Ketvirtadienis, 13 lapkričio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Etninė kultūra

J. Trinkūnas. Eugenija Šimkūnaitė: Kai pasaulis atsiduria kritinėje būsenoje, laikas pasižiūrėti kur mūsų šaknys

Jonas Trinkūnas, www.alkas.lt
2010-10-25 23:57:01
13
Eugenija Šimkūnaitė | asmeninė nuotr.

Eugenija Šimkūnaitė | asmeninė nuotr.

       

Etnologas Lietuvos Romuvos Krivis Jonas Trinkūnas dalijasi prisiminimais apie susitikimus su žiniuone Eugenija Šimkūnaite (1920-1996).

Tai buvo ypatingas laikas  – 1967-1973 metai – kraštotyros suaktyvėjimas, folklorinių ansamblių masinis kūrimasis, Ramuvos, „Alko“ ir kitų etnokultūrinių organizacijų veikimo laikas.  Tą laikotarpį  vadinome   trumpo sovietinio „atlydžio“  ir liberalizmo metais. Lietuvoje  tai buvo  jau inercijos reiškinys, nes po 1968 m Prahos pavasario sutriuškinimo  visur vyko  trumpalaikių laisvių slopinimo procesas. O vis dėlto  Lietuva suspėjo išgyventi nors kelerius metus  savarankiškų siekių proveržį. Jaunimas plūstelėjo į  kraštotyrą, folklorą, ėmė dainuoti liaudies dainas, švęsti senovines protėvių šventes.

Kas gi buvo to sąjūdžio  vedliai? Gaila, deja,  daugumos jų jau nebėra mūsų tarpe. Tai Česlovas Kudaba, Norbertas Vėlius, Marija Gimbutienė, Eugenija Šimkūnaitė.  Miniu M.Gimbutienę, nors ji gyveno JAV, o Lietuvoje pasirodė labai trumpai vos pora kartų. 1968 m žymioji profesorė skaitė Vilniuje paskaitą apie baltų mitologiją,  tuo metu mus pasiekė jos knygos apie baltus ir lietuvių senuosius simbolius.  Sovietinėje sistemoje išaugusiems žmonėms visa tai buvo labai nauja, kėlė nuostabą ir susižavėjimą.

Eugenija Šimkūnaitė  iš karto  tapo svarbiausia mūsų judėjimo įkvėpėja.  Pačioje pirmojoje  Rasos šventėje 1967 m. Kernavėje ji  visus mus mokino kupoliavimo paslapčių ir tiesiog įkvėpė  Rasos šventės dvasią, kuri dar gyvavo eilę metų ir, ko gero, neišblėso iki šiol.  Jos nevaržė jokie reikalavimai – nei moksliniai, nei politiniai, nei profesiniai, kurių, pavyzdžiui, teko paisyti Č. Kudabai ir N. Vėliui.  Atrodė, ji puikiausiai perprato, ko trokšta tie nenustygstantys jaunuoliai iš Universiteto, kitų mokyklų,  dažnai rinkdamiesi  į kraštotyros  ir folkloro  vakarus.   Mes ją greitai pavadinome Ragana ir Žiniuone, o ji, tarsi pateisindama tuos vardus, pasakojo ir pasakojo, kalbėjo visomis temomis ir mokėjo  pareikšti savo originaliausią nuomonę  kiekvienu  – istorijos, mitologijos, folkloro, papročių klausimu…

Mes  vis stebėjomės, iš kur ji semiasi  tų negirdėtų žinių. Daugelio jos dėstomų dalykų  neteko aptikti jokioje literatūroje, vis dėlto, ji dėstė viską įtikinamai ir argumentuotai.

Mūsų folklorizmas buvo savotiškas, tradicinę kultūrą mes tai savaip supratome. Mums labiausiai rūpėjo interpretacija, o ne  sausa  etnografija.  Svarbu ne tai, kas buvo kadaise, bet kas galėtų būti šiandien, kas turėtų prasmę mūsų laikams. Žinoma, bet kuriuo atveju tai turi būti tradicija, o ne prasimanymai. Būtent Eugenija Šimkūnaitė ir atrodė sugebanti tai daryti.

To meto Ramuva labai didelę reikšmę teikė kalendorinėms šventėms. Skaitėme etnografinę literatūrą, rinkome  tinkamas kalendorines liaudies dainas, rašėme švenčių scenarijus. Atmetėme tai, kas jau nebuvo aktualu. Sakykim, ar dabar būtina per Sekmines vainikuoti karves?  Tradiciniai  švenčių pavadinimai, kurių dauguma buvo bažnytiniai, taip pat mūsų nebepatenkino.  Mes suradome, jog  Joninės seniau  buvo vadinamos Rasos vardu, Vėlinės  buvo – Ilgėmis, Jurginės – Jorė.

Eugenija Šimkūnaitė  ir čia pralenkė mus. Ji nuolatos aprūpindavo mus savo parengtais  mašinėle spausdintais tekstais  apie senąsias lietuvių kalendorines šventes, įdėdama savo atrastus ar sukurtus švenčių vardus. Štai taip ji rašė apie pavasario atėjimą: „Trumpėje pastovėjusi Saulė grįžtelėjo Ilgėn, netrukus ir Vasaroverčiuos (Velykose) atriedės. Tikroji linksmybė prasidės pačiuose Vasaroverčiuos. Vasaroverčiai yra kelių pakopų ir tęsiasi beveik du mėnesius. Jei dabartinės pavasario šventės stabteri dienai kitai, tai seniau jos trukdavo savaitėm. Labai miela Saulė mums, o mūsų protėviams buvo dar mielesnė“.

Galiu sakyti neabejodamas,  E. Šimkūnaitė buvo Saulės garbintoja. Jos atkurtos lietuvių mitologijos centre buvo Saulė.  1970 03 18  paskaitoje apie pavasario šventes  ji  kalbėjo: „Mes turėjome vieną tikrą garbinimo objektą – Saulę.  Visos šventės susijusios su Saule“.   Panašiai ji  kalbėjo daugelį kartų.  Oficialiose mitologų sukurtose  lietuvių mitologijos  schemose Saulei vietos palikta labai maža. Tačiau liaudies papročiuose, kalendoriuje ir folklore  Saulė tiesiog  viešpatauja, ir čia  E. Šimkūnaitė yra teisi.

O štai dar  kelios ištraukos iš tos paskaitos: „Kai pasaulis atsiduria kritinėje būsenoje, laikas pasižiūrėti, kur mūsų šaknys. Lietuvoje nebuvo didelių kultūrinių kaitų, nei didelių invazijų. Ta medžiaga,kuri yra pas mus, pasitarnaus sveiko pasaulio atstatymui. Mes esame patys europietiškiausi (taip ir mokslas sako). Žiūrėkime į save, į mūsų šventumą. Šventa pas mus daug kas – ežerai, upės, dienos ir t.t.  Net ir baudžiava nesujaukė mūsų“. Tokie žodžiai  buvo tiesiog programa Ramuvai ir daugeliui to meto folklorininkų.

O kaip ji jautė ir tarsi regėjo senovės  gyvenimą, protėvių palikimą.  Mūsų Ramuvos sueigose  ji pasakojo  apie  archeologinius radinius, kuriuos ji savaip komentuodavo. 1968 m „Mūsų gamtoje“ (Nr.11) straipsnyje „Kaip ir ką angliukai pasakoja“ E.Šimkūnaitė aiškino archeologų radinius Aukštadvario piliakalnyje: „Nedidelis molio židinys,  II amžius. Nuolatinė ugnis, gal tai ūkinės ugnies saugykla, gal tai apeiginė ugnis. Glaiste sėklos ir kauliukai. Sakykim, meldėsi: „Ugnie, kaip aš tavajam būstui parūpinu visokių gėrybių, taip ir tu parūpink, kad jų netrūktų manajam“.

Įdomūs jos tauragniškių papročių aprašymai. Štai, kad ir „Svogūnų smožyjimo“  tradicinės vaišės pavasarį, kurias rengdavo moterys. Arba  „Jurgučių“ (Jurginių margučių) dažymas ir  papročiai, detaliausi  margučių ridenimo, jų mušimo  papročių aprašymai.

Iš jos rankų esame gavę  pluoštus senovinių ženklų aprašymų, kuriuos ji neva išsaugojusi iš  aukštaičių piemenų tradicijų. Ir mes stebėjomės, iš kur visa tai, toks įvairumas ir turtingumas.

Mūsų  autoritetingi tautosakininkai net mėgino paieškoti Aukštaitijoje  tautosakos faktų, patvirtinančių E. Šimkūnaitės skelbiamus dalykus. Paieškos buvo nesėkmingos, nors  pripažįstama, jog  anksčiau yra užrašytų padavimų apie raganą Indrają.  Deja,  folkloristams reikėjo daugiau įrodymų.  Leonardas Sauka net parašė knygelę „Tikra ir netikra liaudies kūryba“ (1983), kurioje rašė: „gabi ir talentinga tautosakos „unikumų“ kūrėja yra E.Šimkūnaitė“,  bet  pasigilinti į jos tekstus  jis, matyt, nerado laiko.

Eugenijos Šimkūnaitės, kaip senosios tradicijos turėtojos ir atstovės atvejis, iš tiesų, yra  unikalus.  Mūsų folkloristika, ir ne tik mūsų, matyt, dar nepajėgia  pažinti ir atsekti  senosios pasaulėjautos apraiškų, kurias rodė tokie žmonės kaip įžymioji  mūsų žiniuonė. Pirmasis  E.Šimkūnaitės straipsnis apie Indrają pasirodė  1963 m „Moksle ir gyvenime“ (Nr.9), kai  dar niekas Lietuvoje nekalbėjo  apie Didžiąją Deivę ir jos laikus.

Tik po dvidešimties metų  išgirdome apie Marijos Gimbutienės veikalus, kuriuose ji  dėstė  atradimus apie Didžiosios Deivės kultūrą ir religiją.  Vinco Vyčino knyga „Didžiosios Deivės epocha“ pasirodė tik 1994 m.  Ir štai dabar mes turime  Eugenijos Šimkūnaitės knygą „Indraja – Saulės duktė“ (1999), kuri tokia tapo po trejų dešimtmečių brendimo.  Šią knygą galima būtų pavadinti  regėjimais,  ne kūryba, ne sukurtom pasakom, bet  mūsų protėvių mitinio pasaulio įžvalgom, kurias  Eugenija turėjo, ko gero, jau savo sąmoningo gyvenimo pradžioje.  Pati Žiniuonė  yra prasitarusi, jog į mūsų dienas ji atvykusi visai iš kitos epochos…

70-tais metais  aš atsidėjau lietuvių senojo tikėjimo paieškom.  Senasis tikėjimas man rūpėjo ne kaip mokslo objektas, bet kaip gyva dvasinė lietuvybės išlikimo priemonė.

Pajutau, jog tik Eugenija Šimkūnaitė gali padėti, todėl kreipiausi į ją, aiškiai sakydamas, ko noriu.  Buvome susitikę keletą kartų jos kabinete dabartinės Sveikatos ministerijos patalpose. Ji greitai  nubraižė kažką panašaus į schemą – senojo tikėjimo struktūrą:  namai – gamta – Pasaulis – Saulė,  toliau parodė žmogaus vietą ir jo santykius pasaulyje. Gaila, dabar neberandu šito brėžinio, bet, kiek žinau,  panašias struktūras bando sudarinėti mūsų dienų mitologai. Aš neabejoju, ji žinojo viską. Ji buvo žiniuonė.

Gaila, šis nuostabus bendravimas tęsėsi neilgai. 1972-1973 metais prasidėjo  komunistų represijos, Ramuva buvo uždaryta, daugelis netekome darbų. Nutrūko ryšiai ir su  mūsų žiniuone,  bet   jos dvasia   išliko stipri mūsų Romuvoje.  Eugenija Šimkūnaitė kaip ir kita Didžiosios Deivės žiniuonė  – Marija Gimbutienė –  liks visiems laikams giliosios lietuvybės reiškėja ir globėja.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Baltų religija, lietuviškas Zodiakas ir šiuolaikinio žmogaus tapatybė
  2. Tadui Šidiškiui – 70

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 13

  1. Luotinykas says:
    15 metų ago

    Čia yra paminėta dalykų, dėl kurių kaži ar verta krykštauti, jeigu taip būta.

    Atsakyti
  2. Jonas Vaiškūnas says:
    15 metų ago

    Ką turite omenyje?

    Atsakyti
  3. Luotinykas says:
    15 metų ago

    Taigi tą kūrybą, kuriai patvirtinti tautosakininkai nieko nerandą.

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      15 metų ago

      Taip tokios kūrybos yra ir tai yra tiesiog kūryba.

      Atsakyti
  4. Luotinykas says:
    15 metų ago

    Gerai tad. Jeigu kūryba pristatoma kaip kūryba.

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      15 metų ago

      Deja, Jūs teisus – objektyvios žinios buvo painiojamos su kūrybos ir vaizduotės vaisiais. Man taip pat nepriimtina kai sąmoningai painiojami žanrai.

      Atsakyti
  5. Jonas says:
    15 metų ago

    Šimkūnaitės kūrybą galima vadinti religine kūryba.
    Su mokslu tai tik iš dalies sutampa. Tik tokia kūryba
    skleidžia energiją visuomenėje. Mokslas nesklaidžia jokios energijos. Geriausias pavyzdys – krikščionybė.Pavyzdžiui, yra Biblinė archeologija. Teko girdėti, jog tai prasimanymų ir net falsifikatų “archeologija”. Na ir kas? Krikščioniški prasimanymai turėjo tiek jėgos, kad virto viena iš didžiausių pasaulio religijų. Šimkūnaitės prasimanymai turėjo daug didesnį poveikį lietuvybės suaktyvėjimui, negu mokslinė folkloristika.

    Atsakyti
  6. Luotinykas says:
    15 metų ago

    Gal pačiam ir geriausias pavyzdys ta krikščionybė, o aš ir savų geresnių randu, va kad ir:

    „Kartą atsitiko, kad Pamokslininkų ordino brolis karališkasis pamokslininkas magistras Mikalojus Venžikas žemaičius mokė tikėjimo tiesų. Kalbėjo su vertėju ir plačiai aiškino apie pasaulio sukūrimą bei pirmojo žmogaus Adomo nuopuolį. Vienas iš žemaičių pamanė, kad magistras Mikalojus Venžikas taip išsamiai pasakoja apie pasaulio sukūrimą, nes tai buvo atsitikę jo amžiuje, jo atminimu ir jis pats matęs pasaulio sukūrimą. Būdamas paprastas kaimietis, jis nepajėgė viso to suprasti ir tokiais žodžiais pratrūko: „Šviesiausiasis karaliau, šis kunigas, skelbdamas, kad šis pasaulis sukurtas, meluoja, juk, jei žmogus neilgaamžis, tai kaip jis gali liudyti atsimenąs pasaulio sukūrimą? Tarp mūsų yra žmonių daug vyresnių, yra ir šimtą metų pranokusių, bet jie neprisimena to sukūrimo; žino tik, kad už tų kalvų ir upių visada švietė saulė, mėnulis ir žvaigždės.“ (Dlugošas, žr. BRMŠ I)

    Atsakyti
  7. Kemblys says:
    15 metų ago

    Jonas Trinkūnas rašo: “Jaunimas plūstelėjo į kraštotyrą, folklorą, ėmė dainuoti liaudies dainas, švęsti senovines protėvių šventes.”
    Kur dingo tas ‘jaunimas’? Gal “Romuvai” nereikalingi subrendę asmenys? Jauniems lengviau prakišti FOLKLORĄ vietoj pasaulėžiūros!

    Atsakyti
    • Jonas Vaiškūnas says:
      15 metų ago

      Folklors t.y., beje, – tautosaka ir pasaulėžiūra nepriešinami dalykai. Tas kas priešina juos yra – Kemblys. Beje koks čia keiksmažodis?

      Atsakyti
  8. Arvydas says:
    15 metų ago

    Įdomu, ar Vasorovertis, atrastas kur nors šaltiniuose, ar kūryba. Nepaisant kad yra žodis Jorė…

    Atsakyti
  9. Alma says:
    15 metų ago

    Žalioj jaunystėj “Indraja – saulės duktė” paliko neišdildomą įspūdį. Manau, kad reikia daugiau tokios įtaigios kūrybos. Ir visai nesvarbu ar ji remiasi kažkokiais konkrečiais šaltiniais, ar vidine nuojauta. Svarbu kokį poveikį tokios knygos daro.

    Atsakyti
  10. Žygeivis says:
    14 metų ago

    Kalbant apie Eugenijos Šimkūnaitės “neaiškius” jos turėtų žinių šaltinius, prisiminiau savo paties giminės istoriją, kuri šiek tiek “praskleidžia” šią paslaptį ir paaiškina, kodėl tautosakininkams taip sunku rasti žmones, ką nors tiksliau žinančius šiais pagoniškais sakraliniais klausimais.

    Mano prosenelė (mano senelio mama) Juzė Baušytė buvo vietinė Ignalinos krašto žiniuonė (beje, kilusi iš vietų, ne ypač toli buvusių nuo Eugenijos Šimkūnaitės gimtųjų – iš Mikalavo dvarelio Daugėliškio valsčiuje).

    Mano seneliai, tėvas, kiti giminaičiai pasakojo, kaip iš viso krašto gana plačių apylinkių pas ją atvažiuodavo daugybė įvairiausių žmonių su savo įvairiomis bėdomis. O jinai jas išspręsdavo – ir gydydavo su žolėmis, ir užkalbėdavo, ir patarimus duodavo…

    Ji pati pasakojo savo giminaičiams (bet tik moteriškos lyties, ypač savo proanūkėms), jog visos senovinės žiniuonių žinios gali būti perduodamos tik vyriausiai dukrai arba anūkei. Niekam kitam – jokiam kitam giminaičiui, o tuo labiau pašaliniams, nebuvo galima ką nors perduoti iš tų ypač slaptų žinių, nes tada jos prarastų savo antgamtinę jėgą.

    Deja, nors ji turėjo net 19 vaikų, tačiau tik viena buvo mergaitė, bet ir ta mirė labai anksti, kaip ir beveik visi kiti jos vaikai. Tik trys išgyveno – štai koks buvo realus vaikų mirtingumas tais laikais. O vyriausia proanūkė tuo metu, deja, nesusidomėjo jos keistais pasakojimais. Jaunesnė susidomėjo (ji vėliau baigė farmaciją ir tapo vaistininke), bet jai, deja, nebuvo galima tų žinių perduoti. Taip mūsų prosenelės turėtos žinios ir iškeliavo kartu su ja. Liko tik įvairių keistų atsiminimų nuotrupos…

    Pvz., mano tėvas atsimena, kaip jam dar vaikui jinai panaikino karpą. Užrišo ant karpos iš neplautų avių vilnos rankomis susuktą nedažytą siūlą ir kažką po nosimi suburbėjo – lyg ir kažkokią maldelę ar užkeikimą. Keisčiausia, kad karpa kitą dieną iš tikro išnyko. Tėvas, nors jam jau 80, iki šiol tą įvykį prisimena ir vis tuo stebisi. 🙂

    Ir daugiau tokių istorijų “vaikšto” mano giminėje. Bet, deja, niekas nežino, kokias ji maldas ar užkeikimus kada ir kur sakydavo.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Vilniaus rotušė
Lietuvoje

Pradėtas Vilniaus rotušės atnaujinimas

2025 11 13
Lietuvos kariuomenės analitikai
Lietuvoje

Spalį stebėtas priešiško informacinio spaudimo augimas iš Baltarusijos

2025 11 13
Lietuvos mokslo taryba pristato Lietuvos mokslinių tyrimų infrastruktūros kelrodį
Lietuvoje

Seimo komisija į plenarinį posėdį kviečia LMT pimininką

2025 11 13
Pradedami magistralės nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos tiesimo parengiamieji darbai
Lietuvoje

A. Zuokas ragina skubiai imtis veiksmų dėl vežėjų

2025 11 13
Aplinkos ministerija: ką svarbu žinoti apie neprižiūrimas kapavietes
Lietuvoje

Aplinkos ministerija: ką svarbu žinoti apie neprižiūrimas kapavietes

2025 11 13
Pristatymą „Lietuviškos Vėlinės“ pristatanto lenkų režisierius J. Skšyvanekas
Istorija

„Lietuviškas Vėlines“ pristatantis lenkų režisierius J. Skšyvanekas gilinasi į praeities ir dabarties nuodėmes

2025 11 13
Paukščių paroda
Gamta ir ekologija

Paroda Kaune kviečia susipažinti su gražiausiais ir įdomiausiais paukščiais

2025 11 13
Krašto gynyba
Lietuvoje

Konservatoriai ragina Gynybos fondą naudoti tik gynybos poreikiams

2025 11 12

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimgaudas apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • Rimgaudas apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Pradėtas Vilniaus rotušės atnaujinimas
  • Spalį stebėtas priešiško informacinio spaudimo augimas iš Baltarusijos
  • Nuovargis ir sudėtinga susikaupti? Priežastis gali slypėti kraujyje
  • Seimo komisija į plenarinį posėdį kviečia LMT pimininką

Kiti Straipsniai

Ilgių šventimas Romuvos kaime Dvarciškiuose | D. Greičiūno nuotr.

Romuva kviečia į Ilgių-Vėlinių šventę Romuvos kaime

2025 10 24
Gintautas Šapoka „Lietuviai tarpukariu Lenkijos kalėjimuose“

Išleista knyga „Lietuviai tarpukariu Lenkijos kalėjimuose“: pamiršta okupacijos istorijos pusė

2025 10 21
Latvijos Dievturiai

Latvija žengia istorinį žingsnį: Latvijos Dievturiai įteisinti kaip tradicinė religija

2025 10 09
Romuva – Europos etninių religijų kongrese Atėnuose

Romuva – Europos etninių religijų kongrese Atėnuose

2025 10 08
Romuvos Krive trečią kartą išrinkta Inija Trinkūnienė

Romuvos Krive trečią kartą išrinkta Inija Trinkūnienė

2025 10 06
Skaistakalnio romuvos Rudens lygiadienio šventė

Skaistakalnio parke bus švenčiama Baltų vienybės diena ir Rudens lygiadienio šventė!

2025 09 17
Tirpdoma Lietuva

D. Razauskas. Lietuvių kalba ir lietuviškasis kvailumas

2025 09 11
Kviečia patyriminė paroda - Mikalojus Konstantinas Čiurlionis: nuo Budos iki Rex

Kviečia patyriminė paroda – Mikalojus Konstantinas Čiurlionis: nuo Budos iki Rex

2025 09 10
Virtualus pasakojimas, skirtas poetui Pauliui Širviui

Virtualus pasakojimas, skirtas poetui Pauliui Širviui

2025 09 10
Labubu žaislas

Labubu tai fenomenas! Mažas monstriukas kuris užkariavo pasaulį

2025 08 19

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimgaudas apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • Rimgaudas apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
  • LIETUVIŠKOS KARALYSTĖS JUNGTINĖS PAJĖGOS apie A. Juozaitis. Lietuvos finišas nenumaldomai artėja…
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis

Žemė – mūsų Motina, upės – mūsų seserys...

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai