Dėl LEU ateities – aukščiausio lygio pasitarimas Seime (5)

Lietuvos edukologijos universitetas | LEU nuotr.

Lietuvos edukologijos universitetas | LEU nuotr.

Praėjusią savaitę Lietuvos Edukologijos universiteto bendruomenė kreipėsi į Seimo pirmininką, Seimo narius, Seimo Švietimo ir mokslo komitetą, taip pat Ministrą pirmininką, Švietimo ir mokslo ministrę siekdami išreikšti kitą nuomonę dėl LEU jungimo prie kitų aukštųjų mokyklų tikslingumo.

Dokumente pabrėžiama, kad nors LEU vadovybė sudaro įspūdį, kad LEU bendruomenė vieningai siekia jungties su Vytauto Didžiojo Universitetu, taip nėra. Atskirose LEU katedrose demokratiškai įvykdytų balsavimų rezultatai rodo, kad reikšminga dalis LEU darbuotojų tvaresnę jungtį įžvelgia su Vilniaus Universitetu.

„Pirminėse Aukštojo mokslo pertvarkos rekomendacijose aiškiai apibrėžėme, kad LEU turėtų būti jungiamas su Vilniaus Universitetu, tas įtvirtinta ir pirminėse darbo grupės išvadose. Motyvai, kodėl pritarta LEU vadovybės iniciatyvai jungtis su VDU, lieka neaiškūs. Dar didesnį nerimą kelia ir tai, jog didžioji dauguma LEU bendruomenės, tikiu, ir studentai, nepritaria vadovybės iniciatyvai ir objektyviai tvaresnę jungtį įžvelgia būtent su VU“, sako Seimo narys Mantas Adomėnas

Reaguodamas į susidariusią situaciją Seimo Švietimo ir mokslo komiteto vicepirmininkas M. Adomėnas gegužės 18 d.  12 val. Seime (Prezidento salėje, Seimo I r.) šaukia skubų aukščiausio lygio pasitarimą dėl LEU ateities, kuriame sutiko dalyvauti Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė, Lietuvos edukologijos universiteto rektorius Algirdas Gaižutis, Vilniaus universiteto rektorius Artūras Žukauskas, LEU Mokslo ir plėtros prorektorius prof. Aivas Ragauskas, pritariantis būtent bendruomenės išsakytai pozicijai, TS-LKD pirmininkas Gabrielius Landsbergis. Susitikime taip pat dalyvaus Ugdymo mokslų fakulteto dekanė doc. Alvyra Galkinienė ir Edukacinių tyrimų instituto direktorė doc. Daiva Jakavonytė-Staškuvienė bei kiti suinteresuoti asmenys.

„Sklandi aukštojo mokslo pertvarka – iššūkis mums visiems. Negalime, kad visai tautai reikalingą reformą iškreiptų siauro rato lobistiniai interesai, negalime toleruoti nemotyvuotų ir nepagrįstų sprendimų. Reikalingi labai aiškūs argumentai, idant visa pertvarka nevirstų klaikiu farsu“, – įsitikinęs M. Adomėnas.

Kategorijos: Lietuvoje, Naujienos, Politika ir ekonomika, Švietimas, Visi įrašai, Visuomenė | Žymos: , , , , , , .

5 komentarai

  1. Jei išliks (taps) ir aukštąja Mokykla MOKYTOJŲ, tai bent šiandienos prisiminimais apie tenykščią “Šviesą”
    ir “mėnesinius” bukuolius pagrečiui (iki birželio 20 d. noro į s i s v e t i m r a i d ž i a u t “eduko-pedagogiškai”
    q-w-x) – tokius šiandieninius popranckiet-skvernelinius – akivaizdžiausiai antitautiškuosius-antivalstybinius tuo
    …elementus,
    – ateities kartos prisiminti galbūt gebės. Salyga išlikt: nenusiedukuot ir nepersipedagogint, – o MOKYT ir mokytis,
    – mokytojais ar dėstytojais. Tiesiog.

    kol “…suinteresuotieji…” 🙂 dar asmenys, o ne personažai ar individai (jau 🙁 ) “nepriinicijavo ir nepercinijavo objekt…”
    kad jį kur(!!!), –
    ir iš kur tiek tokių pokeiksmių ant “Eduko-universumo…” – dar drįstamai drąsiai prirašant Lietuvos…aukščiausio lygio(?) – bendruomenė kreipėsi. Koks smygis, toks ir lygis. Per žemyn:
    apie savigarbą ir kalbą savą, – savąją, vienintelę, nepakartojamą ir GYVĄ, – dar vis seniausiai po Saule skambančią.

  2. Mokytojai turi būti rengiami geriausiame Lietuvos universitete, o tokiu yra VU. Be to, būsimiesiems mokytojams, besimokant VU, sostinė taptų sava ir tuos gerus jausmus jai, kaip Lietuvai strateginį dalyką, perduotų moksleiviams visoje Lietuvoje. Apskritai antrąjį pagal svarbą universitetą tikslinga kurti Klaipėdoje arba Šiauliuose, nes Kaunas yra ne per toli nuo Vilniaus.

  3. Iš šalies:

    O kuo čia dėtas M. Adomėnas?

  4. …rankutėmis dėtas (balsuotojų) – iš visos šalies, taigi, Lietuvos piliečių “rankutėmis padėtas” į Seimą (šviečia-moko)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *