Ketvirtadienis, 30 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Net ir mažos vairuotojų nuodėmės gali baigtis skaudžia nelaime

www.alkas.lt
2020-07-12 13:30:59
2
efoto.lt, ramuno nuotr.

Avarija | efoto.lt, Ramūno nuotr.

       
efoto.lt, ramuno nuotr.
Avarija | efoto.lt, Ramūno nuotr.

Į eismo įvykį patekę vairuotojai paprastai neprisipažįsta, kad kritiniu momentu buvo užimti kitais dalykais: naršė telefone ar skambino, valgė, žaidė su vaikais ar nesusitvarkė su automobilio salone nerimstančiu naminiu gyvūnu. Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) vairuotojų išsiblaškymą laiko viena didžiausių problemų saugumui kelyje, o JAV skaičiuojama, kad tai lemia maždaug dešimtadalį eismo įvykių.

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad tikrąjį vairuotojų išsiblaškymo mastą Lietuvoje galima nebent nutuokti. Prieš porą metų įmonės iniciatyva prie didelių sankryžų Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje atliktas tyrimas atskleidė, kad į pašalinę veiklą vos sustojęs prie šviesoforo iškart panyra net kas antras vairuotojas – dažniausiai naršo išmaniajame telefone, kalba telefonu be laisvų rankų įrangos ar gražinasi.

„Kad ir koks reikalas vairuojant atrodytų be galo svarbus, jis vis tiek neturėtų iš pirmosios vietos išstumti vairavimo. Kelių eismo taisyklėse vienareikšmiškai nurodoma, kad vairuotojas privalo imtis visų būtinų priemonių savo, keleivių ir krovinio saugumui kelionės metu užtikrinti. Deja, bet vairuojant kiekviena atotrūkio sekundė gali akimirksniu tapti kritine“, – sako jis.

Kaip nejuntamai praskrieti futbolo stadioną

Draudikai pastebi, kad negalima nuvertinti net ir kelių sekundžių, per kurias žvilgsnis atitraukiamas nuo kelio. Skaičiuojama, kad trumpąją žinutę telefone perskaityti užtrunka 4-5 sekundes. Jei gyvenime tai yra tik akimirksnis, vairuodami per tiek laiko galite net nepastebėti, kaip jau praskriejote visą futbolo stadiono ilgį.

„Klaidingai įsivaizduojama, kad jei greičio pedalas nenuspaustas iki dugno, vairavimas yra saugus. Tikrai nebūtinai. Tarkime, važiuodami 60 kilometrų per valandą greičiu per 5 sekundes spėsite nuvažiuoti apie 84 metrus, o 90 kilometrų per valandą – net 125 metrus. Standartinis futbolo stadiono ilgis yra 105 metrai. Tokio ilgio atkarpoje gali nutikti bet kas ir sureaguoti į tai praktiškai nėra šansų, jei į kelią tuo metu nežiūrima“, – teigia A. Žiukelis.

Savo laiku šokiruojančius tyrimo rezultatus paskelbė Jungtinių Amerikos Valstijų Jutos universiteto tyrėjai, palyginę vairuotojų pastabumą bei reakciją vairuojant, jei tuo metu naudojamasi mobiliaisiais telefonais. Paaiškėjo, kad vairuotojui kelyje kalbantis mobiliuoju telefonu, jo reakcijos laikas tampa panašus tarsi pavartojus alkoholio. Todėl tikimybė, jog tokie vairuotojai pateks į eismo įvykį, ženkliai išauga.

„Būtų nesąžininga demonizuoti vien tik mobiliuosius įrenginius, nors dažnas jų naudojimas daro labai didelę įtaką eismo saugumui. Visos smulkios vairuotojų nuodėmės ar netinkami įpročiai yra vienodai pavojingi, nes kainuoja tas gyvybiškai svarbias sekundes, kurias vairuotojai skiria ne vairavimui, o pašalinei veiklai. Belieka tik skatinti ir šviesti vairuotojus maksimaliai susitelkti į vairavimą“, – konstatuoja ekspertas.

Vairuotojai ir blaškosi, ir yra blaškomi

Įvairių šalių statistiniai duomenys ir tyrimai rodo, kad dažniausiai vairuotojus išblaško mobilieji telefonai. Tai gali būti skambinimas arba atsiliepimas į skambutį, žinučių skaitymas bei rašymas, taip pat naršymas.

„Vairuotojai dažnai naudojasi ir įvairiomis eismo programėlėmis. Jeigu žinote, kad tokios programėlės reikės, įsijunkite ją prieš pajudėdami, jokiu būdu ne jau išvažiavę į kelią. Kalbėti telefonu leidžiama naudojantis laisvų rankų įranga, tačiau telefono laikymą prie ausies vairuojant policijos pareigūnai traktuoja kaip grėsmę kitiems eismo dalyviams ir gali skirti iki 90 eurų baudą. Be to, reikėtų suvokti, kad net ir naudojant laisvų rankų įrangą bet koks sąmoningas ar nesąmoningas minčių nukreipimas į pašalinę veiklą gali būti lemtingas. Tai galioja ir bendraujant su keleiviais, ir tiesiog klausantis radijo ar nejučia užsisvajojus“, – atkreipia dėmesį A. Žiukelis.

Dėmesį blaškantys klasikiniai faktoriai yra užkandžiavimas, gėrimas vairuojant, makiažas, o rūkymą dar labiau komplikuoja elektroniniai rūkymo įrenginiai, kurių neužtenka prisidegti, juos reikia ir įkrauti.

„Važiuojant su vaikais galinio matymo veidrodėlis kartais pakreipiamas taip, kad vairuotojai matytų ne kelią, o gale sėdinčius vaikus ir ką jie veikia, paduoda jiems užkandžių, gėrimą ar žaislą. Saugumą mažina ir salone laisvai vaikščioti paleisti gyvūnai, kurie reiškia nepasitenkinimą transportavimo dėžėmis ar pavadėliais. Jei jie dar nepalindo po sėdyne ar po pedalais, jų judėjimą po saloną vairuotojai vis tiek seka bent akies krašteliu. Taip pat dažnai skubant ir priverstinai stabtelėjus kamštyje, moterims kyla natūralus noras sutaupyti laiko ir pasirūpinti savo makiažu automobilyje. Nedarykite to. Saugumas turi būti prioritetas numeris vienas“, – pataria ekspertas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vairuotojų egzaminavimas vyks realiame eisme
  2. Greitį viršija daugiau nei trečdalis Lietuvos vairuotojų, rodo apklausa
  3. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  4. Vairuotojų laukia pokyčiai: miestuose net ir 50 km/h greitis yra per didelis
  5. Akinanti saulė gali būti skaudžių eismo nelaimių kaltininkė, įspėja draudikai
  6. 4 nepopuliarūs daiktai, kurie gali būti itin naudingi vairuotojams žiemą
  7. Įspėjimas vairuotojams – karantinas laukiniams gyvūnams „negalioja“
  8. Laisvėjant karantinui būtina pasirūpinti ir automobiliu
  9. Įsivyravus karščiams didėja avarijų tikimybė
  10. Nors vagysčių iš automobilių mažėja, budrumo prarasti nereikėtų
  11. Automobilių elektronikos gedimai kelyje – vis dažnesnis iššūkis vairuotojams
  12. Su dygliuotomis padangomis bus galima važinėti ilgiau
  13. Automobilių dalių vagims karantinas – „pats darbymetis“, įspėja draudikai
  14. Dviračių ir paspirtukų vairuotojams taip pat galioja eismo taisyklės
  15. Kokie sprendimai sumažintų eismo aukų skaičių keliose?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 2

  1. Rokas says:
    5 metai ago

    NE! Pirmiausia priklauso nuo amžiaus ir blaivumo!

    Atsakyti
  2. Rokas says:
    5 metai ago

    Rusijos vairuotojai aplamai iškrenta iš aptariamos temos ir įvykių. Žiūrite jų tele laidą PIPIRAS?

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Pasienis
Lietuvoje

Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui

2025 10 29
Pinigai
Lietuvoje

Siūloma aiškesnė VDU apskaičiavimo tvarka

2025 10 29
Mokykla, telefonas
Lietuvoje

Mokyklos privalės nusistatyti mobiliųjų telefonų naudojimo taisykles

2025 10 29
Būstas
Lietuvoje

Teikiamas trijų įstatymų paketas, palengvinsiantis būsto įsigijimą jaunimui

2025 10 29
Vėlinės
Gamta ir žmogus

Vėlinių iššūkiai vairuotojams: kamščiai, plikledis ir neatidūs pėstieji

2025 10 29
Kelio darbai
Lietuvoje

Ruošiamasi kelio Klaipėda–Radailiai–Kretinga atnaujinimui

2025 10 29
Savivaldybių aplinkosaugos reitingas
Gamta ir ekologija

Žaliausias Lietuvos miestas – Alytus

2025 10 29
Telefonas
Gamta ir žmogus

„Telia“: Lietuva užveria vartus telefoniniams sukčiams

2025 10 29

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui
  • Kita nuomonė apie Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui
  • ...XXD apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
  • Žada šuolį apie Vyriausybė pritarė Energetikos plėtros programos pakeitimams

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Į ką atsižvelgti renkantis padangas traktoriui?
  • Bėgimo takelis namuose: sveikata, disciplina ir vidinė ramybė
  • Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui
  • Siūloma aiškesnė VDU apskaičiavimo tvarka

Kiti Straipsniai

Vėlinės

Vėlinių iššūkiai vairuotojams: kamščiai, plikledis ir neatidūs pėstieji

2025 10 29
Poros tarpusavio santykiai

Intymumas be sekso: ar įmanomi gilūs ryšiai be fizinio artumo?

2025 10 29
Eismas

Per šias Vėlines numatomas dar gausesnis eismas keliuose

2025 10 27
Paspirtukas

Daugėja gaisrų, sukeltų užsiliepsnojusių baterijų

2025 10 26
Automobilis

Svarbiausi dalykai renkantis naują automobilį

2025 10 25
Žiurkės

Graužikai ir paukščiai: kaip apsaugoti automobilius nuo šių svečių

2025 10 25
Eismas, perėja

Rugsėjį – rekordinis vaikų nelaimių skaičius

2025 10 22
Vaikai

Vaikai praranda ryšį su gamta: kaip tai atsiliepia?

2025 10 20
Prasideda akcija „Kaminukas“

Prasidėjus šildymui, daugėja darbo ugniagesiams

2025 10 19
Padangos

Kokias padangas rinktis elektromobiliui?

2025 10 18

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui
  • Kita nuomonė apie Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui
  • ...XXD apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
  • Žada šuolį apie Vyriausybė pritarė Energetikos plėtros programos pakeitimams
  • Rimgaudas apie K. K. Urba. Žemaitiška stiprybė Telšių kultūriniuose akcentuose
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Ingrida Šimonytė | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Konservatoriai patvirtino galutinį Seimo rinkimų dalyvių sąrašą

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai