Pirmadienis, 20 kovo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Nuomonių ratas Lietuvos kelias

V.Sinica. Ką reikia ginti – visuomenę ar nacionalistus?

Vytautas Sinica, pilietis.delfi.lt
2011-08-08 21:03:26
12
Vytautas Sinica, TSPMI studentas

Vytautas Sinica, TSPMI studentas

Vytautas Sinica, TSPMI studentas
Vytautas Sinica

Tautinio tapatumo raida ir svarba. Jei žmogus turi prigimtį, su kuo XXI a. vis rečiau sutinka „pažangūs“ žmonės, tai jos turinį sudaro tikrai ne prigimtinės teisės, kurių tūkstantmečiais nei girdėta, nei turėta, o nevaldomas ir nesąmoningas poreikis tapatintis. Žmogus pats savaime tėra abstrakcija, jo neapibrėžia atliekamos funkcijos ar jam priskiriamos teisės ir pareigos, o apsibrėžimas būtinas, nes būdamas mąstanti būtybė jis gali egzistuoti tik suvokdamas save.

Istoriškai kito tik tapatinimosi principas ir grupė, su kuria identifikuojamasi. Didžiąją istorijos dalį gyveni­mas mažose bendruomenėse, nežinant, kas dedasi už kaimą supančio miško, o jei ir žinant, tai aiškiai sąmonėje brėžiant skirtį tarp svetimų ir savų, savaime patenkino šį poreikį giminystės, bendruomenės ar kita siauro rato tapatybe.

Kol supanti visuma nebuvo per didelė, žmogus jautėsi jos dalimi. Industrializacija ir paskui ją ėjusios urbanizacija, masinė aukštoji kultūra, komunikacijos, supančią bendruomenę padarė neaprėpiamą. Žmogus pagrįstai pasijuto nutrauktas nuo gimtų saitų, atomizuo­tas. Dar daugiau, jis susidūrė su kitais nutrūkusiais žmonėmis ir šiame katile pajuto poreikį iš naujo atskirsti savą nuo svetimo. Taip buvo suvoktos ar atgaivintos (nors pagal marksistinius teoretikus, sukonstruotos) tautos – kultūriniai vienetai, kuriems nacionalizmas pareikalavo valstybės tai kultūrai apsaugoti.

Tapatumą galėjo laiduoti tik konkreti kultūrinė forma, o jos vienijamų žmonių bendrija ir yra tauta. Ji tam kartui (XVIII-XIX a. sandūroje) užpildė individo sąmonėje atsivėrusį vakuumą.

Natūralu, jog žmogus savo kultūros (kaip ir daugelio kitų dalykų) nevertina ir netgi sąmoningai nereflektuo­ja, kol nesusiduria su svetima, metančia jai iššūkį. Europos tautoms svetimos kultūros netrukdė, kol jų nebuvo. Dar daugiau, kalbant apie XX a. ir imigracijos į Europą bangas, atvykėliai nemaišė ir tol, kol gerbė tuos, pas ką atvyko, pirmiausiai kalbant apie krikščioniškos civilizacijos kultūrą. Šiandien išgirstame, kad ši kultūra žeidžia musulmonus (pasiūlymai nukabinti kryžius mokyklose ar pervadinti Šv. Kalėdas), nors ji tiesiog negali nieko žeisti Europoje, nes ši kultūra ir yra Europa.

Politiniu lygiu tą užsispyrusiai siekiama ignoruoti, reikalaujant toleruoti visa, kas svetima ir dažnam nepriimtina. Nesename R. Bogdano straipsnyje „A.Breivikas arba „Valhala, aš ateinu“, be daugelio kitų dalykų teisingai pastebėta, jog Vakarų visuomenės spėjo pasirinkti tarp dviejų tipinių tolerancijos kelių, kuriuos neišraiškingai pavadinsiu beribiu (Norvegija) ir saikingu (Prancūzija).

Beribis kelias ignoruoja žmoguje slypintį savo kultūros (kaip elgesio ir bendravimo būdo) puoselėjimą ir pareikalauja absoliučios tolerancijos. Visai kaip Kanto imperatyvas, nelaikantis moraliu darbo, kuris padaromas ne prieš savo polinkius, šis tolerancijos kelias nori iš visuomenės neįmanomo ir galiausiai baigiasi sprogimu. Kai kurios šalys suvokia tokio sprogimo pavojų ir sten­giasi jo išvengti, patenkindamos visuomenių poreikį jaustis kultūriniais šeimininkais savo valstybėse. Tą daro, pavyzdžiui, Prancūzija, Italija, Vokietija.

Šiandien, dirbtinai pašalinant tautą ir kultūrinę tapatybę, į šitaip forsuotą vakuumą bandoma įkurdinti žmonijos ar Europos solidarumą. Panašu, jog beribės tolerancijos kelias yra būtent kelias į tokią pasaulinę ta­patybę be jokio konkretaus turinio.

„Multikultūralizmo“ ir Lisabonos sutarties kuriamos Europos nesėk­mės liudija, jog XXI a. žmogus nenori ar negali atsisveikinti su tautiniu mitu, kaip neretai pavadinamas tikėjimas esant tautos dalimi. Lygiai kaip nenorėjo pasiduoti sovietiniam tautiškumo naikinimo projektui. Bandymai sunaikinti tautinę tapatybę visada destruktyvūs, nes palieka tik beformę individų masę. Atitinkamai noras išsaugoti tautinį tapatumą nėra toks jau nesąmoningas – tautiškumas kaip viena iš socializacijos prielaidų dalyvauja užtikrinant pilnavertį moralinį ir kultūrinį asmenybių vystymąsi.

Tautinis jaunimas – puolamas, nors (nes?) nepažįstamas

Lietuvoje kol kas akivaizdus prisirišimas prie tautinės tapatybės, o viešojoje erdvėje vis intensyviau bandoma pakreipti šalį tam priešinga, vadinamosios beribės tolerancijos, o kartu ir ištrinamos tautinės tapatybės linkme. Naujienų portaluose užčiuopiama į tautinio jaunimo organizacijas nukreiptos kritikos banga. Susirūpinta armijai priklausančiais Lietuvių tautinio centro (LTC) nariais, Lietuvių tautinio jaunimo sąjungos (LTJS) surengtos stovyklos neva diskriminuojančiomis taisyklėmis ir šūkiais bei šiai organizacijai nepelnytai skiriamu valstybiniu finansavimu. Be to, puolant nacionalizmą išreiškiamos tautinio smurto protrūkių baimės, „tautinio mito“ sekėjai vaizduojami kaip agresyvūs radikalai ir kitais neigiamą atspalvį įgauti spėjusiais vardais, brėžiamos paralelės tarp A. Breiviko veiksmų ir to, kas bręsta Lietuvos nacionalistų galvose, įspėjama apie galimus išpuolius.

Visuomenės garo nuleidimo pavojus egzistuoja, tačiau ir grėsmės šaltinis, ir būdai su juo kovoti nurodomi visiškai neteisingi. Būtent patriotines nuostatas drįstantys viešai išpažinti judėjimai yra saitas, leidžiantis žmonėms nepasijusti išvytiems iš savo kultūrinės erdvės. Kol egzistuoja LTJS, LTC ir kiti panašūs sambūriai, nors ir pateikiami iškreiptoje šviesoje, jie primena visuomenei, kad ši dar turi savo kultūrą ir kartu yra namų šeimininkė. Rodos akivaizdu, jog ši visuomenė, kaip ir visos, nori šeimininkauti savo namuose (Lietuvoje), nors ne visada apie tai galvoja.

Vadiname patriotines jaunimo organizacijas radikalais, nepaste­bėdami, kad tokį įvaizdį jos susikuria iš dalies nes yra išskirtinai sąžiningos pačios prieš save. Štai Tolerantiško jaunimo organizacija jau pačiu savo pavadinimu postuluoja kitaminčių toleravimo idealą. Savaime aišku, kad pastangų reikalauja tik oponuojan­čių idėjų toleravimas, dėl visų kitų nereikia nė vadintis tolerantišku.

Nacionalistinė doktrina yra viena iš oponuojančių tolerantiškajai, tačiau, paradoksalu, kasmet iškylant klausimui dėl LTJS priėmimo į tikrųjų LiJOT narių ratą, garsiausiai tam prieštarauja ir kelią užkerta būtent tolerantiškasis jaunimas. Tas pats, kurio pirminis tikslas turėtų būti toleruoti kitokias idėjas, sudaryti joms sąlygas skleistis ir skatinti su jomis konstruk­tyvų dialogą.

Tolerantiškas jaunimas kerta kelią nuomonių pliura­lizmui, o tautinis jaunimas sąžiningai suderina savo veiksmus su deklaruojamomis verty­bė­mis ir neprisiskiria dorybių, kuriomis nepasi­žymi. Taigi vadinamieji (ir ko gero save tokiais laikantys) liberalumo ir pliuralizmo šaukliai po tokiu svei­kin­ti­nu įvaizdžiu slepia nė kiek ne mažiau diskriminuojantį nei nacionalistų elgesį. Čia be reikalo buvo išskirta būtent Tolerantiško jaunimo organizacija, nes pliuralistines vertybes nesusimastyda­mi sau šiais laikais priski­ria beveik visi jaunimo „rateliai“, o būtent tarp jų vos 9 iš 30 sugebėjo balsuoti už LTJS priėmimą į LiJOT.

Vargu, ar žmonės, keliantys triukšmą dėl LTJS veiklos ir jos stovykloms skiriamų lėšų, nuoširdžiai pasidomėjo įprasta šios organizacijos veikla. Tai paprastai įvairių aukų (įskaitant nacizmo) pagerbimas, jubiliejines sukaktis pažyminčios eisenos, pilietinės akcijos, kaip prie Austrijos ambasados po Golovatovo paleidimo, tradicinio lietuvių žaidimo ripkos mokymas mokyklose, susitikimai su disidentais ir tremtiniais, jau plačiai, bet vargu ar adekvačiai žinomos jaunimo stovyklos. Sunku šiose veiklose atrasti agresyvųjį pradą ir neapykantos kurstymą. Priešingai, Lietuvoje vargiai randame daugiau pagarbos šalies praeičiai ir netektims demonstruojančias organizacijas.

TSPMI magistrantas A. Vyšniauskas teisingai prabilo, jog A. Breiviko istorijos padarinys bus abiejų radikalių politinio spektro galų suaktyvėjimas ir kartu susidomėjimas jais visuomenėje. Lietuvoje tas dėmesys matomas, bet nėra savaime naudingas nacionalistams, kaip leido suprasti autorius.

LTJS, kuria tikrai susidomėta dėl radikalų baimės, buvo sukritikuota žiniasklaidos, prezidentės (kurios žodis, tikint reitingais, bus šventa tiesa gyventojų masėms) ir premjero. Tai nieko gero. Dar daugiau, nacionalistai politikai iš tiesų pakviesti į viešąją erdvę „padiskutuoti“, tačiau buvo galima matyti, kaip eilinį kartą „Karštame vakare“ vedėjas bandė negirdomis nuleisti R. Čekučio aiškinimus. Tai lygiai toks pats dėmesys, kokį tolimoji dešinė gaudavo ir anksčiau – vargu ar jo gausa tiesiogiai koreliuoja su rinkėjų balsais ar apskritai populiarumu visuomenėje.

Pagaliau, jei kalbėti konkrečiai apie nepolitinę visuomeninę organi­za­ciją LTJS, tai jų idėjiniame rate šį pavasarį užgimęs Lietuvos tautininkų sąjūdis yra embriono stadijoje ir tikrai nepretenduoja į jokią valdžią artimiausiuose rinkimuose. Kaip ir jokia kita Lietuvos nacio­na­lis­tinė partija.

Nacistai, nacionalistai ir patriotai

Tik visiškas politinis neišprusimas lemia, jog tautinis jaunimas dažnai vadinamas neonaciais, nesuvokiant esminio jų skirtumo. Nacionalistas remiasi kalba, kultūra, bendra istorija – kartais kartu, o kartais vienu iš šių faktorių – ir reikalauja šiais pagrindais apsibrėžiančiai tautai savivaldos teisės, teritorinio vientisumo ir istorinio tapatumo, tai yra, kad žmonės sąmoningai suvoktų savo istorinį bendrumą su tauta.

E. Gellner ir E. Hobsbawm nacionalizmą apibrėžia tiesiog kaip doktriną, teigiančią, kad politinės ir kultūrinės ribos turi sutapti. Taip žvelgiant Sąjūdį, galima drąsiai vadinti nacionalistiniu judėjimu, o žvelgiant giliau į praeitį – abi Lietuvos nepriklausomybės yra nacionalistinės ideologijos pergalės.

Iš aptartų nacionalizmo prielaidų ir siekių, be tyčinio teorinio išdarkymo, švelniai tariant, sunku išvesti imperializmą, agresiją ir neapykantą. Svarbiausia – jie neapeliuoja į jokius fizinius bruožus. Naciams, kurie yra fašizmo atmaina, visa tautų teorija atsiremia į fizinius, genetiškai perduodamus bruožus ir socialdar­vi­nizmą. Tai reiškia, kad skirtingų bruožų žmonės yra traktuojami kaip skirtingos gyvūnų rūšys, o tarp jų pripažįstama vykstant evoliucinę kovą dėl išlikimo. Natūralu, jog iš tokių prielaidų kyla ir teiginiai apie karą kaip natūralią žmonių būklę ar arijų poreikį viešpatauti pasaulyje, o kai kurių kitų tautų lemtį būti išnai­kintoms. Nesunku suprasti, jog kultūrinę nacionalizmo ir iš esmės biologinę nacizmo doktrinas sieja ne­bent panašus pavadinimas, nors ir šis panašumas nenatūraliai padidintas po SSRS pergalės II pasauli­nia­me kare, slepiant socialistiškąjį nacių partijos pradą.

Visa tai šiandien užmirštama tiek Vakarų Europoje, tiek ir Lietu­voje. Ir kartu nekeista, jog tautines vertybes pavieniais balsais dar gina aktyviais išlikę Sąjūdžio veteranai. Teorinio ekskurso išvada paprasta – įsigilinus į tautinio jaunimo organizacijų veiklą, deklaruojamus tikslus ir vertybes bei suvokus nacių ir nacionalistų teorinį skirtumą tampa gana akivaizdu, jog tautinis jaunimas yra nacionalistinis, o ne nacistinis, taigi ir neagresyvus, neradikalus ir nepavojingas.

Ne geresnės ir antraštės „Patriotinė stovykla apkaltinta nacionalizmo kurstymu“. LTJS stovykla iš tiesų buvo ne mažiau nacionalistinė nei patriotinė, tik tai nėra joks nusikaltimas. Priešingai, šių dviejų sąvokų supriešinimas iškreipia socialinę tikrovę. Juk patriotas, plačiai suprantamas kaip tėvynę nebanaliai mylintis as­muo, yra visapusiškas nacionalizmo produktas: ši ideologija jam padovanojo tiek tautinę valstybę, tiek idėją, jog valstybė ir tauta yra savaiminės vertybės, dėl kurių tautos atstovai turi solidarizuotis ir aukoti asme­ninius interesus.

Tačiau šiandien, manipuliuojant žodžiais, bandoma nubrėžti kategorišką skirtį tarp patrio­to ir nacionalisto, pirmąjį gailestingai paliekant „geriečiu“, o antrąjį paverčiant visuomenės priešu. Itin akivaizdžiai savo komentare „Apie šaknis ir viršūnėles“ IQ žurnale ta darė Birutė Garbaravičienė, dedanti lygybės ženklą tarp nacionalisto ir radikalo bei kartojanti, jog pastarųjų veikla diskredituoja tikrus Lietuvos patriotus. Laipsniškai peršama mintis, kad tariamą patriotą nuo radikalo skiria pirmojo pasyvumas.

Išgalvoti nusikaltimai – ką iš tiesų padarė tautinis jaunimas?

Teorinius skirtumus patvirtina ir praktika – realiai Lietuvos tautiniam jaunimui nėra priskirta jokios organizuotos nusikalstamos veiklos. Jei bus įrodyta, kad LTC nariai įmetė dūmines granatas į antifašistų surengtos filmo peržiūros patalpą, tai bus pirmas organizacijos nariams tenkantis gėdos šleifas. Nusikaltėliai turi būti nubausti. Visai kitaip yra su bet kuriuo kitataučių, o juo labiau juodaodžių užpuolimu Lietuvoje.

Kaip mat „pripaišoma“, jog tą padarė neonaciai, aišku, tuo žodžiu nurodant būtent į tautinį jaunimą. Skirtumas tarp vietinių ir svetimšalių užpuolimų ir apiplėšimų dirbtinai konstruojamas, jam suteikiamas politinis ir ideologinis atspalvis, bandoma tai versti tendencija, o ją suversti ant tautininkų pečių. Visgi daug realiau už tokią tendenciją tai, jog Lietuvoje daug chuliganų ir klesti nusikalstamumas, paliečian­tis įvairiausius žmones ir atliekamas skirtingų pažiūrų ir subkultūrų atstovų (taip, ir nacionalistų). Esama daug agresyvesnių, bet sunkiau politizuojamų grupių.

Iškreipiamos ir nacionalistų eitynės per valstybes šventes – nors jas organizuoja tautinio jaunimo judėjimai, neišvengiamai dalyvauja ir renginio įvaizdį griaunantis, agresyviai atrodantis, o neretai ir besielgiantis jaunimas. Juo labiau, kad istoriškai susiklostė gana nepalanki situacija – pirmosios nesankcionuotos eitynės per valstybines šventes tebuvo girtų skinų maršai iš minėjimo koncertų. Tai niekuo neoriginali situacija – žiūrovai vieningais žygiais palieka kone visus sunkiosios muzikos koncertus, nepriklau­somai nuo jų ideologinio atspalvio.

Šių žygių pagrindu LTJS pradėjo rengti sankcionuotas eitynes, kurias dabar kasmet palydi žiniasklaidos dėmesio banga. Tačiau skinams tai vis dar atrodo jų nuosavas renginys ir jie nesiruošia iš jo pasitraukti. Priešingai, žygiuoja pirmose eilėse ir vėliau medijas „papuošia“ savo dainomis. Sunku pasakyti, kaip geriausiai iš šios dviprasmiškos situacijos turėtų gelbėtis tautinis jauni­mas, tačiau aišku viena – jų įvaizdžio kūrimas ir viešieji ryšiai apskritai yra silpniausia organizacinė grandis.

Nacionalistų funkcionalumas užgniaužtos tapatybės visuomenėse

Breiviko ir tolerantiška verčiamos Europos, kurios dalis esame, kontekste maža įrodyti, kad naciona­lis­tai nekenksmingi. Jie funkcionalūs.

Patriotinių organizacijų egzistavimas, nors jų pačių išsikelti tikslai gali būti visai kiti, yra keliais aspektais naudingas visuomenei, kuri „iš viršaus“ tikinama išsižadėti kultūrinio tapatumo. Pirma, vien jų minėjimas viešojoje erdvėje (tegul ir negatyvus) primena visuomenei, jog egzistuoja tautiškumą puoselėjančios grupės. Tai susilpnina įspūdį, jog tautinis tapatumas yra išvytas iš pilietinio gyvenimo, ir atgaivina drąsą identifikuotis tautiniu pagrindu. Šitaip nukenksminama tiksinti užgniaužtų jausmų bomba.

Antra, pati organizacijų veikla nukreipta į laisvą tautinių sentimentų raišką, jų viešą deklaravimą. Tai kiekvienam išgyvenančiam individualų pasirinkimą tarp neva prideramo „tautinio mito“ išsižadėjimo ir etninės tapatybės padeda rinktis antrąjį kelią.

Pagaliau, tautinis jaunimas yra vieša atsvara demoralizuotam ir emigruojančiam jaunimui. Reikia priminti, jog sekant prielaidomis čia mūsų pasirinkimas nėra labai platus: žmogus savo kultūrinio/tautinio tapatumo poreikį gali užgniaužti arba realizuoti. Prisimenant, kokie yra nacionalizmo poreikiai, aišku, jog čia minima realizacija neapima jokių destruktyvių reiškinių, juolab terorizmo protrūkių. Prof. Broniaus Kuzmicko žodžiais, „nacionalinė savijauta neišnyksta net jei neranda išraiškos kultūriniu, politiniu, socialiniu lygiu, bet tada ji įgauna radikalią formą“. Aptartais būdais tokio scenarijaus išvengti padeda patriotinės jaunimo (ir ne tik) organizacijos.

Lieka kirbėti liūdna abejonė, ar tik nesame viduje susidėvėjusi visuomenė, nebežinanti, kas mums vertinga. Prisimenu, kaip pirmame kurse vienam jaunam dėstytojui pasakius „nesuprantu, ko jums toks vertingas tas tautos suverenumas“ šokiruoti liko dauguma auditorijoje buvusių studentų. Tačiau ne mažiau mūsų reakcija tada nustebino ir dėstytoją. Galbūt visuomenė per du nepriklausomybės deimtmečius pasikeitė tiek, kad suverenumo ir tautiškumo vertė iš tikrųjų tampa diskusijų klausimu ir gyvename, kaip studentiškame pavyzdyje, dviejose skirtingose tikrovėse tarp tų pačių sienų. Tokiu atveju bent vienoje iš tikrovių šis tekstas apeliuoja į tiesą.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. V.Strikaitytė. Kovo 11-tosios eitynės ir nerimstantis šmeižto aparatas (video)
  2. M. Kundrotas. Tautinio ekstremizmo baubas
  3. Lietuvių tautinio jaunimo sąjunga kviečia pagerbti nacių aukas

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 12

  1. suomis says:
    12 metų ago

    Straipsnis, labai geras, bet liūdna, kad didelė dalis visuomenės pagauta nomadiško abejingumo, tiki savo sugebėjimu išsigelbėti šiame pasiklydusiame Pasaulyje.

    Atsakyti
  2. Evaldas Janušonis says:
    12 metų ago

    Jaunas išmintingas žmogus,-laaabai smagu.

    Atsakyti
  3. Inga Baranauskienė says:
    12 metų ago

    Nuostabus straipsnis.

    Atsakyti
  4. savas says:
    12 metų ago

    Pastabėlė,TIKRAM PATRIOTIŠKAM JAUNIMUI,jeigu tikrai siekiate ŠVENTŲ tikslų reikia atsiribot nuo įvairių radikalų kurie JUS tik juodina.Atsiribot ir eitynėse t.y.skirt tvarkdarius iš JŪSŲ PAČIŲ tarpo.Tada nereikės teisintis,o žiniasklaidai,neis parodyti”koks dabar baisus jaunimas”.
    LINKIU SEKMĖS JŪSŲ NELENGVOJE KOVOJE.BET JEI BŪTŲ LENGVA,AR TAI BŪTŲ KOVA?
    TIKRU LIETUVIU BŪT NELENGVA, REIKIA SUPRAST,KAD VISKĄ TURIM ATLIKT T I K P A T Y S.

    Atsakyti
  5. leitis says:
    12 metų ago

    Susirūpinta armijai priklausančiais Lietuvių tautinio centro (LTC) nariais
    Kadangi Lietuvoje armijos nėra, o yra Lietuvos Kariuomenė, įdomu kieno armiją turi omeny autorius?

    Atsakyti
  6. tikras lietuvis says:
    12 metų ago

    Nieko naujo – visa tai jau seniai esu išsakęs savo komentaruose ir ne kartą.
    Manau, kad ne tik skinai, jei pasielgia ne taip, gadina reikalą.
    Visų pirma reikėtų atsisakyti sau klijuojamos etiketės nacionalistai, t.y. žodžio, kuris jau seniai yra įgavęs neigiamo įvaizdį (ir visokie lietuvybės priešininkai jį naudoja kaip priemonę, kad apspjaudyti reikalingą iniciatyvą), be to, sau apibūdinti yra lietuviškesnių žodžių, kaip, pvz., tautinis patriotas ar Lietuvos visuomenės daugumos atstovas.
    Žodis nacionalistas gal tinka tik vienu momentu – kada aiškinamasi su užsieniečiais, nes jie kitoklių sąvokų nežino. Bet ir tada reikėtų jį vartoti atsargiai, paaiškinant skirtumą tarp nacionalistų – smurtininkų ir tautinių patriotų.

    Atsakyti
  7. vytas says:
    12 metų ago

    “TSPMI magistrantas A. Vyšniauskas teisingai prabilo, jog A. Breiviko istorijos padarinys bus abiejų radikalių politinio spektro galų suaktyvėjimas ir kartu susidomėjimas jais visuomenėje.”

    Vienas galas LTJS, o kitas galas kas, antifa?

    Atsakyti
  8. Elenytė says:
    12 metų ago

    Pritariu jaunajam Autoriui.

    Ir dar kartą norėčiau paraginti vartoti ne tarptautinį žodį “nacionalinis”, o lietuvišką “tautinis”. Jis mums labiau suprantamas ir įprastas.

    Atsakyti
    • tikras lietuvis says:
      12 metų ago

      Ir tikrai atspindintis esmę.

      Atsakyti
  9. p.s. says:
    12 metų ago

    Geras straipsnis.

    Atsakyti
  10. lietuvis says:
    12 metų ago

    Džiugu, kad toks jaunas zmogus protingai rašo. Labai geras straipsnis. Patiko.

    Atsakyti
  11. Žemaitis says:
    9 metai ago

    Labai geras, giliai analitiškas straipsnis, ačiū. Mūsų lietuvių tauta turi labai gerus pavyzdžius žydų ir arabų, vokiečių, lenkų, prancūzų ir anglų tautų , siekiančių išsaugoti savąją tautą ir valstybės neliečiamumą , o dažžnai ir siekimą jos išplėtojimo. Kaip matome – tai vis daug didesnės tautos už mūsų. Jų patriotizmas tokio aukšto lygmens, kad mums belieka tik mokytis iš jjų. Ypač žydų ir arabų ar kaimyninių lenkų tautų. Aukštą patriotinį auklėjimą žydai ir lenkai pasiekė padedant religijos tarnams- rabinams ir kunigams. Ko nuo XV amžiaus nebeliiko Lietuvoje, lenkŲ KATOLIKSŲ KUNIGAMS sunaikinus mūsų KRIKŠČIONIŠKOSIOS RELIGIJOS GYRNAI TAUTNIUS ŠVENTIKUS- KRIVIUS , VAIDILUTES IR VAIDILAS. Mūsų tautoje nebelikus patriotinių valdovų ir šventikų. Suprantama, kad LIETUVIŲ TAUTOS SAVIGINOS klausimą privalome spręsti PATYS IR TIK PATYS įvairiausiomis tautinių tradicijų ir tautinės religijos atkūrimu, sklaida jaunine, vaikuose, turizmu, tautinio paveldo paieška, kaupimu ir sklaida, IŠSAUGOJIMU. GIMUS AISČIŲ ir seniausios lietuvių tautos Europos žemyne KRIKŠČIONIŠKOSIOS reliigjos atstovais ir PALIKUONIMIS, privalome nedelsiant atsisakyti BALT-ų, PAGAN-ių, pravardžiavimų, primestų kitataučių okupantų, svetimžodžių NACIS, NACISTAS, NACIONALISTAS, net PATRIOTAS, PATRIOTIZMas, kurie PIKTYBINIŲ IR SIEKIANČIŲ SUNAIKINTI MŪSŲ TAUTĄ kitataučių nedelsiant imami prisitaikyti pagal jų piktybinius norus.
    FAŠIZMU DAUGIAU DVOKIA MŪSŲ LIETUVOJE GYVENANTIEJI IR TAUTĄ SKALDANTIEJI NUTAUTĖJĘ AR KITATAUČIAI , ir jie turėtų būti traktuojami kaip LiETUVOS VALSTYBĖS IR LIEUTUVIŲ TAUTOS PRIEŠAIS IR BAUDŽIAMI PAGAL LIETUVOS ĮSTATYMUS UŽ ANTIVALSTYBINĘ VEIKLĄ. Tikrai subrendo laikas, kurti jaunuosius žurnalistus, istorikus dėl ANTILIETUVIŠKOS VEIKLOS SKLEIDĖJŲ SKELBIMO IR PASIPRIEŠINIMO JIEMS IR JŲ ORGANIZACIJOMS, JŲ ŽINIASKLAIDOS ATSTOVUS. Ir pastovaus skelbimo apie mūsų tautos dorus darbus kitataučių atžvilgiu TARPTAUTINĖJE ES IR AMERIKOS ŽINIASKLAIDOJE. Nes daugiau 24 metų kitataučiai Lietuvoje gyvenantieji kitataučiai , ypač lenkai, išvystę neišpasakytai didžiulę NEIGIAMĄ PROPAGANDĄ TARPTAUTINĖJE ARENOJE PRIEŠ LIETUVOS ŽMONES IR VALSTYBĘ, PASIEKĖ LABAI DAUG, O mūsų tautiečiai, kuklindamiesi ir nuolaidžiaudami, užleido visas pozicijas, kurias dabar jau bus labai sunku atsikovoti.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

M. Kundrotas. Ar tautininkai dar turi potencialo?

2023 03 17
Kovo 11-osios eitynės 2023 m. | Alkas.lt, T. Baranausko nuotr.

Kovo 11-osios patriotinės eitynės 2023

2023 03 11
Marius Kundrotas | Respublika.lt, I. Sidarevičiaus nuotr.

M. Kundrotas. Rinkimų pamokos ir vizija tautininkams

2023 03 10
Alkas.lt ir pixabay.com koliažas

M. Kundrotas: Putinizmo esmė – itališkasis fašizmas

2023 01 16
Jeruzalė | koliažas pagal pixabay.com

M. Kundrotas. LRT – antisemitų irštva?

2023 01 05
Degustacija | Ilzenbergo dvaro nuotr.

Įdomūs senoviniai receptai Kūčių ir Kalėdų stalui

2022 12 24
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

M. Kundrotas. Nacionalinis susivienijimas – Tėvynės sąjungos klonas?

2022 12 16
Leonas Milčius | E. Mališausko nuotr.

Kovo 11 Akto signatarui Leonui Milčiui – 80 SVEIKINAME!

2022 12 11
Gabrielės Petkevičaitės-Bitės atminimo medalis. Medalio autorius – skulptorius Alfridas Pajuodis | lrs.lt nuotr.

Kviečiama siūlyti nusipelniusius G. Petkevičaitės-Bitės apdovanojimui gauti

2022 10 28
Rugpjūčio 10-oji | Alkas.lt koližas

Siūloma sudaryti Seimo laikinąją komisiją 2021-ųjų rugpjūčio 10-osios įvykiams prie Seimo tirti

2022 10 27
Rodyti daugiau

Naujienos

Rinkimai, balsavimas | vrk.lt nuotr.
Lietuvoje

Rinkimų metu rimtų pažeidimų nebuvo

2023 03 20
Mokykla | S. Žiūros nuotr.
Lietuvoje

Regitracija į mokyklas Vilniuje – iki gegužės 31

2023 03 20
Lietuvių kalba išlaisvina užsieniečius studentus: lietuviškas knygas verčia net Japonijoje
Kalba

Išmokti lietuviškai įmanoma kiekvienam

2023 03 20
149 eurų vertės bateliai nusidėvėjo per kelis mėnesius, pardavėjui teko grąžinti pinigus | Europos vartotojų centro nuotr.
Lietuvoje

149 eurų vertės bateliai nusidėvėjo per kelis mėnesius, pardavėjui teko grąžinti pinigus

2023 03 20
Rinkimai | lrs.lt nuotr.
Lietuvoje

Baigėsi antrasis savivaldybių merų rinkimų ratas

2023 03 20
Ukraina ginasi | https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Trys šimtai tūkstančių NATO karių aljanso rytiniam flangui nuo Rusijos apginti

2023 03 19
Kariai | kaunas.lt nuotr.
Lietuvoje

Kaune vyks pratybos „Stiprus vilkas 2023“

2023 03 19
Aviamodelis | D. Paužuolio nuotr.
Lietuvoje

Jonavoje – aviamodelių pasaulio čempionatas

2023 03 19
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • T0mas J. apie M. Kundrotas. Kaip padugnės tampa aukštuomene
  • Ričardas apie M. Kundrotas. Kaip padugnės tampa aukštuomene
  • Antrininkas? apie Lietuvos išpilietinimo pavojus. Ką daryti?
  • Žemyna apie Išmokti lietuviškai įmanoma kiekvienam

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Rinkimų metu rimtų pažeidimų nebuvo
  • Regitracija į mokyklas Vilniuje – iki gegužės 31
  • Išmokti lietuviškai įmanoma kiekvienam
  • 149 eurų vertės bateliai nusidėvėjo per kelis mėnesius, pardavėjui teko grąžinti pinigus
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

M. Kundrotas. Ar tautininkai dar turi potencialo?

by Jonas Vaiškūnas
2023 03 17
14
Marius Kundrotas | asmeninė nuotr.

Šis straipsnis – ankstesnės publikacijos tęsinys: joje svarstyta vizija tautininkams rinkimų pamokų kontekste. Po šios publikacijos pasirodė įvairių komentarų, išsakyta...

Skaityti toliau

Kovo 11-osios patriotinės eitynės 2023

by Jonas Vaiškūnas
2023 03 11
19
Kovo 11-osios eitynės 2023 m. | Alkas.lt, T. Baranausko nuotr.

Kovo 11 d., šeštadienį, 15:30 val. Vilniuje jaunieji tautininkai surengė tradicines Kovo 11-osios patriotines eitynes Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimui paminėti. Eitynių...

Skaityti toliau

M. Kundrotas. Rinkimų pamokos ir vizija tautininkams

by Jonas Vaiškūnas
2023 03 10
37
Marius Kundrotas | Respublika.lt, I. Sidarevičiaus nuotr.

Vienas iš tautos sveikatos požymių – tautinę idėją nešančio politinio judėjimo svoris atstovaujamosios valdžios struktūrose ir visuomenėje.

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • T0mas J. apie M. Kundrotas. Kaip padugnės tampa aukštuomene
  • Ričardas apie M. Kundrotas. Kaip padugnės tampa aukštuomene
  • Antrininkas? apie Lietuvos išpilietinimo pavojus. Ką daryti?
  • Žemyna apie Išmokti lietuviškai įmanoma kiekvienam
  • nuomonė apie Išmokti lietuviškai įmanoma kiekvienam
Kitas straipsnis
Baltarusių žurnalistė Lietuvos prašo politinio prieglobsčio

Baltarusių žurnalistė Lietuvos prašo politinio prieglobsčio

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | CBD aliejus Lietuvoje | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | kemi.lt | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://www.zvejojam.lt

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai