų gyvenimo aplinkybių ir prisitaikymo prie jų. Patekus į kitas aplinkybes (geografines, meteorologines, ar tiesiog pakankamai (ar priešingai) išsilavinus) keičiasi ir tie vadinami “tautiniai identitetai” ir tai tik parodo nacionalizmo dirbtinumą ir ribotumą. Dirbtinumą todėl, kad žmogus pajėgus pats keisti ar kurti aplinkybes, bet tai dažniausiai daro tie vadinami “galingieji”- verslo ir politikos elitas, siekdamas tik sau naudingų tikslų. Taigi, nacionalizmas yra galios elito naudojamas masių valdymo įrankis. Panašiai kaip piemuo sako “mano banda”, taip ir Vytautas sakė “mano Lietuva”. Kas nori gyvent bandoj, tegu bando kurt tokią Lietuvą, bet aš tokios Lietuvos nenoriu ir tam trukdysiu visomis išgalėmis.
Tada palinkėsim tau laimingo kelio.
Ir Lietuvai geriau – tegul čia būna tik lietuviai, t.y. tie, kurie dirba Lietuvai.
O sau, savo šeimai, savo kaimynams dirbt nebegalima? Viskas tik Lietuvai? Linksmas tu žmogus, matyt ir į darbą su vėliava rankoj vaikštai? Bet man tokie tik komentaruose papuola, o aplink visi kažkaip išsaugoję blaivų protą.
Jei dirbi Lietuvoje ir ne kitai šaliai, tai dirbi Lietuvai.
Ar supratai? 🙂
O į autoriaus klausimą dera atsakyti ne, nes vienu metu negali būti dviejose vietose ir dirbti dviem valstybėm.
Kas kita jei tas, kuris, gal, negimė lietuviu, bet susieja savo likimą su Lietuva ir atiduoda Lietuvai visą save – tas bus tikrų tikriausias lietuvis.
Ne koks nors dirvonėnas. 🙂
O nei vienai valstybei nedirbt?
Ir klysti sakydamas, kad neįmanoma dviem valstybėm dirbt. Dar ir kaip įmanoma, nors ir keturioms. Darbas valstybei yra mokesčių mokėjimas ir tokios mokesčių mokėjimo tvarkos palaikymas, nes tam ji ir sukurta, kad valstybės viršūnėlės susirinktų babkes iš bandos ir tada jau darytų ką nori, bet būtinai “vardan Lietuvos”. Čia yra ir visų neišsipildžiusių (dar nepatekusių valdžion) nacionalistų svajonė. Nenori dirbt lenkams? Tai nekelk kojos iš Lietuvos, nes kai tik užsipili dizelino Augustave, iškart dalį savo uždarbio savu noru perleidi Lenkijos valstybei, taigi ir dirbi jai, o ne Lietuvai, niekše. Aš šią vasarą gal 8 valstybėm padirbėjau, tai ką dabar man daryt? Nors esu grynakraujis lietuvis ir savo ateitį sieju su Lietuva, bet parsidaviau kitoms valstybėms ir dabar mane tikriausiai jau brauks iš Lietuvių sąrašo… Vargeli tu mano…
Jei dirbi kitai valstybei, tai nesi lietuvis.
Panašu, kad esi pederastas (visom prasmėm)? 🙂
Nebūtinai pederastas – gal tik pradedantysis mankurtas 🙂
Matosi mokykla – kartojami kosmopolitų “korifėjų” teiginiai, bet trūksta loginio mąstymo. Pavyzdžiui, tautos – “dirbtiniai konstruktai”, jų “nėra ir nebuvo”, yra tik bendruomenės ir t.t. Tokiu atveju, Lietuva kaip tautinė valstybė (žr. LR Konstituciją) – irgi dirbtinis konstruktas, sugalvotas “ribotų nacionalistų”. Dar galima būtų genialiojo Rompio-Pompio ištarmę apie “istorijos šiukšlyną” pacituoti. Dar pridedam šiek tiek anarchizmo (“o jei nė vienai valstybei nedirbt?”) ir šiek tiek raudonųjų ideologijos (apie buržujų skriaudžiamą proletariatą) – ir turim gatavą “naujosios kairės” atstovą. Vis dėlto, smegenų plovimas, nors ir sėkmingai pradėtas, dar neužbaigtas, todėl išlenda nelogiškumai – “Nors esu grynakraujis lietuvis ir savo ateitį sieju su Lietuva”. Pala, kaip čia dabar? Taip nebent dirbtiniai ir riboti nacionalistai galėtų sakyti. Tikras mankurtas – joks ne lietuvis (kaip ir sakyta – tautų nėr), o pasaulio pilietis, ir prieš tą Lietuvą reikia “visomis išgalėmis” kovoti, o ne savo ateitį su ja sieti. Tikram kosmopolitui jau geriau Litwa Srodkowa ar Litovskaja SSR, negu nacionalistinė Lietuvos Respublika. O apskritai – idealas būtų Mankurtistanas ar Kosmopolitanija, kur jokių dirbtinių tautų, rasių, lyčių ar kitokio netolerantiško brudo nebūtų. Žodžiu, pumos pažanga jau matyti, bet mokytis dar yra ko… 🙂
Visi aplinkui tave išsaugoję ,,blaivų protą” – tai rujojanti, vartotojiška minia lekianti į Akropolio JAMAM akciją….
o jei rimtai, ne darbas kitoms valstybėms yra blogai, blogai yra aukštinti liberalizmą, kuris ir yra tas piemuo, valdantis tokius kaip tu per tolerastijos prizmę…..
“tai rujojanti, vartotojiška minia lekianti į Akropolio JAMAM akciją….”
Tai taip, visi jie yra Lietuvos šiukšlės, nes rūpinasi, kad būtų ką vaikams ant stalo padėti, kuo apaut žiemą, dairosi kur pigiau vaistų tėvukams nupirkt- tie protėvių prakeikti vartotojai… Reik manyt, kad nacionalistai būdami valdžioj tokius mikliai sutvarkytų ir pristatytų Lietuvai dirbt.
Kaip aš suprantu, liberalizmas yra laisvė tiems, kurių kišenės pilnos babkių. Būtent tai ir matome Lietuvos visuomenės viršūnėse- anys važiuoja kur nori ir perka ką nori, lankosi kokiuose tik nori kultūros renginiuose, o svarbiausia- geriausiai žino ko žmogui reikia ir kaip iš to žmogaus atimtus pinigus panaudot. Parodyk man Lietuvos politinės ir ekonominės valdžios elito atstovą, kuris nėra liberalas. Tik iškart įspėju, Gražuliui iki elito toli kaip man iki Vilniaus. Visokie “moralūs” seimo rėkautojai yra tik valdžios klounai, kurių misija- kuo ilgiau išlaikyt status quo ir nuleidinėt besikaupiančios neapykantos garą.
Atspėjau – nekenti Gražulio, vadinasi esi pederastas? 🙂
Čia tiems, kurie mano, kad tas žodis yra blogas:
http://www.tzz.lt/search?searchword=pederastas
Autorius rašo: “Tarp jų – Nepriklausomybės akto signatarai, mokslininkai, švietėjai, paprasta liaudis.”
Tad jau užkyla klausimas, KOKIOS specialybės žmonės priskirtini tai “paprastai liaudžiai”.
O straipsnio autorius prisiSKIRIA save prie pa PRASTOS liaudies, ar ne PAPRASTOS ?
CHA
Gali, jei pasiruošęs prisidėti prie lietuvių kultūros tautiškumo suklestėjimo.
Ar J.Zauerveinas buvo lietuvis? Ne. Bet už jo indėlį į lietuvių tautiškumo puoselėjimą mes privalome jam paminklus statyti.
Pritariu, kad jo indėlis svarbus, bet jis nėra laikytinas lietuviu (nes tokią giesmę jis parašė ir sorbams, kiek yra žinoma, todėl jis tiesiog gerietis, bet tai – ne tautybė).
Įdomus straipsnis, bet nebūčiau linkęs besąlygiškai sutikti su jame pateikta pozicija. Pirmiausia, skirtumas tarp “prieš porą metų” ir “dabar” – ne tiek situacijos pokytis (tautiškumas ir patriotizmas buvo puolami ir tada), kiek paties autortiaus pozicijos poslinkis, o tai – ne tapatūs dalykai.
Iš tikrųjų, tautininkais laikant visus, kas myli ir gerbia tam tikrą tautą ar, pvz. simpatizuoja jos laisvės siekiams, ribos išplečiamos taip, kad jų apskritai nelieka. Ir turėsim “visų tautų tautininkus” (na, beveik visų) 🙂 Tada islandai – irgi lietuvių tautininkai, nes palaikė mūsų laisvės siekį sunkiu metu? Aš linkęs manyti, kad žmogus turi būti SAVO, o ne kieno nors kito tautos tautininkas, t.y. pirmiausia turi save tapatinti su ta tauta. Jei aš savęs nelaikau ir neketinu laikyti, tarkim, čečėnu – koks iš manęs čečėnų tautininkas? Čia svarbu pastebėti, kad nebūti kitos tautos tautininku nereiškia negerbti ar nemylėti tos tautos – tiesiog kiekvienam savo.
Beje, dėl perkrikšto sindromo – ir taip, ir ne. Pavyzdžiui, lenkais save laikantys šovinistai yra viena, savo tautą dergiantys lietuviai – kita, o antisemitais apšaukti holokausto bizniuką (ne savo šalį ar tautą) pabandę pakritikuoti žydai – trečia. Tai skirtingos kategorijos.
Parodyk man Lietuvos politinės ir ekonominės valdžios elito atstovą, kuris nėra liberalas….
O kodėl politinės ir ekonominės? Gal tau Zuokas autoritetas, o gal Donskis…a? O kaip lietuvybės puoselėtojai, kultūrologai,rašytojai? Kaip Marcinkevičius, tas pats Vaiškūnas ar Taunytė, jau ne elitas… Žinoma,tavo elitas kiti, kas valdo pinigus. Ir nekišk to Gražulio. Kiekvienas liberastas žino tik šitą veikėją ir tapatina su bet kuo kas prieš juos.
Paklydusi pumos siela…(smile)
Tautininkui- pirmoje vietoje yra tauta, tautos gerovė, jo šalies šviesus rytojus, dabartis .Jis žino, kad pasaulyje yra daug tautų, jis supranta, kad tautos gyvena viena šalia kitos , jo tauta neprastesnė, nei kitos, nors gal žmonių skaičiumi ir mažesnė. Jis supranta, kad visos pasaulio tautos svarbios pasauliui, kiekviena tauta dalyvauja pasaulio kūrime. Jis bando pritaikyti savo tautos gerovei imdamas iš pasaulio tik tai, kas praturtins jo tautą ir atmes peršamą blogį. Tautininkas- nacionalistas supranta, kad taikoje kurti, gyventi yra daug lengviau ir paprasčiau. Todėl jis gali būti tikru internacionalistu – žmogumi pripažįstančiu tautų draugystę. Tautininkas siekia, kad būtu mažiau socialinės nelygybės. Šūkis Lietuva lietuviams, jis supranta, kad lietuviai turi, tik vieną žemės lopinėlį žemėje ir tik čia jie gali jaustis oriai, kalbėti ir kurti gimtąja kalba. Kad tai tėvynė, kur gali sugrįžti kiekvienas lietuvis ir tapti Lietuvos piliečiu. Šūkis Lietuva, Lietuvos vaikams, tai tautininkas turi suprasti, kad Lietuvoje gyvena ir kiti Lietuvos vaikai: latviai, ukrainiečiai, baltarusiai , totoriai, rusai, lenkai, ir kiti, tai yra kitomis kalbomis kalbantis Lietuvos vaikai. Manau daugelis tų vaikų myli Lietuvą nemažiau, kaip lietuviai. Todėl lietuviai būdami nuo seno tolerantiški žmonės, taikiai sugyvena su kitomis kalbomis kalbančiais Lietuvos vaikais. Lietuvos tautininkais gali būti ne tik lietuvių kilmės lietuviai, bet ir kiti Lietuvos vaikai :ukrainiečių kilmės lietuviai, rusų kilmės lietuviai, lenkų kilmės lietuviai, kitų kilmių lietuviai.. Šūkis ne rytams ir vakarams, tautininkas- nacionalistas supranta, kad nei Maskvoje, Briuselyje, Vašingtone, Varšuvoje, Tel Avive niekas nesirūpins Lietuva, jos vaikais taip, kaip joje gyvenantys žmones ir tik jie gali būti atsakingi už savo šalį. Kiekvienas iš užsienio veikėjas bandys Lietuvą laikyti savo įtakoje ir duoti jai naudos kiek jam , tai bus naudinga. Todėl Lietuva būdama maža šalis turi laikytis vidurio kelio imti iš rytų ir vakarų tik, tai kas yra naudinga Lietuvai. Lietuva turi imti dvasinės stiprybės iš gilios senovės. Prisiminti savo ištakas netik valdovo Mindaugo , bet dar senesnius laikus…Kiekvienas lietuvis, Lietuvos vaikas turi suprasti, kad Lietuvos gerovė galima, tik bendrai ir vieningai dirbant. Visi lietuvių kilmės žmonės į Lietuvą gali įvažiuoti be jokių apribojimų. Kai tik atsisako kitos šalies pilietybę, gauna Lietuvos pilietybę. Tautininkas turi stebėti pasaulio įvykius, netikėti spaudos žiniasklaidos pateikiamais įvykiais, bet bandyti lyginti ir analizuoti, kam tai naudinga. Dabar Lietuvoje gausu užsienio veikėjų, kuriu siekis sunaikinti Lietuvos valstybę. Vardan tos Lietuvos vienybė te žydi….
Nereikia blaškytis, nes Lietuvoje gyvena tik viena tauta – lietuvių.
Visi kiti gali, kad ir būdami iš esmės lietuviais, turėti kitą kultūrą, paveldėtą pagal savo kilmę.
Bet tai esmės nekeičia, nes lietuvis yra komandos, kuri vadinasi Lietuva, narys.
Lietuvoje gyvena tik viena tauta – lietuvių.
sutinku su šia nuomone. Tik dėja, tomoševskininkai to nelabai supranta…Todėl bandau aiškinti Jono Pauliaus 2 mintimis ,,… jus esat lenkų kilmės lietuviai…”
Tiesa ta, kad jie daugiausia yra ne lenkų kilmės lietuviai, o – lietuvių kilmės lenkai. Nereikia apgaudinėti patiems savęs iškraipant tiesą vien dėl to, kad neigiantiems savo šaknis ji yra labai karti. Koks gi lenkų kilmės lietuvis yra, tarkime – pan Goidz arba pan Wisztel, arba pan Giniot?..
kad jie daugiausia yra ne lenkų kilmės lietuviai, o – lietuvių kilmės lenkai…sutinku su šiuo teiginiu, bet sunkiau itikinti tuos kurie tiki, kad jie ne lietuviu kilmės, bet yra tikresni lenkai, už tuos kurie gyvena Varšuvoje…
Šūkis Lietuva, Lietuvos vaikams, tai tautininkas turi suprasti, kad Lietuvoje gyvena ir kiti Lietuvos vaikai: latviai, ukrainiečiai, baltarusiai , totoriai, rusai, lenkai, ir kiti, tai yra kitomis kalbomis kalbantis Lietuvos vaikai. Manau daugelis tų vaikų myli Lietuvą nemažiau, kaip lietuviai. Todėl lietuviai būdami nuo seno tolerantiški žmonės, taikiai sugyvena su kitomis kalbomis kalbančiais Lietuvos vaikais.O čia bandau apraminti perdaug radikalius, super patriotus, super tautininkus lietuvius., gal net tuos kurie bando žmones skirstiti pagai kaukolės išmeras ir panašiai…..kaip sakė katinas leopodas iš vaikiško filmuko,, vaikai gyvenkim draugiškai..”
klaidelė. katinas Leopoldas…
Lietuvos tautininkais gali būti ne tik lietuvių kilmės lietuviai, bet ir kiti Lietuvos vaikai :ukrainiečių kilmės lietuviai, rusų kilmės lietuviai, lenkų kilmės lietuviai, kitų kilmių lietuviai.. O tai skirta tiems kurie seka ,, pranašo” tomoševskio ir panašių veikėjų žodžiais , kurie pamiršta, kad jie yra Lietuvos vaikai, o ne Lenkijos,Rusijos, Izraelio…