Šeštadienis, 28 sausio, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
Advertisement
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result

Pradžia Kultūra

M. Kundrotas. Ar eitumėte mirti už vamzdį?

Marius Kundrotas, www.alkas.lt
2017 08 10 12:00
19
Alkas.lt koliažas

Alkas.lt koliažas

Alkas.lt koliažas
Alkas.lt koliažas

Lietuvos visuomenei pateikus Vyčio paminklo projektą papuošti sostinės Lukiškių aikštei ir net surinkus pinigus liberalų meras Remigijus Šimašius pareiškė, jog šis projektas nėra tinkamas. Kultūros ministerija nusprendė Lukiškių paminklo projektą patikėti Šiuolaikinio meno centrui (ŠMC).

Ši institucija gerai žinoma postmodernia meno samprata. Neva kiekvienas žmogus – menininkas, bet tik menininkai tai žino. Galima rasti sąsajų su Žano Žako Ruso idėja, kad kiekviename žmoguje iš prigimties glūdi gėris ir išmintis, tiktai bloga visuomenės santvarka žmogų sugadina. Įdomu, jei žmogus iš prigimties – geras ir protingas, kas gi sukuria tą blogą visuomenės sąrangą? Belieka paskelbti, kad kiekvienas žmogus – fizikas, istorikas, politikas…

Iš tiesų žodis „šiuolaikinis“ yra savotiška priedanga. Šiuo pavadinimu dirbtinai kuriamas konfliktas tarp seno ir naujo. Ne visa, kas sena, yra bloga. Ne visa, kas nauja, yra gera. Ir atvirkščiai. Lietuvoje turime puikių modernių paminklų: karaliui Mindaugui Vilniuje, kunigaikščiui Jonušui Radvilai Kėdainiuose. Diskutuojama dėl paminklo Romui Kalantai Kaune. Konservatyvesni žmonės jį kritikuoja: atseit – kas čia per paminklas didvyriui, kuris mindomas kojomis (paminklą sudaro laisvės liepsnos tiesiog ant šaligatvio). Bet pati idėja – įdomi ir herojiška.

Yra ir daugiau diskutuotinų paminklų. Pavyzdžiui – paminklas Vincui Kudirkai. Idėja – puiki: liesas, gal net per daug liesas, vienišas švietėjas – milžiniškų Gediminaičių stulpų ir savo sukurtos Tautiškos giesmės žodžių fone. Kyla mintis, kad išoriškai silpnas žmogus (himno autorius buvo silpnos sveikatos ir mirė nuo džiovos) gali būti dvasios galiūnas ir sukurti didžių dalykų. Vis dėlto pati patriarcho skulptūra skatina veikiau užuojautą, nei didybės pojūtį. Reikia gilaus mąstymo, kad perprastum pavaizduoto asmens didybę, o juk paminklai kuriami masėms.

Dar daugiau diskutuotini Jono Basanavičiaus paminklo projektai. Jei V. Kudirką galima atpažinti, tai J. Basanavičiaus paminklo projektai įvairuoja nuo Felikso Dzeržinskio ir Vinco Mickevičiaus-Kapsuko iki Kalėdų Senelio. Modernistai paklaus, kam tas panašumas, bet vis dėlto vaizduoti ketinama konkrečią istorinę asmenybę. Negalima taip savivaliauti.

Šiuolaikinio meno sąvoka istorine lemtimi grindžia labai konkrečią, iš esmės – dekadentišką meno sampratą. Meno paskirtis jau nėra įkvėpti didiems žygiams, bet šokiruoti, suerzinti. Pozityvų meno krūvį keičia negatyvus. Arba tiesiog visiškas prasmės vakuumas. Pavyzdys – paroda, sudaryta iš cigarečių nuorūkų. Tokia paroda atgabenta iš pačios Amerikos, už didelius pinigus. Lyg Lietuvoje trūktų nuorūkų. Žinomesnis pavyzdys – paminklas Vilniuje, prie Neries, oficialiai vadinamas „Krantinės arka“, nors visuomenėje žinomas tiesiog kaip vamzdis.

Nejau tokio meno atstovai kurs paminklą Lietuvos laisvės kovoms ir kovotojams? Kuris jų būtų norėjęs būti taip pavaizduotas? Nejau vietoje klasikinio Vyčio paminklo iškils dar vienas vamzdis?

Paminklai – tai istoriniai simboliai. Kiekvienas simbolis glaudžia savyje tam tikrą prasmę. Prasmę gyventi ir mirti. Žymus tautinės savimonės tyrinėtojas, profesorius Entonis Smitas, pažymėjo, kad prasmė gyventi glaudžiai susijusi su prasme, dėl kurios galima mirti. Norėtųsi paklausti visų postmodernistų, ar jie norėtų mirti už vamzdį?

Skeptikas paklaus: o koks gi šio straipsnio autoriaus santykis su menu? Išties minimalus. Tai – vartotojo santykis. Neutraliąja šio žodžio prasme. Tai – žvilgsnis istoriko ir politologo akimis, svarstant meno reikšmę visuomenei, tautai, valstybei. Žinia, kad muzika, dailė, skulptūra, architektūra ir kitos meno šakos daugelį žmonių įkvepia vienokiems arba kitokiems žygiams.

Lietuviai ėjo mirti už Vytauto Didžiojo paminklą ir Gedimino pilį. O ką sufleruoja dekadentinis menas? Kad gyvenimas – tiktai buitis, pramoga, o gal ir kas blogesnio. Jau sulaukėme performansų, kuriuose išsitepamas veidas, o po to valomasi į Lietuvos Trispalvę. Tai jau – tiesiog iškrypimas. Save gerbiančioje valstybėje toks „menininkas“ sėdėtų kalėjime. Bet vargu, ar sužinojęs apie tokią grėsmę, jis apskritai ryžtųsi tokiai „meninei“ išraiškai. Auka dėl savų idėjų – kokios jos bebūtų – būdinga tik žmonėms, suvokiantiems, kas yra dorybės. Kokias dorybes skatintų Šiuolaikinio meno centras ir jo paminklas Lukiškių aikštėje? Šis klausimas lieka atviras.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vyčio paramos fondas: Simbolių nemylinti mažuma primeta visuomenei savo nuomonę
  2. B. Leonavičius: Lietuviai kolonizuojasi savo noru
  3. B. Puzinavičius. Dėl Lukiškių aikštės memorialo
  4. A.Karalius. Laisvės pirkimas su varovais: Kultūros ministerija tyčiojasi iš autorių (nuotraukos)
  5. L. Rasimas. Lukiškių aikštė ir Lietuva
  6. V.Bagdonavičius. Kultūra kaip būtiškoji duotybė žmogui
  7. Pirmasis šių metų ŠMC kino salės sezonas jau prasidėjo
  8. A. Karalius.Tas sprangus žodis Laisvė: Kultūros ministerijos konkursiniai nuotykiai
  9. Seimo narys P. Gražulis siūlo nukelti ir „Surūdijusio vamzdžio“ skulptūrą
  10. B. Puzinavičius. Ar tikrai Lukiškių aikštė formuojama kaip pagrindinė reprezentacinė Lietuvos valstybės aikštė su laisvės kovų memorialiniais akcentais?
  11. Pristatyti ir apdovanoti jaunųjų kinomanų kūriniai (video)
  12. Kviečia nemokama paskaita „Naujausios Švedijos šiuolaikinio meno tendencijos“
  13. Nuspręsta kas stovės Vilniaus Lukiškių aikštėje?
  14. Į šventę kviečia prieš penkerius metus įkurtas Balsių mitologinis parkas
  15. Pasirašyta sutartis dėl Vilniaus Lukiškių aikštės sutvarkymo darbų
  16. „Aktualioji istorija“: Kultūros kūrimas ir žlugdymas: antivalstybinė Lietuvos kultūros politika (video)
  17. Žaliojo tilto sovietines skulptūras siūloma perduoti saugoti Lietuvos dailės muziejui
  18. Kultūros ministerija skyrė Jaunojo muzikos atlikėjo apdovanojimą
  19. Kultūros ministerijos ir ŠMC „kūrybinėse dirbtuvėse“ bus ieškoma Lukiškių aikštei tinkamo paminklo
  20. ŠMC bus paskelbtos atrinktos Lukiškių aikštės paminklo projektų idėjos

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 19

  1. justinas says:
    5 metai ago

    Mūsų šalį valdo diletantiniai liberaliniai Briuselio vasalai ir jiems bet koks su nacionalizmu susijęs objektas yra laikoma, kaip grėsmė jų liberkomunistinei ideologijai. Paskaitykit Lietuvos strategiją 2020 – 2030 metai, ten nėra nė žodžio apie lietuvių tautą – tai mano manymu viską pasako. Atvirai pasakius dar neteko matyti Europos šalies, kur vamzdis būtų – nacionalinė vertybė, čia net Afrikoj to nerastumėm. Labai keista. Tai tiek.

    Atsakyti
  2. tikras lietuvis says:
    5 metai ago

    Autorius neteisus: kada einama kovoti už Tėvynę, tuomet einama ginti, o ne mirti.
    Ne tas tikslas.

    Atsakyti
    • Gustavas. says:
      5 metai ago

      Ne tas tikslas. Stribokai irgi buvo pasivadine liaudies gynėjais.Reiškias skant ėjo gint o ne mirt už Tėvynę. Ir kaipgi tu mirsi kai išvežto kaimyno lašiakai ir kraičių skrynia nepasidalinta sėbrų.

      Atsakyti
      • tikras lietuvis says:
        5 metai ago

        Išsigalvoji ir nerausti, seni: liaudies gynėjų jau pavadinime matome tikslą – ginti liaudį ir tai buvo daroma, ginant liaudį nuo banditų, kurių tikrai buvo (nuo partizanų ginti nereikėjo, bet tai jau – kita kalba).

        Atsakyti
        • Gustavas. says:
          5 metai ago

          Baik. Tie raudonieji banditai ginė kremliaus grobikiškus planus ir mūsų tautą naikino jų nurodimu. O ne kažką nuo kažko ginė.

          Atsakyti
          • Kemblys says:
            5 metai ago

            Aš džiaugiuosi ‘tikru lietuviu’ – dabartinis jaunimas be jo negalėtų įsivaizduoti tų KOMUNISTINIŲ išgamų. Netikėtų, kad taip galėjo meluoti lietuviams tiek dešimtmečių, kaip dabar meluoja ‘tikrasis’ 🙂 🙂 🙂

  3. LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS says:
    5 metai ago

    Išpuolis prieš Lietuvą.
    Internetiniame šiukšlyne, mūsų Vytis pavadintas balvonu ir LRT (siauru_vizos – kasper_vizijos) veikėjų pagalba tai (su pasitenkinimu) paskleista Tautai. Paklausykim kaip niekinama Lietuva ir Tauta,
    va čia nuo (1:13:00)
    http://www.lrt.lt/mediateka/irasas/1013673412/ryto_garsai_2017-08-08_06_30

    Atsakyti
  4. Žemyna says:
    5 metai ago

    Atsiprašau, bet kam nauda iš to „balvono”? Už visuomenės lėšas? Juk iš tokio, priešingai nei iš vamzdžio, jokis fin.šaltinėlis nešlamės į kišenes.

    Atsakyti
  5. Vytautas says:
    5 metai ago

    Pragyvenau Vilniuje 60 metų. Mačiau nemažai įvairaus meno ir ne meno,bet už tokį Vilniaus papuošalą kaip tas vamzdis, tai jo kūrėjus vertėtų išgrūsti iš Lietuvos, ne tik kad iš Vilniaus.Apspjaudyti reikia tokius ,,menininkus” Tai pajuoka iš miesto.

    Atsakyti
  6. Giedrius says:
    5 metai ago

    -nuo Šventaragio iki Šventavargio – puse minties antplūdžio
    (ne žingsnio, nes šventumo nei peržengsi,
    nei nužengsi …anei nuvamzdinsi, net ne”įvytinsi” )

    ***
    tad vargetų vargelių (po 1940-06-15 antplūdžio sėkmingai
    Kovo 11-tai pamatą Valstybės atkūrimui sukūrusių v i s g i:
    Mariaus-Giedriaus-Alko-Gasparo-Kavaliauskų berniokėlio
    /pravjovų prajovo LDDPistinio/ muliažas, žodžiu…) koliažu
    šiuo sukurptu ir atliepiantis —galgi netgi tiesą, gal tikrovę;
    šventai (mat)

    atliẽpti, -ia (àtliepia), àtliepė
    “atskambėti, rezonuoti: Piemuo pyškina botagu, net girioj atliẽpia Alk.

    B “duoti atsakymą į klausimą, atsakyti:”

    “suskambėti: Žemė atliepė ant jų šauksmo .
    | refl.: Iš jos miegamojo atsiliepė varpelis rš. Tuomet – juokai, klegesys, kartais ir dainės atsiliepdavo Žem. Linksmam tam balsui krūmaliūse atsiliepus, nė viena kenklė netimpčiojusi neliko – tūlyd visi apsukuo ugnies šokti suniko M.Valanč. ”

    “nesutikti ką daryti, atsisakyti: Jis manie liepė, aš jamui atliepiau, t. y. atsakiau J.”

    ” atsitrenkti: Lentą padėk ant kalados, kad kalant atliẽptų Žvr. Čia neatliẽps – nekalk! Jrb.
    | Jau čia kastuvas atliẽpia į akmenį Vdžg. Dar ne pats šlapumas – dar iš apačios pašalas atliepia Ėr. Kelias jau truputį pašaltas – važiuojant ratais jau šiek tiek àtliepia Up. Iš paviršiaus čia minkšta, o giliau kietai atliepia Mrj. Nieko, dar gali važiuot – pašalas atliẽpia! Grš. Kas čia per kūlimas, kad neatliepia spragilas (kai grendymas minkštas)! Plv.”

    “atitikti: …>> Šiandien dar yra tariama į didį gudrinčių lietos vyrs, kaip būtų žodis atliepąs į teutonų žodį staatsmann S.Dauk. Pasiekę aukštąjį mokslą valstiečiai ir pažangesnė bajorijos dalis savo literatūrine–kultūrine veikla atliepė šiam liaudies veržimuisi, juo rėmėsi rš.”

    “turėti įtaką, reikšmę, paveikti: Tas sunkus darbas jo sveikatai àtliepė Vlkv. <…
    | refl.: Jo visuomeninių politinių pažiūrų ribotumas vietomis atsiliepė ir jo mokslo darbams rš. Tai neigiamai atsiliepia žodynėlio gerumui J.Jabl. Kiekviena nereikalinga išlaida atsiliepia ūkiui rš. Visa tai negalėjo neatsiliepti į tautos būdą B.Sruog. "

    "būti dar jaučiamam, visiškai neišnykti, reikštis (apie anksčiau ką buvusį):
    Ta liga jam ilgam atlieps Vlkv. Džiova atliepa trejus ketverius metus Šts. Iš brago kilnojimo nupuoliau ant strėnų, ir senatvė[je] atliepa Tl. Kas skauda? – Šonas àtliepa Plng.
    | Mėšlai dirvoje atliepa dvejus trejus metus, o dumblas – apie dešimt metų Šts.
    Jūros kerpės trejus metus àtliepė bulvėms Plng. Jei storai aparsi, nebatsilieps mėšlai Ggr.
    Tai žodžiai iš kokių laikų atsiliepia (senoviški žodžiai renkami, vertinami) Vl. Kiek brangių atsiliepia vardų, kai į buvusius žiūrim metus! Mair."

    …turėti atsakomybę, atsakyti:
    Aš turiu už tai rokundą duoti, atsiliẽpti KII286. Aš už tai atsiliẽpsiu …(KIEKVIENAM SAVAI ATSAKOMYBEI,
    už veiksmą /veikimą ar neveikimą/, tarsi visą tiesą apie Lunkų-Lukiškių Šventaragio aplinką porintų…

    atsilept, atsakyt, – su Maironiu, – su Daukanto, Valančiaus, Sruogos atmintimi, su mokslo, daržo, dirvos trąša,
    visa būtąja ir būsimąja mėšlo galia į derlių tavo-mano-mūsų /ir kultūrinį/ per įrašą Žodyne lietuvių, savo kalbos
    Kultūros metuose šiuose, šį klausimą geba.

    O ar gebi Tu, taip pat, nuo širdies, su meile, su tikėjimu, – savimi, Vilniumi, Lietuva, visa tauta ir šiandienos
    karta atsakyt, už ateitį, "iš praeities" ir dabartį …gal net be vamzdžio nelegalo, be nelegalaus išlaidavimo,
    be nulaboratorinimo, – AIKŠTEI, paminklams, statyboms, atminčiai; tvirtai, ramiai, ištikimai ir nuoširdžiai
    …nuo Širdies ir su Meile.
    Visai švenčiausio Šventaragio šventųjų kalvų stebuklingiausiam visų pasaulio miestų Garbei, – Tavo garbei. Gebi?

    Atsakyti
  7. Tomas says:
    5 metai ago

    Lietuva nėra militaristinė valstybė, galvų kapojimas nesimbolizuoja modernios ir šiuolaikiškos tautos.

    Atsakyti
  8. Kemblys says:
    5 metai ago

    Tingiu skaityti, o Kundrotas iš tikrųjų rašo apie vamzdį?..

    Atsakyti
    • Tvankstas says:
      5 metai ago

      Negirdėta pažanga !

      Atsakyti
  9. Kažin says:
    5 metai ago

    Vaikiškas klausimas, tokie klausimai Alke netinka. Visiškas išsisėmimas…

    Atsakyti
  10. Algimantas says:
    5 metai ago

    Kanalizacijos vamzdis- skirtas užteršti (visom prasmėm) netik Nerį ,Vilnių, bet ir visą Lietuvą.

    Atsakyti
  11. T0mas J. says:
    5 metai ago

    Teiginys, kad “lietuviai ėjo mirti už Vytauto Didžiojo paminklą” – be įrodymo man yra abejotinas.
    Aš už paminklą neičiau mirti. Už jokį paminklą.

    Atsakyti
  12. Už Vytį says:
    5 metai ago

    Šiuolaikinis meno centras gali tik slieką arba vamzdį pastatyti. Kodėl nei meras nei Kultūros ministerija neatsižvelgia į daugumos žmonių norus, į iniciatyvą pastatyti Vytį. Jie negali uzurpuoti visai tautai svarbios istorinės atminties įamžinimo būdo. Kas jiems davė tokią teisę?

    Atsakyti
  13. Diedas says:
    5 metai ago

    Tarybinių maniakų paistalai.
    Apie kokius mirt norinčius didvyrius-komsomolcus čia rašoma?
    Koks glušas norės žudytis dėl stovylos, kryžiaus ar klitokio simbolio?
    Į karą einama gint Tėvynės, galabyt priešus ir laimėt, o ne nusižudyt.
    Kas eitų gint Tėvynės, jei neturėtų vilties laimėt?
    Raudonieji agitatoriai bet kokią temą sugeba pasukt kremliui tinkama linkme.
    Šis autorius savo straipsniuose, be išimčių, prikreigia antipatriotiškų teiginių.

    Atsakyti
  14. Diedas says:
    5 metai ago

    Paminklo statyba Lukiškių aikštėje, tautos reikalas. Šiuo klausimu piliečiai galėtų pasisakyti referendume.
    Tik referendumininkai kažkodėl tyli.
    Aniems rūpi tik kremliaus reikalai.
    Nors, prisiminus paskutinį referendumą, kai tauta, pasisakė už Astravo atominio monstro statybą, galimas variantas, kad rusų caras vel sukels ant kojų visus savo klykiančius, bliaunančius, kriokiančius, visų galų “specialistus” ir nukruš žmonėms smegenis sau naudinga linkme.
    Pasitelkus visus parsidavėlius ir žiniasklaidą tokiu mastu kaip buvo Astravo atominio monstro statybos referendume, pilnai įmanoma, kad vietoj Vyčio, Lukiškių aikštėje stovėtų pridergtas unitazas.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Tarptautinė konferencija „Champion Cities Summit 2023: Champions Think Bold“ | Vilniaus miesto savivaldybės nuotr.

Miestai čempionai Vilniuje dalijosi sėkmėmis

2023 01 26
Tarptautinė dokumentinio kino šventė „FipaDoc“: industrijos fokusas – Baltijos šalys ir Suomija | LKC nuotr.

Prancūzijoje – pasauliniu lygiu pripažinta lietuviška dokumentika

2023 01 26
Bendros Italijos ir Baltijos šalių kino gamybos skatinimo prizas atiteko Italijos, Lietuvos ir Latvijos projektams | Cineurope nuotr.

Įteiktas Baltijos šalių ir Italijos bendrai vystomų kino projektų apdovanojimas

2023 01 25
Varšuvoje atidarytoje parodoje – Gedimino kalne rastų sukilėlių relikvijos | Varšuvos karalių pilies muziejaus nuotr.

Varšuvoje atidarytoje parodoje – Gedimino kalne rastų sukilėlių relikvijos

2023 01 24
Vilniui suteiktas „Miesto gelbėtojo“ garbės titulas | vilnius.lt nuotr.

Vilniui – „Miesto gelbėtojo“ garbės titulas

2023 01 24
Marius Kundrotas | Respublika.lt, I. Sidarevičiaus nuotr.

M. Kundrotas. Ar dar ilgai duosime kelią kvailiams?

2023 01 22
Pinigai | Pixabay nuotr.

Vilniaus biudžetas sieks daugiau nei 1 mlrd.

2023 01 19
Alkas.lt ir pixabay.com koliažas

M. Kundrotas: Putinizmo esmė – itališkasis fašizmas

2023 01 16
Šokėja tamsoje | Rengėjų nuotr.

Lietuvoje bus parodyti visi L. von Triero filmai

2023 01 16
Bus atidaryta Ukrainos menininkų paroda | Rengėjų nuotr.

Bus atidaryta Ukrainos menininkų paroda

2023 01 15
Rodyti daugiau

Naujienos

Ukraina nepasiduos ruskiams | facebook.comGeneralStaff.ua nuotr. nuotr.
Ukrainos balsas

Rusijos kerštas vakarams – masinis raketų smūgis ukrainai

2023 01 27
Lazdynų baseinas | S. Žiūrosa nuotr.
Lietuvoje

Baigta Lazdynų baseino statyba Vilniuje

2023 01 27
Klaipėda kviečia į laivų paradą (video)
Lietuvoje

Klaipėda suplanavo artimiausių metų darbus

2023 01 27
Elektra | enmin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Pusė gyventojų mažino elektros vartojimą

2023 01 27
Požeminė perėja Karaliaus Mindaugo prospekte | kaunas.lt nuotr.
Lietuvoje

Atnaujinama ugniagesių tuneliu praminta perėja

2023 01 27
Ministrų susitikimas | enmin.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Ministrai aptarė energetinio saugumo aktualijas

2023 01 27
Kariai | R. Dačkaus nuotr.
Lietuvoje

Lietuvos karininkai tarnaus ES kovinėje grupėje

2023 01 27
Mobilus internetas telefone | pixabay.com nuotr.
Lietuvoje

Ką reikėtų žinoti apie duomenų apsaugą internete?

2023 01 27
Baltiški papuošalai Baltiški papuošalai Baltiški papuošalai
Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“ Prano Raščiaus (1932–1987) poezijos knyga „Paragauki sulos“

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Vidmantas apie J. Skirius. Lietuvos valdovas Gediminas – karalius?
  • Vidmantas apie J. Skirius. Lietuvos valdovas Gediminas – karalius?
  • Vidmantas apie J. Skirius. Lietuvos valdovas Gediminas – karalius?
  • jo apie A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Rusijos kerštas vakarams – masinis raketų smūgis ukrainai
  • Baigta Lazdynų baseino statyba Vilniuje
  • Klaipėda suplanavo artimiausių metų darbus
  • Pusė gyventojų mažino elektros vartojimą
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

Miestai čempionai Vilniuje dalijosi sėkmėmis

by Kristina Aleknaitė
2023 01 26
0
Tarptautinė konferencija „Champion Cities Summit 2023: Champions Think Bold“ | Vilniaus miesto savivaldybės nuotr.

Sausio 24 d., Vilniuje, sostinės gimtadienio išvakarėse vyko tarptautinė konferencija „Champion Cities Summit 2023: Champions Think Bold“. Europos miestų merai,...

Skaityti toliau

Prancūzijoje – pasauliniu lygiu pripažinta lietuviška dokumentika

by Kristina Aleknaitė
2023 01 26
0
Tarptautinė dokumentinio kino šventė „FipaDoc“: industrijos fokusas – Baltijos šalys ir Suomija | LKC nuotr.

Sausio 20–28 dienomis Biarice, Prancūzijoje vykstančioje tarptautinėje dokumentinio kino šventėje „FipaDoc“ šiemet – ypatingas dėmesys Baltijos šalims bei Suomijai. Vakar...

Skaityti toliau

Įteiktas Baltijos šalių ir Italijos bendrai vystomų kino projektų apdovanojimas

by Kristina Aleknaitė
2023 01 25
1
Bendros Italijos ir Baltijos šalių kino gamybos skatinimo prizas atiteko Italijos, Lietuvos ir Latvijos projektams | Cineurope nuotr.

Sausio 23 d. Tarptautinėje Triesto kino šventėje, bendros gamybos kino forume „When East Meets West“, buvo įteiktas Baltijos šalių ir...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Vidmantas apie J. Skirius. Lietuvos valdovas Gediminas – karalius?
  • Vidmantas apie J. Skirius. Lietuvos valdovas Gediminas – karalius?
  • Vidmantas apie J. Skirius. Lietuvos valdovas Gediminas – karalius?
  • jo apie A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys
  • baisu apie A. Bajor. Asmenvardis – tautinės tapatybės atspindys

Kitas straipsnis
Regionų bibliotekose bus teikiama nemokama teisinė pagalba

Regionų bibliotekose bus teikiama nemokama teisinė pagalba

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Auskarai su deimantais | https://www.aleina.lt | CBD aliejus Lietuvoje | Mažoji Indija | Pakavimo prekės | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | Bigbank.lt | Žūklės reikmenys internetu | Darbo skelbimai | kemi.lt | Šalikai | TIK BALDAI | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | Srotas24.lt - Dalys | Zuza.lt

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai