Antradienis, 28 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra

M. Kundrotas. Ar eitumėte mirti už vamzdį?

Marius Kundrotas, www.alkas.lt
2017-08-10 12:00:28
19
Alkas.lt koliažas

Alkas.lt koliažas

       
Alkas.lt koliažas
Alkas.lt koliažas

Lietuvos visuomenei pateikus Vyčio paminklo projektą papuošti sostinės Lukiškių aikštei ir net surinkus pinigus liberalų meras Remigijus Šimašius pareiškė, jog šis projektas nėra tinkamas. Kultūros ministerija nusprendė Lukiškių paminklo projektą patikėti Šiuolaikinio meno centrui (ŠMC).

Ši institucija gerai žinoma postmodernia meno samprata. Neva kiekvienas žmogus – menininkas, bet tik menininkai tai žino. Galima rasti sąsajų su Žano Žako Ruso idėja, kad kiekviename žmoguje iš prigimties glūdi gėris ir išmintis, tiktai bloga visuomenės santvarka žmogų sugadina. Įdomu, jei žmogus iš prigimties – geras ir protingas, kas gi sukuria tą blogą visuomenės sąrangą? Belieka paskelbti, kad kiekvienas žmogus – fizikas, istorikas, politikas…

Iš tiesų žodis „šiuolaikinis“ yra savotiška priedanga. Šiuo pavadinimu dirbtinai kuriamas konfliktas tarp seno ir naujo. Ne visa, kas sena, yra bloga. Ne visa, kas nauja, yra gera. Ir atvirkščiai. Lietuvoje turime puikių modernių paminklų: karaliui Mindaugui Vilniuje, kunigaikščiui Jonušui Radvilai Kėdainiuose. Diskutuojama dėl paminklo Romui Kalantai Kaune. Konservatyvesni žmonės jį kritikuoja: atseit – kas čia per paminklas didvyriui, kuris mindomas kojomis (paminklą sudaro laisvės liepsnos tiesiog ant šaligatvio). Bet pati idėja – įdomi ir herojiška.

Yra ir daugiau diskutuotinų paminklų. Pavyzdžiui – paminklas Vincui Kudirkai. Idėja – puiki: liesas, gal net per daug liesas, vienišas švietėjas – milžiniškų Gediminaičių stulpų ir savo sukurtos Tautiškos giesmės žodžių fone. Kyla mintis, kad išoriškai silpnas žmogus (himno autorius buvo silpnos sveikatos ir mirė nuo džiovos) gali būti dvasios galiūnas ir sukurti didžių dalykų. Vis dėlto pati patriarcho skulptūra skatina veikiau užuojautą, nei didybės pojūtį. Reikia gilaus mąstymo, kad perprastum pavaizduoto asmens didybę, o juk paminklai kuriami masėms.

Dar daugiau diskutuotini Jono Basanavičiaus paminklo projektai. Jei V. Kudirką galima atpažinti, tai J. Basanavičiaus paminklo projektai įvairuoja nuo Felikso Dzeržinskio ir Vinco Mickevičiaus-Kapsuko iki Kalėdų Senelio. Modernistai paklaus, kam tas panašumas, bet vis dėlto vaizduoti ketinama konkrečią istorinę asmenybę. Negalima taip savivaliauti.

Šiuolaikinio meno sąvoka istorine lemtimi grindžia labai konkrečią, iš esmės – dekadentišką meno sampratą. Meno paskirtis jau nėra įkvėpti didiems žygiams, bet šokiruoti, suerzinti. Pozityvų meno krūvį keičia negatyvus. Arba tiesiog visiškas prasmės vakuumas. Pavyzdys – paroda, sudaryta iš cigarečių nuorūkų. Tokia paroda atgabenta iš pačios Amerikos, už didelius pinigus. Lyg Lietuvoje trūktų nuorūkų. Žinomesnis pavyzdys – paminklas Vilniuje, prie Neries, oficialiai vadinamas „Krantinės arka“, nors visuomenėje žinomas tiesiog kaip vamzdis.

Nejau tokio meno atstovai kurs paminklą Lietuvos laisvės kovoms ir kovotojams? Kuris jų būtų norėjęs būti taip pavaizduotas? Nejau vietoje klasikinio Vyčio paminklo iškils dar vienas vamzdis?

Paminklai – tai istoriniai simboliai. Kiekvienas simbolis glaudžia savyje tam tikrą prasmę. Prasmę gyventi ir mirti. Žymus tautinės savimonės tyrinėtojas, profesorius Entonis Smitas, pažymėjo, kad prasmė gyventi glaudžiai susijusi su prasme, dėl kurios galima mirti. Norėtųsi paklausti visų postmodernistų, ar jie norėtų mirti už vamzdį?

Skeptikas paklaus: o koks gi šio straipsnio autoriaus santykis su menu? Išties minimalus. Tai – vartotojo santykis. Neutraliąja šio žodžio prasme. Tai – žvilgsnis istoriko ir politologo akimis, svarstant meno reikšmę visuomenei, tautai, valstybei. Žinia, kad muzika, dailė, skulptūra, architektūra ir kitos meno šakos daugelį žmonių įkvepia vienokiems arba kitokiems žygiams.

Lietuviai ėjo mirti už Vytauto Didžiojo paminklą ir Gedimino pilį. O ką sufleruoja dekadentinis menas? Kad gyvenimas – tiktai buitis, pramoga, o gal ir kas blogesnio. Jau sulaukėme performansų, kuriuose išsitepamas veidas, o po to valomasi į Lietuvos Trispalvę. Tai jau – tiesiog iškrypimas. Save gerbiančioje valstybėje toks „menininkas“ sėdėtų kalėjime. Bet vargu, ar sužinojęs apie tokią grėsmę, jis apskritai ryžtųsi tokiai „meninei“ išraiškai. Auka dėl savų idėjų – kokios jos bebūtų – būdinga tik žmonėms, suvokiantiems, kas yra dorybės. Kokias dorybes skatintų Šiuolaikinio meno centras ir jo paminklas Lukiškių aikštėje? Šis klausimas lieka atviras.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vyčio paramos fondas: Simbolių nemylinti mažuma primeta visuomenei savo nuomonę
  2. B. Leonavičius: Lietuviai kolonizuojasi savo noru
  3. B. Puzinavičius. Dėl Lukiškių aikštės memorialo
  4. A.Karalius. Laisvės pirkimas su varovais: Kultūros ministerija tyčiojasi iš autorių (nuotraukos)
  5. L. Rasimas. Lukiškių aikštė ir Lietuva
  6. V.Bagdonavičius. Kultūra kaip būtiškoji duotybė žmogui
  7. Pirmasis šių metų ŠMC kino salės sezonas jau prasidėjo
  8. A. Karalius.Tas sprangus žodis Laisvė: Kultūros ministerijos konkursiniai nuotykiai
  9. Seimo narys P. Gražulis siūlo nukelti ir „Surūdijusio vamzdžio“ skulptūrą
  10. B. Puzinavičius. Ar tikrai Lukiškių aikštė formuojama kaip pagrindinė reprezentacinė Lietuvos valstybės aikštė su laisvės kovų memorialiniais akcentais?
  11. Į šventę kviečia prieš penkerius metus įkurtas Balsių mitologinis parkas
  12. „Aktualioji istorija“: Kultūros kūrimas ir žlugdymas: antivalstybinė Lietuvos kultūros politika (video)
  13. Kultūros ministerija skyrė Jaunojo muzikos atlikėjo apdovanojimą
  14. Kultūros ministerijos ir ŠMC „kūrybinėse dirbtuvėse“ bus ieškoma Lukiškių aikštei tinkamo paminklo
  15. ŠMC bus paskelbtos atrinktos Lukiškių aikštės paminklo projektų idėjos

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 19

  1. justinas says:
    8 metai ago

    Mūsų šalį valdo diletantiniai liberaliniai Briuselio vasalai ir jiems bet koks su nacionalizmu susijęs objektas yra laikoma, kaip grėsmė jų liberkomunistinei ideologijai. Paskaitykit Lietuvos strategiją 2020 – 2030 metai, ten nėra nė žodžio apie lietuvių tautą – tai mano manymu viską pasako. Atvirai pasakius dar neteko matyti Europos šalies, kur vamzdis būtų – nacionalinė vertybė, čia net Afrikoj to nerastumėm. Labai keista. Tai tiek.

    Atsakyti
  2. tikras lietuvis says:
    8 metai ago

    Autorius neteisus: kada einama kovoti už Tėvynę, tuomet einama ginti, o ne mirti.
    Ne tas tikslas.

    Atsakyti
    • Gustavas. says:
      8 metai ago

      Ne tas tikslas. Stribokai irgi buvo pasivadine liaudies gynėjais.Reiškias skant ėjo gint o ne mirt už Tėvynę. Ir kaipgi tu mirsi kai išvežto kaimyno lašiakai ir kraičių skrynia nepasidalinta sėbrų.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        8 metai ago

        Išsigalvoji ir nerausti, seni: liaudies gynėjų jau pavadinime matome tikslą – ginti liaudį ir tai buvo daroma, ginant liaudį nuo banditų, kurių tikrai buvo (nuo partizanų ginti nereikėjo, bet tai jau – kita kalba).

        Atsakyti
        • Gustavas. says:
          8 metai ago

          Baik. Tie raudonieji banditai ginė kremliaus grobikiškus planus ir mūsų tautą naikino jų nurodimu. O ne kažką nuo kažko ginė.

          Atsakyti
          • Kemblys says:
            8 metai ago

            Aš džiaugiuosi ‘tikru lietuviu’ – dabartinis jaunimas be jo negalėtų įsivaizduoti tų KOMUNISTINIŲ išgamų. Netikėtų, kad taip galėjo meluoti lietuviams tiek dešimtmečių, kaip dabar meluoja ‘tikrasis’ 🙂 🙂 🙂

  3. LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS says:
    8 metai ago

    Išpuolis prieš Lietuvą.
    Internetiniame šiukšlyne, mūsų Vytis pavadintas balvonu ir LRT (siauru_vizos – kasper_vizijos) veikėjų pagalba tai (su pasitenkinimu) paskleista Tautai. Paklausykim kaip niekinama Lietuva ir Tauta,
    va čia nuo (1:13:00)
    http://www.lrt.lt/mediateka/irasas/1013673412/ryto_garsai_2017-08-08_06_30

    Atsakyti
  4. Žemyna says:
    8 metai ago

    Atsiprašau, bet kam nauda iš to „balvono”? Už visuomenės lėšas? Juk iš tokio, priešingai nei iš vamzdžio, jokis fin.šaltinėlis nešlamės į kišenes.

    Atsakyti
  5. Vytautas says:
    8 metai ago

    Pragyvenau Vilniuje 60 metų. Mačiau nemažai įvairaus meno ir ne meno,bet už tokį Vilniaus papuošalą kaip tas vamzdis, tai jo kūrėjus vertėtų išgrūsti iš Lietuvos, ne tik kad iš Vilniaus.Apspjaudyti reikia tokius ,,menininkus” Tai pajuoka iš miesto.

    Atsakyti
  6. Giedrius says:
    8 metai ago

    -nuo Šventaragio iki Šventavargio – puse minties antplūdžio
    (ne žingsnio, nes šventumo nei peržengsi,
    nei nužengsi …anei nuvamzdinsi, net ne”įvytinsi” )

    ***
    tad vargetų vargelių (po 1940-06-15 antplūdžio sėkmingai
    Kovo 11-tai pamatą Valstybės atkūrimui sukūrusių v i s g i:
    Mariaus-Giedriaus-Alko-Gasparo-Kavaliauskų berniokėlio
    /pravjovų prajovo LDDPistinio/ muliažas, žodžiu…) koliažu
    šiuo sukurptu ir atliepiantis —galgi netgi tiesą, gal tikrovę;
    šventai (mat)

    atliẽpti, -ia (àtliepia), àtliepė
    “atskambėti, rezonuoti: Piemuo pyškina botagu, net girioj atliẽpia Alk.

    B “duoti atsakymą į klausimą, atsakyti:”

    “suskambėti: Žemė atliepė ant jų šauksmo .
    | refl.: Iš jos miegamojo atsiliepė varpelis rš. Tuomet – juokai, klegesys, kartais ir dainės atsiliepdavo Žem. Linksmam tam balsui krūmaliūse atsiliepus, nė viena kenklė netimpčiojusi neliko – tūlyd visi apsukuo ugnies šokti suniko M.Valanč. ”

    “nesutikti ką daryti, atsisakyti: Jis manie liepė, aš jamui atliepiau, t. y. atsakiau J.”

    ” atsitrenkti: Lentą padėk ant kalados, kad kalant atliẽptų Žvr. Čia neatliẽps – nekalk! Jrb.
    | Jau čia kastuvas atliẽpia į akmenį Vdžg. Dar ne pats šlapumas – dar iš apačios pašalas atliepia Ėr. Kelias jau truputį pašaltas – važiuojant ratais jau šiek tiek àtliepia Up. Iš paviršiaus čia minkšta, o giliau kietai atliepia Mrj. Nieko, dar gali važiuot – pašalas atliẽpia! Grš. Kas čia per kūlimas, kad neatliepia spragilas (kai grendymas minkštas)! Plv.”

    “atitikti: …>> Šiandien dar yra tariama į didį gudrinčių lietos vyrs, kaip būtų žodis atliepąs į teutonų žodį staatsmann S.Dauk. Pasiekę aukštąjį mokslą valstiečiai ir pažangesnė bajorijos dalis savo literatūrine–kultūrine veikla atliepė šiam liaudies veržimuisi, juo rėmėsi rš.”

    “turėti įtaką, reikšmę, paveikti: Tas sunkus darbas jo sveikatai àtliepė Vlkv. <…
    | refl.: Jo visuomeninių politinių pažiūrų ribotumas vietomis atsiliepė ir jo mokslo darbams rš. Tai neigiamai atsiliepia žodynėlio gerumui J.Jabl. Kiekviena nereikalinga išlaida atsiliepia ūkiui rš. Visa tai negalėjo neatsiliepti į tautos būdą B.Sruog. "

    "būti dar jaučiamam, visiškai neišnykti, reikštis (apie anksčiau ką buvusį):
    Ta liga jam ilgam atlieps Vlkv. Džiova atliepa trejus ketverius metus Šts. Iš brago kilnojimo nupuoliau ant strėnų, ir senatvė[je] atliepa Tl. Kas skauda? – Šonas àtliepa Plng.
    | Mėšlai dirvoje atliepa dvejus trejus metus, o dumblas – apie dešimt metų Šts.
    Jūros kerpės trejus metus àtliepė bulvėms Plng. Jei storai aparsi, nebatsilieps mėšlai Ggr.
    Tai žodžiai iš kokių laikų atsiliepia (senoviški žodžiai renkami, vertinami) Vl. Kiek brangių atsiliepia vardų, kai į buvusius žiūrim metus! Mair."

    …turėti atsakomybę, atsakyti:
    Aš turiu už tai rokundą duoti, atsiliẽpti KII286. Aš už tai atsiliẽpsiu …(KIEKVIENAM SAVAI ATSAKOMYBEI,
    už veiksmą /veikimą ar neveikimą/, tarsi visą tiesą apie Lunkų-Lukiškių Šventaragio aplinką porintų…

    atsilept, atsakyt, – su Maironiu, – su Daukanto, Valančiaus, Sruogos atmintimi, su mokslo, daržo, dirvos trąša,
    visa būtąja ir būsimąja mėšlo galia į derlių tavo-mano-mūsų /ir kultūrinį/ per įrašą Žodyne lietuvių, savo kalbos
    Kultūros metuose šiuose, šį klausimą geba.

    O ar gebi Tu, taip pat, nuo širdies, su meile, su tikėjimu, – savimi, Vilniumi, Lietuva, visa tauta ir šiandienos
    karta atsakyt, už ateitį, "iš praeities" ir dabartį …gal net be vamzdžio nelegalo, be nelegalaus išlaidavimo,
    be nulaboratorinimo, – AIKŠTEI, paminklams, statyboms, atminčiai; tvirtai, ramiai, ištikimai ir nuoširdžiai
    …nuo Širdies ir su Meile.
    Visai švenčiausio Šventaragio šventųjų kalvų stebuklingiausiam visų pasaulio miestų Garbei, – Tavo garbei. Gebi?

    Atsakyti
  7. Tomas says:
    8 metai ago

    Lietuva nėra militaristinė valstybė, galvų kapojimas nesimbolizuoja modernios ir šiuolaikiškos tautos.

    Atsakyti
  8. Kemblys says:
    8 metai ago

    Tingiu skaityti, o Kundrotas iš tikrųjų rašo apie vamzdį?..

    Atsakyti
    • Tvankstas says:
      8 metai ago

      Negirdėta pažanga !

      Atsakyti
  9. Kažin says:
    8 metai ago

    Vaikiškas klausimas, tokie klausimai Alke netinka. Visiškas išsisėmimas…

    Atsakyti
  10. Algimantas says:
    8 metai ago

    Kanalizacijos vamzdis- skirtas užteršti (visom prasmėm) netik Nerį ,Vilnių, bet ir visą Lietuvą.

    Atsakyti
  11. T0mas J. says:
    8 metai ago

    Teiginys, kad “lietuviai ėjo mirti už Vytauto Didžiojo paminklą” – be įrodymo man yra abejotinas.
    Aš už paminklą neičiau mirti. Už jokį paminklą.

    Atsakyti
  12. Už Vytį says:
    8 metai ago

    Šiuolaikinis meno centras gali tik slieką arba vamzdį pastatyti. Kodėl nei meras nei Kultūros ministerija neatsižvelgia į daugumos žmonių norus, į iniciatyvą pastatyti Vytį. Jie negali uzurpuoti visai tautai svarbios istorinės atminties įamžinimo būdo. Kas jiems davė tokią teisę?

    Atsakyti
  13. Diedas says:
    8 metai ago

    Tarybinių maniakų paistalai.
    Apie kokius mirt norinčius didvyrius-komsomolcus čia rašoma?
    Koks glušas norės žudytis dėl stovylos, kryžiaus ar klitokio simbolio?
    Į karą einama gint Tėvynės, galabyt priešus ir laimėt, o ne nusižudyt.
    Kas eitų gint Tėvynės, jei neturėtų vilties laimėt?
    Raudonieji agitatoriai bet kokią temą sugeba pasukt kremliui tinkama linkme.
    Šis autorius savo straipsniuose, be išimčių, prikreigia antipatriotiškų teiginių.

    Atsakyti
  14. Diedas says:
    8 metai ago

    Paminklo statyba Lukiškių aikštėje, tautos reikalas. Šiuo klausimu piliečiai galėtų pasisakyti referendume.
    Tik referendumininkai kažkodėl tyli.
    Aniems rūpi tik kremliaus reikalai.
    Nors, prisiminus paskutinį referendumą, kai tauta, pasisakė už Astravo atominio monstro statybą, galimas variantas, kad rusų caras vel sukels ant kojų visus savo klykiančius, bliaunančius, kriokiančius, visų galų “specialistus” ir nukruš žmonėms smegenis sau naudinga linkme.
    Pasitelkus visus parsidavėlius ir žiniasklaidą tokiu mastu kaip buvo Astravo atominio monstro statybos referendume, pilnai įmanoma, kad vietoj Vyčio, Lukiškių aikštėje stovėtų pridergtas unitazas.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Marija Jakubauskienė
Lietuvoje

Ministrė pažadėtų vykdomos reformos įrodymų liberalams taip ir nepateikė

2025 10 28
Šliūpų šeima (Jonas, Vytautas, Grasilda), 1936 m. Kaunas
Istorija

Vytautas Jonas Šliūpas – tarp Palangos, Amerikos ir šeimos atminties: 95-osioms gimimo metinėms

2025 10 28
„Sengirės fondas“
Gamta ir ekologija

Pirmieji Lietuvos verslai jungiasi prie „1% for the Planet“ judėjimo

2025 10 28
Mokomoji stotelė prie LNM Istorijų namų
Etninė kultūra

LNM Istorijų namai kviečia pažinti etnografiją per žaidimą

2025 10 28
Vytautas Baltus pretenduoja į architektūros „Oskarą“
Architektūra

KTU SAF docentas Vytautas Baltus pretenduoja į architektūros „Oskarą“: sužavėjo projektuota sodyba Gaižėnų kaime

2025 10 28
Apsaugota apie 600 tūkst. miško sodmenų
Gamta ir ekologija

Bendromis jėgomis apsaugota apie 600 tūkst. miško sodmenų

2025 10 28
Nacionalinis susivienijimas: Radžvilas vs Sinica
Lietuvoje

Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica

2025 10 28
Sporto salė
Lietuvoje

Kaune atidaryta šiuolaikiškiausia sporto salė mieste

2025 10 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Jonas Vaiškūnas apie Vytautas Jonas Šliūpas – tarp Palangos, Amerikos ir šeimos atminties: 95-osioms gimimo metinėms
  • Kalava apie K. K. Urba. Žemaitiška stiprybė Telšių kultūriniuose akcentuose
  • :) apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
  • Inga apie Vytautas Jonas Šliūpas – tarp Palangos, Amerikos ir šeimos atminties: 95-osioms gimimo metinėms

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Ministrė pažadėtų vykdomos reformos įrodymų liberalams taip ir nepateikė
  • R. Vanagas. Tamsūs laikai kunigaikščiuis Margiriui?
  • Vytautas Jonas Šliūpas – tarp Palangos, Amerikos ir šeimos atminties: 95-osioms gimimo metinėms
  • Pirmieji Lietuvos verslai jungiasi prie „1% for the Planet“ judėjimo

Kiti Straipsniai

Lietuvos kultūros ministerija

2026 m. valstybės biudžeto projekte – papildomi 12 mln. eurų kultūros srities darbuotojų atlyginimams

2025 10 21
Lietuvos chunveibinai

V. Budnikas. Alternatyvūs galios centrai, protestų fabrikas ir kam naudingi kultūros darbuotojų protestai (I)

2025 10 10
Petras Gražulis teisiamas už „Šventą raštą“

M. Kundrotas. Oficialu: teismas cenzūruoja Bibliją

2025 10 08
„A galerija“ ir Remigijus Kriukas, Žiūrovų rinktinė galerija

Vilniuje baigėsi tarptautinė šiuolaikinio meno mugė „ArtVilnius’25“: geriausius išsirinko ir lankytojai 

2025 10 07
Kultūros ministerija

Prezidentas atleido I. Adomavičių iš kultūros ministro pareigų

2025 10 03
Susitikimas Kultūros ministerijoje

Kultūros ministras susitiko su profesinėmis sąjungomis

2025 10 02
Gėjai nužudė mano draugą

M. Kundrotas. Gėjai nužudė mano draugą

2025 10 01
Paveldo komisija ragina atsakingas institucijas įtraukti paveldą į žaliosios pertvarkos politiką

Paveldo komisija ragina atsakingas institucijas įtraukti paveldą į žaliosios pertvarkos politiką

2025 09 29
Kęstutis K. Urba

K. K. Urba. Švedijos kultūros kanonas

2025 09 27
Kultūros ministerija

Liberalai piktinasi Kultūros ministerijos perdavimu R. Žemaitaičio partijai

2025 09 22

Skaitytojų nuomonės:

  • Jonas Vaiškūnas apie Vytautas Jonas Šliūpas – tarp Palangos, Amerikos ir šeimos atminties: 95-osioms gimimo metinėms
  • Kalava apie K. K. Urba. Žemaitiška stiprybė Telšių kultūriniuose akcentuose
  • :) apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
  • Inga apie Vytautas Jonas Šliūpas – tarp Palangos, Amerikos ir šeimos atminties: 95-osioms gimimo metinėms
  • >+++ apie D. Simanaitis. Pati seniausia, turtingiausia ir gražiausia pasaulyje…Ar tikrai?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Regionų bibliotekose bus teikiama nemokama teisinė pagalba

Regionų bibliotekose bus teikiama nemokama teisinė pagalba

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai